Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • chester91

    senior tag

    válasz h1mpi #10505 üzenetére

    Nem, ilyen esetben kettő lehetőség van: ha cserélik, elölről indul, ha nem, akkor arra alapozzák, hogy az értékesítés helye szerinti országban tudod ezt megtenni. Annyira nem ismerem azért őket, hogy tudjam, ők hogy adják a külföldön vásárolt termékekre a garanciát, de amennyiben itthon érvényesíthető, úgy a magyar jog lesz irányadó, nem pedig a vásárlás helye szerinti ország joga, ugyanis a fogyasztót ezzel védi a fogyasztóvédelmi szabályozás. Ha lemond a gyártó arról a jogáról, hogy csak az értékesítés helye szerinti országban engedje a garancia érvényesítését, akkor aláveti magát az ide tartozó országok jogi szabályozásának. Pl. vásárolsz a Microsoft-tól egy telefont/surface-t, akkor ilyen esetben tudtommal nem kötik meg a fogyasztót, így a magyarországi hivatalos képviseletnél gariztathatod (ilyen esetben azért a megkötés, mert közvetlen tőlük veszed, de ha már mondjuk akármelyik szaküzletben vásárolod, akkor ha nincs hivatalos értékesítés, a szaküzleten keresztül tudod érvényesíteni, a szaküzlet pedig a Microsoft-on tudja behajtani szavatossági/garanciális igényét. Ettől ugyanakkor el lehet térni, lehet különböző megállapodásokat kötni az arra jogosult képviselettel, hogy mégis adjanak ők jótállási jegyet, így akár szavatossági igénnyel, akár jótállási igénnyel fordulsz hozzájuk, ezt megteheted bármelyiknél, ahogy az Apple esetében is, ha magentáéknál vásároltad.

Új hozzászólás Aktív témák