- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobilhasználat külföldön
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
nagyúr
válasz
DarthSun #72103 üzenetére
Igen, ugyanazon a konfigon volt as WinME stabil amin a Win98 nem. Ez a 3666-osom volt, aminek egyébként elment a hangja még 1 éves korában. Egyszerűen nem szólt többé a hangkártya, win újratelepítés meg a saját drivere sem oldotta meg. Cserébe volt pár kék halál. Feltettem a WinME-t és legnagyobb meglepetésemre gyönyörűen szólt a hang.
Mai napig nem tudom mi lehetett, de onnantól a WinME nálam be volt betonozva. (később a 466-osomon is imádtam) -
Frawly
veterán
válasz
DarthSun #72104 üzenetére
Nem is lenne haszna, ha olyan szinten tanulnád meg. Ezek a korai x86-os, meg C64-es demók inkább művészet, mint programozási tudomány, van bennük egy csomó gyorsító dirty hack. Ma meg már a kódokat inkább úgy írják, hogy nem a kifacsarható sebesség az érdekes, hanem a kód átláthatósága, bővíthetősége, karbantarthatósága, multiplatformos fordíthatósága, szabványossága. Ugyanis a mai modern hardver van annyira erős, hogy nem kellenek ilyen low level hackek, mint amilyenek pl. a korai Quake-ek forráskódjában volt, pl. inverz gyök függvény interpolációval közelítve, ami zseniális, de ma már holt felesleges. Ma már inkább megírják sztenderd OpenGL, Vulkan-ra, ezeket számolja a GPU, meg sztenderd API-kra építenek, és nincs trükközés mindenféle x86 only ASM hekkel, ezeket vagy a GPU-ra, vagy a CPU mikrókódra dekódoló egységére, illetve a modern fordítókra bízzák, de cserébe megy nem Windows, nem DOS OS-eken is, meg ARM-en, stb.. De ilyen korai x86-os hardveren sokat számítottak, hogy BIOS hívás helyett közvetlen memóriaeléréssel trükköztek, meg bitléptetéssel, stb., és ezzel az utolsó csepp teljesítményt is kifacsarták a gyenge és limitált hardverből, és ez gyakran elérhetővé tette, hogy az a kód is fusson folyamatosan, ami anélkül talán el sem indul volna, vagy csak abszolút diavetítésben. Cserében viszont ezek a művész legacy kódok nagyon áttekinthetetlenek, nehezen portolhatók. Tehát nem mindig az a jó, ami a legjobban szét van hackelve.
-
zotyesz66
őstag
válasz
DarthSun #72103 üzenetére
Hát a Tomato-t divat volt utálni. Volt némi alapja, mert a PII-es Via chipes lapjaik tényleg rettenetesek voltak, de pl. az LX-es szerintem nem volt rossz, ez az említett TX98 meg kimondottan ügyes darab. Ráadásul, ha jól emlékszem a legolcsóbb lap volt a piacon. Van nekem is egy, teljesen jól megy Cyrix MII-vel és K6-2-vel is.
-
KROK640
nagyúr
válasz
DarthSun #72087 üzenetére
Aha, így látszik, hogy Win98. Nekem a Win98SE-evl nem volt szerencsém az akkori gépen. Ugyanúgy nem volt hang és napi 3-4 kékhalál volt, mint a sima 98-on, ellenben már fogta annyira a gépet mint a WinME. így én abszolút WinME párti voltam, sőt, a Win7ig a kedvenc oprendszerem volt a WinME. (Azért az XP-t is szerettem meg egy idő múlva nyilván célszerű volt áttérni rá, de sokéig volt tartalék WinME a gépen).
-
arn
félisten
válasz
DarthSun #72084 üzenetére
Attol fugg mivel mered... dos alatt jo a k6, mert a programok nagy resze az integerre epit, vagy penya elotti fpu kodot hasznal. A quakeben a k6-2 333/66 ~ pentium mmx 233.
Win alatt tobbnyire ezt az utobbit latod mar, minimalis elteres. A 100as fsb es mem es agp dobna rajta egy 20-30%ot, ha nem egy rakas sz*r lenne a chipset. V3 melle erdekessegnek jo, de win alatt majd ketszer gyorsabb 500-600mhzes katmai, mint a kortars k6-3 450
-
válasz
DarthSun #72082 üzenetére
Leméregettem, jobb lett mint amire számítottam, evvel a noname-szerű kártyával is.
Win98 alatt
Road - kis blokkoknál a HDD veszít, nagynál pedig a konverter :
Atto - kis blokkoknál az SD veszít (de kisebb különbséggel), nagynál a HDD elhúz. Melyik program mér jól
:
Sandra - nagyon jóra értékel, a CPU pedig magasabb pontot kap mint a Katmai/550
:
Hasonlítás itt : Katmai/550/konverter/32GB SD- vel.
Dos alatt
Core3.03 - az elérési idők itt sem mérhetők SD- vel, HDD- n pedig nagyobb átvitel :
Speedsys - 0.40 msec
, többi hasonló mint P-III- nál :
Hasonlítás : P-III DOS results.
Szokásos csendélet az aktuális konfigról :
Következik majd a procicsere K6-2/550- re, melyet lemérek több órajelen is (szintetikus és gamek), alacsony 2-300-333-400 körül, hogy hasonlítani lehessen, mikor éri el a 233MHz- es P1MMX teljesítményét. Aztán természetesen a default órajelen, majd pedig megnézem hogy vevő-e a tuningra.
-
KROK640
nagyúr
válasz
DarthSun #72082 üzenetére
Sajnálhatod, mert hatalmas időszak volt az is
Nekem a C64-ezés (meg C Plus 4) 1988-tól 1999-ig tartott full-ba, de 2001 késő tavaszáig még másodlagosan is ment retro vonalban a 366-os Celeron mellett. Kb akkor tettem el teljesen a Commodore-t mikor már a 466-osom lett.
A végefelé* már kizárólag programoztam a C64-esen. De próbáltam átállni a Visual Basicre, sőt némi szárnypróbálgatásom a Qbasicen kívül Pascalban is volt (mondjuk a C64, Qbasic és Visual basic után / mellett nagyon nem nyerte el a tetszésemet, hamar le is építettem).* 1989től kezdtem programozgatni nagyon egyszerű dolgokkal, '94-től már az időm nagyobb részét kezdte a programozás kitenni, '99 után pedig már kizárólag programozni használtam.
Mondjuk emiatt ki is maradt nekem közvetlenül itthonra a 286-486 illetve a Pentium 1 időszak. Másoknál láttam (néha irigyeltem is) volt vele némi tapasztalat, de saját sosem volt.
-
válasz
DarthSun #72045 üzenetére
Második IDE-SD példány próbája - működik ez is. ÁtGhostoltam az SS7 HDD- jét a 8GB- os MediaRange SD- re. A Ghost 2.5-3.3 MB/s- al ment, de ott nincs UDMA. Utána boot az SD- ről, rendben indult, kb annyi idő mint HDD- ről, tehát ez a kártya feltehetően tényleg lassú kis fileokkal - itt mértem nagygépben - ennél még a Maxell 4GB- os is gyorsabb. Új tapasztalat - a konverter megy HDD- vel egy csatornán, a HDD- t slave- re kell jumperelni, a konverter pedig mindíg fix master (gondolom én). Viszont a konverteren nincs ilyenkor UDMA, ha magában van semmi gond. Átteszem a HDD- t az optika mellé, és futtatok teszteket.
Ghostolás után : -
-
válasz
DarthSun #72073 üzenetére
Nekem is most jött egy PCI 486 lap, TM-486SPS, benne egy 5x86-133, megy is vele szépen, de gondoltam csak rálesek azért hogy jól van-e jumperelve.
Ha meg nem egyben szalad el, akkor sem ártana egy manual hozzá.
De nincs sehol, csak egy másik variációjához, ahogy [link] itt is írja mindenki.
Ahhoz van aminél a lap szélére [link] merőleges a procifoglalat felhajtója, ahhoz sehol aminél [link] párhuzamos a lap szélévelHa valakinek lenne ilyen, jelezze
-
Czo
addikt
válasz
DarthSun #72074 üzenetére
Az Arduinora irt kod az ugye C/C++, a DOS-os program pedig Free Pascal lett. Kb 10 eve nem nyultam Pascalhoz, van fateromnak egy terepasztala, ott Delphiben irtam a kodot, ami vezerli a kiteroket, jelzoket az asztalon (van is ott emiatt egy AMD Athlon XP-M procival szerelt Notebook, Windows XP-vel).
Eleg kenyelmes lett igy ez egyebkent, mert a gepet majd be akarom rakni egy hazba, a hazat pedig berakni valahogy a meglevo "infrastrukturaba" a nappliban levo megjelenito korul. A Voodoo 1-es statikusan linkelt DOS-os EXE-khez pedig le kell vennem az FSB-t 66 MHz-ra (egyeb esetben fagyas van), igy ez tunt a legkenyelmesebb megoldasnak.
A terepasztalt korabban vezerlo Notebookbol egesz jo "retro" PC lehetne, mert egy 800x600-as szines TFT-vel szerelt "Thinkad 560" tipusu masina. Pentium 120MHz, 72 MB EDO RAM, ESS hangkartya, van hozza LPT-s ZIP, PCMCIA-s LAN, WIFI es MODEM es GSM MODEM is, valamint PCMCIA-s CDROM is, tarhely pedig egy 8 gigas CF kartya egy PATA 2.5" - CF adapterben.
-
arn
félisten
válasz
DarthSun #72032 üzenetére
Regen nalam volt blaster aztan gus majd gus + blaster. A gus onmagaban fenykoraban sem volt jol hasznalhato, az emulaciok gyengek, kellett mankozni. A livenal maradt a gus, de nem tartottam meg a blastert, hanem a live emulaciojat hasznaltam, igaz akkor az ember jatekoknal nem visszafele kacsingatott, igy ez kevesbe volt problema. A dostol vhol a winxpnel el is bucsuztam, ez volt a gus vege is.
-
lotuska
tag
válasz
DarthSun #72005 üzenetére
Megoldodott...Mukodik...Vegre! Legalabb 5x megvizsgaltam a kabeleket, hogy rendesen csatlakoznak-e... Es 6x-jara sikerult. Szerintem SATA kabel volt... De az a furcsa, hogy a windowsban es BIOS-ban is felismerte... Teljesen frusztralt vagyok, mintha nem lett volna anno s478-as gepem xp-vel
...
Koszi mindanyiotoknak a segitokeszsegeteket!
Lenne megvalami. Termeszetesen nem tudom felinstallalni a legujabb vga drivert(HD2600XT). Az AMD oldalarol szedtem le 13.4 beta, es a 13.1 de egyik sem fut vegig. Kiugrik hibauzenet nelkul es nem ismeri fel a kartyat.
Tipp? Esetleg elmagyarazna nekem valaki, hogy lehet ezekhez a kartyakhoz regebbi verzioju drivert letolteni az AMD oldalarol?
Koszi mindent!
-
flymi
addikt
válasz
DarthSun #71936 üzenetére
Minden szart leszedtem telepítés előtt. Másik, újabb gpu-z már kiírja rendesen az adatokat.
97°C-ig melegedett Furmark alatt az egyik GPU, a másik megállt 70 alatt kicsivel. Mindezt a kábé 11 fokos padláson.
Elvileg létezett 8990 azt viszont nem tudom, h forgalomba került-e. Nekem is fura. -
Chris82
senior tag
válasz
DarthSun #71889 üzenetére
486 dx2 66mhz
Et4000 Vlb 1mb memória
Az IO kártya is vlb vezérlős
Awe32 ct3900
WD 2010 MB-os HDD
A-trend opti 895 deep green alaplapA memória időzítést végig próbálgattam biosban, nem jártam sikerrel. Az ide hdd block mode disable volt ezt most enable - ra kapcsoltam, mintha jobb lenne, de még nem volt időm tesztelni
-
válasz
DarthSun #71888 üzenetére
A SIS471 lapomon pld így néz ki :
A végeredmény itt is függ a variációktól. A 33MHz- es példánál maradva ha >33/WS1 van bejumperelve, akkor lassúbb lesz, de stabil, <=33/WS0 esetén elvileg ideális/stabil. Ha a proci 40FSB- s, akkor >33/WS1 ok, de ha ekkor <=33- ra mutat a jumber, és a WS=0, probléma lehet. Valamint a WS-freki külön is állítható, tehát el lehet játszadozni, mire meglesz a leggyorsabb, ami még stabil.
-
arn
félisten
válasz
DarthSun #71836 üzenetére
Megjeleneskor nem egy orajelu procit szoktak elinditani, hanem x felet, aminek a 333 volt a teteje. Ez egy teljesen kifacsart orajel volt, onnan jott a faramuci 95mhz fsb, a 350/100 mar nem volt nagy tomegben gyarthato.
Nem az a lenyeg, hogy a v2 mennyire van kihajtva, hanem az, hogy amikor a piacra kerult, akkor mar volt olyan termek, amivel 1.5-2x annyi fpst kaptal sok esetben. Dos alatt meg szepen megy, talan csak a quake, ami hasonlo kepet mutat, mint a wines benchek, csak 98ra ez mar sokat nem szamitott. Ezt meg bugokkal nyakonontve, lejon, hogy miert van ennyire keves kesoi k6 a hasznaltpiacon.
A v2nel temeszetesen annak megfeleloen gyorsul, hogy epp mi a szuk keresztmetszet.
Azt remeltem, hogy 98as cimeknel ok, hogy lassabb, de azert emesztheto fpseket ad, de sajnos sehogy sem hasznalhatobb es/vagy erdekesebb mint egy korai 97es konfig a 97es cimekkel. Ezt a szuk 97es vonalat akartam kihuzni 97-98ra, de igy inkabb marad a 97es gep, a 98-2000es reszre meg a slot1.
-
válasz
DarthSun #71839 üzenetére
Beszéltünk másik topikban az Intel HD Graphics (Clarkdale) és a 6600 GT erejének hasonlóságáról. Most jutottam odáig, hogy XP alatt mértem is egy 3DMark2001-et az Intel IGP-vel, és a tippem bejött, mert tényleg kábé mint egy 6600 GT valami akkori procival:
Semmi tuning, minden alapon, de a proci a legerősebb IGP-s i5. RAM-ok is húzatlanok, driver pedig az az egy, amit nagy nehezen megtaláltam.
-
Madara-san
aktív tag
válasz
DarthSun #71834 üzenetére
A Bartonos gépedet olvastam, az nagyon tetszett, többit még nem úgyhogy pótlom a Dual Core-s tesztedet.
arn: Pl. melyik 98-as címre gondolsz? Egy Unreal, gondolom a kor Krájzisza volt, és nem nagyon ment jól az akkori átlagvason (mondjuk a V2 elvileg high end volt, valszeg egy 450-es PII-vel már jól is ment). Én emlékszem, 2003-ban a 4M computerbontóban guberált Pentium Pro-mon Unrealoztam, UT-ztam és Quake II-III-aztam Voodoo 2-vel. 12 éves voltam, és örültem hogy ment, FPS értékeket nem nagyon néztem.
Vagyis de...! A Quake III-ban, tökéletesen emlékszem hogy ilyen 25-30 FPS-t nyomatott 800x600-ban, és sokkal szebben nézett ki, mint a haverom gépén aki 233-as MMX-el és Voodoo 1-el tolta (minimum detail, ~15 FPS).
-
arn
félisten
válasz
DarthSun #71830 üzenetére
Az elso k6-2, az 333as volt, kb az tud annyit, mint egy p233mmx. Nehol gyorsabb vmivel, de a tipikus fpu teljesitmeny nem tobb. Remkeves egy v2hoz, valahol alig gyorsul emiatt a korabbi mmx+voodoo szintje fole a procilimit miatt. Ott adtam fel, amikor ilyen 20-30fpseket tologatott nekem 98as cimeknel, mellerakva a sok macerat... a kedvem is elmegy a retro gepektol.
-
Czo
addikt
válasz
DarthSun #71815 üzenetére
A Moto Racerrel rengeteget jatszottam anno es meglepetesre egesz jol ment 4 MBytos Diamond ViRGE kartyaval. Amim van most ViRGE kartyam (valami noname szutyok), kiprobaltam egy Diamond Stealth 2000 BIOS hasznalataval, de nem igazan mukodott, ugyhogy visszaraktam a patchelt black levelu EEPROM chipet. A Diamond kartyan tudom, hogy 512 kByte RAM chipek voltak, ez ami most van ViRGE karytam, ezen pedig 1 MByte meretuek, tobbek kozott mar ez is okozhat akkora kavart, hogy a Diamond BIOS meg se moccan a kartyaval. Pedig szep cimket is nyomtattam ra
Bordat azert tettem ra vegul, mert olvastam, hogy 42-45-50MHz helyett, ez akar 72-75MHz is lehet, aztan jobb a bekesseg.
EEPROM felcimkezve: diamond, gyari
Szerk: ilyen Windbond EEPROM-ba irtam Realtek 8139 boot kodot is, hogy tudjon a gep halozatrol bootolni.
-
Czo
addikt
válasz
DarthSun #71811 üzenetére
Ha van Virge vagy Trio 3D/2x kartyad, probald ki a black level fixes biosokat
pl itt van egy Trio 3D/2x-hez. De ugyonebben a threadben volt a ViRGE BIOS is. Olyanna valik a feketeje es a szinei a kartyanak, mint egy Voodoo 3 vagy Fx5900XT (ugyonazon a Belinea TFT-n probaltam mostanaban).
-
Czo
addikt
válasz
DarthSun #71809 üzenetére
Ha van eleg frame buffer, akkor megy a triple buffering is (ebben az esetben, mar +2 frame van keszen, mikozben a 3-at rajzolod). Most bootoltam 98-at, Fx5900XT-vel, a single buffer villog, a double buffer nem 3DMark 99-ben. Alapbol triple buffering volt aktiv. Ez teljesen normalis, nem hiszem, hogy szuletett valaha jatek (marmint, DirectX/Glide/OpenGL, modern platformon), amely hasznalna single bufferinget. Single bufferinget regi konzolokon, meg c64-en meg ilyeneken hasznaltunk, amikor meg azzal is "szamoltunk", hogy mikor van ido rajzolni, mert az elektronsugar eppen a jobb also sarokbol visszamegy a bal felsobe (nyilvan azert igy volt megoldva, mert az a keveske es lassu ram, ami volt, az nem adta ki).
Szerk: itt is irnak hasonlot: https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=56034
-
Bile Demon
őstag
válasz
DarthSun #71805 üzenetére
Annó 4MB-s S3 Virge 3D-vel nyomattam a "Jedy knightot" meg "Rogue squadront". Bugos volt, textúrahibás, lassú, de elindult és volt valamilyen szintű D3D támogatása annak is (Trio64-nek viszont nem volt).
Később láttam valakinél AGP-s Trio3D-t, azon valami grafikahibás Half Life1-et, de azon akkor már csak lesajnálóan mosolyogtam (Voodoo1 vagy Voodoo2) mellől.
Csak azért említem, mert talán annak is van valamilyen szintű D3D supportja.
-
Czo
addikt
válasz
DarthSun #71805 üzenetére
Az a baj, hogy technikailag nem tud jo lenni, ha nincs double buffering. Ilyenkor 2 db kepernyo van, minden frame utan "kepernyovaltas" tortenik es az eddig nem lathato kepernyo lesz megjelenitve a kimeneten. A rendereles/rajzolas mindig arra a kepernyore tortenik, ami eppen nem latszik. Ekkor 640*480*2*3 byte lesz hasznalva a Voodoo 2 MB Frame Buffer memoriajabol (az elso *2 azert, mert 16 bites minden pixel, a *3 pedig azert, mert 2x kell elfernie a kepnek es 1x a Z-Buffernek). 800x600 eseten a
800*600*2*3 nem fer el 2 MByte memoriaban, ezert kell kikapcsolni a Z-Buffert, mert
800*600*2*2 az elfer. Viszont, vannak olyan Voodoo Chipsetet hasznalo kartyak, amiknel 4 MB Frame Bufferhez fer hozza a PixelFX (pl ilyen a Voodoo Rush), ezert ennel van lehetoseg 800x600 + Z-Buffer hasznalatra is, ezert tudsz a legtobb jatekban atvaltani 800x600-ra annal a kartyanal.Ha pedig nincs 2 framebuffered, akkor abba a framebuffer memoriaba tortenik a rendereles, ami eppen latszik, emiatt villogni fog a kep, mert egyszerre lehet rajta lathato a regi es az uj tartalom is, esetlegesen ha kozben volt keptorles, akkor az is. Szoval, ezert villog ez TNT-tol kezdve, Riva 128-on at mindenen. Az ujabb kartyak nagy reszenel, opcio sincs kikapcsolni legalabb a double bufferinget, hiaba allitod at, a driver mar ezt nem fogja figyelembevenni.
-
Czo
addikt
válasz
DarthSun #71802 üzenetére
Milyen 2D kartya volt a gepben? 3D Mark 99-nel es 2000nel volt olyan bug regen, hogy ha az alap 2D kartya (tehat, ami a 0. a listaban, amiben a fejleszto lekeri a kartyakat) nem rendelkezett 3D resszel (mach64, s3 trio64v+, stb.) vagy a Direct3D le volt tiltva, akkor Voodoo 1-nel es Voodoo 2-nel double bufferinget hasznal a teszt, viszont singlet ir ki es nem is tudod atvaltoztatni, mert szurke. Ha viszont a gepben levo 0. videokartya tud Direct3D -t, akkor az opcio allithato, alapbol doublen van es ha kezzel atrakod singlere, akkor villogni fog.
probald ki
vegtelen sokat szoptunk ilyen faszsagokkal regen...
-
Madara-san
aktív tag
válasz
DarthSun #71770 üzenetére
Na, odáig sikerült jutnom vele, hogy 640x480x16, double buffer-rel hibátlan a kép. Persze kevesebb pontot ad mint single buffer-rel, viszont ott meg vibrál / bugos. Ahogy láttam te a sima Diamond drivert használtad hozzá, és single buffer módban futott. Kipróbálom azt a drivert is hozzá. Egyébként a Diamond V1-nek meglepően szebb a képe mint a többinek amit találtam itthon (nagyrészt "névtelen" referencia kártyák).
Chris82: Kíváncsi leszek a gép belsejére, illetve hogy mit hozol ki belőle. Szerintem remek 386-os lesz.
arn #71785: Én ezzel egészen egyet értek, SS7-el direkt nem álltam neki küzdeni, elég volt olvasni itt róla.
Sőt igazából a P2-es LX mellett a Socket 7 (233MMX) is redundánsnak tűnik, mert a kései (3D-s) DOS és korai Windows (mint pl. Need For Speed 1, Claw) címekhez az említett gép pont megfelelő lesz.
envagyok #71795: Szép darab! Egészen hasonló házam van nekem is a 99-es konfigomhoz (a ház előlapján találtam egy gyártási címkét, 99-re datálja). Szerintem jópofa ház, az alaplap tálcáját négy csavar tartja és bütykölés esetén jobbra kihajtható. Viszont nekem nem fekete a belseje, nem utólagos fényezésről van itt szó?
-
válasz
DarthSun #71769 üzenetére
A 2006-os felhozatalt nem ismerem annyira, mert számomra már nem valami érdekes, de pont a napokban néztem mégis egy LP-s Geforce 7300-ast ebből a korszakból. Szerintem mondjuk LE lehetett, vagyis 64 bites, ahogy a legtöbb ilyen kari. Nem is maga a kártya érdekelt egyébként annyira, hanem a kábele, mert DMS-59 járt hozzá. Ez talán a leginkább kézenfekvő választás szerintem egy PentiumD 945-höz az elterjedtsége okán, de persze ha van sokkal erősebb esetleg... Sajna tényleg nem néztem át alaposan a 2005 utáni éveket, 2010-ben léptem be újra jobban a témába a Clarkdale miatt. Az megint valami olyan, ami megmozgat engem. (Ja, ma vettem végre egy megfelelő lapot az i5-661-em alá. Valahol beteges, hogy azt a kevés fölös pénzem ilyesmikre verem el, holott teli vagyok gépekkel. Kizárólag azért építek egy konfigot számomra sok pénzért, hogy végre alaposan letesztelhessem az első -és legerősebb, 900 MHz-n járó- procikupak alá tett Intel IGP-t.)
-
ityam
őstag
válasz
DarthSun #71743 üzenetére
a 99 ,2001, és 2003 is teljesen jól indult. Egyedül a 2000nek nem szimpi az új proci.
Egyébként hasznos javaslat volt hogy érdemes a 2.4 es cerkát lecserélni. Ízelítőnek pár eredmény 6600GTvel a 2.4 es cerkáról 3.06 os northwoodra váltás hatása(1024x768):
UT2003. Performance módban pl. 54 ről 78FPSre felment.
Ut2004 is 32 ről 41re.
Quake 3 is 153 ról 200 Fpsre 1024X768 highon.
Commanche 4 bench is szépen felment 24 ről 45 FPSre
Devil May Cry 4(DX9 mód 800x600) az FPS ügyileg 1-3 FPS el lett több átlagban csak, de az egyébként is nagyon belassult pár helyen. Ott már a VGA a kevés. -
ityam
őstag
válasz
DarthSun #71730 üzenetére
6600 GT volt előbb benne. Most egy kyro2 van benne de ezzel sem indul el. feladatkezelőben 50% prociterheléssel fut a 3dmark2000.exe, de nem tölt be.
Amint beállítom hogy win98 kompatibilitással induljon akkor elindul.
Amíg a 2.4 es celeron volt a lapban simán indult mindegyik kártyával, csam most hogy kicseréltem a 3.06 os nortwoodra a cerkát azóta nem indul el simán. Netes forumon is azt írtak megoldásnak hogy kompatibilitás üzemmóddal indítsuk és jó lesz, csak hátha az a bejegyzés óta valami patch is van ilyesmire, gondoltam rákérdezek itt.update találtam valami win7 win fixet de az sem oldotta meg
-
-
arn
félisten
válasz
DarthSun #71659 üzenetére
Nem csak megbizhatosagilag - a 95os fireball hiperurugras volt az akkori vinyokhoz kepest. A korabbi vinyok tudtak vmi 3mb/sot soros atvitellel, a fireball meg 6 felett. Plusz az egyik elso db, ami dma modot tudott. Az azonos koru wd, seagate, conner ocskavasnak tunt mellette, japanban gyartottak, es baromi jo az industrial kinezete.
Talan ezert kezdte a quantum szeles korben hasznalni a fireball nevet... Csak aztan a budget vinyokat is igy kezdtek hivni, a vegen meg nem is gyartott mast a quantum, kb 97-98 kornyeken volt utoljara utokepes sebessegben (fireball st/se).
A 90es evek kozepen a fireball a legmenobb vinyo volt a piacon. Sose voltam egy vinyo freak, de ez a tipus nagyon megragadt az emlekezetemben.
-
válasz
DarthSun #71647 üzenetére
Mondjuk ahogy nézem a kütyübazáros kétirányú konvertert, az sztem teljesen natív, tehát elvileg DOS alatt is kell mennie, de :
- az a gond hogy a 286/386/486 biosa megzavarodhat egy nagyobb (SATA vagy akár IDE) vinyóval, autodetect esetén valószínűsíthető, manuálisan beírva az 1024/16/63 biztosabb, de az sem nyerő minden esetben.
- IDE-SD esetén a 4GB vagy kisebb kártya nem okozhat anomáliát sztem, de kipróbálásra vár
- IDE-SATA- ra tett SSD esetén pedig nem árt a TRIM, mert jöhet a meglepetés hogy hirtelen jópár nand read-only lett, főleg ha már sokat használták előtte, esetleg szintén TRIM nélkül. -
envagyok
veterán
válasz
DarthSun #71639 üzenetére
Én is gondolkodtam ezen az sd dolgon, de inkább vettem 32GB SSD-t itt apróról 2000ft/db, arra rádugok egy sata/IDE konvertert, abból van itthon több db, és meg is van.
Az SD kártya azért kevésbé bírja, mint egy ssd, telefonban már pusztult el nekem több is.
Windows alatt akkor lehet veszélyes, ha komolyabb page file használat van.
De egyelőre van még elég HDD-m -
KROK640
nagyúr
válasz
DarthSun #71637 üzenetére
Hm, az remekséges, ha megy WinME alatt is.
Egyébként amit írtál megvolt. Talán (talán) valahol még megvan a screenshootom ami WinME alatt ábrázolja a 640MB RAMos gépet és közli a rendszer, hogy elfogyott a memória ... (akkoriban mikor 256MB sem volt gyakori)
Hm... nem tudom mekkora lehet a legnagyobb SD amit még érdemes megvenni (esetleg ez létezik-e SATAsban is?) de egész jó alternatívának tűnik az Athlon XPhez HDD helyett.
-
hege8888
aktív tag
-
jokeph
nagyúr
válasz
DarthSun #71564 üzenetére
Jó a 2600X is persze... de a 3xxx-ek lényegesen erősebb minden téren.
3300X-et én is csak itt a PH! aprón tudtam beszerezni, LeC-től.
Nála most is van.
A 3500X valóban 6c/6t, gyakorlatilag egy SMT (HT) nélküli 3600X.
A RyZen-ek spéci felépítése közötti differenciák miatt viszont a 3300X-et ajánlom figyelmedbe, a 3600X-et is szégyeníti, és ez a felépítésbéli különbségekből (is) adódik.
A legolcsóbb és kapható a 3100-as, ami a fenti elemzésben is szerepel.
Ha érdekel, szolgálhatok pár méréssel, és bármi kérdés merül fel ezzel kapcsolatban, itt vagy priviben válaszolok. -
-
-
jokeph
nagyúr
válasz
DarthSun #71556 üzenetére
Van benne valami.
Hajtok R3 3300X-et és R5 3600X-et.... bizony a 3300X odacsap rendesen, egymagon alázza a 3600X-et.
Out of stock összerakva - azaz csak a "gyári" PB megyen, ram XMP-vel betöltve és nagyon hasít.
SC2 alatt végig kitartja a max boostot, sőt 4300 MHZ van ígérve, de 4350 MHZ-en megyen. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- iKing.Hu - Motorola Edge 50 Ultra - Nordic Wood - Használt, karcmentes
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged