- Google Pixel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Mobil flották
- Honor 200 Pro - mobilportré
- iPhone topik
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tasunkó
őstag
válasz
Dare2Live #86 üzenetére
Ezek a cégek csak egy kultúrális háttér miatt ilyen előzékenyek, megy egy IT-s mondjuk 40 emberrel, ott feltűnőbb ha 1 lelép, mint egy 500 emberes cég, ahol semmit nem jelent. Ahogy változik a kultúrális háttere a társadalomnak, vele változik ez is. A szokatlansága miatt van ilyen démonizáló hatással, mivel nálunk a kapitalizmus nem kaphat és nem is szokott kritikát kapni, ami előre is jelzi hogy mi lesz belőle, pont a kommunizmus ami bemutatja.
-
Dare2Live
félisten
ITs cégeknél lényegében nincs vagy kb papíron van szakszervezet. Ettől függetlenül a bérhez, juttatások emberhez való hozzáállásuk össze se hasonlíthatóak egy pl Postaval... ahol van szakszervezet de a fizuk szarok, a szart is kihajtják belőled, úgy szivatnak rabszolgatörvény munkaidőkerettel hogy a fal adja a másikat.
A szociális védőháló fontos jó az embernek, gazdaságnak. A szociális igazságosság is egy szintig jó az embernek a gazdaságnak. fontos. Egy szintig mert utána minnél inkább tolódik a rendszer balra annál durvább a versenyhátránya aminek a vége az, hogy a "gonosz" kizsákmányoló kapitalista országban a legalsó szint gyári melós úristen de gazdag a szocialista mintaállam nemhogy melós de középvezetőjéhez képest is.
NDK-NSZK megvan? Melyik volt gonosz "kizsákmányoló kapitalista"? Melyikbe volt nagyon durván magasabb az életszinvonal?
DPRK-ROK?
Hamár szakszervezet mert egy ország nem mint fentiek érdekes USre ránézni. Észak volt a gépgyártás, autógyártás fellegvára az US egyik hanem leggazdagabb része volt... Aztán jött az UAW... az ipar lassan csődbe ment vagy leköltözött délre... és ahova leköltözött az lett "gazdag".
Félre ne érts engem a szociális védőháló fontos, hasznos. A szociális igazságosság is. De a kapitalizmust démonizálni leírni olyat, hogy egy Római kori rabszolgának jobb volt... hááát -
Tasunkó
őstag
válasz
Dare2Live #84 üzenetére
Nem véletlenül jutott el a nyugat az irigyelt szakaszába a 80-as években, ebben a baloldal is aktív szerepet játszott. A sztrájkok a tüntetések, leegyszerűsítve egyik cég sem szeretne szakszervezeteket, viszont a szakszervezetek nélküli cég pedig visszacsatolás nélkül marad, így nem lesz ellenérdek ami mederben tartson egy céget és egy káros működés lép életbe, amit itt a gyarmatokon bőven ismerünk, tehát aki nem bólogat az túl nagyot kockáztat. A baloldal mára csak egy ellenségkép, mivel azt is a cégek tömik, éppúgy akár a jobboldalt. Azt nem tudom konkrétan mit kellett volna másképp csinálnia, de ez a változás Tatcher idejében indult útjára. Egyrészt túl sikeres lett a jobboldal, de ilyen távlatban meg nyilvánvaló hogy egy olyan futóversenyt nyert meg ,amiben elsőnek itatott fosatót a többi versenyzővel.
-
Dare2Live
félisten
Mihez képest fizettek túl nagy árat? Mindha a nyugati túlsok baloldal/elvonás/versenyképtelenség kapitalizmus miatt tovább csúsztak volna le, becsődöltek volna...? És had linkeljem újra [link]?
A többivel kb egyetértek. Ami az elmúlt ~20+évben megy az egy vicc ahogy kinéz még pár brexit szintű láblövés és olyanféle gazdasági helyzetbe kerül az UK amiben a vaslady elött volt... Mindezt jórészt Tory vezénylettel.
-
Tasunkó
őstag
válasz
Dare2Live #82 üzenetére
Vitathatatlan hogy túl nagy árat fizetettek ők is, meg a világ is a *talpraállításért*. Addig az időszakig ez a nyugati típusú baloldal egy jóléti irányba terelte a kapitalizmust, és onnantól kezdve lett bedarálva ebbe a Tony Blair irányba ahol feloldódott az értelmetlen politizálásban.
-
Tasunkó
őstag
Ez a szaporodás szerintem a párválasztással lehet kapcsolatos. Az AI választ egy másik AI-t amivel a génállományát próbálja feljavítani, tehát megsaccolja hogy az udvarló AI, bizonyos területeken jobb válaszokat generál, és együtt tréningezik majd a lurkót.
Egyébként a Call centeres AI-nél van egy apróság, hogy mára sikerült olyan válaszokat generálnom a telefonos ajánlgatók számára, hogy 1 hívásnál többször nem próbálkoznak, mert emberek vannak a másik felén, és korlátozott számban és idegrendszerrel. Node, ha az AI végtelen mennyiségű ajánlattal áraszthat el, így reneszánszát élhetik a telefontársaságok még jobb havidíjra vonatkozó ajánlatai. -
ddekany
veterán
Az önmagadtól/egymástól tanulás önmagában nem hoz szingularitást. Annak oka a következő jobb "AI" tervezett létrehozásának képessége (amit a biológiai élet jelenleg nem tud). De az intelligencia növelése közben alighanem hamar diminsihing returns jelenségbe futsz, ill. a tovább lépésnek egyre több NP probléma fogja az útját állni. De mi intelligenciánk aligha feszeget ilyen elvi határokat, és akkor így jártunk.
"Szaporodik-e majd az AI"
A (földi) biológiai élet megkötései nélkül a szaporodás jelentősége teljesen más, az értelmezése is nehéz. A mi szempontunkból a kérdés talán úgy értelmezhető, hogy ez az egyenlőre hipotetikus új létforma autonóman döntik-e el, hogy több anyagot vagy számítási kapacitást fordít a "fajtájára", vagy ezt elsősorban mi kontrolláljuk.
"Saját nyelvet kialakítanak-e, amit csak ők fognak érteni lásd egymástól tanulás."
Valószínű, mert az emberi nyelvek nyilván messze nem optimálisak információ közlésre és gondolkodásra.
"Miért kicsit más, miért rokon?"
Mert egy erősen specifikus fajtája az öntanításnak. Illetve jelenleg ember is kell hozzá, aki kiokoskodja mit kéne előállítani, átnézi a generált betanító anyagot, igazít a generáló prompton, stb.
-
stellaz
veterán
Ezért szerintem fel lehet jelenteni őket, mert hamis információkat generálnak a telefonálókról, pluszban illegálisan használják az ügyfél hangját üzleti célokra.
-
totron
addikt
Ennek az egymástól, érdemben való tanulásnak nincs kicsit szingularitás szaga szerinted?
Bírom, mikor mindenféle embert meginterjúvolnak - mert hát boldog-boldogtalannak köttelező interjúzásra adnia a fejét, s azt YT-on közzé is tenni - és oldalági okossággokkal van a nagyot ütni akarás:
#1 Szaporodik-e majd az AI, ez az igazi kérdés - mondja a reportalany - a többi kevésbé vagy nem számít. Nem vagyok biztos benne, hogy tudom értelmezni ezt, még ha el ia lehet talán választani a fizikai síktól a szaporodás intézményét. Segítsen valaki cáfolattal, gondolattal, bármivel.
#1 Saját nyelvet kialakítanak-e, amit csak ők fognak érteni lásd egymástól tanulás. Bármilyen aggály persze jogos vagy az lesz, bár szerintem még egy jó darabig kontrolláljuk és az egymás zsebéből való pénzkihúzgálás eszköze marad. Annyiból felesleges a kérdés, hogy ha értjük, ha nem, a sebessége okán így se se úgy se maradunk képben, mire értelmezésre kerülhet nálunk, ők úgy is előbbre járnak. Ha menet közben volt is rizikó számunkra vagy már az van, nem tudunk elébe menni.Amúgy, mostani AI-k jelentős részben azért jobbak, mint 1 évvel ezelőtt, mert AI-val állították elő a betanító anyagának jelentős részét (talán már a többségét). Kicsit más ügy, de azért rokon.
Miért kicsit más, miért rokon? Hol van ennek az öngabalyodást elkerülő iterációnak a plafonja?Emlékszem, az IRC-es időkben is mennyire kellett ügyelni, hogy a bohóckodós chatbot ilyen értelemben kitakarja saját magát, illetve a forrásanyagot, különben élvezhetetlen káosz lett móka helyett.
-
Úgy, hogy nem volt Xboxom, meg online játékokba is későn kerültem...
Béke a a Little Timmy oltja voicechat-en xxXX89KiLlSlAyErXXxx-et poraira, mert csak egy játék FPS készítőnek kell befektetnie a kis extrát, és kilőve a voice-chat moderációjának problémája. ...és mindenki robot, vagy bot hangú (De legalább el lehet adni microtranzakcióban azt a hangot amilyenben a másik emberke hall!!Máris profit!)
-
Tasunkó
őstag
válasz
Dare2Live #72 üzenetére
Nem kampány van, hogy kollázsolhatsz összevissza, és mindenből azt szeded ki ami illik a mesédbe, már programozók is Angliában takarítanak. Se Lucullusnak, se Pompeiusnak nem volt lapostévéje, internet, elérhető gps-el tudta volna hol hagyta el Varus a légióit. Nem csak az a luxus, hogy aranymercédeszslusszkulcs, meg Győzike játszik a lagziban, akkor hozzá se szóltam volna, hanem a különböző szintek, különböző ellátást, iskolákat, szolgáltatást vehet igénybe, és ezáltal teljesen más életminőségre van kilátás. Ráadásul a világon most sincs sok helyen Római Birodalom színvonal, és nem kell Észak Koreáig menni, egyébként is már itt vannak a koreaiak, biztos meg tudod különböztetni melyik az északi meg a déli, ha beköltöznek a szomszédodba. Tanul, küzd, kultúráltan szórakozik.
-
Dare2Live
félisten
""Egyszerűen fogalmazva - munkából nem lehet meggazdagodni" - sajnos nagyon is igaz."
Itt a kérdés továbbra is a mi az, hogy meggazdagodni. Cesarhoz képest "elképesztő luxusban" él még az érettségije sincs műszakpótékkal 400k nettot kapó gyári dolgozó plebsz is és ezt nem én mondtam. Persze lokálisan ő a legszegényebb de mindig van legszegényebb.
De persze aki tanul, küzd ott nagyon más a matek. Hamár ITs lap pár ITs fizu az elmúlt pár napból.
2.9misi/hó[link] 3misi/hó bonusszal jóval 4misi/hó felett
Mind alkalamzott nem tulajdonos!!!
ez persze inkább már a teteje az átlag fejlesztő, sec... specilaist inkább 1.2-2.5misi körül keres.
Ez gazdag? -
Dare2Live
félisten
"Július Caesar ha panelban élne, elképesztő luxust találna, tv, kávéfőző, mikró."
vs
"de a gyártósorral összevetve a rabszolgaság lehet jobban jönne ki, és még nincs vége."Most akkor döntsd el, hogy elképesztő luxusban él a gyártosori dolgozó vagy rosszabbúl mint egy Római kori rabszolga.
"Ugyanakkor egy római polgár és a Cézár között nem volt akkora különbség, mint egy munkás és egy kissé jobban szituált középosztályos között"
Erről ez ugrott be.
[link]btw ha nagyon szimpi a kapitalizmus akkor van még olyan ország a földön ahol lényegében nincs. Észak Korea. Javaslom oda költözni.
-
ddekany
veterán
"mi lesz, ha az elérhető tartalom jelentős részét valamilyen AI állítja majd elő"
Az AI igazán jelentős térnyerésének szinte alapfeltétele, hogy ne csavarodjon be, ha önmagával (is) beszélget, hanem ellenkezőleg, mint mi is, egyre inkább megtalálja a jó megoldást. Enélkül nem tudnak a mostani primitívre érdemi iteratív gondolkodást építeni, és megette a fene az egészet. Ha viszont ezt megoldják (és ezt feltételezik akik a trendekre tippelnek), akkor nem korlátozza az AI fejlődését, hogy egymás kimenetét fogyasztják az AI-k, és ember már nem tesz hozzá.
Amúgy, mostani AI-k jelentős részben azért jobbak, mint 1 évvel ezelőtt, mert AI-val állították elő a betanító anyagának jelentős részét (talán már a többségét). Kicsit más ügy, de azért rokon.
"amit az AI-istenítők leírnak jövőképként, az nem változás, hanem egy teljes társadalmi és kulturális összeomlás"
De az is változás, nem?
Fontos megkülönböztetni azt, hogy valaki szerint lehagyja-e az embert szinte minden területen majd az AI (belátható időn belül), attól, hogy #mindmeghalunk-e (az u.n. "P doom").
-
Tasunkó
őstag
Sajnos nincs miért aggódni, minden a legnagyobb rendben. Nekem már a nyomógombos telefon is megoldotta a problémáim, nemhogy az AI. Amúgy az AI régi találmány, Al Capóne,Al Pacino, Al Gore.
-
kilua
senior tag
Különben én azt látom hogy valamiért az ilyen call centeres excel rendezgetőből kell kevesebb, de: valamiért nem is tíz hanem 100 ezerszámra hoznak magyar gyárakba külföldieket, 3-4 műszakba, 250 ezerért. Na hát ha a call centeresek/excel rendezgetők munkáját lehet automatizálni, akkor csak az lesz hogy kevesebb filippínót kell ide hozni, emiatt nem aggódnék.
viccen kívül nem nagyon értem a dolgot, minden youtube videóban az van hogy minden gyár szinte ember nélkül dolgozik automata gyártó sorokkal, erre itt a panelgyár előtt tömegesen állnak filippínók minden műszakváltáskor (nincs baj velük csak nem értem)
-
kilua
senior tag
válasz
Baltazár123 #55 üzenetére
Hát hogy Magyarországon milyen alapjövedelemre számíthatunk ha az MI elveszi a munkát jól jellemzi a szó szerint 28500 forintos minimum nyugdíj.
Meg az hogy Magyarország ellene volt a globális minimum adónak.
-
KROK640
nagyúr
Mert szerinted a kapitalista cég nem versenyhátrányként fogja megélni, ha sokkal lassabban és drágábban állít elő bármit, fejleszt bármit, mint a konkurencia, pusztán csak azért mert ő embereket használ?
Szerinted van ma olyan cég, ahol egyáltalán nem használnak számítógépeket és legalább 3-4-ik helyen van a piacon? (ha igen, írd meg tényleg érdekel).
Arra akarok kilyukadni, hogy a cégek nagyon is használják a technikai előnyöket, és amivel ekkora költséget (munkaerőt) takarítanak meg azt nem fogják kihagyni, mert aki lemarad az kimarad.Itt az állam(ok)nak, az emberiségnek közösen kellene megoldást találni a problémára. Az alapjövedelemre pedig lehetne fedezet, csak megkellene változtatni a dolgokat, pl az államnak sem azt nézni, hogy hány milliárdot lehet elsíbolni.
"Mi lesz az emberek motivációja, hogyan fogják magukat hasznosnak érezni, amikor ez már ma is probléma sok szakmában a dolgozóknak?" --- ez komoly probléma, ugyanis emiatt lesz minden a rossz irányba terelve.
"Egyébként meg mi van a fenntarthatósággal? Minden automatizálással kiváltott ember extra energiafogyasztást, extra legyártott gépeket jelent... miközben az emberek száma nem fog egyik napról a másikra drasztikusan csökkenni." --- érdekelne a JOBB megoldásod mert gondolom akkor van. De az is, ha az emberek számának csökkentése az. Gondolom egy új covid meg egy III VH sokat dobna az elképzelésen.
vagy törvényt hozunk, hogy teszem azt 2010 január 1-énél újabb technológiát csak fővesztés terhe mellett lehet használni?
Akárhogy is, szerintem lehet tapétázni a disznóólat, de 5-10 éven belül nagyon kemény kihívásokkal szembesülünk.
-
Baltazár123
őstag
a helyén kell kezelni ezt. a jelen fázisban az AI szerintem is inkább arra lesz jó, hogy felgyorsítsa a munkát. Kellett egy SQL, elmondtam a chat gpt-nek, hogy mit szeretnék, adott egy javasolt programot, azt átnéztem, kijavítottam, kiegészítettem és működött. nem használom napi rendszerességgel az SQL-t, meg az összetettebb lekérdezésekhez eddig a jegyzeteimet szoktam előszedni vagy neten kerestem, de sokkal tovább tartott releváns információt összegyűjteni. A chat gpt meg azonnal javasolt egy jó megoldást.
Az is látható, hogy egy ember képes kitalálni a másik ki nem mondott igényét. A chat gpt-t meg több kérdezz felelek -en keresztül kell megtanítani arra, hogy milyen formátumú riportot akarok. Mindennel együtt hatékonyabb a munka, gyorsabb vele. Sajnos jó lenne, ha a cégemnek is lenne ilyen, mert akkor fognám az adatokat és ráereszteném. Így meg csak általános kérdéseket tudok feltenni.
Nem csak SQL-re használható. Írtam egy panasz levelet a német IKEA-nak és átnézettem a chatgpt-vel és tökéletesítette.
Tanulásra is nagyon jól használható, a gyerekeimet már erre tanítom, kérdezzen, de minden választ kritikai szemmel nézzenek.
Ezek csak azok a példák, amik most eszembe jutottak, de egyre több mindenre lehet használni és használom is.tudom sokan nem hiszik ezt el, de brutálisan hatékony a tanulásban is. ez a kérdezz felelek, a bármilyen témát több szempontból körül lehet járni vele, ahogy normális esetben az ember tanulna, nem ez a bebiflázok évszámokat típusú tanulás
meg amikor használom, használod, nem szabad ott leragadni, hogy a hülye AI még ezt se tudja típusú hozzáállásnál, mert rakéta sebességgel fejlődik. A jövőt kell meglátni vele kapcsolatban, már amennyire a mi szintünkön ez lehetséges.
viszont egy dolog, a felgyorsított munka miatt a cégek bizony ezt már szeretnék látni eredményekben, vagy több munka elvégezve vagy 3 ember helyett elég 2 vagy valami hasonló
-
Tasunkó
őstag
Ezt így kijelenteni, hogy a humán munkaerő a legdrágább komponens. Nálunk ez a szemlélet, mert hozzáértés híjján mindenhol a bérek lenyúlása az egyetlen kereseti lehetőség, vagy hozzádott érték. Egyébként nagyon nincs így, gyártottam olyat aminek darabja 30-50 euró legalább, 1 óra alatt 100 darabot, de előtte is volt rajta munka, üsse kő felezzük meg, akkor a hozzájárulásom legalább 1500 ejró/óra.Persze ebből még mennek le költségek, csak érzékeltettem. Van hogy automatizálással sokkal gyorsabb lesz valami, de a bérek gyakran bakfitty. Csak semmi értelme kifizetni, mert rabszolgát is tarthatnának és ez egy állandó feszültségforrás. A bérek megduplázása országos szinten meg hatalmas összeg, ott meg már megmutatkozik, hogy van a cégeknek egy közös érdekük.
-
pengwin
addikt
válasz
Baltazár123 #25 üzenetére
Már most is az a probléma, hogy amint az "AI" tréningezésére használt anyagban elér egy bizonyos (nem is túl magas) százalékot a saját maga által kifosott szar, akkor elkezd degradálódni a további output... mi lesz, ha az elérhető tartalom jelentős részét valamilyen AI állítja majd elő?
Itt lenne az ideje felfogni, hogy amit az AI-istenítők leírnak jövőképként, az nem változás, hanem egy teljes társadalmi és kulturális összeomlás.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Medocsabi #53 üzenetére
Félreértesz! Egyáltalán nem lefikázlak, már csak azért is, mert én is voltam CC-s, no lám, nagyon sok éve még épp egy nagy internetszolgáltatónál is. De légitársasághoz angol nyelvűként is megkapja az ember, a másik oldalban fel sem merülve, hogy már az egy fajta intelligenciát és beleadást tükröz, hogy nem az anyanyelveden próbálod megoldani az Ő problémáját.
A kommentem lényege az lett volna, hogy az emberek akiket kiváltunk az AI-val, azoknak szükségük lesz megélhetésre. Na itt jön be az alapjövedelem kérdése. Mert gondolom te sem akarnád eladni az új autót, meg felélni a megtakarításaidat mikor közlik, hogy innentől az automatika visz mindent. Mondjuk lehet h te épp pont maradnál, de az átlag helpdeskes aligha.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Dare2Live #45 üzenetére
Persze, szép dolog visszanézni 2000 meg 200 meg 100 évvel ezelőttre, hogy milyen jól élünk, máris nagyobb az elégedettség
2-300 évvel ezelőtthöz képest én kb főúri életszínvonalon élek.
Ugyanakkor ha az a panel és autó saját, és mindennap rántotthúst eszik, az bizony az én szememben gazdag. (írom mindezt úgy, hogy saját tehermentes családi házam van).
Mert míg régen aki vett egy panelt 5 legfeljebb 10 év alatt kifizette, aztán jött az autó, a hétvégi telek, és a 3-5 éventi nyaralás. Nos ma ugyanazt a panelt úgy, hogy 40-50 éves, már 30 évnyi hitellel tudja megvenni, és akkor még hol van az autó, a hétvégi telek és 3-5 évente egy nyaralás a családdal?
A keresetünk reál értéke sokkal rosszabb, miközben több mindenre is kell költeni, de ezt írtam fentebb (az előző oldalon, mire ez a komment megjelenik) is.
És el lehet menni külföldre menni dolgozni, de az arányokat nézve világszerte rosszabb a helyzet, poltikától függetlenül. -
pengwin
addikt
Csezdmeg, ez már nem "versenyhátrány", hanem az, hogy nem egy disztópiában akarunk élni. Mégis miből lesz alapjövedelem? Miből lesz fogyasztás, ha most kiváltják az irodai munkahelyek nagy részét AI-val? Miért finanszíroznák a cégek a közterhek emelését?
Mit fog csinálni a sok ember alapjövedelmen, amikor még most is pusztán létfenntartásért küzdenek még átlag feletti fizetésekkel is az emberek?
Mi lesz az emberek motivációja, hogyan fogják magukat hasznosnak érezni, amikor ez már ma is probléma sok szakmában a dolgozóknak?Egyébként meg mi van a fenntarthatósággal? Minden automatizálással kiváltott ember extra energiafogyasztást, extra legyártott gépeket jelent... miközben az emberek száma nem fog egyik napról a másikra drasztikusan csökkenni.
-
KROK640
nagyúr
"Egyszerűen fogalmazva - munkából nem lehet meggazdagodni" - sajnos nagyon is igaz. Ez az amit már a mai fiatalok (főleg a pályakezdő réteg) látnak, meg azt is, hogy amit jelenleg MO-n bérként kínálnak nekik, az elégtelen lesz egy normális életre (saját lakás, autó, család, néha nyaralás).
Ezért munkaerő oldalról is komoly kihívásokkal kell majd a cégeknek szembenézni... jah, már most is.Azonfelül a cégeknél a humán munkaerő a legdrágább komponens, így őket a legfontosabb kiváltani. AI, robotok stb. Nem kér fizetést, egyéb juttatást, irodát, stb. Cserébe nem megy szabadságra, nem lesz beteg, és nem akar hazamenni délután 4-kor.
"Jelenleg sem a "munkát", annak mennyiségét / minőségét fizetik meg, hanem annak a "hasznosságát"" - ez is színigaz. És nem csak a propagandánál van így hanem a cégnél is. Az, hogy valaki legyárt ezer terméket, az maximum minimálbér + pótlékos meló. Aki viszont egész hónapban a p*csét vakarva kitalál egy kampányt, amivel eladnak 1000 terméket, az a sokszorását fogja ennek keresni, figyelembe se véve, hogy aki legyártja, ha az nincs akkor ő akármit is kitalálhat. Persze a kérdés ennél összetettebb, illetve most egy rakás irodai munkás fórumozó esne nekem (aki szintén sokat voltam az), hogy mégis hogy gondolom ezt?
-
KROK640
nagyúr
válasz
Baltazár123 #31 üzenetére
"Kösz az ötletet krok, megkértem a chatgpt-t, hogy véleményezze a #24 kommentet és ez a válasz" - én ennél tovább mentem, a mondanivalómba került(ek) be olyan szakasz(ok) amit AI írt. Pontosan azt demonstrálva, hogy már mennyire nehéz kiszúrni, hogy mi az emberi munka és mi nem az.
-
Baltazár123
őstag
válasz
Medocsabi #53 üzenetére
Én dolgoztam külföldön több évet és tényleg minél közelebb jövünk a Balkánhoz, annál jobban megy ez az arcoskodás, meg a másik munkájának a lenézése. amcsi kollégával amikor dolgoztam, egy 20 dolláros tétel miatt üvöltözött a cc-vel, mintha az életéért harcolt volna, de a végén megköszönte neki és pl eszébe nem jutna lenézni a munkája miatt. A németekben van egyfajta büszkeség és nem minden munkát hajlandóak szívesen elvégezni, de nem nézik le azt, aki ilyen munkát végez. Nem hülyék, tudják, hogy helyettük csinálják a kulimunkát.
Az ilyen csicska hülye munka meg egy senki aki ezt csinálja nálunk már jellemző, de vannak rosszabb országok ilyen szempontból. Rokon "gyerek", 40 évesen ott arcoskodik, hogy ő nem megy el mindenféle hulladék munkára. Aztán inkább eltartatja magát a nyugdíjas szüleivel. Nade ő valaki és a büszkesége töretlen
Ez az alapjövedelem is mennyi ember fantáziáját mozgatja és mennyire naívan gondolkodnak. Mikor volt az, hogy egy profitéhes vállalat nem elrakta a keletkezett extra profitot, hanem majd befizet szívesen a kasszába, hogy abból tartsák el a népeket? Na ez nem fog egykönnyen megtörténni, leginkább sehogy. Illetve lehet nagy munkanélküliséggel is együtt élni, lásd Spanyolország.
Amit szintén sokan nem értenek, hogy az AI nem függ egy országtól sem, ha elkezdik adóztatni az "igazság" nevében, akkor átteszi máshova a szolgáltatást. A robotizált gyárakat könnyű elvinni oda, ahol kevesebb vagy nincs adó. Az államok maximum a vámokkal, különadókkal tudnak valamit tenni ez ellen, de mindegyik eléggé kontraproduktív.
Én nem számítanék az alapjövedelemre különösebben. Pláne itt, miféle alapjövedelmet tudna biztosítani ez a korrupt és tehetségtelen kormányzat? Ráadásul nem is akar ilyesmit, azért hajítják ki a munkanélkülieket az ellátásból pár hónap után meg lehet közmunkázni, megalázó összegért.
-
KROK640
nagyúr
Itt igazából nem az USA elnökének kéne ezt szabályozni, hanem világ szinten. De ne nagyon várj szabályzást, abban iagzad van, hogy a kapitalista érdekeknek megfeleléően lesz ez fejlesztgetve és terelgetve, vagyis az emelett sokbakerülő és alacsony hatékonyságú munkaerő nem sok jóra számíthat.
Ezért lenne jó már elgondolkodni, hogy merre és hogyan tovább, mert most értékes 5-10 év áll előttünk, csak az a kérdés, hogy mit kezdünk vele? jobb vagy rosszabb élete lesz az egyszerű embernek?
"vagy ha születik is javaslat, kidobják, mert fehér férfi adta be." - ebben sajnos igazad van
(na melyik két bekezdésem volt a #30-as postban AI által írt? )
-
Medocsabi
addikt
Ezt mondta nekem is annó ügyfél,mikor UPC CallCenteres voltam,hogy csicska vagyok,és megérdemlem hogy éhbérért a hozzá hasonlóak fikázását hallgassam. Persze ő vergődött 40 perce egy 120ft-os havidíj emelés miatt...
Mondjuk már akkor az átlag fizetés durván kétszeresét kerestem,azóta már Key Account Managerként ez lassan 7 szamjegyű,saját időbeosztás szerint dolgozom,5 évente új szalon autóval a pitsám alatt. És mindezt a CC-n szerzett tapasztalatra építve,érettségivel
Szóval mielőtt fikázol egy CC-st,gondolkodj el rajta, mert sanszos,hogy többet keres nálad. Vagy többet fog
-
Tasunkó
őstag
válasz
Dare2Live #45 üzenetére
Ezen a tengelyen értelmetlen ősszehasonlításokat tenned. Július Caesar ha panelban élne, elképesztő luxust találna, tv, kávéfőző, mikró. Ugyanakkor egy római polgár és a Cézár között nem volt akkora különbség, mint egy munkás és egy kissé jobban szituált középosztályos között, nemhogy Lölö. Cézárnak is volt felcsere, a polgár is talált felcsert, de ha Cézárhoz kijön a mentő, és beviszi a kórházba, lehet olyan pecchje, hogy jobban jár a felcserével. Meg a középkorban például nem volt óra így nem volt munkaidő, a búzát nem kell triplán megkapálni. Nem mintha szeretnék visszamenni a középkorba, de a gyártósorral összevetve a rabszolgaság lehet jobban jönne ki, és még nincs vége. A kapitalizmus nem épít tömegközlekedést, autókat akar eladni. Ha itt nem lett volna szocializmus, körbe lehet nézni mi lenne. A kórházak, utak, panelházak, vasút, még a vonatok is annak az időszaknak a hagyatéka, sőt előfordul hogy gyárépületek is, és így is csak annyi pénzt hagy az államnál, hogy lélegeztetőgépen tartja csak, pedig a termelés a jóval keményebb elvárások miatt is megnövekedett, a technológiai fejlődés miatt meg többszörösére.
-
Dare2Live
félisten
Kézírás felismerést sose próbáltam, diktálás mellett nekem értelmét vesztette.
Diktálást próbáld ki.
tecső nem tudom mi. youtuben szoktam automatikus angol szövegfelismerést bekapcsolni elég jó sajna ált azt nem érti amit én sem. Nem tudom örüljek e vagy bántson (még) nem jobb.
telekom "új" honlapja a weblapkészítés megcsúfolása volt. Na a vanda ugyanez. Nem kérdés, hogy ez mint a honlap is 6éves távban kiforrja magát... és érdemben kiváltja a call centerest. -
bambano
titán
válasz
Dare2Live #48 üzenetére
nekem a tabletem kézírás felismerése nem elég jó.
a telefonomon sose próbáltam diktálni.
a tecsőt szoktam nézni generált feliratokkal, angolul se beszél még elég jól.
szerintem azzal, hogy a telekom behozta Vandát, a forradalom lezajlott, attól kezdve már csak inkrementális fejlődés lesz, forradalom nem. -
Dare2Live
félisten
"az ai jelenleg nem képes rendesen élő magyar beszédet értelmezni."
Diktálásra nekem tökéletes az andoirdos telefonom pedig nincs "AI" a SOCban. És elég jól értelmezi is amit mondok. Magyarul.
És ez egy elavult telefon."a telekom próbálkozik vele, de halott ötlet."
A telekomnak 6évébe!!! telt összehoznia azt, hogy a honlapja!!! használható legyen. btw erről írtam nagyon röviden a hszemben.
"egyébként ha nem kell, hogy a mesterséges intelligencia értelmes legyen, akkor micsoda?"
Call centerbe mért kéne?
"szerintem pont call center vonalon nem lesz itt már semmi forradalom. túl vagyunk rajta. lezajlott."
Konkrétan? -
bambano
titán
válasz
Dare2Live #44 üzenetére
az ai jelenleg nem képes rendesen élő magyar beszédet értelmezni. a telekom próbálkozik vele, de halott ötlet.
egyébként ha nem kell, hogy a mesterséges intelligencia értelmes legyen, akkor micsoda?
"Engem nagyon meglepne ha a köv 10évben a call center vonalon ne söpörne végig az AI forradalom.": szerintem pont call center vonalon nem lesz itt már semmi forradalom. túl vagyunk rajta. lezajlott.
-
Dare2Live
félisten
Ha megnézed a rabszolgatartó, feudális, kapitalista... társadalmakat, életszinvonalat elég egyértelmű hogy a "munkásnak" a legjobb a kapitalista vonal.
"munkából nem lehet meggazdagodni"
Mi a gazdagság? Elég relatív. Egy átlagnak elérhető társadalmilag nem sokra becsült panel árammal, légkondival, folyóvizzel, privát térrel (3 szobával) elképesztő luxus volt az 1960as években, nemhogy a feudalizmusban vagy egy Római/Egyiptomi rabszolgának...
Másik pl hogy 4millió+ autó van forgalomban.
De a kedvencem amit a tavaly 105évében elhunyt nagymamám mesélt, hogy gyerekkorában csak ünnepnapokon volt hús. Akiknek minden vasárnap azok már gazdagok voltak. Értelmezni is nehéz azt a szegénységet vagy hogy nekik mi mennyire gazdagok látszanánk nem?
Gazdag az a család aki panelben él és van egy autója és akár minden nap "rántott hús"t eszik? 2024ben nem mondanám. 100/200/2000éve ez a gazdagáság viszont azt jelentette volna, hogy munkából elképesztően gazdag.
Amiről te beszélsz az az ultragazdagok klubbja. Lölö, NER a haver kapitalizmus egyértelműen az ország kirablása.
Az nagy kérdés, hogy az AI forradalom mit fog eredményezni jövedelmi vonalon. Remélhetőleg marad az ami kvázi az ipari forradalom óta kvázi tart. Mindenki egyre gazdagabb lesz, kevesebb emberi munkára lesz szükség. Remélhetőleg a szabad szombat után eljön a szabad péntek vagy a napi 6h munka ideje. Aztán ki tudja. -
Dare2Live
félisten
válasz
Dragon3000 #38 üzenetére
Ügyfélszolgálatos is egy gyüjtőszó de általánosságban az 1.0ás ügyfélszolgálatos van a legnagyobb tömegben foglalkoztatva az ügyfélszolgálatosok ~80-95%át ők teszik ki. Elvárás tőlük kb, hogy a leggyakoribb 50-100 kérdésre amivel lefedi a hívások 90%át meg tudja oldani, tudjon érdemben reagálni és tudja használni a tudásbázist amiben van még 100-500 problémára itiner... és ha ez se segít akkor felvegyen egy ticketet.
Ahol meg alapból ticket kell pl hibabejelentés ott rögzítse a hibát, kérdezzen rá a kimaradt infokra és azokat is rögzítse.2024ben hogy ugyanezt megcsinálja az AI az nem agysebészet... viszont az implementálást, tesztelést... rendesen meg kell csinálni nem ráengedni a betat a rendszerre.
"jó lenne végre beletörődni a ténybe, hogy az ai nem intelligens. egy felturbózott szuper kereső. tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt."
bamba itt csúszik félre. ld fent. Nem kell, hogy az AI inteligens legyen.
Engem nagyon meglepne ha a köv 10évben a call center vonalon ne söpörne végig az AI forradalom.
-
Green69
csendes tag
Szerintem olyan, hogy "munkaalapú társadalom" nem létezik. (magyarországon különösen nem)
Pontosabban ha ugy nézzük, mindegyik társadalom munka alapú, csak a javak elosztása más szempontok alapján történik.
- a rabszolgatartó társadalom is munkaalapú (pabszolgamunka alapú)
- a feudális társadalom is munkaalapú (a földművesek munkáján alapul)
- aztán a kapitalista társadalom is munkaalapú (a munkások munkáján alapul)
Csakhát ugye egyikben sem a "társadalom alapját képezők" gazdagodtak meg, hanem a rajtuk élősködők, őket kihasználók.
Egyszerűen fogalmazva - munkából nem lehet meggazdagodni.
Márpedig szinte mindenki "gazdag" szeretne lenni.
Jelenleg sem a "munkát", annak mennyiségét / minőségét fizetik meg, hanem annak a "hasznosságát". A kormány számára egy jó propagandista "munkája" sokszor annyit ér, mint egy jó tanáré, ezért így is fizeti őket. Ugyanez van a cégeknél is.
És ez még csak a "munka".
De a nagy pénz nem ebben van. A nagy pénzt jelenleg a "megfelelő ismerettség" hozza.
lásd. lölö.
Ezért -is- nyílik a jövedelmi olló.A call centeres AI-ról meg annyit, hogy bizony jelentős részben ki fogja váltani az élőmunkát, ahogy az élet más területein is nagyon gyorsan el fog terjedni.
Hogy ez hogy érinti az ügyfeleket? Most is bosszankodnak, meg ez után is bosszankodni fognak, csak más okból.
Lesznek is bajok bőven... hiszen javak a jelenlegi elosztási módja alapján egyeseknek semmi sem fog jutni, másoknak pedig elképzelhetetlen mennyiségű jövedelme lesz.
Jelenleg ez az irány. -
ddekany
veterán
Ha netán sikerül összehozni az embernél minden fontosban jobb AI-t, akkor az önmagában a hatalom eddigi legerősebb eszköze, már ha az ember kontrollálja. Én arra tippelnék, hogy az után pár évvel már nehéz lenne megkülönböztetni az USA kormányzatát, és az áttörést elsőnek elérő IT céget. (Hogy ki evett meg kit, meg hogyan, az szinte részletkérdés.)
-
cog777
őstag
" az adózás nem álmodozás kérdése, a nav meg nem csillámpóni lovarda"
Meg egy USA kaliberu allam is kuzd egy Apple v MS meretu ceggel, hogy valamit adozzon az apropenzen kivul, ugye ezeknek akkora a lobbi ereje hogy meg torvenyt is hozattak hogy nem vizsgalja oket az adohatosag
a NAV-val meg a tobbi piskotaval meg a Ryanair is elbanik...Igy en is kicsit pesszimista vagyok ezzel az alapjovedelmi hozzajarulassal kapcsolatban,a nagy cegek NEM fognak onszantukbol hozzajarulni.
-
ddekany
veterán
válasz
Dragon3000 #38 üzenetére
Nem kérdés, hogy ők az elsőnek kirúgottak közt lesznek (vannak?). És ilyenkor még a többi ember nevet... kérdés, hogy meddig.
-
ddekany
veterán
"például azért nem (lesz) intelligens, mert nem tudunk elég lóerőt rakni alá"
Erről max tippje van annak is, akinek ez a munkája. Sokan az emberi agyra alapoznak ennél a becslésnél, hogy az mennyi neuron, meg hogy sokszáz millió éves fejlődés eredménye. De azt elfelejtik, hogy a természetes evolúció a keresési térben nem tud átsétálni nagyobb völgyeken, szóval könnyen lehet, hogy megragadtunk egy kis dombocskán.
Ma amúgy kb. 7-10x kisebb modell kell ugyan annak szintnek a megütéséhez, mint egy 1 éve. És még van sok ötlet is a csőben. És ezek még azok a rendszerek, amik meg se próbáltak iteratív gondolkodást.
-
Dragon3000
nagyúr
jó lenne végre beletörődni a ténybe, hogy az ai nem intelligens. egy felturbózott szuper kereső. tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt.
Sok helyen az ügyfélszolgálatos csak felsorolja a leírt kérdéseket és ha mindenre az a válasz, hogy az nem segít, akkor már bajban is van és azt sem tudja mit csináljon, majd megkérdezi és felveszik a hibajegyet. Szerinted ez miben más, mint egy ai? Net szolgáltató, telefonszolgáltató mindkét esetben csak ilyen hozzá nem értőkkel találkoztam, amikor valami gondom volt. -
Tasunkó
őstag
válasz
Baltazár123 #31 üzenetére
Humán kapcsolat és ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálatot nem érdemes csinálni, mert a jelenlegi humán szaporulat csak a töredékét termeli az alkalmas szocio és pszihopatáknak. Így jobb ha nem érti mit ad el, mert akkor hihetően tud meggyőző lenni, míg ha tudja, akkor nem biztos hogy sikerül neki jól hazudnia.
Emberi intelligenciában az az érdekes mennyire tud átbaszni, Kreativitásban, hogy mennyire kreatív a különböző átverésekben, Eq-ban hogy mennyire kedvesen ver át, és ezeket egy AI-be sokkal könyebb beprogramozni, de hazamenet ne felejtsen el venni a lidliben akciós fesőállványt és pingálgathat otthon, amíg nem lesz elintézve hogy ne legyen annyi szabadideje. -
Tasunkó
őstag
A növekedés-orientáltság a munkahelyteremtés miatt szükséges. Az automatizáció felgyorsít egy munkát, mégpedig eléggé random módon, hogy sikerül automatizálni valamit, de az lehet 2x gyorsabban dolgozik majd, lehet 8000x gyorsabban, a cél elsősorban a gépi kiváltás, nem a sebesség felső határa. Az emberek váratlanul kiesnek, nő a munkanélküliség, csökken a gdp, gyorsan kell munkát kitalálni nekik, és egy darabig megint jó. 22-es csapdája. Megrekedtünk abban, hogy a mind nagyobb fordulatra pörgetésből nem lett visszajelzés, mert akik a legalján kullognak azoknak a véleményére a kutya nem kíváncsi. Az egyenlőtlenségek átka, mert így egy oldalára tolakszik mindenki a hajónak, természetes hogy minden ellensúly és egyéb találmány ellenére, felborulásra van ítélve. Ezért van az hogy elégedetten a munka okozta társadalomból, nem lettek vizsgálva más lehetőségek, így persze ha sosem gondolkodunk azon hogyan kéne fejlődni, akkor sosem jövünk rá semmire, viszont a fejlődés meg úgy fog megtalálni mint Columbus az indiánokat a tükrökkel. Egy *szerencse*, hogy a fizikai munka kiváltására robottal, egy lyukas garast nem adnék, hogy az belátható időn belül alkalmazott lesz nagy tételben, persze kivagyok ugye, amikor Elon milliárdokat gombol le azon, hogy ezt elhiteti, ezért csak így jelzem, hogy annak is van esélye hogy 1000év múlva.
Amúgy Usa elnöke mindig egy balfasz volt, a kutyát nem érdekli mi van a fejében, most meg már annyira sem érdekes hogy ki tudja nyitni a függönyt. Mindig mögötte találták ki a cégek mi legyen. -
bambano
titán
"Ilyen vagy olyan okból sokan hiszik, hogy ez belátható időn belül nem lesz igazán intelligens.": például azért nem (lesz) intelligens, mert nem tudunk elég lóerőt rakni alá. egy-két százezer processzorból álló cluster az semmi. majd másfél milliárdnál nézzük meg újra. négy nagyságrendnyi különbség.
-
bambano
titán
"az USA elnökének pisilési szokásai hogy jönnek ide": nagyon egyszerű: akkor várhatnánk el, hogy az ai-t megfelelő módon kezelik törvényalkotói, szabályozói oldalról, ha a döntéshozók értenek hozzá. jelenleg az usa elnöke egy demenciában szenvedő vén trotty, akitől annyit sem tudunk elvárni, hogy ne beszéljen hülyeségeket egy előre megírt beszéd alapján. és nagyon úgy tűnik, hogy egy bűnözővel kell összemérje magát a következő ciklusért. parádés választási lehetőségek.
ahhoz, hogy az emberiségnek esélye legyen túlélni (és most nem csak az ai miatt), az kellene, hogy szakmailag hozzáértő, normális vezetőik legyenek. most nincsenek, és nem is tűnik úgy, hogy lesz ilyenünk. következésképp azt jósolom, hogy az ai-t vadkapitalista (értsd: fillérb...szó) szempontok szerint fogják fejleszteni, használni még egy jó darabig, és nem fog születni megfelelő szabályozás rá. vagy ha születik is javaslat, kidobják, mert fehér férfi adta be.
-
totron
addikt
Nem jó, hát nem jó, hát nem látjuk a fától az erdőt ebben a nagy fejlődésben? Ezentúl kizárólag értelmiségi réteg fog betelefonálni, oda a heterogén móka.
-
Baltazár123
őstag
Kösz az ötletet krok, megkértem a chatgpt-t, hogy véleményezze a #24 kommentet és ez a válasz. Hát szerintem az ismerőseim 80% még megközelítőleg összeszedett választ se tudnának adni, de nem nagyképűségből mondom, hogy még nekem is össze kéne kapnom magam, vannak dolgok amikre nem gondoltam:
chatgpt4.0: válasz a #24-re
Ez a hozzászólás több érdekes és fontos kérdést is felvet az AI és az emberi munkaerő kapcsolatáról, valamint az AI korlátairól. Az alábbiakban részletesen válaszolok a felvetett pontokra:AI intelligencia és tudás: Az AI valóban nem intelligens abban az értelemben, ahogyan az emberek azok. Az AI rendszerek, mint például a nagy nyelvi modellek, hatalmas mennyiségű adat alapján működnek, és képesek mintázatok felismerésére és válaszok generálására. Azonban nem rendelkeznek valódi megértéssel vagy tudatossággal. Ezért helyes azt mondani, hogy az AI sokszor csak azokat a kérdéseket tudja megválaszolni, amelyekre már létezik valamilyen válasz az adatbázisában.
AI és munkahelyek: Az aggodalom, hogy az AI kiszorítja az embereket a munkaerőpiacról, valós, és sok szakértő foglalkozik ezzel a kérdéssel. Az AI automatizálhat bizonyos feladatokat, ami munkahelyek megszűnéséhez vezethet egyes szektorokban. Ugyanakkor új munkahelyek is létrejöhetnek az AI fejlesztése és karbantartása révén. A munkaerőpiacnak alkalmazkodnia kell, és az embereknek új készségeket kell elsajátítaniuk, hogy versenyképesek maradjanak.
Humán kapcsolat és ügyfélszolgálat: Valóban sok ember értékeli az emberi kapcsolatot, különösen olyan területeken, mint az ügyfélszolgálat. Egy jól működő humán ügyfélszolgálat komoly versenyelőnyt jelenthet, hiszen az empátia és az emberi megértés olyan területek, ahol az AI még nem tud teljes mértékben versenyezni.
Gazdasági és politikai kérdések: Az USA és Kína közötti gazdasági verseny és a munkaerőpiac átalakulása összetett kérdések, amelyek túlmutatnak az AI egyszerű bevezetésén. Az automatizálás és az AI hatása a munkaerőpiacra globális probléma, amely kormányzati politikákat, oktatási reformokat és gazdasági stratégiákat igényel.
Összefoglalva, az AI egy hatékony eszköz, de nem helyettesíti az emberi intelligenciát és kreativitást. Az AI és az emberi munkaerő együttműködése lehet a kulcs a jövőbeli sikerhez. Emellett az emberi kapcsolatok és a humán értékek továbbra is fontosak maradnak számos területen.
-
KROK640
nagyúr
Baltazár123 a #25 postban leírt nagyon sok mindent amit írhattam volna.
Te nem igazán fogod fel szerintem, hogy mit hoz az AI? nem csak egy előre beírt szavakból bullshitet generáló valamiről van szó... A generatív AI nagyon gyorsan dolgozik és egyre kevesebb hibával, egyre megtévesztőbb. Épp ma toltam egy tesztet és AI generált és ember által készített zenéket meghallgatva, pontosan 50%-ban találtam el, hogy melyik lehet AI és melyik emberi. Hol fog ez 2-3 év múlva tartani?Az AI ma már képes gyorsan előállítani különféle tartalmakat, legyen szó szöveges, képi vagy videós anyagokról. Például egy AI-alapú szövegíró program pillanatok alatt képes blogbejegyzéseket, reklámszövegeket vagy közösségi média posztokat generálni, ami jelentősen felgyorsítja a tartalomgyártási folyamatot. Segíthet új ötletek generálásában, ami meggyorsítja a kreatív folyamatot. Különböző algoritmusok képesek inspiráló ötleteket, koncepciókat és forgatókönyveket felvetni, nagyon hamar több verzió is generálható 1-1 ötletből. Egy AI eszköz ugyanannyi idő alatt képes nagy mennyiségű tartalmat előállítani, mint amennyi idő alatt egy emberi csapat csak néhány darabot tudna.
Ezért a cégek azt fogják látni, hogy kirúghatnak több száz embert, kiesik költség oldalról a bérük, járulékuk, de még irodahelyük is meg egy rakás más költség ami velük járt. Ez nemcsak a költségeket csökkenti, hanem időt is takarít meg.
Ezt előbb utóbb a cégek is belátják, és a hatalmas profit jó részének elvesztegetése csak azért, hogy ne rúgják ki a dolgozóikat nem lesz opció, pláne, hogy a működési költségek költségek csökkentése árán versenyképesebb áron is tudnak majd dolgozni, ezáltal több megrendeléshez jutva.Mint fentebb írtam, lehet majd ideig óráig különféle eszközökkel lassítani ezeket mint különféle adók és egyebek, de közép és hosszútávon nem lesz bölcs dolog. Emellett nem említettem még a jelenleg munkaképessé érő generáció hozzáállását, akiknek az elképzeléseik már túl mutatnak azon, hogy heti 40-50 órában a munkahelyükön rohadjanak. A legtöbbje már heti heti 25-30 órát sem szeretne dolgozni, és véleményem szerint ez egyre inkább érthető és indokolt is.
Tehát egyik oldalt akad majd egy munkáltató akinek sokkal kevesebb emberre lesz szüksége mint korábban, akár mondjuk a korábbi létszám mindössze néhány százalékára, miközben sokkal többet termel, sokkal több értéket állít elő, mint korábban. Másik oldalt pedig lesz egy generáció, ami a lehető legkevesebbet a lehető legtöbb pénzért, a legnagyobb kényelemben akarja majd dolgozni, értelemszerűen így részarányosan még többe kerülve a munkáltatónak.
Egy ideig persze bizonyos iparágak még felfognak tudni szívni embereket, jellemzően nehezen automatizálható, kellemetlen kuli munkákra, de a túljelentkezés (más szektorokból kiszorított emberek) hatására a várható bérek ezekben a szektorokban legalábbis nem fognak emelkedni, de talán csökkenni is. A gazdaságban rengeteg munkanélküli vagy alacsony bérű ember jelenhet meg. (Miközben a gazdagok valójában még gazdagabbak lesznek a magasabb eltehető profit miatt kezdetben).
Akkor tovább gyűrűzik az a probléma, ami a mai fiataloknál igen jelentős, hogy a reál bére (ha egy új házhoz vagy új autóhoz viszonyítom), ma jelentősen alacsonyabb mint a 30-40 évvel ezelőtti embereknek, miközben azt sokkal több mindenre kell elköltse (mobiltelefon (telefon + ahhoz kapcsolódó költségek), internet előfizetés, számítógép, esetleg Netflix, Spotify stb. ) amik egy része nélkül ma már nem is igazán lehet meglenni.
És egyáltalán nem állítom, hogy ez kezdetben egy könnyű vagy egy jó jövő lesz, de ha időben felismeri az emberiség, hogy a jelenlegi modell tarthatatlan, és sikeresen reagál rá, akkor kevésbé lesz fájdalmas a váltás, míg ha lassítani próbálják akkor csak itt vagy ott de az emberiség egy jelentős részének lesz igencsak fájdalmas.
Nem tudom, hogy az USA elnökének pisilési szokásai hogy jönnek ide, de ezt nem csak az USA-nak kell majd elrendezni, hanem világszinten. Be lehet tiltani, meg lehet adóztatni, de aki emiatt lemarad, az kimarad. Kínának szerintem tuti nem lesznek efféle aggályai.
Végezetül : Az AI dekoltázsára nem tudsz ugyan ránézni, de ugyanez igaz egy call centeres csajra is, bármilyen csengő bongó szexi hangja is legyen, be kell érned a képzeleteddel, azon meg már régen túl vagyunk, hogy az kihívás legyen, hogy egy kellemes női hang válaszolgasson neked a telefonban. Maximum a személyes ügyfélszolgálatnál tud ez előny lenni, de a cégek általános trendje alapján mindenki igyekszik az online és a telefonos ügyintézésre helyezni a hangsúlyt, ahol jó eséllyel már az ügyintézőnek nemhogy a kinézete, de a neme is mindegy lehet, ha még egyáltalán ember és nem AI.
(A hozzászólásomban két bekezdést nem én írtam, hanem egy AI. Ha nem jössz rá melyik kettő az, akkor van egy rossz hírem ... ) -
ddekany
veterán
"tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt"
Ilyen vagy olyan okból sokan hiszik, hogy ez belátható időn belül nem lesz igazán intelligens. OK, mindenki csak tippel, amíg nem lesz pár évvel később. De azért ezt a fenti klisét hanyagoljuk már. A mostani tipikus publikusan elérhető primitív chat bot architektúra is már megír olyan programot, amit tuti hogy soha nem látott, tudja módosítani, stb. Igen, sokszor elrontja, nem túl használható, stb. De ettől ez még nyilván megcáfolja a feni állítást.
-
Hú, te aztán nagyon el vagy tévedve az AI és az "AI" terén. Hogy a nagy nyelvi modellekről és egyéb transzformátorokról ne is beszéljünk.
(Egyébként pedig konkrét ügyfélszolgálatos témában is mindennapos, hogy az óriási fluktuáció miatt csak pár napos biorobot minden kérdésre "Kérem várjon, ezt meg kell kérdeznem."-mel felel.
És egy mesterséges algoritmus mondjuk egy idő után képes megtanulni, hogy Németországban ugyanannyi az adókulcs, mint itthon, tehát nem kell vinnyogni, hogy 0 jön ki az itthon még megfizetendő összegre. Sokadik éve, minden egyes bevallásnál eljátsszuk ezt a NAV ügyfélszolgálatával.) -
bambano
titán
válasz
Baltazár123 #25 üzenetére
"Az meg megint egy erősen rózsaszínű álom, hogy majd a cégek az így elért profit nagy részét átadják a kormányoknak": az adózás nem álmodozás kérdése, a nav meg nem csillámpóni lovarda...
-
Baltazár123
őstag
Azt felejted el, hogy az AI / robotika már most is sok helyen versenyképes az emberrel szemben és a versenyképessége csak nőni fog idővel. Elég egyértelmű, hogy mi fog történni, tényleg csak a nagyon csőlátásúak nem fogják ezt fel. Mindenkit, akit csak lehet lecserélnek AI -ra vagy fizikai munkák esetében robotra. Egy robot is simán helyettesíthet 4 embert fizikai munkában, dolgozik 20 műszakot egy héten + 1 műszak karbantartás. Az AI meg akármennyit, csak számítási kapacitás a korlát.
Ezt csak azért mondom, akik 1 darab melós bérét hasonlítgatják a robot bekerülési költségéhez vagy AI esetében, hogy akkor kirúgnak 1 irodistát és akkor az úgy nem éri meg. Ja mert nem egyet fognak, hanem ahányat csak tudnak.
Az meg megint egy erősen rózsaszínű álom, hogy majd a cégek az így elért profit nagy részét átadják a kormányoknak, hogy azokellopják, izé alapjövedelmet biztosítsanak ebből a munkanélkülivé vált embereknek.
Ha lesz is ilyen, az legalább 1 generáció harcába fog kerülni, ezt ki kell harcolniuk valahogy. Se a cégek nem akarják, de gyanítom a politikusok se. Nem lesz olyan egyszerű, ahogy sokan erről fantáziálnak. Mintha a szövőgépet használó tőkést megadóztatták volna, vagy a termelést Kínába kihelyező multik kaptak volna akkoriban extra adót emiatt. Jó lenne, de ha lesz is belőle, akkor hosszú jogi és politikai harc után képzelhető csak el. -
bambano
titán
jó lenne végre beletörődni a ténybe, hogy az ai nem intelligens. egy felturbózott szuper kereső. tehát csak azokra a kérdésekre tudja a választ (ha egyáltalán), amiket már valaki megválaszolt.
tehát ha az embereket kirúgják a munkahelyükről, akkor nem lesz olyan, aki először megválaszolja a kérdést, következésképp olyan sem lesz, aki másodikra, harmadikra, stb.ha az ai kiszorít mindenkit a munkaerőpiacról, akkor magát teszi tönkre.
azt meg, hogy milyenek a költségek, és éppen ki mit fizet meg, arra az usa éppen most döbben rá. majd meglátjuk, hogy ha egyszer sikerül nekik olyan elnököt megválasztani, aki egyszerre képes legalább önállóan pisilni és mellesleg nem bűnöző, akkor a kínába exportált munka vs. rozsdaövezetek című történetre milyen válaszokat fognak adni.
most olyan apróságokról nem is beszéltem, hogy az emberek szeretnek emberrel beszélni. komoly versenyelőny egy jól működő humán ügyfélszolgálat. de szívesen elbeszélgetek veled erről akkor, ha bele lehet nézni egy ai dekoltázsába
-
KROK640
nagyúr
Már ha átverés. Ha contentet, produktumot gyorsabban állít elő, és olcsóbban mint egy erre foglalkoztatott csapat, fizetéssel járulékkal stb, akkor olcsóbb lesz az AI.
A nagy AI cégek valószínűleg specializált csomagokat fognak majd kínálni különféle alkalmazási területekre, és komplett csapatok válnak majd fölöslegessé, a fizetésükkel, járulékaikkal, egyéb juttatásaikkal, irodahelyeikkel együtt.Persze lehet akadályozni ezt szándékosan gördített költségekkel, adókkal, stb de ha csak nem a világon egyezményesen minden cég és ország csinálja, akkor akik ezt "betartják" csak lemaradnak.
Szomorú de ez van. -
Tasunkó
őstag
A probléma része ugyanakkor az is, hogy a munkaalapú társadalomnak nincs értelme már ma sem. Igencsak szerteágazó része a munkáknak, hogy marketingelt ál-igényeket csillapítanak, rossz hatékonysággal. Minden parányi kis részlet ami csökkenti a mai munkamennyiséget, ál-igény választ kell hogy generáljon, úgy mint az elemes szappanbuboréksorozatlövő pisztoly, amit láttam működés közben.
Ezen a tanult, belénknevelt, munkából való élet nem tud változtani, mert ez csak egy eszme ami lithium ionos vizipuskát alkot. -
bambano
titán
-
bambano
titán
vagy ki kellene józanodni ebből az irreális ai imádatból, és rádöbbenni, hogy ez egy csúnya átverés.
"a cégeknek olcsóbb lesz az AI": a cégeknek akkor lesz olcsóbb az ai, ha nem fizetik ki a költségeket. ha a szabályozás hagyja, hogy a cégek a költségeiket indokolatlanul átterheljék másokra, akkor az ai olcsóbb lesz. egyébként meg nem. -
KROK640
nagyúr
Ebben igazad van, de sajnos már jó ideje igyekeznek a felelős döntéshozók maguk és az ügyfelek közé minél több réteget pakolni. Ez is csak plusz egy lenne.
Gondolj csak bele valami gondod van, akár internettel bankkal stb, soha nem fogsz egy felelős döntéshozóval beszélni, egy call centeressel, extrém esetben annak a főnökével, vagy ügyintézővel a helyszínen személyesen, esetleg egy csoportvezetővel, de a nagy főnököt aki a döntéseket hozza nem fogják odacitálni neked, hamarabb leszel sajnálkozások között lerázva / rendőrséggel kivezetve.Így a felső(bb) vezetésnek sosem kell szembesülnie tetteik következményeivel, és az is lehet, hogy nem is tudják, hogy az ügyfélnek rossz ez a döntés.
-
KROK640
nagyúr
Szerintem sokkal egyszerűbb lesz közép és hosszútávon (és anyagilag sokkal jobban megéri) hogy magát a call centerest váltsák ki AI-val. Ez jelenleg csak plusz költség amiről a cikk szól, de ha az AI rendezni tudja a hívást, akkor erre sem lesz szükség.
Ideje lenne felfogni, hogy az AI és a robottechnika fejlődésével 10-15 éven belül el kell felejteni ezt a munka alapú társadalmat, és megélhetést. Az, hogy korlátozd az AI-t és ragaszkodj, a munkák megtartásához, egy teljesen elavult ötlet.
Persze lehet, hogy MO és más országok majd ezt az utat próbálják járni, de szerintem ezzel versenyhátrányba kerülnek csak. Attól kezdve, hogy a cégeknek olcsóbb lesz az AI, mint a munkások (akár migránsok is), onnantól az iparág átáll az automatikára, és tömeges lesz a munkanélküliség. Akkor el lehet gondolkodni, hogy akár százmilliók halnak éhen, a gazdaságot magukkal rántva (nincs fogyasztás, mert nincs miből) VAGY valami újat kitalálnak. -
ddekany
veterán
Melyik fél mit fog érzékelni a kommunikációból, mikor az ügyfél habzó szájjal átkozódik valami hosszabbat? Odakölt az AI valami hasonló hosszúságút az ügyfélszolgálatos fülébe, mint: "Remélem nem bántom meg, de csalódott vagyok a önök garanciális ügyintézésükben." És kijelez közben egy dühöngő fej emótot, hogy tudja, hogy amúgy épp a plafonon van az ügyfél? És az ügyfél közben azt hiszi, hogy ez 1:1 átment amit mondott?
Meg amúgy ez elég komoly késleltetést kell adnia ennek beszélgetéshez, ami rohad idegesítő, mert állandóan egymás szavába vágás van belőle.
-
ddekany
veterán
válasz
Aprósólyom #8 üzenetére
"Akinek ember utálata van, ne menjen ilyen szakmákat űzni."
Nem inkább fordított a folyamat a gyakorlatban? Nehéz helyén kezelni, és nem kivetíteni úgy általában az emberekre, mikor rendszeresen vannak buta és irritáló ügyfelek. -
-
Tasunkó
őstag
válasz
Viktor0610 #9 üzenetére
Idővel lehet kialakul hogy piros rózsa tulipán lesz az .... ....., és akkor lehet majd tudni hogyha olyan a hiba bejelentése mint egy botanikus kert, akkor nagyon elégedetlen a telefonáló.
-
bambano
titán
válasz
Aprósólyom #8 üzenetére
harmadrészt pedig ha mesterségesen kiveszik az érzelmeket a hívásból, akkor a vezetés soha nem fog értesülni arról, hogy amit döntött, annak mi az eredménye.
ha dönt a vezetés valami marhaságot, és dühöngő üvöltő hívásokat kapnak, akkor megtudják, hogy marhaságot csináltak és esetleg változtatnak. ha ebből csak pár kisimított, lehiggasztott vélemény jut el, akkor marad a hülyeség. -
bambano
titán
az ügyfélszolgálatokkal folytatott minden beszélgetést rögzíteni kell fogyasztóvédelmi okokból annak érdekében, hogy ha egy kimondott szóból szerződés lesz, és azt valamelyik fél vitatja, akkor legyen mivel bizonyítani.
ha a hangfelvételt megmásítják, akkor ezen feladatának nem tesz eleget, mellette nem lesz másik, ami bizonyítana, tehát az ügyfélszolgálat nem fog teljesíteni egy fontos szabályt.
vagyis ez így törvénytelen.
-
válasz
Aprósólyom #8 üzenetére
Nem kell az ügyfélszolgálatig menni, ahol a cég számára nyűgöt jelentő ügyfeleket kell lerendezni.
Ugyanez megy a HR-esek világában is, ahol elvileg a cég számára fontos, értéket termelő munkaerők megtalálása menne. Csak aztán tojnak rá visszajelezni stb. Nagy mondás, hogy minden CEO-nak álnéven be kellene adnia állásjelentkezést a saját cégéhez, hogy megismerje, milyen képet festenek róla a HR-esei.
Ha a Vodafone vezére is mindig csak annyi idő múlva tudna beszélni a titkárnőjével, mint amennyi időbe nekünk telik elérni a hibabejelentőjüket, talán kevésbé garasoskodna ezzel a területtel. -
válasz
Aprósólyom #8 üzenetére
Ez szerintem is hülyeség.
Mert ha nem olyan hangon hallom a hívót, esetleg másként reagálok, tovább rontva a helyzetet. -
Aprósólyom
addikt
Ez az ötlet egyenlő a szar elfedésével.
1. Egyrészről a modortalan idióta ügyfeleket ki kell nyomni és lejátszani nekik egy üzenetet, ami megérteti velük, hogy mire való az ügyfélszolgálat és nem egyenlő a saját kutyájával.
2. Másrészről aki telefonos ügyfélszolgálatosnak áll, annak igenis kötelessége tanulnia ügyfélkifogás-kezelést, felháborodott ügyfelet kezelnie. Akinek ember utálata van, ne menjen ilyen szakmákat űzni.Amúgy nem dughatja az emberiség a fejét a homokba, hogy mától letagadjuk az érzelmi mivoltunkat. Ha ez egy trenddé válna, az egyenes útja lenne az általános EQ elcsökevényesedésének, amiból amúgy sem áll jól a modern társadalom. Inkább fejleszteni kellene, nem pedig elhanyagolni.
-
-
bambano
titán
érdekes, hogy mostanában csak olyan ai megoldásokról hallok, olvasok, ami mind törvénytelen...
mint ez is. -
KROK640
nagyúr
Nyugodt hangon is le lehet majd oltani. De inkább egy AI válaszoljon a hívóknak, a call centereseknek meg alapjövedelmet
-
Milyen jó, hogy én holt nyugodt hangon szoktam a vérbe leoltani a call centereseket.
Vagy az AI majd azt is kiszűri, amikor a saját ÁSZF-üket és az egyes jogszabályokat kérem rajtuk számon?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Google Pixel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Építő/felújító topik
- Androidos tablet topic
- Hővezető paszták
- Nintendo Switch 2
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 Ultra , 8/256 GB , Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B660M i7 13700 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Thermaltake Core X5 GB 850W
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest