- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
Aktív témák
-
Komplikato
veterán
''A nagyobb tranzisztor szám miatt ez érhető. Mellesleg van egy hír a TheInQ-en, miszerint a hybrid (víz+levegő) hűtést fog kapni.''
Ööö, nemrég volt egy hír, amit be is linkeltem, aminek ez a főcíme, aztán pici betükkel alatta van, hogy Nonszensz! És az egész cikk arról ír, hogy nem brutálisabb a hűtése, mint a 8800 szériának.
Ha meg 750MHz az X2800XTX órajele, akkor az csak 266% tuning lenne ;)
FireGL meg meg is válaszolta közben a dolgokat.
Kissé negatívan állsz az R600 hírekhez
P.S.: Most nézem, az Intel azután, hogy vagy fél éve kiszivárgott, embereket keres GPU fejlesztéshez, elismeri hivatalosan, hogy gyártani akar ''diszkrét'' VGA-kat is. Magyarán Video kártyát akarnak csinálni, vagy GPU-t ... -
FireGL
aktív tag
-
ftc
nagyúr
nézzük Ati mivel is foglalkozott:
GPU-k tervezése(Xenos,Holywood) az itt szerzett tapasztalatok átóltetse PC piacra.. lényegében MS és Nintendoo fizetett 1-2 fejlesztést a PC piacra... ez jó buli
TV tunerek ...felfutóban lévő piac -jó beruházás
TV-be szánt chipek.. most kezd igazán felfutni
Chipsetek-elég nagy bevételi forrás...
intVGA-az egyik legnagyobb fegvyertény...
munkaállomásokba szánt VGA-k itt lehet kaszálni...
igaz sok pénz megy el fejlesztésre,de AMD majd 1-2 felhasználhat a CPU-ban kicsit átalakitva ...nem lenne értelme eltüntenie a VGA frontot...mivel a legtöbb úgyis a belépő és közép kategóriában fogy...
az NV-el elég szoros volt akapcsolat de van egy érzésem ennek vége lesz...
itt is lesz a mondás AMD alá AMD chipset...
közös fejlesztés: VGA+CPU 2in1 -
Komplikato
veterán
A 4x4 platform egy marketing hypolt zsákutca. Elöbb vennék egy dual Opteron deszkát 2db kétmagos procival, mint ilyen monstrumot.
''Az nVidia a legjelentősebb AMD szerver chipset gyártó.''
Ezt értem, bár nem értem miért, ismétlem az AMD saját chipsetjei elég jók ... most az ATI bevásárlása után pláne. NVidia meg gyártja sorba az Inteles chipsetjeit.
''Az AMD által elképzelt koncepció CPU+GPU egy tokozáson belül, ...''
Nekem ez egy nyilvánvaló újságírói félremagyarázás, ilyen cuccokkal az Intel is foglalkozik meg a VIA is. Céleszközökbe kiválló, meg integrált irodai cuccba nem a chipsetet fogja terhelni, ha addigra lesz még chipset. Mi köze ennek a gamer gépekhez?
Ha az NVidia marad az egyetlen desktop VGA gyártó, akkor az AMD biztosan függővé válik az NVidiától. Jelenleg még nem ... ennyire csak nem hülyék AMD-nél. -
Komplikato
veterán
Az AMD-nek az nV egy igen fontos partnere.
Fejtse már ki valaki, hogy miért, mert semmilyen reális magyarázatot nem lelek. Basszus, most vette meg az AMD az ATI-t, akinek igen jó chipsetjei voltak, AMD-nek (már amikor kiadott) szintén. És bár a SiS és VIA eléggé lemaradozott, de azért nagyban heggesztik az AM2+/AM3 chipsetjeiket. NVidia tudott valami nagyot alkotni elmúlt X évebne az atomforró, bugos IDE vezérlős, harakiris tűzfalas chipsetjén kívűl, ami minden generációval egyre drágul?
Másfelöl a VGA relatíve elenyésző profitot termel.
Magyarázd el az Intelnek, aki a VGA piac legnagyobb részét uralja ... VGA kártyák nélkül. -
FireGL
aktív tag
''The GPU featured on the boards is not the final one''
Az INQ szerint [link] most 2 féle kártyát mutatnak be a CES-en és nem a debütálás lesz, szerintem sem valószínű hogy a végleges verziók lesznek. A bemutatkozás a CeBit-en lesz: ATi targets CeBIT for R600 launch [link]
ATi is targeting February 14 - Valentine's Day - for getting R600 review samples into the hands of the press.
Tehát februárban kap majd a sajtó R600-at tesztelni.
[Szerkesztve] -
Gorombilla
tag
Először még a 80nm-nek sok hasznot kell termelnie, hogy következhessen a 65nm. Atinak egyelőre 3 kártyája van 80nm-en, ez kicsit kevés lesz. Messze még a 65nm, szerintem idén nem valószínű.
A g80 is először 80nm-es lesz, utána 65, de az sem biztos, hogy a g80 lesz-e valaha 65nm-es.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
Köszi az összefoglalást
Valószinű, hogy az AMD átnevezi, a chipseteket most nevezték át egytől egyig.
Szerk.: A 2GB memórián ne lepődj meg. Általában a csúcs kártyákon fele/negyede annyi ram van, mint amit a gPU le tudna kezelni. De mondjuk professzionális kártyából (R580 GPU-val) most is van 1GB-os, tehát valószinüleg ennyit támogat a GPU/memvezérlő max.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
ATI R600 can only manage 16 pixels per clock - [link]
Part 1 of 2 - 16 ROP units only, but is more than equal match to G80
''MANY THINGS ABOUT ATI's upcoming R600 are surprising, to say the least.
First of all, the GPU is a logical development that started with the R500Xenos, or Xbox GPU, but without the 10MB eDRAM part. Unlike the Xbox GPU, the R600 has to be able to support a large number of resolutions and, if we take a look at today's massive 5Mpix resolutions, it is quite obvious that R600 should feature at least five times more eDRAM than Xbox 360 has.
DAAMIT kept the RingBus configuration for the R600 as well, but now the number has doubled. The External memory controller is a clear 512-bit variant, while internally you will be treated with a bi-directional bus double the width. The 1024-bit Ringbus is approaching.
Since the company believes this is the best way to keep all of the shading units well-fed, the target is to have 16 pixels out in every clock, regardless of how complex the pixel might be. But, don’t think for a second that R600 is weaker than G80 on the account of ROP units alone.
We also learned the reason why the product was delayed for so long. It seems that ATI encountered yet another weird bug with the A0 silicon, but this one did not lock the chips at 500MHz, but rather disabled the Multi-sampling Anti-aliasing (MSAA). At press time, we were unable find out if the A1 revision still contains the bug or not. Retail boards will probably run A2 silicon.
R600 isn't running on final clocks yet, but the company is gunning for 700 to 800MHz clock for the GPU, which yields pixel a fill rate in the range of G80's or even a bit more. In terms of shading power, things are getting really interesting.
Twenty-four ROPs at 575MHz equals 13.8 billion pixels per clock, while 16 ROPs at 750MHz will end up at 12.0 billion pixels. At the same time, expect ATI to far better in more complex Shader-intensive applications.
Regarding the number of shaders, expect only marketing wars here. Nvidia has 128 Shader units, while the R600 on paper features ''only'' 64. However, don't expect ATI's own 64 Shaders to offer half of the performance. In fact, you might end up wildly surprised.
ATI's R600 features 64 Shader 4-way SIMD units. This is a very different and complex approach compared to Nvidia's relatively simple scalar Shader units.
Since R600 SIMD Shader can calculate the result of four scalar units, it yields with scalar performance of 256 units - while Nvidia comes with 128 ''real'' scalar units. We are heading for very interesting results in DX10 performance, since game developers expect that NV stuff will be faster in simple instrucions and R600 will excel in complex shader arena. In a way, you could compare R600 and G80 as Athlon XP versus Pentium 4 - one was doing more work in a single clock, while the other was using higher clock speed to achieve equal performance.
Regardless of your brand of preference, both G60 and R600 are extremely complex products which deliver hundreds of gigaflops of processing power and addressing wide range of usage models, from games to HDTV broadcasting and new baby named GPGPU usage.'' -
Komplikato
veterán
-
Komplikato
veterán
Pletyka:
Valószínű, hogy 65nm lesz ...
(Bár ez elég hihettlen, hiszen akkor nem görcsölnének a 80nm-es GPU-kal, hanem azokat is 65nm-en gyártanák. Vagy csak biztosra akarnak menni, és azért nem használnak az Rv550/560/570/R580+ magoknál 65nm-et, hanem a bevált (?) 80-at.)
64 egyesített shader egységet rebesgetnek. Plusz a geometriai shader, bár azt nem tudom még kb. se hány darab lesz benne.
Kíváncsi leszek a Ringbus sávszlességét megduplázzák e, mert a több shader egység miatt szerintem ráférne. Akkor meg tök mindegy, hogy 650MHz-en megy e, mert hasítani fog ...
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Asus B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 3080 / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
- KAMATMENTES Részletfizetés Alienware DELL monitor
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest