- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
lajafix
addikt
válasz
Dare2Live #30898 üzenetére
'De még a kartergáz visszavezetés szűrésének elmélete is jobban érdekel, állítólag avval is csökkenthető a fogyasztás 100kmenként 0.1l el.'
na végre valami adat erről a hájpról, néhányan csodákat mondanak erről, mmiszerint 0ba kerül csak egy kis kézügyesség kell míg megcsinálod, de utána rakéta lesz a gép meg termeli a benyát szerű humbugokkal, szóval 2% megtakarítás mérhető maximum. -
tibi666
senior tag
válasz
Dare2Live #30874 üzenetére
szerintem te személyes sértésnek veszed ezeket a kijelentéseket, mert gyenge autóval jársz.
ha neked megfelel, oké, lelked rajta. nem azt mondtam, hogy egy normális 1.6-os kevés egy kompakthoz.hanem a magyar viszonyokat jellemeztem. mennyi 75 lovas octavia fut nálunk? rengeteg. az alulmotorizált. és a sok barom megvesz egy dögös presztízsmodellt, 1.6-os 101 lóerős motorral.
de csak hogy boldog legyél, természetesen 2 liter alatti motor maximum fűnyíróba való, de nagyobb gazban az is szenvedni fog. ha nincs legalább 150, de inkább 170 lóerőd, akkor este gyengébb leszél az ágyban is.
-
fekeandras
őstag
válasz
Dare2Live #30837 üzenetére
már megint ez a lemez?
#30833: Bonyolultabb szerkezet de ebből nem adódik, hogy el is romlana. Látom sógoromat mit szív az 1.4 16v benzines Audi A2 -vel. Sosem kéne benyás autó. Esetleg valami LPG -s mert azzal olcsón és környezetkímélőn lehet közlekedni. De kíváncsi leszek a most még újdonságnak számító kis ccm-s közvetlen befecskedezéses turbómotorok vajon hány évig bírják a strapát.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30769 üzenetére
részben meg vagyok győzve, az új vagy nagyon pontos illesztésű motorokhoz tényleg ez a helyes megoldás.
de egy caa 25 éves technikához mint pl az enyém, oda elmegy a 15W40 is hisz nem olyan pontos illesztésű a motor illetve kopotabb is valószínűleg mint egy 30e-s motor, no meg akkoriban a szintetikus/fél szintetikus olaj nagyon nagy kuriozúm volt, meg a gyártok se írták nagyon elő, max a turbosokhoz.
szóval én neked is és magamnak is részben igazad adok.
Snoop-y:franc, nekem csak ~6
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live #30767 üzenetére
Nagyon jó az oldal amit linkeltél és választ is ad a kérdésre.
[Olajfogyasztás: tények és tévhitek, 1. rész
Naja 10ből 9 autószerelő úgy tudja ahogy te: Rosszul. (No Offense)A fenébe, hogy én nem tudtam ilyen jól leírni....
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30756 üzenetére
"A viszkozitást~=sürüséggel a második szám adja meg."-->ennyire nem egyszerű, a viszkozítás nagyon nagyban függ az alap olajtól és az adalékoktól is nem csak attól hogy az osztály épp melyik osztályban tartozik.
megadott viszkozításban 10W60 és 10W60 közt is van különbség.
szóval ezt nem tartom egy olyan nyomás érvnek.de ez alapján:"Ahhoz, hogy 40-nél lejjebb menjünk az is kell, hogy ne legyen olajfogyasztás, mert ez a viszkozitás csökkentésével várhatóan nőni fog." [link]
elfogadom amit mondasz, viszont ez még csak log a levegőben.
"az "elméletem" alapján a a 15W40-es lesz a sűrűbb és a 10W60-as lesz a hígabb/folyósabb." nem feltétlen a viszkozítás nem feltétlenül egyenesen arányos a sűrűséggel.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30691 üzenetére
"Másik oldalról: Melyik olaj sürübb üzemi hömérsékleten (azaz ~100Cn) a 15W40es vagy a 10W60as, melyika higabb/folyosabb 100Cn?
Akkor példádnál maradva melyiket fogja példád szerint 100Cn dolgozva jobban enni?"nono ne keverjük ide a meleg oldalt és a hőterhelést/tűrést.
az "elméletem" alapján a a 15W40-es lesz a sűrűbb és a 10W60-as lesz a hígabb/folyósabb.
100Cn morci leszek ha enni fogja a 15W40-eset, mert nyáron olykor 110fok felett van az olaj(dugó, vagy ha nincs menetszél).
szóval 100Cn-n a 15W40-est kellene enni, hisz alacsonyabb a hőterhelése, de szvsz nagyon minimálisan kell üzemi hőmérsékleten enni. (tételezzünk fel egy nem kopott motor, ahol az olaj fogyasztás nem léphet fel azért mert a "vékonyabb" olaj eltud szökni.)
lassan én is nyugovóra térek, majd holnap esetleg folytatjuk, bár én még mindig kitartok az elméletem mellett.
Bull Boss:bocs kimarad!: viszont a szívó ágba kötve nem rossz dolog, a motorsportban úgy is kezd divatba jönni a vizes befecsi az etalon mellett. kár hogy nagyon kicsi cső átmérőn tudja azt a 100bar-t produkálni -
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30686 üzenetére
"hanem az olaj hőmérsékletől független alap sűrűségét"->ezt úgy értem hogy alap állapotban a 15W-s olaj sűrűbb nagyobb viszkozitású mint a 0W-es és ezt a sűrűséget a sűrűség különbséget tartja folyamatosan a másikhoz képest, és ez lehet annak elméleti alapja hogy így nem kezd el fogyni az olaj. még a "vékonyabbal" igen.
és szvsz a #30684-ben leírt példa is ezt igazolná.
2. pontbna akkor egyet értünk.
"5W30helyett 15W50et"->ezt badarságnak tartom mert minek változtatnám meg az olaj hőterhelhetőséget, ha az bevált (tegyük fel hogy bevált.)!?
5W30 vs 5W50->az "én" elméletem alapján tehát ez nem megoldás, hisz ugyan úgy csipegetné tovább az olajat.
Bull Boss:mond azt hogy nem úgy nyomtad ki hogy rajta volt a motoron, hanem úgy hogy leveted és próbáltad át nyomni!?
#30684:ha nem hülye a júzer, és jó olajat használ, akkor simán, meglehet az hogy kb nem kopott semmit a henger fal és a gyűrűk sem túlságosan.mint ahogy erre láttam plédát 120e km-s VW blokknál, hogy a gyári honolás/hornyolás (ki hogy mondja) teljesen tisztán szépen benne volt még a henger falban, és azt azért tegyük hozzá hogy a 90s-ben németországban nem volt még olyan precíz fémkohászat mint a szigetországon.
-
válasz
Dare2Live #30677 üzenetére
A dologhoz annyit tudnék hozzátenni, hogy ez a "túl vékony" dolog nem csak az autószerelő folklór része, hanem én is belefutottam: amikor derék Matizunkba az előírt 10w40 félszintetikus olaj helyett 5w40 (vagy 0w40?) fullszinti olajat raktam. Addig nem fogyott az olaj, akkor nekiállt enni, lecsereltém 10w40-re, nem ette tovább.
Indoklást sajnos nem tudok hozzáfűzni, csak a mérési eredményt kérem jegyzőkönyvezni -
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30677 üzenetére
szerintem a 15W nem pusztán csak a hideg oldali viszkozitást jelenti, a 40-50-60 meg nem csak a melegoldali viszkozitást. hanem az olaj hőmérsékletől független alap sűrűségét és a hőterhelhetőségét is meg adja ez a két szám, szigorúan feltételezés!
"ha meg 15W30ra állunk át avval az olajfogyasztás se fog csökkenni ráadásul a motornak is adunk egy nagy pofont...."- >ezt meg magyaráznád hogy az alatt a pofon alatt mit értesz?
igazából arra alapozom a fenti feltevésem hogy más autószereléssel foglalkozóktól is hallottam már ezt a gyakorlatot (no meg akikkel nagyon közeli kapcsolatban vagyok és ezzel foglalkoznak ott is ez az eljárás általába), illetve a saját példám is ezt látszik igazolni, bár nálam a hőterhelhetőséggel is gond volt...
Bull Boss:igen ha jól dereng a G4-el egy időben készült VW-knél szoktak a szerelők karter gáz csövet mosni, mert előszeretettel szeret eldugulni, te sem tegyél más képpen első kőrben.
#30679:nálam kb 6500km-t bírt a 10W40-es olaj, igaz hajtom és forgatom is rendesen.
-
Bull Boss
őstag
válasz
Dare2Live #30675 üzenetére
nem tudom én sem mitől lehet, hollandiából hozattam az autót anno 2004ben 80ezer volt benne most van 130 viszonylag keveset megyek vele. valahol irták ez a kartergázcső dugulás tipus hiba, de nem tudom miért csinálja. Sportlégszűrőt használok de nem direktszűrőt, hanem a gyári helyére passzolót. a motor szétszedésen én is gondolkoztam, csak azt hittem létezik ilyan vegyi módszer is a tisztitásra.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30672 üzenetére
kérlek szépen én nem urban legend ként hallom, hanem mint a kalasszikus autószereló tolvaj nyelv része.
"Egy 15Ws olajat nehezebben nyom végig az olajpumpa a motoron"->igen mivel sűrűbb mint pl egy 0W-s vagy 5W-s olaj.
a magas hideg oldali érték meg a motor kopása indokolja mivel a sok km miatt természetesen kopik a henger fal is a gyűrűk is (meg lekormosodnak az olaj lehúzok is stb..).
így nő is a hézag köztük ergo ha nem elég sűrű az olaj akkor fent tud maradni a henger falon ("elszökik" a gyűrűk mellett), és szépen ott marad az égéstérben majd elég stb.. ennek eredménye kopástól fűggöen hogy elkezd fogyni az olaj a motorból ugye.a 15W-s, 20W-s stb olaj hogy érted hogy "enné"?
Bull Boss:akkor tessék egyenes válasz. az ilyen lötyökkel sokra nem mész max a felületi koszt tudják 1-2 helyen lehozni de az X év alatt lerakodott "dzsuszt" nem fogják lehozni/kimosni. Ahhoz szét kéne szedni a motor darabjaira és elmosni-kigőzölni.
az hogy most hogyan fogalmaztam meg hogy miből fakadóan lehet olajsárral "teli" a motorod, szerintem nem feltétlen cinizmus, de ahogy érzed.
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Dare2Live #30665 üzenetére
szerintem van km már abban a motorban az 5W túl "vékony" lenne.
Bull Boss:karter gáz csőre gondolsz
? ha ott gőzön, meg minimális olaj párán kívül jön fel valami vagy konkrétan olaj jön fel (kivétel ha több olaj van a kelleténél benne) az már régen rossz, nagyon rossz.
-
-
Atlantis
veterán
-
-
Voyage
aktív tag
válasz
Dare2Live #30340 üzenetére
Elég sok ismerősünk gondolkozik így, általában akiket ismerünk egy-egy autó max 2 évet van meg.
Vannak kivételek, pl fater egyik régi kollégája, pont ma volt itt. Most 10 éves az S500-asa, kéthetente lejár vele rómába, most van benne 970.000km!!!!
De az ilyenek ritkák, mint a fehér holló... -
viharhozo
addikt
válasz
Dare2Live #30097 üzenetére
1. Tisztan emlekszem hasonlo Fiatra, Fordra, Peugeot-ra, VW-re es Opelre is az elmult cirka tiz evbol. Csak ok nem keritettek ennek ekkora feneket. Ajanlom Winkler valaszat, eppen idevag, es teljesen korrekt.
2. A Citroen legsotetebb idoszaka nagyjabol 2000-2005 koze esik (Xsara I-II, C5 I, C4). A kesobbi autok lenyegesen megbizhatobbnak tunnek.
3. A CiHu legnagyobb germosaga az, h roppantmod szereti rombolni a sajat piacat, ill. a sajat autoit melyen a piaci ar alatt hajlando beszamitani. Ezzel jelentos karokat okoz a sajat vasarloinak.
-
viharhozo
addikt
válasz
Dare2Live #30081 üzenetére
Irgalmatlan meretu hulyeseget beszelsz. A honlapon szereplo eset az, ami barmelyik, ertsd barmelyik markanal megeshet veled, csak epp a Citroen-tulaj vette a faradtsagot, h elkezdjen perelni, meg honlapot epiteni.
A kepviseletek hozzaallasa altalaban gazos, velem pl. anno korrektek voltak, apamat meg siman le akartak huzni ~600k-val.
-
CriticalHit
addikt
válasz
Dare2Live #30081 üzenetére
Tanulságos, nemcsak a C5 hibája, hanem a magyar hozzáállás is szégyenletes. Lehet, hogy Franciaországban két nap alatt kijavitják a tipushibát és semmi baja. A franciáknak fel sem tünik. A Clió ügyében egyetértünk, ezért nem értem a Clió megbizhatatlanságát állitó hozzászólást. Egyenlőre nem tudjuk, mennyire megbizható.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Dare2Live #30074 üzenetére
Csak új autó jöhet szóba, tesómnak. Meg a kényelmesebbet is úgy értettem, hogy már a 2002es Clio II-be is tök puha minden, kisautóhoz képest is "lágy" a rugózás, meg minden. Akkoriban C corsa pl kopogós kínaimüanyag, meg a többiek is. Félreértés ne essék, nekem nincs bajom a kopogós müanyaggal, elvégre nem fogdosni kell, de ebben a franciák a jobbak, kényelmesebbek az autóik. Tesóm nagyon megszokta ezt a franciás puhaságot, és ennél alább nem akarja adni. Meg pl kiskategóriába, a clioba pl világít az ajtókba az ablakemelő gombja, ami pl a corsába, fiestába nincs, meg ilyen apróságok.
-
diegho
nagyúr
válasz
Dare2Live #30002 üzenetére
Én tavaly 12-ért vettem az új Dunlop SP Winter Response gumikat. Előtte Semperit WinterGrip volt fent, ami szintén nem egy gagyi gumi, de hihetetlenül nagy a különbség a kettő között vizes úton és latyakban is. Vízben a magyar kátyús utakon is tudom tartani mindenféle megcsúszás nélkül a 100-as tempót úgy, hogy a kitaposott sávban álló vízben mentem végig. Fékút jóval rövidebb és latyakban se csúsztam meg. A Semperit 5-6mm-es profillal volt még, tehát bőven használható lett volna, viszont már jó pár éves és megkeményedett, ami szintén nem kis hátrány a téli gumiknál. Én nem vennék újra használt gumit. Kellett sajnos a Semperittel mennem ~60km-t frissen esett hóban hajnal 3kor vezetnem és 40-el már elég komolyan csúszkáltam. 2 és fél óra volt a 60km, na azt nem akarom többször átélni. Én úgy választottam gumit, hogy felmentem az ADAC oldalára és megnéztem melyikek kapták a legjobb minősítést és azok közül a legolcsóbbat választottam. Amennyiben nem lenne pénzem gumira megoldanám részletre, sok helyen van már részletfizetési lehetőség, de használt télivel nem játszadozok többet.
-
Voyage
aktív tag
válasz
Dare2Live #29772 üzenetére
Szövegértelmezési problémák?
Elismertem, hogy igazad volt, sőt, gratuláltam, a fogyasztáshoz.
Többire, amit kérdeztem ennyi a válasz?
Ha igen, akkor kb. elismered, hogy hazudozol, a te szavaiddal élve. Szánalmas vagy, ha ennyi a válaszod.
Én bármire tudok neked mutatni konkrét tényeket, bebizonyítom, fogyasztást bizonyítottad, hajrá, többit is. Ha nem, akkor simán szánalmas vagy, mert még te ugatsz... -
Voyage
aktív tag
válasz
Dare2Live #29716 üzenetére
[link]
-5-6Leszik a 68LEs.
K* olcsó fentartani. Átírási költség... kötelező az egyik legjobb. Szerelőt max olajcserénél lát, nem rohad, nem problémás az elektronikája.....
Első sort még csak-csak elhiszem, többivel sincs nagy gond, csak a szerelőssel...
Konkrétan nem erre mondtam, hogy hazudozol. Sőt, azt se mondtam, hogy hazudozol. Kiforgatni a szavaimat, gonosz dolog.
Viszont ez szép érték, szinte full városon belül, ehhez csak gratulálni tudok, bárkinek, bármilyen autóval!
El se tudom képzelni, hogy ha egy totya yarisal ezt művelted, egy prius 3-al, vagy egy insight-al mit tudnál csinálni!Akár gyári fogyasztás alá is lehetne menni talán.
De ehhez minden elismerésem, ahhoz meg végképp, hogy így vezeted, a tankolást-fogyasztást...Viszont a többi bizonyítása hátravan. De elég nekem arra annyi is, ha egy konkrét számokat mondasz, hogy mennyi az átírási költség, kötelező, hány százalék hibásodott meg/rohadt le annyira, hogy autómentő kelljen, stb...
Ha azt is bebizonyítod, hogy valós, le a kalappal előtted! -
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #29749 üzenetére
Ok, csak azt vedd figyelmbe, hogy ebbe a kocsiba minden belefér, 4-en voltunk nyaralni, de mikró, olajsütő, edények, és 2 hétig voltunk oda, nem volt fullra pakolva, 2/3-áig volt kb. És ezt mindig meg lehet csinálni. Múltkor Pestről hoztam le egy rack szekrényt, 225X60X70 centi volt, hátsó ajtó felnyit, betol, lecsuk, és 3 ember még elfért a kocsiban úgy, hogy az üléseik maradtak a helyükön, nem kellett lótuszban ülni.. Van tetőcsomagtartóm, de még sosme kellett használni... Ezt sok kocsival nem lehet megcsinálni. Ismerős Volvo s40-essel jár, haza kellett pár dolgot hozni Győrből, 72-es TV, edények, irodai bőrszék, csomó dolog, neki nem fér be, nekem vidáman. Persze sok embernek nem kell ekkora hely, de nekem jó, hogy ott van, és a lényeg, az autót, és hozzá egy alkatrészautót vettem együtt 500K-ért, ebből kiárultam már 200K-nyit, és még benne van 150K-nyi cucc, miközben a kocsi nem vesztett az értékéből. Ergo hiába volt a másik oldalon 1.8M kiadás üzemanyagra, összességében nem nagyon találok (még így számolva sem) alternatívát...
-
Khelben
nagyúr
válasz
Dare2Live #29749 üzenetére
Talán nem véletlen, hogy sokan rettegnek a használt kocsi vásárlástól...
Én az újtól rettegnék. Egyetlen használtautóra se költhetsz annyi pénzt, amennyit egy ugyanolyan új kocsi az értékvesztésen bukik. Gondolj bele a wagonr-be, minek kell tönkremennie, hogy rákölts 1,5 milliót a javításra? Kb az egész autónak kétszer... A mondeom 6,5 milliós értékvesztéséből kb 3 motort, 3 futóművet meg 2 teljes kasztnit lehetne venni...
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
Dare2Live #29723 üzenetére
Nálam kb úgy alakult eddig augusztus óta, hogy:
- 7,3l/100km (5 fő, plusz csomagjaink) 1/3 város 2/3 országút. Kaposvár - Pécs - Kaposvár
- 7,1l/100km (5fő, plusz csomagjaink) 1/5 város 4/5 országút. Kaposvár - Pécs - Kaposvár
- 6,08l/100km (2 fő és minimális csomag, Kaposvár - Budapest - Kaposvár főútvonalon).Ehhez mondjuk nekem egy 1200 kilós önsúlyú autó kell 1.4 motorral.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #29716 üzenetére
Ma fordult az óra 213ezer mérföldre, ezért épp számoltam, 3.5 év alatt mentem a kocsival 81 ezer km-t, 260 ezer km-rel vettem, most 341 ezer van benne, és 81ezer km alatt 2 millát tankoltam bele...Pedig relatíve nem is mentem állandóan, átlagban havi 2ezer km, igaz ennek nagy része város. ..
Ehhez képest lehtne számolni, hogy ekkora kocsi ennyi pénzből milyen más módon lehetett volna kevesebb, szerintem sehogy...
-
tibi666
senior tag
válasz
Dare2Live #29715 üzenetére
az nagyon szép, hogy a nyomaték 90%-a már 2000-nél rendelkezésre áll.
nekem is van vagy 400nm-em 1700 körül. csak szart nem érek vele. nyomok egy padlót és lomhán indul neki, 2500 körül aztán elkezd tolni, 3000-nél meg még ad egy plusz löketet, aztán 3600-3800 körül kezd lankadni.még mindig a teljesítmény számít, ami nyomaték*fordulat. na most egy kis nyomatékú autó alacsony fordulaton nem fog jól menni. persze, ha nagytatter tempóval közlekedve feltartod a forgalmat, akkor oké. igaz, nem tudom hol laksz, de pesten, vagy debrecenben ilyenért meglincselnének. ha én váltogatok el 2000 körül, és finoman gyorsítok, akkor is jönnek utánam. nem tartom fel a forgalmat, mert ez azért 200 lóerő, de akkor is... mondjuk városban be is nyeli a 9-10 litert.
viszont a városi fogyasztásod az tényleg szép.
ellenben látszik, hogy utazásra nem az igazi, mert semmit nem csökkent, amikor a balcsira mentél. de nyilván egy yarist senki nem párizs-budapest távokra vesz. -
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live #29715 üzenetére
nap össz km km km T Liter L/100km napi átlagos KM tankolas:
.
15-Feb 2-Mar 15.00 510 30.86 6.05098039215686 34.00 Lukoil tesconal 100% Város.
2-Mar 24-Mar 22.00 460 26.1 5.67391304347826 20.91 Lukoil tesconal 100% Város.
24-Mar 31-Mar 7.00 176 11.53 6.55113636363636 25.14 MOL albinál 100% Város.
31-Mar 2-Apr 2.00 93 5 5.3763440860215 46.50 MOL albinál 100% Város.
2-Apr 13-Apr 11.00 83809 314 18.35 5.84394904458599 28.55 MOL albinál 100% Város.
13-Apr 21-Apr 8.00 84090 281 15.68 5.58007117437722 35.13 MOL albinál 100% Város.
21-Apr 30-Apr 9.00 84324 234 13.79 5.89316239316239 26.00 Shell Peny 95 V-Power 100% Város.
30-Apr 4-May 4.00 84441 117 5.16 4.41025641025641 29.25 Lukoil Tesco 100% Város.
4-May 19-May 15.00 85038 597 31.2 5.22613065326633 39.80 50% Város (Nagykanizsa).
19-May 2-Jun 14.00 85286 248 13.4 5.40322580645161 17.71 Shell Peny 95 V-Power 100% Város.
2-Jun 6/29/2009 27.00 85918 632 33.2 5.25316455696203 23.41 Shell Peny 95 V-Power 100% Város avg speed 33km/h.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ehagytam.
6/29/2009 7/17/2009 18.00 86415.
7/17/2009 7/18/2009 1.00 86698 283 15 5.30035335689046 283.00 MOL Dombóvár Balaton.
7/18/2009 7/27/2009 9.00 87013 315 16.75 5.31746031746032 35.00 Lukoil Tesco Város+Orfű.
7/27/2009 8/5/2009 9.00 87132 119 6.6 5.54621848739496 13.22 Lukoil Tesco Anita használja.....
8/5/2009 8/10/2009 5.00 87415 283 14.8 5.22968197879859 56.60 MOL Endresz.
8/10/2009 9/2/2009 23.00 88122 707 37.96 5.36916548797737 30.74 Lukoil 293Ft.
össz: 5369 295.38 5.50158316260011
azaz az elmúlt félévben 90% Pécsi városi használat mellett az átlagfogyasztásom: 5.50158316260011L/100KM
Tessék. Nyugodtan mondogasd továbbra is, hogy hazudozok, vaktába irogatok....
-
Voyage
aktív tag
válasz
Dare2Live #29687 üzenetére
Ok, hiszek neked, de akkor mennyi is 130-nál, 4000-et pörgetve a fogyasztás?
Városban meddig hagyod pörgetni, hogy 5-6l-el el járj? Mennyi a max sebesség?
Mert így vaktába nagyon szépen hangzanak a számok, amiket leírtál, akár el is lehet hinni, de akkor már mindenki ilyen yarissal járna.
Ne érts félre, bajom nekem konkrétan nincs a yarissal, csak talán túl jónak tünteted fel. -
Atlantis
veterán
válasz
Dare2Live #29627 üzenetére
Jóvannano. Én nem vagyok magas, nem is ültem még Yarisban. Amúgy meg ha a saját ízlésébe belefér, hogy ekkora magassággal kisautót vezet, akkor ki a francot érdekel, hogyan néz ki a mások szemében? Ha neki megfelel... Castor-t sem azért hoztam fel tegnap, mert különösebben be akarok szólni neki, csak hát ismerem, tényleg nagyon távol áll tőle a Merci öreguras világa(nem feltétlen a termete miatt), amit ő maga is helyesen ítél meg. Ezért nem értem, miért kérdi meg valaki, hogy szerintünk milyen autó áll jól neki. Fogalmunk sincs róla, ehhez az illető mentalitását is ismernünk kéne. Kérdezzen meg inkább egy ismerősét, mi innen a net homályából ilyesmiben szerintem nem tudunk korrektül nyilatkozni.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #29567 üzenetére
Miért nyomnám? Lehet nem a legjobb példa, nem is feltétlenül Merciben meg Hondában kell lejátszani a partit, de én alapvetően a lepukkant verdákat favorizálom, amit majd én a saját eszközeimmel, pénzemből rendbehozatok, legyen az komplett festés, motorfelújítás, vagy bármi. Nézhetünk másik két autót is... Ha veszel bármiből egy lepukkantat, jobb állapotba tudod hozni kevesebb vagy ugyanannyi pénzből, mint amennyiért a piacon a jónak mondott kikozmetikázott vackok vannak. Én manapság nem gondolkodom Merciben, na jó egy 500-as bálna kupé elgondolkodtatna... Esetleg egy W129 500SL... De észérvek miatt nem nyúlok bele....
-
Def26
félisten
válasz
Dare2Live #29436 üzenetére
Én 2002-2003 modellben gondolkodom. Azért irtam, hogy 1.3, forint körül. Feltételezem te új autóra gondolsz. Újjat semmiképp sem szeretneék, mert a Corollán is hitel van, es max. ennyi az az összeg amit erre szánok.
De ha azt mondod, hogy legyen akkor inkább egy Ford Fiesta mert ebben az árban az mégis csak egy 2005 -ös autó. PL ilyen. Hmm...?
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #29446 üzenetére
Nyilván ez a két verzió létezik, ha nem felel meg az összeg, mondhatsz nagyobbat, anmire esetleg nem bólintanak és akkor ha akarják, hozzák össze ennyi pénzből, de akkor dokumentálva kéred, mit, honnan, milyen autóból, milyen állapotban, mennyi futott km után vettek meg, és természetesen mindennek meg kell egyeznie az eredetileg a kocsiban lévővel, vagy jobb lehet, ha gyári festés volt, akkor nem fújkálhatnának össze vissza, meg egyeznie kell a többi elemmel színben, festési minőségben, hiszen leellenőrizetőnek kell lennie, hogy szabályszerűen jártak el. Az már csak a károsult balfaszságán múlik, hogy a kocsi javítását követeli-e a biztosítótól, vagy teljes kártérítést, ugyanis utóbbi még a kiszakadt zsebkendőre is vonatkozik, meg a BKV bérletre, taxira, eltelefonált pénzre vonatkozik.. A biztosítóban az ügyfélszolgálatosokat azért tartják, hogy minél kevesebb pénzt kellnej a biztosítónak kifizetni. Még szerintem jutalékrendszer is van. De minden gond nélkül lehet függelten kárszakértői véleményt kérni, és emellé csatolni a márkaszerviz javítási ajánlatát, hiszen ugye egy elemet "gyári technológiával" csak egy márkaszerviz tud igazán jól kicserélni.
Persze fele kamu, de erre a biztosító nem igazán tud mit mondani... A kötelező célja a teljes kártalanítás, és az eredeti állapot visszaállítása, ennyi. -
SpeedR
őstag
válasz
Dare2Live #29067 üzenetére
Tudtommal nem lehet folyamatosan újítani az E rendszámot. Ha lehetne, akkor senki sem fizetni reg.adót.
(#29068) Rick4
P rendszámot nem tudom, hogy tudnék-e intézni, de gyanítom, hogy az emberek nagy része nem tud.
Ez a békéscsabai bemutatás ez micsoda? Jó nagy kib@szásnak hangzik... -
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #29012 üzenetére
Ha hengerenkénti injektoros a benzines része és 4 hengeres, pótkeréktartállyal a legkorszerűbb hengerenkénti injektoros gázrendszerrel, (talán a műszaki is)és zöldkártyával (tehát ez is benne van az árban) 200K alatt megvan. Ha 6-ot eszik, benzinből 295 Ft-tal számolva 1770Ft/100km, 7 liter gázt lecsorgatva 145-ös gázárral számolva 1015Ft/100km. Havi 2ezer km futással számolva 15 ezer ft marad a zsebben, vagyis a 200K-s bekerülési költség visszajön 13 hónap alatt, onnantól meg csak hoz. Éves plusz gyakorlatilag a gázszűrő csere 1-1.5K-s költsége 15-20 ezrenként, illa gázos zöldkártya, kétévente meg 4-5K-ért egy gáztömörségi vizsgálat. 80-100ezrenkénr reduktorfelújítás (nincs 10K mindennel együtt), de ezek rendesen eltörpülnek a várható haszon mellett. Nyilván csak akkor éri meg, ha tudod, hogy a kocsit megtartod legalább 3-4 évig, mert ugye a második évtől hoz a gáz, ott évi szűk 190 ezret spórolhatsz, ha a mai gázárakkal számolunk.
Ha akarod, maradhat a pótkerék, de egy külső tasiban a csomagtartóban, vagy a tuti a terepjárós hátsó ajtóra akasztott verzió... -
fekeandras
őstag
válasz
Dare2Live #29012 üzenetére
Én úgy tudom, hogy elméletileg minden benzin üzemű motort át lehet alakítani vegyes üzeműre.Az mindegy, hogy változó szelepvezérlésű, vagy közvetlen befecskendezéses, vagy turbós, vagy kompresszoros, vagy akár ősöreg karbis stb...
Ha hosszú távra tervezel 3+ év akkor megtérül.Rövidebb idő alatt nem biztos.Főleg, hogy a tiéd alapból nem egy benzintemető.
-
fekeandras
őstag
válasz
Dare2Live #28857 üzenetére
Vagy beléd rongyolnak hátulról.Sehogy sem jó ez így.
mondjuk ha sárgára váltás előtt 3másodpercig villogna a zöld mindjárt jobb lenne a helyzet.De magyarisztánban ezt sosem fogják meglépni.
Tudod, ez az ország csak a "javadat" akarja.mod: betegek...
#28860: Van persze. És hány másodpercig? 3? Reakcióidővel együtt 30ról jó ha megáll egy jobb autó 3sec alatt. De mondjuk szabályos 70ről a Hungária körúton?
-
fekeandras
őstag
válasz
Dare2Live #28854 üzenetére
bagoj ur kommentje mindent elmond: "Országutak vámszedői az éhes szürke varjak,
Megtámadnak téged is a pénztárcádba marnak."Sárgán mentél át megállít a rendőr.szerinte piros volt.szerinted sárga.Fotóval vagy videóval tudja bizonyítani?Neeem?Akkor rosszul látta.Ennyi.
tibi666: Na majd azt figyeld ki mikor az új hármasban debütálnak a bmw első 3hengeres benzines turbó motorjai.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #28820 üzenetére
Gyakorlatilag nem kellene hogy bárkit is meggátoljon. Épp csak probléma lehet belőle, ha a szomszéd felnyom, hogy már 8 hónapja minden reggel a szlovák rendszámos X5-ösöddel indulsz el otthonról. Ha gebasz van, és itt laksz, de nem magyar rendszámos a kocsit, akkor azért járhat a buzera, kérdés mit tudnak rádbizonyítani, meg mit vallasz be. A vpop ijesztgetett néhány a híradóban leadott fizetett hirdetéssel, hogy rajta vannak az ügyön, de persze szokás szerint hazugság volt. . Vagy innen kijelentkezel, és ott bejelentkezel, akkor lehet szlovák rendszámos kocsid gond nélkül, vagy inkább a szlovák cég, és annak a kocsija...Persze ilyenkor azX5-ösbe bedobsz hátra egy focihálót, teherautónak vizsgáztatod, és az áfát visszakéred, minden költséget elszámolsz, regadót, meg ilyen hülyeségeket egyébként sem fizettél.. Óriási a különbség, mondjuk 5 év alatt lehet akár a kifizetett (amit valóban kifizettél, és odavan) költségeket simán felezni... Ja, vásárolhatsz gond nélkül részletre is...
"Egy Magyarországon 13 millió körüli VW Tuareget Szlovákiában mintegy 9,5 millióért, azaz 13%-kal olcsóbban lehet megvásárolni. Ehhez jön még az ÁFA visszaigénylésének lehetősége, ami újabb 19%-ot jelent. Vagyis, több, mint 5 millió forinttal olcsóbb a Szlovákiában vásárolt autó."
13 mínusz 5 milla...szép..
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #28812 üzenetére
HU: hauprüberprüfung: műszaki
AU: auspuffüberprüfung: zöldkártya..
Úgy ellenőrzi, hogy kinyitja az orszták forgalmit, meg jól megnézi a matricákat a hátsó rendszámon...Hát, meg kellene kérdezni okosabbat, aki konkrétan benne is van a témában, de elvileg még a nevedre is tudod venni a kocsit, Angliában, Írországban megoldott... Olyan ismi is van, aki 700K-ért vett egy tuti A6-ost 1.8T motorral, jobbkormánnyal, Angol rendszámmal. Be is jegyezték a nevére minden gond nélkül (hozzáteszem, nem volt kint, nem is kelllett kimennie, itthon használja...) ...dupla pénzért meg agyontört vackok voltak itthon.
-
Rick4
félisten
válasz
Dare2Live #28810 üzenetére
Én úgy tudom, addig használhatod amíg a kinti HU/AU érvényes. Aztán hogy kimész, és újra megcsináltatod, vagy szétbontod az már más kérdés. Magyarországon elvileg nem vezethettél 2004-ig külföldi rendszámos kocsit, ez most úgy változott, hogy a magadét vezetheted, de fél évig lehetsz itt vele, utána E-s rendszám, vagy valami ilyesmi. Persze ha szolvák, német céged van, nem szólhatnak egy szót sem....... Nekem a következő már USA rendszám lesz, nem vacakolok én ezekkel..
Hvatalos verzió: 40.§ [link]
-
-
Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- További aktív témák...
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest