- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
Régebben próbálkoztam vele, de soxor elvonta a figyelmemet, szal azt csak practice sessionben használom, pláne WSCS-ben. Itt a Mazda cupban kevesebb a történés, szal végülis beleférhetne.
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Elkészítettem első iRacing versenyvideómat... [link]
Valszeg jön még több is, főleg a WSCS-ben nyomom majd. Youtube-on nem láttam, hogy akár egy magyar is rendszeresen készítene ilyen videókat, szóval akkor majd én... akár terjeszthetitek is.
Ha már ingyenes iRacing, a Mazda MX5 (amivel versenyeztem a videóban) az ingyenes autók egyike, nem kell megvenni. Montreal (a pálya) viszont nem ingyenes.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
#79621120
törölt tag
Három hónapig ( 2014. október 15. ) ingyenes az iRacing
Csak új tagoknak .
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
WSCS-ben én a Rileyval versenyzek, előző szezonban is ez volt a "fő" autóm. Akartam ma is menni legalább 1 versenyt, de a pedálom elkezdett hülyességeket csinálni (full gáz/no gáz tök random), szóval ma nem jött össze.
Tegnap mentem egy versenyt, 2700 iratinggel alsó splitbe kerültem első körben egy HPD leamortizált, de még így is simán nyertem, elég unalmas volt... végig magamban körözgettem.A gumikopásból én nem éreztem semmit, vagy mert pancser vagyok , vagy mert én amolyan sikamlós/sima módon vezetem az autót, elég keveset tekergetem a kormányt.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
JoinR
őstag
Jó lett az update, a gumikopás nagyon durva...aki nincs hozzászokva, annak jól felforgatja a versenyét, pl. nekem Elején még több mp-cel vezetek, de mivel eddig sose kellett figyelnem a gumikopást (emiatt mindig tiportam mint az állat ), szépen leamortizáltam a gumikat...utolsó pár körben a visszafordítókba már rendszeresen keresztbe csúsztam be, nagyon kemény El is vesztettem az első helyet, de jó verseny volt, és ez egy új kihívás, hogy ésszel kell menni. Következő próbálkozásra már végig figyeltem a gumikra, így sokkal jobban kitartottak. (Ford GT természetesen...amúgy nagyon jó lett a World Sportscar Series sorozat, és a színvonalra sem panaszkodom, igazán ésszel mennek a környezetemben)
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
Kipróbáltam ma az "új" McLarent és RUF-okat.
Wow. Qrvajó lett mindegyik, a RUF Track nagyon tetszik, vezetés közben olyan volt, mintha vmi ágyúgolyót vezetnék. pedig ugye előző szezonban írtam, hogy nem bírom egyáltalán.
A McLaren is tetszetős, de a RUF-nak jobban tetszik a karaktere.
A RUF c-spec meg kevésbé alulkormányzott, nem kell vele folyamatosan szenvedni, szal sokkal vezető-barátabb lett."Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Van itt vki, aki 3 monitoron játszik és Core i5/i7-e van?
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Na mivanmá itt? Mindenki eltűnt.
Most láttam a 6 hours of Glen-t. Az első caution alatt a kommentátorok kifejtették, hogy az autók a közhiedelemmel ellentétben nem azért cikáznak a felvezetőkörben, hogy melegítsék/melegen tartsák a gumikat (mivel ez nem melegíti a gumikat), hanem azért, hogy az aszfaltról a gumikra ragadt különböző szennyeződések lejöjjenek. Szóval vicces, amikor iRacingen (vagy más szimben) cikáznak az emberek verseny előtt.
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Met
nagyúr
Nincs valakinek jó Ruf RT12R C Spec setupja Daytona road night-ra?
Egyet találtam fórumon de szerintem az nem éjjelre készült, csúszkál mint az állat. Biast hátratoltam állítottam a szárnyon is valamivel jobb lett de végigszenvedtem vele 70 percet"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
fLeSs
nagyúr
Asszem végeztem a ProtoGT-vel, talán a Forddal fogok még versenyezni.
Tegnap kiütöttek a legelső körben az essesben, ma meg a 19. körig 2. voltam 14 fős Crovette gridben és egy HPD nyírt ki a Carouselben. 1 mp-re mögöttem volt a hosszú egyenesben és nem tudott feljönni hozzám, már akkor tudtam, hogy gond lesz, mert ez egy lassú HPD. És gond is lett...
De igazából nem emiatt hagyom a picsába, hanem azért, mert minden egyes verseny előtt szuperideges vagyok, gyomoridegem van és tegnap rájöttem, hogy azért, mert ezeket a gyors autókat nem képes a nevezők legalább fele biztonságosan vezetni. Hotlapolgatni tudnak, de nagy mezőnyben amikor kerülgetni kell egymást... amikor a Spec Racer Forddal vagy a Solstice-szal versenyzek nem vagyok ideges, sőt jól vagyok és a tököm akar azért leülni játszani, hogy ideges legyek, szórakozni akarok nem gyomorfekélyt kapni. Maradok a lassú autóknál.
szerk: talán az is baj, hogy túl komolyan veszem a PGT-t míg a SRFC-t és a GTC-t egyáltalán nem, csak mókából ülök be az autókba. Elvileg így kéne csinálni.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
iRacing.com-on cars menüpontnál ott van egy jó pár autó, viszont ha rámegyek hogy sign up, ott annyit ír hogy "7 cars included". Akkor most mennyi autó is van a játékban?
-
Met
nagyúr
Úgy általában mindenholról van szó de leginkább az oválnál jön ki hogy mennyire faszok az emberek.
Roadon kanyarban kicsúszik, elfékezi magát stb. ott elég sok felé tudsz kerülni de oválon ha kívül vagy és a belső kisodródik akkor felken a falra, ha belül vagy és bepörög eléd iszonyat nehéz kikerülni.De két hete volt Charlotte Silveradóval, fixed és custom setuppal, mentem két custom settes versenyt és nem volt sárga, de baleset sem, míg a fixeden 2 kör zöld 5 kör sárga.
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Met
nagyúr
Most a héten nincs pályám amin tudnék menni B class versenyeket, szerintetek, próbálkozzak C vagy D-ben sr-t gyűjteni vagy nem érdemes?
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
fLeSs
nagyúr
Meg tudja vki mondani, hogy a relatív boxon hogy lehet le-föl scrollozni?
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Tarill
őstag
értem,még esetleg annyi hogy ennek a játéknak nincs valami kipróbálható "trial" vagy starter verziója? vagy veszek 6 dolcsiért egy hónapot kapok egy alap csomagot és hajrá? (csak abból kiindulva hogy az eredeti wow is egy bizonyos szintig ingyenesen játszható erős korlátozásokkal)
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
A konfigod bőven elég, akár 3 monitorhoz is.
A kormányod is jónak tűnik (FFB-s), bár nem ismerem. Ha tudsz vele vezetni, akkor jó.
Kezdőként sokat gyakorolj és a versenyeken ne a helyezésre menj (úgy sincs semmi jelentősége), hanem arra, hogy tisztán versenyezz, tehát ne tarolj le másokat a pályáról és hasonlók. Lesz egy rakás másik emberke, aki ezt megteszi helyetted.[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Tarill
őstag
sziasztok! a helyzet az hogy ma hallottam először erről a játékról, egy olyan ember ajánlotta aki már évek óta nyomja elég komolyan és eléggé felcsigázott elég sokat olvastam utána, nagyjából értem mi hogyan mit, azt hiszem veszek egy hónapot 6$-ért, esetleg valami jó tanácsot tippet tudtok mondani? totál kezdőként mire figyeljek? akár alap dolgok is. köszönöm
még annyi hogy egy kicsit öreg de kifogástalanul működő Logitech WingMan Formula Force GP kormányom van illetve a komfigom a profilomba, ezek megfelelnek?
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
PGT-ben versenyeztem egyet a Ford GT-vel, 41 fős rajt, 21 HPD, 11 Corvette, 9 Ford velem együtt.
Elég durva volt a forgalom miatt, javaslom mindenkinek kipróbálásra. Túléltem, bár nem igazán tom hogyan, mert gyakorlatilag nem nagyon volt nyugtom a HPD-ktől és a Corvette-ektől. Egyfolytában előre-hátra kell nézegetni, hogy mi a pöcs van. Elég érdekes jelenség, amikor egymás utánban ~7-8 HPD előz meg (pár körönként).[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Iracing fórumon van egy topik ahol arról beszélgetnek, hogy az iRacing (nem a szimulátorok, hanem az iRacing) jót tesz az egészségnek, mert a kormányzástól (jó erős FFB) és a load-cell féktől erősödnek az izmok... és hogy emiatt, az izmok miatt magas a pulzusuk vezetés közben (nem az adrenalintól még véletlenül sem)... komolyan ilyen sötétség van az emberek fejében? Ráadásul meg vannak róla győződve, hogy ülve a gép előtt a monitort bámulva a 140-es pulzus teljesen normális.
Nekem van pulzusmérőm+hozzávaló mellre csatolható öv (jeladó) + van külön vérnyomásmérőm ami a pulzust is jelzi + edzek és nekem nyugalomban 50-60 között van a pulzusom, alacsony intenzitású lépcsőzés közben ~120, ha meghajtom akkor 140-160 (igen, a 11 emeletes ház lépcsőházában ). Sírjak vagy nevessek?Tudtok olyan programot, ami a PC-re közvetíti a pulzusszámot?
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Met
nagyúr
Ahogy nézem itt is számít a skill.
Silverado, Charlotte.
Tegnap, custom setup
14 induló, 1 sárga (én) 3 zöld, többi kék.
Nem volt sárga, nem volt incidensem.
+0.19Ma, fixed setup
17 induló, 2 sárga, 10 zöld, 5 kék
11 sárga kör, 4 incidens pont (egy falról lepattanó nekem pattant)
+0.01"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
JoinR
őstag
Az esetek többségében csak a pitből lehet tájékozódni a gumi állapotáról, ennyi értelme. Csík, vagy %, szerintem sokat nem oszt. Aki tud vezetni, érzi hogy áll a gumi, aki nem, annak mindegy - kivéve az iRacing-ben ahol igazából semmi jelentősége nincs (még) a kopásnak.
Maga a szoftver nyilván tudja, hogy valós időben hány fokos a gumi, szándékosan nem akarja mutatni. A sofőr valós időben tényleg a legritkább esetben látja/nézi a hőmérsékletet, úgyhogy én nem látok kivetnivalót ebben. -
Met
nagyúr
Akkor ennek mi értelme?
Bemegyek a pitbe, kijövök aztán megint bemegyek cseréltetni?
A Nascar2003-ban (ami ennek a játéknak is az elődje) a %-ok helyett volt egy csík ami besárgult majd pirosodott a gumi kopástól függően, ezért várnám hogy real-be mutassa a kopást, nem azért mert a valóságban mi van."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
JoinR
őstag
Létezik valósidejű gumihőmérséklet mérés, bár nem sok helyen.
Átlagos versenyző a Mekivel kb. állandó 0,5 mp-cel lassabb lesz bármilyen pályán a saját tapasztalataim szerint. Én jobban élvezem, mint a RUFot, de még1x nem venném meg, mert nem versenyképes.
Ha esetleg meg is lehet közelíteni a többi idejét, akkor is vért izzadva, amíg a RUFfal vagy BMW-vel stresszmentesen lehet ugyanazt futni. -
Dudi08
tag
Ha mész pár kört, majd a boxba ugrasz, akkor fogja csak megmutatni a hőmérsékleteket és az állapotot, mert real-time nem tudják azt monitorozni a valóságban sem.
Én pedig nagy dilemmában vagyok, mert annyira ki szeretném próbálni a mclarent, csak potyára nem akarom megvenni. Ruf Track a gt3 autóm, nekem tetszik nagyon, jól vezethető, de mégis gondolkodom egy másikon is.
A bmw is tetszik, jó vezetni, de lassabb vagyok vele, mint a ruffal.
Mik a tapasztalatok a mclarenről? Megérné megvenni, hátha bejön és akár két autóval is tudnék menni?
Egyik pályán ez a gyorsabb, a másikon pedig a másik, vagy szimplán váltogatni a kocsikat, hogy ne legyen unalmas? -
Met
nagyúr
A gumikopást hogy jelzi ki?
Mert kimentem tankolni, direkt néztem a gumit 100%, kijövök a pitből és 70-80%-osak a gumik."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
JoinR
őstag
Most erre nem tudok még mit mondani, nincs szóval akkor Egy szóval se írtam, hogy ne fékezz, vagy én ne fékeznék kanyarban. de a trail braking eredeti célját tekintve nem működik autókon. Ezt bárki alátámasztja, illetve élőben is könnyen tapasztalható.
Annak, hogy miért fékez más később nálad, ezer oka lehet, de elsősorban:
- jobban érzi a tapadás határát
- nagyobb fékerőt tud használni a jobb setup miatt
- a max kanyarsebességhez elég később fékezni. -
fLeSs
nagyúr
Előző szezonban próbálkozgattam a GT3 Challengeben és próbálgattam az iSpeedet is, és nagyon soxor láttam, hogy emberkék nálam jóval később fékeznek viszont fékeznek a kanyarban is és (talán) emiatt gyorsabbak a kanyarokban és itt vesztem a legtöbb időt, szóval akkor?
Btw ezt már ajánlottam itt, de mégegyszer: [link]. Az iRacing NASCAR szériát játssza a fickó, és nagyon jók a videók, és nem versenyzek oválon, de ezeket még én is élvezem. A videók miatt soxor kedvet kaptam már hozzá, hogy mégiscsak oválozzak, de most sajnálom rá a lóvét. (igazából csak az autó hangja miatt akadtam rá a csatornára, a Corvette után ez a legjobb )
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
JoinR
őstag
A trail brakinget inkább motorosok alkalmazzák, mert ott kanyarbejáraton a fékeznek, a fékezés hatására nagyobb tömeg van elöl, nagyobbat tud fékezni.
Autónál a gumi kialakítása miatt ahogy növeled a kormányszöget, egyre kisebb (hosszirányú) terhelést képes felvenni a gumi, amit nem tudsz kompenzálni a súlypont áthelyezésével.
Konklúzió: fékezni kis kormányszögnél érdemes. Viszont hogy minél jobban ki tudd használni a gumi tapadását, a hosszanti terhelést fokozatosan kell átalakítani oldalirányú terheléssé, amit nemcsak a kormányszög változtatásával tudsz elérni, hanem esetenként marad annyi tartalék a gumiban, hogy kicsit még tudsz is fékezni mellette (a kormányszöget növelve bejáraton a fékerőt fokozatosan csökkentve).
Ha tudsz úgy masszívan fékezni kanyarban, hogy az autó stabil marad, akkor kicsi a kanyarsebességed. -
fLeSs
nagyúr
Erről mit gondoltok?
"If you could keep your right foot on the gas pedal all the time, you would be as fast as you could get. of course when you have to brake, then do it in time. Try not to coast. Be your leg on the gas or on the brake, or on both pedals, but avoid coasting, because - in theory - it is just a waste of time. "
Én csak nemrég kezdtem el vezetni, és a fékezéseim kb. 98%-át egyenesen csinálom, ezt a "trail braking" tecnhikát szinte sosem alkalmazom. Mennyit számít ez köridőkben?
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Újra elindultam C6R-rel Bathurston és megint megszívtam. A 18. körben véletlenül egyesbe váltottam T14 előtt és belefordultam a falba a motorfék miatt. Amúgy sima második hely lett volna mint a múltkor.
Asszem ennyi volt erre a hétre, eleve nem is lehet ezen a pályán ilyen autókkal jól versenyezni, egyik körben egy Ford miatt 6 mp-et vesztettem, mert nem lehet megelőzni a hegy tetején, ez így egy rakás kaki."Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
szacsee
nagyúr
Van aki kombinálja is..
gáz-fék-jobb-ball-gáz-fék....stb
Mosport GT3 repülőrajt.... :
Tegnap is belefutottam ilyenbe. 3. helyről indultam, pole-ból vérpista, 2. nem csatlakozott, 4. mellettem.
1. gáz-fék-jobb bal úgy hogy az egész utat elfoglalta a pacecar mögött.
Az elvileg másik oldalról induló 4. már írt neki, hogy vegyen vissza, de nem jött össze. Mivel a 2. lemaradt a gridről így a 4. indult volna mellőle. A barma célegyenes ráfordító elött átment a másik felére és nyomott egy féket és kipördülve neki a falnak, a 4. belecsattant és gondolom még mögötte is páran, én meg mint a jóllakott napközis nyomtam egy kövér gázt. A mögöttem levő sor vette az adást és zöldre el tudtunk indulni, de 4 körön keresztül voice chaten ment a szájkaraté.
Aki gyors annak nem kell melengetni a gumit úgy is gyors, aki meg balf&#sz az akár 120°C-ig is melegítheti felvezetőben akkor is bal&#sz marad . -
fLeSs
nagyúr
Tegnap este tévedtem (rosszul emlékeztem). A gyorsítás-fékezés sem ér semmit.
Az a leghatásosabb, ha nyomod a gázt és közben folyamatosan nyomod a féket is (~50% körül). És ez a legbiztonságosabb is. Mondjuk felvezetőkörben bekapcsolod a pit limitert, full gáz+a fék félig (vagy annyira, hogy ne menj bele az előtted lévőbe)."Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Met
nagyúr
Amúgy tényleg, felvezető körben számít ha melegítem a gumit?
Már reflexből csinálom"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
fLeSs
nagyúr
JoinR itt a replay, ha gondolod mondj róla véleményt: [link]
Thx!"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Jelen pillanatban is zajlik első versenyem Bathurston. Tekintve hogy éppen ide írok ki lehet találni a végeredményt. Már másodszor vagyok pitben, mert az előttem lévő Ford GT folyamatosan fékezget a versenyvonalon a hegy tetején és a faszomse tudja, hogy éppen mit akar elérni, lassítani vagy elengedni ott, ahol nem tud elengedni, mert nem igazán esélyes, szóval szépen belementem a falba. Talán sikerül ötödiknek lennem a hatból. PGT-ben folytatódik a vesszőfutásom. És Bathurston is.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
JoinR
őstag
Szerintem sem kell törődni az eloszlással. Egy időben tököltem vele, de nem lehet eredményt elérni.
A guminyomás lehet valahol úgy van ahogy leírtad, iR-ben szerintem nem. A tapasztalataidat csak utcai gumikkal tudom azonosítani, egy versenygumi nem fog a nagyobb deformáció miatt melegedni.
Ha kánikulában pályázok (semi-slick-en), a hideg 2 baros nyomással kb. másfél kör alatt használhatatlanra melegítem a gumikat, kb. 1,4 bar hideg nyomás az, ami jól használható, és konzisztens teljesítményt nyújt. Persze jobban deformálódik érezhetően, de attól nem melegszik túl.
A sport utcai gumik is így viselkednek, csak sokkal jobban elmelegszenek. 1,6 bar hideg nyomással is felmehet 2,5 bar-ra lazán...na abba aztán fújhatsz még levegőt, hogy ne deformálódjonMivel nincs aktív gumikopás, azaz a gumi teljesítménye nem változik a használat során, nincs benne kihűlés sem. Bár ez a valóságban is szerintem csak mintázott gumiknál fordul elő, slick-nél nem hiszem, de nem tudom biztosan.
-
Dudi08
tag
Ezzel a hőmérséklet eloszlással szerintem nem kell annyit vacakolni, mert mindig a gumi belső része fog jobban melegedni. A kis kerékdőléssel lassabb lesz a kanyarsebességed, mert amikor kanyarodsz ráterhel az ívkülső kerekekre a kocsi és kb. kifelé fognak bukni a kerekek(pozitív dőlés). Minél nagyobb negatív(a kerék teteje befelé bukik) dőlést használsz, annál több dőlés marad meg kanyar közben is.
LFS-ben nagyon jól lehet látni a futómű működését, még a demo-ban is meg lehet ezeket nézni, sőt érdemes is, akkor lehet jobban meg lehet érteni,mint az írásomból.
A guminyomás témában én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.
A kisebb hideg guminyomással jobban fog melegedni a gumi, hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, de a nagyobb deformálódásnak köszönhetően jobban fog melegedni, túl is melegedhet. Ha nagyobb nyomással mész, kisebb lesz a legmagasabb hőmérséklet, de kevésbé fog tapadni a nagy nyomás miatt, kevesebb úthibát nyel el a gumi.Van egy másik dolog, amit még nem figyeltem meg a gumik működésében, de elvileg miután elérte a maximális hőmérsékletét, ugye kopik a futófelület, egyre vékonyabb stb, egy idő után elkezd "kihülni", csökken a hőmérséklete. Ez működik IR-ben?
-
fLeSs
nagyúr
A camber alapból -2.0 a Corvette-en, felvittem -0,5-ig és alig változott vmit a hőmérsékleteloszlás.
Az autó amúgy nekem nem tűnik alulkormányzottnak, de én nem vagyok szakértő.Van egy replayem a Corvette-tel Bathurston amit JoinR-nek szántam, de ha mást is érdekel, akkor feltölthetem vhova. 2:01:9xx-et mentem, a legjobbam 2:01:4xx, és stabilan 2:02:0xx-2:02:4xx-eket tudok menni. Ez mind teli tank, mindig teli tankkal gyakorlok.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Met
nagyúr
Igen de amikor kanyar előtt jönnek belém hátulról mert nem fékez akkor amikor én (vagy előbb) akkor nem szólnak neki hogy talán figyelembe kellene venni az előtte haladó féktávját, így meg honnan tanulja meg a paraszt hogy legközelebb ne legyen ilyen?
Elintézik annyival hogy megesik az ilyen.. mondja az eseremnek..."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
tikshow
addikt
A gumi hőmérséklet azért van ilyen eloszlásban, mert a kerék befelé dől, ezáltal a gumi külső rész csak kanyar terheléskor érintkezik az aszfalttal, Camber tudsz vele játszani, én általában úgy szoktam belőni, hogy 80-90-100 arányba legyen plusz minusz pár százalék.
Nyomás, ha az autó finomam túlkormányzott úgymond elkezd úszni a feneke akkor egy kicsit növelhetsz a nyomáson, ha hirtelen vagy pattog, mint a fene akkor csökkenthetsz. De játszhatsz még a felfüggesztéssel is.
Corvetthez nagyon nem értek, mert meg sincs, de ezek az értékek számomra egy erősen alul kormányozott autóra utalnak, szerintem pont fordítva kellene lenniük.
-
fLeSs
nagyúr
No, mentem 5 kört a Corvette-tel (baseline setup) és most a nyomások
196 / 198
188 / 189Akkor ez most azt jelenti, hogy a hátsó kerekeken növeljem kicsit a cold pressure-t?
szerk: a hőmérséklet minden keréknél a külső részen a legalacsonyabb, és sokkal.
Szóval kb. így néz ki, hogy: O M I - 80 / 110 / 110.[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
ozoli78
tag
Foglalkoznak?
Ha szándékos megtorlás akkor 2 hét pihi ,tapasztalatam
Viszont én is küldtem már 2 hét szabira embert.
Ha viszont látják hogy nem szándékos akkor csak figyelmeztetést adnak.
Ezért szeretem az iR t mert ezt mindenki komolyan veszi.
Persze vannak idióták de hol nincsenek?OSW SimuCUBE & Alcantara & Dtm style Rim & Heusinkveld pro pedal
-
JoinR
őstag
Annyi szerepe van a hőmérsékletnek, hogy függ tőle a nyomás, ami viszont befolyásolja a gumi viselkedését
Elsősorban az optimális meleg nyomást érdemes megkeresni ami szerintem 190kPa, de hallottam már 200-at is, szóval ekörül. A hideg nyomás ilyen célt megcélozva 152-155kPa (GT autóknál, leginkább GT3).
Na most ezzel a nyomással indulva kell pár kör, mire beáll a meleg nyomás, ezért érdemes 162 körülivel indulni, ha gyors kör kell, mert akkor csak 1-2 kör kell. Megnézi bárki a quali seteket amiket felraknak fórumra, a legtöbb ilyesmi nyomással van, holott versenyen ez tuti túlmelegedést és csúszkálást okoz.[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
Úgy tűnik igazad van http://members.iracing.com/jforum/posts/list/25/3244395.page
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
A gumihőmérsékletekkel sosem foglalkoztam (meglepő? ).
Szóval ez úgy működik, hogy kb. 100C az optimális, és a setupban úgy kell beállítani a nyomást, hogy mittomén 5-10 kör után kb. ezt a hőmérsékletet érjék el a gumik? Ha alacsonyabb vagy magasabb, akkor kevésbé tapad (mint az optimális)?"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
JoinR
őstag
Persze megnézem. Mondjuk a Riley-t nem ismerem, ott nem biztos hogy hasznos tudok lenni, de a Corvette+Bathurst kombóban biztos.
Optimális hőmérséklet...tapasztalat. Amikor jó, megállsz megnézed mennyi Amikor én megyek 95-100°C köré próbálom belőni, de néha feljebb is megy. 110°C már tuti csúszkálás a GT autókkal.
-
fLeSs
nagyúr
OK, ha csinálok a Riley-val egy videót Silverstone-on vagy a Corvette-tel Bathurston, azokat megnézed?
Riley-val 1:46-okat megyek most és az 1:45 jó lenne. (teljes tankkal) Practice szerveren láttam már 1:44-eket is.Amúgy honnan lehet azt tudni, hogy milyen hőmérsékletű az optimális hőmérsékletű gumi?
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
OK, én nem vagyok ilyen szinten, hogy a pálya szellemiségét elemezzem én általában megelégszek egy első 5-be kerüléshez elegendő idővel, de azért érdekelne, hogy pl. akik Road Americán a C6R-rel 2:00-kat mentek (nem túl sokan) hogyan faragnának le az időmből 2 mp-et (én 2:02-et tudtam menni). Nem igazán tudom elképzelni, hogy hol lehet gyorsabban bevenni a kanyarokat vagy lehet, hogy totál másról van szó, ez az amit nem tudok.
De ez csak egy példa. Most pl. Bathurston a fórumon írták, hogy egyesen 2:00-kat mennek, én meg 2:02 (érdekes, ugyanolyan idők mint RA-n ).
Szóval egy másik autóversenyző replayét is tudnád elemezni, vagy ezt csak a Ford GT-re értetted?
Amúgy Bathurston tudom, hogy lefele jövet (T11-T12-T13) brutál lassú vagyok, mert be vagyok szarva... ott tuti vesztek 0,5-1 mp-et.[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
JoinR
őstag
Menj pár kört, nem árt az meg Amúgy meg +2-3-at dobj rá a guminyomásra, hamarabb bemelegszik.
Igen, szerintem ugyanúgy reset.
Ilyesmi setekkel szoktam versenyezni - a szélárnyék kiegyenlíti a kis túlkormányzottságot, ha úgy adódik. A legnagyobb ellenkormányzás mondjuk lefelé menet a hátsók blokkolása miatt kellett, az elkerülhető lett volna.
Alapvetően tabbal kijelzem az optimal szektoraimat az idősávra (ghost car nélkül), és az alapján próbálom összerakni a kört.
Vagy ha pályatanulásra gondolsz, ott nem vagyok egy jó példa, eléggé felülről közelítem a határokat, így sokszor kell nyomni a resetet
Nem akarom nagyon spirituálisba elvinni a dolgot, de kicsit meg kell érteni a pálya szellemiségét, hogy mikor kell beesni a kanyarba vagy mikor kell inkább a jó kigyorsításra összpontosítani. Ugyanazon íven autózva, jó helyen érintve a belső ívet is százféleképpen lehet bevenni egy kanyart.Azt szoktam mondani, hogy aki gyorsabban akar menni, fékezzen hamarabb. Átlagos tempójú versenyző sokat nyerhet vele. Amúgy bárki küldhet nekem replay-t a legjobb köréről, és megpróbálok segíteni, hogy hogyan javulhatna szerintem (persze én se vagyok szentírás, de még senki nem lett lassabb a tanácsaimtól )
-
fLeSs
nagyúr
Hogy lehet így setupot csinálni ha állandóan meg kell várni míg belegszenek a gumik?
Az is resetnek számít, ha ESC-pel lépek ki a pályáról aztán újra elindulok?
szerk: lefele jövet háromszor kellett ellenkormányoznod. Ezzel a setuppal versenyeztél is?
Amikor időt akarsz javítani egy pályán pontosan milyen metodikát csinálsz?[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
JoinR
őstag
2:04 alatt van a WR megnéztem. Itt nagyon kijönnek a különbségek ami a pályaismeretet illeti. Hosszú pálya, nehéz összerakni is. Amúgy hazudtam, előző szezonban mentem egy practice-t NTM5-tel (akkor 2:04 alját mentem, de már nem emlékszem a setre)
Ez viszont elég használhatónak tűnt, Road America meg olyan mindenes pálya, szerintem jó lehet máshova is. -
JoinR
őstag
Minden reset után új gumit kapsz.
A gumiállapot/hőmérséklet mérését meg ne reset-hez kösd, hanem boxkiálláshoz
A valóságban sincs mindenhol realtime gumihőmérséklet mérés, de állapotmérés még kevésbé.Régi Ford GT-s köröm itt található Bathurst-ön, hátha segít. NTM5-tel 1-2 mp-cel biztos gyorsabb, még nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
Erre senki semmit?
Érdekes lesz ez a Bathurst. Előző szezon elején is volt Bathurst a PGT-ben és indultam is pár versenyen, kb. a felében sikerült célbaérnem. És akkoriban 2:01-eket csináltam, ma kis gyakorlás után 2:02 ment. Ezúttal viszont nem fog érdekelni az idő, hanem az lesz a cél, hogy célbaérjek, mert ez a pálya kb. erről szól, a versenyzők fele úgyis kiesik. Hétközben indulni fogok kisebb versenyzőszámú versenyeken is gyakorlásnak.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Úgy tűnik vki protestált ellenem, mert beszóltam neki az egyik versenyen. Sztem az a finn kis majom volt az, aki kiütött a második körben a HPD-jével, mert nem ismeri a féket. A verseny végén beírtam neki, hogy dögöljön meg. de amúgy nem használtam csúnya szavakat.
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Lenne egy kérdésem ami alapján valszeg totál pancsernak fogtok nézni, mert éreznem kéne a különbséget.
Szóval, amikor practice közben resetelem az autót x kör után a gumik kicserélődnek újakra vagy maradnak a használtak? Ezt sosem értettem, mert sokszor van, hogy úgy érződik, mintha új gumik lennének, máskor meg nem (a Corvette-nél elég egyértelmű, hogy mikor vannak rajta új gumik, mert így nagyon szeret csúszkálni, 3 kör kell neki mire bemelegszik).
Az F6 (asszem) ami a gumik állapotát mutatja nem realtime (mint pl. rF2-ben), csak miután reseteljük az autót mutatja az utolsó állapotot, aminek egyébként sosem értettem, hogy mi az értelme.
Na mind1, csak azért kérdem ezt, mert pl. setupbeállítások próbálgatásánál elég sz@r ügy, ha minden egyes beállításmódosítás után megint menni kell mittomén 5 kört, hogy ne a gumik miatt érezzek ezt vagy azt az autó vezethetőségében. Remélem érthető voltam.
[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
v!ct0y
veterán
Hűű holnap PGT Bathurst. Lesz anyázás
-
szacsee
nagyúr
válasz #70869248 #510 üzenetére
Igazad van, én azt vettem észre, hogy ha valaki elkezdi, akkor nem elég a D vagy C licensz, hanem A-ig akar jutni, ami már jóval több kiadással jár. Elvi szinten ha valaki ligában versenyez és mellette C,D hivatalost is nyom, hogy dőljön a lé, akkor 40-50K-ból meg lehet állítani, hogy utána 2K / év maradjon.
A nagyobb baj szerintem azzal van, hogy sok a "gyökér" és emiatt téged is büntet a rendszer. Igaz nekem elég sok minden már megvan, de inkább ez idegesít a legjobban, főleg úgy, hogy pályán óvatosabb vagyok a kelleténél, így rizikós helyzetekbe pl hivataloson bele sem megyek, hogy az SR-t ne kelljen keresnem, ahogy írtad is.
Itt úgy is az online rész amit más játék nem fog egyhamar felülmúlni, bár szurkolok AC-nak, de majd ha kész lesz akkor tudunk róla csak véleményt mondani. IR-nél az SR rendszer amennyire előny annyira hátrány is sajnos legalábbis a jelenlegi formában.fLeSs: Pedálod amúgy milyen, mert visszanéztem a topikot de csak annyit látok hogy fanatec.
Ma Daytona / Silverado buli lesz este hostolt szerveren akinek van kedve jöjjön. Részletek majd itt..
-
fLeSs
nagyúr
Erre még nem válaszoltam.
A C6R-em a kerekeket a fékezés egyenes szakaszában blokkolja, a féktáv közepétől a végéig (tudományosan szólva ).
A fékerő eloszlást (asszem C6R-nél brake pressure) alapon hagytam, mert még itt volt nekem a legjobb, próbáltam kisebbel és nagyobbal és mind2vel csak rosszabb lett (többször blokkolt).Az első kerekek tapadása kanyarban gyenge. De belegondolva lehet, hogy nem is a tapadás a gond. Szóval úgy mondanám, hogy azt vettem észre mintha az autó első fele jóval könnyebb lenne, mint a hátsó fele. De nemtom ezt hogy lehetne jobban kifejezni.
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
fLeSs
nagyúr
Kábelnetem van, Vidanet. De a net ment egész idő alatt, nem szakadt meg mert azt láttam volna a modemen, már ismerem a dolgait.
Én annyit tennék a leíráshoz, hogy ez az egyetlen értelmes szimulátor, amiben rendszeresen, napi szinten akár többször is lehet online versenyezni, és ezt, az online versenyzést kell megfizetni, ez az ami miatt kiemelkedik a többi közül. Ha elvagy az AI-val vagy hetente csak 1-2 versenyre van időd akkor nem éri meg kiadni rá a pénzt.
Btw az előbb lenyomtam egy WSCS versenyt úgy, hogy a pedálom megint beszart a warmup alatt, nem tudtam 100% gázt adni... azért 4. helyen kezdtem és 4. helyen végeztem.
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
-
Met
nagyúr
Nagyon jó.
Watkins, GT3, 29-ből 21-ről indultam 12-n végeztem, 21-en fejezték be a versenyt.
Két koccom és egy megpörgésem volt (8-at számolt csak), iRating +18 SR -0.07
Pedig már örültem magamnak hogy sikerült befejezni egy verseny nagyobb incidens nélkül"If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
szacsee
nagyúr
Erről tudnék mesélni és ha a falak beszélni tudnának akkor elég cifra szövegek is visszajönnének azokból az időkből.
Gondolom nem wifizel, UPC? Invitel?
Jut eszembe első hsz-hoz írtam egy kis update-t szerintetek menjen, vagy hagyjam a fenébe?:
Az Iracing.com egy online autó szimulátor minden előnyével és hátrányával.
- Több mint 40 hivatalos szériában próbálhatod ki magad a világon bárhonnan versenyző ellenféllel, valamint 400 ligához csatlakozhatsz.
- Webes felületen megnézheted saját és barátaid statisztikáit, verseny eredményeit. Kereshetsz barátokat, versenyző társakat, csatlakozhatsz ligához, szellemautóként kipróbálhatod magad mások versenyein, illetve gyakorló szervereken próbára teheted tudásod mindenféle szankció nélkül, qualifikáción mért kört mehetsz, majd akár versenyen is kipróbálhatod magad. Ha kedved szottyan privát versenyt is hostolhatsz, illetve csatlakozhatsz hostolt gyakorlószerverekre, versenyekre, azokhoz amelyek nincsenek jelszóhoz kötve.
- Verseny licensz és pontozásos rendszer alapján hasonló tudású versenyzőkkel mérheted össze tudásodat.
- Minden pálya és autó lézer szkennelt, így a valóságnak megfelel.
- 7 autó és 10 pálya ingyenesen elérhető első bejelentkezésedkor a több mint 100 választható kiegészítőből.
- 7/24 verseny lehetőség, teljes fórum- és támogatás elérhetőség
- Realisztikus fizikai modell, jó FFB, állandóan fejlődő grafika és játék motor.No a sok előny után lássuk a hátrányokat, hogy mindenki tisztában legyen vele.
- Elsőként amit mindenhol fel szoktak hozni az Iracing ellen, hogy drága és havidíjas, ráadásul nem minden tartalom ingyenes, sőt a több mint 100 autó/pálya kombóból csak 17-et kapunk meg ingyen az elején.
Ez teljesen így van, sőt ha privát versenyt szeretnél indítani az is pénzbe kerül. Sokan a havidíjas játékoktól félnek, mert már előfordult, hogy pár ilyen játék a süllyesztőben kötött ki. Itt kevés erre az esély, mivel az Iracing az egyik, ha nem a legjobban elismert motorsport szimulátor versenyzői körökben, egy ilyen múlttal rendelkező szim nem tűnik el a süllyesztőben, mint egy sima játék, aminek elévül a grafikája, jön jobb stb...Azok a mocskos anyagiak....
- Havidíjra visszatérve lehet okosan csinálni, hiszen ha minden tartalmat meg akarsz venni több mint 500 dollárba fog fájni a játék és akkor a havidíjról nem is beszéltünk. Iracers.hu fórumon ha még él a lehetőség három hónapos ingyen IR előfizetést lehet kérni, illetve akadnak promóciók, ahol az első három hónap vagy ingyenes pl: Cadillac (nem mindig él), illetve új tagoknak 50% kedvezményt szokott biztosítani az iracing.
A három hónap alatt letisztul benned, hogy road, vagy oválozni szeretnél jobban elsőre és folytatni akarod-e az iracing pályafutásodat. Ha ez megvan és folytatni szeretnéd pécézz ki egy D licenszes szériát, ahol versenyezni szeretnél. A hiányzó tartalmakat sajnos meg kell vásárolni, de vannak kedvezmények.
3 tartalom felett 10% kedvezmény, 6 tartalom vásárlásakor 20% kedvezmény, illetve 40 tartalommal ha rendelkezel mindenre kapsz 25% kedvezményt (autó/pálya). Szezon indulása előtt érdemes egyben megvenni a kipécézett szezonhoz hiányzó tartalmat (8 versenyent kell teljesítened a 12-ből). Road versenyt választva Grand Touring Cup a legalkalmasabb, mivel autó adott (Mazda MX-5 vagy Pontiac Solstice) és jelen szezont nézve (14/S2) Okoyama és Summit Point is a versenynaptárban szerepel, így 6 pályát megvéve el tudsz indulni mind a 8 futamon, így már szezononként 4 dollárt tudsz spórolni. Emellé még nézel még egy bajnokságot, ahol a legkisebb befektetéssel tudsz indulni.. pl jelen esetben Spec Racer Forddal ahol szintén a fenti két pálya már megvan, sőt még Charlotte is, így a két bajnokságot összeegyeztetve vedd meg a tartalmat, ha pénzt akarsz spórolni. D, C lincensz alatti bajnokságok szezononként 8 futamért 4 dollárt "fizetnek", míg A és B licensz alatti bajnokságok 7 dollárt csengetnek. Szezononként max 10 iracing dollárt fizet az Iracing, így ennyit tudsz spórolni. Az elején kicsit nehezebb, de 2 bajnokságon versenyezve 8 dollárt visszakapva egy évre számolva 32 dollárt kapsz a virtuális pénztárcádra, amiből 6 tartalmat vettél valós pénzért 25%-os kedvezménnyel (~ 65-70 dollár) és egy éves előfizetéshez 50% engedmény esetén (novemberben fekete pénteken, illetve iracers.hu-n bajnokin indulva igényelhető) ~20 dollárba kerül.
Eztán apránként is megveheted a tartalmakat, amire vágysz, hogy a következő licenszt megszerezd, ha szükségét érzed. Azzal számolnod kell, hogy ~ 30-40000Ft-ot költeni kell a szimulátorra, míg nagyjából "önfentartóvá" válik (~10 dollár / éves előfizetés 50%-os kedvezmény mellett), ami ha azt vesszük, hogy néhány játékos fél éven belül kiad pár nagy hangzatú játékra, akkor nem is sok. Elején érdemes pályákra költeni, hogy később a magasabb osztályba lépve csak autót kelljen venni, így pl A osztályig road-on ha jól sakkozol a szezonokkal és szerencséd van 5-6 pálya + vásárlással és autóval megúszod.
Érdemes fejben tartani, hogy vannak akciók év közben... ha jól sejtem márc/április körül és augusztus tájékán, amikor 75 dollárért vehetsz 100 iracing dollárt, illetve 20-ért 25-öt.- A folyamatos fejlesztések miatt előfordul, hogy a srácok mellényúlnak, így a gumimodell miatt pl akár 1mp-el lassabb is lehetsz előző szezonban futott köridődhöz képest, vagy a kocsi menettulajdonságai némiképp megváltoznak.
- Az elején tapasztalni fogod, de ez ne vegye el a kedved a versenyzéstől, hogy sokan úgy mennek pályára, hogy nem tudnak vezetni és ezzel mások versenyét rontják el, így a Te versenyed is, ez benne van a pakliban.
- Előny és hátrány az SR és IR alapján a versenyzőket osztályozni. SR- Safety rating ami pl ütközésekkor csökken és felsőbb licenc megszerzéséhez is elengedhetetlen, valamint az IR ami a gyorsaságod és vezetéstechnikád befolyásolja @ ha a mezőny elején végzel, akkor nő, ha a végén, akkor csökken.Iracing account nélkül is közelebbről meglesheted az alábbi videók közül csemegézve.
Angol tudás nélkül felirat bekapcs, fordítás magyarra és ha nem is tökéletes, de érthető nagyjából.How-To
Basic Training
Racing ShoolAmi kimaradt, az az Iracers.hu tájékoztatójában jobban benne van KaraDani jóvoltából.
Magyar iracing liga fóruma
GTR Masters fórum
SG fórumrenato eredeti hsz-át itt olvashatjátok:
-
fLeSs
nagyúr
Tudja vki, hogy ez a megszakadás mitől van? Most fordult elő először (pont most kellett).
Először az F3-ról a mögöttem lévő Ford tűnt el (Forddal versenyeztem), azt hittem, hogy megszakadt. Aztán az előttem lévő HPD tűnt el/jelent meg, aztán mindenki eltűnt az F3-ról, mentem még egy darabig aztán kiléptetett, Csak Quit opció volt, még a replayt sem tudtam elmenteni.[ Szerkesztve ]
"Consider if you change your perspective about life, you have changed your experience of life."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest