Hirdetés
- iPhone topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Tucatnyi iPhone-ra telepíthető az iOS 17
- Bemutatta az Apple az iPhone 15 telefonokat és két új órát
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Megjöttek az új iPhone-ok, de a drágább modellekre várni kell
- Yettel topik
- A 13-as bűvöletében a Xiaomi
- Európai árat is kapott a Tecno Phantom V Flip
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Emericus Max
tag
A mostani autóárak mellett a Tesla az egyetlen gyártó, aki árat csökkentett. Ez szimpatikus nekem.
Lassan ha nem már most is a legjobb ár-érték arányú villanyautó lesz.
De én majd maximum akkor veszek, ha 5 millió alatt lesz az ára
Mert elektromost, csak második autónak városi szaladgálásra vennék, az meg nem ér többet 5 milliónál...
Marad a 10 éves meg a 6 éves szívó-benya amíg csak lehet.
A mostani autó-árakkal amúgy is luxuscikk lett az új-autó megint. -
válasz
Emericus Max #1 üzenetére
Várnánk, hogy a Citroën vagy a Stelantis csoport valami kicsi és jót ledobjon.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
aujjobba
addikt
válasz
Emericus Max #1 üzenetére
Erdekes ez a masodik auto koncepcio.
En meg epp azon agyalok, hogy egy kicsi villanyos kellene elsodleges autonak (munkaba menes, boltba, gyerekkel foglalkozasra), a hosszu utakra meg berelni valami nagyot amikor epp kell.
Vegyen a fene 3 autot, aztan tartsam fenn, hely sincs nekik, eh.Jah siman elhiszem neked kell a 2-3 kocsi, vannak erre jo ervek, csak a sajat allaspontom mondom a sajat helyzetemre.
-
Sidorovich
senior tag
"A legnagyobb újítás viszont megosztó: eltűntek a kormány mellől a karok, úgyhogy az irányjelzés a kormány balján elhelyezett, kapacitív gombokkal történik, a váltás pedig a képernyő szélén végighúzva az ujjat"
Laikusként had kérdezzem meg: ha meghal a központi kijelző, vagy teszem azt sílécet szállítok és egy nagy fékezésnél előrecsúszik és be**sza a kijelzőt, akkor lényegében mozgásképtelenné válik az autó? Se váltani (PRND), se világítást kapcsolni, semmit nem lehet nélküle?
Egyébként nagyon szimpatikus sok szempontból a Model 3, nekem a hatótáv is elég lenne már egyetlen fő autóként is, az árcsökkentés és a modellfrissítés ilyen rövid idő alatt is bejövős, de az index kart, világítást és váltókart én meghagynám azért fizikai formájában.
[ Szerkesztve ]
-
consono
veterán
Tök jogos az érvelésed, legalább is én egyetértek veled. Nálunk a privát autó jelenleg egy Yaris, az napi használatban van pont ezekre, amiket írsz. Hosszú útra meg az én céges kocsimmal megyünk. A Yarist simán kiváltana egy 100-150 km hatótávolságú elektromos is, de újan még egy olyan is húzós...
"In God we trust. All others must bring data"
-
Füleske
őstag
válasz
Emericus Max #1 üzenetére
Barátod a hahu. 5 millióért bőven vehetsz városi szaladgálós villanyautót.
-
Noukoum
veterán
Hiába, holnap úgy is csődbe mennek.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
johnny500
tag
válasz
Sidorovich #4 üzenetére
Gondoltak erre is igen.
https://www.youtube.com/shorts/mD3FkFUp8zo -
Sidorovich
senior tag
5 millióért nincs semmilyen új autó és többé már nem is lesz, se villany se benzines. Még a legkisebb kisautók is drágábbak. El lehet engedni ezt a vágyálmot sajnos, nem sok értelme van követelőzni...
-
Noukoum
veterán
válasz
Sidorovich #15 üzenetére
Így is túl sok autó van, nem vágyálom hogy olcsóbb legyen.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Lajmund
senior tag
Nem tartom magam csoronak de ezek az uj auto árak.. Egy sincs ami tetszik és 20 millio alatt lenne. Lehet ha már 20 éve váltottunk volna eurora már könnnebb lenne ilyeneket venni de igy esélytelen normális munkával is.
[ Szerkesztve ]
-
SyMbioTe
Ármester
-
Füleske
őstag
Másképp is elérhető, csak nem érdemes, ha versenyképes autót szeretnél (lásd árazás és profit). Model S előtt melyik GM autóban volt ilyen? Illetve a Tesla már túllépett ezen is, a strukturális akkupakkal.
Persze ez csak egy része a versenyképességnek, de kétlem, hogy lennének a Stellantisnál gigapress vagy octovalve szintű fejlesztések az autóikban. Kiadják ugyanazt a mindenre is megfelelő (= villanyautónak nem ideális, lásd pl. akkupakk elhelyezés) platformot 10 féle márkanéven,30 féle autóban. A dizájntól meg a márkajeltől jobb lesz az autó? -
Valaki tudna linkelni egy cikket hogy ezt a WLTP-t hogy merik es valos felhasznalas mellett mennyi az annyi?
koszi
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Füleske
őstag
Valós felhasználásnál nagy különbségek is lehetnek, ugyanolyan vezetési körülmények között. Simán megvan a WLTP rövid városi szakaszokkal 20 fokban, normál vezetéssel, míg télen -10 fokban ugyanez fűtéssel a fele. Nyilván, ha hosszabb távokat mész, akkor nem ilyen kiugró a különbség, hiszen felfűtés után a szinttartáshoz jóval kevesebb energia kell. Illetve 200+ km/h - val a negyede is összejöhet, ha valaki német autópályán tervezi használni...
-
7Heads Drago
veterán
A hétköznapi ember nem vesz 18 milla alapárért autót. Még a 10 is sok a legtöbbnek. Addig amig a cégek és a felső réteg 3-4 % tud ilyent venni addig ez vicc. Meg az is hogy semmire se kell kapcsoló, mindenre jó az érintő. [link]
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Aljasvip
senior tag
Saját tapasztalatom: számolj a kamu hatótáv 2/3-ával, és akkor nem érhet nagy meglepetés.
Nálam a benchmark egy téli utazás, -2°C, ~220km Stuttgart - Kempten (azaz hegynek felfelé), 3 utassal.
A 270km hatótáv helyett az utolsó 20km-en már mindent is kikapcsolt az autó, és csak töltőért nyivákolt. -
Aljasvip
senior tag
Nem volt sajnos elérhető autó, csak egy elektro
mfos Opel Mokka-eMire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Még jóhogy azt nem kell beleszámolni, hogy épp hát- vagy szembeszél fúj a tervezett útvonalon...A leckét mindenesetre megtanultuk: komoly útra nem jó a játszós autó.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Mire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Gondolom akkor is pont ugyanilyen meglepett arcot vágsz, amikor a benzineseknél a valós fogyasztási adatok 10%-nál jobban eltérnek a megadott értékeknél.
DRM is theft
-
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
Az autók árát nem Magyarország bérszínvonalához pozícionálják. Nyugaton ez az ár bár magas, de bőven elérhető a tömegek számára is. Nem véletlenül tarol a Model Y Európában.
-
Noukoum
veterán
De ő neki azt mondja a kormány hogy ez a legjobb hely a világon, nyugaton éheznek és fáznak, nem lehet kimenni az utcára a gonosz migránsok miatt.
Az Egyesült Államokban 40 000 dollár körüli összeget költ egy átlag új autó vásárló, az új model 3 állami támogatással (hanyatló nyugat) 30 000 dollár alatt van.
(plusz tax nyilván).
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
7Heads Drago
veterán
Nyilván. Viszont tudtommal sehol se divat most új autót venni. [link]
Ezek szerint akkor csak van valami bibi. Mivel most árakban az elektromos a legdrágább mindenhol és érdekes módon külföldön se csak azt veszik. Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek.
Meg azért itt az is érdekes adat volna hogy a lakoság nagyságához képest mennyi az új autó eladás.
Viszont engem nagyon nem vigasztal hogy ha mondjuk a norvégok mennyit vesznek, vagy van-e arany vagy víz a holdon.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Viktor77
félisten
válasz
Sidorovich #15 üzenetére
Bocsánat, 2 is van. [link]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station…
-
Füleske
őstag
válasz
7Heads Drago #34 üzenetére
Háború és covid utóhatások a "bibi".
"Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek."
Megszokás, tudás hiány, vélt vagy valós félelmek.
Másrészt a 13 % tisztán elektromos autó gyorsuló növekedést mutat. Januárban 9.5%, tavaly januárban 8.6% volt ez az adat. [link] Ha így haladunk, 2035 - re simán meglesz a 100%.[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Nem lesz strukturális eleme az autónak, de jön a BEV-nek tervezett nagyobb platform is. A Gigapress marketingnek jó, már volt itt róla érdemi vita is, hogy idióták beszopatásán túl miért nem ér sokat a hegesztett karosszériával szemben. Nem fogom ismételni. A vevő szempontjából pedig teljesen mindegy, milyen baromság van műszakilag bepakolva az autóba, ha elviszi A-ból B-be. A tömegeket nem érdekli.
A design és a és a márkajel több vevőt tud megszólítani, több autón osztja el a fejlesztési költségeket, az autók lehetnek teljesen eltérőek és viselkedésűek, olcsó fejlesztés mellett. -
dabadab
titán
Mondjuk egy benzinesnek, dízelnek nagy fogyasztás változást nem okoz ez a klíma egy tavaszi úthoz képest.
Ahogy egy elektromosnak sem. Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára és a motor hőmérsékletére, a hegymenet meg hegymenet, az mindenképpen okoz plusz fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
worxland
addikt
"Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára" - akárcsak a villany. Bjorn pont most ment az EV6-tal 200-as tempót az Autobahn-on. Az is simán benyelte a majd tripla töltést a sima tempóhoz képest.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
7Heads Drago
veterán
És ha nem lesz meg te fizeted a sört 2035-ben?
Ez még a jövő zenéje. Én nem hiszek ennyire az EU-nak meg a gyártóknak. Épp most azon ügyködik a kormány hogy az egész magyar energia piacot felborítsa az új szabályaival. Erről se tudott senki se és csak úgy bedobták.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
Az, hogy kétszáznál a légellenállás miatt többet fogyaszt, teljesen független a usertől és a meghajtás típusától is.
Az viszont nem, hogy elvileg nagyjából ugyanolyan sebességgel haladó benzines autók fogyasztása között komoly különbség tud lenni amiatt, hogy milyen stílusban vezetik őket - a villanynál ez jóval kevésbé van meg, egyrészt a rekuperatív fékezés, másrészt a fordulatszámtól szinte alig függő hatékonyság miatt.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Márpedig a gyártók sok-sok-sok milliárd eurót meg dollárt fektettek az elektromos autókba, innen már nem nagyon van visszaút akkor se, ha az EU esetleg mégis engedné az új belsőégésűek eladását 2035 után is.
Azt meg szintén előre lehetett tudni, hogy a napelemes szaldóelszámolás előbb-utóbb meg fog szűnni, az egyedüli meglepetés az az, hogy így (illetve annyiban az se meglepetés, hogy pártunk és kormányunk egy csomó minden mást is hasonló módon intéz).
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Ki lepődik meg azon hogy te nem hiszel nekik? Ki lepődik meg azon hogy te egy lapon kezeled az Európai Uniót a hulladék magyar kormánnyal?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Aljasvip
senior tag
Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Azért létezik az autóban a váltó, és iparban a hajtóművek, mert nem lehet mindig ideális fordulatszámon üzemelni. A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.Nálam 180-nál 7,3L-re ugrik az átlag 6L alatti fogyasztásom, ahol a villany megzabálja az akkut 2x+ fogyasztással. Nem a légellenállás itt a gond, hanem hogy a gyártók lusták betenni egy váltót, miközben két-háromszoros árat kérnek egy ilyen félvér autóért.
De majd jön úgyis valami innovátor előbb-utóbb.Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.
Nem messiás ez az új technológia, csak van ahol jobb, de cserébe még mindig sok területen kompromisszumos.
dabadab #31
-10% kicsit kisebb, mint -35%.
És igen, ha én az 50L teli tankkal elindulok, akkor biztosan tudom, hogy 650km van az autóban, legyen az 180km/h vagy hegymenet - a 730km ígért hatótávhoz képest. -
dabadab
titán
Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Akkor kellene kihalnia, ha nem lenne igaz. De hát az.
A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.
Wut? Ennek így semmi értelme.
Nem a légellenállás itt a gond
De.
Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.
Erről beszélek, hogy ez sokkal jobban befolyásolja a belsőégésűek fogyasztását, mint a villanyosokét.
DRM is theft
-
Noukoum
veterán
Kompromisszumos a technológia, nem tudok menni vele 180km/h átlagsebességgel 2000 kilométert -60 fokban, hóviharban, 12 személlyel egy seggel. Ezért nem messiás ez a technológia.
szerk: hegynek felfelé!4
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Aljasvip
senior tag
Összeállhatnátok valami kabaréba, ha az ész érvek helyett csak ennyi fér ki a csövön.
dabadab #46
A teljesítmény görbéket ne csak az ideális pontig, vagy a "rated power"-ig nézd... Itt egy tipikus DC motor görbe:
Annyit állítottam, hogy kellene egy váltó, hogy az ideális munkaponton tudjon menni a motor nagyobb sebességen is. Így lehetne csökkenteni a fogyasztást.A hatékonyság amúgy tudod mit jelent, vagy csak az elfogult szelektív vakság megy?
-
Lajmund
senior tag
Amugy az megvan mindenkinek hogy amikor kezdtek elterjedni az autok akkor ugyanez a hiszti ment mindenki hülységnek tartotta a lovakhoz képest.. Nem volt kiépitett töltö hálozat drága volt és macerás volt az egész üzemeltetés. Én imádom a benzin illatát volt 2t krossz motorom 4t sport meg több erös autom de mégsem ragaszkodok foggal körömmel egy elavult technologiához. Nézzetek már meg egy villanymotort meg egy sima benzinest nem is kell turbos agyonbonyolitott hulladék csak egy sima szivo. Sokat száguldoztam de már nem. Én nem igénylem hogy egyseggel 200-al lemenjek horvátba évente egyszer és ezért üzemeltessek egy probléma halmot drágán amikor havonta jó ha megyek átlagba 500 kilométert. És a legtöbb ember nem igényli a 200-al 5 orás menést és szükségük sincs rá.. Persze én értem hogy jó életérzés meg halados mentem már 280al is fél orát egyhuzamba de nem egy életbiztositás pályán se azért valjuk be öszintén.. Szóval hagyjuk már ezeket a maradi buta dogmákat... Legtöbb embernek böven elég lenne egy 400+ kilométer hatotávu elektromos auto. Nincs még erös hálozat? Majd lesz! Nincs még forradalmi aksi technologia? Majd lesz! Vegyetek lovat! Az jobb!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
ma A Tesla első tömegjárgányának az álla esett le, a luxusautóinak pedig az ára.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen RAM-ot vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Csak fullHD-ban fut PC-n a Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1
- Óra topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- új, bontatlan, iPhone 14 gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- HP 15s-fq5040ne - ÚJ 15,6" FullHD notebook - i7-1255U, 16GB, 512GB SSD, Win11
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6G I 16GB I 256GB SSD I Radeon I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop 2 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop - i5-7G I 8GB I 256GB SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest