Hirdetés
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
49/2003
4. §
(1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a
Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által
elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott
jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
PTK
306/A. §
A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.vagy
Szintén PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható
rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős
kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Hajrá.ui: Az "elállhat a szerződéstől" rész jelenti, hogy visszakérheted a pénzed.
A 15 nap valószínűleg munkanapként értelmezendő. A dec 14. - jan 10 vonalon nemtudom volt-e annyi munkanap. Én még várnék legalább egy hetet a helyedben.ha meg összeb@szva jön vissza a noti a szervízből azt még ott helyben meg kell nézni és nem átvenni. Mert ha átvetted cseszheted.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Ha a kihelyezett szervízpartner ugyan az a cég (vagy valami hivatalos módon partnerek) akkor simán.
ha meg futár hozza, akkor ne engedd el, bontsd fel, nézd meg, hogy nincs-e szétcseszve és ha igen vegyetek fel jegyzőkönyvet róla, hogy így hozta vissza. Ezért utálni fog a futár, mert siet, de más f@szával ne verje a csalánt ugye...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Attix82
őstag
A rendelet a „törekvés” fogalmát nem határozza meg pontosan, ezért valamilyen, a gyakorlatban is használható tartalmat kell adni ennek a fogalomnak. A korábbi szabályozás megváltoztatása azért vált szükségessé (és ezt fogyasztói oldalról is respektálni lehet), mert bizonyos esetekben a forgalmazón kívül álló okok vezettek a határidő túllépéséhez, ugyanakkor a következmények egyedül őt sújtották. Álláspontunk szerint a forgalmazó akkor teljesíti a jogszabályi követelményt, ha minden olyan szükséges lépést megtett, ami a hiba határidőn belüli elhárításához szükséges volt. Tehát pl. időben továbbította az árut a szakszervizbe, időben rendelt pótalkatrészt stb. A fogyasztó természetesen vitathatja a törekvés megfelelőségét, ilyenkor a békéltető testületnek vagy a bíróságnak kell kimondania a végső szót.
A két hetes határidő lejárta előtt még nem lehet számon kérni a javítás elhúzódását. Azt azonban megteheti a fogyasztó, hogy érdeklődik a termék sorsa után. Ebből ugyanis kiderülhet, tényleg törekszik-e a forgalmazó vagy a szerviz a hiba mielőbbi elhárítására. Ha hanyagságot tapasztal (pl. egy hét elteltével még csak el sem küldték az árut a szervizbe, vagy nem rendeltek a hiányzó alkatrészből stb.) máris felléphet a jogszabály megsértése ellen. Ha a forgalmazó (szerviz) törekvése bizonyított, akkor a következő két hét még rászámítható a teljesítésre. Ennek elteltével azonban csak egy határozott időpontra vonatkozó, lehetőleg írásba foglalt ígéretet szabad elfogadni, további ígéreteket, hitegetést nem. Konkrét ígéret hiányában, illetve a vállalt határidő letelte után kezdeményezni kell a dolog cseréjét.
-
asdf_
veterán
De mit keresett az a tv egyaltalan a tescoban? Tudom, tudom, viheti oda is a juzer, ha kedve van, no de 10 kilonal velhetoen nehezebb, innentol feltarcsazod az lg ugyfelszolgalatot vagy a legkozelebbi szervizt, azok szepen kijonnek erte, es elviszik, majd pedig visszahozzak. Azzal, hogy bekerul a tescoba igen nagy esellyel csak noveli az ember annak idejet, amig tavol van a keszuleketol. A masik oldalon ellenben a tesco nem fog megszunni sok ev mulva sem -legalabbis kisebb esellyel, mint egy random szorakoztatoelektronikai bolt-, igy mondjuk dec 18 +30 nap + 1 het (legyunk megertoek, dec. 23. es jan. 2. kozott a fu sem nott sehol sem) igy ha olyanod van, akkor elallhatsz a szerzodestol, a vasarlas osszege visszajar, aztan ha nem adjak, akkor viszont megnyered, hogy fizetesi meghagyas, esetleg birosag is es 1-2 ev mulva mar penzednel is vagy
PTK. 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
-
-
asdf_
veterán
Hat, az apjuk pelojat. Ha van egy jotallasi jegy, azon rajta a szakszervizek, cimmel, telefonszammal, aztan ebbol egynel jelentkezel, legalabbis regen ilyen volt, majd meglesek egyet, ha kezember kerul egy, de eros tippem, hogy 10 kilo folotti a cumo, igy te biztos nem viszed sehova, hanem jojjenek szepen erte. Vagy ez az uj modi, hogy a szakszervizek elerhetoseget eltitkoljuk, es elhajtjuk a vevot a kiskerbe?
[ Szerkesztve ]
-
Bferibörs
addikt
Galaxy S23 ultra, Xiaomi 12T, Blackview Tab 18, Lenovo P2 dual
-
Kaci84
őstag
A folyamatos "zaklatásukon" kívül nem tehet nagyon mást. Mivel nagy cégről van szó lasabban örölnek a malmok.
Amit mégis tehet, bejelentés a lakhely szerinti Békéltető testületnél, illetve a Fogy.véd oldalán ingyenes bejelentés ami(valszeg ugyanúgy a békéltetőhöz kerül) utána Bírósági per. Viszont a bejelentésedtől is eltellik 2-3 hét amire lenne valami addigra visszakapod a pénzt. Nem lenyúlni akarják a pénzt, hanem ilyen viszonylag nagy rendszerben vannak ilyenek, persze attól még dühítő.
Pl. én rendeltem egy cuccot, de véletlenül a személyes átvétel volt kipipálva és megrendeltem. Rögtön észrevettem és 5 perc után írtam nekik, hogy annyit módosítsanak, hogy házhozszállítás. Azt már nem lehet, le kell mondani a megrendelést majd újra rendelni. Abból a termékből 1db volt, szóval nem tudtam újra rendelni csak kb. 1 hét után amire visszakerült a készletre... Érted a hülyeséget?
Problémátokat megértem, de érdemben nem tudsz tenni semmit sajnos. -
Kaci84
őstag
Mennyi idő telt el és mennyi levél illetve mennyi telefon volt?
Egy részének amit most írok kicsit utána kell nézni, de erről is lehet próbálkozni.- ügyvéd által íratni levelet, ami a tényeket és lehetséges jogi következményeket sorolja, talán lesz ügyvéd aki 5e-ért megírja
- ezt nem tudom pontosan mi a menete, feltétele, de közjegyzővel egy fizetési meghagyást kérni
- itt a per így alapból nem tudom mennyire játtszik, itt nem vitás kérdésről van szó, hanem az ő részükről egy nem teljesítésről és/vagy fizetési késedelemről -
asdf_
veterán
Chargeback a banknál (már ha kártyával fizetett)? Ugyan nem lesz az sem rövid, mert vagy 30 nap az elbírálás, de legalább megtanulják, hogy nem szórakozunk, ha egy adott cégnek sok chargeback-je van, azt nagyon nem szeretik a kártyatársaságok és "jutalma" is van.
Az alza nemtom magyar vagy cseh cégen keresztül árul nálunk, ha magyaron, akkor illetékes kormányhivatalnál is mehet bejelentés hogy 14 napon belül nem küldték a pénzt (ettől sajnos még nem lesz pénzed, de ha megbüntetik őket, az megintcsak nevelő jellegű a késbbiekre nézve). -
Gyuri27
félisten
"A 10 ezer forintnál olcsóbb cikkekre nem jár jótállás, afelett pedig a következőképpen alakul az időtartama:
- 10-100 ezer forint vételárig 1 év,
- 100-250 ezer forint vételárig 2 év,
- 250 ezer forint vételár felett pedig 3 év a jótállás."Kereső: január, új, jobb.
Amd - Radeon - Ryzen
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen