-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44739 üzenetére
Általában a közeg, közte az esztétákkal, zenészekkel, kulturális illetékesekkel. Szabadabb, nyitottabb társadalomnak szabadabb, nyitottabb fogalmak járnak a korábbi diktatúra rigorózusabb, zártabb fogalmainál. Hasonlóan a filmes példámhoz. Amellett, hogy a zenei közélet globálisan is változik.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44727 üzenetére
Viszonylag de.
Van erre egy aktív törekvés is, hogy annak a zenei szcénának a megnevezésére, amit eddig magyarul jobbára komolyzenének volt szokás hívni, az kapjon semlegesebb, kevésbé normatív megnevezést, ugyanígy a könnyűzene is. Tehát nem csak honos, hanem kifejezetten "honosítandónak" is számít mostanában a klasszikus zene kategóriája a komolyzene helyett. Ez hasonló ahhoz, ahogy a film területén is aktívan végigviszik, hogy a művészfilm helyett a szerzői film, a tömegfilm helyett a műfaji film legyen az általánosan használt megfogalmazás. Leíróbb jellegű fogalmak a normatív, minősítő helyett. Ez haladgat a zene területén is. -
#56474624
törölt tag
válasz
schawo #44699 üzenetére
Az inkább a klasszicizmus. Klasszikust azt elég kötetlenül szokták használni. Pl. klasszikus görög irodalom is van, ami durván 2000 évvel korábban volt és nem sok köze van a klasszicista irodalomhoz.
De a klasszikus rock is teljesen elfogadott kifejezésforma. Klasszikus zene pedig szerintem a komolyzene úgy egészében. -
andorra
őstag
válasz
schawo #44699 üzenetére
Ha Mozártra célzol, akkor valóban tisztázzuk, mi az ami téves és mi nem !
Haydn, Mozart Beethoven, a bécsi klasszikusok, de ez nem tévesztendő össze, a klasszikus zene fogalmával.
A klasszikus zene gyűjtő fogalomként használatos az összes többi korszakra is. Ezen belül sok kategória és felosztás is található, természetesen műfajok és korok szerint is. A komolyzene mint kategória, kevésbé pontos és bennfentes körökben nem is használják. Ennek ellenére persze tudjuk mit jelent. A klasszikus zene ezt tökéletesen helyettesíti. -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44676 üzenetére
Köszönöm, - annyi pontosítással, hogy a formátumokat csak a saját nevemben soroltam fel válaszként Tapaizo álnevű fórumtársnak, tehát csak a saját szokásaimat tettem sorrendbe a számomra való jelentőségük alapján. Tehát csak egy voltam a potenciális 50-100-ból. Előtte persze valóban azt akartam érzékeltetni, hogy a kérdésének se füle se farka, mert nem vallja be, hogy valójában mit is szeretne megtudni azzal, hogy 50-100 ember sorolja fel számára a hallgatózási szokásait.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44639 üzenetére
A régi jó High-End Show-kon leginkább a Merlin fő termében lehetett zenét is hallgatni, főleg, ha a szépemlékű, kissé diktatorikus hajlamú Csonti is bent volt a szobában. Na ott követelmény volt, hogy ha már szólt a zene, nesztelenül gyere be, és csendben csukd be magad mögött az ajtót, aztán ne dumálj, hanem légy áhítattal, sőt, az már egy engedmény volt, hogy a zene szólása közben is be lehetett menni, merthogy kezdetben turnusokban ment a dolog, ha elindult a zene, akkor zárt ajtók. Ott hangsúlyosan szokás volt végig is játszani a feltett lemezeket, amelyek nem a hangminőség szerint lettek válogatva, hanem a zenei minőség szerint.
Az meg más kérdés, hogy a látogatók fele öt perc múlva sunnyogva ki is fordult a szobából, mert nem értették, mi a fene érdekes van az Ongaku meg az AN-E hangjában. Mert az "csak úgy szólt". -
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #44639 üzenetére
Sehol nem volt jó akusztika szándékosan...
A Gene szobában valami, meg egy két helyen egy pici. Csak azért, hogy lehessen hivatkozni rá, vagy látszódjon a fotókon...
A hozzáfűzött magyarázatokról nem is beszélve.
A tölcséres teremben a főnököt kérdeztem. Elkezdett beszélni, a sugárzók melletti cső "rezonátorokról".
Kérdeztem, hogyan hangolják őket. Szerinte úgy, hogy többet kell venni belőle...
Valahol láttam kettő "mélynyelő" szivacsoszlopot is. Először azt hittem az a sugárzó... Felért a plafonig... -
Auratech
őstag
válasz
schawo #44618 üzenetére
Hasonló a véleményem. Bár sok becsületes hangot is hallottam. Nem minősítem erőből egyik kiállítót sem.
Normális, egész mélytartományt szinte sehol sem lehetett hallani, kivéve az USA Audió tölcsérei mellett pózoló subokból. A tölcséres hang az érdekes, energikus volt, erős torzításokkal. A zongora teteje reszelt. Szelid vokálra hibátlan volt.
Ahol volt hely a sugárzónak, jól szólt.
A hülye Thosiba terembe kellett volna tenni egy-két jobb cuccot a béna laptopok helyett.
A hostess csajok aranyosak voltak..
A show nem durrant nekem akkorát.
Rezsővel levadásztuk az utolsó 4 pezsgőt. Vigyorgósra volt becsiccsenve és fotózgatott a nap vége felé.
Ez egy seregszemle volt. Nem hangverseny.
A korrekció nem ártalmas, hasznos, szükséges, ha nincs lehetőség kompromisszummentes akusztikai kialakításra.
Nemsoká' felteszek pár videót.., képet. -
andorra
őstag
válasz
schawo #44402 üzenetére
Egészen biztos vagyok benne, hogy van olyan készülék, ami adott árszegmensben megugorja, sőt, átugorja a komponensrendszerek szintjét. Nem azt mondom, hogy az összes árszegmensben van ilyen, azt sem, hogy minden készülékre igaz (közel sem), de néhány konkrét darab bizony előfordul.
Ez a kijelentésed a levegőben lóg. Vitatni persze ilyen módon nem lehet, hiszen azt mi nem tudhatjuk, hogy Te miben vagy egészen biztos. Még azt hozzátehetted volna a korrektség kedvéért, hogy bizonyos ízlésű emberek számára mint amilyen pl. én is vagyok (vagyis te, vagy AMDFan), akkor reálisabbnak hangzana. A konkrétumokat sem lehet számonkérni rajtad, hiszen ez eleve egy hipotézis.
-
AMDFan
addikt
-
AMDFan
addikt
válasz
schawo #44404 üzenetére
Lehet mindenes egy álló doboz, csak iszonyat sokba kerül
Én simán össze merem vetni a nagymonitorokat álló hangfalakkal. Mondjuk ilyen Wharfedale Diamond meg Jamo meg stb álló hangfalakat minden szempontból megesz egy nagymonitor. Az említett 300k fölöttieket hangerőben már nehezebb lepipálni, de a hangminőség ezeknél még mindig nem az igazi szerintem. Mondjuk úgy, hogy jól áll nekik a távolság
A Mackie HR sorozata semmiben sem hasonlít az MR-hez. A HR az egy zárt passzív membrános konstrukció, lineáris hanggal. Az MR az hatásvadász mélykiemelős.
-
AMDFan
addikt
válasz
schawo #44402 üzenetére
Biztosan csak én hallottam mindig rossz típusokat, de pl ott a Monitor Audio RX széria vagy a Dali Lektor vagy mondjuk a Klipsch Reference sorozat nagyobb álló tagjai 300 ezer fölött kaphatóak párban. Ehhez még veszel egy normálisabb erősítőt ami nagyon minimum 100 ezer, és akkor ott vagy hogy van egy jól zenélő rendszered, de a hangszerektől meg a terüktől nem fogsz hátast dobni. Ezekben egy Mackie HR824 megfogja őket ugyanannyiért. Amiben nem, az a hangerő. Most persze új árakról beszélünk mert így van értelme hasonlítani.
UI: meg persze esztétikai szempontból is szebb egy Dali Lektor, azt belátom, hogy a feleségtűrő faktor szempontjából egy szép álló hangfal az szép bútordarab is lehet egyben. Aktív eszközöknél erre korlátozott figyelmet fordítanak.
UI: azt még aláírom, hogy adott stílusra olcsóbban meg tudunk venni egy komponens rendszert aminek a hangja éppen a mi zenéinkhez illeszkedik. De egy igazán jó hangfal az allrounder. Ami válogat, az nem jó.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44399 üzenetére
Egy igazi, eredeti Kammerer-elemzés vitorlájából nem lehet csak úgy kifogni a szelet, mert azt én úgy fúvom...
Komolyra fordítva a szót, azt kell kifejezni valahogy, hogy miközben persze vannak hangminőség-beli előnyei is az aktívak integráltságának, azért valószínűleg a technológia jellege ennél több hátrányt eredményez, ami eleve hátrányból indítja az aktívakat a komponenshez képest. A hangdoboz belseje ugyebár nem igazán előnyös hely egy erősítő számára (elektromágneses zavarok, rezgések...), meg hogy a kisjelszint menjen hosszútávon a vezetékben... (A high-end szinten meg persze speciális megoldások vannak, az más terület.) Szóval valószínűleg még sokáig eleve indulási előnyben lesz a komponens erősítő+hangdoboz páros a büdzsé árszinteken a lehetséges hangminőséget tekintve, de az olló azért azt hiszem, kevésbé nyitott, mint 10-20 évvel ezelőtt.(#44400) tomic Az a baj, hogy persze eléggé szerencse kérdése, hogy mi alkotna szinergikus rendszert a Denon előfokozatával, de körülbelül keress Rotel-t, Arcam-ot, Yamaha-t, Advance Acoustic-ot, NAD-ot... talán ezeknél van legnagyobb esély, hogy az árkeretbe illően találsz jó vétel végfokot - de még persze sokminden szóbajöhet a használtpiacon az adott hirdetési ár fényében.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44396 üzenetére
Igaza van Kingának, a fogalmazásomban volt egy kevés "bújtatott" mondanivaló azzal összefüggésben, hogy döntő többségünkben ma is a komponens megoldásokat választjuk, nem véletlenül.
(#44394) tomic "...sztereó végfok erősítővel kapcsolatban..." És az előerősítő a Denon lenne, azért kell csak végfok? Vagy pongyolán fogalmaztál? Bár sejthető, hogy kb. milyen árszínvonalról lehet szó, de mégis írnod kéne keretösszeget, amennyit rá akarsz költeni.
A "jövő zenéje" hangdobozfejlesztési példáid nem feltétlen jelentenének igazán fejlődést, inkább csak másságot. Elég fejlett az a Lektor 8, sok pénzért lehetne számottevően fejlettebbet venni helyette.
-
narumon
őstag
válasz
schawo #44248 üzenetére
Egyetértek. Én szívesen visszatérek digitálisra bármikor (azért most is van egy NAS-om néhány TB zenével
, amint be lehet szerezni normális változatokat. Leginkább fizikai módon szeretném ha lehet (de tudom ez csak álom). Nagyon vártam a DVD Audio befutását de sajnos nem lett belőle semmi - és nem is látom, hogy a közeljövőben ez változna
-
narumon
őstag
válasz
schawo #44233 üzenetére
No ez érdekelne.
Ezekből érdekelne normális digitális master:
Red Hot Chilli Peppers albumok (Leginkább Californication, I'm With you)
The Birthday Massacre albumok (ebből MIND!)
Hurts (mindkét album)
Schiller - Sonne album
Depeche Mode - Delta Machine
Pet Shop Boys (electric, Elysium)tudnám sorolni napestig. Ebből érdekelne normális digitális verzió (nem vinyl rip).
(#44234) bajnokpityu Nem tudom miket néztél. Nézd meg ezeket amiket itt fent sorolok. Sajnos ezeknek a CD változata borzasztó
-
narumon
őstag
válasz
schawo #44191 üzenetére
A kényelem nagy úr, az eszem a kényelmet kedveli, kerüljön az bármibe és bármennyibe.
Jaaa így más! Akkor viszont nem értek egyet
Nálam ha zenét hallgatok akkor nem a kényelem az első hanem a zene. Ha háttérzenét akarok hallgatni arra ott a digitális a számítógép rá van kötve az erősítőre akkor az szól. Ha meg ZENÉT nagybetűvel akkor inkább vállalom azt a kis kényelmetlenséget hogy fel kell tenni a lemezt és 17-20 perc múlva megfordítani cserébe a többlet élvezetért amit nyújt. -
PuMbA
titán
válasz
schawo #43978 üzenetére
Értem
Az ki van lőve, hogy ASIO-t vagy WASAPI Exclusive-ot használ, mert azoknál nem látszik a dBFS mérő, gondolom azért nincs ilyen, mert létezik Linuxra és Macre is, szóval nagyon cross platform, viszont az AIMP-hoz hasonloan BASS library-t használ, csak az AIMP ehhez képest a bokorban sincs
Számomra érthetetlen, hogy egy ilyen ingyenes cucc kint van forráskóddal és képtelenek beletenni egy vagy pl. az összes ingyenes lejátszóba, hogy Windowson "alappá váljon" a jó hangzás
-
PuMbA
titán
-
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #43954 üzenetére
Részemről a megtiszteltetés. Általában én tanulok Öntől
AMDfan:hogy el tudok mélyedni a zenében, és nem a hangokkal foglalkozok, hogy kellően feszes-e a mély, és levegős a magas,hanem megpenditenek egy gitárt, és becsukom a szemem, elhiszem-e, amit hallok, és elindul a kezem,mintha penditeni akarnék. Ezt az intimitást egyelőre nem tudom elképzelni ezekkel az aktiv dobozokkal. Ne hangszinre, dinamikára, térre gondolj, vagy sávszélre, mert ebben hasonlóan jó mindkét versenyző, ha jól van összeállitva a lánc.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #43941 üzenetére
nem értelek. hogy beszélhetne össze a két végfok,ha elektronikusan nem is látják egymást?
a passziv váltó szűrő másnéven. erősítő elvben mindent erősít,majd a hangfal váltója leszedi, a biamp feléről a fölös infót. Ezzel nem terheli az erősítőt, mert az csak passziv alkatrészeket hajt,nem visszapofázó aktiv hangszórókat (lehet szőrözni,hogy kondi aktiv, tekercs meg stb, de ezt most elhanyagolom). hogy kinek mekkora ez a differencia, egyénfüggő, de sztem egy jól megcsinált biamp bizony jó dolog. passziv váltóval is. itthon is kisérleteztem a dologgal, de egyelőre inkább egy jobb szimpla erősítőt vennék, de több helyen hallottam biampot passziv váltóval, és hol kicsit, hol jobban előjött az előnye.
viszont nehéz megcsinálni, mert kell két jó erősítő, két komplett kábelezés, amennyiből egy jobb erősítő kijöhet, és az ember meg hajlamos spórolni. és odalesz az egységesség, és lesz helyette kütyüzős-hifis nem egységes hang..Magam részéről még olyan aktiv hangfalat, ahol aktiv váltás után aktiv erősítők voltak, úgy igazán zeneien még nem hallottam szólni. A legdrágább ilyen egy fél szobányi ATC volt. Mikrofonkábelekkel, PC tápokkal,nyomtatókábellel, mert, hogy ennek mindegy, h usb v koax v firewire. Emberünk itt egyszerűsítette a problémakört: majd inkább a mérnökök eldöntik, hogy hol spórolnak helyettünk, a mi pénztárcánkból. én igy látom az aktiv cuccokat.
-
blattida
nagyúr
válasz
schawo #43941 üzenetére
Ha a hangsugárzó külső rövidzárait kiszeded, azaz szétválasztod a mély-közép és magas szekciót, akkor nem fognak közösködni és összebeszélni az egyes végfokok.
Azzal egyetértek, hogy az igazán korrekt biamp igényli az aktív keresztváltást, de a fenti megoldás is többet hoz a réven, mint amennyit otthagy a vámon. -
válasz
schawo #43939 üzenetére
Végigrágtam a Galen Carel Audio lnkjét, talán felfogtam (nem biztos).
E szerint az, midőn csupán két végfok hajtja külön a hangszórókat, ál-bi-amp, mert benne van a dobozok váltója (Tehát, a külön kivezetés elenére bármit csinálsz is, bridge ide, vagy oda, a végső módosítást a doboz passzív váltója intézi, amely pazarló, visszáramot termel és így visszadumál az erősítő(k)nek).
Ezért az ürge úgy látja, hogy ennek a verziónak nem sok értelme van, a külső elektronikus váltó azértjókell, mert a végfok előtt már eldönti, melyik erősítő milyen frekvenciajelet kapjon s továbbítson a hangsugárzóknak. Viszont - s itt a kutya elásva - ezt egyrészt hangolni kell a hangsugárzóhoz, amely egy igen problémás meló, másrészt ki kell iktatni a doboz belső váltóját forrasztópáka és csavarhúzó segítségével, hogy ne szóljon bele a dologba. Na. -
válasz
schawo #43937 üzenetére
valódi biampos aktív monitor csak aktív váltóval készülhet.
De itt passzív dobozok dupla erősítéséről van szó, semmiféle aktív monitorról
Az erősítő papírján nem találtam semmi információt a váltásról, de gyanítom mégis egy belső váltó lehet benne, mert nyilván nem akarják garanciában orvosolni az esetlegesen széthajtott drivereketEz persze nyilván nem lehet igazi megoldás bármely dobozhoz, nem értem továbbra sem. Ki fogom próbálni a sima bi-wiringet (amelyet azért nem értek, mert a bridge akkor is eltávolításra kerül a hagsugárzó csatijairól; akkor ez nem befolyásolja a belső váltó működését?), hallok-e különbséget a jelenlegihez képest. Lehet, hogy nem is kellene dummognia a basszusnak, csak az elk*rt bi-amp miatt van
-
válasz
schawo #43935 üzenetére
Ah álljunk meg, mert nem értem. Tehát nekem pl. a Biampra állított (mozi)erősítőhöz kellene szereznem egy aktív külső váltót, mert így potneciálisan nyírom a hangszórókat és nem is úgy szól, ahogy kellene mivel nem küldi szét a megfelelő frekiket a megfelelő hangszórónak??
Avagy ebben az esetben az erősítőben van egy saját váltó (olyan, amilyen) és az oldja meg a feladatot a doboz passzívja helyett?
-
ozzy711
őstag
válasz
schawo #43928 üzenetére
Ezt gondold át még egyszer! Miért kerülné ki a passzív frekvenciaváltót a biamp bekötés? Ez mindössze arról szól ( nézzünk egy két utas dobozt a példa kedvéért ), hogy 4 db. ( csatornánként 2-2 db. ) azonos paraméterű végfok ( ez fontos mert különben pl. a különböző érzékenység miatt valóban széteshet a hangkép ) szolgáltatja a dobozoknak a muzsikát értelemszerűen külön-külön kábelezve a magas és mélyközép bemenetet ( a dobozon a 4 db. banándugós ajzat figyelmeztet arra, hogy alkalmas erre a fajta bekötési módra
)
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43898 üzenetére
Érezni kell!
Csak ugye, miközben "szikárhang-törekvő" és süketszobamániás vagyok, Bajnokpityu folyton zengettyűmániásnak akar engem érteni valami miatt. (A "valami" a fejhallgatókkal szembeni - általad is ismert - elvárásaim félreértése volt anno, amely félreértés aztán megragadt Pityuban, hiába próbálom kiűzni.) (Ugyebár, ami fejhallgatóban "szikárhangú" típus, az már általában végképp valóságellenes, végképp játékhang a hangdobozok hangjához képest - szoktam volt mondani. Ne keverjük a fejhallgatóval szembeni elvárásaimat a zenelejátszó rendszerrel szembeni elvárásaimmal, mert a fejhallgatót ahhoz képest nézem, hogy az nem egy "valóságos", "felnőtt" eszköz, hanem csak "gyermekjáték".)
-
Bodz
nagyúr
válasz
schawo #43708 üzenetére
Ez biztosan nem ebből fog készülni.
Dió vagy tölgy lesz a nyerő, mert az van most raktáron az asztalos barátomnál. Melyikből legyen inkább?
Közben megnéztem már, hogy mennyit kérnek az eredetiért...(#43707) kammerer: Ha elviszed jó pénzért a maradékot, akkor felőlem csináltathatok többet is.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43831 üzenetére
Igen, azt még éppen elkezdtem hozzátenni, hogy a kérdésemre jó eséllyel válaszolhatod, hogy erre már válaszoltál.
(#43832) Tamoo Kérlek olvasd el mégegyszer, figyelmesen a (#43828) kammerer hozzászólásomat. Abban egy "húzd meg, ereszd meg" dilemma van, amely kétdimenziós, ahol a két dimenzió egymás ellen hat, és nekem van egy sajátlagos gyanúm arra, hogy én merre akarnám inkább "húzni", és merre inkább "ereszteni" a két, egymás ellen ható dimenzióból eredő dilemmát.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43823 üzenetére
A színek változatlanságához való ragaszkodásodat nem értem.
Eljutottunk oda (te is), hogy bizonyos (most mindegy, hogy milyen) zavarok-hatások eljuthatnak az UTP kábeltől a kijelzőig, és látható lehet a hatásuk a kijelzőn levő kép bizonyos tulajdonságainak a megváltozásában. Én is visszakérdeztem már, de más kolléga is, idézem: "...úgy is feltehetjük a kérdést, hogy egy létrejött sw. vagy hw. hiba mért pont a színben ne okozna problémát?..." Miért lenne érinthetetlen a zavaroktól-változásoktól éppen a szín, mint olyan? A szín is csak ugyanolyan adatcsomag, mint bármely más adatcsomag, amely meghatározza, hogy mi jelenik meg a kijelző képernyőjén - sőt ezen adatokon belül éppen a színek adatai a legbonyolultabbak, legkényesebbek (feltehetően főleg CRT monitornál). Az emberi szem elég sok színárnyalatot képes megkülönböztetni, ezenkívül van a színnek tónusa, mélysége, telítettsége, világossága, élénksége... stb., stb. - miért éppen ezek ne lehetnének érzékenyek a zavarokra? Nagyon érzékeny adat a (bonyolult) színadat! Korábban mintha valaki olyat mondott volna, hogy "a szín az szín" (és ezzel el van intézve, a szín az úgy van, ahogy van, és kész). Miért? Miközben többen is jelzik a (szerintem természetes) tapasztalatukat, hogy az UTP-kábel cseréjével létrejövő, a kijelzőn látható változásokban a színek megváltozása is benne szokott tudni lenni. Azt gondolnám, hogy ez így természetes. Miért éppen a szín ne változhatna? (Árnyalata, tónusa, mélysége, telítetttsége, világossága, élénksége...)
Ugyebár abból indul ki a kérdésem, hogy te is elismerted, az UTP-kábel cseréje hozhat létre változásokat a kijelzőn megjelenő kép tulajdonságaiban. Szerinted ez alól kivételek a szín tulajdonságai. Miért? -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43820 üzenetére
Bár szerintem megjelenhet éppen az RF zaj is a "többszörös digitális átalakításon átesett analóg képanyagban", de tételezzük fel, hogy igazad van, és nem jelenhet meg. Van-e kedved ötletelni azon, hogy mi vagy mi minden okozhatja azokat a változásokat, amelyek az UTP kábel cseréje során kerülnek a képanyagba - és/vagy a hanganyagba?
Azért kérdezem, mert úgy tűnik, itt és most már mindenki (vagy legalábbis a vitázók döntő többsége) elfogadta jogosnak és valóságosnak a mérnök/nemmérnök hifisták azon tapasztalatát, hogy az UTP kábel cseréje változást okozhat a rendszer "túloldalán" hallott hangminőségben és látott képminőségben. Ha ezt elfogadjuk/elfogadod, van-e véleményed arról, hogy mi vagy mi minden okozhatja ezeket a változásokat? -
válasz
schawo #43708 üzenetére
Tömör? Az ugyanannyiba kerül, mint az ében és majdnem olyan vacak dolgozni vele.
Igaza lehet Sztrugackij ööö Kammerernek, valami jó minőségű rétegelt lemez lehet a legjobb rezgéscsillapítás szempontjából és arra aztán olyan nemesfa borítást lamináltatsz, amilyet akarsz (meg amilyennel hajlandó az asztalos pöcsölni).
-
macera2
aktív tag
válasz
schawo #43649 üzenetére
Azt azért ne mondjuk hogy soha, meg lehetetlen, meg ilyen aztán nincs, stb. mert akkor ugye dogmatikusok vagyunk. Ami nem túl hízelgő jelző. A zaj/zavart illetően egyetértek. A futó problémával kapcsolatosan pedig, úgy is feltehetjük a kérdést, hogy egy létrejött sw. vagy hw. hiba mért pont a színben ne okozna problémát?
Végül egy többé kevésbé idevágó idézet. Nagy embertől!
"Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja." (Albert Einstein) -
Auratech
őstag
válasz
schawo #43633 üzenetére
Mindig az az erőlködés folyik, hogy az érzékelés az aztán teljesen objektív és a "jobban szól" kategóriája az érvényes, azért mert húsz éve mondja és ezrek elhiszik. Lesajnálva azokat, akik úgy gondolják, hogy ami a fülbe máshogy jut, hiszen ami máshogy szól, az előtte a levegőben és még előtte a láncban is más paraméterekkel jeleníthető meg.
És ennek az oka természetesen nem a hallás precíziós esetlegessége, hanem a hálókábel zaja. Pedig az a másikhoz képest olyan, mint a Niagara vízesés vízhozama egy injekciós fecskendő spricnijéhez képest. -
dabadab
titán
válasz
schawo #43610 üzenetére
"Ez nem a tesztalanyok hibája, ez pipiológia"
Nyilvan nem az o hibajuk, abban az ertelemben, hogy nem direkt csinaljak, masreszt meg ez olyan emberi tulajdonsag, aminek a leterol muszaj tudni, ha az ember rendes tesztet akar csinalni, es olyan torzitas az emberi eszlelesben, ami onmagaban lenullazza az olyan ervelest, hogy mit hallott valaki egy szimpla AB tesztben, plane az olyanokat, amik egy nem vak tesztnel hivatkoznak arra, hogy mennyire maskepp szolt ket dolog.
Raadasul ez nem valami misztikus tudas, amibol csak a beavatottak reszesulnek, sem valamifele mendemonda, amit ne tasztana ala rengeteg jol kivitelezett kiserlet es meres, hanem pont ellenkezoleg - ezert is megdobbento az, ami hifis berkekben megy.
-
AMDFan
addikt
válasz
schawo #43610 üzenetére
Azt írtam 90%, tudom hogy te és pár ember csinált.
Amúgy ebben tévedsz, mert nem csak egyetlen témáról készülhet foobar ABX teszt.
Le lehet tölteni a netről például wifivel egy számot, és csillivilli utp kábellel is egy számot. Van aki szerint különbség lesz a kettő között. Ezt is lehetne ABXelni -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43606 üzenetére
Bocs, hogy kényszerből neked címzem, de nem mindegy megjegyezni: az adott képet "helyesen" (okosan, ügyesen) nézve egyébként kiválóan látszik, hogy nem mozog ott semmi. Látható, hogy nem mozog.
(Annak minősítését már végképp nem címezhetem neked, hogy némelyek a kétségtelenül létező optikai és akusztikai csalódásokból milyen következtetéseket vonnak le...) -
dudika10
veterán
válasz
schawo #43606 üzenetére
Tudod jól, hogy én is így gondolom.
A dolog a "van különbség, mert hallom/látom" érvek ellen szól.
Látod, hogy forog, de ennek ellenére, mindketten tudjuk, hogy nem forog.
Az autó kerekét megfelelő tempó mellett (vagy megfelelő frekvenciájú stroboszkóppal megvilágítva) állónak fogod látni, de mindketten tudjuk, hogy az attól még forog.
A lényeg az egészben, hogy az "érzékelem tehát létezik" egy ostoba hozzáállás.AMDFan: én tudok még pár valid, sikeres ABX tesztről.
Csak a konklúzió mindig ugyan az volt a végén, hogy az "ég és föld" egy nagyon-nagyon pici valami valójában.(#43608) dabadab: remek szórakozás AA tesztet csinálni. Mindig élvezem.
(#43611) Bodz: valahogy mindig abban bízik az ember, hogy azóta a 6. osztályos fizikának utána néztek legalább páran.
-
dabadab
titán
válasz
schawo #43606 üzenetére
Igazabol ennel sokkal relevansabb pelda az, amikor az emberek ugyanazt a dolgot abszolut kulonbozonek erzekelik egyeb tenyezok miatt. Olyat talan te is lattal, amikor egy AB teszt igazabol AA teszt volt (vagyis valojaban nem ket dolgot cserelgettek, hanem csak egy volt), a tesztalanyok megis lelkesen ecseteltek koztuk a kulonbsegeket.
-
AMDFan
addikt
válasz
schawo #43601 üzenetére
De te is lásd be, hogy ezen a fórumon egy nyamvadt foobaros ABX tesztet sem akar/mer elvégezni az emberek 90%-a, mert ő hallja anélkül is
Ahha persze... Aztán ha véletlenül elvégezné és rájön, hogy nem sikerül, akkor meg kitalál mindenfélét, hogy a körülmények miatt nem hallotta, nem jó a dac, túl meleg volt, izgult, sütött a nap, fújt a szélt, fúrt a szomszéd stb... A mai napig én voltam az egyetlen aki betett valid ABX teszteket ebbe a fórumba. Mások meg okoskodnak...
(#43606) schawo: az rendben van amit írsz, de ez az egész nem erről szól. Tévútra vezetnek embereket, olyan dolgokkal amiket ők sem hallanak csak beképzelnek. Erre épült az egész kábeles iparág...
-
dabadab
titán
válasz
schawo #43601 üzenetére
"Azért lásd be plz, hogy k..va nehéz ABX-elni."
Hogyne, abszolut nem is vitatom, hazi korulmenyek kozott a tesztelt komponenstol fuggoen a meglehetosen macerastol a gyakorlatilag lehetetlenig terjed a skala - ugyanakkor azt is latni kell, hogy ez az, ami tesztnek szamit.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43595 üzenetére
A hifiben (értsd hangban) is könnyebb-nehezebb az esetleges különbségeket észrevenni a hangerő függvényében ("optimális" hangerőn a legkönnyebb). De képnél meg aztán végképp adja magát a méretkülönbség hatása a különbségek meglátására (no persze nem feltétlenül a színkülönbségek észrevételére, de akár még arra is, ám egyéb különbségek - zavarok, pixelesedés, részletek elvesztése... - főleg könnyebben észrevehetőek nagyobb méretben), nem értem miért ódzkodsz ettől.
-
blattida
nagyúr
válasz
schawo #43565 üzenetére
Mindenképp a második lehetőségről van szó.
+ dabadab, AMDFan
Kapcsolódva kammerer, xtremetuning, Ear001, andorra írásaihoz, az utp és hdmi kábelek minősége igenis hatással van a kapott hang és kép minőségére, de természetesen az analóg fokozatokon és a tápon keresztül, ezért nem mindegy, hogy milyet használ az ember.Az esetleges szakmai hiányosságok nem adnak okot arra, hogy személyeskedni kezdjetek, illetve dabadab visszaéljen a moderátori jogkörével. Ez a fajta viselkedés nem méltó sem hozzátok, sem pedig a PH!-hoz.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43575 üzenetére
"Kéretik észrevenni, hogy nem arról van szó, hogy az utp kábelnek nincs jelentősége, mert akár lehet is. De a színekhez semmi köze." A szín is adat. Az adat torzulhat. A mindennapi felhasználási körülmények között jellemzően torzul is. A gyenge UTP kábelen a színeket képviselő adatok is erősebben torzulva mennek át, több hibajavítási hatáson kell átesniük, miközben a hibajavítás is tökéletlen és torzító eszköz a mindennapi körülmények között
Azért hangsúlyozom ugyebár folyton a mindennapi felhasználási körülményeket (például az általában igencsak túlforszírozott adatátvitelisebesség-követelményeket), mert amellett, hogy a "laboratóriumi elvek"-ben sem értünk mindig egyet, az biztos (sokszor írtam már itt), hogy a valóélet-beli felhasználási körülmények között (főleg a túlforszírozott követelmények miatt) a hifi/számítógépes eszközeink működése távol esik a laboratóriumi eszközök laborkörülmények közötti lehetségesen ideális működésmódjától. A mindennapihasználat-beli UTP-kábelen haladó valós adatfolyamok haladása is távol szokott esni a laborkörülmények lehetséges idealitásától. Mindezt amellett mondom, hogy az adott témában a "laborelvek" értelmezésében sem értünk egyet, persze.
Arra szoktam elsősorban hangsúlyozni a valószínűségszámítást és a statisztikát, hogy az adott, túlforszírozott körülmények miatt, a digitális eszközeink kénytelenek ilyen alapon működni, mert nem képesek a laborelvek szerint működni. (Amellett, hogy persze sokszor a "laborelvek" is a sztochasztikára épülnek.) És akkor még a következő lépés a környezeti zavarok hatása az adatokra..."Akkor ott a vetítő DAC-jával lehet gond." Ezt hogy érted?
-
Alpee
aktív tag
válasz
schawo #43565 üzenetére
+1 a masik lehetosegre.
Talaltam egy erdekes leirast a kabelekrol:
"...A kabelek kozti kulonbseget meg lehet magyarazni es szamszerusiteni a jellemzoik altal. Ezek: ellenállás, kapacitás, induktivitás, és nem utolsó sorban a szigetelo anyag permittivitasa. Ha jobban megnézzuk, ezek kombinacioja található a frekvencia szűrőkben is (pl audio frekvencia szűrő hangvaltoban vagy aktív szűrőkben) Ezért mondhatjuk azt, hogy a kábel is egyfajta szűrő. De miféle szűrő ez? Felulatereszto? Alulatereszto? Vagy sávátereszto? A válasz: barmelyik lehet, attól függően, hogy milyen a kábel. Mint tudjuk, minden szűrő amellett, hogy szűrést végez, meg egy dolgot bevezet és az a nem kívánt fáziseltolódás. Más szavakkal, a kábel fázistorzítást vezet be..."
Ezek alapjan, hogy egy kabel mennyire illik egy adott rendszerbe v nem, azt mindenki dontse el maga, mert minden rendszernek masak a jellemzoi, maskent toleralja az adott kabel torzitasait.Abban azert remelem mindnyajan egyertertetek, hogy egy szoftver szamara, alapveto mukodes szintjen, 0 es 1-en kivul nemnagyon ertelmezheto mas ertek, pl. 0.78945...
-
xtremetuning
addikt
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #43521 üzenetére
Az UTP pedig közvetve viszi a video DAC-ba a jelet. Miért nincs (miért ne lenne) összefüggés?
(#43516) zoltanz Pedig éppen ott van a kutya eltemetve, hogy sok (nem minden), a digtalizáltságba belenőtt nyikhaj kamaszgyerek számára a digitális dolgok feketék vagy fehérek, azaz egyesek és nullák. Számukra ami digitális, annak két fokozata van: vagy hibátlanul működik, vagy nem működik. Köztes értékeket nem ismernek. (Félreértések elkerülése végett: megfogalmazásomban a nyikhaj és a kamaszgyerek is megfontolt, "tudományos" leíró szakkifejezésként szerepel.) Megint ott vagyunk, ahol ilyenkor mindig: amit ők nem tudnak, az nem is létezhet.
Az a legszomorúbb (de persze nem meglepő), hogy némelyek a pimaszságaikat folyamatos hazudozással is megtámogatják.
Régóta fel kellett volna tennem, AMDFan-t az ignorációs listámra a másik kirívó hazug mellé, de reménykedtem, hogy nem nevelhetetlen. Mostantól inkább eleve ignorálom AMDFan-t is, újra kétszemélyes a lista.(#43524) dabadab "...nem lattam soha, semmi bizonyitekot arra, hogy a jol mukodo HDMI kabelek kozott kulonbseg lenne..." "A HDMI kabeles baromkodas pont ugyanakkora okorkodes..." Tehát, aki látja a bizonyítékot, az természetesen barom és ökör. Akkor ki a troll kettőnk közül, cenzor elvtárs?
-
Ear001
addikt
válasz
schawo #43489 üzenetére
Nagyjából elmondható, hogy minél bonyolultabb egy áramkör, minél magasabb frekvencián dolgozik annál nagyobb RF zajt produkál és maga is érzékeny rá. Majdnem biztos, hogy ebből a végfelhasználó nem vesz észre semmit, de ezért gyakran vért izzadnak az áramkörtervezők. Nem kevés egyszerűnek tűnű kapcsolásban is látni IC-k között zajcsillapító-zajelnyomásra szolgáló alkatrészeket, hogy a két alkatrész egyáltalán kommunikálni tudjon egymással -pedig az még tök digitális. Egy ilyen kirakósban hogy ne lenne szerepe egy jó nagy 250 -500 MHz-en sugárzó antennának? Pláne akkor, ha az a csodadrót UTP helyett FTP vagy netán STP?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- Bomba ár! Dell Latitude E6230 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Google Pixel 8A 128GB 12 hónap garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest