- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Hívószám-hamisítás
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
ph A háromféle változatban készülő, egyoldalas típus simán megugorja a 6-7 GB/s-os sebességszintet.
-
Elhalasztották a World of Goo 2 megjelenését
gp Május helyett csak augusztusban kapjuk meg a folytatást PC-re és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Na igen, ez a hivatalos allaspont.
Ezzel szemben ha az ember megtalalja a megfelelo kozosseget, mindjart lehet cserelni 2 cellat is, 50e-ert.
Igen, a 10 ev gari kint ervenyes, de a 2M-s akkucsere (te me'g finom voltal, a peugeot kozpont pontosan HE'T azaz 7M ft-ot mondott) me'g mindig megerne trailerrel, ha a csere garis. De ha nem adnak ki infot megvasarlaskor, akkor nem erre fogok szamitani, ergo maris vesztett a peugeot egy vevot es megyek at a mitsu vagy citroen plecsnisekre. Nem kicsit undorito a hozzaallasuk. -
axioma
veterán
Azt mar kiveseztuk, hogy mitsu gyartmany, csak rarakjak a masik ketto logo't, es persze a peugeot latja el a sajatjai szerviz stb.-jet. Persze nem akarjak igy olyan arat mondanak, amilyet akarnak. Gondolom Fr.o-ban azert ez gordulekenyebb, nem csak a darabszam hanem a nemzeti hozzaallas miatt.
Kerdes, mi van a citroennel, nagyon sokkal jobbnak nem tippelnem, de majd alkalomadtan rakerdezek. Miev-ek meg sajna nemigen vannak a magyar piacon.
Nincs nagy mozgas, nincs me'g meg a sajatom. De majd szeptembertol lenne fontosabb, bar akkor is meg lehet oldani, megvarhatom a jo ar-ertek aranyt. -
prmcsk
addikt
Tudom, hogy léteznek, csak az a bajom, hogy hatótáv adatokban iszonyúakat hazudnak, mert más egy "labor mérés" + a tudatos kamu és más a valóság. Persze, hogy alternatíva lehet másod, vagy harmad autóként "szaladgálósnak", de elsődlegessé avanzsálása még nagyon messze van...
És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni csak azért, mert villany ?
Időspórolás okán lehet egy akkupakkot egyre nagyobb árammal, gyors töltéssel feszegetni, csakhogy ez a módszer az akku sokkal előbbi degradálódásához vezet. Köztudott, hogy minél nagyobb árammal töltök valamit az hővel válaszol és ne mondd nekem, hogy li-ion akku nem ugyanígy reagál.
Azt érzem a töltési idő spórolás ezen módja csak píár szöveg, ami létezhet, csakhogy senkinek és semminek nem egészséges.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Pontosítsuk:
Kicsit félre írtam. A dugót nem igazán arra értem, hogy áll órákat a sor, mert a legjellemzőbb dugó az "araszolós". Ebben az esetben, persze, hogy lekapcsolok mindent egy villanyosban. Voltam sajnos nem egyben. 2-3 óráig (és ez nem a legnagyobb) a 32C fokban, klímával és nem állhatsz meg, maximum ki, ha van hova.
Haladsz 2 métert majd fék és mindezt akár órákon át. Ez messze nem 29 literrel volt, talán, ha 5...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
axioma
veterán
Hat az is meglep azert, de sokkal hihetobb. Mondjuk az se mindegy, mi minek a %-a, szerintem ezert meglepo. A konkret fekezesi energiabol lehet tobb %, ha egy ut soran csak 10% a fekezes standarddal szamolnak (nem tudom, most csak irtam exhas), es abbol jon extra 6% elhasznalhato energia, az azert fekezes-visszanyeresi hatekonysagban mindjart egy masik szam.
Megjegyzem, jobb volt amikor azt hittem, hogy sokkal tobbet hasznalok a visszatermelessel, igy viszont kevesbe lesz lelkiismeret-furdalasom amikor muszaj az elozore tapadva, sok gaz-fek kovetest csinalni, mert egyebkent a fel varos bepofatlankodik... -
prmcsk
addikt
És hogy érték el, ahogy leírtam, mert az hosszútávon szerintem nem alternatíva...
Úgy látom az akkutechnológiában elérkeztek egy technológiai falhoz, amit csak még drágább anyagokkal lehetnek képesek megoldani, csakhogy ez egyre drágábbá teszi a villany alternatívát. Plusz egyre ritkább fémek használatával az is elérődik hogy hamarabb fogy el az akkuhoz szükséges ritka fém a földön, mint maga az olaj és származékai, amit éppen le akarnak váltani.
Ez mintha kimaradt volna, tehát az ár és a nyersanyag...
A töltésidőt is kifejtheted. Már régóta létezik gyors töltés, csak kérdés, hogy mennyire rövidíti meg az amúgy is drága akku életét a sokkal nagyobb kényszer töltőáramok + hőfejlesztése...
Amit pluszként hoztál fel az a villanymotor sajátossága. Láttam már én is teslát a sztrádán pöpeckedni a belsőben 160-al, Tíz perccel később lehagytam konstans 120-al, mert a külsőben poroszkált 80-al, hogy a benne lévő villany kitartson...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Füleske
addikt
"egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... "
A plugin - okkal viszont egy árban van az elektromos. Választani úgy érdemes szerintem a kettő között, hogy ha inkább hosszabb távra mennek vele (200+ km, télen is) akkor plugin, ha inkább ez alatt akkor elektromos a célszerű. (Ebben az árkategóriában. Ha van pénz Teslára, akkor nagyon meg kellene indokolni a plugin - t...) Nem az éves futás szerint kellene választani.
Nincs felára, ezt felesleges is számolgatni, ahogy az akku gyártási CO2 - je is csak egy adat a sok közül. Kőolaj kitermelés, szállítás, finomítás CO2 - je? Szervizigény, alkatrészek, olajcsere CO2 - je? Mi a helyzet a kipufogó gázokkal, ugye nem csak CO2 van a világon?"plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal"
Nem, annyi a katalógus adat. A valóságban, télen ezt oszd el kettővel.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
"Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ... "
Mit szeretnél ezzel mondani? Én pl. előbb vennék bármilyen Tesla-t (pedig nincs rá szükségem), mint bármilyen plugin - t. Nekem kis távokra kell az autó, viszont lakásban lakok, tehát ne kelljen naponta elvinni tölteni. Plugin értelmetlen lett volna számomra, de a Tesla hatótávja, teljesítménye is felesleges.
"Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható..."
Új autót új autóval hasonlítunk össze. De ha csak 50km kell, akkor a hasonló korú Leaf is ugyanennyibe kerül, és olcsóbban fenntartható. Mint írtam már, szerintem felesleges matekozni, a felhasználási körülmények fontosabbak. -
Füleske
addikt
"szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... "
Szerintem felhasználási körülményektől függ ez is. Nem minden a matek. De mondjuk a 13 éves szívó benzinesemre tavaly, mielőtt eladtam, 365 ezret kellett költeni a műszakihoz, pedig látszólag jó volt. Ez mennyire racionális? -
titán
Pluginek: két hajtáslánc, dupla meghibásodás, dupla szívás. Ha villanyt akarnék, nem vennék bele egy benzinmotort is nyűgnek. Két Amperát/Voltot ismertem személyesen. Egyiket én adtam el tavaly egy év használat után, arra idén nyáron az új tulaja ráköltött, egy millát, a másikat egy ismerős szerelőm használta, és az is megadta magát.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
joghurt
addikt
Igen, tisztában vagyok. Elnézést az összemosásért.
Az i3 REx kihalásáért a jogszabályok helyett inkább az akkuk fejlődését okolnám. Az első széria kb. 22 kWh-t tudott, a tavalyelőtti modell ennek a dupláját. Nincs már akkora szükség az extenderre, illetve az igazán hosszú utakhoz meg az sem elég.
A tej élet, erő, egészség.
-
opr
veterán
Gondolom olyasminek, hogy kivezet egy AP-t a kocsi mellé, hogy legyen WiFi, és akkor a kocsi azon keresztül tudja csinálni amit akar, nem a "saját" simet/adatot használja? Nem tudom, csak tippelgetek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
Azért te nagyon elfogult vagy a Teslaval az nagyon jól látszik...
Az elmúlt 20 évben volt vagy 10 autómNekem volt jópár automata törlős autóm, mind úgy működött, hogy volt egy külön állás az automata funkciónak. Már a 2002-es autóm is automata törlős volt, de azóta szinte mind.
A világítás is automata minden autóban manapság, ezt már a 2012-es autóm is tudta. Nem is állítottam soha, hogy nem. Pont ezért említettem, hogy azon kár rágódni, hogy a világítás a Teslában csak menüből kapcsolható. Hiszen az tulajdonképpen csak egy szerviz funkció.
energiát lehet spórolni vele
A légkondi fogyasztása igazán alacsony, nem mérhető a fűtéséhez. Legfeljebb 20 fok deltát kell kihűteni (45->25), míg télen simán akár 30-40 fokot is (-15->25). És a deltával négyzetesen nő az energiaigény. És ráadásul idővel úgyis beszáll az ember, és le kell hűteni az utasteret, akkor úgyis elmegy ugyanaz az energia.Surround View szerintem a felülnézeti képet jelenti (birds eye view)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Amit En lattam, bevallottan tesztek/videok alapjan, az az, hogy szep, iszonyatosan reszponziv es gyors, logikus, viszont a legfontosabb dolog, amit ki szokas emelni, amiben mindenkit elvernek, az szinten a supercharger. Konkretan az, hogy mivel egy ceg a ketto, ezert nagyon jol van integralva a naviba a supercharger, latod mennyi oszlop mukodik, mennyivel tolt, mennyi foglalt, mennyi van elromolva, stb. Es azert ez egy rohadt nagy fegyverteny.
Es nyilvan itt mas cegnek eselye nincs, mert mas cegnek nincs teljesen sajat toltohalozata, ezer rendszert osszedrotozni meg... Maradjunk annyiban, hogy nem egyszeru. Nem is szokott sikerulni, nem veletlenul.
Az elso ceg, aki ezt rendesen megoldja, hogy osszekoti az osszes toltoceget, nem kell mindhez app meg regisztracio meg kutyafule, es az osszes rendesen be lesz integralva a terkepbe (ehhez termeszetesen az is kell, hogy a masik oldalon is fasza legyen a rendszer, es sokszor ugyan az autogyartokra mutogatunk, de valojaban inkabb ezen az oldalon hasalnak el a dolgok), es annyi lesz a toltes, mint a Tesla-nal, hogy bedugod, max csippantasz egyet es kesz... Szoval ha ezt valaki vegre megcsinalja rendesen, mindenkit osszefogva, az a mennybe megy, es ilyen szinten mindenki mas ele ugrik, nem is kicsit."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
harry
veterán
CEE-bol is lehetne felrakni kombi aljzatot / bedugni egy atalakitot, de mivel a gyari kabel schuko (es valoban este tele lehetne tolteni 5 ora alatt max), sok ertelmet nem latom :-/ illetve persze a bovithetoseg miatt erdekes lenne, de ahogy irtam ez nem szempont itt.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
opr
veterán
Angliaban elunk, itt azert vannak nagyobb tavolsagok, illetve jovore pl Magyarorszagra is kocsival fogunk menni, meg amugy is az a terv, hogy nem ropkodunk, nem szeretjuk, inkabb autoval megyunk Europan belul is mindenhova. Kovetkezo evekben eleg sok ilyen terv van, ezert fontos, hogy 300km-enkent 30p eleg legyen, es eleg legyen 300km-enkent megallni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
2020-as BMW 3-nál nem érezem hangosabbnak. A dupla üveg egyébként szerintem nulla hatású. Tegnap megint mentem a 2020-as TM3-ommal, és semmivel nem rosszabb, mint a 2021-es. Össze lett benne pakolva, és már nem is zörög, nyöszörög benne semmi. Mint kiderült eddig sem az autó csinálta, hanem a rengeteg holmi benne.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A Tesla célhőmérséklete mindig 55 fok. Addig fűti az akkut, amíg el nem éri ezt a hőmérsékletet.
Tegnap az Ioniq 5 elég furcsán viselkedett a töltőn. Nagyon nagy a hőmérséklet kiegyensúlyozatlanság az aksijában. Amikor elkezdte nálunk a töltést, akkor a leghidegebb cellája 13 fok volt, a legmelegebb 22. De teljes teljesítményt csak akkor tud felvenni, ha a leghidegebb cella 20 fok felett, és a legmelegebb cella pedig 45 fok alatt van. Emiatt és az aksifűtés teljes hiánya miatt elég sokáig nem vitte a töltést 110kW fölé. A végén meg már túlemelegedés miatt visszavette a teljesítményt kicsit. Pedig a végén a leghidegebb cella még mindig 36 fokos volt csak.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Azért ez a 25 milla elég mellbevágó. Kábé 27ért fullra extrázott iX3-at lehet venni... Persze az nem gyorsul annyira, nade azt az ember maximum kétszer használja, egyszer amikor megveszi az autót, meg egyszer amikor megmutatja a haveroknak...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Igen, én is így látom, a Teslának sokkal nehezebb dolga van a Model Y-nal mint addig bármivel. Azok gyakorlatilag konkurenciamentes, légüres piaci térbe érkeztek, a Model Y meg nem. Szerintem az eladasain is látszani fog.
VWnék nem szabad elfelejteni a MEBre épülő konszernautókat sem, Enyaq, Cupra, Q4 Etron...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gabross
tag
Nem megkérdőjeleztem, amit mondtok, hanem csodálkoztam rajta, h hogy jön ki a matek a 25M-ra, amikor Ausztriában, tapasztalat alapján, jelentősen drágább az új autó, mint Magyarországon.
A kedvezményekről meg annyit, hogy errefelé gyártásból rendelt autók esetén nem szokás. Tehát, ha én összerakok egy ID.4 GTX-et vagy egy Q4 eTront a konfigurátorban és azt gyártásból kell megrendelni, nem fognak kedvezményt adni. Legfeljebb adnak hozzá apróságokat. Készleten lévő, esetleg szalonautó esetén igen, lehet akár 20-25%-ot is kapni a VW-nál, az igaz.
-
WiZARD
addikt
Honnan tudod, hogy mennyi energia volt bennük érkezéskor?
Azt tudni, hogy töltő mennyi energiát vett fel a hálózatból, ha jól tudom ezt számlázzák, de szóljatok ha tévedek. Hogy onnan a töltési veszteség melyiknél hogy alakul (és akár az oszlopon belül van-e különbség 400v 800v között), azt csak tippelni lehet.
Azt is tudjuk hogy a Tesla felfűti 55 fokra az akkut, a Hyundai nem. Márpedig felfűteni fél tonna akkut nem 2 Wh.Télen a felfűtött akku csomag jól jön, lehet azzal fűteni az utasteret. Máskor ebből a szempontból felesleges és még plusz energiával vissza is kell hűteni.
Hogy akku degradáció szempontjából pár év múlva mit mutat majd a fűtés nélküli 200 kW-tal töltött akku (aminél ráadásul állítólag elég jelentős hőmérséklet különbségek vannak az akku különböző pontja közt), a programozottan temperált, kisebb teljesítménnyel töltött akkuhoz képest az majd kiderül. Én a Teslára nagyobb tétet raknék.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
-
titán
Persze, 120 LE-t akárhogy nyomsz, az csak arra jó, hogy pont ugyanannyira haladj, mint mindenki más az autójával. Nincs értelme kihasználni, csak a fogyasztást, meg egy fekete felhőt lehet vele az egekbe küldeni. Azért egy villanyautóval (még a 140LE-s Niroval is) egy 20-30 perces pesti sűrű forgalomban is 3-5 percet meg lehet takarítani anélkül, hogy száguldozni kéne, és büntetést kockáztatni.
#1808Shadowbull
Nem mondtam, hogy muszáj több. Elég 200, 120, de 80 is. Volt Priusom is. Csak azt mondtam, hogy van értelme.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A dízel a működéséből kifolyólag elkerülhetetlenül kormol nagyobb gázadásnál (aminek egy részét megfogja a részecskeszűrő). Gázadásra a benzines tartja a keverék arányt, csak mindkét komponenst párhuzamosan emelve éri el a nagyobb teljesítményt. A dízel dúsítja a keveréket gázadásra, ezzel viszont növekszik az elégtelen égésből fennmaradó korom mennyisége.
Valóban van zöldhullám, de a sűrű forgalom lassabban halad, mint a zöldhullám. Ezen lehet javítani azzal, hogy előre lehet jutni a hullámon belül, így néhány megállást át lehet ugrani. Ha a sor zöldhullámmal halad, vagy araszolós dugó van, akkor nincs miről beszélni. Csak a sűrű forgalomban lehet jobban haladni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tuzpenge
őstag
Idáig még nem volt jó befektetés az autó (kivéve a ma már veterán autókat, de ugye az emberek 99% nem 30+ évre vesz autót)!
Szerintem ez nemigen fog változni most sem. Lehet hogy ideig-óráig igen (mint ahogy aki 4 hónapja vett ioniq-ot az most simán kereshet vele 2-2,5 milliót), de hosszú távon nem gondolnám. Az autóipar fél-egy éven belül vissza kell térjen a régi kerékvágásba, mert ha nem akkor nagyon csúnya vége lesz és az lesz a legkisebb probléma, hogy kinek milyen autója van....szerintem. Ha pedig az autóipar visszatér a megszokott vágányba (értsd hogy gyártani és eladni fogják az autókat, most az mind1 hogy hybrid, elektromos, etc), akkor nem túl sokidő múlva normalizálódik a használtautó piac is.ˣ
-
tuzpenge
őstag
Nyilván most a Te szemszögedből nézve ez jó, mert jól kitudsz szállni. Bár ez is kérdés, mert ha meg szükséged van autóra akkor: 1 új autót most hirtelen nemigen veszel helyette, 2. használtat szintén nem vagy csak irreálisan drágán és akkor még ott lesz a bizonytalansági faktor hogy milyen hibája jön elő.
Az hogy meddig tart ez az állapot nem tudni (reméljük nemsokáig). Úgyhogy ha van felesleges autód akkor abból most vagy a közeljövőben érdemes kiszállnod. (És a használt alatt én most a max 8 éveseket értem mert afölött már nem drágul irreálisan. Bár ez sincs kizárva.) Szóval elég ingoványos most a talaj, és szerintem pánikvásárlás van a piacon ami nyilván felfelé tolja az árakat mert nincs annyi kínálat mint kereslet. (JóskaPista megveszi a 8-10 millás autót most hitelre mert azt mondják neki, hogy ha most nem vesz akkor soha nem lesz már neki mert csak drágább lesz, stb. JóskaPistának nincs túl sok esze, de hitelképes ezért bármi áron belevág ebbe a visszautasíthatatlan bizniszbe. De közben kirúgják a melóhelyéről ahol már tizen éve dolgozik, mert nincs megrendelés, meló, stb. JóskaPistánk már a hitelt sem tudja fizetni, így rövid időn belül se pénz se kocsi....)ˣ
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000