- One mobilszolgáltatások
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Netfone
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Fogalmam sincs, de mivel marha sok trükközés lesz a jövőben, így már most érdemes eltávolodni az AFR-től, mert az még low-level szinten sem fog igazán működni. Valószínűleg a Rebellion motorjának a pipeline vágása reális koncepció. Szerintem másnak nem lesz az, de ki tudja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De. Különösen szeretjük, amikor egy független stúdió komoly kiadói tőke nélkül tartja a lépést a nagyokkal. Sajnos alig van ilyen, de a Rebellion a példa, hogy meg lehet csinálni.
(#2200) FLATRONW: Kérdés, hogy milyen lesz a multi-GPU, mert nem AFR-t akarnak az Asura motorba építeni, ami ezt különösen érdekessé teszi. Erre én is befizetek, mert feladatfelosztásos modellt még nem láttunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem Q9550-en 30%-kal jobb Full HD-ben maxon a 270X. De most azért tesztelték nagy procival, mert ott is hoz a Mantle. Plusz a textúrákra vonatkozó javulás.
(#2193) Televan: Az egy szabványos effekt. Nem kötelező kikapcsolni, bár rendkívül fényes lesz tőle a bunda, és mivel a rejtett fényforrások megvilágítják, még este is csillogni fog. Ha Lara haja samponreklám volt, akkor itt óránként kondicionálják is a tisztaság érdekében. Ez sajnos még mindig tipikus probléma az efféle szimulációknál.
-
Televan74
nagyúr
Ha nem 1,5 hónapja vettem volna meg a vapor-x 290-et 130.000 -ért.Akkor nem állna sírásra a szám széle.Most nagyon fájna a pénztárcámnak a 970 -re váltás.Főleg azért is mert a 660Ti -m után ott is egy minőségibb Gainward Phantom 970 -t vennék.
1-2 év? Nálam mostanában annyit kártya még nem bírt ki. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Négy játék jött. [link] - no offense, csak a pontosság végett.
Az Asura motort az előző verzióhoz képest teljesen átírták. A Sniper Elite 3 már job rendszerű, vagyis nincs dedikált mag az egyes feladatokra. Ehhez még hozzájön, hogy a nyáron átírták a rendert is, hogy jobban illeszkedjen a low-level API-khoz, és kiműtötték belőle a korábban még problémás többletterhelést. Emiatt DX11-ben is gyorsult 10-20%-ot az új patch-csel.
Lehet vele olyat is, de az jóval nehezebb, és igényli azt, hogy a driver támogassa az aszinkron compute-ot. Ilyen driver még nincs a felhasználóknál. De azt mondta a Rebellion is, hogy képesek ingyenessé tenni az OF effektet a Mantle alatt. -
Locutus
veterán
Itt említeném meg, hogy tavalyi driverrel tolok mindent, probléma nélkül (és anno is csak azért frissítettem az előző 2 éves drivert, mert a BF4 induláskor mindig szólt érte, és már állatira idegesített, pedig gond nem volt).
Ezen kívül az nvidia hátra fújós hűtése is sokkal jobb mint amit az amd valaha nevezett ref hűtőnek... Szóval ha valaki SFF-ben gondolkodik, mint én, akkor must have. Plusz ugye eleve nem is fogyaszt illetve melegszik annyira. Nem fogom leszarozni az AMD cuccait se, mert nyilván nem azok, de nekem eszem ágában sincs jelenleg másban gondolkodni, annyira bevált a rendszer, ami lassan 3 éve fut 24/7-ben.
Egyszer nem találkoztam olyan gondokkal mint előtte amd-vel, hogy a catalyst összevissza működött, sokszor el se indult, itt egy dll, ott egy sys kékhalál, amott egy .net probléma, 3d módban felakadó órajel, ilyenolyan játék gondok. Csoda volt ha pár napos, vagy hetes uptimeom volt, most meg pár havonta indítom újra a gépet, akkor is azért, mert a w7 netlogon rendszere hányja össze magát úgy, hogy a médiajátékos már nem tud bejelentkezni...
El lehet gondolkodni, hogy kinek mi ér többet... a biztos üzem, vagy az a pár plusz fps, netán a csak papíron létező előnyök, meg über technológia... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a PC-t fel kell segíteni olyan technikai színvonalra, amivel a két új generációs konzol rendelkezik. A fejlesztőknek első a konzol, és minden kutatást arra végeznek. Abból pedig átjön a cucc PC-re, de ha nincs meg a technológiai alap ehhez (low-level API, dedikált hangprocesszor, HSA-szerű integráció), akkor a PC maximum a mobilokhoz készített port grafikailag feljavított verzióját kapja meg.
Az persze igaz, hogy AMD jobban érvényesül, ha a PC megkapja a konzolos új generációs tartalmakat. Az NVIDIA eközben jobban érvényesül, ha inkább mobil portokat kap a PC GameWorks és GPU PhysX effektekkel kiegészítve. Ez a felfogás a két cég szoftveres fejlesztésein egészen világosan látszik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem értékrend. Az természetesen látszik, hogy az AMD elsők akar lenni az egyes API-k kihasználásában és támogatásában. Ezt évek óta teljesítik is. De ettől még ez nem értékrend, hanem a fejlődés elősegítése. Aki nem így tesz az fékezi a fejlődést. Szóval ez itt egy kötelesség az adott cégtől, hogy a piac ne egy helyben toporogjon, hanem fejlődjön. Aztán persze lehet magyarázni, hogy az csinálja jól, aki nem fejleszt, mert csak, de ettől még a szabványba az egyes funkciók akár követelményként, vagy akár opcionálisan nem véletlenül kerülnek be. Azokat megszavazzák a GAB/Khronos tagok, ráadásul legalább 4-5 évvel a bekerülés előtt, tehát meglepetés senkit sem ér.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt sosincs filozófiai felfogás. Legalábbis a tervezésnél biztos nincs, mert eleve a termékekkel piacokat célzol és nem filozófiai irányzatokat.
Az AMD és az NV között ma az a különbség, hogy pár éve egy válaszút elé kerültek. Az egyetlen dolog ami világos volt, hogy a PC-s VGA-piac nem viheti a hátán a termékportfóliót, mert szenvedni fog. A termékek eladhatók ide, de biztos bevételt kínáló és/vagy növekvő piac kell. Az utat mindketten kiválasztották. Az AMD berakta magát a konzolokba. Legalább 8 évig biztos bevétel ráadásul OEM konstrukcióban. Az NV kiszemelte magának az ultramobil boomot, ami nem olyan stabil bevétel, mert sok a konkurens, viszont masszívan növekvő piac.Ez itt tiszta üzlet. Az architektúra karakterisztikáján is látszik, hogy ultramobilba vagy konzolba tervezték.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt vannak a marketing slide-ok a Mantle-re. A fejlesztői slide-okon volt több adat. A legnagyobb bottleneck a draw call overhead és a működő multithread hiánya. Ez az amiért a fejlesztők kérték. Aztán másodsorban lényeges előny a GPU memória explicit elérése. Látható, hogy mennyire egyenletes lett ennek használatával a frame time Mantle-lel, pedig még nem is használják hatékonyan. Végül a shader fordítás kigyomlálása. Ez nem mindenkinek fáj ugyanannyira, de gondolom emlékszel a Deus Ex: HR-re. Annak voltak akadásai a shader újrafordítás miatt. A Nixxest például inkább ezért érdekli a Mantle.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD az API-ról beszélt és nem egy játékról. Az API-ban rengeteg lehetőség van a teljesítmény növelésére: többletterhelés csökkentése, multithread, bindless modell, asszinkron compute, explicit memóriamenedzsment, monolitikus futószalag, state fícsőrök, shader fordítás optimalizálása, asszinkron memóriamásolás, stb. Ezek összessége is használható, de lehet használni csak egy részét is, sőt épphogy béta API-ról lévén szó, talán nem ideális az első implementációba mindent bevetni. A többletterhelés/multithread, a bindless, a shader fordítás és az alapvető memóriamenedzsmentnél egyik új program sem ment tovább. Kvázi elsőre beírt kód.
A Nitrous DX kódjában három ember egy évnyi munkája van, a Mantle pedig egy ember három hónapnyi munkája. Azért ez különbség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Idén biztos nem jön a 490X. Márpedig idén lesz olyan játék, aminek egy-egy effektje reálisan csak Mantle-ön lesz bekapcsolható. A Frostbite Team mondta, hogy az R&D-jük nagy része a Mantle-re megy.
A 290X-es felhasználók is örülnek. A legtöbb hardcore játékos eleve 100 fps fölé lővi be a rendszert még 290X-szel is. Lásd őt is. [link] - számára a Mantle plusz 60 fps-t jelent. És durva gépje van, csak multis arc és 100 fps fölé paraméterezi a beállításait. Szóval leginkább medium presetre. És még egyszer mondom, a legtöbb hardcore játékos ilyen. A mögöttes koncepciót én sem értem, hogy csúcsgéppel, mi értelme medium preseten játszani, de most mit lehet ezzel kezdeni. -
Malibutomi
nagyúr
Aki 290X-et vett i7-el, annak mondjuk tökmindegy, mert elég gyorsan fut dx alatt is a játék, ha simább futást kapnak, és esetleg +10%FPS-t akkor ujjé. Nekem is ilyen konfigom van, és pont ezért, nem is pörögtem a mantle-n, mert anélkül is elég mindenre, de ha azzal mégjobb, csak örülök.
Azon kivül tudod te is, hogy a BF4 a dx határain belül működik (többé-kevésbé), ha ezeket átlépik egy programban, ott jöhet ki a mantle előnye rendesen.
Lehet mondani, hogy majd, meg mikor lesz rá játék meg satöbbi, de ugye amig nem volt kész az API bajosan fejlesztettek volna rá. Most viszont készülnek. A BF4 a tesztalany, sajna a saját bugosságával együtt, de valahol el kell indulni.
Arról nem is beszélek, hogy a 780/290 és felfelé használok a piac elenyésző részét teszik ki, és ahogy nézem itt a fórumot, az i5/FX-8XXX + 7970/280X használok közül sokan elég jelentős gyorsulásról számolnak be.De ha jön valami szuper Rome II szerű játék, ami kifingatott szinte minden konfigot, akkor örülhetnek majd a mantlenak, mert ahogy a Starswarm mutatja, nagy előnybe kerülnek.
-
sg22
senior tag
Szerintem meg te ne legyel ennyire naiv: Ha valaki azert vesz valamilyen hardvert mert xy ceg igert valamit annak csak gratulalni tudok.
Baratomra most delelott rairtam, neki egy kis apuja van egy 7770-el. Elmondtam neki hogy rohadt sokat fog gyorsulni most csak a bf4, kesobb meg egy halom jatek. Nem nagyon ert hozza, o csak orult a fejenek. Es mindezt egy driver feltelepitesevel. Ha nem tetszik a mantle vagy az amd akkor vegyel intelt meg nvidiat. senki nem tart pisztolyt a fejedhez szerintem.
-
daneeeeee
aktív tag
Ha ennyiben kimerül a gyorsulás mint amit most látunk akkor attól tartok igazad van.
[moderálva]
[ Módosította: PROHARDVER! ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX kód ledobja az erőforrást. Ezzel küzd a BF4 mióta megjelent. Az januári patch-ek javítottak, de most az új patch-ben nőtt egy picit a DX kód sebessége és megint jönnek a device hung hibák. Többek között nekem is előfordult a hétvégén, pedig két hónapja nem volt ilyenem. A Mantle kód stabil a rendszeremen.
Engem ebben az irányban az érdekel, hogy legyen egy olyan API, amire lehet a konzolról új generációs effekteket portolni. Értem, hogy van más koncepció is, amit az NV csinál, hogy ha valami nem működik, akkor lesz rá OGL- és DX-barát alternatív effekt, de szerintem ez nem reális alternatíva. Egy hardcore PC-s játékos nem fogja elviselni, hogy konzolon szebb lesz xy effekt. Persze a többség le fogja szarni, de a hardcore réteg lázadni fog. Nekik jó lesz a Mantle.
-
sg22
senior tag
Tenyleg kivancsi vagyok, mert annyira nem astam bele magam, csak 5 percig googleztam a temaban.
Linkelj legyszives egy hivatalos kozlemenyt, amiben az AMD aztmondta h a mantleval nevetsegesse teszi a 290x a titant. (amit mar alapbol megtett mondjuk amikor kijott).En csak ilyeneket talaltam fel eves cikkekben hogy a cpu rol leveszi a terhet, hivatalos amds diakon.
Ne mondjatok mar hogy nem rohadt nagy dolog, hogy nem fog kelleni i7 es tarsai ahhoz h kihajtsanak egy felsokategorias kartyat? i3+290x + 90% gyorsulas egy beta drivertol egy olyan jatekban amit dxel terveztek.
Komolyan mondom behalok ezektol az emberektol, kicsit a kissebsegiek (cigany) jutnak az eszembe, adnad a kisujjadat de a karod sem eleg. Mi kellene meg ?? Tenyleg kivancsi vagyok
1 ft pluszt sem fizetsz ezert, csak feltelepitesz egy drivert. Meg ha sulyos tizezreket kernenek el ezert, akkor megertenem a felhaborodasokat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Stabilabb a Mantle kód, mint a DX. A legtöbb helyen az a gond, hogy a tuningot nem vették vissza. Néztem a terhelését. A processzort legalább kétszer jobban használja az új API, és a GPU-n is 40%-os átlagos leterheltségről 70%-ra ugrottam. De a DX elvileg képtelen 60%-nál jobban terhelni egy GPU-t. A CPU-tuningot nekem is vissza kellett vennem, de alapon sokkal jobb. Hozzávetőleg 30%-ot gyorsultam, bár azt hozzá kell tenni, hogy DX eredményeim 3,7 GHz-ről vannak, míg a Mantle mellett a proci alap 2,8 GHz-en ment.
-
mackosajt
addikt
Miért is? Ez nem az AMD vs. Nvidia topik? Vagy itt nem lehet értelmes keretek közt erről vitatkozni?
Én próbálnám megtudni, hogy mire alapozza a kolléga az erőteljes ellenszenvet, de semmi kézzel fogható érvet nem hozott fel eddig, csak, azt, hogy ő nem utálja az AMD-t, hisz az sz@r.
@ 1403 Norb: Nincs azzal baj, ha vidéki valaki, hisz pl. Budapest a legnagyobb falu!
A baj az, hogy te teszel is róla, hogy "suttyónak" gondoljanak. Ha képes lennél elfogadni mások véleményét, és nem csak sz@rozni, még talán értelmes keretek közt meg is lehetne vitatni az AMD vs Nvidia/Intel dolgokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eredetileg a Mantle driver a BF4 patch-csel jött volna. Nem szükséges azt külön meghajtóban szállítani. Mindig január végére volt tervezve az első Mantle driver a Catalystban.
A stabilitás nem olyan kritikus most még. Egyelőre nem optimalizálják a végletekig a kódot. Az Oxide mondta, hogy a sebesség jön out-of-box, szóval egyelőre mindent a stabilitásra helyeznek. Az biztos marad benne tartalék, de ráérnek még kihasználni, ha lesz teljes dokumentáció, meg SDK, meg példák.
-
HSM
félisten
Szerintem egy online lövöldözős játéknál, aminek fő profilja a multi csapatjáték, elfogadhatatlan, ha az egyik usernek működik, míg a másiknak nem.
Ha mindenkinek szar és fagyogat, meg eldobál, az nem gáz, de ha ez VgA függővé válik, az annál inkább. De ez csak az én véleményem, elfogadom, ha mellébeszélésnek tartod, pedig nem annak szántam. Nem vagyok az a típus, aki könnyen benyalja a marketingdumát.
1 hónap csúszás akkor. Tekintetbe véve a mantle-t használó progik csúszását, nem tartom vészesnek. Majd arra leszek kíváncsi, mennyire fog jól működni az elején.
-
HSM
félisten
Szerintem pedig igencsak logikus...
Ha kiadnak egy Mantle verziót, ami nemcsak gyorsabb, de sokkal stabilabb is, abból eléggé botrány lenne, hogy miért csak a legújabb AMD vasakon lehet normálisan játszani. Én is állati dühös lennék egy ilyenért, ha megvettem volna a játékot és nem GCN-em lenne, és azért kerülnék hátrányba a játékban, mert fos a DX mód. Így teljesen érthető, hogy először le kell tegyenek egy legalább elfogadható DX kódot, mielőtt elstartolják a Mantle-t.
Amúgy az AMD mondott időt a mantle-re előre hivatalosan? Nem emlékszem, persze, lehet...
(#1085) SzlobiG: Őszintén szólva, rövidtávon nem túlzottan izgat ez a Mantle, nem BF-ezek.
Én amúgy is inkább a proci tehermentesítését tartom a legnagyobb előnyének, az pedig nem fog a szintetikus tesztből szépen átjönni.
Szóval én majd az igazi pudingot kóstolnám majd meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem igazán a driver ennek a helye. A fejlesztők a DX11 megjelenésével elkezdték rágni az MS fülét, hogy compute mellett hülyeség, hogy a hardvernek csak egy parancslistája van és órajelenként csak egy parancsot fogad. Na most ez máig hiányzik a szabvány API-kból, így a program nem tud itt semmit átlapolni, adja a parancsokat az API és kész. A driverben lehet alkalmazásokra külön megoldani, hogy a compute és a grafikai meló legyen átlapolt. Ezt nehéz megcsinálni, de alapvető optimalizálásnak tekinthető, viszont ha kis átlapolásból mondjuk nagyot akarsz csinálni, akkor az több hónapos meló csupán egy alkalmazásra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak akkor szokás, amikor a fejlesztő valami hatalmas butaságot csinál. Sajna van erre példa bőven, de nem általános.
A driverbe a mai modern alkalmazásoknál főleg olyan dolgok kerülnek, mint a grafika és compute átlapolás (erre megy messze a legtöbb optimalizálás) specifikusan az alkalmazáshoz igazítva. Ott a Dirt: Showdown esete. Az azért gyorsult sokat GeForce-on, mert 8 hónapig csak ezen dolgozott egy fejlesztőcsoport. Ez lehetett a legdrágább driverprofil a történelemben. -
HSM
félisten
A tökéletes drivernél nem lehetne jobbat írni semmilyen múltbeli, vagy jövőbeli játékhoz se, hiszen ha lehetne, akkor a tökéletes driver nem lett volna tökéletes. Csak arra céloztam, hogy erős túlzás bármilyen driverre azt mondani, hogy tökéletes, amikor maguk a szoftverfejlesztők is sokkal inkább arra törekszenek, hogy "elég jó" legyen a produktum... [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért kellene a vásárlókkal megértetni, hogy mit csinálnak? A vásárlóknak fogalmuk sincsen arról, hogy miképp működik egy ilyen hardver. Ők azt látják, hogy milyen teljesítményt ad le. Ennél tovább ezt nem kell ragozni, mert abból csak értetlenkedés lesz. Elég ha ezt a sokdiplomás mérnökök megértik, ők tudják, hogy mit miért csinálnak. Ez annyira mély információ, hogy felesleges is átadni a vásárlóknak, mert a többségük nem tanult egyetemi szinten fizikát.
Aki meg bele akar képzelni ilyen-olyan dolgot, hát beleképzelheti. Az eredményeket a tesztekben ez sem befolyásolja, illetve ettől még ugyanúgy menni fog a Mantle is. -
HSM
félisten
Pontosan.
Egy jó nagy hőleadó felületű, sokhőcsöves hűtőt rá 2-3 axiális ventivel, és jó is.
A házhűtést kipróbáltam. Szerintem amúgy valahogy így kéne gyárilag kinézzen egy kártya, egy bő 20 perces műterhelés alatt (az alany egy Sapphire R9 280X Vapor-X alulfeszelve, fixált 55% ventivel): [link]
Halkan megjegyzem, ez még a régi, 2.4.2-es kombustor, OpenGL2 módban, ami nagyobb felbontáson sokkal jobban izzaszt, mint az újabbak, és sokkal jobban, mint egy átlagos játék, és még egy átlagos GPGPU proginál is jobban.
Ventilátor hasonló hangerejű volt, mint a refi 2000rpm-en, abszolút vállalható. Külön kiemelném bal felül a minimum/maximum FPS értékeket, és a szép vízszintes FPS logot jobbra, az AB monitorozó ablakában. Az órajelen is szépen látszik, hogy nem ugatot bele a dologba a Powertune (low level moitorozás volt).
Így nézett ki a házban: [link] Szóval semmi extra, oldalról hangszigetelt habos oldallap, semmi trükk, a két 12-es venti pedig teljesen letakarékolva. Kábelek azért rendesen el voltak pakolva a légáramlat útjából, ez 2D-ben fotózva kevéssé látszik.
Ja, igen, és 26 fok volt a szobában, látszik az SSD hőfokán, ami közvetlenül a gép aljában van, a bejövő levegőáram alatt. Szóval azt se mondhatjuk, hogy jégszekrény, meg tál, meg hasonlók.Természetesen ugyanezen beállítás játékok alatt jó 10 fokkal hűvösebb VRM-ek terén, és 2500 helyett 1600-at pörög a venti, néma csendben. Mondhatjuk, akkor nincs kihasználva a hűtés és VRM kapacitása.
Az infrás hőmérővel a legmelegebb, amit a kari mögött/körül mértem, 55 fok körül volt, picivel inkább alatta. A hűtőről olyan 50 fok körüli levegő távozott.
Ami az NV bloweres megoldásait illeti, sajnos nem tudom, miben jobbak, ránézésre nem látszik lényeges különbség. Lehet, a Vapor kamrájuk erősebb, mert ami nekem nagyon fura, hogy lassan melegszik fel a refi 7970, és ha a hűtést feltekerem, lassan kezd el csökkenni a hőfok is, szóval úgy kicsit fura az egész, mintha lenne egy hőtároló középen, ami nem adná át elég jól a hőt a lamelláknak. De lehet, az NV-n a venti sokkal jobb, több levegőt mozgat talán halkan. Lehet a kettő együtt. De mondom, nincs NV-téren tapasztalatom, így csak találgatok, mi lehet.
Ami azt illeti, azért az NV se az a hű, de csöndes kategória, ahogy láttam, pariban van a "csendes" 290x 2000rpm-jével gyárilag. Na, nekem az már nem kéne a játszós gépbe.
A finomhangolt alulfeszelt Vapor összehasonlíthatatlanul halkabb, természetesen lassabb is. Csak arra célzok, azért az se maga a tökéletesség. Én sokkal jobban preferálok egy jóminőségű, halk, házba hűtős kártyát, amit szépen halkan könnyedén ki tudok szellőztetni, és akkor nem egy bővítőhelynyi helyen kell kipréselni a 300W hőt, hanem mondjuk elintézi a sok szellőző rács, meg a két 18cm átmérőjű venti.
(#795) Abu85: Látom, továbbra is véded ezt a technikát. Kérdezem én, akkor amit írtam itt pár sorral feljebb, hogyan lehetséges? Érdekes, hogy a Tahiti se picike lapka, és mégis lehet olyan kártyát tervezni köré, ami műterhelés alatt sem sül meg, sőt, remekül elvan, igaz, nem is a legolcsóbb gagyi típus. A régi embereknek még volt annyi eszük, hogy a ventilátorral szabályozták a kártya hőfokát, normál terhelésen normál hangerőn ment, extrém terhelésen az idő mondjuk 1%-ban meg jól beindult a venti, és máris meg volt oldva a terhelésfüggő működés.
Én továbbra is tartom, hogy az a kívánatos, hogy a kari teljesítménye úgy nézzen ki, ahogyan a linkelt képen látszik az AB monitorozó ablakában, nempedig úgy, ahogy a powertune mellett lenne, hogy addig vízszintes, amíg meg nem szólal a riasztó 95 fokon, és utána esés... -
Malibutomi
nagyúr
-
Malibutomi
nagyúr
Azt én sem értem miért nincs rajtuk jobb hűtés, azzal sem lett volna annyival drágább. Az meg nem igaz hogy olyan nehéz hűteni, bármely aftermarket hűtő kőnnyedén lehűti, sőt az egyik tesztoldalon átraktát a 7970 iceq hűtést rá, és az is simán megbirkózott a feladattal.
Nekem fújhatja a levegőt a házba, van bent 6db venti elég nagy a huzat hogy kivigye. Ja és nem kell 2500-on menjen, mind le van szabályozva.
-
HSM
félisten
Ami tény:
A refi 7970 működik alulfeszelve olyan 35-38%-os ventivel, nyitott fülessel még éppen nem elviselhetetlenül hangosan, stabilan 80 fok alatt. Max 2000rpm, nem kellemes, de elmegy.
A refi 290X a csendes BIOS-ával ugyanilyen hangos, de brutálisan antiboost-ol, és még így is konstans 95 fok. Ha pedig működni kezd (über bios), akkor megsüketülsz mellette, 2500rpm-en, amin megy ez is meg a 290 is, elviselhetetlenül hangos zárt füles vagy munkavédelmi fülvédő nélkül, a 95 fok pedig marad.Ezenkívül, ami tény: ha korábban volt dolgod passzív VGA-kártyákkal, akkor tudod, micsoda dolgokat tudnak művelni a maguk 80-100 fokos hőfokukkal a környezetükben és magukban is 2-3 éves távlatban, borzalom. Itt annyiból jobb a helyzet, hogy üresben nem 70-80 fok, hanem csak 40. Szóval, ha nem játszol sokat (napi 3-4 órát max) akkor azért olyan nagy baj nem lehet, de én ennél többet várnék egy csúcs-terméktől, minthogy 2-3 év alatt nem tesz komolyabb kárt a környező alkatrészeimben és önmagában.
Ahogy írtam, nagyon bízom benne, hogy a gyártók fogják tudni ezt később orvosolni. Pl. egy Sapphire Toxic 7970 vagy Asus Matrix 7970 PCB/Hűtés szerintem elbírna már ezzel szörnnyel értelmes hőfokon, powertune disznólkodás nélkül is.
(#776) Tirexi: "Vagy nem tudott mert az egész architektúra el van rontva és melegedik meg zabál a kártya amennyit csak bír."
Nem az architektúra van elrontva, hanem a kártya VRM/hűtő része alulméretezve a refin. Kell rá rendes táp és hűtés. Ennyi."Kíváncsi lennék miért nem jönnek már... Vajon mi lehet a gond?"
Ugyanúgy, ahogy az NV csúcs-vgainál (emlékezz a Titán-ra vagy a 690-re) úgy itt is először csak refi kártyákat értékesíthetnek a partnerek. Aztán majd hirtelen jönnek a speckó kiadások, amint az AMD engedélyezi. Sajnos nem tudom, ez mikorra várható. -
Tirexi
addikt
Persze marhára büszke lehet valaki arra, hogy vizet kell összeraknia egy VGA-hoz mert a gyártó nem volt képes normális hűtést rárakni. Vagy nem tudott mert az egész architektúra el van rontva és melegedik meg zabál a kártya amennyit csak bír.
Szal hiába az olcsó ár ha még rá kell költeni új vízhűtés esetén 100k-t vagy meglévő esetén 30k-t a blokkra.
Továbbá majd lehet sz.pni az eladásnál mert ugrik a gari ahogy megbontod.
Jelenleg a legtöbbet bukni ezen a VGA-n lehet mert alapból olcsó, használat után meg még olcsóbb lesz főleg gari nélkül örül neki majd az emberünk ha feléért el tudja majd adni mint amennyiért vette.Az a kártya tökéletes lenne ha nem lennének melegedési, hang és antiboostbeli problémái. Tökéletes az ár/teljesítmény aránya. Komolyan én is kipróbálnék egy CF-et belőle csak az a baj, hogy hajszárítóm már van egy a fürdőszobában és többre nincsen szükségem.
Várjuk meg a Custom hűtést. Oké várjuk. Nagyon kíváncsi leszek rá milyen lesz főleg azért mert még se híre se hamva ennek a dolognak. Kíváncsi lennék miért nem jönnek már... Vajon mi lehet a gond?
-
HSM
félisten
Én se olvastam semmi ilyesmit. Ugyanis ez a saját véleményem.
De szívesen megmutatom, miért gondolom így, bár nem biztos, hogy 100% tudományosan.
Én először is a 7970 refiből indultam ki, amiről tudom (van olyan karim) hogy mire képes. Amúgy egy remekül megtervezett kari, simán bírja a gyári órajeleit mindenféle boost meg kutyafüle nélkül, power vírusokban is. Nem valami halk, de jól elbírja a hűtő, jól ki van találva, és megfelelő a VRM ereje is a GPU-hoz, még kisebb tuning mellett is. Nem kell 3000rpm körül járatni, mint a 290 és a 290x über módja, ami nekem már az elviselhetetlenül hangos turbinahang kategóriája.
Neki így néz ki a VRM-je, a maga 6 fázisával: [link]. Volt belőle 2*8pines, 7 fázisos kiadás is, ami igencsak tuningbarát volt, tehát nem egy alulméretezett dolog volt ez. Namost itt van nekünk ez az új csoda, a 290X, másfélszer annyi tranzisztorral, 25%-al több memória-IC-vel, és még magasabb órajellel, és ugyanaz a 6 fázis mosolyog ránk: [link].
Utánanéztem, nem volt egyszerű, de mindkettő kari ráadásul ugyanazon IRF6894-es MOSFET-eket használja, tehát ugyanaz a VRM vezényel a 290-eken másfélszeres tranzisztorállományt, ugyanazzal a platni-hűtéssel. Ígéretes. Ezenkívül a hűtők is ugyanazon Vapor-kamrás megoldások, ugyanazzal a bordázattal, felépítéssel, ventilátorral. [link] [link].Szóval, ha abból indulok ki, hogy a 7970 refi egy remekül megépített kari, megfelelő tartalékokkal, akkor ennek a másfélszeresének (mert ugye a gyártástechnológia nem változott, a tranzisztorok a hawaai-ban sem kérnek kevesebbet) ugyanazon hűtés és VRM édeskevés. Az AMD ezt megoldotta az eddigi "legfejlettebb" PowerTune technológiával, hogy ne okozzon gondot, mesteri módon egyensúlyozza a kártyát a működésképtelenség határán.
Mérnöki szempontból ez bámulatos, hogy kb. azonos hűtéssel/VRM-el (költségmegtakarítás, nem kellett komolyabb PCB, VRM, hűtő) meghajtanak másfélszerennyi tranzisztort, de vajon jó ez a usernek? Nekem biztos nem.
Az AMD szerint megfelelő a folyamatos 95 fok, de ha bárki utánanéz, mennyire jó ez a karin lévő kondenzátoroknak, nem fog szép dolgokat látni. Lejár a 2-3 év gari, és úgy fognak menni a kukába ezek a karik, hogy öröm (?) lesz nézni. Nem a GPU-nak lesz baja, hanem a tápkör fog elpukkanni, miután megszűnt a kondik töltéstároló képessége a kiszáradástól, és emiatt megsülnek a mosfet-ek. Arról nem beszélve, hogy a 95 fokos GPU-nál a kari hátulja/oldala/alja is mindenhol igencsak forró lesz, ami pedig a környezetében (alaplap) fogja megbosszulni magát, ha nincs tökéletes házhűtés, vagy még amellett is.
Az "utolsó bekezdésről"... Szvsz ezek a refi 290-ek erődemonstrációnak jók, hogy az AMD velük megmutatta, milyen okos gyerekek, tudnak olyan fejlett energiamenedzsmentet, mint senki más, mert ez tényleg bődületes mérnöki teljesítmény, hogy bármilyen körülmények mellett tudja tartani a 95 fokot, se többet, se kevesebbet. Ettől függetlenül, mint VGA, szerintem alulméretezett, kerülendő termékek. Majd a rendes hűtéssel és VRM-el ellátott extra kiadások lesznek esetleg kicsit jobbak, minőségibb termékek. Kérdés, mennyire lehet majd szabadon állítani (vagy kikapcsolni) rajtuk a szuperfejlett energiakezelőjüket.
Amúgy ami még érdekes olvasmány... [link] Bár erősen napellenzős PowerTune barát írás, de sok érdekes szempont van benne. Van egy újabb 2012-es kiadás, azt be se linkelem, marketing rizsa kb. már abban az egész.
-
HSM
félisten
Nem értek egyet azzal, hogy a kommunikációval lett volna a baj. Ugyanis szvsz maga a koncepció változott meg, és ez a nagy baj. Arra gondolok, hogy régen (a radeonoknál a 6900-akig minden GPU pl.) az volt a koncepció, hogy úgy építették meg a kártyát, hogy az mondjuk 700Mhz-et tudjon, és akkor az a 700Mhz-nek megfelelő teljesítményt adta le 10%-os terhelésen és Furmark 110%-os műterhelés alatt is. Ennek megfelelően kicsit túl is voltak ezek a kártyák tervezve, úgyértem erősebb hűtő és VRM volt rajtuk, mint arra a mindennapi átlagos felhasználás megkövetelt volna. Ez az új koncepció, ami a 290-ekben bontakozott ki teljesen, ezzel ellentétben úgy működik, hogy van egy GPU, ami mondjuk tud(na) 1000Mhz-et, de a kari többi részét nem úgy méretezik, mint eddig, hogy az minden körülmény között tudja az 1000Mhz-et, hanem azt mondják, jó, ez legyen max 250W, és fogják a VRM-et és hűtést, belövik 250W-ra, és csinálnak egy BIOS-limitet 250W-ra, és mondjuk ez az esetek 50%-ában elég lesz az 1000Mhz-re, a maradék 40%-ben elég lesz mondjuk 700-900Mhz-re, a maradék 10%-ban meg mondjuk 500Mhz-re, miközben a csip folyamatosan az "éppen nem sülök meg" állapottól van néhány foknyira az alultervezett hűtő alatt, majdnem mindig konstans 250W-ot fogyasztva. Itt némi gonoszság (parasztvakító faktor) is felfedezhető, ugyanis a tesztekben szereplő eredmények az 1000Mhz-be fognak inkább esni, mivel a tesztek között van ideje visszahűlni a VGA-nak, nemúgy, mint egy egyórás folyamatos játék alatt, ahol sokkal kevesebb lesz az 1Ghz-nél az átlagos órajel.
Ez amúgy a kártyatervezők/gyártók szemszögéből állati jó, ugyanis előre, pontosan ismert, milyen teljesítményű VRM és hűtő fog kelleni, és nem kell véletlenül sem túltervezni a kártyát, ami nyilván költségcsökkentő és a piacra lépést is gyorsítja, egszerűsíti.
Ugyanakkor ha a saját, gamer és tech-kedvelő szemszögömből nézek a dolgokra, akkor borzalmasan rossz dolognak látom, hogy alultervezett kártyákat adnak horror áron, ami helyettem akarja megmondani, hogy működjön....Arról nem is beszélve, milyen rossz tud lenni, amikor az ember belövi a játékát egy beállításra, és mondjuk 3 perc múlva lőheti be újra, mert már csak a 80%-át tudja a VGA a korábbi sebességének. Ha meg jön a nyár, lőheti be megint újra, mert megint esett 10%-ot a VGA sebessége.
Nem véletlen volt régebben fix a VGA-k órajele azért. Ilyen ugráló órajelek mellett hiába optimalizálják ki a játékot, hogy mondjuk egy beállítás ne essen 30FPS alá, ha hirtelen elfogy az erő a VGA-ból, mert beindult a sziréna, hogy állj, 95 fok elérve...
Remélem nem baj, hogy reagáltam, bár nem nekem írtad.
-
-
TTomax
félisten
Abban az esetben ha a bus 2.0-ás...ha csak 1.0a akkor ez 75Wal kevesebb...
(#657) SzlobiG
Jaja,biztosan így lesz mint a 6990nél,két állású bios... egyik 300W max a másik meg amit bir.... a pcb érdekesebb lenne...meg,hogy kell-e ehhez válogatott gpu,mert gyanítom igen..az asus ares II akkor ér révbe ha ez kijön és támogatni fogják... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AO-ra nem. A fake az nem jó szó. Az AO lehet scene space és screen space. Előbbi baromi jó, de ki tudja azt kiszámoltatni ugye. Utóbbi csak egy szimulált hatás, de nem fake ettől. A fake ott keletkezik, ha túlzott árnyékolásba megy át. A szimulálás jellemző minden SSAO-ra.
A fake hatás az SSAO-nál ott lehet megemlíteni általánosan, hogy nem veszi figyelembe a fény színét. Erre való az SSDO. Az új Ruby demóban nagyon sok mintával lesz használva és teljes képernyőre, így ott durván látható lesz az előnye. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért olyan dolog nincs, ami PRT-vel megoldható, de nélküle már nem. A PRT előnye a sebességben lesz inkább. Itt főleg azokra gondolok, hogy a nextgen Radeon és GeForce VGA-k is támogatják majd ugyanazokat a pointereket, amiket a CPU használ, csak a Kaveri x86/AMD64, vagyis az ARMv8-at támogató GeForce-ok ezzel nem fognak úgy működni, mint az x86/AMD64-et támogató Radeonok.
Jensen nem fog könnycseppeket hullatni. Ha őt a PC-s konzolportok érdekelnék, akkor nem építette volna már ma le a fejlesztői támogatást ezekre a játékokra. Az NV-t a felhő, a mobil, és a PC exkluzív F2P/MMO játékok érdeklik. Ezért engednek át szinte minden AAA PC portot az AMD-nek. Ezt az AMD sem titkolja. Roy Taylor pont mondta, hogy az NV már inkább egy smarthphone cég. Ez teljesen hihető, nyilván logikátlan azt gondolni, hogy a régebben mindent vivő TWIMTBP csupán egy év alatt leépült. Nem, ez a partnerprogram szándékosan koncentrál más területekre, és a Gaming Evolved ebből építkezik. Ha egységesen küzdenének ugyanazért a játékokért, akkor nem lenne ennyire egyoldalúan előretörő a Gaming Evolved a PC-s konzolportok területén.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az átlag frametime az elég rossz ötlet, mert az a játékokban eléggé ingadozó lehet. Ha ez alapján smootholsz, akkor a smooth nem biztos, hogy smooth lesz. A legjobb megoldás az előző frame idejét mérni, de még azelőtt el kell kezdeni a munkát, mielőtt ez kiderülne. Ezek jelentik a nehézséget.
Illetve a smoothing sémának vannak kellemetlenségei, mert növeli a driverben a hibalehetőséget. Ha több process fut, akkor a driver balanszírozhatja a teljesítményt. Ez multi-monitor környezetben kellemetlen, mert a hardver nem adja le a teljes sebességet minden kijelzőn. [link] - látható, hogy az alkalmazások nem futnak ugyanazzal a teljesítménnyel. És ez egy GTX 460 GPU. Ez az NV smoothing megoldása miatt van így. Ennek 400-500 fps között kellene mindegyik ablakot futtatni.Nem olyan egyszerű ez, mert megold egy jelenséget, aminek lesz némi ára, de ugyanakkor a multimonitor környezeteket eléggé furcsán balanszírozza. Ezért is ragaszkodik az AMD ahhoz, hogy alapértelmezett módban ne állítson fel ütemezést.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont az a lényeg, hogy ki szerint mi a normális. Ez marad az alapértelmezett CF mód, míg a másik csak egy kiegészítő lesz, amire át lehet kapcsolni. Az AMD továbbra is úgy gondolja, hogy ez a jó mód.
A smoothing esetén azért kell hangolni, mert ha fix értékkel tolod minden második frame számítását, akkor esély van rá, hogy rátolod a következő frame-re, és akkor lényegében nem tettél semmit. Ezért késleltet mindent a kiegyenlítés, így minden frame egyenletesen jelenik meg csak a normál AFR megoldás lagjához képest nagyobbal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Input lagra gyúrt AFR mellett kb. olyan lagot kapsz, mint egy GPU-val. Picit többet. Amint kész az első GPU az első frame-mel rögtön fog nekifog a harmadiknak. Ami nagyjából olyan jelenetből jön, mintha az a második lenne egy GPU-s rendszernél.
A smoothing esetében az első frame lesz normál lagos. Aztán a második egy kis eltolással lesz számolva. Ezután van két referenciaidőd, és ezekből lesz mindig számolva, hogy mekkora késleltetéssel lesznek számolva a következő páros és páratlan frame-ek, amelyeknek szintén lesz idejük, és így tovább. A cél az egyenletesség. Cserébe átlagosan 10-15 ms-os plusz lagot kapsz 60 fps mellett. Ha csak az egyik kártyát késlelteted, akkor sokszor az első kártya frame-jéből lesz kevés információ. A smoothingot általánosan kell csinálni, mindkét GPU-ra. Úgy lesz teljesen egyenletes.
(#555) Loha: De könyörgöm jelöld már ki a képen, hogy hol méri az input lagot? Én csak frame time-ot látok. A frame time != input lag!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A marketing ezeket nem vette elő újra. Nem is részletezte. Ezt a CF megoldást azért választották, mert a profi játékosok erre szavaztak. Semmi másért. Nekik is teljesen mindegy, hogy hogyan oldják meg, mert az fps alapján ugyanott lesznek. Egyszerűen dönteni kellett, és az AMD a játékosokra hallgatott. Nyilván az elméleti alapja megvan ennek, és ez a döntés így logikus volt. Most beépítik a másikat is a tesztelők kérelmének megfelelően.
Igazából ez az egész tök lényegtelen, mert az már rég rossz, amikor dönteni kell, hogy egységes legyen a megjelenítés, vagy alacsony legyen az input lag.
Egyébként a smoothingot úgy számold, hogy minden képkockát késleltetve kezd számolni, pont azért, hogy igazodjanak egymáshoz. -
p87
senior tag
Nem akarok hülyeséget írni, mert ti sokkal jobban tudjátok ezt a témát mint én, de én arra gondoltam, hogy a Fraps-el mért értékeknek semmi köze a kártyához és driverhez mivel még jóval előttük kapcsolódik be folyamatba, ergo ezt nem lehet se NV-nek, se AMD-nek felróni ha valami furcsát látunk mert semmi közük hozzájuk.
CF-et nem vitatom én sem.
-
Loha
veterán
Nem válasz akart lenni, bocsánat
, de azért lazán kapcsolódik a multi-GPU témakörhöz.
Van már pár teszt is az új teszt módszerrel, de csak erős idegzetű CrossFire tulajoknak ajánlott
:
Frame Rating Dissected: Full Details on Capture-based Graphics Performance Testing
Inside the second with Nvidia's frame capture tools
Challenging FPS: Testing SLI And CrossFire Using Video Capture
-
Loha
veterán
FCAT: The Evolution of Frame Interval Benchmarking
Úgy néz ki NV kiad egy progit amivel minden eddiginél jobban lehet majd mérni a képkockák közti késleltetést, mikroszaggatás mértékét, meg sok minden mást is... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai GPU-kon is megoldható a közös címtér, mert a kártyákon ugyanaz a hardver van. Ami ezt lehetetlenné teszi, hogy az operációs rendszer nem kezeli a VRAM-ot direkten, így azt a driver mögé kell elrejteni. És ez sosem fog megváltozni, mert túl speciális a VRAM kezelése az operációs rendszer számára. A menedzsmenten szinte driverenként változtatnak valamennyit, szóval mindig el lesz rejtve a driver mögé.
A parancslistás megoldással vesztesz 10-20%-ot teljesítményben, de cserébe mindennel kompatibilis lesz, minden AFR gond megszűnik, és az interframe kommunikáció sem jelent majd problémát, ami egyre több motorban egyre nagyobb adatmennyiségre valósul meg. Szerintem egyértelműen megéri.
(#513) TTomax: Mit kell beépíteni azon, hogy a parancsokat szortírozod? Ez egy gyors folyamat a proci simán meg tudja csinálni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pont ez a lényeg. Érdemes-e azt tovább növelni? Mi az a határ, aminél még jó? Nehéz kérdések. A megkerülő válasz erre, hogy gáz az AFR mód multi GPU-hoz. Mindegy, hogy hogyan csinálod meg, valahol kompromisszum kell. Azzal nem változik a helyzet, hogy az NV és az AMD a user kezébe adja a döntést, hogy hol legyen a kompromisszum. Ez az alapprobléma szőnyeg alá söprése. Itt nem a részproblémákat kellene orvosolni, hanem amiből ez az egész gond ered. Olyan, mint a körömgomba. Gyökerestől kell kezelni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj ezekkel az effektekkel, hogy ha a valósághoz közel viszed a minőségét, akkor nehezen látszanak, így inkább túllőnek azon, ami nem valósághű, de legalább látszik.
Nézd meg a Tomb Raidert. Ott eléggé úgy van az egész dizájnolva, hogy ne legyen elrugaszkodva a valóságtól, viszont ritkán vehető észre, hogy vannak benne ezek a post-processek. Persze én ennek örültem, mert végre nem lőttek túl a célon, csak sokan úgy kapcsolgatják ki az effekteket, hogy befelezi az fps-t, de nem is látszik.Közben pedig csak úgy van megcsinálva, hogy ott látszódjon, ahol valóban van értelme, mert valósághűen van dizájnolva.
(#493) Whit3Rav3n: Szerintem nehéz eldönteni, hogy az input lagra, vagy az frame smoothing a jobb. Főleg akkor, amikor 1000 Hz-es egereket használ a gémer, hogy 8 ms helyett 1 ms legyen a beviteli lagja. A frame smoothing AFR-től nem extra 7 ms-ot kapsz, hanem extra 15-20-at, ha 60 fps környékén van a sebesség. Ha esetleg 30 fps környékén van, akkor 30-40 ms-os többletről beszélünk. A gémerek szentül mondják, hogy ők a +7 ms-ot érzik a gamer egérrel, tehát logikus, hogy a ennek minimum a kétszeresét is érzik. Ez volt a CF kiindulópontja. És máig lehet olvasni, hogy pár gémer arról számol be, hogy a CF-fel jobb a gép reakciója. Ezért nem veszi ki az AMD ezt a módot, sőt, konkrétan ez marad az alapértelmezett, de a nem hardcore gémereknek lesz egy frame smoothing AFR, amivel az extra lagot megkapják. Ezt majd a reakcióra gyúró réteg nem fogja szeretni, de lehet majd választani a driverben.
Egyébként önmagában az, hogy dönteni kell az input lag és a frame-ek egyenletes megjelenítése között elég komoly probléma. Bármelyik AFR opció is van kiválasztva annak meglesz a maga hátránya. Ebből a szempontból az AFR szerintem hosszútávon nem járható út. Már ma sem tekintem annak. A casual gamereknek elfogadható, de a hardcore rétegnek az egyik AFR irány sem elég jó. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A PowerTune profil driverenként változtatható. Ezt tölti be a hardver a Windows indításakor, és a profil leírása alapján dolgozik a továbbiakban. A profil változását nem jelzik, mert a normál módban eleve nincs hatása ezeknek a módosításoknak, hiszen ott nem skálázódhat az órajel, de az overdriver modul az elmúlt évben folyamatosan frissült. Még a 13.3-as driverben is változott. Ezért zseniális ez a rendszer, mert hardveresen működik, de ez szoftveresen paraméterezhető. Nem véletlenül nincs publikusan specifikálva, mert ma mindenki ezt akarja másolni.
A FRAPS méréseknél lehet ezzel probléma, de az NVIDIA is a FRAPS latency mérések értelmetlenségét próbálja magyarázni a tesztelőknek. Ebből a szempontból az AMD-vel egyetértenek. A GPUView az erre való eszköz (vagy valami hasonló), a FRAPS túl általánosan kezeli a dolgokat.
Igazából ahol ez tényleg gondot jelent, azok a Sleeping Dogs-féle igen szélsőséges terhelést kifejtő játékok. Ennél sokkal nagyobb gond például a Tomb Raider, ami agyonterheli a hardvert, és ez szoftveres védelmekkel necces. Gondolom olvastad, hogy az NV a fórumán a gyárilag tuningolt kártyák órajelének csökkentését javasolja, mert egyszerűen túlságosan terhel a játék. Erre be lehetne vetni egy Furmarkos lefojtó profilt, csak itt fps-ekért megy a harc. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A PowerTune az csak mínuszos módban kap engedélyt maximum 50 MHz-es órajelváltozásra. Normál módban maximum 10 MHz változás van engedélyezve egy váltás során. Plusszos módban van ez a limit feloldva, mert akkor már a hardver védelmére megy a rendszer. A normál mód eleve úgy van belőve, hogy sose változzon az órajel egy játékban.
A Boost funkció képes többet csinálni. Az gyakorlatilag úgy van kalibrálva, hogy a state 3 (alapórajel) és 4 (Boost órajel) között ugorjon.
Az új gen2 PowerTune bonyolultabb, az eleve nem is jelez vissza valós órajelet.Nekünk ez az NV által küldött kártya. Gondolhatod, hogy a legjobban boostolót adják ide.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudom, de az annyira nem észrevehető, maximum mérhető. Én is láttam ilyet a Boostos GTX 670-en. A Sleeping Dogs-ban, +/-150 MHz-eket ugrált a korábbi tesztkártyánk és hirtelen. Ezért lenne jobb hardveres turbóra váltani, mert ott a hardveres kiértékelés finomabb vezérlést tesz lehetővé.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az FX-nek nem az volt a baja, hogy sokat akart, hanem, hogy rosszul akarta azt. Felkészítették a feldolgozókat a 32 bites feldolgozásra, de az adatutat 16 bit/operációra optimalizálták. Ha ez 32 bit/operáció lett volna, akkor tökéletesen helytállt volna a hardver. Persze ez nem kevés tranyót igényelt volna. Az FX túlteljesítette a DX precizitásra vonatkozó speckóját, ami nem baj, csak mi értelme ugye. Ezeket a GCN nem teljesíti túl, ugyanazt tudja, mint a Kepler, vagy mint a többi DX11-es hardver. Van amiben túlteljesíti persze, de azok konzol design wint hoztak. Ott a PRT. Egy jó darabig biztos nem lesz szabvány, mert nem olyan könnyű hatékonyan hardverbe implementálni, de DX kiterjesztése hamarosan lesz (OpenGL-re már van). Most mindenkinek, aki nem szoftveres megatextúrázást akar a játékban ezt támogatni kell, és ez tök kellemetlen dolog lesz a konkurenseknek. Le kell követni az AMD-t a nem szabványos technikákban, vagy számottevő hátrány lesz a PC-s portok alatt.
A Doom 4 jó alap lehet erre, mert az a megatextúrázás hardveres implementációját PRT-n keresztül oldja meg. Ennek az egyik nagy hátulütője, hogy a szoftveres implementációt ehhez kell igazítani, és a szoftveres virtuális textúraméret esetében a 32k nem optimális. 64k lenne az, de azt nem támogatja a PRT, mert a hardvernek meg a 32k az optimális. A szoftveres megoldás húzta a rövidebbet, vagyis még rosszabb lesz az élmény, mint a Rage esetében. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Anno 2070-hez hozzátartozik, hogy számunkra valóban kényszerű döntés volt. Egy stratégiát mindenképp akarunk tesztre, mert ez a műfaj is létezik. Ellenben a Shogun 2 az NV-n 8 hónapig problémásan futott. Jött egy driver, majd jött egy patch, ami ismét lerontotta a sebességet. Na most nekünk ez rémálom volt végig, így váltottunk Anno 2070-re, mert az kiszámíthatóbb.
Az NV a DiRT-ben igen komoly optimalizálásokat kapott. A különbség oka szimplán hardveres. Az AMD-től mondta Dave, hogy ők lepődtek meg az első Kepler teszteken a legjobban. Máig nem értik, hogy az NV miért nem a fejlesztők által kért irányt vette alapul. Nem volt előlük eltitkolva semmi. Én egyedül a Tegra miatt láttam koncepciót, de most, hogy az is maradt az öreg architektúránál érthetetlen a Kepler.
Lehet, hogy az NV azt gondolta, hogy a fejlesztők nem érdekeltek az új effektekben, ha csak az egyik architektúra veszi fel a kért irányt? Ez nem hangzik logikusan, illetve veszélyes is. -
marcusa
addikt
Itt egy kivétel ami erősíti a szabályt:
http://prohardver.hu/tema/milyen_videokartyat_3/hsz_11356-11356.html -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
daneeeeee
aktív tag
-
Ha nem hiszed látogass el a HD79xx Tropikba és kérdezz bárkit meg (aki tuningol) hogy megy e neki 1120.MHz(gyári ref 800.MHz+40.%) et a 7950 ese, mert én eddig rengeteg 7950.es eredményt nézem(és magam is teszteltem jó párat, PL a sajátomnak a gyári alapfesze 1,250.v és 925/1250 es órajelek társulnak hozzá gyárilag, csak érdekesség képen az 1150.MHz et alulfeszelve 1,150.v -al tudja, és a gyári alapfeszen pedig 1250.MHz -et megy) és ez a 1120.MHz simán borítékolható a 7950.es kártyák 99,9.% ánál
A kicsit jobb példányok meg 1250-1300 -on is el ketyegnek
Az egy dolog hogy neked az éppen tárgyalt 660Ti van és annak a pártját fogod, de olyanról nem kéne véleményezni amit nem próbáltál
Ha meg ennyire tudatlan vagy 7950 témába akkor legalább nézzél/olvassál utána
****************************************************************************
BeLucZ, radi8tor1, SzlobiG : hát ezen kicsit vitatkoznék és bátran ki merem jelenteni hogy minimum 4-5.X annyi 79xx et teszteltem saját magam mint az említett kolléga(hiába szakértő és van tisztába a szakmai dolgokkal) láttam én már 30.éves szakmai tapasztalattal rendelkező busz sofőrt is árokba borulni, tehát az lótúrót nem számít szakmailag mennyire ért hozzá, ha gyakorlatban meg volt a kezében 2.db 79xx kártya.
De mondok jobbat mutass olyan kollégát a 79xx tropikba akinek nem megy 1120.MHz et a 7950 ese!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Elemlámpa, zseblámpa
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- Háztartási gépek
- Milyen notebookot vegyek?
- Star Trek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One mobilszolgáltatások
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 256bit
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Sapphire NITRO+ RX 580 4 GB eladó
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H330 RAID v ZFS
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Macbook White 13" unibody
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest