- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Légies iPhone halvány színei
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #118 üzenetére
Ja, értem, szóval nekiálltál szalmabábozni, oké, miszerint azzal a senki által nem tett kijelentéssel vitatkozol, hogy valami miatt holnaptól minden autó elektromos lenne (de úgy, hogy közben nem lesz minden autó elektromos, ha jól értem).
Ez egyre bénább csapkodás, tényleg, írd ide, hogy utálod az elektromos autókat, MERT CSAK!!44! és ne fárassz minket azzal, hogy megpróbálod ezt valamiféle racionalitásba csomagolni, aminek csak az a vége, hogy tátott szájjal rohangálsz.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
Ez kezd egyre összefüggéstelenebb lenni.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos.
De, ezek mindegyikét.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #108 üzenetére
sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda.
És ezzel az a baj, hogy?...
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #102 üzenetére
Éppenséggel te teszel olyan állításokat folyamatosan, amiket aztán nem nagyon sikerül alátámasztanod semmi komollyal.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #98 üzenetére
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani
Tök jó, ahogy az ilyen marhaságokat úgy iderakod, hogy láthatóan tényleg el is hiszed.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #97 üzenetére
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának
Mérőpadon, vadonatújan, tökéletes állapotban, üzemi hőmérsékleten, ideális fordulatszámon és terhelésen valóban ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle.
Viszont a való életben, ténylegesen autókat hajtva ennek a fele sincs meg és akkor itt még szó se esett a rekuperatív fékezésről, pl.A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia.
Valójában egyáltalán nem.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a szénerőmű + villanyautó globálisan is kevesebb füstöt produkálna, mint a belsőégésű motoros változat?
Egyébként az unokáid füstbenemfulladását is elősegíti, ha nem az orruk alatt van a füst.
Szóval ez megint öngólra sikerült
-
dabadab
titán
válasz
Sidorovich #77 üzenetére
A Tesla 3 inkább a BMW 3 kategóriájában indul, azzal meg gyakorilatag egy árban van.
-
dabadab
titán
Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.
Tudsz példát mondani arra, hogy milyen elektromos autó kerül kétszer annyiba, mint a belsőégésű megfelelője? Mert én nem, az árkülönbség már jó ideje sokkal kisebb.
Az meg különösebben nem titok, hogy az akku az, ami megdobja az árukat, de az is látszik, hogy annak az ára szépen megy lefele és előbb-utóbb tényleg olcsóbb lesz. Ugyanaz, mint a HDD vs SSD meccsnél: az elején az utóbbiak sokkal drágábbak voltak, de most már eljutottunk arra a pontra, ahol egyrészt az SSD-k le tudnak menni abszolútértékben olyan árakra, ahova a HDD-k nem tudják követni őket, mert azokba nagyon precíz mechanika kell, aminek van egy minimumára, másrészt a nagy kapacitásoknál is elég közel vannak az árak.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #71 üzenetére
Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.
Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik.
-
dabadab
titán
A villanyautók elsősorban nem a globális hatásuk (és akkor itt most egy kicsit lépjünk át azon a szalmabábozáson, amit a "Föld megmentése" cimszóval előadsz, mindannyian (te is) tudjuk, hogy a környezetvédelem nem egyetlen wunderwafféról szól) miatt érdekes (egyébként az sem elhanyagolható), hanem a lokális miatt, magyarul hogy a városok nem kipufogófüstben meg kerepelő motorok zajában fulladozzanak.
-
dabadab
titán
Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Akkor kellene kihalnia, ha nem lenne igaz. De hát az.
A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.
Wut? Ennek így semmi értelme.
Nem a légellenállás itt a gond
De.
Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.
Erről beszélek, hogy ez sokkal jobban befolyásolja a belsőégésűek fogyasztását, mint a villanyosokét.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Márpedig a gyártók sok-sok-sok milliárd eurót meg dollárt fektettek az elektromos autókba, innen már nem nagyon van visszaút akkor se, ha az EU esetleg mégis engedné az új belsőégésűek eladását 2035 után is.
Azt meg szintén előre lehetett tudni, hogy a napelemes szaldóelszámolás előbb-utóbb meg fog szűnni, az egyedüli meglepetés az az, hogy így (illetve annyiban az se meglepetés, hogy pártunk és kormányunk egy csomó minden mást is hasonló módon intéz).
-
dabadab
titán
Az, hogy kétszáznál a légellenállás miatt többet fogyaszt, teljesen független a usertől és a meghajtás típusától is.
Az viszont nem, hogy elvileg nagyjából ugyanolyan sebességgel haladó benzines autók fogyasztása között komoly különbség tud lenni amiatt, hogy milyen stílusban vezetik őket - a villanynál ez jóval kevésbé van meg, egyrészt a rekuperatív fékezés, másrészt a fordulatszámtól szinte alig függő hatékonyság miatt.
-
dabadab
titán
Mondjuk egy benzinesnek, dízelnek nagy fogyasztás változást nem okoz ez a klíma egy tavaszi úthoz képest.
Ahogy egy elektromosnak sem. Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára és a motor hőmérsékletére, a hegymenet meg hegymenet, az mindenképpen okoz plusz fogyasztást.
-
dabadab
titán
Mire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Gondolom akkor is pont ugyanilyen meglepett arcot vágsz, amikor a benzineseknél a valós fogyasztási adatok 10%-nál jobban eltérnek a megadott értékeknél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- sh4d0w: Csak a profit - emberélet nem számít
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A partnerektől függ, hogy lesz-e Arc csúcs-VGA az aktuális generációban
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Synology NAS
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Asztali PC , i7 6700K , 1080 Ti 11GB , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 500GB HDD
- Asztali PC , R5 8400F , RTX 3070 , 32GB DDR5 , 500GB NVME , 2TB HDD
- Legion Go 1TB
- Lenovo LOQ 15IRX9 - i5 13450HX, 16GB, RTX 4060 8G, 1TB M.2 (Gari: 2027.03.11.)
- ASUS Radeon HD6950 DirectCU II 2GB 256bit GDDR5 EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 Videokártya eladó
- Honor 90 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest