- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- iPhone topik
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
apa, az auto ami leegett akarmilyen okbol, annal mar igazabol qrva mind1, hogy el lehet oltani 1-2perc alatt vagy nem
amikor leeg egy auto, a karosszeirat formazo lemezek kilágyulnak a melegtol, es b4szhatod kategorias lesz az egesz bode ugy ahogy van
nagyon nem eleg csak masik egy belsot dobni bele a bontobol, meg ratusszenteni egy uj szint... az kuka ahogy van -
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #118 üzenetére
Ja, értem, szóval nekiálltál szalmabábozni, oké, miszerint azzal a senki által nem tett kijelentéssel vitatkozol, hogy valami miatt holnaptól minden autó elektromos lenne (de úgy, hogy közben nem lesz minden autó elektromos, ha jól értem).
Ez egyre bénább csapkodás, tényleg, írd ide, hogy utálod az elektromos autókat, MERT CSAK!!44! és ne fárassz minket azzal, hogy megpróbálod ezt valamiféle racionalitásba csomagolni, aminek csak az a vége, hogy tátott szájjal rohangálsz.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
Teljesen összefüggéstelenül beszélsz. Az autók életkora hogy jön ide? Mit változtat ezen a statisztikán (hogy arányosan is 20x gyakrabban kellett belső égésű autót oltani) az autók öregedése majd?
Az oltáshoz: mire a tűzoltó kiér, minden autótűznél már lényegtelen a dolog, totálkár. Nézd meg mi maradt a BMW-kből az EGR tűzesetek után: [link]
Tűz esetén megállni és kiszállni nem nehezebb az elektromos autóból, mint a hagyományossal. Nem értem miért lenne veszélyesebb. -
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
Ez kezd egyre összefüggéstelenebb lenni.
-
worxland
addikt
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
"A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön" - a zavaró része tényleg nem. A monoton alapzaj igen.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos.
De, ezek mindegyikét.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #108 üzenetére
sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda.
És ezzel az a baj, hogy?...
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Most linkeljek én is ilyeneket ahol belső égésű autó gyulladt ki? BMW tüzek? Norvégia, Svédország szerinted lángokban van már a sok villanyautó miatt? Úgy gondolod, statisztikailag több esélye van kigyulladni egy villanyautónak? Akkor itt egy kis olvasnivaló, több értelme van statisztikailag vizsgálni ezt, mind linkgyűjtő versenybe kezdenünk: "Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
"Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst"
Nem csak az érdekel, de értelemszerűen fontosabb ez, mert közvetlenül érinti az életminőségem, a többin ráérek utána aggódni. Nem lehet a világ összes problémáját egyszerre azonnal megoldani. De olyanokat állítani, amit én nem mondtam, azt persze lehet.
De ahogy más is írta, bármilyen ma használt korszerű erőmű hatásfoka jobb, mint egy autóban üzemanyagot égetni. Ez tény, millió tanulmány kimutatta, hiába vergődsz ezen.
Arról nem is beszélve, hogy jobb az így keletkező károsanyagokat az ország levegőjével elkeveredve kis koncentrációban lélegezni, mint közvetlenül a kipufogógázt tüdőzni a buszmegállóban. Ezzel megint nem tudom hogy lehet vitatkozni."Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani."
Ennek a baromságnak amit ide büfögtél a világon semmi értelme. A világ népességének többsége városokban él, a legjobb munkahelyek, szolgáltatások, kulturális kikapcsolódási lehetőségek nagyvárosokban vannak, és a tendencia az, hogy ez egyre inkább így lesz. Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba? Egyéb zseniális ötlet?Hogy neked milyen személyes, érzelmi töltetű ellenérzésed van Budapesttel (vagy a villanyautókkal) szemben, az egyéni szoc. problémád.
-
válasz
7Heads Drago #101 üzenetére
No offense, de ez miért érv a hibridekkel szemben? Kb. még egy félkegyelmű is tudja, hogy a hibridek városban tudják megmutatni fogyasztási előnyüket. Én például azért vettem turbo dízel 2.2 verdát, mert városban alig járok, cserébe hosszúkat megyek pályán. Az, hogy a közeli rokonod ennek nem nézett utána, az nem a termék hibája, hanem az ő hülyesége.
Ugyanez igaz az EV-kre is. Még Vályi Pista is elismeri, hogy városba/elővárosba a legjobb választás. Barátaink most vettek egy vatta új elektromos Niro-t, imádják. Én is nyilván EV-t veszek majd az asszonynak a környéken krúzolni.
Ez a tréleres/vontatásos dolog is egy marhaság. Tegyük fel, hogy igaz. De ki az, aki manapság kocsit vontat? Illetve ahova bevontatnád (legközelebbi szerviz), oda a tréler se lesz drága. Meg úgy összességében ezt felhozni az EV-k ellen. Nemár!
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #102 üzenetére
Éppenséggel te teszel olyan állításokat folyamatosan, amiket aztán nem nagyon sikerül alátámasztanod semmi komollyal.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #98 üzenetére
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani
Tök jó, ahogy az ilyen marhaságokat úgy iderakod, hogy láthatóan tényleg el is hiszed.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #97 üzenetére
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának
Mérőpadon, vadonatújan, tökéletes állapotban, üzemi hőmérsékleten, ideális fordulatszámon és terhelésen valóban ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle.
Viszont a való életben, ténylegesen autókat hajtva ennek a fele sincs meg és akkor itt még szó se esett a rekuperatív fékezésről, pl.A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia.
Valójában egyáltalán nem.
-
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Az amúgy tényleg nonszensz, hogyha kigyullad egy EV, akkor temeted az egész iparágat, bezzeg a tömegesen kigyulladó BMW-kről, és társaikról kussolás van. Lövésem sincs az arányokról, de ezek nem tudományos, hanem bulvárcikkek.
Ugyanez igaz a javítási költségekre is. Elolvastad egyáltalán, hogy mi szerepel bennük? Nagyfeszültségű kábel 2,5 millióért? Na nemár!
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a szénerőmű + villanyautó globálisan is kevesebb füstöt produkálna, mint a belsőégésű motoros változat?
Egyébként az unokáid füstbenemfulladását is elősegíti, ha nem az orruk alatt van a füst.
Szóval ez megint öngólra sikerült
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #71 üzenetére
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
- többsávos, forgalmas út mellett lakom, a zajterhelés szerintem kb. negyede lenne a jelenleginek ugyanekkora forgalom mellett
- a szénerőmű nem az ablakom alatt van, viszont az autók, buszok szennyét közvetlenül, tömény mennyiségben lélegzemde mint autó üzembentartó is:
- egy normális elektromos autó töredék karbantartást igényel a belső égéshez képest, összehasonlíthatatlanul kevesebb hibalehetőség és kopó alkatrész van benne
- nem kéne olajat és szűrőket cserélnem 10.000-ként, gyerták, turbó, EGR, katalizátor, váltó, kuplung, gyakorlatilag az autó alkatrészeinek 3/4-e azért van, mert a belső égésű motor szennyező, nyomatékszegény és nem olyan a fordulatszám tartománya, hogy váltó nélkül megoldható legyen a hajtáslánc
- mindezt petrolheadként mondom, remélem nem fognak teljes mértékben eltűnni a szívó V8-as motorok a világból vagy az MX5-szerű autók, de az átlagos emberek tömegének teljesen felesleges a nem villanyautó hosszútávon, csak a szívás van vele, egyetlen hátránya most (még) az ára és a hatótáv (fűtéssel, autópályán)"csak azon nem lenne ennyi hasznon" - fentebb mások is leírták, hogy jó reggelt, kapitalizmusban élünk, minden vállalat a haszonra törekszik, nem fogod elhinni: minél nagyobbra. Attól még, hogy valamin haszon van, nem jelenti azt, hogy a fejlődés szempontjából zsákutca, vagy a fogyasztónak csak rossz lehet. Ez ilyen béna összeesküvéselmélet színvonal.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #71 üzenetére
Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.
Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik.
-
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #60 üzenetére
A Tesla - t az EU - ban nem a felső réteg veszi. (a Model S és X eladásai elhanyagolhatóak a 3 és Y mellett) Még itthon sem kell hozzá felsővezetőnek lenni. Mégis ennek az eladásai növekednek a legjobban. A háború és a covid utóhatások ellenére. A takarítók, pénztárosok nagy többségben eddig sem vettek új autót, semmilyent, így ebből a szempontból lényegtelen, hogy a Tesla - t sem tudják újan megvenni. Majd megveszik használtan, de ez már egy másik történet.
-
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
"Az idén többször is árat csökkentő Tesla óriási fölénnyel vezeti a mezőnyt. Az amerikai villanyautó-gyártó több mint 152 ezer autót értékesített január eleje és július vége között. Ez pedig 185 százalékos növekedést jelent. "
[link] -
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Fizetem, bár én nem szeretem a sört.
Majd ha az EU is tiktok videókban közli a rendeleteket, akkor elkezdek aggódni. Addig nem. -
Noukoum
veterán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Ki lepődik meg azon hogy te nem hiszel nekik? Ki lepődik meg azon hogy te egy lapon kezeled az Európai Uniót a hulladék magyar kormánnyal?
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Márpedig a gyártók sok-sok-sok milliárd eurót meg dollárt fektettek az elektromos autókba, innen már nem nagyon van visszaút akkor se, ha az EU esetleg mégis engedné az új belsőégésűek eladását 2035 után is.
Azt meg szintén előre lehetett tudni, hogy a napelemes szaldóelszámolás előbb-utóbb meg fog szűnni, az egyedüli meglepetés az az, hogy így (illetve annyiban az se meglepetés, hogy pártunk és kormányunk egy csomó minden mást is hasonló módon intéz).
-
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #34 üzenetére
Háború és covid utóhatások a "bibi".
"Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek."
Megszokás, tudás hiány, vélt vagy valós félelmek.
Másrészt a 13 % tisztán elektromos autó gyorsuló növekedést mutat. Januárban 9.5%, tavaly januárban 8.6% volt ez az adat. [link] Ha így haladunk, 2035 - re simán meglesz a 100%. -
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
Az autók árát nem Magyarország bérszínvonalához pozícionálják. Nyugaton ez az ár bár magas, de bőven elérhető a tömegek számára is. Nem véletlenül tarol a Model Y Európában.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Futás, futópályák
- Megjött a Razer DeathAdder egerek legfrissebb nemzedéke
- PlayStation 3
- Amazon Kindle
- EAFC 25
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Revolut
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Asztali PC , i7 6700K , 1080 Ti 11GB , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 500GB HDD
- Asztali PC , R5 8400F , RTX 3070 , 32GB DDR5 , 500GB NVME , 2TB HDD
- Legion Go 1TB
- Lenovo LOQ 15IRX9 - i5 13450HX, 16GB, RTX 4060 8G, 1TB M.2 (Gari: 2027.03.11.)
- DELL PowerEdge R630 rack szerver barebone - 2xSocket 2011v4 , 24x DDR4 DIMM, H330 RAID, 39369Ft+ÁFA
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest