- Prohardver app (nem hivatalos)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Milyen okostelefont vegyek?
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Légies iPhone halvány színei
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- 8300 mAh, maradhat?
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #112 üzenetére
Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás.
Ezt hol is írtam???
Sőt én az ilyen embereket börtönbe is záratnám azzal együtt aki érvényes forgalmit is adott hozzá.
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
Aki tuningol egy nagy köbcentis veretős verdát az jövő héten vesz szerinted egy e-autót? Vagy az aki elhanyagolt autót tart fent és messziről ordít hogy semmilyen eu normának nem felel meg az hogy cseréli ki a pár 100.000ft érő verdájából átülni a 4-5-7 millás használt e-autóba? De ahogy tudom jelenleg a szállítmányozás is gyerekcipőben jár ezen a téren. Nagyon sok évig lehet még hallgatni a dízeleket. Alig van még csak kint 1-2 példány az utakon és azok is csak rövid távra jók.
Mit oldd meg szerinted? -
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #106 üzenetére
"Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
Kíváncsi leszek melyik tűzeset fog téged érdekelni az amit el lehet oltani vagy az amit nem és érintett akár csak egy családtag is. Biztos vagyok benne hogy pont a % lesz a legkisebb bajod. Nálunk az autók átalagéletkora sokkal rosszabb, mint a svédeknél. Szóval ez a mutató mindkét oldalon csak rosszabb lehet. -
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #106 üzenetére
Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba?
Mondtam ilyent? Ellenben te írtad hogy sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda. -
7Heads Drago
veterán
Akkor ennek tetejébe az alapjárat.hu linken (az első) hallgasd meg a youtubes linket is.
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani ami nem lesz olcsó. És majd még erre jön rá az amúgy is magasabb javítási költség.
A ráadás: [link] -
7Heads Drago
veterán
Pótlásuk a mai kor színvonalának megfelelően szuperkritikus (átlagosan 240 bar, 560 °C), illetve főként ultraszuperkritikus (átlagosan 300 bar, 600 °C) erőművekkel lenne kívánatos. Utóbbiakkal, barnaszén tüzelőanyaggal 42-43%-os, feketeszén
esetén pedig akár 45-46%-os hatásfok is elérhető. [link]
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának. [link]
És ugye mire hozzád kiér az áram még lesz neki vesztesége. Szóval nagy különbség nincs.
Szóval nem tudom hol látsz te itt öngólt.
A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia. Sokkal jobb lenne ha nem lenne. Az hogy egyeseknek nem tetszik a füst a nagyvárosban az az egyéni problémájuk. Ki kell költözni vidékre. Elég sokan túlélték már ezt.Habár ott meg nem lesz ok panaszkodni a füst miatt.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #73 üzenetére
Akkor semmi gond. [link] [link] [link] [link]
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
Na én meg nem, és látod ez a különbség köztünk. Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst, engem meg az is érdekel esetleg hogy az unokáim vagy bárki más ne a füstbe fulladjanak majd bele és nem csak most hanem később se. És egy széntüzelésű hőerőmű az vicc.
Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani. Én semmi pénzért se költöznék fel pl BP-re. -
7Heads Drago
veterán
Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
Jelenleg még ott tartunk hogy folyamatosan nő a kőolaj fogyasztása az emberiségnek. És tudtommal nem is a közúti forgalom a legnagyobb fogyasztó. (ebbe én a szállítmányozást nem veszem most bele) Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Azt viszont én is aláírom hogy, ha nekem megéri az egész akkor én is veszek egy elektromost. De sajnos én ettől messze vagyok. Kb 3-4 millára vagyok tőle forintálisan. Nekem nem jön ki a matek még. -
-
7Heads Drago
veterán
Na mert a dízelekbe/benzinesekbe nem fektettek sok milliárdot? Mégis elengedik.
Jelenleg a gyártók azért erőltetik ezt mert így lehet a legjobban ösztönözni a vásárlást. És nem igen tudnak máshogy hatni már az emberre. Mivel a gyártókat a profit érdekli nyilván fontos nekik úgy feltüntetni a terméket hogy a régit le akarjad cserélni.
Szaldó: igen azt tudtuk hogy megszűnik, csak ugye mindenhol azt mondták hogy addig nem változik semmi amíg a felhasználó nem módosít semmit se. Ez meg most egyoldalúan történik majd meg. Persze nyilván nem viccből került az egész energia szektor párthoz közeli kezekbe. -
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Nyilván. Viszont tudtommal sehol se divat most új autót venni. [link]
Ezek szerint akkor csak van valami bibi. Mivel most árakban az elektromos a legdrágább mindenhol és érdekes módon külföldön se csak azt veszik. Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek.
Meg azért itt az is érdekes adat volna hogy a lakoság nagyságához képest mennyi az új autó eladás.
Viszont engem nagyon nem vigasztal hogy ha mondjuk a norvégok mennyit vesznek, vagy van-e arany vagy víz a holdon. -
7Heads Drago
veterán
A hétköznapi ember nem vesz 18 milla alapárért autót. Még a 10 is sok a legtöbbnek. Addig amig a cégek és a felső réteg 3-4 % tud ilyent venni addig ez vicc. Meg az is hogy semmire se kell kapcsoló, mindenre jó az érintő. [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Austin F.: MOD Android: Appok teljes képernyőn – immerzív mód
- Reklámblokkolók topikja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OpenWRT topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Villanyszerelés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Szép Dell Precision 5560 Slim Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 64/1TB RTX A2000 4GB UHD 4K
- Acer Nitro V 16 AI Gamer Laptop! Ryzen 7 260/RTX 5070/32gb DDR5/2TB SSD/2560x1600/180hz/Beszámítok!
- Szép Dell Precision 5560 Slim Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" Xeon W-11955M 64/1TB RTX A2000 4GB FHD+
- AOC CQ27G2S Monitor (2K/VA/165hz)
- Samsung C27F396FHR Monitor
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- Honor Pad X8a 64GB Wifi,1 év Garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest