Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Flowtation #2094 üzenetére

    Playback produkciónál miért kell bemikrofonozni a dobot?

    Szomorú, hogy alapszintű szakmai tudás nélkül vállal el valaki egy ilyen munkát. Nyilván nem a személyed ellen tiltakozom, hanem a jelenséget kritizálom.

  • rootkiller

    őstag

    válasz Flowtation #2094 üzenetére

    Szia!

    Teljes képzavar van sajnos. A DI box 3 dolgot csinál:
    - impedanciát illeszt
    - galvanikusan leválaszt
    - szimmetrizál
    A DI box gyakorlatilag egy standard eszköz arra, hogy bármilyen aszimmetrikus jelforrást - pickupos hangszer legyen az gitár, hegedű, vagy bármi, billentyűs hangszer, dobpad, hangkártya, sampler, hard disc recorder illetve egyéb más dolgok aminek jack kimenete van - a keverőpult szimmetrikus bemenete felé csatlakoztassunk. A DI box-ot jellemzően a szolgáltatónak (vagyis neked) tiszte biztosítani, kivételt képeznek ez alól az úgy nevezett önjáró produkciók (ezekkel te nem találkozol, ez komoly profi szint) illetve a saját cuccal rendelkező hakni zenekarok. A DI boxokat egyébként két részre kategorizáljuk: aktív (elektronikával rendelkező) és passzív (gyakorlatilag egy trafó). Az aktív DI boxoknak jóval nagyobb jelszintjük van, így a passzív pickupos hangszerek csatlakoztatására alkalmasabbak. A passzív DI boxok jól működnek minden olyan jelforrással amiben aktív elektronika van, legyen az egy elektroakusztikus gitár amibe elem kell vagy egy szinti.

    Ami nekem az aggályom, hogy jelen esetben egy zenekarról van szó, ahol a rider szerint van dob is, és olyan fog hangosítani, aki nincs képben azzal, hogy mi az a DI box, hogyan kell használni. Ezekből az esetekből szokott az kijönni, hogy a produkció elégedetlen, hiszen egy alap hozzáértés nélkül nem lehet kiszolgálni egy zenekart.

    Alapvetően amire minimális esetbe szükség van:
    PA - sub, top
    3 monitor láda külön úton
    dobszett, ének mikrofonok, két DI box
    kábelezés
    olyan keverő, amin van legalább 12 csatornányi mono XLR bemenet, 3 független pre-fader aux és egy post aux egy effekt (zengető) számára
    multicore kábel - hogy a keverőt el tudd helyezni a színpaddal szemben, hogy halld is mit csinálsz
    2 kis állvány (lábdob, pergő), 5 nagy állvány (lábcin, overhead, énekek)

    Ezeket kéne a keverőre dugni:
    1. lábdob - dinamikus lábdobmikrofon
    2. pergő - dinamikus mikrofon
    3. lábcin - kismembrános kondi
    4. tam 1 - dinamikus csiptetős dobmikrofon
    5. tam 2 - din. csip. dobm.
    6. tam 3 - din. csip. dobm
    7. overhead - kismemrános kondi (kis helyen elhagyható)
    8. basszusgitár - di box
    9. gitár - di box
    10. bass vokál - ének mikrofon
    11. gitár vokál - ének mikrofon
    12. dob vokál - ének mikrofon

    Ha ezek nincsenek meg, akkor nem lenne rossz lemondani a bulit, keresni valakit aki ért hozzá és tényleg meg tudja oldani, van hozzá eszköze, vagy valamit kitalálni, mert ebből így jelen állapotban nem sok jó fog kisülni. Bocs, de ezt csinálom 8 éve elég komoly színvonalon, komoly motyón a magyar élvonallal.

  • MineFox54

    őstag

    válasz Flowtation #2094 üzenetére

    Nem...

    Abba egy darab asszimetrikus vonalszintű jel megy be, és valószínűleg egy mikrofonszintű szimmetrikus jel jön ki XLR-en. Név szerint ez a basszgitár és a gitár most. Az éneket külön dugod le...
    Hozzák egyébként a DI-t?

Új hozzászólás Aktív témák