- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- MIUI / HyperOS topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- BlitzWolf termékek topicja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyantusz
tag
Szükség lehet a konyhára és a W.C.-re, több okból is.
1. Nagyon nagy kiterjedésű az országuk.
2. Fenntartott, ellátmánnyal (étel/ital-ember; üzemanyag, fegyvrezet, műszaki elemek-rep.gép) kiszolgált repülőterük relatíve ritkán fordul elő a ''gyarmataikon'' (Urálon túli területek), az időjárkálás sem túl kellemes arrafelé (tajga, tundra és társai). =>
3. Ritkábban tudnak leszállni, ráadásul a ''fejőstehenek'' (Il-78 Midas [link]) sem biztos, hogy kellő mennyiségben a rendelkezésükre tudnak állni.
4. A ''legmodernebb'' kori iraki és afganisztáni konfliktusok megmutatták, hogy az adott célkörzetben még akár egy órát is várni kellett nagy magasságban ahhoz, hogy az adott pontcélokat le tudják küzdeni. Persze ehhez adott helyen és adott időben korlátlan légifölény szükséges (a gépbe való betervezésük jóval korábbi, mint az említett két konfliktus, ha jól emlékszem, már az első protopéldányokban megvolt).
Egyszerűen a nagy repülőút (akár ez lehet járőrözés is) gazdaságos lerepülése (utánégetéssel teljesíteni nem az) sok időt vehet igénybe, még többszöri tankolással is.
5. Köztudott, hogy Oroszországban a repülőállomány igen gyér, ~90 %-uk 35 év feletti! 10 éven belül ezek közel 50 %-a egészségi állapotuk miatt nyugállományba kénytelen vonulni (ami pár évvel kitolható). Utódok kiképzésére gyakorlatilag alig van pénzük, megfelelő minőségű repültetésükre meg főleg (repült idő/év). A kiképzési tapasztalataik (minőség) megvannak, ehhez kétség sem férhet! A VSZ-érában rengeteg hajózót képeztek ki, nem is beszélve a többi szovjetbarát ország hajózóiról (Kína, Pakisztán, India, Közel-Kelet, Kuba, stb.).
A meglevő, koros állomány pedig keveset repül. Jó, ha 60-80 repült óra/év megvan (kb. mint itthon Mo.-on), ez az átlaguk (az USA-ban 250-350 ó/év, Izraelben e fölött). Ez ma már évről-évre növekszik, de meg sem közelíti a ''békebeli'' (1990 előtti) értékeket.
Nem mellékesen megjegyzem, hogy a típusvizsgát tett (Szu-34-re) pilóták száma drasztikusan még kevesebb!
Tehát a váltó-legénység sem adott a rendelkezésre álló repülőtéren, még ha a harcanyag meg is van. Az adott század áttelepítése másik reptérre pedig megint pénzügyi és logisztikai problémákba ütközhet. Vagyis ugyanannak a rep.személyzetnek kell a géppel repülnie huzamosabb ideig.
Oroszországban ez az elrendezés mindenképpen korszakalkotó. Ilyen ''kis'' gépben, 1-2 fős vadászbombázó rep.gép kategórián belül, még ilyesmik nem épültek (B-1/Tu-160 és a többi bombázó most nem játszik). Ez is mutatja, hogy a létszámgondok és a nagy hatótávolság már náluk (is) fontos szempontok (és jó irányban haladnak a ''miniatürizálás'' területén is).
Nyugati gépekben sincs ilyesmi (nem is volt), de náluk komolyabb a logisztikai háttér, nincs rá szükségük.
Talán nekik sem lenne, de ki tudja. Ez egy relatíve nagy tér a gépben, amit lehetne mással is hasznosítani.
[Szerkesztve] -
Huszonévesen magam is csak az ecsetig jutottam. Most van két gyerkőc. Úgy saccolom 45-50 éves koromban elkezdhetem újra ezt a hobbit. Addig is gyűjtöm a háttéranyagot, meg olvasgatok ilyen topikot, meg újságokat, meg fáj a szívem...
Rosszmájú vélemények szerint akkor már csak duplo-val fogok tudni makettezni. -
#65675776
törölt tag
Ez igaz, de a hajlatok egy jelentős részén nem működnek ezek a technikák. Én is kentem átfedést ecsettel, aztán csináltam pisztollyal is. Elég látványos a különbség. De ami a lényeg: mindenki használja azt a technikát, amiben nagy gyakorlatra tett szert. Amíg másikat nem sajátít el teljesen, addig nem érdemes váltani.
-
#65675776
törölt tag
Ha jól tudom magát a felségjelet nem sablonnal fújják, hanem simán kimaszkolják. Nem is lehet mind azonos méretű így. A hason meg tényleg lennie kellene elméletileg. A Mi-8/17-esen szokott is lenni, hogy a Mi-24-esek esetén mi a helyzet, azt nem tudom.
1:72-ben mérhetetlen az eltérés. -
Lev Andropov
senior tag
SZIA pajti!!!
Hogy lehetek ekkora **** hogy egy ilyen topikot kihagytam eddig!
Ugyanis imádom 6 éves korom óta a repcsiket...
Főleg ( modern ) vadászrepülőgépek és utasszállítok rulezz!
A Tomcat és a Lockheed boszorkánykonyhájának az egyik ''terméke'' már nagyon régóta a kedvenceim közé tartoznak:
Grumman F-14 Tomcat ( a D a févrit)
Lockheed SR-71A Blackbird
Frakk: GRT! Naggyon szép kis példány!
Nekem is van egy ( Italeri ) 1:48-as Tomcat de sajna A, a D-t hajkurásztam de mindhiába, A Blackbird is megvan
1:72-be kb. 6 éves
.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Még egy érdekes kérdés: Mivel festesz? Mert a puhaszőrű laposecset erre a legjobb! Ha tudsz szerezni Tamiya gyártmányút, akkor vedd meg! Eszméletlenül jó minőségü ecset.
Az UH-1B-m (1:72) egy 1:48-as széttuningolt, fújt UH-1C-t nem tudott csak legyőzni! Ez is helyi verseny volt. -
#65675776
törölt tag
No igen, Humbrol a sarki fűszeresnél is van. Az alatta levő réteg feloldódása segít a homogén felület kialakulásában. Lehet az a titkom, hogy gyorsan mozgatom az ecsetet, és nem megyek rá rétegen belül kétszer ugyanarra a felületre? Nálam is mindig feloldódott valamelyest, de problémám sosem keletkezett belőle.
-
#65675776
törölt tag
Nekem is mindenki azt mondta, hogy a Testors nem való ecsethez. Ehhez képest én nagyon szépen tudom ecsetelni. A legfőbb problémája, hogy hajlamos feloldani az alatta levő réteget. Kicsit nagyobb száradási időt kell neki hagyni mint a többi festéknek és ennyi. Hat óra viszont elég neki bőven. A Humbrol festékekkel nekem az erős szemcsézettség volt mindig is a bajom. Pisztolyba még a Super Enamel szériája is alkalmatlan, 5-6 perc után teljesen leülepedik!
A Huey-t 1995-ben készítettem, akkor sem volt már rossz a Testors. Minden festéknél jobban szeretem. -
#65675776
törölt tag
Csak azért kérdeztem, mert eléggé vastagnak tűnik a felhordott mennyiség. Én amíg ecsettel nyomultam kb 2:5 arányban (2 rész hígító:5 rész festék) hígítottam mindent, lakkot is. Persze amelyik szín, gyártmány mást kért az megkapta. Így gyakorlatilag csíkmentes és vékony rétegeket kaptam. És minden esetben több rétegben hordtam fel az anyagot. Az UH-1B-men három réteg festék (Testors 1711 Olive Drab FS34087), három réteg fényes lakk (Testors 1561 Glosscote, a létező legjobb fényes lakk, bár az újabb Testors lakkokat még sajnos nem tudtam kipróbálni, mivel beszerezhetetlenek errefelé), mégegy réteg fényes lakk (matricák rögzítésére), és két réteg matt lakk (Testors 1560 Dullcote, meglátásaim azonosak a fényes lakkal) a végső fény beállítására. Ez összesen kilenc (!) réteg, de nagyon vékony mind, így nem illúzióromboló.
Amit kipróbáltam még lakkot az a Humbrol 30 milliliteres hulladékai. A fényessel lehetetlenség tükörfényes felületet létrehozni, még ha meg is feszül az ember. Márpedig ez elengedhetetlen a tökéletes matricázáshoz. A mattlakkal pedig lehetetlen krétamatt felületet létrehozni. Arról nem is beszélve, hogy közel egy év után is ragadnak!!! Gyűjtik a port veszettül. És benzin, alkohol egyformán feloldja őket, tán csak a víz nem. Ez igazából az egyik legkomolyabb problémájuk. Egyszerűen nem lehet normálisan befolyatni, szárazecsetelni, stb rajtuk. Illetve mivel én matricalágyítónak sima denszeszt használok, ez megint komoly probléma. Egyszerűen szégyen milyen ezeknek a ''lakkoknak'' a minősége. Lehet, hogy a Testors nem víztiszta, de akkor is klasszissal jobb a Humbrolnál!
A Testors új lakkjai (Laquer néven futnak) viszont víztiszták és ezekről is csak jót hallottam még, mindenki azt mondja még a sima Testors lakkoknál is jobbak! Ez pedig nem kis teljesítmény!
Én meg állandóan csak pofázok, pedig már jó régen megígértem néhány képet.Mostmár teszek róla, hogy legyenek is.
-
L_ajos
őstag
Áhh...csak kevesebbet vagyok gép előtt. A párom átvette az uralmat a vizsgái miatt. De igy legalább van időm makettezni. Épp most kaptam egy új makettet. Egy Francia Rafale-M-ről van szó
Csak legyen időm megcsinálni szépen őket. A MI-24 is szépen halad, de még bőven van mit megcsinálni rajta. Mire gondoltam? hmm. Nos valami kis apró szösszenetre ha van időd hogy hogy csináltad, meddig tartott, mennyire volt kezesbárány a műanyag, hiányosságok, festés, stb.
Persze ha van rá időd
(igyexem gyakrabban lennivesztetekre)
-
-
L_ajos
őstag
Nem B volt?
Nekem ugy rémlik...bár én akkor olvastam róla amikor már az első nagy modernizáláson túl volt és valami miatt kapta a B jelzőt (valszeg a B tipus cuccosait örökölve + kiegészítve) (Top Gup)
És itt a HAF következő csodája (bár nem osztom azt a véleményt hogy ezzel jobban járunk mint az Amerikai F-16A-kal) De az okosok ezt tudják
Bővebben: link
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós kamerák
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Milyen videókártyát?
- Hardcore café
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B365M i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA FSP 400W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest