- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Note 13 4G
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- VoLTE/VoWiFi
- Magisk
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
-
djdaniel
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15268 üzenetére
Köszönöm!
amúgy a 0-ról kezdtem, 2hete úgy véltem h soha nem lesz meg.
Igen az nehéz lesz, de magabiztos vagyok, viszont szerintem még kell hogy valaki üljön mellettem, főleg a városban, nagy a forgalom, kell még a gyakorlás, tudjam mire figyeljek még jobban oda, azt viszont már megtapasztaltam hogy a körforgalomba szeretnek bevágni elém...
Nektek mi a tapasztalatotok, érdemes T betűt tenni az autóra? -
GeneraL_XTX
veterán
válasz
Sanyaaa26 #15225 üzenetére
Nem igazán tudok erre mit írni, rástresszeled magad és ezért csinálsz hülyeségeket, ezzel csak te tudsz kezdeni valamit, minden fejben dől el. A kötelező ellenőrzéseket a netről meg tudod tanulni, abban egyetértek az oktatóval, hogy ilyennel felesleges húzni a vezetésre szánt drága időt. Nekem is az első órán végigmentünk, megmutatta, és ennyi.
Annyit tudok esetleg tanácsolni vannak boltokban ilyen idegnyugtató teák, azzal próbáld meg hátha nem izgulod annyira el, esetbeg szedj B vitamint, az is jót tesz az idegrendszernek.
-
nitro16
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15198 üzenetére
Bár én is azt hittem, milyen zavaró lesz ha hátra majd beül a vizsgabiztos, de egyáltalán nem volt az. Úgy is az útra/forgalomra/gyalogosokra minden másra fogsz összpontosítani, és így kb mintha ott se lenne.
Jó lehet az ilyen próbavizsga csak vigyázni kell mert ez lehet 2 élű fegyver is, ha szarul alakul valami miatt akár csökkenhet az önbizalmad és még jobban rágörcsölhetsz majd a valós vizsgára.
-
HoaryFox
őstag
válasz
Sanyaaa26 #15157 üzenetére
Szia!
Igen, hátul ül a vizsgabiztos.
Nekem a vizsgán volt egy szituáció, hogy merőleges parkolás hátra, szépen csináltam, kúsztatom hátra a kocsit és egyszercsak érzem, hogy megáll az autó és nem én fékeztem. Utána az oktatóm mondta, hogy lábujjkörömmel rásimított a fékre, mert kukák voltak mögöttünk (féltette az autót, na), de a vizsgabiztos nem vette észre. Simán átmentem hibavonal nélkül.
-
nitro16
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15181 üzenetére
Én is online voltam, szerintem az jobb mint a tantermi mert saját ütembe lehet tanulni, van teszt stb, de tény kinek mi jön be. Én is kisvárosba élek ahol egyetlen lámpa sincs, de ha egyszer normálisan megtanulod akkor menni fog az bárhol.
"Itthon kicsit gyakorolnék, de sajnos itt a környéken nem lehet
elmennisehová, főképp nem a parkolásokat gyakorolni aminek lenne is értelme." Ezzel az a baj, hogy egyrészt nem lehet, másrészt még ha forgalomtól elzárt területen is van, ha csak nem ugyan olyan kocsitok van mint amivel tanulsz akkor teljesen más az egész. És csak bezavarna mert az hosszabb, meg dizel, stb.....sok tényezős dolog.Ha a parkolás nem megy akkor szólj neki, hogy nem érzed úgy gyakoroljatok többet stb. Lassan kell csinálni és nem szabad kapkodni, a kuplung csúsztatás meg ha jól megy akkor könnyű lesz parkolni. Sávváltás meg nagy forgalomnál ott is türelmesen kell és időben kiteni, hogy beengedjenek. (Most még míg tanuló autóba ülsz, még többször fognak engedni átsorolni majd amikor már civilbe nyomod még annyiszor se.) Ha meg nem engednek be esetleg vizsgán vagy és nem engednek be, nem kell beparázni mindjárt elmész másfele és kész, kapsz egy hibapontot és kész. Annyi a lényeg, hogy szabályosan menjél arra.
Én az idő alatt míg tanultam vezetni akaratlanul is emlékeztem na most, erre hogy miként megy az út stb. Gondolom ott is sokszor elmentek arra amerre jártál már, és ha valami nem ment az úton mert benéztél valamit, ha haza mész felmész google maps-ra és megnézed, hogy akkor most mit is rontottam el. (Nálam is volt ilyen, pl annyira szétvolt málva az út nem láttam a záró vonalat és átmentem rajta aztán ugye oktató szólt, hogy ott az van hazamentem és megnéztem azon át.) Szóval lehet ilyeneket, vagy az aznapi útvonalat amerre mentetek végig követed és újra nézed stb. Ezzekel is tudod fejleszteni magad szerintem, és nem gáz az, hogy így megnézed ha valami nem ment.
-
nitro16
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15179 üzenetére
Értem, szerintem mindenképpen beszélj erről vele és mondd el mi nem tetszik és mit szeretnél mert akkor ennek így nincs értelme, és az órák telnek te meg csak egyre feszültebb leszel.
Én elég korrekt oktatót fogtam ki, igaz itt is megvolt a bolt/patika/ebéd stb gyors beugrások.
Volt olyan, hogy hívták az egyik gyerek át szeretne menni mert már 2x megbukott stb, és olyan utvonalon amit nem is ismert, oktatóm mondta is mindjárt a telefonba a szabályokat kell tudni és akkor nincs ilyen. Ahogy letette felém fordult és mondta nekem is, hogy ő nem fog konkrét vizsga útvonalakat "betanítani" stb mint egyes oktatók, hanem vezetni tanít meg.Én 40 órán mentem vizsgázni ahol elsőre meg is lett, nulla hibával. 30 óra körül jártam és még néha előfordult, hogy egy-egy egyírányú utcát benéztem és balra kanyarodásnál ugye nem balra soroltam.... ami úgye vizsgán bukás (hozzáteszem ezeknél sokszor annyira hülye helyen is volt a tábla, hogy teljesen kiesik az ember látómezejéből) De ő is úgy volt vele meg én is, hogy veszek +10 órát és kész, legalább tudok többet gyakorolni még jobban fog menni minden. Nem sajnáltam rá a pénzt mert ha megbukik az ember + vesz még 3-4 órát majdnem ugyan ott van... Ennél a plusz 10 óránál már rendszeresen 4-5x parkoltam az 50 perces "órák" alatt. Illetve többször kérdezte is, hogy mi nem megy úgy és szeretnék-e valamit jobban gyakorolni vagy arra felé menni ahol valami nem ment stb.
Vizsga napján pont egy srác volt még előttem és előbb felvettek engem is, így láttam vezetni.
30 óránál járt a srác, de az oktatónak folyamat beszélnie kellet, mit csináljon: ide soroljon/index/ hátranéz/akkor pár parkolás ahol nagy helyre nem tudott beállni a gyerek és a végén még annyira ráhúzta volna a kocsit, hogy össze is tőri. Az oktatónak kellet bele nyúlni.
Utána amikor kettesben voltunk mondta is, hogy lesz vagy 50-60 óra mire talán vizsgázni tud, mert annyira nincs érzéke hozzá.Én meg mindjárt mondtam is neki, engem bezzeg kb a semmiért baszogattál...
a lényeg, hogy beszéld meg ezt vele mindenképpen, lehet kell még neked is jó pár óra, hogy teljesen magabíztos legyél. És ami nem megy úgy azt gyakoroljátok a legtöbbet, értelemszerűen.
Nyílván ezt látnia kell az oktatónak is, nem tudom milyet fogtál ki mert sok a kókler de ha nem tetszik valami azt szóvá kell tenni. Remélem tudtam segíteni, majd írj mi a helyzet aztán hajrá. -
nitro16
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15167 üzenetére
Arra kellene rájönni, hogy miért stresszelsz..? Itt már mindent tudnod kell/kellene amire az oktató megtanítot.
Mert a stressz magával hozza a figyelmetlenséget/kapkodást ami meg a hibához esetlegesen balesethez vezet.
Ismerős körömbe hallom többször is, hogy vannak akik megszerezték a jogsit és nem mernek itt felénk bemenni Pécsre a városba... mert félnek....
-
Trebron09
őstag
válasz
Sanyaaa26 #15163 üzenetére
Sajnos ez ilyen én is azt hittem hogy én fizetek akkor a saját tempómban haladjunk, aha a nagy l#&@. Nekik van minden tanulóra egy általános "menetrend" és mindenkinél azt alkalmazzák mert nekik így a kényelmes, nem az a terv hogy megtanulj vezetni nem azért tanulsz azt majd akkor mondhatod el ha majd magad vezettél már le legalább 1000Km-t. Csak arra van hogy kapsz egy kártyát hogy innentől fogva magad gyakorolhass.
Nekem vizsgán jófej vizsgabiztost fogtam ki, de az oktató annyiból segített hogy elindulásnál pl. ha látta valamit nem vettem észre kicsit lejjebb nyomta a kuplungot, de ennyi. Rásegíteni nem ajánlott a vizsgára mert egyrészt már el sem fogad(ják)hatják mivel szigorúan figyelik őket másrészt felnyomnak téged és ha jól tudom egy jó darabig utána nem is mehetsz vizsgázni azaz bukod a dolgot. -
Ezekiell
veterán
válasz
Sanyaaa26 #15157 üzenetére
Nem jellemző, hogy ilyen direkten segít. Nálam az oktató annyit csinált, hogy amikor beültünk, akkor a biztonsági övét vagy fél percen keresztül kötötte be, NAGYON látványos mozdulatokkal - hogy el ne felejtse a vizsgázó a stresszben
De azon túl nem tudott segíteni. Ha lebukik, akkor őt is "feljelenti" a vizsgabiztos, és megbírságolják/eltiltják.
Pl nálam anno a sikeres vizsga után a biztos jól lebaszta az oktatómat, hogy kimaradt a "főútvonalra balra kanyarodás alárendelt kereszteződésben" lépés, és közölte, hogy csak azért nem nyomja fel, mert akkor fizetnie kéne több tízezret.
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz
Sanyaaa26 #15157 üzenetére
Nem segíthet, csak az irányt meg a manővereket mondhatja.
Pedálba se nagyon tud, ha jól tudom az oktatóocsik belső visszapillantóján (legalábbis az enyémnél vol) van egy kisebb alsó tükör ami a pedálokra néz, egyrészt onnan látja a vizsgabiztos, hogy milyen a pedálmunkád, másrészt nézi, hogy az oktató belenyúl-e.
Persze ha rásegítesz a vizsgára szerintem minden lehetséges, még az is, hogy elnézi, ha az oktató belenyúl a pedálba.
-
David891
csendes tag
válasz
Sanyaaa26 #15148 üzenetére
Ez a szerződésbe benne van.De ez nagyon oktató függő.Itt nállunk az oktatók vállalkozásba csinálják azaz az autó iskola alvállalkozói,suli intézi a kreszt utána kiad keress az oktatóink közt. Szóval itt még azt se mondom hogy suli függő hanem oktató,de itt is így van.
-
nitro16
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15146 üzenetére
Hello
Nálam 2 nappal előtte kellett szólni ha úgy volt, 2x nem tudtam úgy menni egyszer beírta egyszer nem.
De amúgy ez teljesen normális és máshol is alkalmazzák, edző és masszőrnél is min 24 órával előtte kell szólnom ha nem tudok menni. Szóval próbáld megoldani/minimalizálni ezt, nyílván bármikor közbe jöhet bármi, de úgy is neked kell alkalmazkodni. Nem teljesen fer de őket is meg lehet érteni, tipikus patthelyzet.
-
Okean
tag
válasz
Sanyaaa26 #15032 üzenetére
Plusz, mínusz pár nap. A jogosítványod szempontjából teljesen lényegtelen. A briteknél június közepéig nincs vizsgáztatás, a korlátozások enyhítése szempontjából mintának tartott Németországban ma derül ki, hogy ki, hogy április 27-én - tehát egy hónappal a tetőzés után - egyáltalán újraindul-e a gyakorlati óraadás, ami nálunk egyébként továbbra sincs tiltva.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #15021 üzenetére
Ez lehet, de a kérdések ugyanarra a témakörre kb. 500 féle megfogalmazásban léteznek, esetleg tök ugyanaz a kérdés/jármű felállás, csak hozzá az útkereszteződés képe van elforgatva 90 fokkal.
Szerencsére nem a kérdéseket kell bemagolni, hanem az előforduló szituációkat, az meg azért nem olyan sok...
-
Huroq
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #14984 üzenetére
A vizsgák rögzítése a vizsgasikeresség drasztikus csökkenését okozná. A 470 km jónak mondható, bár ez függ, hogy BP vagy vidék. Egyébként autósiskolában dolgozom ha lenne valakinek kérdése az tegye nyugodtan fel. Egyébkén most fogják átalakítani az oktató képzést. Egyet mondok nem előnyére, úgyhogy aki azt hitte eddig rossz oktatója volt az 1-2 év múlva vissza fogja sírni. :D
-
NeoPampalini
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #14978 üzenetére
"Megmondta egy autósiskola tulaj ismerős, úgysem 30 óra alatt tanulnak meg vezetni, nem lehet, majd ha meg lesz a jogosítvány."
Ezért szoktam azt mondani, hogy ez nem vezetői engedély vizsga, hanem a legnagyobb jóindulattal is (alap) gépkezelői... A többit úgyis a rutin hozza majd - jobb esetben.
-
SUPREME7
őstag
válasz
Sanyaaa26 #14969 üzenetére
"A 50 órából, amit addigra vettem, ez volt az első alkalom, hogy tök egyedül kellett vezetnem, döntéseket hoznom, parkolnom. Ilyen formában a vezetést soha nem gyakoroltuk előtte"
Na kb eddig volt valamennyire hiteles az egész. Ez ilyen tipikus túltolt önsajnáltatásos sz@r. Az régen rossz ha 50 óra után még itt tart valaki, ott vagy az oktató szar, vagy a tanulónak kell átgondolnia, hogy van-e érzéke hozzá. Ez nem a kenőpénzen múlik.
===
Lehet tolni az "ezért tart itt ez az ország" dumát is, csak felesleges, ha kiszolgáltatott helyzetben vagy, hiába megy jól a vezetés, ha olyan a vizsgabiztos, lehet, hogy szimpátia, vagy az aznapi hangulata alapján már a vizsga kezdetekor eldönti, hogy bukó... Na most ezzel nem tudsz mit kezdeni.Szóval szerintem, nincs ebben akkora nagy dolog, kimondva-kimondatlanul sokmindent a lóvé irányít, itt sokan csak azért szisszennek fel, mert a jogsi nem játék, de azt is mindenki beláthatja, ha kenőpénz nélkül vizsgázik le valaki, nagy eséllyel akkor se vezet jobban, mint aki azzal, mert hiába a kenőpénz, a VB nem fog kockáztatni, ha nagy baromságot csinál a vizsgán, ugyanúgy meghúzza, ezzel az apró dolgokat amiket 99%-ban behúznak hibának, és már csak jogsiszerzés után tanulsz meg igazán, azokkal szemben lehet kicsit elnézőbbé tenni a VB-t (késői irányjelzés, mögöttes forgalom-tükrök nem "kellő" figyelése, esetleg lefulladás, nem veszi fel megfelelően a forgalom ritmusát stbstb... Ezek olyan dolgok amiket bárkinek behúzhatnak ha meg akarják buktatni, nem is kell hozzá szarul vezetni, ezek csak a "rutintalanság" - ból fakadó dolgok.
Hozzáteszem kenőpénz nélkül vizsgáztam, 34 órával tehát nem magamat akarom mosdatni, de ha ilyen szituba lettem volna, hiába tudtam, hogy jól megy a vezetés, ha ezen múlik, hogy lehet, hogy megsz*patnak, akkor kifizetem.
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz
Sanyaaa26 #14969 üzenetére
Sajnos nagyon is igaz minden szava. Én is megtapasztaltam kb mindent, ez a második nekifutásom amúgy, 5 éve is elkezdtem egyszer 2 éves szenvedés után nem jutottam el a vizsgáig se, kezdődött ott hogy több mint egy évig nem kaptam a kresz vizsga után autót, amikor végre kaptam egy idegbeteg ex bkv-s vén f@szt akitől csak gyomorideget kaptam mást nem, iskolaváltás új oktatót aki ennyi órával elvállat volna (akkor voltam olyan 40korul de vizsgára alkalmatlan tudással rendelkeztem) csak Érden találtam az ingázás oda csuda jó volt pestről, aztán már a végén úgy elment az idő, hogy csak egy próbálkozásom lehetett a vizsgára mielőtt lejár a két év, de annyira nem éreztem késznek magam rá, hogy inkább hagytam. Ez közel 250ezrembe fájt akkor.
A mostani azért viszonylag jobban ment, 1 hónapot vártam kresz után a kocsira, decemberben kezdtem március 16 a vizsga, az oktató is jóval normálisabb.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #14947 üzenetére
Véleményem szerint azzal, hogy eltörölték a kötelező rutinpályás oktatást, hozzájárultak a tiedhez hasonló helyzetek kialakulásához/elszaporodásához. Gondoljunk bele, olyanok mennek tanulni élesben a forgalomba, akik talán akkor ültek először a vezetőülésbe. Oké, hogy nincs rutin vizsga, de ettől még valami hasonló maradhatott volna, így csak az oktató jóindulatában lehet bízni, hogy mennyit rutinoztat. Sok esetben egyszerűen azért frusztrált mind a tanuló, mind az oktató, mert hiányzik az a pár óra rutin...
Én 36 évesen kezdtem, 37 évesen szereztem meg a jogsit. Annyi előnyöm (?) volt, hogy előtte jópár éve egyszer nekifutottam a jogsinak (akkor nem jött össze), így legalább maga a forgalomban való vezetés, az autó kezelése nem volt idegen.
Gyakorlatilag naponta, a Google Street View segítségével virtuálisan is végigvezettem azokat az útvonalakat, amiken tanultam, így egy csomó olyan dolog "rám ragadt", ami élesben hasznos, pl. egyenrangú útkereszteződés felismerése, elsőbbségadás kötelező táblák "hátulról", buszmegállók, ahol "váratlan gyalogos" lehet, satöbbi. Ezzel a környezet sokkal kevésbé volt idegen, amiatt már nem igazán aggódtam.
Sőt, így már az sem zökkentett ki, ha az oktató hirtelen meggondolta magát, és másfelé mentünk, szerencsére a forgalmi vizsgán ilyen nem volt, de szerintem azt is megugrottam volna.
Idővel ezek már ösztönösen mennek majd, már a tanulás során is érezni fogod valószínűleg, de az igaz, hogy ha már önállóan vezetsz, akkor fogsz valóban belejönni. ...és rájössz, hogy mennyi gyökér van az utakon.
-
Fulár
senior tag
válasz
Sanyaaa26 #14944 üzenetére
Én 37 évesen jogsiztam le.Ha kicsit visszaolvasol láthatod a korábbi hozzászólásaim alapján,hogy tökéletesen alkalmatlannak tartottam magam és szilárd meggyőződésem volt,hogy soha ebben a büdös életben nem lesz jogsim.A balfaszok olimpiáján én vittem volna a fákját!És bár még csak fél éve van meg a cucc azok a hibák amelyeket még a tanulás vége felé is vétettem gyakorlatilag nyomtalanul tűnnek el.Lassan de biztosan minden egyre jobban és természetesen megy!
Az amit most átélsz és gondolsz az jó nagy szopás ami még el fog tartani egy darabig!De minden egyes óra egy lépéssel közelebb visz a célodhoz!Szerintem ezek teljesen természetes dolgok.Csak nyomasd és előbb-utóbb ennek is vége lesz és meglesz az a fránya papír! -
enginev3.0
félisten
válasz
Sanyaaa26 #14941 üzenetére
Már csak azért se izgulj, mert elér az ördögi kör és sosem leszel nyugodt
10 éve vezetek, de ha pl pesten megyek olyan kis utcákban ahol nem tudom, mert honnan tudnám hogy épp a kereszteződésben elsőbbségem lesz-e vagy jobbkéz vagy bármi, akkor egyszerűen lassabban megyek, és nem érdekel hogy a mögöttem lévő ott jár minden nap és tudja
De egyébként jah, eleinte nehéz lehet a kreszt beültetni a vezetés mellé miközben gondolkodsz hogy mi is az a STOP tábla, közben a kezed meg a lábad se táncot járjon
Menj ki valami autóval valami nem forgalmi helyre, hogy gyakorold a váltást, megállást, kuplung stb... mert ha az már megvan, akkor arra nem kell annyira figyelned vezetés közben, hanem csak a kreszre
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest