Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
válasz
daveoff #4173 üzenetére
Anno volt Ati 9700 Pro-m a vörös oldalról. Annak némileg szebbnek tűnt a képe, mint az elődjének (ami egy Asus GeForce 4 Ti 4200 volt). Viszont amikor cseréltem az Ati-t, 6800 Ultra-ra, már nem vettem észre semmilyen képminőségbeli különbséget (pedig nem kevés ideig nézegettem ilyen szempontból a két kártyát).
Már jó ideje nincs szignifikáns eltérés ilyen vonalon az egyes chipgyártók között (ellenben azt pl. el tudom képzelni, hogy egy márkásabb kártyagyártó termékének valamivel szebb képe van, mint a "noname" megfelelőjének). Sok tesztben is kitérnek a képminőségre, és ott is ezt lehet olvasni. -
Habugi
addikt
válasz
daveoff #4041 üzenetére
Ez többnyire egy elég elég erős érv, mondjuk újonnan itthon még mindig bő egy tizessel olcsóbb a VaporX Tri-X mint a Matrix.
A srác amúgy elég gány munkát végzett, nem tudom mit gondolt amikor lelkesen felpakolta azokat a süniket amik helyből 3x olyan magasak mint a kártyán lévő többi memchipet hűtő borda.., utána még okosan konstatálta is hogy a heatpipeok miatt nem fér fel máshogy, Emese nézhet új meló után..
ASUS kedvelők félre ne értsenek, jelenleg is ASUS-om van, ráadásul nagyon csípem annak ellenére hogy kalandosan indult a kapcsolatunk mert egy deka vRam nincs hűtve rajta, node cserébe tunningos.
Egyedül az a bajom, hogy egy prémium kategóriás kártya esetén ne legyenek már ilyen bakik, oké egy belépő szintű DCII esetében még mustárral elmegy, de Matrixnál..Nem mintha pl a 7970esek esetében a MSI prémium Lightningja más lett volna, de amennyit eddig olvastam róla a Hawaiinál egész korrektül odatették magukat..
-
sixpak
nagyúr
válasz
daveoff #3923 üzenetére
Nem nagyon figyeltem, csak felületesen olvastam bele, igazad van, köszönöm a helyreigazítást.
Nekem sincs soha gond a driverekkel, hála Istennek kimaradtak ezek a problémák az életemből.
Az egyre ritkábban megjelenő driverek engem nagyon aggasztanak, nem igazán a teljesítmény miatt, hanem azért, mert nem tudom mi lesz ennek a vége, hova tart a cég...
Lassan el kell gondolkodni azon is, hogy mi legyen a következő vga-m, de ehhez jó lenne egy kicsit a jövőbe látni. -
HSM
félisten
válasz
daveoff #3902 üzenetére
Komolyan nem érted?
Senki nem mondta, hogy vetélytársa. A 980 a jelenlegi leggyorsabb egy-GPU-s cucc. Ennyi. Attól függetlenül nem éppen a legjobb ár/sebesség arányú kártya.
(#3904) players111: Szvsz közelsem annyiba, mint a Titan X.
Ahogy az Nv sem a TitanX-et, hanem valami olcsósított kiadását küldi majd ellene, ahogy a sima Titan/780/290-ek esetében is volt.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #3895 üzenetére
Mivel nem azt vizsgáljuk most, hogy melyik termék milyen áron nyitott, így teljesen irreleváns ez az adat. A mai piaci helyzet megítélésének szempontjából a mai ár játszik, nem a megjelenéskori. Azaz, hogy ma mennyibe kerül egy 780, vagy 980, vagy 290/290X.
(#3898) proci985: Azt nem adhatják túl olcsón, mert a saját Firepro kártyáikkal konkurálna a 8GB miatt. Kb. mint Nv-nél a Titan.
Pláne, hogy ez korántsincs annyira lefojtva DP-ben (csak felezve van, ha nem tévedek), mint ahogy az Nv teszi.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #3881 üzenetére
Már mondtam, hogy nem szeretnék.
Többször nem írom le.
Az, hogy mennyibe került a 290X amíg nem volt 980 teljesen irreleváns ma. Most ennyibe kerül a 290X és annyiba a 980.
(#3888) proci985: Ami a mobilokat illeti, szvsz hatalmas földművesvakítás, mekkora helyre mekkora felbontást paszíroznak. Kb. olyan, mint a 10-20Mpixeles "kompakt" divatfényképzőgépek, amiknél egy tízéves, 6Mpixeles DSLR is 100X szebb képet lő. Mobilon is kb. annyi értelme van a FHD-nak és felette. Pláne, hogy mekkora az ember ujja, amivel tapicskolja, és amilyen távolságról nézi.
Ugyanakkor számítógépes tekintetben teljesen jogos, hogy eléggé elmaradott a FHD a jelenleg elterjedt méretek mellé. Mondjuk én nem szívesen mennék 140-150 PPI fölé számítógépen sem, (a notim 1600*900-as 14", az egész jó ebből a szempontból 130PPI-vel, 60-70cm-ről szép is és használható is felbontásilag) ugyanakkor az kész vicc, hogy már 27"-ból is egyre több monitor már csak FHD.
Sajnos VGA terén viszont továbbra is kevés ajánlható típus van FHD fölé. Nem is nagyon vágnék annak neki egy 290-esnél gyengébb VGA-val... -
HSM
félisten
válasz
daveoff #3872 üzenetére
Nem vitatom, hogy bizonyos szempontból nagyon jó kártya a 980. Ugyanakkor vannak negatív tulajdonságai is, amik miatt nekem köszönöm, nem kéne. Pláne ezen az áron.
Részletekbe nem mennék most inkább bele.
A 970-be pedig végképp kár belemenni, egy 660Ti-n még elment ez a 2GB memória a 192 bites buszon móka, de egy 970-esen egy még ennél is sokkal rondább megoldás, ezen az árszinten, ez oltári gáz.(#3874) hpeter10:
Attól, hogy nekem személyesen nem volt még GTX970/980-am, az nem azt jelenti, hogy nincs rálátásom. -
Milka 78
nagyúr
válasz
daveoff #3728 üzenetére
Ácsiácsiácsi...a Pró Zöld Fanok hangsúlyozták,hogy ez nem csúcskari,hanem a 770 folytatása.A teljes értékű Maxwell az atya úr isten az a csúcskari (mondották). Kiadásra meg a 390x kiadásának másnapjára gondolok (más néven igen közel) ahogy nagyjából a 780ti-is csinált.
Innen megközelítve,mint alternatíva a 390x-re érdekelne,hogy lesz e,de ugye zéro infó van a kariról.miklosss : Az a baj,hogy ha nem is 100%-osan,de részben igaz.Amíg elmebeteg áron is van kereslet addig le is tolják az ember torkán...igaz a profit az profit.Nekem az volt a meglepő,hogy az NV belement egy árharcba és egy ideig bizony egyárban voltak a csúcskarik ami nem volt jellemző eddig(NV bitang erő/csilliárdokért vs. visszafogottabb erő/elfogadható ár-teljesítménnyel).Volt itt 150-ért is 980-as(160-ért most is van) nem is egy és ebből az árból kifolyólag egy 200-220-as 980ti nem is lenne olyan nagy kívánság ha reálisan nézzük.Na ez lenne kemény árharc és egy ilyen húzás lenne komoly az NV részéről...vagy bilibe lóg a kezem.
players111 : Hee???Kicsit félreérthető,már-már úgy fest mintha a engem ne etessen (aki ugye érdeklődik a kis lombszínű gyár legújabb termékéről,mindezt vásárlási céllal)
-
lowzor
veterán
válasz
daveoff #3683 üzenetére
Az a baj ezekkel a 2 slotos hűtésekkel egy ilyen nagy fogyasztású kártyán, hogy csak nagyon megtekert házhűtéssel működnek jól, azokkal is csak alapfeszen, vagy pici emeléssel. Ha nem lett volna nagyon olcsó, én is nagyobb hűtéssel vettem volna meg, az biztos. Bár így, alapfeszen elégedett vagyok vele. Ez az első VGA-m, amit nem kell agyontuningolni, hogy elégedett legyek a teljesítményével.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #3535 üzenetére
Akkor lesz urban legend, ha bebizonyosodik hogy nem igaz. Tudtommal ezt még senki nem bizonyította, ahogy az ellenkezőjét sem. Tehát helyesen ez csak egy felvetés. Se több, se kevesebb.
Én továbbra is úgy gondolom, lassú volt a monitorod, ezért nem jött át a különbség.
(#3528) Asbee: Most nem akarok rosszindulatú lenni, de a Dying Light-os képen is nekem kellett bejelölnöm, hol butult vissza a kép... [link] [link].
Amúgy emlékeim szerint nálad is egy "lassabb" monitor van, a standard 60hz-en...(#3538) players111: Marketing ide vagy oda, én pl. elégedett voltam a 290-emmel, hozta minden tekintetben az elvárhatót. Szerintem ez az, ami igazán számít.
Ha már marketing, azon legalább teljesértékű, az elvárható módon működő 4GB ram volt, ellentétben a 970-esekkel. Szerintem amit megettek jó sokan mérges pirula, az volt az, nem a Mantle... -
TTomax
félisten
válasz
daveoff #3507 üzenetére
Én inkább nem mondok semmit,nekem már az is elég,hogy valakinek egy 520as táp elvitte stabilan... nekem erről más a véleményem,és másnak is..én biztos nem raknék alá 850esnél kisebbet,és főleg nem több monitorhoz...szerintem az a 650es is kevés lesz,a CF pedig mindig tartogat meglepetéseket,főleg ha nem megy....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #3478 üzenetére
A HBM miatt nem csak az AMD tervezi a hűtést. A Hynix, a Cooler Master és az Asetek is részt vesz benne. Ez az első bevetése egy nagyon új technikának, tehát másnak is nagyon tudni kell, hogy mi az, ami működik. Ez a kártya határozza meg azt is, hogy a Hynix a második generációs HBM-hez mit ajánl és mit nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #3460 üzenetére
Mivel a DX12 egy low-level API, így a Crossfire és az SLI pont annyira lehetetlen, mint az AMD API-ján. A fejlesztőnek kell egyénileg megírnia a több GPU-s módot. A driverből kényszerített megoldások üzemképtelenek.
Minden low-level API, amely explicit memóriamenedzsmentet enged annyit jelent, hogy a grafikus driver az aktuális formában eltűnik. Amit ma be tudsz kapcsolni, mint az MSAA, post-process AA, anizo, akármiizé, V-Sync, A-Sync, G-Sync, adaptív akármiSync, meg még a jó ég tudja, mi van a driverben teljesen eltűnnek. Mindegyik funkcióra az alkalmazásba kell támogatást írni, direkten, minden architektúra minden verziójára, mindenféle különbséget figyelembe véve.
Ez az egész abból keletkezik, hogy eddig a driver látta mi van a memóriában. Mostantól csak az alkalmazás látja ezt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #3455 üzenetére
Dehogy lőttek! Már milliószor írtam, hogy az AMD API-ja mögött egyetlen cég áll, vagyis sokkal gyorsabban fejlődik majd, mint a DirectX 12. Amellett persze, hogy már ma is többet tud. Azért fejleszt számos stúdió elsődlegesen az AMD API-jára, mert ha igényelnek valamit, ami az API-ban nincs benne, akkor azt akár saját maguk belerakhatják. A DirectX 12-nél a Microsoft dönt arról, hogy mi a jövő és nem a fejlesztő. Ez még mindig sokaknak nem tetszik. De a DirectX fejlődése is irányítható, ha van egy olyan API-d, ami kikényszeríti a változást a Microsofttól. Nem kell könyörögni nekik egy funkcióért. Belerakja az AMD a saját API-jába és a fejlesztők odadobják a pöttyös labdát az MS-nek, hogy mi erre megyünk. Követhettek minket, vagy lemaradhattok.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #3450 üzenetére
Nem látjuk a hasznát? Most viccelsz?
DX12 az nem haszon, ami lehet még hír szinten sem létezne a Mantle nélkül? A-sync nem hasznos? Egy rakás monitor be van rá jelentve, akinek olyan kártyája van, csak rádugja a monitort és megy, nem kell "feleslegesen" 200 dollárral megdrágítani a monitort, mint a G-sync támogatáshoz.
Igen, a TrueAudio még mostohagyerek, de azért nem temetném. Azt nem is azért rakták bele, hogy azonnal ki legyen használva, hanem hogy növeljék a piacát, mivel nem "drága" a beépítése és idővel hasznos lehet. No, meg nyilván a fejlesztők is csak akkor veszik majd komolyan, ha kellő felhasználóbázis van. Ez meg is volt említve, mikor bevezették. Szerintem ez is tök jó dolog.(#3451) Xmister: Így van.
-
Xmister
senior tag
válasz
daveoff #3450 üzenetére
Ez altalaban igy van...lasd a tobbszalu programok terjedese, vagy a ujabb utasitaskeszletek hasznalata a cpu-kban.
Altalaban az uj fejlesztesek eredemenyeit nem az azt bevezeto generacio elvezi leginkabb, hanem a kesobbiek, de valahol megis be kell vezetni, hogy elkezdhessenek epiteni ra.
Ha nem csinalnak ezeket a fejleszteseket valoszinuleg a legnagyobb ujdonsag ma is az lenne, hogy tamogatja a Pixel Shader x+1. verziojat. -
Werkly
őstag
válasz
daveoff #2879 üzenetére
Érdekes, hogy az én kártyám ezt hozza kis tuningal: (kb. 1520/3900 körül)
Sniper Elite V2 Benchmark Report
================================
Created: 2015-02-19 at 12:10:52
Build Version: 1.05, Jun 7 2012
================================Average FPS: 106.4
Minimum FPS: 61.0
Maximum FPS: 299.1Number Of Frames: 8151
Average Frame: 9.400ms
Minimum Frame: 3.344ms
Maximum Frame: 16.399msMachine Name: HOME-PC
Monitors: 1
Operating System: Windows 7 Professional Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
System RAM: 8130MB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz
Number of Cores: 8Alapon:
Average FPS: 96.6
Minimum FPS: 60.7
Maximum FPS: 286.8
GPU Name: NVIDIA GeForce GTX 980
Feature Level: DX11.0
Driver version: 9.18.13.4752
Dedicated VRAM: 3072MBResolution Width: 1920
Resolution Height: 1080
Texture Detail: ULTRA
Shadows Detail: ULTRA
Draw Distance: ULTRA
Anti-aliasing: HIGH
Advanced Shadows: LOW
Supersampling: 2.25x
Anisotropic Level: 16
Compute Shaders: ON
Ambient Occlusion: ON
Motion Blur: ON
Vertical Sync: OFF
Reduce Mouse Lag: OFF
Stereo 3D: OFF -
HSM
félisten
válasz
daveoff #3155 üzenetére
Abu a Keplert/Maxwellt egyben említette, hogy nem lettek rá optimalizálva, nyilván fura volt, hogy ha a Keplerre sincs, akkor azon hogy fut jól, vagy a Maxwell-en miért nem.
Butának tartom a Maxwell-t, de a csonkítottat fogalmam sincs, honnan szedted.
Csonkított az csak a 970, főleg ami az L2-es cirkuszt illeti, az kicsit csúnyább lett a kelleténél. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #3146 üzenetére
Valószínűleg a CryEngine új verziói egyik architektúrán sem futnak tökéletesen, ami az anyagiak szűkössége miatt érthető. Viszont a PS4 és az Xbox One konzol kritikus és az arra készült optimalizálás PC-s szintre átmenthető, ami GCN-nel látszódni fog.
A pénz az nagyrészt marketingtámogatás formájában jelenik meg. Az NV-nek már nincs olyan programja, ami a programfejlesztést anyagilag értékelhető szinten támogatja. Régen a G80-as időkben volt, de ma már nem cél, hogy a program optimalizált legyen, mert nem sarkal hardvervásárlásra.
Nézd, ha az NV nem közöl az architektúráiról dokumentációt a fejlesztőkkel, akkor ők miért törjék magukat azon, hogy optimálisan fusson? Persze jó lenne, de visszafejteni a nem dokumentált architektúrák működését nem olcsó és nem kevés időt igényel.
-
hugo chávez
aktív tag
válasz
daveoff #3106 üzenetére
"Csak megint a szokásos történet, AMD kitapossa az ösvényt, NV meg szépen átsétál rajta, és belenyúl a tutiba. Végül is, ha az AMD-nek ez a küldetése, hogy jótékonysági egyletként még az NV-nek is a kezére játszik, tőlem legyen."
Ez azért nem ennyire egyértelmű. Van ahol van közvetlen haszna az AMD-nek az innovatív hozzáállásából (mint a konzolok, ahol mindkét nagy gyártó az ő APU-jukat választotta), van, ahol meg hosszabb távon nyerhet ő is (PC-n a fejlesztések, low level API, stb. hogy a hc gamer terület egyáltalán megmaradhasson és ebből neki is legyen profit). Persze kissé tényleg szamaritánusnak tűnnek és talán túlzottan a jövőbe tekintenek, ez pedig sajnos meg is mutatkozik a bevételükön...
"Csak így aztán végképp nincs értelme AMD kártyát venni."
Szerintem pedig van. Mert egyáltalán nem rosszak az AMD kártyái, még egy gamer számára sem. Ár-teljesítmény arányt nézve meg pláne. Egyébként én most inkább AMD kártyát vennék. Mint ahogy a Fermik idejében meg nem vettem volna AMD-t, mert akkor a Fermi volt a fejlettebb, még ha az aktuális (játék) követelményekben jóval kevésbé is volt hatékony, mint az AMD vliw 4/5 kártyái.
-
Habugi
addikt
válasz
daveoff #3116 üzenetére
Ezeknek a dolgoknak az anyagi feltételei eddig is adottak voltak az NV-nél.
Nem írom le melyik kártya esetében, mert valami oknál fogva még a 280X topicban sem lehet szóbahozni/viccelődni vele mert egyből törlik (remélem élvezni fogja ezt a színvonalat az, aki kikényszeríti..
) és ahogy elnéztem a helyzetet az elmúlt pár napban más topicban sincs ez másként, de szóval megnézheted hogy speciel Te mint potenciális NV vásárló mire mész azzal ha az NV-nek jó...
Egyébként pont ebben a topicban tettem fel azt a kérdést nemrég, hogy van-e már valami piaci/pénzügyi kimutatás arról, hogy az új/nagy Maxwellek a maguk olcsó előállíthatóságával mennyire dobták meg az utolsó negyedéves mutatóikat, mert bizony elképesztően népszerűek voltak év végén.
A linkelt cikkben gyakorlatilag ezt most meg is találtam (thx a linkeket..
), igaz nincs direktbe nevén nevezve a gyermek.
(#3120) players111, (#3122) Keldor papa:
A magyar egy gazdag nyelv, de nehéz dolog lenne ha megpróbálnám kifejezni mennyire elképesztően lesújt az, hogy ezt el is hiszitek illetve tényként is kezelitek..
Ez rohadtul nincs így.. -
hugo chávez
aktív tag
válasz
daveoff #3052 üzenetére
"Ez az UP TO 45% a BF4-re vonatkozott, csak azt elfelejtették hozzáraknu, hogy ez egy APU, és egy 290X társaságában jött össze nekik."
Lényegtelen, hogy hozzátették-e, mivel "up to" volt a megfogalmazás, ami predesztinálta, hogy nem minden esetben, hanem csak bizonyos körülmények között lesz ennyi abban az adott játékban. Szóval nem értem, mi ezzel a gond? Az alacsony szintű API-k tagadhatatlan előnyét (és az mindegy, hogy Mantle, vagy DX12) meg éppen az általad linkelt teszt bizonyítja, ahol a GTX 980 is több, mint 100%-kal gyorsult DX12-ben a DX11-hez képest.
""Abu is leírta, hogy a DX12 megjelenésével nem ajánlott a Mantle használata, akkor szerinted nem veszíti el a létjogosultságát?"
A Mantle-nek nem volt soha olyan értelemben "létjogosultsága" elméletben sem, mint amire szerintem utalsz. Tehát nincs mit elveszítenie. Tudható volt a kezdetektől, hogy a DX12 (vagyis a Microsoft által készítendő új API) és majd az új OGL lesz a mainstream felhasználói szinten, mivel mindkét API hardvergyártófüggetlen. A Mantle azért készült, hogy elindítsa az alacsony szintű API-kra átállást egyfajta kikényszerítéssel, mivel az AMD végre megcsinálta azt, amire a Microsoft és a Khronos addig nem volt hajlandó, hiába kérték tőlük a fejlesztők, de így most már nekik is lépniük kellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #3052 üzenetére
Nem érted mit írtam le. A Mantle használata csak akkor nem ajánlott, ha az adott fejlesztő mindent meg tud csinálni DX12-vel. De van számos dolog, amit DX12 nem támogat, míg a Mantle igen. Például a fedettségmintákat, amit ha egy analitikai élsimítás esetleg használ, akkor a DX12-n nem futtatható le ez az algoritmus. Például ilyen a Nitrousba épített új AA is. Teljes minőségben csak Mantle-ön működik, mert a DX12-ből hiányzik az a funkció, amivel fedettségmintákat lehetne szerezni.
Ha egy olyan eljárást igényel a program, amit a DX12 nem támogat, akkor mindenképp hozzá kell nyúlni a Mantle-höz. Ezért maradnak páran rajta. Viszont, ha mindenféle extravagáns, egyedi, csúcsszuper effekt vagy AA nem prioritás, akkor elég a DX12, mert az is megadja azt a grafikai minőséget, amit a fejlesztő elgondolt.(#3054) gbors: Azt mindenképp bele kell számolni, hogy az Oxide a világ két legjobb programozóját alkalmazza, tehát az, hogy ők a low-level API problémáival megbirkóznak az nem meglepő. Ha nem birkóznának meg a feladattal, akkor nagy gondban lennénk.
A görbét akkor lehetne megállapítani, ha a Mantle és a DX11 kód nem lenne egy éves, a DX11 deferred context ezért fagy ki, mert az új optimalizálást nem írták vissza a StarSwarmba, pedig ezt az NV megoldotta az elmúlt év őszén. Mint írtam, az AMD-t már nem érdekli a StarSwarm, tehát nem igénylik, hogy az új Mantle pathot visszaírják bele. Egy másik demóval akarnak kampányolni 2015-ben és annak a teljesítménye a fontos.(#3065) HSM: A submission time-ban az a jó, ha kisebb. Erre ráoptimalizált a Nitrous, csak ezt is vissza kell írni a StarSwarmba ahhoz, hogy ennek az eredménye látszódjon. De valszeg csökkentené ezt az időt a specifikus Mantle batch optimalizálás kikapcsolása is. Nem tudom, hogy ez aktív volt-e vagy sem.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
daveoff #3052 üzenetére
Ha visszakeresed a megjelenése utáni teszteket, akkor is írtuk páran, hogy nem lehet kártyákat összehasonlítani vele, mert túl eltérö eredményeket ad két futtatás között..
Az nem fura hogy több mint háromszor annyit kaptál mint a tesztben a 980 dx11-ben? Másfélszer annyit mint a 980 dx12 alatt. -
hugo chávez
aktív tag
válasz
daveoff #3019 üzenetére
"Nálam ez a Mantle térítés verte ki a biztosítékot, akkor kezdett egyre ellenszenvesebb lenni az AMD. Up to 45% Faster......LOL"
Nem értem, mi olyan vicces ebben az "up to 45% faster"-ben...
Ahogy én látom a belinkelt tesztben, a GTX 980 DX11-es eredményeinél nemhogy 45, de egyenesen 70%-kal gyorsabb Mantle alatt az R9 290X. Vagy talán nem ugyanazt a tesztet nézzük?
"Azt szerintem elkönyvelhetjük, hogy a Mantle 1000%, hogy elveszti a létjogosultságát, úgyhogy ennyit a AMD nagy jövő képéről."
Ezt sem értem. Pontosan miféle létjogosultságot veszített el? Hiszen a Mantle-nek soha nem volt célja, hogy egyeduralkodó legyen, ugyanis konkrétan a GCN-hez lett tervezve és, mint ilyen, gyártóspecifikus. Nem is tört efféle babérokra (a CUDA-val ellentétben, ugye...). A Mantle nagyon is betöltötte a feladatát, kiprovokálta a DX12-t és az OGL reformot. Innentől kezdve már csak annyi a dolga, hogy azon fejlesztőknek (és nem csak a játékfejlesztőknek), akiknek több kell, mint amit a DX12 tud nyújtani, legyen egy alternatívájuk, illetve, hogy ezáltal a DX12 további fejlesztésére legyen oka a Microsoftnak.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #3009 üzenetére
Maradjunk ennyiben:
"Windows 10 itself is still feature-incomplete, so what we’re looking at here today doesn’t even qualify as beta software. As a result today’s preview should be taken as just that: an early preview. There are still bugs, and performance and compatibility is subject to change" -
Habugi
addikt
válasz
daveoff #2973 üzenetére
Ah, érzékelem. Tudom hülyén hangzik de ezesetben kár, azt hittem felülmúlja a C3 WTTJ terhelését. Az Abu által is említett procilimit azért látható amikor a 100%-os "főszál" mellett lefittyen a GPU egy-két pillanatra 60-70%-ra.
Remélem a szálhasználata azért egy középsz@r szintet megüt (>=4), mert ha nem akkor komoly gondban leszek az FX-el.HWInfot "naprakész" állapotba tenni az AB mellé egyébként nem egy nagy kaland, ha csináltad már legalább egyszer akkor fél perc.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2967 üzenetére
Mivel a probléma a DX11 többletterhelésével van, így itt lehet sebességet nyerni. Ha csökkented a rajzolási parancsok számát a látótávolság csökkentésével, akkor sokat gyorsul a program. Úgy 50% környékére nyugodtan le lehet venni és lényeges lesz az előrelépés, miközben a játék nagy részében nem nagyon fogod látni a különbséget.
Ha program oldali javításra gondolsz, akkor a DX11-en belül nem igazán lehetséges. Low-level API kell hozzá. A Chrome 6 struktúrája egyébként ennek biztosan megfelel, mert konzolokon alacsony szintű az elérés. Ezért nagy a látótávolság ott. -
HSM
félisten
válasz
daveoff #2929 üzenetére
Leginkább a memória-sávszélesség, pontosabban annak hiánya, ami GPGPU kódokban már ma is visszanyal.
(#2930) gbors: Ha választhatok egy R9 285-ös Tonga és egy 960-as Maxwell között, még addig sem gondolkoznék, mint a 290 vs 970 esetében.
Márpedig egy áron vannak, hasonló sebességgel, csaképpen a Tonga "picit" okosabb.
A régi árakra nem emlékszem. Ugyanakkor nem fair engem azonosítani a régi "AMD-párt"-al. Nekem akkoriban refi 3870-esem volt, ami amúgy egy 320MB-os G80-as 8800 GTS-t váltott, és amúgy nagyon szépen helytállt, akárcsak NV-s elődje.
Tény, hogy amilyen jónak gondoltam a G80-akat (főleg a GTX és Ultra), annyira húztam a számat a G92-re és származékaira, de az már egy teljesen más kérdés...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2914 üzenetére
Nem ezt írtam. Azt írtam, hogy az AMD API-jára csak azok fejlesztenek majd, akiknek DX12 kevés, például az EA. De egyébként annak tényleg nincs értelme, hogy két API-t támogasson a fejlesztő, miközben minden tervezett dolgot meg tud csinálni a DX12-ben. Ilyenkor egyszerűen teljesen felesleges egy másik API, csak az időt viszi el, de nem ad semmi extrát.
(#2911) Egon: Kettő kéz kell hozzá, mert hat játék támogatja ma. Egyébként azt tudni kell, hogy fél tucat Q4-re tervezett játékot eltoltak Q1-Q2-re. Nyilván ezzel a tényezővel nem lehet mit kezdeni. Ha egy játék nincs kész, akkor nem adják ki.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #2909 üzenetére
Kurvára de számít! Persze, a jelenlegi, és közelmúlt DX11-re optimalizált alkotásaiban még jól teljesít a 980. De már megtárgyaltuk, hogy akik félévente vesznek új VGA-kat (ahogy Te is), nekik mindegy, mit fog tudni mondjuk egy év múlva, de nem mindenki így vásárol. Nekem egy ilyen drága VGA-nál sokkal fontosabb 10-30% sebességnél és mondjuk nagyjából 50W fogyasztásnál, hogy mennyi tartalék van a cuccban, aminek komoly jelentősége lehet még.
-
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #2886 üzenetére
Én itt nem látom az előrelépést.
980:
Average FPS: 107.9
Minimum FPS: 33.6
Maximum FPS: 632.0290X:
Average FPS: 75.7
Minimum FPS: 33.8
Maximum FPS: 203.7A 632FPS-es csúcs kb. csak arra jó, hogy egy pillanatnyi valami alatt durván megnövelje a játékban mért átlag FPS-t, ezzel torzítva a mérését. A minimum FPS, ami sokkal fontosabb lenne, még GYENGÉBB, mint a 290X-en, pedig ott még procituning sem volt.
Ilyen körülmények között pedig nem túl meggyőző az a 107FPS a 75,7-el szemben. Semmire nem mész a nagyobb maximumokkal, ha nem tud egy kiegyensúlyozott minimumot is hozni. -
Werkly
őstag
válasz
daveoff #2879 üzenetére
Hát értem. Akkor ennyit tud a piros! Mondjuk nemtudom a CPU lényeg e de az nálam alapon ketyeg szokásomhoz híven.
Sniper Elite V2 Benchmark Report
================================
Created: 2015-01-18 at 21:47:29
Build Version: 1.05, Jun 7 2012
================================Average FPS: 75.7
Minimum FPS: 33.8
Maximum FPS: 203.7Number Of Frames: 5798
Average Frame: 13.218ms
Minimum Frame: 4.910ms
Maximum Frame: 29.603msMachine Name: HOME-PC
Monitors: 1
Operating System: Windows 7 Professional Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
System RAM: 8130MB
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz
Number of Cores: 8GPU Name: AMD Radeon R9 200 Series
Feature Level: DX11.0
Driver version: 8.17.10.1333
Dedicated VRAM: 3072MBResolution Width: 1920
Resolution Height: 1080
Texture Detail: ULTRA
Shadows Detail: ULTRA
Draw Distance: ULTRA
Anti-aliasing: HIGH
Advanced Shadows: LOW
Supersampling: 2.25x
Anisotropic Level: 16
Compute Shaders: ON
Ambient Occlusion: ON
Motion Blur: ON
Vertical Sync: OFF
Reduce Mouse Lag: OFF
Stereo 3D: OFFHogyhogy ilyen kevés a MAX FPS?
-
válasz
daveoff #2864 üzenetére
Mikor tesztelek, akkor számtalan Benchmark-ot átnézek, sőt, a fellelhető szinte összeset. Nem tudom már, hogy melyik ingyenes és melyik nem, az ilyenek felett már átsiklok.
Ezekkel a sorokkal persze nem azt mondom, hogy a piros oldal nem jó és a zöld fasza, mert könnyen lehet, hogy utóbbinál épp nem jött elő ez a hiba, de érdekesnek vélem ezt a témát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Synology NAS
- Extra D betűvel jöhet GeForce RTX 5090D utódja
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Zelda Játékok
- OLED TV topic
- Milyen videókártyát?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- ASUS Dual RTX 4070 SUPER EVO OC Edition 12GB - AQUA garancia 2027.12.19.
- ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 256bit
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB THERMALTAKE Core V21 Enermax 650W
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest