- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz szabonagyur #185818 üzenetére
Azt vettem észre, hogy mintha szakszervizek is beírnák
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz szabonagyur #185821 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #185877 üzenetére
Valamit kellett irnia, na
nehez az teny, emiatt tobbet is eszik, de cserebe nagyon szepen fut az uton. -
válasz szabonagyur #185877 üzenetére
Annyi, hogy sok platform váltás elmaradt miatta
(válság) pl. punto 2003- tól gyártódott 2018- ig azonos platformon, ki is fejlesztették az újat, de árérzékeny piac miatt hagyták a régit gyártásban, a D corsa is ha jól tudom azon a platformon maradt, meg biztos volt még ilyen. Többek között ezért is választottam az ibizát, mert az 2009- ben megkapta az új platformot.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz szabonagyur #185881 üzenetére
Azt nem kapsz 1,5M-ért normálisat max 1,4 fapad
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz szabonagyur #185883 üzenetére
Több csoportban is 1,5M volt amíg keresett használtat, vagy pedig újat venne.
Azok rosszabbak ahol nem volt platform váltás és a válság miatt a legtöbb autó ebben az időszakban gyengébben felszerelt, amúgy a golf 5 fapadba ugyanaz a fos ülés van,mint a vw konszern legtöbb fapad autójában és egy olyan autó amiben 5-10 km után szétmegy a hátam, nekem egy használhatatlan autó.
vzsryl: azt azért nem hiszem. A második autó kiszórásnak első hulláma lement, legalábbis most alig jön értesítés (még nem kapcsoltam ki)
Most kicsit szerintem mindenki kivár aki teheti.
Mire megy az ember, ha 1,5M elad egy hetes golfot?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz szabonagyur #185887 üzenetére
6 hétig minden nap, napi 5-6 órában, minden létező autót megnéztem a hahun ami 2008- tól elérhető volt 2 millióig és így lyukadtam ki a seat ibizánál.
Szinte minden autó 2000-2006közötti platformon van ebben az ársavban, vagy ha fiatalabb akkor egy szétspórolt mini (ez alatt vw up, skoda citygo, spacestar...-ta gondolok)
A tipot újonnan vettem, így csak azt kértem bele ami nekem kellett, hiszen minden extrát nekem kellett fizetni, de az elmúlt 2-3 évben megnőtt az igény az extrákra, a válság 2008-tól kb 2015-ig éreztette hatását. Ezért van az, hogy egy kia ceed /i30 és hasonlók már 4,5M vagy az felett indulnak, mert sokkal felszereltebbek alapból (nagy kijelző csilli villi csillám póni)
Használtnál meg az extrák már alig számítanak az árban.
Az ibiza: klíma, 4 elektromos ablak, elektromos fűthető tükrök, sport ülések, fűthető ülések, állítható ülések, 6 hangszóró, 16" gyári alufelni, sport futómű, metálfény, abs, esp, 4 légzsák,visszagurulás gátló, tpms...
Az alap motor 1,2 60 ló, a második motor 1,2 69 ló és én 1,4 86lovast vettem, tehát ez sem alap.
Az egész orszagban van összesen 10-12db eladó 2009-től 1,4-es 2M Ft-ig.
És kis autóról beszélünk. Ez nem volt valami gyakori, hogy ilyen felszerelt legyen, sőt.
És nem azért vettem ezt, mert igényem lenne ülés fűtésre, hanem mert az alapban (fapad szerintem innen ered vw nek köszönhetően) a vw,seat,skoda-ban fos ülés van, a többi extra a klíman kívül mindegy volt nekem most is, de így eladni is könnyebb lesz.
Mindig több gyengén felszerelt autó lesz, mint fullos.
De a mostani új autók alap felszereltsége már olyan volt, mint a válság alatt a közepesen felszerelt.
2011-ben pl. Lehetett kapni L felszereltséget kia ceedből (amúgy LX volt az alap) amit csak a keleti országokra gyártottak, a klíma, elektromos ablak elől is extra volt bele!!! Alapból 6 légzsák helyett is csak kettő volt, hogy el tudjanak adni új autót. Meg hasonló spórolás ment a válság alatt. A tipoban klíma, 6 légzsák, tpms, elektromos ablak... meg alap volt.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gergőke88
addikt
válasz szabonagyur #185896 üzenetére
Pontosan.
Mindig is volt alap autó, akar most pl. a Clio amiben a klima is extra.. -
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #186762 üzenetére
Clio 2 1.4 16v? nem rohadós, motor sokat bír (gyertyahézag meg trafó a két legnagyobb nyűgje), relative biztonságos a kortársaihoz képest, kommersz gumiméret.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186762 üzenetére
Bármilyen konszern termék SDI motorral
Jobban belegondolva nem tudnék ilyen alacsony fenntartású olcsó autót mondani, kíváncsi leszek, mit hoz a jövő. Egy ideig ott volt a Citroen AX 1.4 dízel, aztán a Saxo/106/Micra még jobb 1.5D motorral,aztán a VAG tartott ki sokáig az adagolós szívó dízelek mellett az SDI-vel, de utána a PD motorok már bonyolultabbak, illetve szinte minden márkánál common rail lett az összes. Esetleg még a 206/Fiesta 1.4 HDI/TDCI lenne hasonló újabb évjáratok között, de ott választható a híd javítás vagy a rozsda márka függvényében. Régebben volt az Opel 1.7 DTI, adagoló vezérlő hiba javítás után az sem rossz, aztán váltotta az 1.3 Multijet, ott már a lánc okoz gondokat néha, viszont legalább Bosch befecskendező rendszer, tehát javítható. Talán még az 1.4 PD motor egész tűrhető, amíg nem kapott az is DPF-et. Csak egy eszmefuttatás, ha van hiperolcsó autó tipp a 21. századból, jöhet vagy a Prius már mindent visz?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186771 üzenetére
Polo/Fabia/Ibiza/Caddy/Golf/Bora/Octavia/Leon/Toledo esetén az 1.9-re gondolok, de például a Lupo/Arosa volt 1.7 SDI-vel, az is jó, csak gondolom már túl kicsi kasztni, csak emiatt írtam hengerűrtartalom nélkül. 1.9 esetén a 64 lovas kevesebbet eszik, mint a 68 lóerős. Adagoló és porlasztó 500k km-en innen nem nagyon problémás, egytömegű kuplung (benzinessel konkrétan azonos), nincs turbó. Rozsda lehet a legnagyobb gond, illetve némelyik évjáratban volt hibás váltó szegecs, de ha van már benne 2-300 ezer km, akkor vagy nem érintett, vagy már volt javítva. Benzin fronton az 1.2 problémás, 1.4 8V hengerfejes és lánc keveset bír, 1.4 16V és fölötte ajánlott, viszont azoknak aránylag magas a fogyasztása. Plusz bejönnek a trafó hibák, gyertya cserék, szóval csak SDI-t vennék és gurulnék azzal a 4-5 literrel
Corsa: 1.7 DTI, turbó ott már bejön a képbe, és a vezérlő elektronika be szokott halni egyszer az élettartam/tulajdonlás időtartama alatt, néhány tízezres nagyságrendben rá kell számolni. Plusz szintén rozsda.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #186779 üzenetére
Nekem úgy maradt meg, hogy dugattyú törős big block, ha a benzinesre gondolunk. Dízel esetén vezérműlánc élettartama nagyon változó, és nagy meló a cseréje, EGR gyakran tisztítást igényel (tisztességgel végezve egész szívósor le), izzító beletörhet régebbi daraboknál.
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #187204 üzenetére
Persze, egyértelmű. Én a futóműtől tartok. Az öreg nem volt a topon, volt egy-két padkázása.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz szabonagyur #187206 üzenetére
Hááát.... Azért ez nem egy Tigris tank. Egy padkás defektről biztosan tudok. Meglássuk. Ezen kívül elég tanácstalan vagyok, hogy milyen autót vegyek. Vmi egyterű lenne az ideális. A 2014 körüli, 2 literes dízel Grand Espace nagyon bejön. Kéthetente csomagokkal kéne tolnom egy Bp. -> Ulmot és az 1,4 benzines Ceed ahhoz sztem egy kicsit karcsú lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tin
veterán
válasz szabonagyur #187284 üzenetére
Ha rokkantat szállít akkor max rendőri túlkapás lehet, de ilyen van a USA-ban is. Hiába na, a rendőrök egy része sajnos a frusztráltsága miatt megy rendőrnek, meg BKV ellenőrnek, és így tovább. Az eljárás végén úgyis igaza lesz annak, aki jogosan járt el. A szabályok nem ismerete meg nem mentesít a következmények alól.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #187545 üzenetére
Ebben az árban jelentős részükben amúgy sem működik ("csak tölteni kell") szvsz
[ Szerkesztve ]
-
válasz szabonagyur #187639 üzenetére
Ha csak a fórumot követed, akkor is kijön, hogy rengeteg autó már új korában eszi a vizet, eszi az olajat és már az első 3-4 évben rendszeresen hozzá kell nyúlni, akkor erre még rájön a 30ekm olajcsere. Meg a 150-200ekm futás.
Én kb 10 különböző fb csoportot követek és biztos oda mindig csak az ír akinek baja van, de félelmetes mennyi garanciális nyűg van már a 0. naptól
Egymást követik az új motorok, hogy tudják tartani a normákat, nincs idejük kiforrni sem. Pl pár éve jött a kia 1,4t, nincs 5 éve a piacon, de már most váltja az 1,5t, meg most jött egy 1,5 dupla befecsis szívó.
A fordnál is volt az 1,6t, nem volt jó lett az 1,5 t, ez se jó, de már biztos faragják a következőt.
A renaultnál a tce motorok, azok se lettek túl jók már váltja az 1,33 t ami a mercivel közösen fejlesztett.
Egyre bonyolultabb motorok vannak, amik több törődést igényelnének, ehelyett kapnak 30ekm olajcserét, rosszabb esetben azt is 2 évente.
Mondj egy kiforrott motort benzines turbóból amit most új autóba raknak és mersz ajánlani, hogy az még 10 év múlva is koksz mentes lesz és nem fogja enni az olajat, de ne is legyen 10 év, legyen csak 5.
Nem kell matek zseninek lenni, 200ekm környékén turbós benzinesnél már koksz, egr, dieselnél dpf, kettős tömegű... simán bármi lehet a következő 5 évben.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #187649 üzenetére
Ha viszont van esély rá, hogy az elcseszett 10 éves konstrukció problémái közül jónéhány megelőzhető az ajánlottnál rövidebb olajcsere-periódussal (pl koksz mindenhol a láncos tsi esetében,vagy néhány motornál így nem rakódik le olajsár a kényes helyeken, mint pl a furatoknál és a lehúzó gyűrűknél), akkor én személy szerint inkább ledobatom azt az olajat 7-8 havonta, valszeg olcsóbban jön ki a km költség, mint egy motorgenerál
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz szabonagyur #188029 üzenetére
Használták, problem?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Tothgera30
Ármester
válasz szabonagyur #188029 üzenetére
Emiatt végül nekem is kiesett a rostán. A belső tere egy köpedék. Kormány kráteres, kézifék,- és váltószoknya foszlik, csomagtér ajtón festéklepattanás. Bal hátsó ajtóban a hangszóró és a rács hiányzik. Körben parkolási sérülések. Ha rá lenne költve ezeknek a tételeknek a javítása, akkor többe lenne mint amennyiért jóval szebb állapotút el lehet hozni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188253 üzenetére
Mihez képest. A másik jelölt Swifttel összehasonlítva szerintem a Honda lenne halkabb. Nyilván nem egy deutsche prémium, de a kategóriatársaitól semmiképp nem rosszabb.
Amúgy én kifejezetten jónak találom a saját Jazzemet ilyen téren, még autópályán sem kell megőrülni benne, normál hangerővel lehet beszélgetni, országúton, ahol diegho többnyire használná, meg pláne.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188255 üzenetére
Merivával mentem már (1.6 benzin), nekem nem tűnt másabbnak a Jazzem után, se halkabbnak, se hangosabbnak nem találtam. De a váltóját utáltam, mint egy kanál egy tál pudingban.
szerk.: Van az 7k is!
Amúgy "békeidőben" azért legalább havi 1 győri út szokott lenni az M1-esen.[ Szerkesztve ]
-
olajbogyo
aktív tag
válasz szabonagyur #188255 üzenetére
Szia!
Pont jó, hogy erről a két autóról beszéltek. Mert igaz, már régebben kérdeztem, hogy asszonykámnak, a családba 2. autónak melyik lenne a jó kisautó választás, és ezek+ a fiat grande punto 1,4 es volt ajánlott kat. No, most, hogy ne legyen egyszerű, ezekhez most bejött lehetőségnek a Mazda 2 .......megmondom őszintén, nekem még tán a Mazda a legjobbnak tűnő mind közül, de mivel nem értek hozzá, így csak abból tudok válogatni, amiket olvasgattam róluk, és elég jónak tartották a totalcar tesztelésekor is. Szerintetek is jó döntés lenne a Mazda, Vagy rohadós verzió ez is?(totalon nem írták ugyan, de hátha...) Olyan 2008-2010 es autókról lenne szó 1,5 millió környékén. Köszönet, ha ismét segítetek!
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188261 üzenetére
Idén már 2x is voltam vele Pest megyében, Balatonon is jártam már vele, sőt, Bécsben is... Azért 3,5 év alatt volt alkalmam megtapasztalni, kiismerni, hiába szaladgálok vele jórészt csak Móváron belül.
Vagy mi az a táv, amin már zavarónak kellene éreznem? Mondjuk Örebro?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188273 üzenetére
Az vagyok, nem tagadom, de sosem szoktam elhallgatni a hibáit, hiányosságait. Pont ebben a topikban írtam egyszer egy nem túl rövid listát ezekről kiegészítve a vezess.hu - amúgy viszonylag jól összeszedett - cikkét. Olyat meg nem állítottam soha, hogy svájci bicska lenne, mert tisztában vagyok vele, hogy nem felel meg feltétlenül minden igénynek, illetve vannak olyan felhasználási területek, ahova egyszerűen nem való. Ennek megfelelően nem is ajánlottam soha senkinek pl. pályás hosszútávfutásra.
Diegho viszont ilyen kaliberű járgányt keres, és csak annyit írt, hogy 90%-ban országúton használná, de nem tudjuk, ez km-ben kifejezve mégis mennyit jelent. Gondolom, nem napi 600-at, ezért talán a hangszigetelés nem is az elsődleges szempont nála.Mindenesetre én nem érzékelem hangosabbnak a riválisaihoz képest, te igen, de elég valószínű, hogy nem ugyanolyan érzékenységre vagyunk beállítva. És ezzel nincs is probléma.
(#188276) Tothgera30: Ez megint nagyon elfogultnak fog hatni, de a Honda-féle kapcsolási érzetet nem hozná egy olajcserével sem. Még apum WagonR-ében is határozottabban kattannak a fokozatok.
[ Szerkesztve ]
-
inf3rno
nagyúr
-
Tothgera30
Ármester
-
alázógyík
őstag
válasz szabonagyur #188601 üzenetére
Én nem vettem semmit, miért kérdezed?
De úgy 2 másodperc alatt találtam olyat, ami SZVSZ. sokkal jobb ennyi pénzért.
Kényelmesebb, csendesebb, nagyobb,....pl. ez.De még 100 példát lehetne felhozni.
Nem szeretem, mikor mindenki felül a hypevonatra, és akkor az ömlik mindenhonnan. Nem baj ha drága, ár/érték borzalmas, v. nem is olyat keres az illető. -
Drughi
addikt
-
olajbogyo
aktív tag
válasz szabonagyur #188634 üzenetére
Szia!
Az az igazság, hogy kezdetektől fogva, csak, és kizárólag munkába járós, boltba szaladgálós autót keresünk asszonykának. Mert van egy 1 éves Ford Kuga, ami minden másra adott. A lőtéri kutyát sem érdekli, hogy hátul mekkora a hely, meg, hogy hogyan lehet benne elférni hátul, mert senki nem fog beülni hátra. De a tanácsok, amiket kaptam kicsit mégiscsak elvittek valamelyest ebbe az irányba, de ez nem baj, csak ez nekünk nem szempont, de látom más pedig nem tud ettől elvonatkoztatni, nyilván el kell fogadni ezt is. Ahányan vagyunk, annyi féleképpen ítélünk meg bizonyos dolgokat, jelen esetben autókat, de nekünk, csak az számít, hogy egyes egyedül az asszonykám jöjjön-mennyen melóba, bevásárolni max 2 kis szatyornyi cuccot, oszt jó napot! De így sem egyszerű, és azért a tanácsaitokat szívesen meghallgatom, és bizonyos mértékig igyekszem is megfogadni, de te is láthatod, hogy bármely autóról is legyen szó, jön rá hideg meleg, és ebből kell, kéne, nekünk, nekem hozzá nemértő egyednek leszűrni a lényeget. Holnap megint megyünk, remélem nem egy UAZ lesz a képbe a következő delikvens [link] ....bár azzal legalább lehetne az erdőre járni, "dönteni a fát hűvös halomba" ....
[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188714 üzenetére
és (#188715) bernel:
Nem a kor lett volna az előző hsz-em lényege, az csak egy adalékinfó volt, akár ki is hagyhattam volna a mondatból.
Persze az elképzelés tök jó, ezért is kívántam, hogy ne nekem legyen igazam, csak ha megpróbálok a magam módján reálisan gondolkodni, akkor arra az eredményre jutok, hogy szerintem nem lenne akkora sikere a dolognak. Egyrészt kevesen vannak, akik hajlandóak az idejüket áldozni a véleményadásra (akárcsak az AliExpressen pl., van mondjuk 20000 megrendelés, mellette ~300 értékelés), másrészt van egy olyan sanda gyanúm, hogy a nepperek, ha megszaporodna a negatív értékelés róluk, csinálnának egy új céget és kvázi tiszta lappal indulnának.
Plusz van egy réteg a használtautó-vásárlók között, akik csak magánszemélytől akarnak vásárolni, ők eleve előítéletesek a kereskedésekkel szemben, és még akkor sem adnának esélyt egy adott helynek, ha mittudomén 4,8 csillagot kapott az 5-ből. -
rover45
senior tag
válasz szabonagyur #189047 üzenetére
peterkeT: Csak, hogy a következő 2 műszaki alkalmával ez nem tűnt fel senkinek, hogy javítsa?
Egy munkatársamnak mutattam meg, ezt a lekérdezős dolgot és gondoltam a saját autójával fogom szemléltetni, ami 1 héttel korábban volt műszakin. Akkor derült ki számukra is, hogy a műszakin a 217e km helyett 271e km-t rögzítettek. Felhívta a srác azonnal a szervizt és másnap reggelre le volt javítva úgy, hogy a diagrammon sem látszódik. -
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #189076 üzenetére
Teljesen mindegy, mert amit írtam az se 60-as átlagot ad, hanem magasabbat, főleg ha azt nézzük ténylegesen mennyivel megyek a főúton.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
válasz szabonagyur #189082 üzenetére
(110*20 + 50*60) / (20+60) = 65, de ez már tényleg off.
Buliban hasznos! =]
-
HdRew
őstag
válasz szabonagyur #189163 üzenetére
Köszi, esetleg más ajánlás? Vagy nagyjából felsoroltam a piacot?
Esetleg Suzukiból inkább Ignis legyen?
Ha van nagyon úgymond best-buy, akkor még tudok feljebb menni, de perpill a piac is egyre inkább képlékeny, ahogy látom, meg a különböző EU-s követelmények és a villanyautók térnyerése miatt is kivárnék picit, aztán pár év múlva már lehet villanyba ruházok be.
Köszi a választ, rákeresek!
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #189187 üzenetére
Ja, valahogy így.
Amúgy nekem pont az a tapasztalat, hogy annyira kevés automata Jazz van, hogy még drágább inkább
Amikor legutoljára nézegettem a piacot (nem mostanában ), akkor inkább olcsóbbak voltak a CVT-k, de lehet, hogy azóta megfordult a dolog.
Én mondjuk amúgy sem vennék, csak manuálisat, de ez pusztán egyéni preferencia kérdése.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #189239 üzenetére
Biztos, hogy nem, többször is próbáltam. Csak akkor van érezhető változás, ha megnyomom az AC vagy az OFF gombot.
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, a videót megnézem, a cikket elolvasom.
@szabonagyur:
Igazából ez az egész dolog megfoghatatlan nekem, ezért is tettem fel a kérdést - de egyértelmű, kielégítő válasz úgy látszik, nem nagyon lehetséges.
Ha pl. átnézetem szervizben, ott azt mondják, hogy minden oké, viszont mégis előjön egy olyan baj, amit egy alapos vizsgálatnak ki kellett volna mutatnia, akkor nyilván rájuk is orrolhatok, hisz' nem végezték el jól a kifizetett munkát. Ha ez a hiba pedig olyan, ami rejtett hiba, említve sem volt (vagy nem tudott róla, vagy nem akart szólni az eladó), akkor még egy orrolandó fél a másik oldalon.
De a vége (úgy látom) továbbra is az, hogy hiába van 2 oldal, amit panaszolhatnék a fenti példában, igazából nem tehetek semmit. "Átnéztem", átnézettem, megvettem, innentől az én bajom. Aztán max ha jó fej az eladó/kereskedő, akkor segít valamennyire.
(De aztán lehet, tanulok a videóból/cikkből. Most jönnek még csak.)Oké, a videóban elég sok hasznos infó van, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
A totalcar-os videó alapján pl. sokat számít, hogy hány km van benne. Hiába vizsgáltatják be, ha az autó 6 éves és 60.000km van benne, akkor egy motorhiba esetén valszeg az eladónak kellene javítani, ill. pert nyerne a vevő.
Ha 300.000km van a gépben, akkor hiába nézeti át, később, amikor 1 hónap múlva széthullik a motorja, akkor a vevő így járt. A motort azért kell felújítani, mert a 300.000km alatt kopott, elhasználódott.
A jogász elmondva a videóban, hogy még kopó alkatrészre is érvényesíthető lehet egy-egy ilyen. Pl.: veszel egy 15.000km-es autót és nem sokkal később elfogy a kuplung. Hiába lehet ledarálni ennyi km-en is, hiába kopó, fogyó alkatrész, ha jól értem, a vevőnek fel kellene ilyenkor tüntetni, hogy sz*r kuplunggal adja, és árnak is tükröznie kellene ezt. A bíróság is tudja, hogy 15.000-nél bőven többször ennyit kellene bírnia, ergó valszeg ez egy pofátlanul visszatekert órájú autó,
ergó a 6 hónap vagy 1 év szavatosság alatt egy tekert órás autóra az eladó akár rá is b.hatna.Kérdés, hogy mennyire lehet ezeket érvényesíteni. Valszeg túl nagy macera, túl költséges, így mindenképp jobban megéri nem mellé nyúlni.
-
bernel
tag
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
Ha kereskedőtől veszed, akkor a törvény a vevőt védi azon az alapon, hogy a kereskedő a szakember, neki kell tudnia, hogy melyik a jó autó, ezért rejtett hiba esetén a kereskedő a hunyó, ő viszi el a balhét, neki kell bizonyítani, hogy nem volt az eladásnál meg a hiba (amit nem fog tudni).
Értve ezalatt persze, hogy sok éve létező stabil kereskedőről van szó, nem évente új céget csináló ügyeskedő nepperről, mert az utóbbi azt mondja, hogy pereld csak, majd jövőre csinál új céget.
Ezért kell sok éves múltra visszatekintő kereskedőtől vásárolni kizárólag (a céginfókban ellenőrizhető a cég kora), még akkor is, ha a friss céges nepper esetleg olcsóbban adja.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szabonagyur #189878 üzenetére
Csatlakoznék két családon belüli tapasztalattal az Astra F témához. Az egyik egy full-full-fullos felszereltségű sedan, gyári ezüst fénnyel, alaposan kilógott a többi tucat F közül, kb 5 és 20 éves kora között szolgált a bácsikámnál, aztán cserélve lett egy Corsa E-re, de azzal több a gond. Tipikus vidéki bácsi autó volt, garázsban tartva, hóban és nagy esőben sehova vele stílusban.
A másik pedig egy Astra F kombi, 16 évesen úgy nézett ki mintha szalonból jött volna, egy bácsikáé volt, aki pakolt bele 16 év alatt egy bő 80 ezer km-t, ha megállt vele valahol, akkor a műszerfal letakarva, de otthon is gondosan be a garázsba, rendszeresen pucolva, takarítva (főleg ahova betapad a szmötyi). Tudjátok, az igazi álomvétel. Nagybátyám egy cipekedős autót keresett, ami "megy amíg megy", hát ez jött össze, ő sem bánik vele rosszul, de ez tényleg kapja a napi használatot (télen-nyáron megy vele, szabad ég alatt tartja, stb), nem is kellett neki több szerintem 2-3 évnél és megjelentek az első rügyek (kerékjáratok, küszöbök meg ezek találkozása, ajtók élei, kőfelverődések mentén), onnan már nem kell sok, hogy úgy nézzen ki, mintha bármelyik pillanatban össze akarna esni. A fő teherviselő elemek még épek, de van olyan karosszéria elem ahol már átszaladna az ujjad ha hozzáérsz. El tudom képzelni milyen lehet az az Astra F amit az első 16 évében nem óvtak még a légyszartól is.
-
Qru
MODERÁTOR
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #190314 üzenetére
Régebbi Peugeot-knál ez a gyári megoldás, azt tudom.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #190581 üzenetére
Jó, az enyém >3 centivel lejjebb van, de akkor sem túl magas.
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #190581 üzenetére
Arra gondoltam, hogy könnyebb bekötni a gyerekeket egy jazz/307 magasságú autóba, mint egy random alacsony japánba vagy swiftbe, főként, ha a hátsó ajtónyílás is lejt hátrafelé.
A megane 2 kombi ilyen szempontból kényelmetlenebb volt a p307 kombinál. A mama gd jazze valahogy egyszerűbben elnyeli a gyerekülést is, amikor bepattintom. -
Stylewars_kp
senior tag
válasz szabonagyur #190795 üzenetére
Ez igaz.
-
Zizi123
senior tag
válasz szabonagyur #190836 üzenetére
Na majd kiprobalom nyaron a napon, hogy a feher bor, vagy a fekete karpit melegszik-e at jobban A teszteredmenyeket majd megirom.
Bar a kerdesem inkabb a bor lelegzesere, szellozesere iranyult, hogy melyikbe izzadsz jobban bele.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #191028 üzenetére
Szerintem szép. Ez inkább OPC/RS szín:
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gzbotii
veterán
válasz szabonagyur #191028 üzenetére
Nekem az is, meg a piros is tetszik belőle
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Paxker315
addikt
válasz szabonagyur #191286 üzenetére
Óh, és ha csak simán arra hagyatkozunk, hogy a motor& eletronika jó-e, és maga a típus jól sikerült-e? Nem a hirdetésben szereplő darab konkrétan ? : )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- EA Sports WRC '23
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Főzőcskés topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs