Hirdetés
- iPhone topik
- Xiaomi: Android 16 zápor, zivatar
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Amazfit Bip 6 - jót olcsón
- Mobil flották
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
-
Mobilarena
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988
#17465
üzenetére
az a system status semmit nem jelent, abból semmilyen következtetést nem lehet levonni. akkor is jöttek a sorozatos elutasítások, amikor a mutató szerint minden zöld volt
talán valamivel stabilabban működött az elmúlt hetekben, de ez egy olyan megállapítás, ami talán már holnap nem lesz igaz
-
ACE-
addikt
válasz
Doky1988
#17033
üzenetére
Elutasítások továbbra is előfordulnak, és többször ilyenkor levonja, sőt könyveli az összeget, de 7 nap után feloldja, és visszamegy az összeg az alatta lévő kártyára. Az alatta lévő banktól is függ, mert előfordul hogy a Curve sem küldi a zárolás feloldását, és ilyenkor attól függ a feloldás, hogy a kártyádhoz tartozó bank meddig tartja zárolásban. Ez lehet akár 10 nap, 2 hét, de Cetelem-nél pl. 30 nap.
-
Oliverda
félisten
válasz
Doky1988
#15287
üzenetére
"Hát de itthon pl ha Raiffeisen plasztik kártyával, vagy érintősen fizetek, esetleg RaiPayel telefonon, mert ugye úgy működik csak telefonon a Raiffeisen kártya, akkor semmiféle elutasításom nincs, megy minden a maga módján!"
Erre írtam, hogy a Curve hosszabb láncú tranzakció végrehajtásával akad az OTP hulladék fizetési rendszere. Ha közvetlenül magyar kártyával fizetsz, akkor az országhatáron belül fut le az adatcsere, Curve-nél viszont oda-vissza pattog Dublin és Budapest között legalább kétszer. Nekem a Revolut kártyát kiválasztva nagyon régen nem volt 074-es vagy 050-es hibám. -
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988
#15287
üzenetére
a "cseréljünk kártyát" tanács amúgy ebből a fórumból indult, csak ahogy terjednek az információk, úgy torzulnak el olykor. a kártyacsere NEM megoldás minden problémára. volt egy időszak, amikor sok usernek szüksége volt rá, most véletlenül pont nekem újra kellett (alapos okkal, elég hosszú türelmi időszak után), de NEM alkalmazandó folyamatosan és állandóan
-
Oliverda
félisten
válasz
Doky1988
#15281
üzenetére
Az elutasítások döntő többsége mögött az OTP terminálrendszere áll, ami a Curve hosszabb láncú tranzakció végrehajtásával kvázi összeakad, időtúllépés miatt elszáll a folyamat. Ha nem OTP-s terminálnál fizetsz (vagy nem magyar bankkártyát választasz ki az appban), nem jön elő a probléma.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
Doky1988
#15281
üzenetére
Nekem az elején volt sok 050-es elutasítás, utána, és amióta plutusozom, azóta szinte alig volt decline, de azért volt persze, csak nem sok. Én most mindennel visszamegyek ingyenesbe, mert amíg a plutus ingyen van (asszem februárig írta valaki az ingyenességet), addig azért havi EUR250 után kapom a PLU-kat. Aztán amikor végre lehet már (jó lenne már) akkor visszaváltom a PLUkat és kiszállok az egészből. És most, hogy a Magnetben is van NFC lehetőség, a Curve sem fog kelleni. De addig azért használnám. Persze, ha ennyire trágyán működik, akkor lehet, hogy előbb kiszállok. És igen, most már nemcsak macera az egész, hanem drágább is.
-
Capella
senior tag
válasz
Doky1988
#15033
üzenetére
Olvasgatom ezeket 050 hibákat többeknél. Nekem ilyen sose volt. Sőt mondhatom semmi probléma nem volt a fizetéssel a legelső tranzakció óta. Az ugyan mindjárt egy dupla levonás volt, de egy levelezés alapján megoldódott, lehet, hogy anélkül is megtörtént volna automatikusan.
Telefonra nem kellene a Curve, ott a RaiPay nekem megfelel, nem kell a Google Pay.
A Galaxy Watch6 óra miatt kell csak a Curve, hogy a Raiffeisen kártyával is tudjak fizetni az órával.
A virtuális Curve kártyának is van kártyaszáma, megnézhető az appban, és ezt adtam meg a Google Walletnak, így már gond nélkül fizethetek az órával.
Ha mégis meghúsulna a Curve tranzakció valamiért, nálam az se gond, akkor fizetnék a telefonnal. Ha az se menne, akkor a Raiffeisen kártyával, utoljára meg ott a készpénz. -
Capella
senior tag
válasz
Doky1988
#15030
üzenetére
Ha csak a Raiffeisen kártya miatt kell a Google Payhez, akkor elég az ingyenes Curve virtuális kártyával.
Én így használom, a fizikai kártyát ki se kértem.
Gbit, meg visszatérítés nem igazán érdekel. Lehet, hogy megérné, utána kellene számolni. Valamennyi visszatérítést a Raiffeisen is ad, bár egy jó ideje nem túl sokat. -
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988
#15028
üzenetére
ha az van odaírva, hogy time machine unavailable, akkor azok a tételek legnagyobb valószínűség szerint nem lettek könyvelve. vagy már kikerültek zárolásból, vagy csak fognak valamikor
Azért váltottam Curve X-re mert azthittem standard csomagnál nincs visszatérítés.
ezt nem is értem, mire gondolsz
-
zerodot
aktív tag
válasz
Doky1988
#15025
üzenetére
Nem hiszem hogy rajtad kívül bárki meg tudná mondani, kihasználod-e a Blacket vagy nem...

Viszont nov. 15-től az X-nek kevés értelme lesz, főleg hogy a Black éves előfizetéssel csak kb. havi 2.33 euróval lesz drágább, amit akár már a cashbackkel is elég könnyen ki lehet termelni. Inkább Free vs Black a kérdés a legtöbb usernek...
-
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
Doky1988
#14596
üzenetére
volt egy ilyen tomeges jelenseg nemreg, sokan uj kartyat kertek (en is), az megoldotta. azota volt egy ilyen problema amerikaban is, es a curve javaslata az volt (ami amugy a tomeges kartyacserek idejen masnak is mukodott innen), hogy torold ki a kartyat, amit hasznalsz, add hozza ujra, es probalj meg ugy fizetni ujra
ha ez sem segit, replace card az appban
-
petipetya
nagyúr
válasz
Doky1988
#1682
üzenetére
Éppen most fizettem ki egy szikét AliExpress-en a Revolut kártyával. Természetesen tegnap a (fő)kártyát beregisztráltam az AliPay alá.
Emellett a Curve kártyával is gond nélkül lehet vásárolni az Aliról, persze előtte azt is betettem az AliPay alá.
AliPay nélkül fogalmam sincs.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Wise (ex-TransferWise)
- Spórolós topik
- Gitáros topic
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3294
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3047, 94% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB ZALMAN M4 Cooler Master 650W
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3536,100% Akkumulátor
- Új Asus 16 ProArt 4K+ OLED Touch Ryzen AI 9 HX370 32GB 2TB Nvidia RTX 4060 8GB Studio Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





(Azt ma kaptam meg.)
pictigjis

