- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iGO Primo
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
Teljesen összefüggéstelenül beszélsz. Az autók életkora hogy jön ide? Mit változtat ezen a statisztikán (hogy arányosan is 20x gyakrabban kellett belső égésű autót oltani) az autók öregedése majd?
Az oltáshoz: mire a tűzoltó kiér, minden autótűznél már lényegtelen a dolog, totálkár. Nézd meg mi maradt a BMW-kből az EGR tűzesetek után: [link]
Tűz esetén megállni és kiszállni nem nehezebb az elektromos autóból, mint a hagyományossal. Nem értem miért lenne veszélyesebb. -
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
-
Sidorovich
senior tag
Erre én is kíváncsi lennék.
Ha megoldható a nagyvárosi közlekedés helyi szennyezés nélkül, töredék zajterheléssel, miért is ne tennénk?
Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás. -
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Most linkeljek én is ilyeneket ahol belső égésű autó gyulladt ki? BMW tüzek? Norvégia, Svédország szerinted lángokban van már a sok villanyautó miatt? Úgy gondolod, statisztikailag több esélye van kigyulladni egy villanyautónak? Akkor itt egy kis olvasnivaló, több értelme van statisztikailag vizsgálni ezt, mind linkgyűjtő versenybe kezdenünk: "Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
"Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst"
Nem csak az érdekel, de értelemszerűen fontosabb ez, mert közvetlenül érinti az életminőségem, a többin ráérek utána aggódni. Nem lehet a világ összes problémáját egyszerre azonnal megoldani. De olyanokat állítani, amit én nem mondtam, azt persze lehet.
De ahogy más is írta, bármilyen ma használt korszerű erőmű hatásfoka jobb, mint egy autóban üzemanyagot égetni. Ez tény, millió tanulmány kimutatta, hiába vergődsz ezen.
Arról nem is beszélve, hogy jobb az így keletkező károsanyagokat az ország levegőjével elkeveredve kis koncentrációban lélegezni, mint közvetlenül a kipufogógázt tüdőzni a buszmegállóban. Ezzel megint nem tudom hogy lehet vitatkozni."Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani."
Ennek a baromságnak amit ide büfögtél a világon semmi értelme. A világ népességének többsége városokban él, a legjobb munkahelyek, szolgáltatások, kulturális kikapcsolódási lehetőségek nagyvárosokban vannak, és a tendencia az, hogy ez egyre inkább így lesz. Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba? Egyéb zseniális ötlet?Hogy neked milyen személyes, érzelmi töltetű ellenérzésed van Budapesttel (vagy a villanyautókkal) szemben, az egyéni szoc. problémád.
-
Sidorovich
senior tag
Újonnan vetted? Pontosan milyen autó ez? Márka, típus, motor, felszereltség?
A 600+ km hatótáv nekem már éppúgy felesleges, mint neked a gyorsulás. Egy nap 400-nál többet még sose mentem, és várhatóan nem is fogok, max szökőévente.
A mi pénztárcánkra lassan semmi nincs kitalálva, ez nem az elektrifikáció hibája, és nem csak az autózásban van jelen ez.Nincs itt semmiféle szemellenző, ahogy a mostani autómat is (Toyota Prius 3) hideg racionális érvek mentén (ár, automata legyen, megbízhatóság, szervizigény és árak, biztonság, fogyasztás, praktikum) választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően, úgy ha 15-20 között választhatnék, 90% hogy új Model 3-at vennék. Ha 10-15 között, akkor pedig 70%, hogy használt Model 3-at.
"Mikor fog megtérülni a Tesla felára?"
Megtérülni talán sose, a különbség viszont csökkenni fog folyamatosan, az nem kérdés. Ha becsúszik 1-2 olyan hiba (ami a mai bonyolult autóknál simán benne van), mint egy automataváltó javítása, nagynyomású üzemanyagrendszer, stb., akkor pedig már szinte elhanyagolható lehet a különbség 8-10 év után. -
Sidorovich
senior tag
-
Sidorovich
senior tag
Nem kerül 2x annyiba, max ha a BMW meg a VW bénázásait nézzük csak.
Egy Model 3 ma, újonnan 17.9 millió forint. Egy 5 személyes, 4.7 méter hosszú szedán elöl/hátul is csomagtartóval, a gyakorlatban is (télen, pályán) 300 km feletti hatótávval. Nem egy városi szaladgálós matchbox 150 km hatótávval!
Egy Corolla szedán legalapabb felszereltséggel 12 millió, ami bár kétségkívűl jó autó, de kisebb, közel se megy úgy, kevésbé tágas és kevésbé felszerelt, és bárhogy is nézem, nem a fele a Model 3 árának. Van némi felára még a villanynak, de aki ilyet benyög, hogy 2x annyi, az vagy direkt ferdít vagy baromi lusta egy 1 perces Google keresésre.Megjegyzem egy olajcsere most Toyota márkaszervizben (ami kell a garancia miatt) kb. 50.000 forintról indul.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #71 üzenetére
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
- többsávos, forgalmas út mellett lakom, a zajterhelés szerintem kb. negyede lenne a jelenleginek ugyanekkora forgalom mellett
- a szénerőmű nem az ablakom alatt van, viszont az autók, buszok szennyét közvetlenül, tömény mennyiségben lélegzemde mint autó üzembentartó is:
- egy normális elektromos autó töredék karbantartást igényel a belső égéshez képest, összehasonlíthatatlanul kevesebb hibalehetőség és kopó alkatrész van benne
- nem kéne olajat és szűrőket cserélnem 10.000-ként, gyerták, turbó, EGR, katalizátor, váltó, kuplung, gyakorlatilag az autó alkatrészeinek 3/4-e azért van, mert a belső égésű motor szennyező, nyomatékszegény és nem olyan a fordulatszám tartománya, hogy váltó nélkül megoldható legyen a hajtáslánc
- mindezt petrolheadként mondom, remélem nem fognak teljes mértékben eltűnni a szívó V8-as motorok a világból vagy az MX5-szerű autók, de az átlagos emberek tömegének teljesen felesleges a nem villanyautó hosszútávon, csak a szívás van vele, egyetlen hátránya most (még) az ára és a hatótáv (fűtéssel, autópályán)"csak azon nem lenne ennyi hasznon" - fentebb mások is leírták, hogy jó reggelt, kapitalizmusban élünk, minden vállalat a haszonra törekszik, nem fogod elhinni: minél nagyobbra. Attól még, hogy valamin haszon van, nem jelenti azt, hogy a fejlődés szempontjából zsákutca, vagy a fogyasztónak csak rossz lehet. Ez ilyen béna összeesküvéselmélet színvonal.
-
Sidorovich
senior tag
5 millióért nincs semmilyen új autó és többé már nem is lesz, se villany se benzines. Még a legkisebb kisautók is drágábbak. El lehet engedni ezt a vágyálmot sajnos, nem sok értelme van követelőzni...
-
Sidorovich
senior tag
"A legnagyobb újítás viszont megosztó: eltűntek a kormány mellől a karok, úgyhogy az irányjelzés a kormány balján elhelyezett, kapacitív gombokkal történik, a váltás pedig a képernyő szélén végighúzva az ujjat"
Laikusként had kérdezzem meg: ha meghal a központi kijelző, vagy teszem azt sílécet szállítok és egy nagy fékezésnél előrecsúszik és be**sza a kijelzőt, akkor lényegében mozgásképtelenné válik az autó? Se váltani (PRND), se világítást kapcsolni, semmit nem lehet nélküle?
Egyébként nagyon szimpatikus sok szempontból a Model 3, nekem a hatótáv is elég lenne már egyetlen fő autóként is, az árcsökkentés és a modellfrissítés ilyen rövid idő alatt is bejövős, de az index kart, világítást és váltókart én meghagynám azért fizikai formájában.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Revolut
- Synology NAS
- Kuponkunyeráló
- Gumi és felni topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Ha a fejlesztőkön múlik, akkor nem tér vissza a GPU-s PhysX
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Hori Racing Wheel Overdrive
- ASRock B650M Pro RS microATX - garanciális, apró hibával
- LG OLED42C41LA 7 hónapos 2,5 év garancia.
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman i3 FSP 600W
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Új, verhetetlen alaplap sok extrával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest