- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nekem is ez volt a hibám, túl gyorsan mentem, mindig felvettem a forgalom ritmusát. Városban 50-60 simán megvolt, és 3. helyett, már 4.-ben voltam, ezt egy 1.4-es 8 szelepes Astra F-el, ami rohadt lomha gép volt, persze szervó és klíma se volt még. Emlékszem hogy volt egy csaj aki lassan vezetett, persze másik oktatónál, és más autóval. Egyszer pont forgalom vizsgánál a sárgánál megállt, úgy gondolta hogy már nem fér át, a mögötte levő autós meg hátulról szépen belement. Ekkor a vizsgát fel kell függeszteni, és új vizsgát kell kérnie a vizsgázónak, saját költségén. Ez így is volt/lett, akkor, pedig még talán átmehetett volna. De vannak ilyen sztorik, hogy vizsgán később kanyarodott le a kis csaj, erre az oktató felhúzta magát, és bevitte egy olyan helyre ahol tudta hogy tuti meg fog bukni, annak rendje és módja szerint úgy is lett. Szóval a lényeg hogy ne izgulj, ha izgulsz, kapkodsz, elb@szod, valahol meg kell találni azt a pontot ahol nem mész se gyorsan, és nem is tökölsz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Rólam tudni kell, hogy igazi pesti gyerek vagyok, nekem itt nem lett volna lehetőségem, hogy ismerőstől tanuljak vezetni. Viszont egész nyarakat töltöttem nagypapámnál falun olyan 15-16 éves koromig és ő már 13 évesen azzal toszogatott, hogy nem lehet élni autóvezetési tudás nélkül.
Szóval beültünk a Wartburgjába (volt kétütemű, majd később egy négyüteműje) és a falu határában elkezdett tanítani. Arra emlékszem, hogy a legelső alkalommal állandóan lefullasztottam az autót és nem tudtunk elindulni, ezzel elment egy nap. Aztán jött a bácsikám aki felvilágosított, hogy nagyapám Wartburgjának totál szar a kuplungja, ő azért tudja vezetni, mert már megszokta a lába. Aztán mondta, hogy mire figyeljek és másnap már sikerült egyesben elindulni. Annyira örültem, hogy kicsit kövérebb gázt adtam a kelleténél és úgy meglódultunk, hogy nagypapám elkezdett visítozni, hogy "ne ennyire ne ennyire, állj meg"!
Aztán jött a négyütemű Wartburg. Az már sokkal simábban, halkabban járt, nem volt olyan mocskos üzem, mint az előző. Általában nagyapám szőlőjébe mentünk ki vele, de kukorica földje is volt egy elég nagy, szóval magánterületen, nem forgalomban mindig én vezettem. Szerettem.
Meg az emlékeimben úgy él a Wartburg, hogy hatalmas csomagtér és hatalmas utastér. Amikor mentünk szüretelni akkor végtelensok szerszámot és 7 rokont el tudott nyelni.
Azóta meg csak nagybátyám Suzuki Swiftjét vezettem, de azt is csak magánterületen és az nem volt sok. 30-40 méteres távok. Apáméknak meg sosem volt autója, szóval már várom azt, hogy forgalomban vezethessek meg várom, hogy megvehessem a saját autómat (remélhetően a Skoda Octavia II lesz az).
-
Dyrtyho
őstag
Az a jó az Opelekben, hogy azokat viszonylag könnyű vezetni, szóval azokon tényleg jobb betanulni a vezetést, igaz, hogy én a tervezett nyári Kreszhez képest bizonyos okok miatt csak őszön tudom elkezdeni, de remélem ,hogy most végig is tudom majd csinálni, nem úgy mint 2éve
-
mephi666
nagyúr
azt mondta erre az oktató, hogy ha nem fogod szabályosan a kormányt, hanem kanyarnál elengeded és csúszik a kezedben, akkor "nem uralod" 100%ig az autót és bukóindok lehet
vizsgáig fogni szabályosan 10-10-nél, aztán miután megvan, csináljam ahogy kényelmesnek/biztonságosnak érzem...
tegnap úgy érzem, hogy jobban ment minden, mint eddig és jó volt úgy körözni a városban, hogy sorban érintettük a kritikus pontokat és lényegében mindent vettünk már... egy dolog miatt szokott szólni az oktató: szeretem "nagyobb sebességgel" a kanyar felé engedni a kocsit, majd körülnézni, indexelni, fékezni, kuplungolni, visszatenni kettesbe... főleg amiatt van, hogy nem akarom nagyon lassítani a mögöttünk jövőket...
mondogatja, hogy kezdjem el korábban, szépen nyugodtan, hogy kanyar előtt pár méterrel már meglegyen minden és szépen kb 20as tempóval, kiengedett tempóval kezdjek bele a kanyarodásba... a mögöttünk jövők meg le vannak sz@rva, ne velük foglalkozzak
a kuplungtémához a kollektív vélemény, hogy a kinyomócsapágyaknak nem tesz jót, ha folyamatosan kuplung+fékkel tartja az ember az autót (más az, amikor biztos, hogy el tud rövid időn belül indulni az ember)
-
jerry311
nagyúr
Ha nem elhanyagolt az autó, akkor kb. nulla olyan eset van, amikor szükség lehet kuplung nélküli váltásra.
Pl a következő kuplung alkatrészek: szakadt bovden, elfolyt kuplungfolyadék, tönkrement fő- vagy munkahenger, esetleg a kuplungszerkezet hibája.Jut eszembe, törött kéttömegű lendkerékkel közlekedni erőteljesen ellenjavallt!
-
harry
veterán
Na most olvastam csak vegig - nekem kb. tilos pirosnal kuplungot nyomni ha mar megalltam, mindig urest kell rakni, es mondom, sarganal lehet valtani. Van a kriteriumok kozott, hogy nem lehet indokolatlanul kuplungolni, na, ha pirosnal vegig igy allsz, az egyenes buko. Legalabbis engem igy tanitanak, es nagyjabol logikus is, csak akkor zavaro, ha elso vagy, es csak sarganal valthatok.
En amugy 23,5 evesen csinalom, eddig nem volt kulonosebben szuksegem ra, most mar neha jo lenne, idom is volt ra, szoval belevagtam, es remelem, nemsoka tul is leszek rajta
-
DeNOx
tag
Akkor már haladsz vele szépen.
Nekem egyébként nem kérdezett semmit az ellenőrzéssel kapcsolatban szinte, átnéztem, beültem a kocsiba, kérdezte hogy mindent rendben találtam-e, mondtam hogy igen és akkor elkezdte mondani a vizsgaútvonallal kapcsolatos dolgokat. Aztán mikor elindultunk egy kicsit hagytam gurulni a kocsit majd lefékeztem óvatosan, mondtam, hogy a fék is jó és elkezdtem a vizsgát.
Az biztos, hogy nem kínlódnám végig még 1x vizsgavezetéssel az egészet... Sok dolog van amin azóta változtattam a vezetési stílusommal kapcsolatban például azt, hogy városban általában mindig a váltón van a kezem, meg lazán kigurulok üresbe stop táblákig vagy ha látom, hogy már pirosra vált éppen a lámpa, így a motor fordulatszáma is leesik alapjáratra ezért nem eszik annyit mintha sebességbe hagynánk. Majd meglátod miután meglesz a jogsid nem lesz minden szabály szentírás
-
mephi666
nagyúr
mi múltkor beszéltük át a vizsga előtti ellenőrzést: távolsági/ködfényszóró felkapcs, elakadásjelző szintén... aztán körbejárni a kocsit: kereketet, rendszámtáblát ellenőrizni, lámpákat megnézni... kormány holtjátékát "mérni"... majd megkérni valakit, hogy a féket nyomja le... (féklámpa teszt) aztán bentről az irányjelzőket ellenőrizni... ezután fék holtjáték és kézifék ellenőrzés... induláskor pedig először fékteszt: gurulni kb fél métert és kipróbálni... ha minden rendben, akkor jelezni a vizsgaelnöknek
nekem ma+holnap vezetés, jövő héten szintén kb 2 alkalom, aztán hétfőn az utolsó gyakorlás és kedden forgalmi
ma jönnek intenzíven az egyenrangú kereszteződések meg kis autópálya van... átvettük lényegében az egész anyagot (szép lépésben haladtunk, mindig 1-1 témakörre ráfeküdve, hogy jól belémrögzüljön minden) ...kicsit parázok a forgalmitól, mert még minden nap simán van olyan bakim, ami miatt kampó lenne (mondjuk egyik sem durva veszélyhelyzet)
-
mephi666
nagyúr
ja
volt valami tervezet, hogy elvileg bringával szemből is be lehet menni mindenhol, de nem hozták meg... így csak ott lehet, ahol engedélyezik (egyébként pár hónapja találkoztam motoros rendőrrel, aki az egyirányú túlsó felén várakozott és én meg szépen tekertem végig bringával... nézett rám csúnyán, de nem állított le... gondolom azokat figyelte, akik a közeli lámpánál kocsival áthajtottak a piroson, mert ott szokása a népnek... 1hete is majdnem eltarolt egy taxis, aki jött vagy 80nal és figyelmen kívül hagyta a lámpát... álltam: váltott a lámpa, balra már megálltak a kocsik, jobbról láttam, hogy közeledik, de gondoltam hogy megáll... reggel volt, kómáztam, néztem ki előre a fejemből... a zebra felénél jártam, amikor áthajtott előttem jobbról... "kicsit" ledöbbentem)
-
jerry311
nagyúr
Azokat be lehet foglalni elore, de olyan oktatot nem talalok, aki napi 3 orat vezet velem...
Viszont utananeztem az angol szabalyozasnak. Ha jol ertelmezem, akkor leteszem a KRESZ vizsgat, elmegyek egy napra rutinozni es ha tetszik az oktatonak(!) ahogy kezelem a motort es kozlekedem, akkor mehetek egyedul forgalomba.
Igaz csak tanulo jogsim lesz es nem mehetek vele autopalyara, de hat ez mar masik kerdes.
Aztan 2 even belul le kell vizsgaznom forgalomban.
Az is igaz, hogy a fent leirtak kb. 70k HUF-ba fajnak. -
kmisi99
addikt
Értem kösz az infót. Akkor tök mindegy mikor teszem le a jogsit mert akkor már úgyse lesz aktuális.
Egyébként mennyire fontos hogy milyen kocsija van az oktatónak? Vagyis az mennyivel könnyíti meg a dolgokat. Mert gyakorlatilag 40méterre van tőlem egy oktató akinek a4 es audija van gondolom azzal csak jobb lenne vizsgázni mint valami gagyibbal nem?
-
Bati0501
őstag
Akkor nem veszi ki a fojtás(oka)t,csak akkor meg lehet,h az autósok fogják leszorítani,ezt mondják.Nem én találtam ki ezeket,amiket mondtam.
Am ha képes vagy egy új és jó márkájú robogót venni ~600e-ért,akkor az 1000 km-es szerviznél általában ki szokták venni a fojtásokat,sokszor még a szerviz ajánlja fel.Ennek mondjuk több előnyei is van,ha kiveszik,mert csökken a fogyasztás,nem pörög annyira a motor...
Am sztem nem nekünk kell ezen veszekednünk,mindenki azt csinálja amit akar,nem mi döntjük el,h mi a törvényes és a satöbbi. -
Bati0501
őstag
Mindegyet arra mondtam,h ezeknek a kis robiknak akkora erejük van,h 5 km/h különbség semmi.Mennyire ismered a robogókat?Ha igen,akkor tudod,h miket lehet velük csinálni és az mennyi pluszt ad,ha nem,akkor hagyjuk,most nem fogok vidiket linkelgetni,ha érdekel fogsz találni rengeteget.
Ha pedig lefényképez a trafi,h 40 helyett 50-nel megyek mi lesz?A csekket hova küldi?És nincs mindig még egy rendőrautó a másik oldalon,h elkapjon...Az meg,h a hátam mögött jön és látja a saját autójának a sebességmérőjén,h többel megyek,mint a megengedett,akkor sem büntethet meg,mert az nem hitelesített műszer.Erről is volt szó a robogós topikban...Az már más kérdés,h ha tényleg meg akar büntetni,akkor meg is fog-nem csak smkp-nál.
És ugye csak a külső sávban lehetne menni robogóval ugye?gondolom már te is láttál párszor robogóst a belső sávban...de hányat láttál,h megállít a rendőr?
Am Németországban már annyira utaznak a tuningolt/bütykölt robogókra,h mobil fékpadot visznek magukkal a rendőrök és már teszik is fel a megállított robogós robogóját egy kis mérécskére.Ez látható itt is:[link] (csak zárójelben:itt is 45-öt ír...) -
mephi666
nagyúr
múlt pénteken barátnőmmel mentünk hozzájuk, hátul nővérének a lánya... egyik helyen egy ilyen kereszteződés: T/ ...a /-nél egy jobbra kanyarodó sáv, amiből szemből jött egy motoros és húzott át keresztben előttünk: helyből megkapta tőlem a nemzetközi jelzést és csak a fiatal utasunk jelenlétén múlott, hogy nem kezdtem el pár cifrát ordítani... a vicc az egészben, hogy az irányunkból szokott jönni több helyi járatos busz is... (van ami balra kanyarodik, másik meg a jobbra kanyarodó sávot használja) a ránézésre 50-60as tempójával ha egy ilyet elkap szemből, akkor valószínűleg nem otthon vacsorázik aznap
tegnap csak 1 szűk órát vezettem, mert az oktatónak dolga volt, ma megyek majd 5re megint
a "kedvenc" telizöldes-balrakanyarodós helyzetet vettük, amikor a szemből érkezőnek és a zebrán haladóknak is elsőbbsége van... van jópár ilyen a városban, az egyik közeli a legdurvább, amit barátnőm is inkább kerül (meg az oktató is mondta, hogy ő is jobb szeret inkább kis kitérővel a másik irányból átmenni, de a forgalmi miatt szoknom kell, hogy ilyenek is vannak) ...mentünk kicsit városon kívül is kb 85ös tempóra beállva... fura volt a városi 45-50es cammogás után, de tetszett... meg végre nem volt 40fok... hétfőn olyan meleg volt, hogy a nap kintről tűzött a pofámra, a klíma dolgozott és folyamatosan párásodott a napszemüvegem... lámpáknál törölgethettem, hogy lássak is valamit
-
DeNOx
tag
Na hát tegnap meg ma levezettem vagy 150km-t.
Hajdúszoboszlói okmányirodába csináltattam a jogsimat mivel itt lakok, egy nap híján 3 hét volt míg kiküldték.
Elég jól összeszoktam a kocsinkal, igazából eddig aki ült mellettem senkinek nem volt egy rossz szava se a vezetési stílusomról, mindenki azt mondta, hogy kezdőhöz képest elég jól vezetek. Ma már voltam bent Debrecenbe ami oda vissza 40 km kb a 4-es főúton.
A kocsink egy Matíz szóval nem egy hű de nagy járgány, ennek ellenére én nagyon megkedveltem, kiváló kis "tanuló" kocsi. Kicsi ezért jól lehet vele parkolni meg manőverezgetni de karambolozni nem kell vele mert azért nem egy biztonságos ilyen téren.
-
mephi666
nagyúr
még kb 8éve találkoztam egyik általános sulis volt osztálytársammal az egyik vendéglátó egységnél és elkezdtünk beszélgetni... trabantban ültek a 3-4év körüli gyerekei, ő vette ki még kiszálláskor a kulcsot, néztem is rá kérdőn, mire: "hát kiveszem, mert a gyerek múltkor is beindította"
eldicsekedett vele, hogy 6-8év után végre meglett a jogsija és csak 2-3szor kapcsolták le
nálunk is mindennapos egyébként, hogy forgalomban hívják az oktatót és akkor nekem nem tud magyarázni, félig magamra vagyok utalva... utána mondja mindig, ha valamit elvétettem... pl legutóbb: közeledünk kb 40el a vasúti átkelőhöz, jobb oldalt 3-4 bringás egymás után, szembe jól belátható útszakasz, senki nem jön... indexet kinyomtam és szépen elmentem mellettük úgy, hogy a szembejövő sávba azért átlógtunk (nagy ívben kerülöm a bringásokat egyelőre, mert annyira nem érzem még a kocsi jobb oldalát és nem akarom halálra rémiszteni őket) ...utána mondta, hogy figyeljek, mert az átkelő előtt/után záróvonal van és legközelebb inkább soroljunk be utánuk, majd az átkelő után kezdjünk előzni
odébb meg volt helyzet, amit jobban megoldottam: álltunk a sorban, zöldre vártunk... el is indultunk, raktam fel 2-be, lámpa előtt pár méterrel már váltott is vissza sárgára: tükör azonnal, jöttek a s*ggünkben, megállni sem bírtam volna, mert vagy becsúszok minimum a zebrára, vagy megtolnak minket, így padló és csak úgy röpültünk át a kereszteződésen
...persze mögöttünk jövő is átjött... más komolyabb helyzet nem nagyon volt
-
DeNOx
tag
Egyetértek. Nem itt fog az ember megtanulni jól vezetni. Édes kevés ez a 30 óra arra. Itt csak annyit fognak megtanítani, hogy egyedül valahogy elboldoguljon a forgalomba a tanuló. Összesen nemhiszem, hogy többet levezettem 30 óra alatt 500-600 km-nél, ez nekem innen annyi mintha felmennék Pestre meg visszajönnék. Mi inkább az oktatómmal a vizsgaútvonalakon mentünk mindig és azt "gyakoroltuk" be. Nemhiába vannak összeállítva ezek az útvonalak mert elég sok mindennel lehet találkozni rajtuk pl egyirányú utcából balra kanyarodás stb. Nekünk egyébként 10 vizsgaútvonal volt összesen.
-
mephi666
nagyúr
nálunk ki van függesztve a lista az irodában a 35(?) vizsgaútvonalról, kérdeztem is, hogy nyilvános? ...oktatóm erre annyit mondott, hogy durván 1óra egy útvonal, tehát bejárni sem lenne elég idő mindet és a vizsgaelnök ott módosíthat rajta, ahol akar, így értelme sincs... így gondolom végig majd a városban fogunk bóklászni... eddig főleg lámpás kereszteződéseink voltak meg olyanok, ahol kint vannak a táblák és nem a jobbkéz-szabályon múlik minden... valószínű, hogy a kritikus pontokat majd érintjük többször, hogy tanuljak, mert nem is lenne értelme "bemagolni" az útvonalakat: később más városokba sem úgy fogok bemenni, hogy kielemzem előre az egészet és "haditervet" szövögetek
ha jól fog menni a megosztott figyelem és folyamatosan frissül a kresztudásom, nem okozhat elvileg semmi gondot a forgalmi vizsga, akármilyen útvonalon is kell menni...
én is ma fogok vezetni: 16:30kor... szerencsére előtte van 1órám otthon, így hidegzuhany után frissen mehetek (gyalog 3percre van a suli tőlem, ahonnan indulni szoktunk)
-
Kakumix
senior tag
Szintén Csigavér, ~3 éve az első órán (dupla óra) kikérdezi a pedálsorrendet, a váltót, majd pár szó még a kuplungról és egyéb gombokról, tekerentyűkről, pár kör a Népligetben és utána irány rutinpálya. Tiszta víz lettem, mire kiértünk
Előtte, életem ~30 évében, éves átlagban talán, ha kétszer ültem autóban, akkor is nagyrészt taxiban
Nálam a max. maszekolás a tankolás volt, semmi több. Egyébként minden óra 45 perc volt (szinte másodpercre) utána 15 perc szünet és jött a következő 45 perc. Nagyon utáltam a rutinpályán azokat az üres 15 perceket.
szerk.: Ja, és persze próbáljam tartani legalább a 40km/h sebességet az Üllőin
Nem mondom, hogy ez a jó módszer, de ez szokott lenni. A rutin 5*-ös lett, de a forgalmira vettem plusz 10 órát és így sem sikerült, csak a következő évben, mikor visszamentem. Akkor még 10-15 óra és az is meglett. -
DeNOx
tag
Na hát igen.
Egyik munkatársamnak most lett meg egy pár hete, neki is majdnem 3 hét volt, a másiknak meg egy éve lett kész így nyár közepén neki szintén 3 hét volt
Jövő héten szabadságon leszek ezért jó lenne, ha megérkezne mert szeretnénk elmenni valamerre kirándulni meg ismerősökhöz és akkor már kocsival mennék.
-
mephi666
nagyúr
kedd-szerdán mi is klímával mentünk
ma megyek 17:30-ra... elég hulla vagyok így meló után, de legalább stresszeléshez is fáradtabb leszek, ilyenkor meg jobban szokott menni... általában úgy szoktuk, hogy durván 50-60perc után beiktatunk egy cigiszünetet, de szerdán ez kimaradt... csináltam mindent, ahogy kell és csak akkor álltunk le bagózni, mielőtt elindultunk vissza a városba
nem is éreztem ott épp annyira kimerítőnek, csak miután otthon leültem lazítani
#10118: bennem még sajnos elég gyakran van "görcs"... aztán bebénázok valami óriásit (szépen lefullasztom mondjuk a gépet), magamban gyilkolom magamat pár percig és utána elönt a nyugalom
múltkor is indultunk volna az autós sulitól, beállt mellénk másik oktató... nálunk már 1esben a kocsi, kéziféket engedtem volna ki, erre mondja hogy "várjunk kicsit, beszél pár szót a másik oktatóval" ...hirtelen azt hittem, hogy még üresben vagyok, leléptem a kuplungról lazán és röff
ilyenkor ezek bennem maradnak és idegeskedek rajta... pedig nem kellene, mert állítása szerint is nagyon jól haladunk... de mégis: tudom, hogy nincs rutinom nagyon és ha meglesz a forgalmi, még akkor sem lesz... évek kellenek, hogy olyan lazán menjen az egész, mint a bringázás... mégis sokkal magasabbak magammal szemben az elvárásaim, mint amit ő elvár tőlem
-
dudika10
veterán
Ezek íratlan részek a szerződésben, de elég közismert, hogy így működik (és mindenhol így működik, de elég sok munkakör van még, ahol nem veszik szigorúan, csak kisiskolás korában még örül az ember, ha a tanár késik 15 percet...
).
Sajnos én elég sok tahóságot tapasztaltam. Az oktató rendszerint nézte a laptopjával szórakozott vagy papírmunkát végzett, és nem egyszer eszmélt arra, hogy majdnem megcsókolja a szélvédőt, mert valakinek nagyon sietős lett volna (főút vonalról balra kanyarodásnál, elfogytak szemből az autók, be tudtam volna kanyarodni, de a kettővel mögöttem lévő autó megunta a várakozást, így elkezdett előzni, pont ott, ahol én kanyarodni akartam, hogy csak egy példát említsek)...
Eleinte még ki is ragasztottam a kis T betűt amikor megkaptam a jogsit, de aztán hamar levettem, mert még az is sok emberből csinált idiótát (ehhez képest például Svédországban hogy ráérnek az emberek... törököknél meg románoknál meg mennyire tahók alapból... melyik ország merre van...). -
mephi666
nagyúr
itt kecskeméten a kreszoktató azzal kezdte anno az első órát, hogy ő speciel pesten jobban szeret vezetni, mert itt kecskeméten több állattal találkozik
ahogy kezd nálam egyre jobban működni a megosztott figyelem és nem csak a műszaki kezelés fogja le teljesen az agyam, egyre jobban kiszúrom ezeket... pl elkerülő szakaszon 50 a megengedett, mert a városhoz tartozik, tartom is becsülettel, bömös már szó szerint a seggünkben, aztán kivág, át záróvonalon, átlósan csíkozott területen, mindenen... index persze sehol... (viccesen meg is jegyezte az oktató korábban, hogy: "gyakori hibajelenség bmw/audi/merciknél, hogy elromlik az index") ...visszafelé tegnap íves kanyar, megengedett 50-nel döcögünk 3asban, erre ott kezd ránk előzni a barma, helyből engedem vissza a gázt, mert murphy törvény, hogy ilyenkor kell szemből jönnie még valakinek...
persze jött is, az is lassított és húzódott már a padkára, hogy elférjen az állatfajzat... sávváltásnál megint nagyon kevesen indexelnek... nekem meg "veri" a fejembe az oktató a tanpályán is, hogy mindent jelezzek...
jó fej, olyan idős mint én... (poénkodott is, hogy "sok sörödbe fog kerülni a nem indexelés, meg ha időnként ránézel a váltóra"
) holnap még gyakorlunk kicsit a rutinpályán, hogy meglegyen oda is a kötelező óraszám és utána csak a forgalom fog menni... (jelenleg úgy állok, hogy 8.5óra/70km a rutinpályán 3.5óra/76km a forgalomban... mondjuk nem teljesen pontos, mert 2. alkalommal fél órát gyakoroltunk parkolóban és utána mentünk a belvárosba és ez a rutinhoz került)
tegnap a pályán "szórakoztunk", ő csinálta mellettem a papírmunkát (most kapott 11tanítványt, mert másik oktató kiment németországba és "örökölt" tőle) én meg önállósítottam magam és sorban gyakoroltam mindent, amit előtte is csináltunk: beparkolás előre/hátra/jobbra/balra, párhuzamos parkolás előre/hátra, 45fokos jobbra/balra, emelkedőn indulás kézifékkel/üzemi fékkel, saroktolatás, Y, szlalom... esetek 3/4-ben elsőre megy minden, ritkán kell 1et korrigálni rajta... egyre jobban érzem a csúsztatott kuplungot, tegnap csak 1 lefullasztást hoztam össze az emelkedőn
amikor meg visszamentünk a pályáról a városba (kb bő 15perc), egyszer nem kellett belenyúlnia a kuplungba, aminek nagyon örülök... a bal lábam a gyenge pontom, mert az elejétől fogva max kuplungban kellett segítenie
-
dudika10
veterán
"kicsit maszekoltunk is"
Ez így lesz, nem tudsz vele semmit csinálni.
Nézd meg mennyit fizetsz neki 1 órára, nézd meg, hogy mennyi benzint/dízelt égetsz el, vond le az adókat, a kocsi fenntartásának költségét, és rájössz, hogy az olcsó alapórák kb gyorsétteremi mosogató szinten vannak... Ennyi pénzért nem csoda, ha nem nyalják fényesre a hátsót és intézik az ügyes-bajos dolgaikat közben...
Azokon az 5-10 perceken pedig semmi nem fog múlni a végén. Ha 28 óra alatt nem tanulod meg biztonságosan kezelni az autót (merthogy vezetni nem fogsz megtanulni), akkor a 29 sem lenne elég erre."tömény volt ennyi mindenre figyelni"
Oktatóautóban legalább 3x annyi dologra kell figyelni, mint amennyire normális esetben figyel az ember szerintem.
Miután a vizsgán is arra lesznek kíváncsiak, hogy képes vagy-e úgy közlekedni mint egy kézikönyv, az oktató is azt veri beléd, hogy index erre-arra folyamatosan, ha csinálsz valamit ha nem, (szerintem egyébként zavaró, oktatóautó mögött jó nagy távot tartok, mert a folyamatos indexelés nem igazán teszi egyértelművé, hogy mit is akar csinálni...) figyeld a sebességed és a sebességi fokozatot mindenhol, itt ezt csináld, ott azt csináld... Ráadásul az oktatóautóval szemben sokszor még tahók is. -
mephi666
nagyúr
nálunk 50perces órákkal van számolva és ilyen "online vezetési naplónk van": kaptunk kártyát egyenként és azzal rögzítik az összes órát percalapon, aztán neten végigkövethetem az útvonalakat, amit 1-1 órán megtettünk, az időt, távot és a hozzá tartozó költséget
meg ezzel van rögzítve az aktuális egyenlegem... mi első alkalommal 10perc alatt körbevettük hogy mi micsoda és már indultunk is... most 1.5hetem kimaradt, mert nyaralni voltunk, izgulok is kicsit: ma megyek megint, aztán szerdán... le is megy nagyjából a pénzem a kártyáról, de szerencsére legkésőbb jövő hét elején már fizetés
4 alkalom volt eddig és durván számolva bő 1.5órák jöttek ki (hol több, hol kevesebb) ...mondjuk elég fárasztó is egyelőre meló után, főleg mert nincs még nagyon rutinom és koncentrálok nagyon
-
dudika10
veterán
Ez mind-mind oktatótól függ.
Általában van egy óra amin végigveszitek, hogy mi az amit elindulás előtt ellenőrizni kell (az olajszint pont nem ilyen), de ezt nem ritka, hogy több diákkal egyszerre veszik át az oktatók (egyébként sincs értelme egyesével elmondani mindenkinek, meg plusz pénz az oktatónak, kakaskodhatsz, de sok értelme nincs). De ez akármikor lehet, nem feltétlenül az első alkalom. Valószínűleg beültök az autóba, mesél egy picit amit tudnod kell, majd elkezdtek szórakozni az elindulással meg hasonlókkal.A törvényes-nem törvényes kérdést nem minden esetben érdemes boncolgatni egyébként... -
dudika10
veterán
Év elején a kérelem után 4-6 hétre kapott az ember vizsgaidőpontot, mert nem volt vizsgáztató (a szerződéseseket nem foglalkoztatták, csak a hivatásosokat, merthogy a szerződésesek korruptak... na erről is tudnék azért mesélni, de nem itt...
)
Annyi idő alatt járni is elfelejtesz, nem hogy azt a 30 óra kocsikázást... Tehát plusz óra nélkül esélyed sem volt kb átmenni a vizsgán.
A plusz sok esetben nem alapóra árban megy, tehát hamar összegyűlnek a tízezrek.
Ha buksz, akkor azt hiszem a vizsgaórát is ki kell fizetned talán az oktatónak.Persze ha rendeződött a helyzet és megint 1 héten belül kapsz új időpontot, akkor max 1-2 plusz órát lehet venni (persze nem kötelező).
(#10069) fezlergabor: mint az EÜ... ha normális a vizsgáztató. De ha megbuktat ezért-azért, hogy beszedje a pénzt legközelebb is, akkor akármennyit vezethettél előtte...
-
dudika10
veterán
Nincs idő, max annyi, amíg az előtted levő elmondja a saját tételét. De nem is kell.
Ha kifogsz egy rossz vizsgáztatót, akkor gerincműtétet kell elméletben végrehajtanod sötétben egy svájcibicskával, és ha biztosan nem menthető, akkor szakszerűen ki kell szedned a halott szerveit egy fogpiszkálóval és le kell fagyasztanod.
Ha normális, akkor lényegében mindegy mit mondasz (persze nem árt, ha nem baromság)
A csaj aki a gerincsérültet stabil oldalfektette volna, 20 percig szenvedett ugyan, mert semmit nem tudott, de átment...Lehet ciki, de én a vizsgáztatótól tudtam meg, hogy az eszméletvesztés és az elájulás nem ugyan az.
(#10035) Tomi0703: engem megkérdezett, hogy fogok-e a belvárosban vezetni, mondtam, hogy előfordulhat és ezért egyszer arra irányított. "Küzdd át magad a másik sávba", "keress parkolóhelyet" és hasonló nyalánkságok. Szerintem volt értelme, mert azóta nem megyek autóval a belvárosba, csak ha pisztolyt tartanak a fejemhez.
-
Tomi0703
addikt
-
dudika10
veterán
Kocsi persze, hogy nem fog problémát okozni. De attól még minden egyes autó más lesz, és lesznek nagy eltérések is (például egy fékút eltérés akár ráfutásos balesetet is okozhat).
Mert most még emlékszel a tanfolyamra. Térjünk vissza erre 1 év múlva. Akkor már nem fogsz emlékezni a negyedére sem.
Alkoholos befolyásoltság pedig sok mindent kihoz az emberből. A nemrég megszerzett tudást is, és gyakran nagyobb mértékben, mint ahogy szükség van rá. -
-
dudika10
veterán
Rendszeresen vezetek már egy ideje.
A rutint beolvasztották a forgalmiba. A feladatok megvannak, de vizsga nincs.
A forgalmi cserébe 55 perc sok feladattal.
(Ez nehezítést jelent. Mert ugyan azok a feladatok benne vannak a forgalmiban, ugyan úgy kapod/kaphatod értük a hibavonalakat, csak a forgalmi vizsga "feladatai" miatt is kapod melléjük. Tehát a korábbi 10+10 hiba helyett most összesen követhetsz el 10-et lényegében... )Sok helyen van EÜ vizsga. Például a Szél Kálmán téren voltam én is.
-
dudika10
veterán
EÜ tanfolyam nem volna kötelező? Ez biztos? Ennek nem sok értelmét látom, mert akkor ki menne el rá? Amennyire én emlékszem kötelező és be is kell fizetni.
Járműkezelési vizsga? Visszahozták? Januárban egyszer már összeolvasztották a forgalmival.
máyköl: szigorú sorrendje van a dolgoknak.
Orvosi alkalmassági - Kresz tanfolyam - sikeres kresz vizsga - vezetés - vizsga
Egyedül az EÜ az, amit akármikor megcsinálhatsz, mert az lényegében független a jogosítványtól, csak szükséges hozzá. -
máyköl
veterán
Köszi a válaszod!
Az iskolaváltás díjmentes, bár lehet, hogy macerás, igen. Átgondolom akkor, lehet, hogy a csigánál csinálom akkor az egészet. Tehát a tanfolyam 7 alkalomból áll?
Keleti nem probléma, beutazok ha kell...
Tehát ha bejelentkezek a csigához, akkor még a kresz előtt háziorvos, és alkalmassági, amivel a Kreszt elkezdhetem? Mit ajánlasz, az egész elkezdése előtt, mielőtt elmennék bejelentkezni a csigához csináljam meg az alkalmasságit, vagy jelentkezzek be, kezdjem el a tanfolyamot, és közben tudjam le az alkalmasságit?
Elsősegélyt ismerős megtanítja, azzal nem lesz gond, hallottam, hogy Moszkva térhez kell menni vizsgázni, tényleg így van?
Járműkezelésit akkor majd a vezetés közben, értem...Tehát megvan a Kresz, megkapom a csigától a vezetők listáját, azt is, hogy milyen autóval oktatnak, és szépen kiválasztom az egyiket, és elkezdem az oktatást vele?
-
horush
addikt
EÜ vizsgától én is féltem kicsit, de egyébként felesleges volt. Amikor én mentem, az ott lévő kb. 30 emberből összesen 1 bukott meg, de ő tényleg meg sem tudott szólalni kb. Fontosabb kötéseket, újraélesztést tudd, meg kérdeznek valami elméletet. Ezeket majd a tanfolyamon elmondják.
KRESZ: ha csináltatok a tanfolyamon elég sok tesztet, meg le lett adva rendesen az anyag, akkor az se túl nehéz. Mi 8-an voltunk anno a tanfolyamon, abból 1 ember bukott csak meg. A lényeg, hogy a képes (3 pontos) feladatokat ne rontsd el, ahhoz pedig csak odafigyelés kell szerintem. Mivel 65p felett át mész, ezért, ha képest nem rontasz, akkor akár 10-et is elronthatsz a többiből.
Más: Amúgy ma kipróbáltam a furgonvezetést, egy Mercedes Sprinterrel, ugyan kicsit furcsa volt, de tényleg nem olyan nehéz.
-
dudika10
veterán
Nagyjából nyílt titok, hogy ki az aki pénzért átenged, és ki az, akinek nem szabad adni.
Sőt, nem tudom még vizsgáztató-e, de régen volt olyan, aki mindenkit megbuktatott, aki nem fizetett.
Hiába fizetsz, attól még a vizsga élesben megy. Ha nagy baromságot csinálsz, meghúznak (összetöröd az autót, elnézed a táblát, oktatónak bele kell nyúlnia stb.).
Csak például 55 perc helyett 35 perc, 4 kötelező feladatból 2 már úgy megvan, hogy az autóba nem ültél be, a kisebb szabálytalanságoknál a vizsgabiztos 'véletlenül egy jó csajt szemlél' ...Az iskola sehol nem tudja, és nem is nagyon akarja megbuktatni a diákot. Befizetted a pénzt, ledarálták az anyagot. Innentől kezdve az, hogy Te EÜ-n vagy Kresz-en hányszor buksz meg, őket hidegen hagyja.
Az oktató hiába van leszerződve az iskolával, elég laza kapcsolatot ápolnak. Na neki már lehet érdeke, hogy megbukj, mert nála már plusz órákat kell venned. De ez nem az iskolán múlik. (Ez nem neked ment harry elsősorban, csak megerősítenélek.)
szerk.: én is úgy emlékszem, hogy aznap reggel derül ki a vizsgabiztos kiléte, de erre nem mernék fogadni.
-
horush
addikt
Hidd el, az iskolák jóban vannak a legtöbb oktatóval. Mindkettő jól jár, ha egy bizonyos összegért cserébe "átsegítik" a vizsgázót, ha meg nem fizet, akkor valamin meghúzzák.
"aznap reggel"
Ezt nem hiszem, nekem az oktatóm anno 2 nappal a vizsga előtt mondta, hogy normális vizsgáztatóm lesz, ha rendesen vezetek, át fog engedni. Igaz ez már 2 éve volt, de nem hiszem, hogy nagyon más lenne a rendszer.
-
Bati0501
őstag
Mi háziorvosnál csináltattuk meg,és az eredeti az nálunk van sztem és az iskolának csak a másolat kell.Gondolj bele,ez hivatalos irat,és ha bármi történik,akkor igazolniuk kell-vagy neked- vhogy,h te voltál/vagy olyan egészségügyi állapotban,h vezethetsz és ezt egy pipával,h alkalmas nem tehetik meg...
-
Bati0501
őstag
Akkor tényleg nem volt messze...
Olyan jókat találnak,mint pl.:50 órát kell önkénteskedni,nem lehet mindenből előrehozott érettségit csinálni(ez mondjuk annyira nem érint),lecsökkentik a biosz óráink számát-biosz tagozaton
és a satöbbi...Az az 50 óra a legkevesebb,de ki tudja,h miket fognak még kitalálni és miket fognak még csinálni a pontszámokkal/százalékokkal és a helyekkel.Na de hagyjuk inkább,ez nem ide való.
-
Bati0501
őstag
Na igen,ezek a kulcsszavak:tudni kell!És azért ehhez tanulni is kell...az már megint más,h ki mennyit tanult suli "közben" és mennyit az érettségi előtt...Akkor majd ha oda érek,remélem könnyű lesz az emelt biosz érettségi,ha eljutunk odáig.
És most azzal nem fogok előjönni-bár nem tudom,h hány éves vagy-,h régebben még nem kellett ennyi minden hülyeséget tudni...Na jó,mégis előjöttem vele.
-
Bati0501
őstag
Jó,ez igaz,de tőlem aztán várhatod a pesti oktatókról-sulikról a véleményt,amikor miskolci vagyok.
A progiról már látom elindult egy "szép" vita,én csak annyit mondanék hozzá,h mindenki úgy csinálja,ahogy akarja,én úgy csináltam,h amíg tartott a tanfolyam kb. semmit se tanultam,és vizsga előtti napokban feküdtem neki a könyvnek és a teszteknek.De ehhez hozzá tartozik,h az oktatónk jó volt,érthetően elmondta,ott meg is lehetett tanulni,és a könyvből már csak át kellett ismételni,nagyjából.Ez a nemtanulás tudom nem túl jó módszer,de átmentem 3 hibaponttal.
De ha már tanulni akarsz most,akkor olyan progit használj,mint ami a vizsgán is lesz.Mert hiába mondod,h nem a válasz betűjelét tanulod meg,hát de,egy idő után-ha elég tesztet megcsináltál-már a kérdés első szavainál fogod tudni,h most az a,-t vagy a b,-t,c,-t kell megnyomni.Persze ehhez tudni kell,h mi is van abban a válaszban,szóval megtanulod,h ekkor ez a helyes válasz,ami persze a jó,de ez veszélyes,mert a vizsgán hiába ugyan az a kérdés a helyes válasz nem biztos,h a c, jelű lesz,lehet,h a b, mert ott cserélgetik.És ha másfajta programot használsz,ott lehet,h másképp lesz megfogalmazva.
Am sztem az iskolák valamilyen módon,de szoktak biztosítani online gyakorlási lehetőséget,speciel nekünk a honlapjukra kellett felmennünk és ott belépni,más meg kapott CD-t.Szóval sztem majd kérdezz rá a kiválasztott sulinál...ha nem mondanák maguktól. -
jerry311
nagyúr
Braindump.
A KRESZ teszt nyomogatasa arra jo, hogy atmenj a KRESZ vizsgan, nem kerdez ra mindenre, ami a KRESZben szerepel. Tehat hiaba valaszolsz minden kerdesre jol, nem fogsz mindent tudni. Persze el lehet vele boldogulni forgalomban, csak ne lepodj meg ha valami olyan tortenik, amire a KRESZ tesztbol osszeszedett tudasod alapjan nem szamitottal. -
harry
veterán
Na még annyi, hogy értelmes tesztből lehet tanulni, nem csak kattintgatás. Egyrészt, kategorizálva vannak, másrészt választás után láthatom az indoklást, illetve a válaszokat is cserélgeti, így nem betűket jegyzel meg, hanem a választ. Én legalábbis látom értelmét, főleg, hogy a vizsga is ugyanígy néz ki.
-
dudika10
veterán
Amire tudok lényegi választ adni:
Orvosi alkalmassági mindenképp fizetős. Ha az iskola csináltat, akkor nem kell a háziorvosnál ülni feleslegesen.
EÜ: mindegy mikor teszed le (nekem ez volt meg legelőször, szerintem jó túl lenni rajta). Befizeted a tanfolyamot, végighallgatod, semmi értelmét nem találod. Jelentkezel vizsgára, ahova megtanulhatod a kis EÜ könyvet (valakitől kérj kölcsön, aki csinált jogsit mostanában és van neki), de az, hogy megbuksz-e nem attól függ, hogy mit tudsz, hanem attól, hogy ki vizsgáztat. A mentősök nagyon komolyan veszik, orvostanhallgató ismerősömet, 2 év egyetem után is úgy meghúzták mint a fene, amikor én vizsgáztam, akkor meg a csaj stabil oldalfektette volna a gerincsérültet, de még Őt is átengedték...
Kresz oktatás, majd sikeres vizsga. Utána ülhetsz autóba. Keringtek kicsit a rutin pályán és ha az oktató úgy találja, akkor kivisz forgalomba. Ha nem tetszik az oktató, akkor cserélhetsz. Az iskolának nem sok köze lesz itt már hozzád, de gondolom a legtöbb helyen az iskola saját oktatója olcsóbban oktat.
A pluszórák száma az leginkább rajtad múlik. Ha megbuksz (és sajnos nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbbeket megbuktatják elsőre, de másnak más a tapasztalata), akkor értelemszerűen célszerű még plusz órákat venni jó borsos áron.
Fizetni meg nem lehet a vizsgáztatónak(=kérdezd az oktatót).
Már csak 1 vizsga van. Forgalomban, 55 perc, 10 hibavonalig vagy bukást jelentő cselekedetig megy a játék.150.000 királyi valutával érdemes számolni. Meg lehet úszni 100.000-ból is, de könnyen át lehet lépni.
(Emlékszem, amikor építkezni kezdtünk, érdeklődtünk, hogy mi-mennyi. Az a minimum összeg volt, de egy jó 1,5-es szorzó volt ott is a vége...)(#9821) Bati0501: december 3. napján kezdtem és 15. napjára megvolt az EÜ és a Kresz vizsga is. Ki-hogy bírja.
Vezetés is gyorsan megvolt. De vizsgára kegyetlen sokat kellett várni. -
Bati0501
őstag
Szia!
Sok kérdésedre már meg van a válasz a topikban,keress rá.(sőt,inkább az összesre....tudom inkább kérdez az ember)
De egyre kettőre a válasz:most komolyan,szted mehetsz vezetni,ha nincs meg a KRESZ vizsgád?
Am az a 7 napos tanfolyam az az intenzív tanfolyam,hát én oda nem igen mennék,mert igen sok az a "napi 4*45 óra".De most komolyan,mi hétvégenként mentünk,és az is elég fárasztó volt.
A háziorvosnál kell az egészségügyi papírt elintézni,neki is kell fizetni 7e-et.
A többit pl.:h mikor és mennyit kell fizetni az sztem iskolája válogatja,persze sztem mindenhol kell egy "kezdő" összeget befizetni,nekünk elsőre 30-at kellett fizetni.(azóta se fizettünk többet)
Előre tanulni sztem nem kell,vannak kresz-es programok-nekünk is küldött egyet az egyik fórumtárs:,de nekünk volt egy olyan progi is,ami az iskola honlapján volt elérhető.
Azt,h melyik oktató h tanít és h fogtok kijönni...azt senki se tudja megmondani,max. egy-két oktatóról lehet vélemény attól,akit tanított.Szerk.: Sztem ez már nem friss,mert mintha 2010-ben változtattak volna rajta.
De ebben nem vagyok biztos,majd a többiek kijavítanak,ha kell.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Xiaomi Electric Scooter 4 Lite 2nd Gen elektromos roller
- Baby design smart sportbabakocsi
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Cooler Master MB600L Chieftec 600W
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest