- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
A zoom gyűrű kicsit könnyen jár, nekem ugyan a mkI-es van (azaz lassan volt, mivel a 24-240 mellett csak porosodik, ahogy a 24-105/4L is), de az is olyan. A 24-240-esem határozottan több erőt igényel a zoomoláshoz, hogy ez előny vagy hátrány az nézőpont kérdése, de nem hiba. Hiba akkor lenne, ha lefele tartva elmozdulna a zoom magától (mondjuk ez alap a 24-105-nél... de az nem belső zoomos) vagy érezhetően megakadna a gyűrű forgatás közben.
Az IS-nek kikapcsolva van egy kis lötyögős hangja. -
-
KTTech
veterán
Az RP-vel minden Canon EX vaku kompatibilis, én egy 550EX-el használom. A 3rd partykat nem tudom, utána kell nézni, bár ami eTTL annak mennie kellene vele (a 3rd party RF eTTL vakuvezérlőim is mennek). Persze AF segédfény egyikkel sem lesz, az a dSLR-ekkel működik csak (ami nagy fájdalmam, mert jó kis lézeres AF segédfény van az eTTL vezérlőmben, legalább a középre helyezett AF ponttal engedhetnék a működését).
Akkuból jobb a békesség, a gyárival nincs (olyan sok) gond - ha meg van, legalább ott a fél év gari rá. Pl. az 5dMK2-m elfogyasztott 7 utángyártott akkut, de az eredeti (amit szintén ugyanúgy hssználtam) még eladáskor is jó volt.
-
Tolózoom nem gond
Jó neked, nekem már az nagyon nagy problémát jelent, hogy a Canon (és a Sigma obik is, csak abból éppen most egy sincs) az óramutató járásával ellentétes irányban növelik a nagyítást, a Tamron obik meg pont ellenkezőleg, az óramutató járásával megegyező irányba tekerve növelik a nagyítást
Egy tolózoomos obit tutira az első napon lecsavarnék a vázról
-
KTTech
veterán
Canon 100-400/4.5-5.6L IS USM a.k.a. "fospumpa" sem rossz választás, 1,36kg súly, nem rossz képminőség mellett. A tolózoom használata kissé szokatlan lehet... persze ez csak használtan, az új verzió jobb képminőséget ad, de jóval drágább.
Az RF100-400 képminőségét deklaráltan a 70-300 IS USM mkII-vel megegyezőre lőtték be, így kb. sejthető, hogy mi várható vele.
A Sigma 80-400/4,5-5,6 OS is jó képminőségben és fényerőben, de 1,75kg-os súlyával nem pehelysúlyban versenyez, közel van a Tamron 150-600G2-höz.
A Tamron 100-400/4,5-6,3 Di VC sem rossz, viszonylag friss tervezés, könnyű, éles, ahogy a Sigma 100-400/5-6,3DG HSM is, de a kettő közül talán a Tamronra szavaznék. Súlyban 1.1 kg környékén van mindkettő.
Ha sorrendet kéne beállítanom, akkor a használt Canon 100-400/4,5-5,6L IS USM mk1-es lenne az első helyen, aztán a Tamron, majd a Sigma 100-400-asa következne a pehelysúlyú kategóriában.
Persze 3rd Party objektíveknél mindig fennáll az inkompatibilitás lehetősége (vagy megmagyarázhatatlan AF problémák), így én fenntartásokkal kezelem őket... (volt 3rd party objektívem bőven, volt amit nagyon szerettem volna, ha nem lett volna olyan inkonzisztens az AF a régi 40D-men... de így mennie kellett).
-
KTTech
veterán
Az az RF100-400 ígéretes objektívnak néz ki, talán nem is lesz méregdrága.
A linkelt beállításoknál a lényeg a záridőn van egyébként: 1/1000s alatt kell maradni záridőben (de jobb az 1/2000s). Ehhez viszont általában magas ISO kell (fényerős objektív nem játszik annyira, mert le kell rekeszelni a mélységélesség miatt, ahogy írják is). Ilyen záridőhöz már nem lényeg a képstabilizátor, de megkönnyíti a fókuszálást, és a madár követését, ha nincs állványon a gép).
A Tami, ha tud értékelhető képet adni statikus témáról, akkor tud dinamikusról is (a képességei megvannak hozzá), csak a záridő volt túl lassú neki (minél nagyobb telét használ az ember, annál rövidebb záridőre van szükség).
Amit nem írnak még, hogy célszerű RAW-ot használni, és rendesen feldolgozni a képet, mert a magas ISO magasabb zajt is fog eredményezni, és ha nem sikerül tökéletesre az expozíció, akkor azért sokkal nagyobb a játéktér RAW esetén.
-
KTTech
veterán
Az RP fókuszálás pontossága nagyságrendekkel jobb, mint a 90D-nek. Az RF 24-105/4L IS ideális mindenes objektív mellé, a képminőségére sem lehet panasz, a gyűrűje hagyon hasznos: Av módban simán rá kell tenni a rekeszállítást, mint a régi manuális objektíveknél. (Ez és a zoomlock nagyon hiányzik az én EF24-105/4L IS Mk1-emből).
Azért nagyon kevés fénynél be tud lassulni az RF autofókusza (amikor már nincs elég fény a fázisérzékelők működéséhez és átvált kontrasztérzékelésre, hosszabb záridő mellett, hogy lásson valamit a szenzor), de olyankor a 90D már rég feladta volna.
Pótakku tényleg kötelező mellé, ráadásul eredeti erősen ajánlott (ha videózol lehet nem is egy kell, mondjuk én egy USB-s akkutöltővel megoldottam a problémát, amíg az egyiket használom, a másik tud töltődni külső akkuról, vagy a gépben is lehet tölteni PD-s külső akkuval, TypeC kábellel).
Azért vadvilághoz a 24-105 tele vége lehet kevés lesz
de egy kistelével orvosolható a probléma (pl. az EF70-300 IS USM-el, bár ezek nem túl acélos képminőségűek, de olcsók... és a gép mellé járó konverterrel tökéletesen működnek)
-
Ugye a RP-n van a vakupapucsban középérintkező, így viszonylag széles választékban lehet vakufronton nézelődni. Azt viszont érdemes figyelembe venni, hogy az RP markolata eléggé kicsi, így egy nagy és nehéz vakuval kiegészített gép tartása hosszú időn keresztül fárasztó lehet.
-
KTTech
veterán
A linken egyértelműen le van írva, hogy csak Live view-ban lehet képarányt állítani. Keresőt használva fixálva van 3:2-re. Mondjuk ennek csak így van értelme, mert a keresőben nincs referencia a 16:9 vagy bármi más képarány kivágásához...
Szóval az említett hiba nem hiba, hanem így van tervezve.
-
_seth_
veterán
Speedboosterem még nem volt, FF canon cuccok és max 2.8-as obik mellé nagy szükség sem volt rá, de most érdekel, hogy milyen lehet
Igazából nem is a megnövet fényerő inkább az FF-hez közeli látószög tetszene, az 50 1.2 pedig még ezzel az átalakítóval nem is olyan óriási az m50-es vázon. A 70-200 2.8 IS már nagyobb falat, de F2-n az is érdekes lehet
-
p_adam
addikt
Igen, az a nagylátó zoom nagyon jó ajánlat tűnik az árához (méretéhez) képest. A fix 22-est nem váltja ki semmi, persze attól függően, hogy mire használod, nem biztos hogy van rá szükség, de a 'nagyon hasznos' kategória és szintén nem mondható drágának.
Vagy ugye a 32/1.4 (vagy a Sigma objektívek valamelyike).
A kettő közül általában egy fixet elég választani, de én már aligha tudnék FF-en fix 35-50-85 (vagy 75) legalább f/2 fényerejű objektívek nélkül meglenni, hiába vannak egymáshoz közel. Persze főleg embereket fotózok, a zoom rettentő hasznos, különösen videóra, utazásra, stb. de ha választani kéne, biztos azokat kukáznám.
Bevallom, az EOS M rendszert egyébként eddig azért kerültem, mert az a nem túl sok objektív, ami választható hozzá, szinte mind eléggé jó, ezért nehéz lenne nem beruházni azokra is, és egyből ott találja magát az ember, hogy túl sok dolgot vett a meglévők mellépedig lehet a a szinte "ajándékba kapott" kit objektívvel is csodákat művelni, ha arról van szó, nem érdemes azon aggódni, hogy túl sok hozzá a 32.5 MP.
-
p_adam
addikt
A 11-22 sokkal újabb, valószínű kicsit jobb, mint a 10-18 (ami szélesebb, érdekes módon kicsit jobb torzítással), meg persze lényegesen kisebb, eglobal-on 256 vs 184 euró, nem nagy különbség.
Itt egy teszt, képileg szerintem rendben van (10-18 szintén). A dpreview felhasználók szerint bírja a 32 megapixelt is (a hosszú végén nyilván gyengébb a 22-es fix obinál) valaki egyszer összenézte egy adaptált EF 11-24mm f/4L obival crop szenzoron, és picit még jobban is nézett ki (pedig a képkör nagy részén az is brutál éles objektív) -
t.imi
addikt
Jó nagyot kérdeztem, közben megfejtettem
Jött egy M6 m ii, elsőre imádom. Kora nyári időben nem tudtam igazán kipróbálni, de minden gomb, tárcsa a helyén van számomra.
EF/EF-S obik szépen muzsikálnak.
Vennék még rá valami natív lencsét, esetleg fixet.
Nagylátó nincs a háznál, 11-22-vel érdemes megpróbálni, vagy elég az olcsóbb ef-s 10-18?
11-22-t nagyon dicsérik, bár ezen a szenzor méreten nem tudom mire képes.
A 32 1.4-t ajánlották, ami elbír a 32mp szenzorral, 28 f3.5 makró, illetve a 22 f2-t, de ezeket is M6, m50-en. -
KTTech
veterán
Azért csinálja, mert az automatikus záridőnél (amit az Auto ISO-nál figyelembe vesz) nem állítottad be, hogy milyen prioritásra dolgozzon (min. shutter speed).
Alaphelyzetben a reciprokszabályt veszi figyelembe. Lefele és felfele módosításnál minden egyes lépcső 1FÉ-nek felel meg.
-
PuMbA
titán
"Fénymérés kiértékelő mérésen volt, most középre súlyozva használom"
Kiértékelőn érdemes használni mindig, még a kamerák hivatalos leírása szerint is, hiszen az működik a legjobban az esetek 99%-ában
Ha középen van a fókuszpontod, akkor úgyis középre fogja súlyozni kiértékelőn is.
"Manuál módot kihagynám, nem vagyok akkora spiller,"
Manuál módban ugyanúgy jelzi a gép, hogy mennyire vagy a helyes expótól egy nyíl segítségével az expó kompenzációs kijelzésen, szóval előre beállítod gyerek nélkül, hogy milyen záridőt és rekeszt akarsz és nem lesz gond, ha közbe nem változnak gyökeresen a fényviszonyok. Így már nem foghatod a gépre, hogy miért választott ilyen vagy olyan értékeket
-
copass
veterán
-
PuMbA
titán
Stabilizátorral használj manuál módot Auto ISO-val vagy záridő prioritást és akkor elkerülöd, hogy a gép az 1/gyújtótávot használja minimum záridőnek. Továbbá 90D-n az Egyedi funkcióknál a C.Fn II Autofocus menüben érdemes kikapcsolni az iTR AF-et is, mert több pontos fókuszálásnál elkezd arcokat keresni és össze-vissza fókuszál.
-
KTTech
veterán
Ha van egy 70-300 IS, akkor szvsz nincs értelme megvenni. A 70-210-el a legfőbb gond, hogy nem szenzorokhoz tervezték, így elég érdekes (de leginkább nem kívánatos) dolgokat tud művelni (kontrasztvesztés, mindenféle becsillanások stb). Az AF is a csigák sebességével, de kávédarálót megszégyenítő hanggal képes működni (amennyiben nem térdelteti le a modern gépeket egy kellemes ERR99 hibaüzenettel), legalábbis egy USM-es obihoz képest. Hasonlóképpen mint a 50/1.8 mk I-em... a képminősége kontrollált körülmények közt rendben van -de nagyon könnyen zavarba tudom hozni-, a hangja viszont a szomszédot is felébreszti, és megkávézok mire a fókusz a két végpont közt megtalálja a helyét.
Nem írtad melyik 70-300 IS van, mert azokból is van egy raklapnyi, de bármelyikkel jobban jársz.
-
KTTech
veterán
Nem írtad, hogy milyen gépre kerülne... FF vagy APS-C?
APS-C-n a DoF kb. meg fog egyezni a 35-100/2.8-al, de a fényerőben azért alatta fog maradni, szóval helyből lehet ISO-t emelni. Az IS is kiesik, megint ISO emeléssel fogod tudni kompenzálni a hiányát (m43-on jellemzőek a 4-5FÉ-s hatékonyságú stabilizátorok a vázakban, bár nem írtad, min volt használva)... a képminőség azért a 35-100 fele billen az IS nélküli verziónál. -
KTTech
veterán
-
JohnyBlue
addikt
-
PuMbA
titán
"Nem szeretnék IS-t."
Azt érdemes tudni, hogy csak az IS-en vannak por és eső elleni gumigyűrűk
Illetve képminőségben is vannak különbségek: "The non-IS 70-200 f/4 is similarly sharp in the center over the mid and long portion of the focal length range, but the f/4 IS is sharper in the center through 85mm or so and is noticeably sharper in the corners over most of the focal length range"
-
PuMbA
titán
-
voriae
tag
Nekem van ilyen Tamron. Az AF iszonyat hangos, lassú, de amúgy 6D-n középső fókuszponttal 95%-ban betalál (előbb-utóbb). Viszont elképesztően szép képe van szerintem, szép háttérmosás, éles kép, nyitva is használható, egyet rekeszelve meg teljesen jó. Úgyhogy én együtt élek vele.
Azért sport vagy más, akciódús téma fotózására nem választanám!
-
Fotonhámozó
senior tag
Ha a tömeg nem számít, IS hiánya nem probléma és mersz 20 éves üveggel rizikózni: Canon EF 80-200 f/2.8 "Magic Dranpipe". Atomjó obi, idehaza néha felbukkan 1-1 eladó példány ~140k HUF körüli áron. 2x-szerezővel nem próbáltam még, csak 1.4x-essel (Kenko), teljesen jó így is a képe nyitva is.
-
-
-
*Ropi*
félisten
260 vs 430.
A Canon IWS garanciával objektíveket igen, de vázakat nem. A Tamponnak meg teljesen más a garanciarendszere: ők országok szerint választják szét, ha jól tudom, szóval kisebb az esélye.
-
A Tamron AF 18-270mm nem annyira rossz. Nekem van olyan, sokat használtam, nyaralásokon gyakorlatilag csak azzal fotóztam.
Azóta tudom, hogy nem is rossz obi, amióta vettem egy Tamron AF 16-300-as obit, ami a viszonylag pozitív teszt ellenére összességében gyengébb obi, mint a 18-270.
A 16-300 sokkal rosszabbul fókuszál (a 18-270 100 esetből 99 alkalommal fog fókuszt, a 16-300 mondjuk 90 alkalommal), nagylátó oldalon érezhetően erősebb a párnatorzítása (gondolhatod, ha már engem is zavar, akkor az nem semmi
), a zoom gyűrűje rosszabb helyen van, mint a 18-270-é (visszafelé felrakott napellenzővel nem lehet zoomolni). Persze van előnye az újabb 16-300-nak is (kompaktabb, jobb az építési minősége, ha fókuszt talál, akkor a két végállapot kivételével jobb képeket csinál, videózásra jobb, halkabb, stb.)
Na mindegy, a lényeg az, hogy mindenes turistaobjektívnek a Tamron AF 18-270 kis kompromisszumokkal elfogadható és az utód megjelenése után mostmár viszonylag elfogadható áron beszerezhető.
-
copass
veterán
túl nagy az átfogás, itt már valahol mindíg rossz lesz a rajz.
itt nézegess hogy mekkora a különbség. berakod mellé az 55-250-et, feltünően jobb a rajza, még a korábbi verzióknak is. -
*Ropi*
félisten
Ha makrózni akarsz, akkor kell még közgyűrű vagy előtét lencse is mindkét üveghez, de tény, hogy a 70-200 flexibilisebb. Beltérben viszont mindkettő kezdőértéke hosszú lehet, ha nem tudsz hátrálni, futkorászó kisgyereket meg csak olyan vázzal tudsz meglőni a 70-200-al, ami használható ISO 12800-at tud (kb. a 6D és az 5D3, 5D4, meg az 1Dx, 1Dx2).
-
-
*Ropi*
félisten
Szia!
A 24-85 még a filmes korszak kitobija: a filmnek mindegy volt, hogy milyen szögben érkezik rá a fény (a hátsó lencse szélén kilépő fénysugarak elég meredeken érik el a film / szenzor síkját, míg középen merőlegesen érkeznek rá), a digitális szenzorok viszont csak a merőlegesen érkező fénysugarakat szeretik (a szenzorok, vagyis a rajtuk lévő képpontok fényhasznosításának akkor a legjobb a hatásfoka, ha minél merőlegesebben érkezik rájuk a fény), ezért a digitális vázakra optimalizált objektívek sokkal kisebb fénytörési és fényszóródási mutatóval rendelkező lencsetagokból állnak, hogy a diffrakciót, kontrasztvesztést, stb. elkerüljék. Másrészt minél nagyobb MP mennyiség van egy szenzorra zsúfolva, annál jobban kiadja az optika hibáit. Tehát lehet velük foglalkozni, de nincs sok értelme.
-
ariel96
aktív tag
Ha tiéd az obi és a váz is, akkor ki tudod próbálni, mit tudnak együtt.
Ha most akarsz obit venni, akkor azt vedd, amit a Canon oldalán ajánlanak - szerintem.
Nekem is STM obikat ajánlanak a Canon EOS 750D-hez. Nem tudom, mi ebből az üzlet, és mi az amit tanácsos betartani.
Ti használtok szűrőket, napellenzőt?
Nemrég vettem egy védő szűrőt, mert féltem az obit. Többször előfordult, hogy rám ugrott egy kutya, miközben fotóztam. Gondoltam, jobb megelőzni a bajt, és a kosztól is védi a frontlencsét.
-
-
*Ropi*
félisten
Nem tudok róla, de ha találsz kérlek oszd meg velünk, hogy betehessem a topic összefoglalójába!
Egyébként Wong így kezdi (csak a miheztartás végett):
"These set of settings are my own preferences only, they work well for me, but should not be regarded as the absolute must follow guides. You may change the settings as you see fit, for your own shooting purposes."
-
speedyrg
tag
Szervusz. A dxo helyett inkább a techradar oldalát olvasd át szerintem. Az közelebb áll a valósághoz. Én egy 6d-t használok, párom egy 1200 d-t , amik af rendszere papíron szinte azonosak, mégis énekelni lehet a különbséget a 6d javára. Igen ,tudom, nem egy kategória, nem is azért hoztam fel példának, csak hogy a leírtak ne vezessenek félre.
-
*Ropi*
félisten
Pedig a 70-300-ak közt az a "legjóképűbb".
(#31230) bl4ze: Magic Lanternnel televeheted a kártyát: előbb fog az akku lemerülni.
Az egyben felvehető videó maximális hossza egyébként az adózással és a vámolási díjakkal függ össze: 30 perctől már videokamera kategóriába esne a váz, ezért jóval több adót és vámot kellene fizetni utána. Így maradt 29:59-nél a "filmszakadás".
-
vlevi
nagyúr
55-250? Tudom, nincs 300, de ahova a 250 kevés, oda a 300 is. 70-300 obikkal az szokott lenni a baj (de úgy általában a nagy zoomátfogású obikkal mindíg), hogy nem lehet egyenletes képminőséget kihozni minden zoomtartományban, és pl. a Sigma, vagy Canon 70-300asa az 200 fölött sokat lágyul.
Gyorsan hozzáteszem, hogy rákugliztam az előbb ajánlott Tamronra, és, ha nem lenne 55-250IS obim, elgondolkodnék rajta.
[link] -
#14121216
törölt tag
Én 2 hónapja a 750D és a 700D között vacilláltam, aztán arra jutottam, hogy nem ér meg annyival több pénzt mint ami kevéssel többet ad a 750D. Így aztán lett 700D, s még egy rakat cuccot is tudtam mellé venni
Tegnap megjött a megrendelt M42 adapter is hozzá, ma ki tudtam próbálni az itthon porosodó Industar 50-2 f/3.5 analóg obit is. Nem csoda hogy annyian szeretik az analógokat, eszméletlen rajzolata van, a kitobikat simán alázza
-
*Ropi*
félisten
A 20/2.8-tól sem kell csodát várni: nyitva eléggé vignettál, flare-el és CA-zik, meg konstans alexpózik is, plusz kissé rózsaszínbe húz a képe, de a munkatávja és a fényereje miatt még mindig jobb mint a másik kettő.
"Tehát a két kit obit vázzal együtt elad, a 20 mm-s jó lehet digi vazra..."
Így valahogy.
-
*Ropi*
félisten
Rá, de eléggé kompromisszumosan: a 28-80 és a 80-200 még a filmes korszak kitobijai voltak. A filmnek mindegy volt, hogy milyen szögben érkezik rá a fény, a digitális szenzor viszont csak a rá merőlegesen érkező fénysugarakat szereti (ellenkező esetben diffrakció / kontrasztvesztés lép fel), ezért a digitális vázakra optimalizált objektívek sokkal kisebb fénytörési és fényszóródási mutatóval rendelkező lencsetagokból állnak. A 20/2.8 még egy fényerős, jó darab.
-
berobi78
tag
szerintem a 18-55 DC felejtős (legalábbis mindenhol ezt olvastam róla), kitobiban leglább a 18-55 IS.
egyébként én egy 600D-vel fotózok babát (általában a 18-55 IS II-vel, vagy egy régi heliossal), és este lámpafénynél is simán talál fókuszt mindenféle segédfény nélkül is. ISO1600-ig teljesen vállalható ISO3200 szódával elmegy. -
Monya78
veterán
Canon rendszernél nincs beépített segédfény, kevés fénynél a vaku stroboszkóp üzemmódban talál fókuszt, hasonlóan mint a régi olympusod.
Kisbabát tuti nem fotóznék ilyen módszerrel, inkább a vakut felejtsd el, és fényerős kisebb gyújtótávú fix obi használatán gondolkozz.Teleobi: konverter használata néhány fix obi és néhány drága "L"-es obinál még elmegy, tehát nem javasolt kezdésnek, inkább valamelyik Canon 55-250 IS (STM) teleobi javasolt, ezek nem rossz képminőséget nyújtanak relatíve kicsi áron.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Honda topik
- Hardcore café
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! Asus H410M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- Samsung Galaxy A26 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest