- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blindmouse_
senior tag
válasz
426os #324011 üzenetére
Az se jó ha mindenki összeszarja magát mert 10 fok alatt van a hőmérséklet.
Anno 20-25 éve volt olyan hogy szarrákopott nyárigumin ért az ónos eső.. nem mentem neki semminek, senkinek.
utoljára 10 éve volt olyan hogy elmentem itthonról szárazon, a nyárigumival, mondván majd holnap átrakom, péntek este van menjünk be a városba.. lementem dumálni mélygarázsba haverokkal.. 1,5 órával később már vizes autók jöttek le.. 2 órával később meg már mondták hogy brutálmód ömlik a hó. nem hazudtak, hazafelé 3x szálltam ki, lekapni a havat a fényszóróról mert már nem láttam semmit tőle
De hazaértem.. egyben, nem estem le az útról, tudtam hol van a határ, és nem léptem át.. Ennyi a titka. ismerd a határokat. ez az ami az átlagsofőrnekgépjárműtulajdonosnak nem nagyon szokott menni. -
6030D
addikt
válasz
426os #322553 üzenetére
Mondjuk ha törvénybe adják, hogy 6 évnél nem lehet idősebb a gumi műszakin, onnan már csak +1 bekezdés, hogy nem lehet árulni 1 évnél öregebbet, a híradóban meg megmutatják, mi az a DOT szám.
Az osztrákoknál is volt valami ilyen régen, mert egy ismerős hordta a használt gumikat, amik egész jók voltak, csak ott talán 5 évesen már cserélni kellett.De van egy tippem, hogy ott bukna a dolog, hogy ha itt közelező a friss gumi, akkor az átutazó román vendégmunkás autóján is, nem?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
426os #322510 üzenetére
egyebkent erre tenyleg be kene vezetni vmi korhatart
6 evesnel oregebb gumi felejtos kene legyen, akarmennyire is nez ki "jo"-nak
ez olyan mint a motorolaj is
hiaba nem mesz vele annyi km-t, hogy cserelni kelljen, az akkoris oxidalodik meg savasodik az allasaban is
ott all evekig egy auto letamasztva garazsban, akkoris olajcserevel kezdesz benne, nem pedig, aaaa meg csak 3000km-t ment bele legutobbi csere ota, jojazmeghe'
------------
eccer vettem egy szett felnit gumival, tok jo volt a profilmelysege, repedezes sehol, de korforgalomban csikorgott vegig....
neztem kereknyomast nincs-e tulfujva, de Michelin Alpin gumik voltak felnin akkor, amikor az Alpin 3 volt eppen kaphato...
...azaz ~8-10 evesek voltak, vettem inkabb ujakat ra
erdekes modon sokkal jobban lehetett fekezni is, mielott az ABS beavatkozott volna
masik veglet a 147-t amivel vettem 2017-ben, a TI felnin 2016-s gumik voltak, 3-3.5 evesen tele volt repedesekkel
az BFGoodrich gyartmany, az is kezdte a csikorgast, pedig az annyira meg nem is volt oreg -
tboldi
nagyúr
-
rbalint88
addikt
válasz
426os #321437 üzenetére
20-30-40 eves autoknal a rozsda a fo problema, meg hogy nincs hozza alkatresz. En csak egy 20 eves autot tartok hobbizni, de mar ahhoz is csomo olyan dolog van, amit lehetetlen vagy csillagaszati aru beszerezni. Es egyelore a piaci ertekben nem mutatkozik ez meg, ugyanugy gtk eletben tartani ezt is. Gondolkodtam mar eladason es cseren is, de elkotyavetyelni nem fogom, verezne a szivem, ha valami komuvesseged megvenne es leelne egy-ket ev alatt.
-
Snoop-y
veterán
válasz
426os #321434 üzenetére
Dehogynem. Mivel nem eri meg nekik tartos cuccot gyartani mert akkor nem venne senki ujat. Ki a tokom akarna uj hutot, mosogepet, garazskapu motort, meg olyan dolgokat amiben nem jonnek uj feature-ok evente? De ha lerobban a gari utan 3 nappal akkor kenytelen vagy —-> ergo avultatnak koppra ki van szamolva ez 3 evet bir es csaooo.
Nezzel meg szerszamokat. A belseje mindnek olyan mint gyerekkoromban a jatek szerszamoknak. Muanyag fogaskerekek meg klipszek mindenutt. A regi profi szerszamok meg meg mindig mukodnek… -
Blindmouse_
senior tag
válasz
426os #321434 üzenetére
Vagy egyszerűen mérnökök terveztek autót tartósságra, nem pedig a marketingosztály, meg a pénzügyesek, meg a dilettáns, világtól hermetikusan elzárt elefántcsonttoronyban üldögélő "eu vezetők"..
Én konkrétan forogva okádok ettől a mostani látszat világtól, amiben azt ordítják a képedbe hogy meeentsük meg a bolygót, közben azelőtt sose látott szinten élik fel a készleteit, írtják/túrják szét a ma még érintetlen területeit, és sosemlátott mértékben szennyezik tele a fogyasztói társadalom számára gyártott bóvlival, mindeközben irgalmatlan mennyiségű feldolgozhatatlan szeméttel szórják tele azzal hogy "ha a társadalom része akarsz lenni, mindent dobj ki ami nem új, és vásárolj vásárolj... "
Dehát a profit az kell.. a bolygót leszarják magasról, ballisztikus pályán.. csak az számít hogy a felső harmad annyi pénzzel menjen haza amit 3 élet alatt sem tud elkölteni.. de minek? ha itt az idő a tepsiben pont ugyanúgy egyetlen fillér nélkül, egyszál semmiben fogja nézegetni a patológus. semmivel sem lesz különb..
-
válasz
426os #321434 üzenetére
Oké, de a piac zöme 10+ éves autókkal jár, ami ki fog kopni, mert gazdasági csőd ezeket életben tartani ennyi idősen, ergo mi lesz, vagy újabb autóba ül mindenki vagy nem közlekedik csak tömeggel. Szerintem ez lesz az irány… túl drága lesz a saját jármű a lakosság egy részének.
-
Emunem
őstag
-
#48584626
törölt tag
válasz
426os #320805 üzenetére
"nagyon mérnökül gondolkodsz"
Pontosan ez volt a célja az írásnak
Az írás egyébként sem az átlagembernek szól, hanem a téma iránt érdeklődő, az átlagnál értelmesebb embereknek, akiknek van egy hiányérzete a témával kapcsolatban. Az átlagember három mondat után úgyis elveszti a fonalat.
"baromira nem ugyanazok a kihívások egy pár mm-es és egy egy méteres alkatrész esetében."
Természetesen.
A marketingnek megvan a helye gazdasági életben. A probléma ott van, amikor szándékosan megtévesztik az embereket.
-
#48584626
törölt tag
válasz
426os #320796 üzenetére
Teljesen mindegy a méret. Az eljárás neve akkor is nyomásos öntés, ha egy 10 milliméteres alkatrészt készítenek vele, meg akkor is ha egy 1000 milliméterest.
Az elmúlt 150 évben a gyártmányok mérete egyre nőtt, ahogy nőtt a tudás és a tapasztalat.
A kérdés nem az hogy volt-e ekkora korábban, hanem az, hogy van-e értelme, és milyen előnyei és hátrányai vannak.
Ajánlom ezt is, ha már. [link] -
Emunem
őstag
-
szabonagyur
félisten
válasz
426os #320395 üzenetére
De esélyesen ez 1000-ből 1 eset.
Én pl. bevallom, hogy nem születtem benzingőz fejes családba, hiába volt autónk több is. Fatert nem érdekelte túlzottan, rám is annyi ragadt nagyrészt, meg aminél magam tapasztaltam a dolgokat.
Motorban olajszintet megnézem (ha eszembe jut), feltöltöm szélvédő mosóval, lapos a kerék felfújom, lemosom és nagyjából ennyiből kimerül a dolog, szerelni nem fogom pl. sosem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
426os #320027 üzenetére
Meglehet, hogy a turbó is kezd gatyásodni 167k km-nél, de azzal az IHI-vel nem óhajtok foglalkozni, úgy is cserélni fogom.
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
426os #312606 üzenetére
nem vette a lapot sajna - Örülj neki, még képes lett volna nyomni egy féket...
Én ilyenkor mondjuk kirakom az irányjelzőt kisoroláskor és fékezek is finoman, csak hogy kicsit ijedjen meg mögöttem, ha már olyan közel jön hozzám, hogy a földszintes kocsi ellenére nem látom a fényszóróit... -
-
szabonagyur
félisten
válasz
426os #309708 üzenetére
Hidegen induláskor (előbb néztem) tök jó hangja van, sokadig indításkor ilyen.
Olaj fogyasztás annyira nem érdekel, hiszen nem én fizetem ha esetlegesen komolyabbra fordulna a dolog
Inkább az ilyen zörgések amiket nem szeretek
De esélyesen az utód is 1.5 eTSI lesz ha csak nem jön valami közbe.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
426os #308595 üzenetére
Akkor hagyd benne, lehet egy kirándulás alkalmával pont ez segít majd. Sosem lehet tudni.
Nekem sajna megrágta 2 helyen a motoron levő szivacs burkolatot, és az a legbosszantóbb, hogy már nem gyártja Ford tehát bontóból kell majd vadásznom egy jó állapotút ha ki akarom cserélni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
426os #308481 üzenetére
Ja, meg monorierdeit is találtam, az egy fokkal közelebb van, mint Miskolc.
-
válasz
426os #304258 üzenetére
2016-tól az audinál már kellett ixelni hogy az általam említett rendszerek is olyanok legyenek. Igaz senkit nem zavart és raktak rá utólag. Az hogy minden téren napi szinten oda kell figyelni és tanulni szerintem már lassan 15 éve létező jelenség. Ha valaki megszokta a jót -pl pont ahogy a megszokásból közlekedés esetén - nem elég ok arra hogy figyelmetlen legyen valaki. Szerintem.
-
válasz
426os #304104 üzenetére
Szomoróan igaz az összefoglalód.
Szokták is mondani picihómókusok, hogy az úton jön ki igazán az ember valódi személyisége.
Kollégáimnál veszem észre. A cégen belül kollégaként igyekszik fegyelmezett és nyugodt maradni; autóban meg megőrül, agresszív lesz, tolós, mennyé'má' életérzés felszínre jön.De nem leszek álszent; én sem tartom be mindig az összes szabályt... ma reggel is az előzést a záróvonalon kezdtem meg.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
426os #303477 üzenetére
Én is gondolkoztam a golfnál (sötétkék) a grafitszürkén, de nem találtam normális szürke felnit.
A szürkéhez a szürke szerintem so so, ahogy szerintem egy full fekete autó (pl bmw) sem néz ki jól teljesen feketében. (de tökéletesen megértem szada fenntartásait a feltűnőséggel kapcsolatban) -
Atomgeszi
nagyúr
válasz
426os #301909 üzenetére
Az önjelölt Schumachereknél minden jobb, de náluk szerintem abból fakad, hogy életükben nem mentek többel, mint 90, akkor is gyorsan visszahőköltek, hogy úristen.
Úgy van ez, mint amikor az ember először megy pályán és huhú 110-el megyünk te jó ég.. aztán utána a 130 huhu te jó ég.
Utána meg lemész a pályáról a 90 olyan, mintha állnál.
És ezt láttam a velem együtt vezetni tanuló diákoktól is, hogy nem léptek ki ebből, az oktatók szintén nem léptették ki őket.
És maradnak is ebben, kör bezárult.Az örökös falusi vezetők, akik egész életükben az úton szaladgáló tyúkokat kergették és nem tudnak kitörni a helyzetnek megfelelően.
De jellemző a 300 méterre jobbra balra belátható körforgalomba behajtó ember is, aki biztos, ami biztos alapon megáll azért behajtás előtt.
A kötelező tréning pedig nagyon kellene! Ahogy az általános iskolákban is a kresz oktatás, hiányzás nem megengedett!
Sajnos rengeteg idős tanítja félre a berögzött hülyeséget az unokáknak is.
A gyalogosokról nem is beszélve, akik úgy mennek át a gyalogátkelőhelyen, mintha az Avengersben ők lennének a halhatatlan főgonosz.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
426os #301904 üzenetére
A legnagyobb gond a vezetésoktatással van vagyis annak hiányával.
Az oktatók féltik az autóikat, keveset engednek vezetni, és ugyanúgy kifizettetik az összes órát.
Hány olyan diákkal voltam egy autóban, akik már negyedszerre mentek vizsgázni és főúton még mindig 60-nal ment, mert félt.Az ilyen, aki át is megy ötödszörre, benne marad ebben a spirálban, és nem fog tudni kiszakadni.
Van ismerősöm, aki belátta, hogy neki nem való a vezetés, és nem vezet.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
426os #296774 üzenetére
Hazajöttem vele, kiraktam az iratokat haver átült aztán elakartunk szaladni tankolni.
Kútról vissza (már 2km országúti kör után) jött a checklight kb 40-50-el gurulva.kisza25 nagyon necceltem volna vele a keretet. (1,5-et húztunk meg autóra) + copo benyát nem akartam se a Civic se anno a Golf 1.6-osa nem győzött meg.
-
válasz
426os #296128 üzenetére
Köszi! Mondjuk nekem az app inkább visszatartó erő (mikor és hogy fog mükődni, és egyszer használnám könnyen lehet hogy évekig), de keresgélve a környéken a mélygarázsok többsége már appos (gondolom olyan ez mint az automata kutak a franciáknál pl., senkit nem érdekel a kuncsaft, így olcsóbb
). De ez igazából leküzdhető, helyismeret kellene hova mehettek be rav4-el... Münchent is kegyetlenül megszívtam másfél éve (kis hotel, a szerintem jó parkolóradar ami nem visít túl hamar már a lehajtón üvölt, elől hátul jobbról és balról vörös egyszerre...).
Qru: ott abban a szűk utcában ahova megyek kevesebb mint 50/50 az esélye hogy meg tudsz állni csomagot kihajítani anélkül hogy percekre te állítanád meg a forgalmat az út közepén... És egyedül megyek nincs valaki akit kirakok a csomagokkal, szóval sajna nem opció. Mondjuk valahogy biztos lesz, de felszíni parkolásban eddig Bécsben volt a legnagyobb para (már Rav4, családi ebéd különböző kontinensekről erre a helyre beeső rokonokkal, csak az maradt ki nekem hogy pont lezárták a belvárost a helyi pride miatt
).
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Apple Watch SE 40mm 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G5 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- SzoftverPremium.hu
- Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 16GB RAM 512GB SSD FHD 120Hz Gar.: 2026
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest