Hirdetés
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Moto G04 - fapadot szépen
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz 7Sony7 #43031 üzenetére
Régen néztem. Ha azóta felruházták a PC-s változat képességeivel, akkor nem szóltam. Szerviz műveletek, például DPF regeneráció és modultesztek.
A fizetős változata még egy adaggal többet tud. A modulok programozásába is beljebb enged.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz _ATi_1 #43005 üzenetére
"A tisztítás óta mentem vele 100e km-t, most azonban újra esedékes lenne, "gyakori regenerálás" hibát olvastak ki a szervizben, viszont azt mondták, hogy a DPF állapota miatt a tisztítást már nem javasolják. Ajánlottak még egy felújítási lehetőséget 220e Ft-ért, de úgy látom, ennél még a csere is költséghatékonyabb lenne. Találtam egy utángyártott DPF-et:"
OK.
Érdemes lenne tudni, hogy az utolsó tisztítás mit takart?
Ha csak számítógéppel regenerálták, akkor a szűrő megbontása és fizikai takarítása segíthet.
Ha bevállalod az utángyártottat, akkor nyerhetsz vagy veszthetsz az ügyön. Ha minden jól megy, akkor működni fog és teljesíti a környezetvédelmi vizsga előírásait. ha nem akkor kidobott pénz volt az utángyártott és a szerelési költsége.Vissza az eredeti szűrőre.
A szétszedéses tisztítás a nem éghető szennyeződéseket távolítja el. Az üzemanyagba került szennyeződések egy részét nem lehet kiégetni. Termelődik például salak, ami lassan de folyamatosan tömi el szűrőket.
A gyakori regeráció ennek a jele.A szétnyitás és tisztítás sem segít már azokon a szűrőkön, amikben a porcelán elkezdett töredezni.
Nagy közelítéssel. 60 ezrenként adalékfolyadék utántöltés. 120 ezrenként felújítás és 240 ezremként csere eredetire a járható út.
A következő generációs DPF már nem ennyire kényes. nincs additív olaj és elmegy 240 ezret, beavatkozás nélkül.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz IntelKiller7 #43002 üzenetére
"Akkor azt még garancián belül fogják megcsinálni. Köszi"
A kopó és fogyó anyagok cseréje nem tartozik a garanciába. Nyilván átvállalhatja a költségét a gyártó. Az olajcsere körülményeit az 1 vagy 2 éves ellenőrzési tervben rögzíti a Ford. Ez évhez és kilométerhez kötődik.
A jármű felhasználásának módját nem tudja ellenőrizni a gyártó. Ezért nem eszerint határozzák meg az olajcsere szükségességét.
A netre kiszivárognak az ellenőrzési ütemtervek. Talán megtalálod az autódét is.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz SECTORnooB #42976 üzenetére
Füstöl az autó megtorpanáskor és általában?
Illetve lehet még más probléma.
A torpanást általában az üzemanyag hiánya okozza. De a levegő hiánya is hasonló torpanást okoz.
Van öt fieszta, mind az öt darabban behalt a légtömegszabályzó motorja. Takarékos vezetés mellett nem jött elő a probléma, de kritikus helyzetben amikor nagy gázzal kellett volna kijutni a veszélyes helyzetből, le állt a motor. Újra indítva tünetmentes volt egy nagyobb gázadásig.Tudni kellene milyen hibakódokat tárol az autó.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz SECTORnooB #42973 üzenetére
Nekem volt hasonló gondom.
A magasnyomású befecskendező rendszer nyomása esett le váratlanul, amikor megnőtt az üzemanyag fogyasztás mértéke. Cseréltetem az üzemanyagszűrőt és bevált.Nem feltétlenül ez a hibád.
A porlasztócsúcsok eróziója folyamatosabb teljesítményvesztést okoz.
A megtorpanás, ha alacsonyabb fordulatszámon következik be, például gyorsításkor, amikor még nem lehet jelentősen megnövekedett üzemanyag igény, tipikusan a DPF telítettségét jelzi. A komputer felülbírálja a gyorsítás mértékét a részecskeszűrő megóvása érdekében.
Van (még) egy kicsi tranzitunk, az csinálja ezt. Naponta 2 alkalommal megy 9 kilométer távot. Felmelegedni sincs ideje a motornak, nemhogy regenerálni a szűrőt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
-
-
válasz darvinya #42796 üzenetére
Nem csak a műanyag a gond.
Az otto motorba is fecskendezik az üzemanyagot. A befecskendező rendszer a benzin tulajdonságaira van felkészítve. A gázolaj gyorsan okozhat kárt. Valamikor, amikor még karburátort használtak, nulla problémát okozott a gázolaj a benzinmotornak. Azonkívül, hogy nem ment vele a jármű, még csak takarítani sem nagyon kellett. A tankban maradt mennyiség oldódott a benzinben.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Focus DA3 1.6 TDCI autó eolys addiktíve tank folyadékszint mérője offline.
Ezért motorhibát tol az autó.
Ettől függetlenül minden működik rendesen, önállóan regenerálja a részecskeszűrőt. Hozzá adja az olajat, az üzemanyaghoz.Azt már tudom, a szintmérő nem javítható, csak a tank komplett cseréje lehetséges.
Előfordulhat, hogy a szintjelző jó, illetve lehet ezt méréssel ellenőrizni?
Nem akarok ellenőrzésnél nélkül újat vásárolni. Amiket eddig találtam, hatalmas áron adják.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz ReFleXx #42738 üzenetére
Nem csak a koszolódás miatt érdemes üléshuzatot használni.
A sokat használt autók esetében meg fog kopni az üléshuzat. Szétnyílhat a szövet a nagyon igénybe vett varrásoknál.
Leginkább a vezető ülésének a háttámla szövete használódik el. Beüléskor a vezető folyamatosan súrolja a ruhájával a szövetet. A munkatársam 6 év alatt nullázta le a vezetőülés kárpitozását. Ha ma el akarná adni azt az autót amit nulla kilométerrel vásárolt, legegyszerűbb lenne ülést cserélni neki. Rongyosra ülte szét az ülést.Az ülés tisztításának egyik legjobb módszere a borotvahabos kezelés. Ráfújni, bele kenni, egy kicsit kefével átdolgozni némi várakozás után. Törlőruhával letisztítani a habot. Utána lehet porszívózni is, de olyan eszközzel, aminek nem árt a nedvesség. A kutak porszívói általában ilyenek. Némi szellőztetés után csak a tiszta kárpit marad a beavatkozás eredményeként.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Jelenleg a Varta Sylver (nem feltétlenül dynamic) az optimális alternatívája az eredeti Ford akkumulátoroknak.
"Visszavitte, céges autóval persze, ott kiderült, hogy cellazárlatos vagy fenékzárlatos."
Ez általában a felhasználó sara.
Valamiért, például bekapcsolva felejtett világítás miatt, közel nullára merül az akkumulátor.
A jármű sikeres elindítása után mélyre szokták nyomogatni a gázpedált, hogy minél hamarabb töltődjön.
Ekkor akkora áramerősség folyik át az akkumulátoron, hogy a melegedéstől meghajlanak a cellák. Illetve le is töredezhetnek darabkák belőlük. Erre nincs garancia, mert felhasználói hiba a probléma oka.Az üres akkumulátort, ha van rá lehetőség, azonnal töltőre kell tenni. Lehetőleg nem gyors töltéssel töltve.
Utána az akkumulátor folyadék szintjét kell ellenőrizni és után tölteni deszt. vízzel a cellákat. ha szükséges.
Az akkumulátorok többségénél már rejtve van az utántöltő nyílás, de hozzáférhető.Ha nincs lehetőség, akkor alacsony fordulatszámon haladva kell tölteni az akkumulátort az út elején.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Az akkumulátor nyáron megy tönkre, de télen veszed észre.
Utazgatás közben amikor elég folyamatos a töltés, nem lesz bajod.
Majd az első hideg napokon, amikor nem indul a motor, kell vásárolni.Az akku kapitulációjának nem lesz sok előjele. Tegnap még indult rendesen, ma már nem.
Ha van start kábeled, azért rakd be az autóba.Az akkumulátorok általában 5-7 évet bírnak ki. Utána már minden nap ajándék.
Mindenképpen ezüst akkumulátorral kell pótolni. Az intelligens töltőrendszer ehhez van optimalizálva. Nagyobb kapacitásút, ha van hely rakhatsz bele, de nem fog feltétlenül hosszabb ideig használható maradni.Én nem cserélném még ebben az állapotban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #27070592 #42662 üzenetére
"... Ez vajon hogyan jöhetne ki a való életben?...
Mármint a 7.2vs12liter.
Megmutatom neked. Ha hajlamos vagy a tengeri betegségre, akkor előtte vegyél be valami hányingert csökkentő orvosságot.
És teljesen mindegy melyik üzemanyagból tankolod meg előtte az autót.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Balcsix #42623 üzenetére
Azt gondolom, a TDCI esetében nagyon beleszól az üzemanyag minősége a motor tartósságába.
Egyrészt a magasnyomású befecskendező rendszer kenését maga az üzemanyag biztosítja. A nagyom magas növényolaj tartalom károsan befolyásolja kenőhatást. Magas nyomáson a növényolaj nem alkalmas kenésre illetve jobban erodálja a porlasztó csúcsokat.Másrészt a szennyezettebb üzemanyagban több több éghetetlen anyag van, ami salakszerű szennyezésként gyűlik a részecskeszűrőben. Ezt nem tudják kitakarítani a tisztító ciklusok. Idő előtt kell cserélni vagy fizikailag takarítani a részecskeszűrőt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Most futottam bele a focus mk2 műszeregység hibájába. (instrument cluster)
A fókuszokon kívül több gyártmánynál is előfordul a probléma.A hibajelenség leírása.
A hibajelző LED villog.
A legváltozatosabb hibaüzenetek jönnek. A jármű vészhelyzeti teljesítmény korlátozást kap. Motorhiba üzenet. Nem működnek a műszerek vagy folyamatosan öntesztben vannak. Irányjelző sem működik. Leáll a motor. De el sem indítható utána azonnal. Ha sikerül elindítani, rövid idővel később újra indul a cirkusz.Használhatatlan az autó. A forscan tucatnyi hibakódot olvas ki.A hiba oka.
A műszeregység egy soktűs csatlakozón keresztül tartja a kapcsolatot a jármű többi részeivel.
Az hőmozgások és a rezgések forrasztási hibát okoznak. Állítólag túl alacsony a forrasztóanyag hőmérséklete a gyári forrasztáskor.A hiba javítása.
Újra kell forrasztani a csatlakozó tüskéket.El kell távolítani a kormány oszlop felső borítását. Utána hozzáférhető az egység.
A műszeregységet alulról kettő csavar tartja. Az eltávolításuk után, felül kiakasztható az egység felső része.
A csatlakozókábelt a rögzítő fül oldása után ki lehet húzni.
A műszeregység óvatosan szét pattintható. Több részből áll. Mindenütt fülecskéket kell kiemelni.
A mutatókat tekerés nélkül kell lehúzni és vissza dugni. Pontosan ugyan abba a pozícióba, amiben voltak.Miután az elektronika szabaddá vált, lehet forrasztani. Nem igényel komoly szaktudást. Egy olcsó forrasztóállomás elegendő a javításhoz. Ha nincs akkor vidd elektroműszerészhez. A csatlakozó tüskéit kell átforrasztani.
Összerakni gyorsan lehet. Ha a mutatók rendben vannak és működik az autó, jól dolgoztál.
Több videó is található a szerelésről és javításról.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz mastodon #41491 üzenetére
Ha megfelel, akkor távnyitót tudsz hozzá vásárolni.
[link]Kb 6 euró darabja. A postaköltség okán érdemes többet vásárolni egyszerre. Az autóval összeprogramozni egyszerű, te is meg tudod tenni.
ScanTool OBDLink EX USB – ForSCAN kompatibilis, támogatja a HS-CAN mellett, a MS-CAN illetve J1850 protokollt is, barkács és kapcsolgatás nélkül. Csak a Ford és Mazda járművek esetében használható ki ez az előny.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ford Focus II, DA3 a következő hibajelenségeket produkálja.
1. A fordulatszám mérő egy ideig nem kap jelet.
Indítás után a mérő nem mozdul meg. Egy idő után vagy a jármű megmozdul, általában megérkezik a fordulatszám jelzés. Utána hibátlanul jelzi a fordulatszámot.
Egy esetben tűnt fel, hogy rövid ideig még darabosan jelzett a műszer.A fordulatszám jelzés után egy másodperccel bedobja a számítógép a motor hiba jelzést. De ez már DPF rendszerre vonatkozó hibajelzést ad.
Folyadékkal fel van töltve a tartály. az öntisztító rendszer működik. Kb 160 km-l korábban tisztította magát a rendszer. Alapjáraton nincs mérhető nyomáseltérés a DPF két szenzora között. Magasabb fordulatszámon is minimális és gyorsan visszaáll, ha lecsökken a motor fordulatszáma.
Viszont tankolás után nem észleli a jármű a betöltött üzemanyag mennyiséget. Több lépésben emelkedik meg az üzemanyagszint jelző. Első körben az tanksapka érzékelő hibájára gondoltam. De a forscan azt mutatja, hogy rendben van a az érzékelő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz darvinya #39440 üzenetére
A dupla záráskor, nyitott ajtónál, csak felesel az autó. Dudál egyet, de nem szirénázik 5 percen át.
Amúgy igen, minden az eredeti állapotában van, leszámítva az elhasználódást. Linzig autó. Januárban ment volna vissza, de extra kedvezményt kaptunk a csere elhalasztásáért.A másik amivel nem tudok mit kezdeni, nulla fok alatt, néha nem reagál az ajtónyitásra egy másik fieszta. Két kulcs van hozzá, de egyikre sem. Karácsony előtt hideg volt. Már kezdtem leoperálni a zár nyílását fedő burkolatot, amikor el kezdett reagálni a nyitásra az autó. De ez nem zavaró baj, csak kellemetlen. Nem szirénázik az autó hosszú perceken át. A Ford szerviz csak kitárta a kezeit ez ügyben. Nincs nyoma az ajtónyitási hibának.
A szirénázó autót holnap megnézem. talán maradt utána valami hibakód.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Karácsonyi találós kérdés.
Ford Fieszta 4 éves. Megállás után, kiszállás előtt valamit megnyomhattam akaratom kívül. Vagy az autón vagy kulcson. Nagyjából 5 percen keresztül szirénázott az autó. Közben mindent lehetett lehetett csinálni. Indítani a motort, haladni, leállítani a motort. De semmire sem hagyta abba a szirénázást.
Mit rontottam el???
Rohadt kellemetlen volt a helyzet. Szűk utcában teljes hangerőn tolta a riasztást az autó.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz erdey_a #38037 üzenetére
A szintetikus olajakat több gyártó fejlesztette és nem teljesen azonos az összetételük.
Ha a keverék olajban két adalék vegyi reakcióba lép egymással, bármi előfordulhat, ami rontja az olaj tulajdonságait.Nyilván annak nem gond, aki eladás előtt pótolja ki az olajveszteséget.
Az antik időkben még az olajcsere részeként alkalmaztak egy mosóolajos öblítést, mielőtt beöntötték a friss motorolajat. De ez ma már túlzás és nem környezetbarát.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz Balcsix #37981 üzenetére
Praktikus megoldás az olajszínt ellenőrzésére-
Leállítod a járművet. Ott hagyod legalább egy órára.
Visszamész a járműhöz. Kihúzod a pálcát, letörlöd az olajat. Visszadugod tövig.
Kihúzod a pálcát és megnézed.Az idő az olaj visszafolyásához szükséges.
Elsőre felhúzott pálca lehúzza az esetleges olajfilm maradékot.
A második minta már korrekt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz radi8tor #37724 üzenetére
Ez messze nem jövedelem probléma.
A gázolaj ma másfélszerese az egy évvel ezelőtti árnak. A benzin néhány cent lemaradásban van a 2012-es maximum árától.On:
Ma vittem szervizbe az egyik fiesztánkat.
Kíváncsi vagyok mit kezdenek vele. Útközben egyszer csak leesik a fordulatszám és dadog a motor. Mintha egy henger nem menne. Ha leállítom várok és újra indítom, megy az autó, mintha mi sem történt volna. Egy darabig.
Hibakód csak menet közben van.
PCM P2112:00-AZ
OBDII P2112-PA szerelő nem volt boldog. (Közben megtaláltam a lehetséges problémát és a megoldását.)
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz radi8tor #37416 üzenetére
Magyarországon amúgy sem egységes a jelölések használata.
Van ahol a benzin E5 vagy E10 és csak szuper a megnevezés. Van ahol az E5 már prémium kategóriába került. Van ahol a prémium a super plus kategória, (100 vagy 100+)Nálam egyszerű a helyzet. a két üzemanyag között 6 cent az áreltérés. a fogyasztás 5-6 liter. Soha nem térülne meg az E5 tankolása. Tavaly huzamosabb ideig volt egy árban a két üzemanyag. Akkor E5 volt a tankban. Fogyasztásban nem volt megtakarítás. Legalább is mérhető mértékű nem volt. (A super plust is próbáltam, de nem táltosíttota meg az autót. )
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz milkabrams #37410 üzenetére
"Van bármi értelme néha 100-as benzint tankolni egy 100 pacis 1.6-ba..."
Néha, teljesen felesleges.
A benzines autók esetében egyszerű a döntés. Ha jobban cs9kken a fogyasztás, mint az üzemanyag árkülönbség aránya. akkor folyamatosan érdemes 100-ast tankolni. Ha a kilométerre vetített üzemanyag költség nem csökken, akkor pénzkidobás.A gázolaj esetében a minőségi üzemanyag DPF élettartamát is növeli. A fogyasztás csökkenés mellett lassabban gyűlik a hamu és más szennyeződés a szűrőben.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz gabor9991 #37379 üzenetére
Biztosan úgy van, ahogyan írod.Ezzel nem lehet vitatkozni.
Az akkumulátort egyetlen nap alatt lehet kinullázni. Elegendő este bekapcsolva hagyni a világítást. Reggel, kábellel indítva nyomni a gázt, hogy töltődjön az akku. Ekkor hatalmas áram képes átfolyni az akkumulátoron. Akkora hogy a belső kialakítása torzul a melegedéstől. Rövidzárlatok keletkeznek, Kuka az akkumulátor.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz gabor9991 #37376 üzenetére
A Fordokhoz Silver calcium akkumulátort kell vásárolni.
Mivel okostöltő rendszere van a Ford autóknak majdnem 20 éve, csak szűk kínálatból lehet tartós akkumulátort választani a cseréhez. A töltő 16.5 volt feszültséggel képes tölteni az akkumulátort. Ezt nem bírja a legtartósabb hagyományos akkumulátor sem.
Ha biztosra akarsz menni Varta Silver (Dynamic). A Dynamic csak a start - stop automatikával rendelkező autókhoz kell, nagyon jól tűri a terhelést.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz ReFleXx #37292 üzenetére
A polírozáshoz anyagban van egy kevés oldószer. Ezzel a festék anyagát kissé szétkeni a felületen. Ezzel az éles színeltérés határok elmosódnak.
Az autóm három napos volt, amikor az első kődarabka megsértette a motorháztető fényezését. A javítás meg volt, csak a szaki mondta, hogy ez azért meg fog látszani. Négy év után már csak akkor látod meg a javítás helyét ha megmutatom hol volt. Az első napon még ránézésre kiszúrható volt a javítás.
Ez nyilván nem működik nagy felület esetében, bár az éles színeltérés határ tompulni fog,Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz ReFleXx #36338 üzenetére
"Elpartolnal a Fordtol? "
Nem pártolna el, csak a társgyártó autóját vásárolná meg. Japán Ford, ha így jobban tetszik.
Amúgy igazad van. Még a frissen javított alváz is rossz előjel. A hegesztések mellett/közelében fog folytatódni a rozsdásodás miatti anyag elvékonyodás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz gabor9991 #35507 üzenetére
Általában a fejtámlák résznél könnyített anyagot hagynak. Nem kell vágni. Egy erőteljes mozdulattal visszanyomod a fejtámlát a helyére.
Nem fogsz látni vágásnyomot vagy más szépséghibát.
A védőhuzat cseréjéig úgy fog kinézni, mint az első pillanatban.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz grafnet #34818 üzenetére
Érdemes lenne megnézni forscan programmal.
Törölni a hibakódokat.
Resetelni a dpf rendszert. Ha már ott vagy akkor az EGR sem maradjon ki a resetből.Újra olvasni a hibákat. Ha nincsenek, akkor tesztkört kell menni. És olvasni a hibakódokat.
Ha tele van a szűrő akkor statikus regenerációt lehet indítani. Hosszan tart, hangos de legalább büdös és tűzveszélyes folyamat is. A motorháztető legyen kinyitva és éghető anyag ne legyen a kiáramló gázok útjában.Ha marad hibakód a próbakör után és az nem szűrő túltöltöttségéről szól, akkor nincs regeneráció.
Indulhat az érzékelők és a kábelezésük ellenőrzése. A szűrő külső állapotát is érdemes körbenézni.Ha ismernéd az üzem közben mért normális érzékelő értékek az sogat segítene, mert üzem közben lehet nézni. Más vezet, te kuksizod az adatokat. Mivel nem tudod a jó értékeket, nem fog segíteni.
A motor dadogását több probléma okozhatja. A szűrő telítettsége, az EGR akadozó szelepmozgása. Érintkezési hiba, ...
A te célod kettős.
A legfontosabb az, hogy kárt ne okozz a beavatkozásokkal.
A második cél, ha nem segít a szoftveres beavatkozás és az egyszerű karbantartás, akkor pontosan tudd a hiba okát és annak a javításának módját. Nagyban csökkenti a pénztárca felesleges megcsapolásának esélyét.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz subaruwrc #34746 üzenetére
Ez a jármű vezetőjén múlik leginkább, nem a járművön.
A Fiesztákban 3 liter eltérést képesek összehozni a munkatársaim városi forgalomban.
Én 8 liter körül nyomom. Inkább több, mint kevesebb. De 10 fölöttit nem sikerült még összehoznom.
Van egy személy, aki 10 alá képtelen csökkenteni a fogyasztását. . Digitális a lába. Padlógáz - padlófék.Autópályán is lehet rosszul vezetni. Vannak még bőven akik a nyolcvanas évek vezetési stílusára szocializálódtak. Beállnak az előzendő jármű mögé 1 méterre. Időnként kidugják az autó orrát szabad utat várva. Amikor jónak tűnik a dolog, kettő visszaváltva, nulla sebesség eltérés mellett kezdik el az előzést.Nagyobb távolságot tartva, visszakapcsolás nélkül, előzési sebességgel lehet elkezdeni az előzést.
Biztonságosabb és a járművet is kíméli. Főleg autópályán ahol nem a szembejövőkre hanem a gyorsabb járművekre kell figyelni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #27070592 #34724 üzenetére
Az olajcserék illetve a kötelező szervizek előírása széria függő.
Európában minden tekintetben szigorúbbak az előírások mint Amerikában.
A cégnél volt egy Tranzit, amelyik amelyik négy év alatt egyetlen egyszer sem jutott el az olajcseréig. Az évi 10 ezer km volt meg volt az autóan Az utolsó napokban dobta be a motor, hogy olajcserére lenne szüksége.
A Fiesztákban százalékot saccol az elektronika, az olaj állapotára. (Talán mér is valamit, nem tudom.)A kétéves kötelező szerviz ritmus ellenére javult a Ford autók állapota. Négy - hat évig hajtunk egy autót, utána csere. Az utóbbi időben a munkatársak állandó gondatlansága mellett, a visszahívásokon kívül nem volt soron kívüli javítást igényló probléma.
A korábbi generációkban volt időközi meghibásodás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Gyors kérdés.
1.6 TDCI Peugeot motor.
A Forscan P0490-61 és P042F-61 hibát dob.Gondolom beragadt az EGR szelep egy pozícióba. Lehet ezzel valamit kezdeni?
Tisztítani, mozgatni, ...Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz darvinya #33977 üzenetére
"Ugye, a két fém közötti folyadék összepréselés nem más, mint a kompresszió."
Ez így nincs rendben.
1.Az üllőre sohasem ütünk közvetlenül kalapáccsal. Az ütés folyamatában felvett mozgási energiát közel nulla úton kell leadnia a kalapácsnak. Az energia részben hővé alakul, részben az érintkező anyagok szerkezetét károsítja.
2. A folyadékok, legalábbis azokon a nyomásokon amit mi alkalmazunk összenyomhatatlanok. Az üzemanyag kompresszió tűrőképessége sokkal magasabb, mint a befecskendezési nyomás. A befecskendezés után már másik történet kezdődik. Optimális esetben a befecskendezett üzemanyag mennyiség gáz közeli méretű cseppekké alakul. Ekkor már van értelme a kompresszió tűrésről beszélni. De a hőmérsékletnek is szerepe van a folyamatban. Az gondolom azért tiszta, hogy a folyadékot sokkal nagyobb nyomással kell az égéstérbe préselni, mint az égéstér aktuális nyomása.
Az üllőre ütéskor a folyadékot sikerül meggyújtani. A folyadékban keletkező súrlódási hő. A mikró méretű acélszilánkok, .. indítják be az égést. De ez nem bizonyító erejű következtetés az égéstérben robbanógáz elegy nyomástűrésére.
A robbanó térben lévő robbanóelegy nyomástűrő képességét adalék anyagokkal javítják. Régen ólom tartalmú anyagot használtak. ma már kevésbé környezetszennyező anyagokat. Kellemetlen mellékhatása, hogy nem lehet az üzemanyagot hosszan tárolni. Idővel lebomlik a segédanyag.
A modern autók motorjai a robbanó ütemben nem egyszerre fecskendezik be az üzemanyag mennyiséget, hanem több lépésben. Ezzel emelik az égés hatásfokát és az üzemanyag-minőség követelményét
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Most találtam rá a témára és a képeidre.
Mind a két, pontosabban mind a négy tárcsa és a fékbetétek csere érettek.
Szerencsére elöl már cserélve voltak, de már azok is csak a pénzedet viszik.Amikor a féktárcsák elérnek egy szintet a kopásban, fékezéskor kezdik elveszíteni a stabilitásukat. A fékbetétek kis mérték összenyomják a tárcsákat. Ez melegedést okoz, ami koptatja a betéteket.
A melegedés és nyomás repedéseket okoz a tárcsában, ami tovább rontja a helyzetet. A hátsó tárcsán szépen látszik, hogy már nem csak koncentrikus körökben károsodott a tárcsa.A netből ki lehet bányászni mekkora a féktárcsa gyári előírása a minimális tárcsavastagságra. Azt nem érdemes figyelmen kívül hagyni, hiszen biztonsági eszközről van szó. Fékezéskor 2 mm is számít. A plusz 2 mm sokkal jobb mint a mínusz 2 mm, az előtted álló autóhoz viszonyítva a távolságot.
Eladáskor szoktak trükközni a tárcsa vállainak letörésével. Ezért a tárcsa belső felét kell nézni. Onnan nem lehet kitrükközni a kopott vastagságot.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NBA és kosárlabda topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest