Hirdetés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S20 FE Snapdragon topik
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Hosszú üzemidő és aptX Lossless a Cambridge Audio Melomania M100-ban
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Ilyen lehet az S25 Ultra fogyókúra után
- LTE frekvenciák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
válasz szőröscica #6819 üzenetére
a hiszti egy világosság-skála: a bal széle a 0 pont (fekete), a jobb széle a 255 pont (fehér). a skála minden pontjánál azt látod, hogy a teljes képen arányaiban hány pixel van, ami olyan fényes.
magyarán, ha exponálsz egyet úgy, hogy rajta van a kupak az obin (= tök fekete kép), akkor kb. olyat kell kapnod, hogy a hiszti bal szélén van egy a grafikon tetejéig érő csík. hiszen a kép minden pontja fekete.
ha egy fotó kiég a francba, tök fehér a kép, akkor ugyanígy: a hiszti jobb szélén lesz egy plafonig érő csík.
normális képeknél természetesen mindenféle világosság van: az árnyékos részek a hiszti bal felénél nyomják meg az értékeket, a fényes részek a jobb felénél, nyilván minél árnyékosabb, annál inkább balra, minél fényesebb, annál inkább jobbra találhatóak.
amit így el tudsz kerülni:
- ne égjen ki az égbolt: nagyon egyszerű, ne legyen érték (csík) a hiszti jobb oldali szélén
- ne bukjanak be az árnyékos részek: nagyon egyszerű, ne legyen érték (csík) a hiszti bal szélénpersze néha nem elkerülhető, hogy valami bebukjon, ilyenkor nyafog az ember, hogy nem jó a szenzor dinamikája, hiszen nagyobb dinamika mellett el lehetne kerülni mindkettőt egyszerre. a valóságban persze sokszor csak simán szar a fotó, amire egyszerre akarja rázsúfolni az ember a stadion alatti árnyékos részt és a vakító égboltot.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)