- One mobilszolgáltatások
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola G86 - majdnem Edge
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
blattida
nagyúr
válasz
narumon #49682 üzenetére
Ahhoz képest, hogy a lemezgyártás iszonyat költséges dolog, óriási gépsorok és rengeteg alapanyag szükséges hozzá. A kínaiak azokat a gépsorokat az ismert gyártóktól vették meg, aki leselejtezték azokat és ott gyártották a c grade alapanyagból az olcsó márkás lemezeiket.
Amiről írsz, az nem hamis mid, hanem ugyanazon gyártó a vagy b vagy c grade-je, ami készült Japánban, Tajvanon, Indiában vagy Kínában. Te és még sokan megvettétek olcsón vagy a forgalmazó vette meg és adta tovább óriási haszonnal. Az ár mindig árulkodó.Nagyon jól emlékszem az ilyen esetekre, magam valahogy mindig elkerültem ezeket, mert nem vettem fél áron Verbatim lemezt. A hamis verbák mid-je sem volt rendben, többek között abból is derültek ki, hogy hamisak voltak.
Csak azok az nec-k voltak képesek a lemezellenőrzésre, melyek nem nec belsővel rendelkeztek, hanem átdobozolt benq-ek voltak, mert amúgy a nem átcímkézett plextorokon kívül a benq és a lite on írók voltak képesek valós ellenőrzésre, illetve az újak között már csak a lite on-ok képesek egyedül.
Én is teszteltem, sőt, még most is megteszem.
Lancerboy
Melyik mid-ű sony-ról van szó?
Ez megint csak nem hamis mid kérdése, hanem a vacak bevonaté, itt jön a képbe, hogy melyik gyárban és melyik grade-re készült az adott lemez, esetleg mire szitázták rá a jól hangzó brand-et... -
válasz
narumon #49636 üzenetére
"Szóval semmi nem biztos és annak az ellenkezője sem!"
Hitvallásom szerint szóltál!
"Ráadásul úgy hamisítják ezeket ahogy nem szégyellik."
Nekem is valami ilyesmi "félelmemből" táplálkozott a kérdésem, hogy biztos, hogy a linkelt 100-as csomag, az AZ?
Egyébként lehet, hogy SZÁMOMRA nem sok jelentősége van ennek az egésznek, mert andorra hozzászólásából kiindulva, csináltam egy eredeti vs. másolt CD tesztet. (Maxell adat CD (nem T.Y), LG DVD író, írószoftver CDBurnerXP, 4X-es sebességgel.)
Addig hallottam különbséget a kettő között, amíg tudtam, hogy az eredetit, vagy a másoltat teszem be. Abban a pillanatban, amikor össze vissza kevertem a kezemben a két CD-t, és fogalmam nem volt, hogy melyiket tettem be, melyik szól, rendre összekevertem őket, simán rámondtam a másoltra, hogy na ez az eredeti az biztos, hallom! Meg az eredetire is képes voltam azt mondani, hogy ennek sokkal kisebb a tere, a dinamikája, a színpada, ez biztos a másolt! (Arcam AVR 250, JMLab Focal Electra 926, Philips CD753 futómű, elég szar akusztikai körülmények, és 44 éves fülek.)
Félreértés ne essék, semmit nem akarok én ezzel mondani, szó sincs arról, hogy nincs különbség a másolt és az eredeti között, kizárólag az én fülemmel, az én rendszeremmel és az én akusztikai körülményeimmel való tapasztalatomat írtam le. Szóval elbizonytalanodtam, hogy NEKEM szükséges-e ez a T.Y. procedúra.
(Egyébként, mivel 100 db. T.Y és 100 db. sima CD között nem jelentős, 4-6 ezer forint különbség van, valószínűleg megrendelem a T.Y.-nak mondott csomagot, már csak a negatív placebó eliminálása miatt is.
)
-
blattida
nagyúr
válasz
narumon #49636 üzenetére
Hamisítani csak a szitázást tudják, a MID az adott, pont az alapján derülnek ki a turpisságok. Tehát, aminek a mid-je ty, az ty lemez.
A másik, szerencsére a ty gyártási pontossága és minősége annyira jó, hogy tőlük csak A grade jön ki.
A TDK, Sony már régen is csak ritkán volt ty alapú, a Verbatimok sem túl gyakran, szinte csak a pastel sorozatuk.liszi70
Például az imgburn is elárulja a mid-et. -
#07400704
törölt tag
-
Ibituba
aktív tag
válasz
narumon #46777 üzenetére
Köszönöm, ezt olvastam több helyen is, szóval akkor ez marad nem bonyolítom jobban a dolgot. Más. Szükségem lenne valamilyen "anyagra" ami nem szöszöl, antisztatikus, könnyen beszerezhető és valahogy rá lehet applikálni porszívó csőcsonk "élére", ami érintkezni fog a lemezzel. Ötlet?
-
blattida
nagyúr
válasz
narumon #46714 üzenetére
Nincs velük semmi probléma, abszolút vállalhatóak, akár fő rendszerben is, ám akkor kell nekik normális, lineáris táp (a gagyi gyári kapcsoló üzemű helyett) és egy érzékenyebb hangsugárzó. Ilyen felállás esetén a jó értelemben vett csöves hangzáshoz áll közel a hangjuk, főleg azok előnyeivel.
A 2024-esre gondolsz? Majdnem annak a legjobba minősége, csak az igen kicsi teljesítmény határolja be a használhatóságát.
-
-
Ear001
addikt
válasz
narumon #46304 üzenetére
Mint írtam körülöttem többen átestek a Technics/DD korszakon sok próba és ellenpróba helyszíne volt az épp aktuális zenehallgató szobám.
Ennél komolyabb logikai bukfencet pedig rég olvastam, mint ez: "A hifi lemezjátszóknál nem figyeltek mert minek szövegednek elég alaposan ellentmond, hogy hamarabb voltak DD lejátszók mint modern DJ-k és mint a (szerinted) marketing lózungban is elhangzott abszolút nem is voltak DJ-k láthatáron a fejlesztésnél. (Mellesleg léteznek szíjas DJ lemezjátszók ugyebár)."
Az olcsó DD-k azért születtek, mert olcsóbb és egyszerűbb volt gyártani ezeket a hifi tornyok tetejére. Kezdetben ugye volt a dörzshajtás, alapjait még a mechanikus, kézzel felhúzhatós rugóenergiát tároló eszközökből örökölve, ahol aztán volt nyomaték dögivel, meg sok-sok finommechanika, de túl sokat spórolni ezen nem lehetett, mert még a legkomolyabb készülékek is elég komoly mechanikus zajt, döbörgést produkáltak. Aztán jöttek a kicsi, elektronikusan szabályozott motorok, amik a szíjhajtás alapját adták. Így sokkal cukibb és kisebb és olcsóbb lemezjátszók születhettek, a dübörgés durván csökkent, de az olcsó modelleket sújtotta az akusztikai visszhatás, mert nem fért be a büdzsébe valami normális rugós felfüggesztéses belső felépítmény, másodszor a nyávogás, vagyis az állandó sebességtől való eltérés, mert olcsó motornak híg a leve, a hálózati feszültség sem atomstabil, a szíj nyúlását sem kompenzálja semmi..., ráadásul a japán technika elérte azt a színvonalat, hogy olcsóbb volt egy automata gépsoron mindenféle ügyes elektronikákat gyártani, mint finommechanikát összeállítani emberekkel. Így született meg a DD, olcsó motor, olcsó szabályozás, végletekig stabil fordulatszám hála az olcsó kvarcos vezérlésnek. A belső felfüggesztésnek lőttek, hiszen nem kellett hely a motornak, az gyakorlatilag rágyógyult a tányér aljára, tehát jött az akusztikai visszhatás problémája, a nagy szórt mágneses tér stb. Erre azért a japán mérnökök adtak néhány jó választ, igaz méregdrágán. Mindez valamikor a '70-es évek elején történt a Technics SP10 remek példa. Meg arra is, hogy a marketingesek kinéztek egy-két másodlagos paramétert, mint mondjuk a hangfalaknál a wattot, itt meg a nyávogást, és arra gyúrva jó nagy piacot csináltak maguknak.
Hogy a DJ-k miért kezdtek DD-ket használni? Több okból. Olcsó volt, könnyen szállítható, csak bedugod és forog, nem kell beállítani, mint egy szíjast, nem esik le róla a szíj a szkreccselésnél és gyorsan veszi fel az átállított fordulatszámot. Ezek mind járulékos dolgok, eredményei egy otthoni lemezjátszó fejlesztésénél, ahol sokkal fontosabb, hogy jól szóljon…
-
cekkk
veterán
válasz
narumon #46383 üzenetére
Igen, azért vesztik el a kínai utángyártott aksik a kapacitásuk több mint a felét is akár fél év alatt
Olyan szívesen vennék kintről a laptopomhoz aksit, de nincs értelme.
Nagyon meg kell nézni mit vesz az ember onnan. Vannak tényleg jó dolgok, én is egész sokat rendelek kintről, de gyárinak kinéző terméket nem veszek meg, mert az tuti hamis, főleg ha 1/3 vagy 1/4 áron adják. -
-
andorra
őstag
válasz
narumon #46334 üzenetére
Semmi ollyat, amit egy meghallgatást pótolhatna. (Ez vonatkozik nagyon sok hasonló kérdésre, amelyek ehhez hasonlóan, a levegőben lógnak.)
(#46333) PeachMan
A karácsonyra ígért témaösszefoglaló áttekintését ajánlanám, tekintettel arra, hogy néhány nap van már csak hátra a béta verzió megjelenéséig . Reméljük ez megkönnyíti a helyzetünket, mert naponta hangoznak el szinte ugyanezek a kérdések. -
#56474624
törölt tag
válasz
narumon #46305 üzenetére
Szerintem jóval kevesebb ember füle érzékenyebb a szíjas lemezjátszók gyermekbetegségeire, mint a DD-sére. Lehetne persze felmérést tartani, hogy ki mit hall ki jobban, de szerintem magáért beszél a tény, hogy high-end-ben a szíjas dominál: jobb kompromisszum. Illetve egy 30-40 kilós lemeztányérnál nem is tudom, beszélhetünk-e egyáltalán kompromisszumról ezen a téren.
-
Ear001
addikt
válasz
narumon #46285 üzenetére
Amit bemásoltál az 1200-asról az egy tipikus katalógusszöveg, a legolcsóbb hiperlap Akaikról és Pioneerokról majdnem ugyan ilyeneket lehetne idézni. Ugyan már mit csináltak az akusztikai visszhatás csökkentésére? Összeragasztották a vasat és a gumit? Hűha. Meg három bumszli gumilábat? És az hogy csatolja ki a rezgéseket a rendszerből?
Ehhez képest a nagy Kenwood igazi űrtechnika és még az is nyűgös sok területen.
A DJ-k azért használnak Dd lemezjátszókat, mert egyrészt nagyobb a nyomatéka mint egy átlagos szíjasnak ezért gyorsabban eléri az adott fordulatszámot, másodszor ha kézzel megállítják vagy lassítják-gyosrítják a tányért, akkor nem esik le róla a szíj. Erre a hifi lemezjátszóknál nem figyeltek, mert minek?
A szöghiba meg nem állandó, hanem határértékek között folyamatosan váltózó a vezérlés függvényében, cserébe mindenféle finommechanikai állítgató mechanizmuson kell tartanunk a kart, nesze neked rezgésmentesség.
-
#56474624
törölt tag
válasz
narumon #46294 üzenetére
Mi bonyolult? Egy szíjat feltenni? Ne már. Azt még elhiszem, hogy az elektronikához nem konyít mindenki, ami szükséges lenne, ha egy DD-ssel bibi van, de egy szíjat feltenni egy hülye is képes. Vagy egy hangszedőt behelyezni. Meg kell tanulni. Inkább ilyen olcsó daraboknál tanulja meg, mint az esetenként többszázezres hangszedőnél, hangkarnál, aztán csodálkozzon nagyokat, miért nem szól jól. Ez az LP-zés velejárója. Ha valaki hifi szinten akar LP-zni, az csinálja komolyan (ne várja egy CD-lejátszó kényelmét). Vagy sehogy.
-
#56474624
törölt tag
válasz
narumon #46290 üzenetére
Milyen kálvária van szíjas esetén? Leesik a szíj? Megnyúlik? Hatalmas dráma tényleg.
Egyébként is jobb szerintem kezdésnek egy normál karos, hogy megtanuljon olyan dolgokat, amit a későbbiekben úgy is el kell majd sajátítani (mert a feljebb lépés egy szíjas lesz jó eséllyel): beállítani a lemezjátszót.
(#46291) narumon: Állítólag nem a legjobb, sőt.
-
#56474624
törölt tag
válasz
narumon #46287 üzenetére
Thorensből sem mind ajánlott.
És persze Dual-ból sem, sőt utóbbi még több kerülendő darabot tartalmaz. A Thorens 145/160, 325, 125, 150 a leginkább ajánlható kezdésre.
Meg mellesleg én arra reagáltam, amit írtál:
Szóval ha beszarik a DD az problémásabb lehet az igaz - viszont egy Technics DD ezerszer tartósabb mint ebben a kategóriában lévő szíjas lemezjátszók. -
#56474624
törölt tag
válasz
narumon #46282 üzenetére
Hát nem tudom, milyen szíjasokkal volt neked eddig dolgod,Thorens-ek például elég tartósak a belépő/középkategóriában. Persze minden igényel karbantartást, de egy jól karbantartott Thorens 145/160-as 35-40 évig vígan működik. Vagy említhetném a Linn-eket is. Rengeteg jó és tartós szíjas van a Technics 1200-as árkategóriájában.
Azt meg valahogy nem érzem igazi érvnek, hogy high-endben számít az ár, mikor milliókért kelnek el lemezjátszók.
-
Ear001
addikt
válasz
narumon #46271 üzenetére
Dehogynem.
Egy lemezjátszón ugye csak egy dolognak lenne szabad mozognia, a hangszedő tűjének, minden más káros rezonancia. Az olcsó DD-k mind valami fikarcnyi kis motor van bennük egy egyszerű szervo rendszerrel, ami próbálja tartani a sebességet és mivel a motor nem éppen gigász, hát a tányér se túl nehéz. Vagyis az egész rendszer hol lassít, hol gyorsít, ráadásul ügyes kis mágneses teret is generál pont a legrosszabb helyen, a tányér alatt. Ez utóbbi pedig csöng, önmagában is rezonáns valami, ami alig-alig tud káros rezonanciákat kivezetni, elnyelni. Érdemes megnézni, maguk a japán gyártók is pont ezeket a pontokat javították a jobb DD-iken amikor hangminőség volt a szempont.
Ezek a filigrán, pár nem túl pontos szervomotor hajtotta tangenciális karok meg aztán végképp rezonáns valamik, gyárilag beépített szöghibával, mert ha ez nincs, akkor a szervo nem tudja mozgatni az egész szerkezetet.
Ezek állandó és nem módosítható hibák, míg egy szíjhajtású lemezjátszón a megnyúlt szíj cseréje és a kellő fordulatszám beállítása után az alap nyűgök ki vannak küszöbölve.
Nem egy ismerősöm van, aki pont az általad említett Technicsekből akart magának jó kis hifi lemezjátszót építeni és kiscsillió tuning és módosítás után vett valami szíjhajtásút.
A kérdés pedi Rotelről szólt, ami nem összevethető a mai fillérkuporgatós cégek szuperolcsó szíjhajtású lemezjátszóival. Ez uygen egy büdzsé modell de okosan és ügyesen megtervezve.
-
#56474624
törölt tag
válasz
narumon #46273 üzenetére
Én tapasztalatom az, hogy ha szíjassal valami gond van, az nagyon könnyen orvosolható. Egy szíjat cserélni nem nagy ügy. Vagy megtisztítani a zsírtól, hiszen valamikor csak annyi a baja. DD-snél a bonyolultabb elektronika miatt több a hibalehetőség.
Amúgy pedig amit leírsz, az fából vaskarika. Épp ez az, hogy ha jóval olcsóbban megvalósítható a szíjas, evidens, hogy ugyanannyi keretből tisztességesebb szíjasat tudok gyártani (vásárolni), mint közvetlen meghajtásosat.
Persze mindenből lehet csinálni rosszat is, ez tagadhatatlan, de egy kezdőnek inkább javasolnék egy meghibásodásra kevésbé hajlamos darabot, minthogy elmenjen a kedve az egész LP-zéstől.
High-endben különben a szíjas fölénye a jellemző. -
blattida
nagyúr
válasz
narumon #46275 üzenetére
Ez ugyanaz, mint a cd-k esetében a popzene versus minden más.
Modern, főleg elektronikus popzenékre valóban általában jobbak a dd lemezjátszók, mert van a hangjukban egyfajta pörgősség, vibrálás, tuc-tuc faktor, ami alkalmasabbá teszi őket az ilyen zenék prezentálására.
Én azonban minden más műfaj esetében inkább nem tanácsolom őket, de kétségtelen, hogy ha nincsenek különösebb igények, akkor ezek is megteszik, mivel működnek, funkcionálnak, hifire még jók is.Tehát, ha az általad is kedvelt zenékkel kerülne felhasználásra, akkor a DD vonal jobb választás lehet.
-
blattida
nagyúr
válasz
narumon #46268 üzenetére
Pedig abban a hsz-edben, amire válaszoltam, csak azt írtad, hogy mit ne.
Én nem ajánlanék DD-t, még drágán, normálisat sem, mert rosszabb, mint a szíjjas, kezdőnek meg különösen nem, mert tényleg sok nyűg lehet velük. Ha a Te gondolatmeneted folytatom, akkor nekik a full automata DD lenne az ideális, hiszen azzal van a legkevesebb manuális tevékenység, főleg, ha még beépített lemeztisztítót is tartalmaznak.
Viccet félretéve, valóban Ő dönt, de amire jelenleg neki kell, annyiért, arra az említett pörgetők is alkalmasak, megfelelnek. -
blattida
nagyúr
válasz
narumon #46262 üzenetére
Ez oké, viszont ennyiért jó lemezjátszó + hangszedő nem sok van és ha már így gondolod, akkor ezt le is kellett volna írni neki.
Ez a mit ne, önmagában, nem sokat segít, ennél hatékonyabb tanácsot kellene adni, ha már veszed a fáradtságot és válaszolsz neki.
Én továbbra is fenntartom, hogy ennyiért, első lemezjátszónak egyik sem rossz, bár tagadhatatlan, hogy olcsóbban, például egy nad 5120-as, valamelyik olcsó AT hangszedővel is jó lenne, ráadásul kevesebb pénzért. -
-
rappit4
őstag
válasz
narumon #45485 üzenetére
Az a helyzet, hogy a phonoval nem nagyon akarok szarakodni, most inkább a könnyebb utat választanám. (igazából a nyáknyomtatás a nyűg nekem, elvinni a sulimba ahol van lézer nyomtató, rávasalni ami nem biztos hogy jó lesz utána marni ami szintén rizikós aztá bevásárolni alkatrészből stb. most inkább megvenném és csak várnám, hogy tegye a dolgát a postás
)Kaptam egy ajánlatot egy rega phono miniről, szerintetek 15ér megérné.
-
#71562240
törölt tag
válasz
narumon #45451 üzenetére
Számomra eddig jazz és komolyzene területeken is könnyű volt legyőzni a CD-vonalat az analóg vonal által, azonos kategóriájú lejátszókat alapul véve, bármely árszegmensben. De újra hangsúlyozom, én ilyenkor szigorúan olyan LP-kről beszélek, amelyek analóg módon lettek felvéve-keverve, tehát soha nem érintette őket semmilyen digitális stúdióeszköz. Csak így korrekt az összehasonlítás.
-
eclipse006
őstag
válasz
narumon #45449 üzenetére
Arra gondoltam itt, hogy időigényes beszerezni a lemezeket, mert ismerve magamat alaposan utána járnék minden részletnek, csak sajnos a munka mellett nem sok időm marad. Arról nem tettem le még, hogy kipróbálom az LP-t, de a jelenlegi anyagi helyzetem nem teszi lehetővé ezt. Marad most még a CD, sok kellemes örömöt okoz nekem ez a forrás is.
szerk: Amit írsz a Coldplay-el kapcsolatban, sajnos én is észre vettem már a CD esetében, tényleg olyan érzésem van, hogy szándékosan "butították" le a minőséget.
Ba cy lus: Na igen. Elsőre persze egy alap konstrukció is elég lenne már csak azért is, hogy rájöjjek, merre kellene indulnom. Nem vetettem még el ezt a tervet, csak várat magára.
-
eclipse006
őstag
válasz
narumon #45447 üzenetére
Huhh, elég vegyes felvágott: Bonobo, De Phazz, Faithless, Kosheen, Sade, Yonderboi, LTJ Bukem, a régebbi Coldplay albumokat nagyon szeretem, U2-nál is a régebbiek, Mike Oldfield, Dido és még sorolhatnám. Egyébként van jó pár album ami bakeliten is van, de nehézkes a beszerzésük, legalábbis számomra.
Nem ismerem konkrétan ezt az Oppo lejátszót, csak magát a márkát.
-
eclipse006
őstag
válasz
narumon #45434 üzenetére
Milyen CD-játszót használtál?
Gondolkodtam már sokszor azon, hogy meg kéne próbálni a vinylt, csak sajnos amiket hallgatok nem igazán van meg bakeliten.Tomi_Sci: A kép alapján szerintem 160 mm-es perem kellene hozzá. Ha nem csináltál még ilyet, inkább keresni kellene valakit, aki ezzel foglalkozik.
-
contaxg
veterán
válasz
narumon #45291 üzenetére
Próbáld felvenni ezzel az úriemberrel a kapcsolatot.
-
AMDFan
addikt
válasz
narumon #45135 üzenetére
Azért egy ilyen kategóriájú AN dobozt elég aránytalan hasonlítani egy 200 ezres aktív monitorral. Ami ezt ki tudná váltani azt a saját árkategóriájában kell keresni, ugyanúgy 8"-os mélyközéppel. Ennek csak a nagyobb Dynaudiok, Neumannok Genelecek lehetnek alternatívái.
(#45134) zoltanz: látod erről beszéltünk. Rendszerszinergia... Nálad ez teljesen hiányzik. Én azt is el tudom képzelni, hogy az erősítőd miatt olyan fázishibák lépnek fel amik miatt abszolút kusza teret hallasz. Valaminek kellene lennie azért, de az a Sony erősítő nem a Bösendorfer mellé való erősítő. Akár konzervatív vagy, akár nem, ez így nem jó, és változtatnod kell a felálláson.
-
-
#71562240
törölt tag
válasz
narumon #45070 üzenetére
A használt CD-játszóra elvi síkon rengeteg alkalmas, "best buy" típust lehetne javasolni, hosszú lenne a lista, tehát mégiscsak az lenne az üdvözítő, ha a vásárláskor aktuális hirdetéseket véleményeznénk. Addig olvasgass, figyelgesd a kínálatot, és kérdezz rá, ha valami érdekesnek tűnőt látsz. Mindenesetre a te körülményeid közé én a legalább 20-25ezres nagyságrendet javasolnám, de inkább afölött.
-
priti
addikt
válasz
narumon #44965 üzenetére
Én nem haragszom, csak hozzáteszem, hogy én nem vagyok egy élete végén lévő doktorált prof és ez nem egy tudományos folyóirat, így a véleményemnek nem minden mondata egy eleten át tartó tudományos értekezés kivonata, amit ezért érdemes mondatonként elemezni. Ha nem tudod a hozzászólásomat egyetlen egységként értelmezni és elkezded darabokra szedni az nekem olyan, mintha belém akarnál kötni. Én úgy nem akarok fogalmazni és arra készülni, hogy minden mondatom meg kell védenem utána egyesével, mintha egy munkát védenék. Én most beszélgetek, nem dolgozom. Nyilván én is élezek itt-ott akár hatásvadász céllal, de ez belefér szerintem. Felsorakoztattam sorokat egyetlen hatás kiváltása érdekében. Egy másik nézőpont megértetése érdekében. Ha átment, akkor már a háborút nyertem meg, így nincs veled csatám. Ha nem ment át, akkor már a háborút veszítettem el és újfent nincs veled csatám.
Van aki számára a zenében az újdonság fontosabb a minőségnél. Az újdonság teszi igazán izgalmassá, élővé. HiFi minőségben, de századszorra hallgatod ugyanazt a felvételt. Szereted, mint a rab a cellájában az egyetlen könyvét. Ez unalmas sokak szerint. Nem igénytelenek, csak igényük van valami újra. Szívesen meghallgatnák újra a kedvencüket, csak egy kicsit másképpen, egy kicsit áthangszerelve. A tömegpszichózis is igaz lehet. Talán az is benne van. Talán szeretnek új embereket megismerni, akiknek hasonló az ízlésük. Ezer oka lehet. Van aki csukott szemmel ülni megy, mert úgy szereti egy terem akusztikáját, mint te a hangfaladat és ezért oda szeret járni szinte nem is nézve éppen ki ad elő. Otthon meg a vacak szólna, de már az se, mert a feje fáj estére. Leginkább csendre vágyik.
-
#71562240
törölt tag
válasz
narumon #44963 üzenetére
Hát, én tudom, hogy van ilyen készülék, mint fentebb is jeleztem, már 'kilencvenben olvastam és beszélgettem róla, éppen az ilyesmik(ben rejlő lehetőségek) miatt utaltam a fejlesztés analóg irányainak elsikkadása miatti szomorúságomra. De mint említettem, még ezen kívül is számos formája volt, van és tud lenni az analóg zene lézeres, egyéb optikai vagy egyéb mechanikusérintés-nélküli kiolvasásának. Újra mondom, ne ragadjatok le a mikrobarázdás lemeznél a témában, mert az csak egy kis szelete.
Most tényleg indulok.
-
-
válasz
narumon #44936 üzenetére
Ez most milyen kérdés? Torrentet Te is tudsz keresni
én spec öt pec alatt nem találtam, csak CD FLAC-et. Esetleg persze megvan valakinek itt fekete lemezen és gyárt belőle Neked egy próbát; de ennek kicsi a valószínűsége...
Mint annak is, hogy egetrázó különbség volna a két felvétel között. Egy szétzúzott és agyonloudnesselt Metallica az más helyzet, azon nagyon sokat dob egy esetleges nagyfelbontású és újrakevertmasterelt felvétel (tömindegy mire nyomva); de az ambient Anathema nem ez a kategória szerintem. -
andorra
őstag
válasz
narumon #44865 üzenetére
Ha a handobozok teljesítmény igénye nagyon magas, akkor egy jelentős értékvesztést elszenvedett hatos, hetes sorozatú, 2011-2012-es évjáratú Marantz HM pl. szóbajöhet. Főleg ha valaki az egyéb funkcióit is ki tudja használni. Ez nem jelenti azt, hogy ezt az irányt preferáljuk.
-
-
Ear001
addikt
válasz
narumon #44718 üzenetére
Ez nem magyar sajátosság. A legtöbb angolnak is is legalább Vg a lemez, ha nincs rajta pizzadarabka a nyolcvanas évekből és vésővel ejtett keresztbarázda.
A kereskedők azért már óvatosabban osztályoznak, de ha nem látható a sérülés, például csak lejátszás közben derül ki, hogy mondjuk szárazon játszottak le párszor korábban nedves lejátszásra befogott lemez, és állandó sistergések mellett szól csak a zene, de szemre tökéletes a lemez felülete - hát az is legalább VG.
-
AMDFan
addikt
válasz
narumon #44564 üzenetére
Audio Note: sajnos nem voltunk ott sokat, mert egy elég bágyadt komolyzene szólt rajta, éreztem benne a lehetőséget, de azon a zenén nekem olyan kis szürkének tűnt.
Elac-ból valami kis pici volt ott talán a BS 192. Hát a hangja is olyan kis pici volt. Ha ez volt kinn akkor rettentően soknak tartom érte a majdnem 300 ezres vételárat.(#44563) gyurczy: melyik volt az a büfé melletti banda?
-
ghoszty
tag
válasz
narumon #44283 üzenetére
és mit tudnál ajánlani ~60 alatt? ugy hogy erősitőre csak ~30 van kb szoval eddig ami szobakerult az
NAD 3225 PE 20k
Fisher BA 6000 25k
Jungson Ja-66A 40k (ez csak akkor jonne ki ha olcson jutok dobozhoz)valahogy kikéne hoznom egy jo sztereo szettet ~80 bol pc hez és akkor még nem számoltam DAC, hangkártya, kábelek meg semmit
ajánlottak nekem egy ilyen DAC ot: Musiland Monitor 1 Usb Egy kissé megtuningoltam így már fantasztikusan szól
(Elna Silmic II kondik, OP275 csere LM4562-re) 11k -
xtremetuning
addikt
válasz
narumon #44249 üzenetére
Jobb nem lesz, abban megegyezünk
.
DE én, a digit versus analóg vonatkozásában írtam, arra, hogy honnan lesz jó minőségű anyagod.
A te esetedben nem jó megoldás, az enyémben igen. Elég 4-5 megbízható ember, akinek a ripjeit használom arra a kevés felvételre, amit (egyelőre) másképp nem tudok megszerezni. Így viszont a végeredmény a digit oldalon is megfelelő dinamikájú lesz. Ha már a dinamikát emeltük ki a te esetedben. -
válasz
narumon #44244 üzenetére
Bizonyos dolgokban igazad van. Egészen biztos vagyok, hogy találsz olyan LP kiadást, aminek nem lehet fellelni megfelelő minőségű digitális változatát. Szerencsére ez egyre ritkább, az új címek már jellemzően több különböző változatban jelennek meg, és lehet közöttük csemegézni. És azon is dolgoznak egyes cégek, hogy a régi címek közül is minél több megjelenjen normális dinamikával. 100%-ig ezt természetesen nem lehet kivitelezni, mindig lesz olyan, hogy valaki talál még egy kiadást, ami még épp nincs meg, csak gyenge minőségben. De szerencsére jól alakul a dolog az elkényelmesedett, lusta disznó digitális hifisták legnagyobb örömre. De a vinil még előnyben van, az biztos. Szóval nem akarunk le/rá/össze/visszabeszélni az analógról, pont ahogy a digitálisról sem. Senkit.
-
-
xtremetuning
addikt
válasz
narumon #44207 üzenetére
Egy apró szösszenet részemről, bár az én véleményen csak igen halványan releváns :
Amikor eldöntöttem, hogy újra nekiesek az anno. pénzhiány miatt kötelezően elfelejtett hifizésnek, pont a computer audio hajnalára érkeztem.
El kellett döntenem, melyik irányt választom : analóg - vinyl - több macera, viszont biztosabb végeredmény, illetve induljunk a streamelés - hangformátumok - bizonytalanabb végeredmény, ámde sokkal kevesebb macera irányába.
Az utóbbi mellett döntöttem (éljen a kényelem), és amúgy is, szeretem a kihívásokat.3 év alatt eljutottam valahova, ahol most jól érzem magam és nem érzem a hiányát a bakelitnek, pedig életem elég nagy részét köztük töltöttem. Daft Punk, Avicii, Madonna, Depeche, és sok mainstream szintén a palettán van nekem is Patricia Barber, Kari Bremnes, Johnny Griffin, Jon Lord, Mari Boine és még számtalan audiofillebb
zene mellett. Andorra miatt még a klasszikusokba is belecsaptam és azt hiszem egész jó végeredménnyel szólnak ők is a "majdnem" véglegesített rendszeren. Így már akár szeretem is Őket hallgatni.
De miért is mindez ? A lényeg, hogy a technológia mai állása mellett SZVSZ nagyon elmosódtak a régi éles határok. A tranzisztoros erősítők tudnak zeneibben, csövesre hajazó hanggal élni, és a csövesek is hajaznak a tranzisztorosok előnyeire. Egy mostani streamer attól komoly, hogy jól megválasztott szerver kiszolgálással igenis tudja az analóg hangot, dinamikát. Én is hallom az általad utalt hangszereket egy 'együgyű' Madonna felvételnél. Van egy ismerősöm igen-igen-igen komolynak nevezhető analóg rendszerrel (nagyjából 100M-es rendszerről beszélünk) - szemellenzős bakelit felfogással. 3 hete, pár nálam töltött óra után elismerte : amennyire csak lehet, megközelítettük az analógot, ellenben sok helyen el is hagytuk azt.
Most ott tartunk, hogy kezdünk neki összerakni valami hasonlót.Conlusion : én elismerem az analógot, de nem szabad (lehet) elmenni a mostani digit termékek mellett.
Maczkó jöhet az ekézés.....
-
PuMbA
titán
válasz
narumon #44224 üzenetére
"Még a legrosszabb vinylen is 10 körül van a DR"
Én egyszer letöltöttem egy ilyet 10-es ripet, de csak abban különbözött a CD-től, hogy a dBFS mérőn a peak audio level és az rms között nagyobb volt a különbség, de egyébként ugyanúgy "egy helyben állt az egész", ilyet egy declipper szoftverrel könnyen meg lehet csinálni CD-ről, de ettől még nem fog jobban szólni
Becsapós lehet a DR szám...
-
AMDFan
addikt
válasz
narumon #44212 üzenetére
Így van, jóval nagyobb dinamikával szólnak a vinyl-re készített felvételek. Igazából miért nem azt csinálod, hogy digitális rendszered van, és beszerzed a vinyl ripeket, vagy mondjuk elkészíted magadnak. Persze nem lehet minden vinyl ripben megbízni, de alapvetően engem zavarna, hogy romlik a vinyl minősége minél többször játszom le, plusz sokkal egyszerűbb a zenehallgatás is. Persze van aki pont a szertartásos mivoltát szereti az egésznek.
(#44214) andorra: miért fáj az neked ha valaki népszerűsíti az analóg lejátszást? Itt csak és kizárólag arról lehet beszélgetni amiről pár ember szeretne? Szerintem nem... Ez nagyon is érdekes téma és szorosan kapcsolódik a hifihez.
(#44216) narumon: egyáltalán nem csak jazz és komolyzene rajongók írnak. Bár azt sajnos én is észrevettem, hogy a zene mint olyan sok hifistától eléggé távol áll
-
bajnokpityu
félisten
válasz
narumon #44212 üzenetére
oké, én is gondolkoztam, valami kompenzálásnak lennie kell a CDhez képest. tehát valóban nem ugyanaz.
Mivel digitálisan kevernek, elég logikus feltételezés, hogy abból keverik tovább a fekete-lemez anyagát. Ahol lehet, hogy kompenzálnak valamennyit a loudnessből is, még ezt is elhiszem. De, hogy fullosan előlről kevernék az egészet, miközben a várható profit garantáltan alacsonyabb, ezt nem gondolnám. Szerintem egy autómata rendszert ráengednek, és csókolom.
amdfan:sztem ő pont azt mondja, hogy kisebb dinamikával készülnek a vinylek. (sztem magának a lejátszásnak van kisebb dinamika-tartománya) tehát szerinte a CD loudnessesebb, mint a vinyl.
-
blattida
nagyúr
válasz
narumon #44200 üzenetére
A mainstream zenéknél lehet, hogy így van, ez érvényesül a vinilen is csak kevésbé, alapvetően technikai okokból, viszont klasszikus, jazz vagy egyéb nem mainstream zenék esetében, normális kiadók lemezein ez szerencsére nem érvényesül, mivel ott a hangminőség az elsődleges.
A digitális túlvezérlés nem okozná a tű kiugrását a barázdákból, amit Te is írtál korábban, a fősodor cd-i kis dinamikájúak, amit ebben a formában lp-n nem lehet megcsinálni, mert a magasakkal is vigyázni kell és a lemezekre is rá kell férni...
dreed
Szinte ugyanaz a kettő, a futóműben lehet eltérés, mert a mk2-es grundigokban lehet cdm2 és cdm4 is.
Azt vedd, amelyiket olcsóbban vagy jobb állapotban megkapod, azonban a cdm2-vel is vigyázni kell, mert ha meghal, akkor drága mulatság a javítása. -
andorra
őstag
válasz
narumon #44210 üzenetére
Olyan étizedek óta nagy tapasztalattal rendelkező hifizők, akiknek aligha tudsz már újat mondani, önállóan eldöntötték, ki így ki úgy, hogy mit hallgatnak inkább. Tehát ne abból indulj ki, hogy információ vagy tapasztalat hiánnyal küzdünk, tlsztelet persze a kivételeknek. Én például személy szerint nem kívánlak arról győzködni, hogy ne analógot hallgass, ha neked az tetszik. Ha valaki tanácsot kérne ez ügyben, azt mondanám, hogy hallgasson meg mindkét rendszerből minél többet és döntse el saját maga, hogy mit választ. De érvekkel győzködni egymást olyanoknak, akik ezen már réges régen túl vannak, teljesen értelmetlen és kilátástalan.
-
#71562240
törölt tag
válasz
narumon #44193 üzenetére
"Engem nem zavar az, hogy a stúdióban digitálisan dolgoztak - miért zavarna? (...) Ezzel a fából vaskarikával ilyen szinten nem értek egyet."
Két okból is zavarhat a digitális stúdiómunka, még analóg lemezkészítésnél is. Egyrészt, az elhangzott zene eredetileg analóg volt, tehát a stúdióbeli AD majd DA átalakítással plusz, hangminőségrontó konverziót viszel be a hangfelvételbe. Törvényszerűen rontja a hangminőséget a konverzió. Másrészt, általános tapasztalat (kivétel szinte minden alól van), hogy a stúdiómunkálatok során is jellemzően annál jobb egy hangfelvétel, minél rövidebb és minél későbbi szakaszon szerepelt digitálisként a munkálatok folyamán. Ehhez kapcsolódó, szintén általános tapasztalat, hogy jellemzően a CD-k közül is az AAD-k szoktak legjobban szólni, majd az ADD-k, és a legrosszabbul a DDD-k - megint hangsúlyozom, kivételek persze vannak. Általában a CD is annál jobban szól, minél kevesebb és minél később bekövetkező digitális művelet történt a hangfelvétellel - az audiofil stúdiók egy része ma is törekszik ennek a gyakorlatnak a fenntartására, miközben persze az idő előrehaladtával az igényes hangmérnökök számára egyre fejlettebb digitális stúdióeszközök állnak rendelkezésre, ezt is el kell ismernem. De nagyon kevés az olyan (bár tudnék példákat mondani), igényes és alkalmas hangmérnök, aki akarja és tudja is okosan használni a digitális stúdióeszközöket, mint például az említett Alan Parsons. Alan Parsons azért sem igazán jó példa, mert az ő zenéjében (és sokszor az őt hangmérnöknek-producernek használók zenéjében) már a hangszerek is jellemzően digitálisak, tehát ott más a kiindulópont - persze hasonlóan sok más mai zenéhez-popzenéhez.A közben felmerült témához a már korábban is hangoztatott véleményem: A vinyl ripnél kevés iszonyatosabb, undorítóbb dolog van a világon, elvi és gyakorlati szempontból is - annak ellenére, hogy bizonyos okokból a hangképének bizonyos szegmensei valóban tudnak jobban vagy jobbnak látszóan szólni, mint a CD-rip. Vinyl rip ne akarjon velem egy sötét sikátorban találkozni.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
narumon #44193 üzenetére
Neee, kérem, ez hasonlóan szemellenzős ostobaság,mint a klasszikus zene mindenek felett, vagy a számitógép nem lehet jó forrás, bezzeg a CD, stb...
Azért monod ezt, mert még nemigen volt szerencséd jó digitális forráshoz, ezért a szűkült perspektivád.
Ettől még létezik.Van mindkét forrásom, de ahogy sikerült egyre analógosabbá tenni a digitális forrásomat, egyre messzebb került a hifi állványtól. Hétvégén vittem le a pincébe.
-
blattida
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest