-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sbazsi
veterán
válasz
Szten Márs #1074 üzenetére
Na igen, az összehasonlítás nem épp volt korrekt.
közben nézem az összehasonlítást:
CCD vs CMOS? mi a különbség, melyik a jobb?
igazából a saját akkust jobb szeretem, mint a 4* AA elem...régi optikákban nem nagyon vagyok érdekelt, egy db PanaVision márkájú optikám van, olyasmi képeket lehet vele csinálni, mint ezekkel a lomo cuccokkal, valami halszem effekt...
ez van ráírva: panavision super wide af macro 0,42x made in japan.meg S7/52
legalábbis ahogy rátettem az s7000-re egy tubussal... (per pill ez a legjobb gép a családban, nekem egy casio 850 kütyüm van)szóval még most érlelődik bennem a vásárlás gondolata. mire ebből tényleges vásárlás lesz, eltelik sok idő, sokat fogok kérdezni, sok gépet megnézem, meg olvasgatok, és nézem a képeket.
bár valamiért a canon felé húzok nagyon.még gondolkozom használt 20d-ben is, ha értenék hozzá annyira, hogy tudom, nem vernek át...
-
t.imi
addikt
válasz
Szten Márs #1066 üzenetére
Közben ki lettem kupálva részlegesen, nem lehet hogy géphiba?
Néztem ISO800 képeket és kár lenne összevetni a kettőtSorry hogy belemagyaráztam a mennyi expot bír egy gép kérdésbe
Annnyi maradt meg az agyamban -
sowi
őstag
válasz
Szten Márs #1035 üzenetére
hmm, erdekes, lehet, hogy en raw fotokat lattam...mindesetre tenyleg gaz, ha ilyen
-
sowi
őstag
válasz
Szten Márs #1033 üzenetére
csak jpegben lottel vele? en egesz kellemes kepeket lattam ezzel a sonyval, igaz sokat nem tapiztam, csak egyszer boltban
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #1002 üzenetére
ha egy használt AF-os beszerezhető a szokásos 25-30k sávban, akkor nincs gond.
-
sowi
őstag
válasz
Szten Márs #1002 üzenetére
50 f1.8 nincs pentaxhoz?
-
KrAt
veterán
válasz
Szten Márs #942 üzenetére
Olvastam, tudom, hogy a D40 jobb, de ha az obi majdnem 2x annyi
-
KrAt
veterán
válasz
Szten Márs #925 üzenetére
Tudom, elég szűk a keret (mint a szűz ...) de sajna így alakult
Számoltam a melóval, de nem jött össze, az kb 60-70k mínusz
Ösztöndíj meg kb április májusban lesz, azt kocsi vizsgára szeretném költeni, a maradékot meg obira.. Ennyi jutott, én is sajnálom, szerettem volna a K200d-t, szerelem volt első látásra
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #919 üzenetére
hát, ahogy fentebb írtam, a Sony jpeg motorja sztem nem az igazi. egy időben próbálgattam a raw+jpeg párhuzamos készítést, a deafult értékeken konvertált raw->jpeg is jobban teszett az alap jpeg-nél, a konvertálásnál jelentkező nagyobb mozgástérről nem is beszélve.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #914 üzenetére
nyilván nem tudom összehasonlítani a Sony féle kitobit más kitobikkal, de használtam azért mostanában, egyáltalán nem olyan rossz. sőt, az a véleményem, hogy raw-ban használva a gépet kellő részletesség is előcsalogatható. tehát szerintem inkább kitobi+raw mint eggyel jobb obi+jpeg.
ja ha csak vázat venne, a kitobim eladó. aligalighasznált -
pacorro
aktív tag
válasz
Szten Márs #914 üzenetére
Ha nem akar használtat venni, akkor rosszul fog járni az obikkal (bár az ő dolga).
Nem lehet valahogy rábeszélni?
Egyébként a 18-70 nem annyira rossz, sőt, még a 75-300 sem, lerekeszelve egész jó képe van. Más kérdés, hogy ha ezeket megveszi újonnan, és utána rájön, hogy mégis valami minőségibb üvegre lenne szüksége, akkor elég sokat fog ezeken bukni. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szten Márs #914 üzenetére
Hmmhmm, Pentax K-m van duplakitben 120-ért. Kár, hogy a Pentax direkt a K-m-hez műanyag bajonettes objektíveket tervezett
De a többi gyártónál régóta divat a műanyag objektívbajonett, szóval megfontolandó ez is.
Nagy kár, hogy az E-520 duplakit kilóg a keretből.... -
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #907 üzenetére
a duplakitről lebeszélném... a kisebbik obi még racionálisan magyarázható, a csupasz vázhoz képest 5-10k-val kerül többe ilyen kiszerelésben, ez még érthető. a tele viszont elég gyenge, ill. azt mondanám, hogy nem éri meg. tudok egy eladó Minolta 75-300-ról 30k-ért, kipróbáltam, teljesen jó, gondolkodtam rajta, de nincs igazán szükségem a 300-ra, elég a kisebb Tamron 55-200. pü-zz, ha kell még infó.
a Sony szalon 3 év garit ad, ez indokolja a magasabb árat.
amúgy hogyhogy nem K200D-t? -
priusz
aktív tag
válasz
Szten Márs #910 üzenetére
Én úgy látom hogy van az e-digitalban: [link]
Vagy benéztem valamit? -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szten Márs #909 üzenetére
Mondjuk igen érdekes árak vannak ott
-
priusz
aktív tag
válasz
Szten Márs #907 üzenetére
Szia! Itt nézted? [link]
-
petmen4
csendes tag
válasz
Szten Márs #901 üzenetére
Köszönöm a válaszokat
A D60al pontosan a liveview hiánya volt a bajom, a Sony A300 meg tényleg drágább.
E-420ban nincs stabilizátor, ami nekem szintén probléma.
Maradt az E510 és E520. Plusz 35-40 ezerrel lenne több az 520as újonnan, mint az 510 használtan. Biztosan megér ennyit a különbség? A gond az, hogy ennyivel több már bőven túllóg a kereten. Persze mindig lehet mondani hogy ahhoz képest már csak kicsit több és mennyivel jobb.. de így sosincs megállás, +30ért meg ott van az E520 tele kittel, annál is kicsit többért meg biztos van valami más ami szintén jobb.
Mindenesetre ma bemegyek valahová és megfogdosom őket, hátha segít a döntésben.. -
petmen4
csendes tag
válasz
Szten Márs #898 üzenetére
köszi, tényleg csak én nem kerestem eléggé
Szóval inkább vegyek ugyan olyan kittel mint az 510es új 420at +10 ezerért? sokat számítana az a stabilizátor? 520 pedig már +35 ezer, ami kicsit azért sok.
Köszönöm a segítséget -
AMD Pista
tag
válasz
Szten Márs #891 üzenetére
Igaz,
Milyet javasolsz?
Ha drágább egy kicsivel az nem gond!
-
AMD Pista
tag
válasz
Szten Márs #889 üzenetére
Ez?
http://www.220volt.hu/Nikon+D60+18-55mm+KIT
-
AMD Pista
tag
válasz
Szten Márs #887 üzenetére
Nagyon amatőr vagyok! Mi az a duplakit?
-
AMD Pista
tag
válasz
Szten Márs #885 üzenetére
Nos,... elsősorban nyaraláshoz, kiránduláshoz használnám. ehezz milyen objektív a megfelelő.
Aztán, a munkám során is szükségem lenne rá. Itt közeli képeket készítenék.
-
priusz
aktív tag
válasz
Szten Márs #879 üzenetére
A felhasználás célja teljesen általános: családi fotók, kirándulás, épület, portré stb.
Szerencsére a DCR-250-em már megvan, azt már nem kell beszerezni.
Kezdetnek akkor elég lesz ez a duplakites megoldás, aztán majd tovább fejlesztem.
Mivel eddig Fuji S6500-al fényképeztem gondolom a minőség jobb lesz, ez már nekem elég.
Köszi az eddigi hozzászólást mindenkinek!üdv
-
sowi
őstag
válasz
Szten Márs #879 üzenetére
van egy fotos forum ahova jarok informalodni es egy egyetemi fotos tanarnak eppen volt egy elado d200 kitobival, markolattal, alig 2000 expovalnagyon jo aron, amikor eloszor lattam azthittem uj a gep, backup cucc volt egy d3 mellett, szoval meglattam megtapiztam es utana fizettem mint a katonatiszt, tudom, hogy nem a legujabb cucc de nekem nagyon megfelel
-
priusz
aktív tag
válasz
Szten Márs #876 üzenetére
Köszi!
Nem vagyok nagyon pixelvadász, így ha nem túl jelentős a különbség akkor nem érdekel. Amúgy tapi alapján a pentax a legnyerőbb. Csak az objektív kérdésben nem vagyok igazán otthon.
Igyekszem keresgélni, olvasgatni. Majd a hónap végéig hátha letisztul a kép -
priusz
aktív tag
válasz
Szten Márs #873 üzenetére
Zaj tekintetében melyik teljesítménye kedvezőbb? Canon450D, Nikon D60; Pentax 200D?
Az eddigi olvasataim szerint a Canon, de ebben nekem nincs tapasztalatom. -
válasz
Szten Márs #844 üzenetére
Szerintem sem látható komolyan valós felhsználásnál. Laborban lehet, hogy van egy kis hátrány. De ha egy kompakt dinamikáját vesszük 50-nek (aminek a minősége az átlag nyaralósfotós igényeit tökéletesen kielégíti...), és a canon/nikon árban hasonló kategóriájú gépeit vesszük 100-nak, akkor az oly mondjuk 95-97 körül lehet. Szóval nem annyira rettentő a dolog. Ha egy laikusnak odaadsz egy képet, amit azonos körülmények között készítettél egy nikon D60-al és egy Oly 420-al 9*13-méretben, nem hiszem, hogy meg tudja mondani, melyik volt a kisebb dinamikájú...
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #834 üzenetére
Azért még linkelhetted volna, mert most leírogatjuk a kollégának kis adagokban azt amit írtál volna,
szépen pontokba szedve, és áttekinthetően, ahogyan szoktad. !
-
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #812 üzenetére
No pont ezaz
9x13-on semmiképp de szerintem még nagyobban sem zavaró ISO800-1000-ig ez a zajosodás. Aki meg 100%-on akarja lesni monitoron az vegyen ilyen Mamiya meg Hasselblad középformátumú cumókat
-
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #804 üzenetére
Nem szégyen az ha valami nem kényelmes
Ezért jó, hogy sok gyártó sok féle gépet kínál... mindenki megtalálja a neki legmegfelelőbbet. Én a Canon EOS 40D-vel voltam így. Megvettem, elsőre kényelmesnek tűnt. Aztán egyre kellemetlenebbé vált a használata, egyszerűen nem tudtam megszokni a gombokat, meg a kezelését. Mindig ott motoszkált a fejemben, hogy le kellene cserélni. És mikor megláttam, hogy az S5 PRO-t olcsobban megkapom újonnan mint amennyiért a 40D-t használtan el tudom adni, nem is volt kérdés a továbbiakban...
Amúgy a teljes létraMinolta 5D később 7D utána Nikon D80 majd az EOS 40D és végül most az S5 PRO.
A 7D után nehéz dolgom volt, a D80-at 2 évig nyüstöltem, de nem szerettem. A 40D fogásra "fílingre" inkább fényképező volt. De végre úgy érzem az S5 PRO jobb mint a Minolta 7D-m volt -
Degeczi
nagyúr
válasz
Szten Márs #779 üzenetére
"A beépített képstabi érdekes kérdés. Kapásból: miért menne tönkre? De oké, nyilván hibaforrás - de amikor nincs rá szükség ki lehet kapcsolni. Ha úgy tetszik, akkor akár be sem kel kapcsolni soha, és akkor nincs mi tönkremenjen rajta."
Pentax vázaknál legalábbis viszonylag sűrűn olvasni olyan panaszt, h picit ferde képet adnak az egyenesen tartott váz ellenére
nem tudom, van-e a beépített képstabinak köze hozzá, de könnyen lehet, h igen, hiszen ha már egyszer el tud mozdulni az érzékelő, akkor valóban nem garantált, h mindig teljesen pontosan ugyanúgy, ugyanoda fog visszatalálni
-
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #804 üzenetére
No akkor amit ígértem:
ISO100
ISO200
ISO400
ISO800
ISO1000
ISO1600
ISO3200A váz beállításai:
Quality: Fine
Recording Pixels: M (6,4Mpixel)
Noise Reduction: STD
Sharpness: STD
A többi talán jelen esetben nem lényeges. De az exifben benne van ha minden igaz.A képeket egy Nikkor 50 F/1,8 D objektívvel F4-en készítettem, álványról egy sima szobai világítással.
A képeknek semmiféle művészi értéke nincs
Amennyit tettem velük: letöltöttem a gépről, betettem Photoshop-ba és Ctrl+Shift+L, hogy a fehér egyensúly a helyén legyen illetve ne legyenek fakók.
-
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #764 üzenetére
Majdnem elfelejtettem erre válaszolni
Ilyesmik merülnének fel??? Ezt nem igazán értem. Én ugyan nem olvastam ilyeneket róla, és nem is tapasztaltam vele kapcsolatban ilyesmit. Ahol vettem a gépet azt ajánlották, hogy a Kingston CF helyett használjak SanSisk-et. Így vettem is 4Gb-os SanDisk Ultra II-est, a Kingston-t meg eltettem tartaléknak. De megjegyzem azzal sem volt semmi problémám. Lehet valami nagyon gagyi kártyával lassan menti a képeket, ezzel elég gyors. A sorozat felvétel mondjuk lassabb mint az EOS 40D-nél de nem szoktam sorozatot lőni.
Életlen? No erre tényleg nem tudok mit mondani. Persze, hogy életlen ha 18-50-es kitobival fotóznak vele. Zajosságra sem tudok mit mondani
Persze ISO 1000-en zajos... de a kedvedért csinálok mindjárt pár tesztképet ;)
-
KrAt
veterán
válasz
Szten Márs #793 üzenetére
Igen, akkor félreértettük egymást
Nehéz kérdést erre értettem:
Oly E420 - 380 gramm üresen
K200 - 570 gramm
1000D - 502 grammTehét a nehéz dologban a fél kilót meghaladóra gondoltam
Soha nem fotóztam még komoly dslr-el, ezért nem tudtam, hogy a nehéz neked mondjuk az 1 kilót takarja
Sorry, my bad
Cassidey: igen, az S5600 ~35 dekájához képest ezek "nehezek"
Ami csak jó
-
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #779 üzenetére
Az a helyzet, hogy nincs alapom komolyabb vitára mert sosem birtokoltam A700-ast. Lehet amikor én akartam venni akkor még valami kezdeti frimware volt, nem tudom. A MM-ban próbálgattam csak, tehát amint említettem éles helyzetben nem volt alkalmam kattintani vele.
Nyilván a fogás teljesen egyéni kérdés. Kinek mekkora keze van, milyen hosszúak az ujjai... én ezért is nem mondtam rá, hogy rossz a fogása.
Objektívekről annyit, elég rákeresni a hirdető helyeken Canonra, Nikonra és végül Minolta/Sony-ra. Egyértelmű lesz a válasz
Mondjuk ez a helyzet akkor is ilyen volt mikor még Minoltám volt.
Beépített képstabi... Mikor megjelent az A100 valahol (már nem emlékszem pontosan hol) volt alkalmam megszemlélni egy ilyen képstabit szétszedve. Lehetett látni működés közben, ha mozgattad a vázat hogyan reagál rá. Eszméletlen finom kis szerkezet volt. Jártam pár évet gépész szakra, az ilyen csoda finom dolgok nem szeretik ám ha pl leejtik őket, vagy nekiütődnek valaminek. Hiába lehet kikapcsolni... Lehet Te nem hallottál még ilyenről de anno Minolta 5D 7D korszakban volt pár probléma.
Amúgy ezek az ellenérvek semmiképp sem erősek. Talán korábban említettem, hogy nekem a képminőség mellett a váz fogása, felépítése, ergonómiája talán még nagyobb szerepet játszik. A Fuji S5 PRO-ba azonnal beleszerettem.
És igen, maximálisan meg vagyok elégedve vele... meg is ígértem a kedvesemnek, hogy legalább addig megtartom míg a garija lejár
-
Cassidey
senior tag
válasz
Szten Márs #793 üzenetére
ezen en is csodalkoztam, meg mosolyogtam kicsit, de kompaktrol jott, nekem meg az s6500 is nagynak es neheznek tunt.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #795 üzenetére
Azt hittem, nemcsak a belsejét kapta a K10D-nek a K200D.
A K-M volt már a kezedben?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #793 üzenetére
A K200D kisebb, mint a K10D?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #789 üzenetére
Kompaktokhoz képest még az is jó : [link]
-
Az-X
őstag
válasz
Szten Márs #768 üzenetére
Elnézést, hogy csak most válaszolok, de az elmúlt héten a kedvesem miatt nemhogy fórumozni, de levegőt venni se nagyon volt időm
Az A700... sajnos éles helyzetben nem volt lehetőségem kipróbálni. A képminőséggel kapcsolatban találtak kifogást akik le akartak beszélni illetve magának a váznak a felépítésével. Fogtam a kezembe, talán egy picit kicsi, de nem nevezném kényelmetlennek, viszont meglehetősen könnyű. A harmadik fő probléma az objektív volt. Én Minoltával kezdtem, tehát ismerem a régi klasszikus darabokat. Viszont azt mondják mostanában elég nehéz kifogni jobb darabokat mert szaporodnak a Sony felhasználók és mindent levadásztak a használt piacon
Az új tényleg komoly Zeiss obik meg ugyanúgy magas áron vannak mint a jobb Nikon vagy Canon példányok. A beépített képstabi-tól picit undorodom, mert az előbb utóbb tutira tönkre fog menni. Így aztán lebeszéltek, meg lebeszéltem magam az A700-ról. Ettől még egy tuti kis gép, kérdés ki mibe szeret bele. Ugyanúgy lehet vele készíteni gyönyörű képeket mint bármelyik másik géppel. Én a kedvenc képeim egyikét annó a Minolta 7D-mmel készítettem egy ezer éves manuális objektívvel
Pedig azóta sokkal komolyabb felszerelésem van
-
madgie
titán
válasz
Szten Márs #768 üzenetére
Annak idején (mikor gépeket néztem) a 40D-n lőttem a próbaképeket, a mellette lévő A700-ba tettem át a CF-et, hogy lecsekkolhassam az élességet. Baromi jó az a LCD
-
madgie
titán
válasz
Szten Márs #764 üzenetére
Az A700 nagyon tuti gép lett, mióta a v4-es firmware-rel jó lett magasabb érzékenységnél is. A mostani árán már egész jó vétel, engem talán csak a Live View hiánya riasztana el tőle.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #764 üzenetére
ez melyik Nikon-nak is az ikerpárja? kiszállt azóta a Fuji a DSLR piacról?
-
ballington
addikt
válasz
Szten Márs #760 üzenetére
ezt fogom csinálni holnap, bemegyek veszprémbe és megnézem...sony-ra jó esélyt látok, hogy megfoghatom, pentax-ra már kisebbet
-
ballington
addikt
válasz
Szten Márs #747 üzenetére
azért annyira nem..mert ha képben lennék, akkor nem nyaggatnálak titeket
-
ballington
addikt
válasz
Szten Márs #745 üzenetére
tudtommal az E-420-ban nincs képstabi, hanem csak az E-520-ba rakták bele
-
pacorro
aktív tag
válasz
Szten Márs #734 üzenetére
Az Alpha 200-at eléggé lebutították a 100-ashoz képest. Igaz, hogy nagyon jó árban van újonnan is.
Szerkesztés: töröltem az aláírásomat, hogy senki ne higgye, csak azért dicsérem az Alpha 100-at. Tényleg jó gép, én is meglepődtem, hogy mennyire az.
-
madgie
titán
válasz
Szten Márs #734 üzenetére
A100-at nagyon olcsón kéne mérni, hogy megérje. Valóban annak a generációnak az egyik legzajosabb váza. ráadásul az a 10MP-es Sony CCD elég khm... ótvar képet ad akár egy mezei Canon 1000D-hez (vagy akár 400D-hez) képest, és nemcsak ISO 800 felett értem ezt.
-
madgie
titán
válasz
Szten Márs #688 üzenetére
Tegnap estefelé lejöhettél volna mellém, mínusz tizenötben, éjszaka, a bokáig érő fagyos hóban perisztaltikus mozgást végezni
Én lenyomtam az állványt tökig, és kényelmesen megkomponáltam a nagylátós képet a 'jajajj' LCD-n. Persze aztán a felhők elrontottak mindent, én meg hiába cidriztem két órán keresztül
-
BiriBum
őstag
válasz
Szten Márs #678 üzenetére
Az idézőjelekbe rakott kifejezést nyilván nem a képminőségnek, hanem a túlautomatizált menürendszernek szántam, így tényleg félrevezető volt. Természetesen full tükörreflexes gépről van szó.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Szten Márs #678 üzenetére
így van!
már csak azért is erős, mert a D60-al készült képek minősége semmivel nem marad el a D80/D200-tól, sőt: mivel újabb, JPG-ben pl. egészen biztosan a D60 ad helyből jobb eredményt... -
Wolfy_
tag
válasz
Szten Márs #678 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsot/hozzászólást. Végülis egy D60-ast vettem, 18-135 mm-es Nikkor objektívvel. Úgy voltam vele, hogy "átszokni" megfelelő lesz ez a gép, elhasználgatom pár évig (majd esetleg új objektív(ek) beszerzése mellett) és utána a tapasztalatok alapján lépek majd tovább valami más gépre. -
galóca18
tag
válasz
Szten Márs #544 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen a kedves választ!Nagyon jó a link is, alaposan átolvastam, és rájöttem, mi volt az a fogalomzavar, ami ebbe a topikba hozott. Kiderült, hogy nem minden "igazi" fényképező kinézetű gép rendelkezik cserélhető objektívvel. Amire én gondoltam, a jelek szerint bridge gép. Jól értettem, hogy azt az automata gépet nevezzük így, ami rendelkezik manuális beállítási lehetőségekkel?
Az elmúlt pár napban keresgéltem a neten gépeket, gondolatban már 60-ezer körül járok, ahogyan az lenni szokott.
Nálam az a +10-15 % még egyszer sem jött össze... Rengeteg gépet találtam, szeretném szűkíteni a kört, ezért légyszíves segíts, milyen márkákat érdemes kerülni, illetve melyik nagyon jó ebben a kategóriában? Esetleg mire érdemes még figyelni? Találtam olyan gépet is, amiben nagylátószögű obi is van, de 1 cm-ről lehet vele makrózni is (azt nem nagylátószöggel). Ez igaz lehet? Mert nagyon jól hangzik. Viszont a Fujit nem nevezte még senki sem csúcsminőségnek. Ami csúnya képet készít vagy magától szétesik, olyan nem kell, akkor még inkább gyűjtögetek tavaszig.
Mégegyszer röviden, ami fontos:
* csak új gép jöhet szóba
* makró 1 cm-ről
* minél több manuális beállítási lehetőség
* (esetleg nagylátószög tájképekhez, magasabb épületekhez)Hol nézhetem meg, hogy a használt Olympus FE-120 (6 MPixel) mennyit ér? A nyáron néztem a neten, de nem találtam egy darabot sem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #572 üzenetére
Esetleg Ottkart érdemes megkeresnie priviben, hátha volt valamilyen átalakító ilyesmire...
Ilyesmi gondolom nem jó... -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #554 üzenetére
Annak idején mikor bejött, a monitorok és tévék alaparányaihoz való jobb illeszkedésről beszéltek, aztán persze jöttek a széles monitorok....
-
Cassidey
senior tag
válasz
Szten Márs #544 üzenetére
es tegyuk hozza, h egy makroobi meg 100k korul kezdodik.
tudom, vannak alternativ megoldasok, de a dslrek vilaga nem olcso, a kerdezo maradjon sztem egy jo bridge-nel, ilyen korlatokkal, s6500 hasznaltan bele is ferne neki plde egyre gondoltunk Dare2Live
-
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #540 üzenetére
oda írtam, hogy egy/ezen "teszt alapján"...
-
madgie
titán
válasz
Szten Márs #533 üzenetére
Mármint ez? Ha igen, akkor azért van különbség...
-
ottkar
addikt
válasz
Szten Márs #488 üzenetére
Itt egy jellemző példa a jobboldali új optika élességállító gyűrűje kifogástalan, a régi optikáé mégis háromszor olyan széles, pedig az újon is meg lehetett volna csinálni.
-
válasz
Szten Márs #478 üzenetére
Éreztessük:
Jobb, masszívabb, kezelhetőbb, strapabíróbb, fejlettebb a 40-es mint a 400-as.De szerintem ez elég egyértelmű, mert míg az egyik belépő, a másik középkategóriás. De gyanítom, hogy ezekkel ő is tisztában van.
-
válasz
Szten Márs #476 üzenetére
Volt benne az is, másrészt azért írtam a mondókám végére, hogy megint vehet vázat. Ha nincs pénze 30-40D-re, akkor alapnak jó a 400D is, legfeljebb jövőre cseréli egy használt 40D-re. Szerintem közülünk kevesen használnák ki egy (akár) 40D képességeit. Egy ideje már nyúzom a gépet, de a beállítások 30%-ról még mindig nincs fogalmam, hogy mi az
Jó, persze, ott a jobb AF, meg a sokkal jobb kereső, meg tárcsa, meg sok okosság (ne kelljen felsorolni) de ha nincs pénze középkategóriás vázra, akkor ott van az az opció.Vagy ugye ott vannak alternatívának a hasonló kategóriás Nikonok.
-
válasz
Szten Márs #457 üzenetére
Fuji is!
-
hcs57
addikt
válasz
Szten Márs #438 üzenetére
Néztem azt a nagy tárcsát, de nem esett a hüvelykujjam alá..
-
Dzsez_
tag
válasz
Szten Márs #386 üzenetére
Köszönöm!
-
hemaka
nagyúr
válasz
Szten Márs #386 üzenetére
10kg-os kalapács minden boltot kinyit, ha nagyon sűrgős és muszáj...
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #364 üzenetére
Igen , így logikus!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #364 üzenetére
Sanghajból... original... Ez is kínai, de bevallottan...
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #357 üzenetére
Adj fel egy hirdetést, :"Jó vágású South Park-i lakos feleséget keres Pekingből !"
-
olli
tag
válasz
Szten Márs #312 üzenetére
Arra gondoltam, ha az érdeklődő az elején megadja a keretösszeget, azzal besorolható egy sávos ártáblázatba is, ha utánna néz, hogy ott milyen variációk vannak gép+obi vonalon, az könnyíti a tanácsadást.
-
CYBERIA
őstag
válasz
Szten Márs #312 üzenetére
Karácsonyra már biztos nem lesz semmi.
Egyébként árban 200 kiló a végső határ, de inkább alatta.
Vedd úgy, hogy most kíváncsiságból kérdezem.(#302) j.bravo: a vakuval még az a bajom, hogy a fényviszonyokat is nagyon megváltoztatja, az egész képen nagyon látszik, hogy a fény a vaku felől jön, nem tud olyan természetes lenni.
-
olli
tag
válasz
Szten Márs #291 üzenetére
Ne haragudj, de ezt nem hagyhatom. Ti. azt kérdezed: mennyi az annyi! Ezek szerint mégis van jelentősége a piszkos anyagiaknak?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #309 üzenetére
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #307 üzenetére
Rossz tesztfotót viszont könnyű csinálni. Akár direkt is...
Csak vegyük azt példának, ahogy az ISO-t vizsgálják. Van olyan tesztoldal, ahol a megvilágítást arányosan csökkentve azonos záridő mellett emelik az érzékenységet? Mert a valódi teszt az lenne, hiszen ki a fene fog magas érzékenységet használni napfényes időben a szabadban? Mások a zajviszonyok szerintem egy 1/1000 és egy 1/30-as exponál ugyanolyan érzékenység mellett.
Ráadásul tükrös vázak tesztképeinél nagyon erősen obifüggő is a dolog, kivéve a kitobival készített tesztfotóknál mondjuk. Azonkívül a szórást sem igen vizsgálják ilyenkor, tehát egy típusból legalább öt véletlenszerűen kiválasztott darabot tesztelve sok minden kiderülhetne, ami most nem. Persze tudom ez drága és időigényes, de közelebb lenne a valódi felhasználáshoz. Nem beszélve a belépőszintű modellek fokozott "felhasználóbarátságának" szükségességéről. Az amatőr júzer nyilván nem ugyanazt tudja kihozni a vázból, mint egy szakmailag képzett, gyakorlott fotós. Ilyen tesztekről sem igen tudok, bár némely tesztnél, némely oldalon, talán ezt már elkövették.... -
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #294 üzenetére
Sony-ra is léteznek ilyesmi obik, pl. [link] Sigma 28/1.8-as, de az 50/1.7-es használtan lényegesen olcsóbban beszerezhető. ugyanakkor a Sony-k kevésbé zajmentes képet készítenek magas iso mellett 8 (a többi APS-C géphez viszonyítva), ezt szó nélkül beismerem, bár egy Sony A200 80k-s váz + a fenti obik egyike elég occsóért meglenne.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
Szten Márs #294 üzenetére
Kinek a pap, kinek a paplan, de itt bár zajosabb a K20D, de a képe nekem általában jobban tetszik, persze a szöveget nem fodítgattam le, mert csak szótárral tudnám...
Tüzi: jóárasították? csak nem a UPC-től?
-
válasz
Szten Márs #289 üzenetére
mondjuk ha a(z itt vmiért állandóan nyomott) pentax helyett egy nikon d90-est veszel ugyanazzal a sigma 20/1,8-cal (ami egyébként 1,8-on pocsék képet ad, de tény, h müxik), akkor nyersz minimum még egy fényértéket. miért? mert jobb a szenzor (meg a váz is). igen, drágább kicsit, de ha a sötétben fotózás a cél, akkor az az 1-2 fé igen sokat számít.
a nikonos sigma 20/1,8 amúgy is akciós most a www.digifenykep.hu -nál.
-
CYBERIA
őstag
válasz
Szten Márs #289 üzenetére
Én mondjuk nem értek hozzá, de 1,5 misi nagyon komoly.
Néztem K200D-vel készült képeket, mondjuk abból nem derült ki sem az, hogy gyengébb fényben mit alakít, sem az, hogy az említett objektívvel hogy dolgozik.
Még felmerül az a lehetőség, hogy újra beélesítem az öreg Zenitet, igaz, hogy olyan nagyon gyenge fényviszonyokkal az sem sokat ér, meg akkor a digitális technikai előnyeit buktam, de a zajmentesség biztosított -
sanyixXx
senior tag
válasz
Szten Márs #274 üzenetére
fentebb linkeltem még egyet, ami 200k, de van hozzá egy 18-50 sigma ex és egy 18-250 tamron macro obi+táska meg cf kártya. ezek nekem nem túlságosan szimpik, mert 70-300 -ast szeretnék majd. így ha azt veszem meg, akkor el kell adni azt az obit és venni kell egy másikat, míg ha csak a vázat veszem meg, akkor meg tudom venni utólag azt az obit, amelyiket szeretném
mondjuk egyelőre úgy néz ki, hogy a csupasz vázról lecsúszok, mert nem érek haza az árverés végére...
-
sanyixXx
senior tag
válasz
Szten Márs #260 üzenetére
hmm hmm...nem a legszebbek a képei mondjuk, de már így is hatalmas minőségi ugrés lenne a fuji finepix-hez képest
meglesem még azt a 70-300-at is. igazából kéne egy mindenhol előkapható, meg egy korrekt zoomos, mert ugye nem mindig tudok közel menni a fotóalanyhoz/tárgyhoz. főleg ha a szomszédban öltözik
meg se pénzem, se képzettségem ahhoz, hogy 5-6 fix objektívvel szaladgáljak, és kiszopjam az ujjamból, hogy most hány millissel lenne az optimális kattintani. hobbifotóra szerintem szükségem van egy nagyobb átfogásúra.
a bajom, hogy ha most nekiállok obit csereberélni, megpróbálni eladni, akkor nem vagyok sokkal beljebb, mintha megvenném a 30D-t és turkálhatnék objektívet bele. bár ez ellen meg az szól, hogy a 40D már elég fasza a 30D-hez képest, hogy így rövidre zárjam az összehasonlítástmeg ugye kártya, táska satöbbi...
péntekig még ráérek gondolkozni ezen, de még mindig nagyon hajlok erre a szettre, mert elég áron van. amúgy jó esetben 1 obi jönne ki ebből az árból és már akkor is használt minden, oszt még kártyám meg táskám sincs bele.
persze jól elfilózok ezen, de még az aukciót is el kéne csípni a többiek elől
-
j.bravo
addikt
válasz
Szten Márs #260 üzenetére
Nyaralásra ellenben, ha a Zasszony vagy a család bármely más tagja olyan, hogy hajlamos "ne játssz már annyit, kattintsd el azt a nyamvadék képet és hadd haladjunk végre" jellegű dolgokat mondani vagy éreztetni, akkor baromi jól tud jönni egy turistazúm, amivel meg lehet spórolni az alkalmasint a kelleténél időigényesebb táska előkotor, obit levesz és eltesz, másik obit elővesz és feltesz, táskát bezár procedúrát
(és megóvni a családi békét) -
sanyixXx
senior tag
válasz
Szten Márs #258 üzenetére
valami gyakorlati hátránya van ennek egy 250-300 millis normál objektívhez képest? a képminőségen nem ront? vagy a macro funkció opcionális rajta?
partyfotóhoz nem ezt használnám, de tisztességes táj- és természetfotókhoz nem szeretnék félmegoldást.mondjuk eleve valami nagyobbat terveztem alapobjektívnek. 18-135 lett volna a legjobb, de az persze nikonhoz van... 18-75 lenne még jó, meg egy 70-300 tele mellé. akkor lennék maradéktalanul boldog
-
válasz
Szten Márs #244 üzenetére
megnézem, de nem ilyen-olyan emberek véleménye alapján mondom, hanem olyan ismerősökről beszélek, akik nagyon-nagyon jó fotósok. netes legendák engem sem érdekelnek. de mint írtam, lehet ám, h sokat javult a pentax ebben, a sony a700 is borzalmasan szűrte a zajt, a 4-es fw meg helyretett mindent.
-
válasz
Szten Márs #232 üzenetére
ami engem illet: most mit csináljak, ha pentaxot használó emberek és tesztek szerint is xar? lehet, h azóta jelentősen javult firmware-rel, végülis ez olyan téma, amit tipikusan lehet így fejleszteni. túlzottan viszont nem érdekel, mert egyelőre nem vonzó számomra a pentax rendszer, nem gondolkodom benne. ha maximális képminőségre és obiválasztékra törekszem, akkor nikon/canon ff (és a kettő közül nekem a nikon lényegesen szimpatikusabb). ha árban/súlyban utolérhetetlenül penge zoomokra, marha jó kezelhetőségre, minden szempontból szimpibb kezelésű vázakra, de nem fontos a maximális képminőség (és azért ez is eufemizmus: igazából bármelyik rendszer képminősége jobb, mint ami a szintemen indokolt), akkor olympus.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #235 üzenetére
nem ismertem az előzményeket.
azon meg meglepődtem, hogy pixelpiper jpgben fotoz, pont ez a kategória az aki szeret picit még tolni a WBn, aki kvázi sose elégedett a gép beépített JPG feldolgozó algoritmusával (nem mert rossz hanem mert pl más az izlése.....), aki ...... vagy akire te gondolsz az 100%on nézegeti képeket de alapon elégedett a gépe pl WB teljesítményével?
szerk: OFFba rakva
-
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #232 üzenetére
minek?
Aki pixelpiper az ugyis RAWba lő és gépen alakít, aki meg nem pixelpiper az ugyse 100%ba nézegeti a képeket.Lehet kicsit kiforgattam de nem feltétlen hülyeség amit mondok.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #213 üzenetére
amit a vak is lát, az az, hogy
- élesebbek a jpeg képek, de ugye raw-t is úgy élesít az ember utólag, ahogy akar
- élénkebbek a jpeg színek, de ugye aki türelmes, ért hozzá, raw konverzió során eljátszhat a színekkel, tetszése szerint
- a jpeg képek zajmosottabbak, nekem jobban bejön a raw konverzió finom szemcsés zaja
szóval tény ami tény, a jpeg képek is teljesen jók. -
Terapeuta
őstag
válasz
Szten Márs #219 üzenetére
Ezzel a postal kellett volna kezdeni...
illetve nem Neked címezni eztetet
nade..
Amitől kicsit fázok mostanság, hogy az ide tévedő kezdő, kérdező tagnak nem egyenes válaszokat és egyértelmű tanácsokat adunk, hanem csakúgy lövődözünk a ménkű nagy semmibe.kéretik figyelembe venni, hogy senki nem fgéppel a kezében született mégha ez hihetetlen akkor is
Na tess..ezt is Neked mondom...
-
Terapeuta
őstag
válasz
Szten Márs #208 üzenetére
Alapvetően én is ezt gondolom, csak így önmagában ugyanaz mint ottkar ... már bocs...
mondogatják, hogy d80-nak jobb a fogása...lehet....van akinek a 350D jön be...tanács: tessék megtapizni
mondják hogy jobb az AF...ez is lehet..ez akár biztosra is vehető
mondják hogy jobb zajban...na ilyet biztos nem mondanak....
ránézésre fényképezőgép kinézete van......na és?
szebbek a színei ??? nem hinném...konverter dolga, lehet használni
jobb az obiellátottság? nem hinném...
jobb a fénymérése?? ez is szempont??akkor miért jobb egyértelműen a D80?
kicsit szőrözős toom de akkor tegyük egymás mellé a tényeket
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #213 üzenetére
Tanulságos, a Kobo színei szebbek.
-
KTTech
veterán
válasz
Szten Márs #211 üzenetére
Módosítottam, igazad van, lesznek itt még bőven nem dSLR-ek is.
-
Terapeuta
őstag
válasz
Szten Márs #198 üzenetére
(Egyébként talán az EOS 450D-t tartom a leggyengébbnek a három váz közül)
Ehhez a mondathoz azért illene egy-két kommentárt is írni, nem ???
azért csak veszik azt a nyamvadt vackot
Üdv: DCS
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #182 üzenetére
A D 200- váznál vannak nagyon bosszantó, a használhatóságot akadályozó kisebb gondok,
amik főleg akkor jelentkeznek, ha sokat hurcolod, nyúzod a gépet, pl. a gumiburkolat elnyúlása, fél évenként való cseréje kifejezetten bosszantó dolog. Sajnos a D 300 / D 700 ugyan evvel a hülye burkolattal lett kiadva, ha megnézel valahol egy egy évnél idősebb D 300-at, azon is látható.Az akkuk gyors merülése is ilyen gond.
Most még jó áron lehet eladni a D 200-at, főleg, hogy kevés expó van benne, de később szeritem a D 100 sorsára jut mint használt cikk.
A Canon markolatánál Én legalábbis még nem hallottam ilyen problémáról. -
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #155 üzenetére
azért van mit okítani rajtam, és ezt most bizonyítom is a kérdésemmel: LR u.azt a "RAW konverter motort" alkalmazza mint a PS? persze verziószámban lehet eltérés.
-
bal13
csendes tag
válasz
Szten Márs #155 üzenetére
Jajj lányok-fiúk biztos hogy ezt itt? Egyetértek Sztennel, nyitni kellene egy topikot a harcnak, mert ha én most akarnék gépet venni akkor ezek alapján kétféle döntést tudnék meghozni:
A.) Nem veszek semmit, mert az egyik zajos, a másiknak kicsi a keresője, a harmadikhoz nincs elég ojjektív, a negyedik kényelmetlen, az ötödik drága, a hatodiknak gyenge a JPEG-je stb.
B.) Tökmindegy mit veszek mert úgyis én vagyok béna nem a gép, úgyis elég annyi ojjektív amennyi van, úgyis megszokom a fogást stb.(oké hogy ez sarkítás, de ez a topik azoknak szól akik gépet szeretnének venni, és én aláírom hogy az ilyen eszmecserékből is sok következtetés levonható, de ez már kezd márkaharc-szőrszálhasogatás lenni...)
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #128 üzenetére
megteszi az is, a LR ugyebár lebutított/célra kihegyezett PS, szóval gondolom némi okítás is volt a hsz-edben
-
olli
tag
válasz
Szten Márs #138 üzenetére
Persze, van jobb.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #31 üzenetére
erre kiváncsi leszek, gondolom te is
ha kérhetem, LR-ot használj, Sharpening 25-ön (alapérték) -
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs #30 üzenetére
pár K200D tesztből, amit megnéztem, nekem is az jött le, hogy a jpeg-ek túlélesítettek. persze 1. ezt lehet gépen belül állítani 2. Canon-hoz képest főleg feltűnő, mert ők meg inkább az ideálisabbnál lágyabb alapbeállítást alkalmaznak 3. az élesített képek egy hozzá nem értőnek vszleg jobban tetszenek.
amúgy meg sztem nem kell ezen vitatkozni, én simán besimerem, hogy a Sony-m jpeg képei elég bénák tudnak lenni, alacsony kontrasztú témáknál a részletek mennek a levesbe.
azzal viszont tökre nem értek egyet (nem te írtad, tudom), hogy kvázi mindegy, hogy az ember milyen belép DSLR-t vesz, mert myg mondjuk az én Sony A300-amban nagyon jó live view (ciki megemlíteni, tudom) és beépített képstabi van, egy Nikon D60-ban egyik sincs. persze másban meg jobb, szó se róla, csak nekem ezek a dolgok nagyon nem voltak mindegyek.
jó a topik amúgy -
werttzui
addikt
válasz
Szten Márs #80 üzenetére
Sigma
Esetleg új gép új obik
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Legion Pro 5 16IRX9
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest