- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Listázzák az olaszok a Redmi 15C-t
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz
fricz19 #25758 üzenetére
Fogj két üreset majd két rendeset.
De ha személyesen is veszi át miért nem nyitotta ki?
Nem mondom, hogy lenyulta, de ez is benne lehet.
Ha salamoni megoldást akarsz egyet adj neki ingyen. Legyen ez tanulópénz neked is. Ott bontsa ki, nézze meg. Benne van vagy sincs, az-e vagy nem.
Én ha veszek valamit, de nem tudom egyböl "tesztelni" ezt meg is mondom. Amikor megjön a termék, kibontom, megnézem. Megy üzi, hogy ez megtörtént eddig jó. Majd próba. De akkor se húzom az egészez 2 hétig. -
Gyuri27
félisten
-
-
asdf_
veterán
válasz
fricz19 #22325 üzenetére
Azért nem volt gond még ebből, mert eddig nem volt olyan szabály, hogy 251e ft értékű árú alkatrészei egyesével 1 év, egyben viszont 3 év. Most majd lesz. Így gond is.
Amennyiben alkatrészeket rendelnek egy szolgáltatás keretein belül (gépszerelés) nem látom a gondot.
Én igen, mert az még mindig "színlelt szerződés" lesz. Nem az van a pípron, mint ami történt. Az ügyfél számítógépet venni jött be a boltba, és számítógépet vett, nem pedig 8 alktarészt + összeszerelési szolgáltatást.
-
asdf_
veterán
válasz
fricz19 #22323 üzenetére
Igen, csak ha papíron alkatrészenként adja el, a valóságban meg egy összeszerelt számítógépet ad át az ügyfélnek, az tudod meddig lehet eljátszani? Az első garis esetig, amíg a boltot fel nem nyomják (és meg nem büntetik), hogy szándékosan a jótálllási kötelezettség alóli kibúvás miatt számlázott alkatrészenként. Ez kb. ugyanolyan színlelt szerződés, mint amikor bejársz dolgozni valahova napi 8 órában, széked, asztalod, névjegykártyád van, aztán közben egyéni vállalkozóként számlázol a foglalkoztató felé.
-
galuska95
aktív tag
-
HellGreg
őstag
válasz
fricz19 #14997 üzenetére
A legtöbbnél nincs is odaírva, pl:
https://www.mall.hu/elektromos-tuzhely/mora-cs-611-mw-szabadonallo-elektromos-tuzhely?v=525671
A sütőrészről azon kívül hogy világít, nincs ilyen info...
Pl az egyiknél ennyi a műszaki adat (ez aztán tájékoztatás.)
Műszaki adatok
Electrolux EKK51350OX kombinált tűzhely
Kód: ekk51350ox
Főzőlap
Főzőlap tápellátás:
Gáz
Égőfejek száma:
4
Sütő
Grill:
Igen
Sütő tápellátás:
villany
Forrólevegő keringtető rendszer:
Igen
Technikai adatok
Szín:
inox
Szélesség (cm):
50
Egyéb:
Kombinált tűzhely -
kristof_
tag
válasz
fricz19 #14416 üzenetére
Délután már hívtam őket megint, hogy érdeklődjek és kicsit határozottabb hangvételben megkértem kedvesen, hogy nagyon gyorsan intézkedjenek, különben ennek következményei lesznek. Estére már a számlámon csücsült a pénz...érdekes módon most már meg tudták oldani a szabadságon lévő pénzügyis kolléga nélkül is.
Turbolada II nincs szó semmiféle elállásról. Az első telefonbeszélgetés után, mikor közölte, hogy rossz a kiírás, már törölte is a rendelésem.
-
alibaba78
őstag
válasz
fricz19 #13024 üzenetére
1. Miert is lenne buta a kerdes? Talan inkabb a valasz volt buta egy olyan kerdesre, aminek az elomenetelerol halvany lila fingod sincs.
2. Apple-nel is mukodik a vilaggarancia, giganal miert nem?
3. Miert lenne nonprofit szervezet a hazai beszallito? A gigabyte hazai kepviselete is a GIGABYTE-hoz tartozik, nem?
4. Honnan tudod, hogy olcson vettem? Ott voltal? Miert itelkezel felettem, es beszelsz velem arrogansan? Ha lehet, inkabb tartsd meg a velemenyed!
-
Grande Ale
őstag
válasz
fricz19 #12834 üzenetére
Dehogy gondolom... Ilyenről még nem is hallottatok, legalábbis így csináltok. Hogy vásárold le az árát. Ez új dolog. A holdon ilyen nyilván nincs. Mindegy, jó éjt uraim, köszönöm a válaszokat!
Nem cinizmus, hasznosak voltak, csak lehet kicsit nem értjük egymást, vagy másképp látjuk a dolgot.
-
Telda
addikt
válasz
fricz19 #12251 üzenetére
Nem azt írtam hogy elállok, hanem hogy nem jót küldtek és mivel nem tudtam velük sehogy felvenni a kapcsolatot, megvettem máshonnan, ezt pedig szeretném visszaküldeni és visszakapni az árát.
Tehát ha úgy nézzük elállásnak is lehet tekinteni. De igazából ők hibáztak.
Az oldalon 8 napot írnak."A 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvény értelmében a Vásárló 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlási szándékától.
Ismertető a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletből:" -
asdf_
veterán
válasz
fricz19 #12135 üzenetére
Az elso evben igen. A regi ptk-ban volt egy fogyasztonak okozott jelentos kenyelmetlenseg, gondolom van a mostaniban is, notebooknal, 40 napnal szerintem ez siman megall kb. barki eseteben (ha egyetlen internetkepes eszkoz a lakasban, akkor plane, es akkor a karkent jelentkezo foloslegesen fizetett internetelofizetesrol nem is beszelek). Bemesz, leirod, atveszik, lepecsetelik (vagy kuldesz egy tertis levelet), ez bizony ennyi. Visszaszerezni a termek vetelarat, na az esetleg nem lesz gyaloggalopp
, ha az elallos levelre nem fizetnek, akkor lehet kuldeni egy fizetesi emlekeztetot, jelezve, hogy ha 8 napon belul nem fizetnek, akkor vetelar+kozjegyzoi dijrol fizetesi meghagyast allittatsz ki. Aztan ha ezt a ceg nem vitatja, automatikusan jar a zseton, ha meg igen, akkor talalkoztok a birosagon. Notebookja erteke es ember ingerkuszobe valogatja, hogy ki hol erzi azt a hatart, ahol meglepi a fentieket.
-
mitya221
tag
válasz
fricz19 #11602 üzenetére
tudom, de már beadtam gariba. azért kérdeztem, hogy ha esetleg visszaküldik, mert nem garis a probléma, akkor buktam-e a 8 napos elállást. mert tulajdonképpen 3 munkanapot volt nálam a cucc, a többit meg gariban. elcsesztem, mert el kellett volna állnom akkor, de már nem tudok mit csinálni
-
gyáliSanyi
őstag
válasz
fricz19 #11431 üzenetére
Engem az nem érdekelt, hogy milyen sallangszöveget ad. Azért mentem ami jár. Egyébként teljesen normálisan intéztük, meg korrekt volt a dolog. Csak az volt bosszantó, hogy tegnap még olyat feltételezett, hogy mi vettük ki belőle, meg úgy vásárláskor is elég pokróc mód bántak a vevővel.
A raktárkészlet igazolt.Ebben az esetben az emberi tényezőn múlt.
Igen máskor át kell nézni, még ha siet is az ember vagy mást fenntart. -
válasz
fricz19 #11123 üzenetére
Így szól a teljes szöveg:
"(1) A vállalkozás köteles a kijavítást vagy kicserélést tizenöt napon belül elvégezni vagy mással elvégeztetni. E határidő betartásának kötelezettsége alól a vállalkozás akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a kijavítás vagy kicserélés tizenöt napon belül történő elvégzése érdekében úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
(2) Az (1) bekezdésben előírt határidő eredménytelen elteltét követően a fogyasztó – indokolás, valamint az áttéréssel a vállalkozásnak okozott költség megfizetése nélkül – áttérhet más szavatossági jogra."Ráadásul minderről jegyzőkönyvet kell készíteni.
-
axioma
veterán
válasz
fricz19 #10772 üzenetére
Azert a nyereszkedes miatt nem lenne egyszeru ugy venni egy termeket, hogy biztosan hibasat kapj... nem arrol van szo, hogy meggondolta magat, hanem nem muxik. (Mas kerdes, hogy igen, a 3 napot ki lehetett volna varni.) Persze a problema ezzel nem oldodik meg: a gariido alatt kesobb elofordulo "nem javithato, nem cserelheto, penz vissza" esetben mi van az ajandekkal?
(Forditott sztori remlik nekem, ugy adtak a dvd-lejatszot egy hiperben, hogy a keszulek 1Ft csomagban ugy, hgoy 10-20 filmes dvd-t meg kellett venni alaparban, csak kicsivel tobbre jott ki mint a lejatszo magaban. Erre a keszulek belseje ures is volt, es amikor vittek vissza a userek, akkor szepen visszaadtak a keszulekre az 1Ft-ot, de a lemezek nem hibasak alapon azt nem akartak... de ugy remlik, fogyved oldalrol vegul megvetoztak ezt a trukkos megoldast.)
-
válasz
fricz19 #10049 üzenetére
"A forgalmazó első körben köteles a terméket kijavítani (a 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet értelmében törekedve arra, hogy ez 15 napon belül megtörténjen), amennyiben ez nem lehetséges, vagy a forgalmazó bármely okból nem tudja megtenni, köteles a dolgot cserélni (ugyanolyan új termékre), ha erre sincs mód, végső soron a vételárat visszafizetni (teljes vételár).
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a terméket 15 napon belül, aránytalan kényelmetlenség okozása nélkül kijavítsa. E 15 napos határidő nem értelmezendő szorosan, indokolt esetben több időt is igénybe vehet a javítás."
Ha a hiba jellege olyan, hogy 15 napon belül ki lehet javítani, de ezt a bolt mégsem teszi meg és nem tudja megindokolni, hogy miért nem, akkor a jótállási kötelezettségének nem tett eleget.
Nem mindegy ám, hogy milyen dumával magyarázzák ki, mert később ha a fogyasztóvédőkig fajul a dolog és nem tudják igazolni nekik az állítottakat, akkor valószínűleg egy szép kis bírságra számíthatnak.Igazából a sufni GSM üzletetekkel az a baj, hogy sem alkatrészük, sem szakértelmük nincs a hibás telefonok hardveres javításához. Trükköznek, húzzák az időt, amíg meg nem unod.
-
asdf_
veterán
-
válasz
fricz19 #10046 üzenetére
"idoben"
pontosítsd kérlekTörekednie kell a vállalkozásnak a 15 munkanapon belüli javításra. Ettől eltérni csak nyomós indokkal lehet. Ha nem tudja kimagyarázni a bolt a késlekedést, akkor követelhet cserét a vásárló. Ha cserélni sem tudja, akkor nem marad más, mint a szerződéstől való elállás, hiszen a jótállási kötelezettségének nem tudott eleget tenni.
-
asdf_
veterán
válasz
fricz19 #10043 üzenetére
Elállás? 8 munkanapon belüli vásárlástól lehet elállni.
Vagy akkor, ha a jotallasra kotelezett a jotallasi kotelezettsegenek -idoben- nem tesz eleget.
De mivel gsm bolt, uj termek volt 27%-os afaval, vagy jogilag hasznalt 0% afaval es adasvetelivel? Mert utobbi esetben ugye kicsit mas a leanyzo fekvese. -
katt777
félisten
válasz
fricz19 #9799 üzenetére
Őket is kérdeztem, de mivel már 2 hónapja nem kellett semmi miatt a Fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulnom, tartok tőle, hogy a sors megint odakényszerít (ált. 2-3 havonta kell mennem). Természetesen írtam nekik is (iponnak, egyelőre).
sasa311: Pick-pack átvétel volt, és tudtommal a szállítási díjban iponnál bent van a gar. is. A többi cuccot PCX-től rendeltem, ott eleve lehetett kérni gar. biztosítást 590Ft-ért (sőt, náluk 790Ft-ért még pixelgarancia is van monitorra). Az én szerencsémet ismerve nekem ennyit megér.
Remélem a legjobbakat, csak hát az oda-vissza szállítással csak kitolódik a gép összerakása.
Nem tudom, hol keressek ipon-os tapasztalatokat, olvastam már róluk jót és rosszat is. -
#40731136
törölt tag
válasz
fricz19 #9157 üzenetére
Na de könyörgöm, akkor én mit csináljak? Kuksoljak itthon a rossz, de garanciális egeremmel, mert a boltos elhajt (mondván, hogy jó az egér), nagykerbe meg felesleges felküldeni? Azért ez mégiscsak felháborító.
Itt a boltos volt a ludas, én meg a hülye, amikor a csere után nem papíroztattam le a dolgot, hanem örültem ,hogy végre megszabadulok a boltostól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MacBook Pro Retina 14" 8C / 14C / 16 GB / 512 SSD / Magyar / Garancia
- FULL CTO 14" MacBook Pro M2 MAX / 12C CPU / 30C GPU / 32 GB RAM / 1TB SSD / Garancia
- AKCIÓ - 2023 MacBook Pro 14" M3 Pro / 12C CPU / 18C GPU / 18GB RAM / 1TB SSD / Garancia
- CTO (DUPLA RAM MEMÓRIA) MacBook Pro Retina 14" 10C / 16C CPU / 32 GB RAM / 1 TB SSD / Garancia
- CONTAX ZEISS AUTOFÓKUSZOS OBJEKTÍVEK SoNY E vázakhoz
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest