-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Freeman007
senior tag
válasz
darvinya #76618 üzenetére
Igen, az alu kellene, és szintén igen az olvashatóságra.
Egy felújítás keretében ezt is szeretném újszerűvé tenni. Az újrafestés a végső megoldás, remélem, hogy találok ép darabot. Alu kivágásán, nem gondolkodtam, mert nincs lehetőségem szépen kivágni, illetve a festés tartóssága is kérdéses lenne. -
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #76609 üzenetére
Boltban itthon én sem láttam még, de Kínából minden is van! [link]
De létezik olyan megoldás amikor micro sd-re alakít át, meg amikor pendrive lesz belőle, persze ezekkel (is) már nehéz az otthoni barkács, de ha van aki megcsinálja, akkor nyert ügy az adatok kimentése.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #76348 üzenetére
Egy nagyobbacska diesel motor eseteben kb 800-3000RPM a fordulat szam tartomany, a generatorra meg akkora ekszij tracsat raksz amekorat nyomatekkal elbir a motorod. Ergo alapjaraton is lehet max kimeneti aram egy generatorbol, mert mig a motor forog 800-at addig a generator vigan porog 2400RPM- 4000RPM-en.
Azert van sajat hutese a generatornak.Ezert is van/volt sokon dupla tekercseles, mert a delta birja arammal, de alacsony fordulaton nem gerjed fel, mig a csillag hamar kifogy az aramerossegbol.
Most ahol vagyok, a generator ki tud preselni magabol 1500-as fordulaton 10kw-ot ha akarom, vagy 1500kw-ot. Vagyis a fordulatszam csak bizonyos tartomanyon kivul erdekes(A frekvencia miatt peldaul, mert ugye ahogy a no a frekvencia, ugy no az impedanciaja az aramturanak is), ami fontos a nyomatek igenye a generatornak. Egy 1000cc benzin motornak alapjaraton kb 5 Le a kimeneti teljesitmenye, mert azert hivjuk alapjaratnak, onmaga forgasat, meg a segedberendezeseket kepesek vagyunk fenntartani az adott fordulaton. Egy 12L literes diesel motornak alapjaraton, fuggoen a befecskendezes fajtajatol/beallitasatol fuggoen akar 20-30Le. Az azert mar eleg sok mindenre, mert pl a klima is alapjaraton mehet, vagy eppen a a levego kompresszor.
-
troll81
addikt
válasz
darvinya #76334 üzenetére
Szia egyszerű a képlet egy autós erősítő 600A biztosítékkal. 2x 18 subwoofer hajt majd. Az első szett a k4. 02 meg k4. 01.
750A az összes biztosíték.
A generátor az csak ezt töltené 260A körül.
Kap meg 2 powesafe akkumulátort.
A szint feszültség lényeges ehhez a 14v zenehallgatas alatt ha még tartható az lenne a legjobb -
Batman2
őstag
válasz
darvinya #76311 üzenetére
A nemzetközi webáruházakban rengeteg selejt elektronikai holmit, félvezetőt és gyári kapcsolásokat lehet kapni, valszeg sok esetben azokat árusítják az egyszerű kíani emberkék, amiket a gyárak kiszórtak, mert selejt termék és vagy ingyen, vagy fillérekért jutnak hozzá.
Sokmindennel jártam már így.Üdv.
-
Dr.Szilícium
csendes tag
válasz
darvinya #76134 üzenetére
Igen, a régi szakirodalomból még úgy lehetett tudni, hogy égetni szokták a litze és egyéb tekercseket, amit műveltem magam is. Később rájöttem, hogy a páka is leégeti, sokkal kíméletesebben.
Pillanatpákánál a hajlatba dugva például jól körülveszi az ón, illetve a végétől célszerű támadni, ahol tiszta rezet ér, majd onnan felszalad és ledobja a lakkot. Utána vérszemet kapva, elkezdtem vastagabb tekercshuzaloknak is nekimenni. Még a 2 mm átmérőt is szépen le tudtam égetni, pákával, a végén kezdve.
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #75351 üzenetére
En most az alap elkepzelesrol beszeltem, persze a motor fejlesztes elment a koolajra valo optimalizalasra.
A csucshomerseklet a hengerben egy egyszeru trukkel csokkentheto, vizet kell beporlasztani/vizzel kell higitani az alkoholt.
Pont ez tortent velem is, az E85 felszedte a vizet a tankbol, olyan alacsony atlag fogyasztasom sosem volt mint akkor. Igaz nem is akart nagyon szepen alapjaraton menni, vagy a reggeli hidegben elsore elindulni.
-
válasz
darvinya #75339 üzenetére
Épp tegnapelőtt szaladtam 260 kilométert egy Ford 1,5 tonnással. Egy délelőtt megjártam, fel-le rakodással.
120 végig a pályán de bőven van benne tartalék, nem sokan előztek meg, valahol 150-re saccolom a végét, a dombot megérzi persze.
6 gang, tempomat, normális fűtés, nyárra klíma, el. ablakok, mindent jelez, nyitott ajtót, mikor váltsak fel-le, csendes, szuper gyári autórádió, ülésfűtések, esőleső ablaktörlő, könyök, kartámaszok a vezetőnek, soroljam? És ez egy teherautó, 10+ éves, nem mai darab, leharcolva, olyan mindenki kocsija a cégnél.
370 ezer KM van benne, ezt csinálld meg egy régi cocialista autóval ahol 2 havonta futóműalkatrész csere, smelyik nem ment el 100ezret motorgenerál nélkül, a Zsiguli ette a kardánkereszteket, a Dacia a féltengelyeket, a kisPolskit ugye nem lehet autónak nevezni, a Skodák forrtak mint a teafőző, a 4ütemű Wartburgba 1 azaz 1 jó dolog volt, a WV motor mert a többi egy forintot nem ért..?Ezt az litániát folytathatom teherautóba is, Kamaz, Zil, Ifa, Barkas (na AZ volt még egy torzszülemény, te AtyaÚristen...), mindent vezettem.
Ezek mind így vannak, 38 éve vezetek napi szinten.Zukkal ez a mutatvány egy napba lett volna, összehasonlíthatatlan komfort eltéréssel.
Aki akar maradjon az Ifánál, és meló után menjen haza a Trabijával.
Én így lassan 60 felé inkább nem ha lehet. -
válasz
darvinya #75327 üzenetére
Azért ezt az autós témát nem lehet csak egyszerűen így sarkítani.
Én 20 éve egy ZUK tehearutóból ültem át egy WV Transporterbe.
A Zuk alapmodell persze, akkor volt 27 éves, minden hétvégén alatta bújkáltam hogy hétfőn el tudjak menni vele dolgozni, egy vidéki út az örökkévalóság volt mert 70 felett úgy érztem szétesik.
Pótfűtés kellett bele mert télen kifagytam belőle, ha a targoncás előre tolta az 1 tonnát a raklapon akkor leszakadt a karom mire befordultam a sarkon, komfort nulla.
WV, orgazmusom volt komolyan.
Nem huzatos, télen meleg, a váltó pöccintésre járt, elektromos ablakemelő, távirányítós centrálzár, halk, a Zukhoz képest rakéta, tempomat, ülésfűtés, kisujjal tekergethető szervokormány stb. stb.
És 17 liter benzin helyett fogyasztott 9 liter gázolajat úgy hogy 70 helyett 100-110-el mentem vele.
Az utána következő fullos Opelről ne is beszéljünk és az beérte 8 literrel.
Senki ne magyarázza meg nekem hogy a több mint 50% fogyasztáscsökkenés nem az elektronikának, a mindenre kiterjedő motorvezérlésnek , a piezo befecskendezőnek stb. kösönhető.
Elektronika nélkül hol lennének a mai takarékos motorok?
És a kényelem. Azt se magyarázza be nekem senki hogy egy Trabant helyett nem vezetne inkább egy csendes, halk, dinamikus, automata váltós, minden extrával felszerelt, vészfékassziszntenssel, tábla és sávfelismeréssel és minimális autopilottal felszerelt autót.
Én 38 éve vezetek, mai napig sokszor nagy távolságokat és ha valaki az előző kettő közül a Trabantot választaná az szimplán hülye.
Bocsánat a kifejezésért, senkit nem akarok megsérteni de ha valaki a saját kényelme és biztonsága ellensége akkor arra ez a szó illik.
Az akkor próbáljon meg egy fullos DAF vagy Volvo vagy Iveco helyett egy Ifával havi 10.000 kilométert kamionozni vagy egy mai autóbusz helyett egy Ikarussal megjárni pl. Görögországot oda-vissza. Nemáá, mazochizmus, halál.
Nem a hétvégi autókázásról beszélek hanem aki az élete felét vezetéssel tölti.
A saját személyautóm nekem is egy alap Skoda Felicia és amikor a cégesből átülök, bizony irgalmatlan fapados és hiányoznak + funkciók nagyon.
Mivel nagy vonalakban egy kategórián belül a motorizáció, fogyasztás, menettulajdonságok megegyeznek, az autógyártók nem tudnak csak a kényelmi és az extra dolgokkal kitűnni a tömegből. És ennek akárhogy is nézzük, mi, a vevők, a felhasználók látjuk az előnyét, ezért van egyre több extra (ami ma már nem is extra) egy modern kisautóba is. -
Batman2
őstag
válasz
darvinya #75325 üzenetére
Ebben maximálisan egyet értek, utálom, ha megbonyolítják az amúgy sokkal egyszerűbb dolgokat.
Nekem szerencsére a céges autó sem can buszos, pedig 2010-es, de a saját, öreg autóm (41 éves) a legegszerűbb villamos hálózatú, ott mindent meg tudok csinálni magam.
Nagybátyjámnak meg van egy 4T trabantja, az is a régi klasszikus egyszerű elektronikájú, természetesen mindekettőhöz van részletes kapcsolási rajz, így semmi sem gond.Üdv.
-
PitLee
őstag
válasz
darvinya #75251 üzenetére
Nemrég találkoztam egy idősebb hölgynél ilyennel, a hátlapjában befelejtett szállítási rögzítők körül volt amelyik kb.: 4cm-es lemezt is kitépett már.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
A magyar Hajdú Energomat a konstrukciós felépítéséből és a nem megfelelő ruhamennyiségből adódóan volt hajlamos sétálni.
A mosógép tartóvázba a dob fixen volt rögzítve és a csillapítást a négy rugózott kerékre bízták.
Anno nagyon jó kis novellák születtek háziasszonyok tollaiból akik megkedvelték a járkálós mosógépet, hogy néha direkt előokozták a járkálást, így a mosógép néha a fürdőszobát dúlta fel néha kijött a kis folyosóra, már-már családtagként kezelték -
-
-
-
-
Batman2
őstag
válasz
darvinya #74989 üzenetére
Ha jobban figyeltél volna, akkor észre vetted volna, hogy a hálózati pufferkondihoz van írva az érték, vagyis ez már egyenirányított, pufferelt fesz. érték.
Ahogy már előttem is írták, a 230V-os hálózat (mert nem 240V) effektívértéke 325V körül van, vagyis a színusz hullám csúcspontja, a puffer kondi annyira töltődik.Üdv.
-
válasz
darvinya #74989 üzenetére
Persze, ugyanezért állsz értetlenül egy mezei akkutöltő előtt, rámérve 11-12V és feltölti, sőt túltölti, felforralja a 12 voltos akkut mégis.
Barman2, utánajártam.
Kevés a 325V, ez azt jelenti hogy nem megy a pfc. A fet zárva van és ezért csak 325 voltra töltődik a puffer a tekercsen keresztül, ennek 390-400V felett kéne lennie.
Ez is okozhatja hogy nem indul.
Hogy mi a pfc baja az további erős fejtörést igényel. -
op9
aktív tag
válasz
darvinya #74922 üzenetére
Köszi a választ!
Arra gondoltam, hogy ezt a két alkatrészt kipróbálom (500Ft), aztán nem foglalkozom vele többet, vagy összejön, vagy nem.
Ezt az oldalt találtam az ellenállásra.
Ez alapján egy 10 ohm +/-5%-osról van szó (Barna, Fekete, Semmi, Fekete, Arany, Semmi). Jól értelmeztem?
Ha igen, akkor ezek közül a 2W-osat érdemes megvenni? -
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #74890 üzenetére
A brusless motor eredetileg asszinkron néven futott csak AC üzemmód, a DC verzió gyakorlatilag egy léptető motor, vagyis impulzus állítja elő a forgó mágneses mezőt.A szinkron motorban az A forgó része és nem fegyverzetnek hívják hanem forgó résznek. Az asszinkron motor forgó részét rövidre zárják indításhoz és amikor eléri az asszinkron fordulatot akkor kapcsoljak rá a gerjesztést ami berántja szinkron módba.
-
#90088192
törölt tag
válasz
darvinya #74888 üzenetére
A kommutátor is egyenirányító hiszen a neve is mutatja kommutál azaz felcserél vagyis a váltakozó áram folyásának irányát cseréli fel igaz működhet mindkét irányba ezért is képes a DC motor forogni
A diódás egyenirányító meg felesleges extra költség hiszen forgó mágneses mezőt kell előállítani mindkét áram nemből, vagyis ha működik DC-vel akkor kell kommutátor, vagy elektronika
Ezért nem értem mi volt a nagy buli az állandó magnessel.Nekem furcsa
-
-
PHM
addikt
válasz
darvinya #74774 üzenetére
"Mert ahogy Te írtad relé esetében ugyanúgy sípoló is akkora áramot fog felvenni, hiszen mindkettő tekercs."
Nyilván nem hallottál még piezo csipogóról, vagy aktív (self drive) buzzerrről.
Ezekben elektronika van, nem passzív tekercs.
De ha már itt tartunk, légy oly szíves nekem lerajzolni azt az esetet,
amikor az a szerencsétlen csipogó beszippantja a 300 ampert.
(Tudod, a műszaki ember rajzból ért, legyen bármilyen az anyanyelve.)
Ha ezt minden kétséget kizáróan bebizonyítod, én istókuccse meghajolok
felsőbbrendű tudásod előtt. -
PHM
addikt
válasz
darvinya #74771 üzenetére
Most nem azért, de régen olvastam ennyi sületlenséget egyetlen hozzászólásban.
"Relé 6-20V-on üzemel, arra nem hat generátor ingadozása, áramból csak annyit vesz fel amennyi kell neki."
Nem igaz. A relé annyi áramot fog felvenni, amennyit a rá eső feszültség és
a relé tekercsének ellenállása meghatároz. Ezért pl egy 6V-os relé, ha 12V-ot kap,
akár ki is gyulladhat.
"Míg dióda nemcsak feszültségre, de jobban áramra érzékeny."
Egy egyenirányító dióda, pl a népszerű 1N4007 nem igazán érzékeny a feszültségre,
lévén 1000V a záróirányú feszültségtűrése.
Az áramterhelhetősége 1A, ami vélhetőleg bőven elég egy csipogó számára.
De ha mégsem, lehet nagyobb áramú diódát használni.
"Ráadásul ha átereszt a dióda, akkor szép zárlatot okoz."
Jelen kapcsolásban a dióda zárlata (amire szinte semmi esély,) a csipogó
rendellenes működését, esetleg tönkremenetelét okozhatja.
"Jobb esetben elpukkan a dióda és megszakad az áramkör, rosszabb esetben generátort, stb. tönkre megy."
Ezt nem tudom kommentálni, úgy marhaság, ahogy van.
"Még rosszabb esetben generátor tűzet okoz, s akkor traktor is leéghet. "
Megkérlek rá, de tényleg, hogy csak akkor és csak akkor adj itt tanácsot,
ha biztos vagy a mondandódban, és érted is a fizikai hátterét annak,
amiben tanácsot adsz. Hidd el, így mindenkinek jobb lesz. -
-
-
-
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #74710 üzenetére
Egy kicsit utánanéztem a dolognak, mert engem is érdekel, ez az ic valóban nem alkalmas töltésre ahogy PHM is írta, ez csak védő és balancer ic. A tápegységem amit használok áramkorlátos, egy 55w-os izzót ráakasztva max 2A jön ki, tehát a 3 soros cellát amíg a 12V-os kapocsfeszültséget el nem éri ennyivel tölti. Bár ettől baja nincs az akkuknak mert 2 éve használom így, és annyit bírnak mint új korukban, ez mégsem üzemszerű használat, másnak nem ajánlom!
-
#85619712
törölt tag
-
PHM
addikt
válasz
darvinya #74703 üzenetére
Röviden: nem.
Hosszabban: a 8254 egy cellavédő áramkör, emlékeim szerint
3, vagy 4 sorosan kötött lítium cellához.
Önmagában nem töltőáramkör, tehát a pakk töltéséhez neked kell
megoldani a töltési végfeszültség beállítását, a töltésvég detektálását,
a töltés lekapcsolását és az áramkorlátozást is.
A 8254 csak a balanszírozást, (bizonyos határok között) a durva túltöltést
a mélykisütést és a túláramot fogja megakadályozni. -
-
-
-
válasz
darvinya #74637 üzenetére
A rajzán mit mellékelt egy önrezgő kapccsolás van, szerintem valahol kHz nagyságrendbe lehet a frekvencia. Ezt hiába színuszosítja a PFC nem fog tudni "ráfogni" mert nagyon szapora. Valószínű ezért sem tud elindulni a TV.
Valamint egy transzformátor semmit nem változtat a jelalakon
(szép is lenne pl. egy hidas fetes kapcsolásba transzformátoros meghajtás a négyszögből lassú színuszt csinálna... azonnal egymásra nyitna az alsó meg a felső kapcsolóelem),
egy fojtótekercs az igen, és egy megfelelően hangolt rezgőkör is képes szinuszosítani. -
válasz
darvinya #74586 üzenetére
"nem gyanta füstre, hanem maga a páka füstöl.
(...)
Emiatt vittem vissza."Levetted róla a gyári csomagolást, mielőtt bedugtad?
Én soha életemben nem használtam mást, mint pillanatpákát, és szerintem már nem is nagyon fogok, mert már nagyon megszoktam. Először egy régi csehszlovák modellt, amit én is apámtól örököltem, csak nem győztem bele hegyet gyártani, egy ideje pedig egy Aldis nemtommilyen hegyűt, ami sosem kopik el, csak tisztítani kell. Már vagy 10 éve használom és nem kopik a hegye, nem tudom milyen anyagból lehet, de nagyon szeretem. Volt vagy 3e Ft.
-
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #74584 üzenetére
Megszokás kérdése, én egy ilyen csehszlovák pisztolypákán "nőttem" fel, akkor nem volt más, van vagy 40 éves még apámtól örököltem a mai napig használom/szeretem. Még mikro usb aljzatot is forrasztottam vele, egy kis hegytuning után, szóval annyira nem elveszett dolog, persze most már van weller meg hőlég erre a célra. Főleg azért szeretem mert előkapom és használom, semmi állvány meg flanc. A szagok meg nem zavarnak, sőt a gyanta füst még be is jön.
De ugye kinek a pap kinek a paplan.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
darvinya #74478 üzenetére
Végül arra jutottam, hogy valami felcsavarozható USB-s aljzatot rakok a hátfalra és LDO-ról fog kimenni a táp oda. Így nem kell akkora lukat vágni...
Amúgy az egésznek csak annyi szerepe van, hogy a DAC csak akkor kapjon áramot, ha az erősítő is megy. Ezért jó nekem az USB kimenet is.
-
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #74351 üzenetére
Vagy ne adj isten egy hosszabbító a tápegységig és onnan egy rövidebb usb kábel amin nincs akkora feszültségesés.
Nehéz dolog az 5 voltot nagy távolságokat eljuttatni, én inkább közelebb vinnem a 230-at. De majd megoldja valahogy a kolléga.Én az esetedben a fúró felújításra szavaznék, jól jön egy plusz fúró, ha teszem azt elő kell fúrni majd csavart behajtani a másikkal, nem kell cserélgetni mindig a biteket/fúrókat haladósabb a munka. A kimaradt plusz akku meg mehet egy led lámpába, azzal elég sokáig elvilágít.
-
válasz
darvinya #74337 üzenetére
Noigen, csak ugye a raspberry 5.0V-on kéri az ellátmányt - 20V-os lehetőségekről tudomást sem vesz és 4.9V környékén már hisztizni kezd.
Disznóság, hogy max 20cent értékű rézen szenvednek.
#74339: azt néztem én is, elsőre szép. Kérdés viszont, h ez nem 5V-ként kezdi-e a töltőnél...
-
-
válasz
darvinya #74308 üzenetére
Erre is hasonlókat írnak, ráadásul ez 5pines.
-
ElektrikusDE
senior tag
-
-
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #74185 üzenetére
Ragassz rá egy libellát kétoldalú ragasztóval. Amúgy nagyon jó kis cuccok ezek a parkside-ok, nekem a fúró-csavarozó verzió van, ami pár hete volt a Lidl-ben, 4Ah akkuval, egész nap bírja a strapát ha kell, igaz én még csak fával használtam. Ár értékben szerintem verhetetlenek.
Ui.:Van bejáratott módszerem a régi Nicd gépek Li-on akkusítására, ha érdekel szívesen megosztom veled.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
darvinya #74100 üzenetére
Autóban szeretném a fix 12V, kapcsolt 12V osztani több helyre (rádió mögött). Most gányolt megoldással van sorkapocsból sorkapocsba osztogatva (sorkapocs elmenőben két kábel). Erre gondoltam valami rendezősín egy kis kötődobozban jobb/megbízhatóbb megoldás lenne, mivel ezek elég merev kábelek.
pjen: ja azt ismerem, de jó lenne valami szigetelt és nem olyan nagy kábelátmérős. Lehet akkor tényleg az 5-ös Wago lesz a befutó...
-
Necronom
senior tag
válasz
darvinya #74095 üzenetére
Persze, sejtettem, hogy ez nem ugy megy, hogy majd valaki megmondja a frankot
Itt nincs olyan, hogy mit lehetne jobban hasznalni, mert ez a szabvany idomero rendszer (raadasul piszok draga), de a versenyzok is erre vannak felkeszulve azzal, ami benne van az autojukban
Egyebirant a rendes versenyeken is ezt hasznaljak, ill nem pont ezt, hanem a nagyobb tesot persze, pl F1-ben, rally versenyeken stb stb - de ez most ebbol a szempontbol lenyegtelenArra lennek kivancsi esetleg, hogyan lehetne csokkenteni a zajt, azaz mibol tevodhet ossze
Az is teny, hogy pl teremben iszonyat kabelkavalkadok vannak, hiszen 40-50 ember hasznal 220-at akksitoltesre pl. es a hosszabbitok mennek keresztul kasul
kb ez a latkep, ahova befutnak a drotokAz erdekesseg az, hogy pont az az helyszin, ahol semmi problema nincs
-
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #74077 üzenetére
Köszi a tippet majd szétnézek ott is!
Jelenleg bc 301-303 párral vannak a meghajtók és a végtranyók 2n3055 mj2955-el de olyan hangja van mint valami csapágyas trágyaszórónak.
Még valami eszembe jutott! Nekem is fordom van jelenleg, és volt gondom az antennával. Ez ahogy olvastam ilyen Ford betegség. Csökkent a vételi képesség, mert beazott a talpánál ahol a kasztni és az antenna találkoznak. Hiába száradt ki, ott maradt valami vízkő szerű anyag ami vezetett. Leszereltem felpolíroztam, visszaraktam kiszilóztam azóta jó. Tudom mondtad, hogy más rádiókkal jó a vétel, de lehet azoknak annyival jobb a vételi kepességük, hogy egy fél gőzzel üzemelő antenna is elég neki. Egy próbát megér. Ha már túl vagy ezen ia akkor bocsi az okoskodásért.
-
#85619712
törölt tag
-
válasz
darvinya #74066 üzenetére
Akku / táp negatívja/teste csak a panelokra van kötve, házra nincs kötve.ˇ"
Ez biztos? Nem tudom elképzelni. Ha máshogy nem, a végfok IC hűtésén és az antennacsati árnyékolásán keresztül.
De sok készülékbe még jó pár helyen testelik a fémvázat és a burkolatot.
Ha tényleg nincs.., akkor próbaképp egy vezetékkel a bejövő testről ki kéne építeni.
Mondjuk ha gyárilag érzéketlen az FM rész akkor veszett fejsze nyele.
Nálam az eddigi rekorder egy 20 éves primitív Blaupunkt rádió, toronymagasan veri szinte az összes mostani noname és márkás rádiót.
Pedig már PLL szintézeres hangolású csak normálisan van megcsinálva a tuner és a kf fokozata. -
-
#85619712
törölt tag
válasz
darvinya #74062 üzenetére
Pedig analóg rendszerű az a rádió, digitális hangolással. Több mint valószínű egyetlen ic látja el ezt a feladatot a lehető legkevesebb passzív alkatrész társaságában, innen a gyatra vételi képesség. Ha egy drótot használsz antennának azért kezd el zúgni ha megérinted a rádió házát mert elmászik az "antenna" illesztése. Nem fogod tudni elszeparálni az antenna aljzatot, hisz ott a föld közös a rádió egyéb földelésével. Ki lett mérve az antenna vezeték? Jó a föld végig? A belső meleg ér nem szakadt? Nincs zárlat a belső ér és a földelése között?
-
atesss
addikt
válasz
darvinya #73966 üzenetére
Te akkor ezt vetted ?
LIQUI MOLY AKKUPÓLUS ZSÍR [link]
Bár itt jelentősen olcsóbb: [link] , és szinte ugyanott van a bolt, mint a nekem leginkább útbaeső Homasita.Van itt amúgy jó pár fajta szilikonzsír termék, pl.:
Silco Teflonos Antipol Szilikonzsír - 50g [link]
SZILIKONZSÍR SZILORETT 50G [link]
WD-40 SPEC. SZILIKON 400 ML [link]
Ez utóbbi mondjuk már nem zsír, hanem spray. De attól még a leírása alapján jónak tűnne a kapcsolóhoz. Bár már kicsit drágább, hogy csak ehhez most megvegyem.
Ezek közül egyik se lenne jó a kapcsolóhoz ? -
válasz
darvinya #74004 üzenetére
Ráadásul az alakjából ítélve high-speed SMT soron sokkal problémásabb az ültetése. Ha problémás, akkor meg selejtszámot növel, és plusz ellenőrzést igényel.
Harmadrészt a PCB tervezők az anyjukat eladnák azért a footprintért, amennyit növel az a foglalat a szimplán beforrasztott bizti helyett.
A várható meghibásodás pedig indokolja, hogy a termék szakember kezében kössön ki, aki mindent ellenőriz mielőtt új biztit rak be. Nem egy ék egyszerűségű lámpáról van ugyanis szó, ami max kilövi az újat is, és akkor úgyis kukában köt ki. -
atesss
addikt
válasz
darvinya #73938 üzenetére
Én is hasonlónak akarok nekiállni nemsokára.
Kontakthibás világításkapcsoló (Astra G), alapvetően ez alapján a leírás alapján: [link] , illetve itt még egy video: [link]
Itt konrétan szilikonzsírt javasolnak:
"A tisztítást követően én bekentem a teljes fehér tengelyes kapcsolót és az érintkezőket is szilikonzsírral. Ez nem bántja a műanyag részeket, illetve az érintkezőket is védi, de az érintkezési felületről az első kapcsolás letörli, így a kontakt létrejöttét se gátolja ott, ahol annak létre kell jönnie (+korrózió ellen is véd!)."
Ez szerintetek is tényleg a legjobb lenne erre a célra ?
Illetve hol lehetne kapni ?
Mert szilikonos olajat ismerem (van is), de zsírból nem nagyon tudtam ilyenről. -
válasz
darvinya #73889 üzenetére
Nem ertem.
Irod hogy ha a radiot bekotod, a hiba jelentkezik.
Radiot kiveszed, a hiba megszunik.
Ha nem a radio okozza, akkor most jelen pillanatban is gyujtason van az auto, honapok ota egyfolytaban, nem?
Vagy hogy hasznalja Apud a kocsit, leveszi az akkusarut ha megerkezett haza..?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elemlámpa, zseblámpa
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Formula-1
- Path of Exile (ARPG)
- Megérkezett a Pixel 5 és 4a 5G
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- PlayStation 5
- Linux kezdőknek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! ÚJ 27% 3 év AMD RX 7900 XT / 7900 XTX készletről KAMATMENTESEN!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest