Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szulita28 #726 üzenetére
Sárga fal elég szivatós, évek óta emlegetem itthon, hogy legalább a plafont fehéren kellett volna hagyni...
Felpattintottam a frissen szerzett DCR-250-t a 20/1.7-re és egész kellemes kb. 1:2-es makró obi lett belőle
persze a kis tárgytáv miatt csak nyugis témáknál használható.
-
válasz
Szulita28 #702 üzenetére
az igazi az volna, ha egy 1 / (gyutáv * x) képlet szerint lehetne megadni x-et, és így egy, a fókusztávolság függvényében változó minimum záridőt. legalább +1 sor a firmware-ben, mégis, 10+ éve senki sem jött rá a gyártók közül. az ilyenek úgy felb@sznak néha amúgy, h szívem szerint eladnék mindent, vennék egy ricoh grd iii-at vagy ilyesmit, aztán másra költeném a maradék pénzem.
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szulita28 #700 üzenetére
Lentebb még azt írtad pontatlanabb a GF1-nél kevésfényben az AF, "ezt most akkor hogy?"
Ami még eszembe jutott: Írtad, hogy Av-ben törekszik az optimális záridőre, itt azért van némi ISO-optimalizáció is? Úgyértem egy kb. (csak írok valamit) 1 / (gyutáv x 4-5) körüli érték fölé akkor megy, ha az ISO az adott fénymennyiség mellett alacsonyan tartható, nem rögtön felnyomja ISO1600-ra aztán a kását élvezheted 1/4000-en?
-
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #691 üzenetére
Jók ezek a szubjektív összehasonlítások, ne hagyd abba!
Ami a kijelzőt illeti, az E-P1 még fele felbontású LCD-t lapott mint ami a Panákon van, mégis mikor a G1-emet MLaca E-P1-e mellé tettem akkor életben mégis az Olyét éreztem kicsit szebbnek.
Ezért mondom mindig, hogy önmagában az még édes kevés ha egy gép papíron jónak tűnik..Kicsit olyan ez mint DSLR-eknél az hogy papíron hány keresztszálas AF ponttal büszkélkedik egy váz az még önmagában édeskeveset mond el arról valójában gyakorlatban mennyire jó is az az AF rendszer.
Amúgy mindenütt azt írják a Pana is fejlődött e téren. Még mindig ugyanazt az LCD-t használják, de a második széria már komolyabb tükrözésgátló bevonatot kapott. Még a termékfotókon is látszik, hogy az újabb kékesen csillog.
Hogy ez mennyit dob rajta nem tudom, sajnos még egy 2-re végződő Panához se volt szerencsém.
A tapasztalataid alapján egyenlőre én még mindig Pana párti vagyok, de szemem az Oly-n tartom és majd az első beépített EVF-es cuccuk láttán fogok komolyabban elgondolkozni egy esetleges vázcserén.
-
nord_
veterán
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szulita28 #666 üzenetére
az nyilvánvaló volt, hogy azonos iso mellett az Oly (már az E-P1) is sokkal kulturáltabban zajosodik, mint az árban neki megfelelő Pana. ahogy írod is, finom szemcsé a zaj, nem pacásan elmosott.
de - és ezt asszem már más is felhozta - nézd már meg lécci, hogy mennyi is az annyi. M módban minkdét géppel készíts u.arról a témáról felvételt, u. olyan rekesz-záridő-iso mellett. nem kizárt, hogy a Pana lényegesen világosabb képet fog adni, több helyen írják, hogy az iso értékek skálázása érezhetően eltérő. -
válasz
Szulita28 #639 üzenetére
hasznos volt, főleg az awb rész. fura, mert az e-pl1-nél nekem nem tűnt fel annyira (biztos nem használom annyit olyan szituációban), pedig nem hinném, hogy jobb lenne a helyzet vele. igazából ígéretes az e-pl2 önmagában is már nagyon, meg főleg az e-p3 lehet már egy tényleg kiforrott, ügyesebb darab.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Szulita28 #653 üzenetére
lefelé kiterjesztett iso100 sincs? persze tudom, h kiterjesztett, tehát mesterséges, de pszichikkai (megnyugtató) hatása azért lenne. engem eléggé zavart a Sony A550-nél, hogy iso200 alá nem lehetett menni, az 1/4000s pedig adott. tűző napon F4 alá nem tudtam menni. vissza lehet húzni a kiégést, de a dinamika azért továbbra sem a 4/3 legerősebb része.
megjegyzem, az E-PL1 1/2000s-et tudott csak. -
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #653 üzenetére
Azt az iso100-at szerintem ne sajnáld!
Ha iso200-on 1 EV értékkel túlexponálsz, majd visszahúzod utólag akkor ugyanott vagy, mint az E-PL1 iso100-a.
Még a dinamika vesztés is hasonló lesz. Nem véletlenül, úgyanaz az eljárás.Az újjabb Olykon iso100-on nem véletlenül égnek be olyan hamar a csúcsfények. Nem történik más mint túlexponálás, majd szoftveres visszahúzás.
-
|AP|
veterán
válasz
Szulita28 #639 üzenetére
Én is köszönöm a beszámolót, nagyon jó ilyet olvasni.
Tegnap én is megfogdostam a Saturnban. TetszikA tárcsa valóban furcsa kicsit... kicsi is és nem is igazán esik kézre. De biztos meg lehet szokni, főleg nekem aki kompaktról váltana felfelé így még nincs hozzászokva a profi kezelőszervekhez.
Várom a második részt!
-
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #639 üzenetére
Az E-PL2 nem full műanyag borítást kapott?
"Pl. beállítható, hha a fénymérést akarom rögzíteni az AEL gombbal (amit én az FN-gombra raktam ki), akkor melyik fénymérési módot használja. Amikor nekem erre a funkcióra van szükségem, szinte kizárólag a szpot fénymérést használom, jellemzően pl. naplementés képeknél. Lenyomva az AEL-gombot, már a szpot szerint méri és rögzíti a fényviszonyokat, nem kell átváltani előtte. Apróság, de nagyon logikus megoldás."
Okos ötletnek hangzik! Gyakran használom az AE Lock-ot, nem tudom gyakorlatba tetszene e ha ilyenkor átváltana spotba, de szívesen kiprobálnám az tuti.
-
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #641 üzenetére
Sokáig én is azt hittem, hogy a Pana nem tudja a belenagyítás megtartása mellett a lapozgatást. Aztán ha jól emlékszem pont Nord volt az aki felvilágosított hogy kell, így aztán biztos hogy a GF1 is tudja.
Max olyan szinten bonyolult, hogy én se találtam meg magamtól a módját, pedig kerestem.
Viszont mituán kiderült hogyan működik a kicsit fejemhez kaptam, hogy milyen egyszerű és hogy annak ellenére nem találtam, hogy mennyire a kezem ügyében volt végig.Panán a belenagyítást a tekerővel indítod és ugyanezzen tekerő benyomásával rögzítheted is. Tered-nyomod, zseniális!
Gyakorlatban ez gyors, egyszerű és ami a legfontosabb az ilyen pici vázaknál helytakarékos, nem igényel plusz gombot. -
madgie
titán
-
válasz
Szulita28 #588 üzenetére
egyiket sem nyomkodtam igazán sok ideig. és mindenképp az e-pl2 volt az egyetlen, aminél azt éreztem, hogy "igen, na ez gép". csak aztán a tárcsa/gombok elkeserített. tudom, hogy van expókorrekció a tárcsán, de a tárcsa maga sem tetszett, és ugyanúgy még egy gombot is kell nyomni hozzá előtte. sokkal logikusabb volna egy felső tárcsa, amire rá tudod tenni defaultból az expókorrekciót.
a 14-150-nel például semmi blende-játék nincs, nyilván, hiszen tök fényerőtlen. fix f6,3-asként használom. innentől kezdve beraknám mátrix fénymérésre, és egy darab kényelmes, jól elérhető tárcsa kellene, hogy könnyedén expókorrekciózzak.
a szotyi persze még rosszabb, amint állítom az expókorrekciót, leveszi a hisztogramot, ennyi erővel live view sem kéne, utólag dslr-en is tudom ellenőrizni. buzik.
-
-
válasz
Szulita28 #546 üzenetére
itt van mellettem az 50/1,8 ai-s, a 20-ashoz képest nehéz és nagyobb is. az adapter is nagyobb.
"ne jöjjek azzal, hogy ultrazoom?" -- szép érvelés, most erre mégis mit mondjak?
a 14-150 természetesen ahhoz képest pici, hogy ultrazoom. nyilván nem a 20/1,7-hez képest...
-
hegyimorc
senior tag
válasz
Szulita28 #536 üzenetére
"Hm, érdekes ez a páros. Minek AF-S obi GF1-re?
"
Azért mert komplett komplett Nikon felszerelésem van - több G-s obi is - és néha jól jöhet, hogy fel tudom tenni bármelyik Nikkort a m4/3 vázra.
"Konverterrel sem nagyobb lényegesen a 20 f1.7-nél. "
Mivel a konverter már önmagában nagyobb mint a 20/1.7, bármit is teszel rá, lényegesen nagyobb lesz. A "lényegesen" persze lehet vitatkozni, csak nem biztos, hogy érdemes ,mert nagyon egyéni. Egy Nikon D700 sem nagyon nagy ... de ha ezt mindig így gondolnám egyáltalán nem vettem volna mikro rendszert.
A mikro rendszer előnyét nem abban látom, hogy pici a váz, hanem abban, hogy a direkt erre tervezett objektívek is nagyon picik.
-
válasz
Szulita28 #536 üzenetére
nikon 50/1,8 ai-s konverterrel sem sokkal nagyobb a 20/1,7-nél???
nagy és nehéz konverter nélkül is, konverterrel pedig kb. akkora (és nehezebb!), mint a 14-150. egyedül leica m és egyéb távmérős obikkal lehet kb. kompakt megoldást találni (a kis bázistávolság miatt), de azok meg drágák.
-
-
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #520 üzenetére
A ZD 50/2 optikailag tényleg nagyon durva!
De micro vázra normális AF nélkül nekem sok az ára. Elvagyok az FD-vel is és ha majd egy nagyobb összeget szánok a leváltására akkor szeretném ha az már AF-es lenne.Az AF bajnok GH2 43-as ZD 9-18-al.
Hanggal együtt érdemes. -
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #514 üzenetére
Pont a 9-18 és a ZD 50/2 amivel kifejezetten tragikus az AF micro vázon.
A ZD 50/2 nagyon sokat agyaltam és még mindig nem tettem le róla. Viszont csak akkor vágnék bele ha nagyon jó áron tudnék hozzájutni, mert micro vázon nem nyújt sokkal többet mint egy MF obi.
No nem vagyok én ellenére az MF-nek, most is egy manuális FD 50/1,4-et használok, ami szintén nem rossz és hát árban töredéke a ZD + adapter árának.
Szóval nem egyszerű. -
madgie
titán
-
válasz
Szulita28 #413 üzenetére
azt eszemben sincs elvitatni tőled, hogy neked nincs szükséged a gépre, nem a megfelelő számodra. én sem fogom megvenni valószínűleg (bár picit kokettáltam a gondolattal). de ebből tényleg nem következik semmi általános (legalábbis azok, amiket írsz), egyszerűen nem tudom máshogy megfogalmazni.
úgy csinálni, mintha ne lenne a gépnek semmi előnye, szerintem nem lehet. ennek adtam hangot. van előnye, és annak is oka van, hogy ekkora felhajtás lett körülötte.
-
válasz
Szulita28 #397 üzenetére
"Azzal indítottam: MIBEN jobb az X100, ami indokolja a magas árát? Presztízsben? Nem. Képminőségben? Nem hiszem, h annyival jobb. Rugalmasságban? Egyértelműen nem. Valami különlegességben? A kereső. Egyedül a retro-érzés. Szerintem. És emiatt mondtam azt, h nem értem, miért favorizálják annyira."
szori, de nem. ennyi erővel a d3-nak sincs értelme, mert csak extrém esetben jön elő a kis különbség az m43 cuccokhoz képest. nem győzködlek, az, hogy a fél világ ráizgult, szerencsére engem igazol, pontosabban szerencsére azt jelenti, hogy lesz utód, több, másoktól is.
ha neked nem ordító különbség, hogy milyen tárcsák vannak az x100-on (ergo: hogy tudod használni), hogy milyen minőségű és méretű vázban van mekkora szenzor, kereső és milyen obi, akkor nem értem, hogy egyáltalán miért mikrózol, és miért nem egy d7000-et nyúzol. továbbá: egy canon s95-tel is pazar képeket lehet csinálni stb.
de rakjál már össze légyszi egy pana gf1 + evf + 20-as kitet, és nézd össze a kettőt. miben jobb a pana? mert annyival azért nem olcsóbb... és miért örüljön a cserélhető obinak valaki, aki amúgy is csak egy ekv. 35-öst használna? (mert vannak ilyenek, akkor is, ha se te se én nem így tennénk)
-
válasz
Szulita28 #387 üzenetére
"A pénz felesleges elköltésének tökéletes eszköze ez a Fuji, ha nem fotózni akar vele az ember, csak janizni"
bocs, de ez marhaság. van egy baromi jó kezelhetőségű váz, egy baromi jó szenzor, egy baromi jó obi, és egy baromi jó képfeldolgozó. iso 6400-as képek is tök emészhetőek. ha valamire baromi alkalmas a cucc, akkor az a fotózás, ráadásul az ekv. 35 mm-es látószög elég "univerzális".
ha te inkább portrézni vagy makrózni szeretsz, megértem, hogy nem tetszik a váz, de amiket írsz róla negatívumként, azokkal spec. semmi baja nincs. szerintem. az mft gépeket is igen sokan használják csak a fix 20-assal.
-
Darkness1
aktív tag
válasz
Szulita28 #382 üzenetére
Én nem mondok rosszat az NX100-ról.
Egyáltalán nem rossz, gép, még ha az is jön le a technokrata fórumozók/tesztelők hozzászólásaiból. Vannak jó, meg kevésbé jó dolgai, de nálam a továbbfejlesztendők listáján nem áll elől a magas ISO.
Számomra pl. a NEX fogása borzasztó rossz, a m4/3 gépei pedig túlárazottak, főleg ha olyan objektívet vesz a felhasználó hozzájuk, amit miatt megéri megvenni őket.
-
válasz
Szulita28 #383 üzenetére
megfordítanám: mi hiányzik róla?
másrészt, azért megnézném, hogy hova lenne árazva egy olyan szintű panasonic 17 mm / f1,4 -es obi, mert hogy ugye továbbra is 1 fé előnye van az aps-c-nek dof-ban.
ha milliomos lennék, közelébe sem mennék a nex-nek, ugyanazért, amiért annyira most sem: nincs mit rátenni. ha a pénz nem akadály, nálam leica m9 és ricoh gxr lenne, az tuti. meg egy ilyen fuji.
-
Mercutio_
félisten
válasz
Szulita28 #360 üzenetére
Jöhetne már a cuccod, mert piszok kíváncsi vagyok mit produkál magas (1600-2500) ISO-n, és milyen az AF-je kevés fényben valamint úgy általában (pontosság és sebesség) a 20-as pogácsával
Voltam ma Dunapláza Saturnban, akit esetleg érdekel: Samu NX-5 váz + 30mm F2.0 obi együtt 59.900.-
mondjuk a keresőkép és (talán) a kijelző is gyengébb mint az NX-10-é, de azért ez akkor is dúúúrva. AF-je érzésre lassabb és nem is olyan pontos mint a Panáé (csak ahhoz tudom hasonlítani), de ilyen zsebben tartós - rohangálós kattintgatósnak szvsz akkor is jobb mint egy kompakt.
Taperoltam Pana GF2-t, is, a csatlakozófedél valami bazári a műanyag fülekkel (ez a G2-re is igaz) a kijelzője jobb mint az elődnek és az érintésérzékeny vezérlés is jópofa, sebességre talán még gyorsabb is, mint a sima menüben mászkálás. Fogásra nekem a GF1 jobbnak tűnik, viszont a GF2 mellett szól a "bárhova irányítható" vakuja.
Pana G2 kereső tényleg faszányos méretű, a kép élethűségétől nem voltam meggyőzve, de a sima 14-42 kitobi volt fent, és a Saturn neonjai se erre vannak kitalálva, ami még érdekes volt, hogy nagyon útban volt a kihajtható kijelző, ha ilyen jellegű vázat vennék szokni kellene
az viszont tetszett, hogy ki van pakolva egy csomó funkció a vázra.
Volt 1-1 Sony alpha SLT33/55 de ezek már se súlyban se méretben nem ebben a mezőnyben fociznak
és engem személy szerint idegesített, hogy a jól megszokott hátsó tárcsás vezérlés (Pana és Pentax is ilyen) után itt elsőtárcsa van.
-
FEDman
addikt
válasz
Szulita28 #331 üzenetére
A 16Mp önmagában engem se, de a jobb dinamika, a jobb jel/zaj arány, a gyorsabb AF és a finomabb keresőkép már annál inkább. Ha a GH2 azenzorát kapta multi-aspect nélkül akkor elvileg ez mind jön vele együtt.
Aztán majd egy hónap múlva kiderül mi az ami igaz mindebből.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Moza Aircross gimbal stabilizátor párszor használt
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM -Dobozos, újszerű-
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Sports ( Nikon ) -Újszerű-
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 14s Yoga - i5-1135G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest