- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
apa, az auto ami leegett akarmilyen okbol, annal mar igazabol qrva mind1, hogy el lehet oltani 1-2perc alatt vagy nem
amikor leeg egy auto, a karosszeirat formazo lemezek kilágyulnak a melegtol, es b4szhatod kategorias lesz az egesz bode ugy ahogy van
nagyon nem eleg csak masik egy belsot dobni bele a bontobol, meg ratusszenteni egy uj szint... az kuka ahogy van -
7Heads Drago
veterán
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #118 üzenetére
Ja, értem, szóval nekiálltál szalmabábozni, oké, miszerint azzal a senki által nem tett kijelentéssel vitatkozol, hogy valami miatt holnaptól minden autó elektromos lenne (de úgy, hogy közben nem lesz minden autó elektromos, ha jól értem).
Ez egyre bénább csapkodás, tényleg, írd ide, hogy utálod az elektromos autókat, MERT CSAK!!44! és ne fárassz minket azzal, hogy megpróbálod ezt valamiféle racionalitásba csomagolni, aminek csak az a vége, hogy tátott szájjal rohangálsz.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
Teljesen összefüggéstelenül beszélsz. Az autók életkora hogy jön ide? Mit változtat ezen a statisztikán (hogy arányosan is 20x gyakrabban kellett belső égésű autót oltani) az autók öregedése majd?
Az oltáshoz: mire a tűzoltó kiér, minden autótűznél már lényegtelen a dolog, totálkár. Nézd meg mi maradt a BMW-kből az EGR tűzesetek után: [link]
Tűz esetén megállni és kiszállni nem nehezebb az elektromos autóból, mint a hagyományossal. Nem értem miért lenne veszélyesebb. -
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #112 üzenetére
Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás.
Ezt hol is írtam???
Sőt én az ilyen embereket börtönbe is záratnám azzal együtt aki érvényes forgalmit is adott hozzá.
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
Aki tuningol egy nagy köbcentis veretős verdát az jövő héten vesz szerinted egy e-autót? Vagy az aki elhanyagolt autót tart fent és messziről ordít hogy semmilyen eu normának nem felel meg az hogy cseréli ki a pár 100.000ft érő verdájából átülni a 4-5-7 millás használt e-autóba? De ahogy tudom jelenleg a szállítmányozás is gyerekcipőben jár ezen a téren. Nagyon sok évig lehet még hallgatni a dízeleket. Alig van még csak kint 1-2 példány az utakon és azok is csak rövid távra jók.
Mit oldd meg szerinted? -
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #115 üzenetére
Ez kezd egyre összefüggéstelenebb lenni.
-
worxland
addikt
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
"A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön" - a zavaró része tényleg nem. A monoton alapzaj igen.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #106 üzenetére
"Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
Kíváncsi leszek melyik tűzeset fog téged érdekelni az amit el lehet oltani vagy az amit nem és érintett akár csak egy családtag is. Biztos vagyok benne hogy pont a % lesz a legkisebb bajod. Nálunk az autók átalagéletkora sokkal rosszabb, mint a svédeknél. Szóval ez a mutató mindkét oldalon csak rosszabb lehet. -
doooo
veterán
válasz
Sidorovich #112 üzenetére
Érdekes, hogy hogyan tudnak az emberek ennyire nyíltan maguk ellen beszélni. Ezért vagyunk itt, ahol. Túl sokáig hagytuk az önkárosító hülyeséget szó nélkül.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
-
Sidorovich
senior tag
Erre én is kíváncsi lennék.
Ha megoldható a nagyvárosi közlekedés helyi szennyezés nélkül, töredék zajterheléssel, miért is ne tennénk?
Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás. -
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #110 üzenetére
A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos.
De, ezek mindegyikét.
-
7Heads Drago
veterán
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #108 üzenetére
sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda.
És ezzel az a baj, hogy?...
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #106 üzenetére
Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba?
Mondtam ilyent? Ellenben te írtad hogy sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda. -
Norb79
őstag
válasz
Sidorovich #106 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy a belső égésű motor esetén a “füst” szennyezéssel összemérhető módon káros a “dübögés” is az emberi szervezetre. A csend is komoly előrelépés, nem csak a füst kitelepítése a városból mondjuk a szénerőművekhez, ha mondjuk nincs otthon napelem.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Most linkeljek én is ilyeneket ahol belső égésű autó gyulladt ki? BMW tüzek? Norvégia, Svédország szerinted lángokban van már a sok villanyautó miatt? Úgy gondolod, statisztikailag több esélye van kigyulladni egy villanyautónak? Akkor itt egy kis olvasnivaló, több értelme van statisztikailag vizsgálni ezt, mind linkgyűjtő versenybe kezdenünk: "Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
"Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst"
Nem csak az érdekel, de értelemszerűen fontosabb ez, mert közvetlenül érinti az életminőségem, a többin ráérek utána aggódni. Nem lehet a világ összes problémáját egyszerre azonnal megoldani. De olyanokat állítani, amit én nem mondtam, azt persze lehet.
De ahogy más is írta, bármilyen ma használt korszerű erőmű hatásfoka jobb, mint egy autóban üzemanyagot égetni. Ez tény, millió tanulmány kimutatta, hiába vergődsz ezen.
Arról nem is beszélve, hogy jobb az így keletkező károsanyagokat az ország levegőjével elkeveredve kis koncentrációban lélegezni, mint közvetlenül a kipufogógázt tüdőzni a buszmegállóban. Ezzel megint nem tudom hogy lehet vitatkozni."Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani."
Ennek a baromságnak amit ide büfögtél a világon semmi értelme. A világ népességének többsége városokban él, a legjobb munkahelyek, szolgáltatások, kulturális kikapcsolódási lehetőségek nagyvárosokban vannak, és a tendencia az, hogy ez egyre inkább így lesz. Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba? Egyéb zseniális ötlet?Hogy neked milyen személyes, érzelmi töltetű ellenérzésed van Budapesttel (vagy a villanyautókkal) szemben, az egyéni szoc. problémád.
-
válasz
7Heads Drago #101 üzenetére
No offense, de ez miért érv a hibridekkel szemben? Kb. még egy félkegyelmű is tudja, hogy a hibridek városban tudják megmutatni fogyasztási előnyüket. Én például azért vettem turbo dízel 2.2 verdát, mert városban alig járok, cserébe hosszúkat megyek pályán. Az, hogy a közeli rokonod ennek nem nézett utána, az nem a termék hibája, hanem az ő hülyesége.
Ugyanez igaz az EV-kre is. Még Vályi Pista is elismeri, hogy városba/elővárosba a legjobb választás. Barátaink most vettek egy vatta új elektromos Niro-t, imádják. Én is nyilván EV-t veszek majd az asszonynak a környéken krúzolni.
Ez a tréleres/vontatásos dolog is egy marhaság. Tegyük fel, hogy igaz. De ki az, aki manapság kocsit vontat? Illetve ahova bevontatnád (legközelebbi szerviz), oda a tréler se lesz drága. Meg úgy összességében ezt felhozni az EV-k ellen. Nemár!
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #102 üzenetére
Éppenséggel te teszel olyan állításokat folyamatosan, amiket aztán nem nagyon sikerül alátámasztanod semmi komollyal.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #98 üzenetére
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani
Tök jó, ahogy az ilyen marhaságokat úgy iderakod, hogy láthatóan tényleg el is hiszed.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #97 üzenetére
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának
Mérőpadon, vadonatújan, tökéletes állapotban, üzemi hőmérsékleten, ideális fordulatszámon és terhelésen valóban ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle.
Viszont a való életben, ténylegesen autókat hajtva ennek a fele sincs meg és akkor itt még szó se esett a rekuperatív fékezésről, pl.A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia.
Valójában egyáltalán nem.
-
7Heads Drago
veterán
Akkor ennek tetejébe az alapjárat.hu linken (az első) hallgasd meg a youtubes linket is.
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani ami nem lesz olcsó. És majd még erre jön rá az amúgy is magasabb javítási költség.
A ráadás: [link] -
7Heads Drago
veterán
Pótlásuk a mai kor színvonalának megfelelően szuperkritikus (átlagosan 240 bar, 560 °C), illetve főként ultraszuperkritikus (átlagosan 300 bar, 600 °C) erőművekkel lenne kívánatos. Utóbbiakkal, barnaszén tüzelőanyaggal 42-43%-os, feketeszén
esetén pedig akár 45-46%-os hatásfok is elérhető. [link]
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának. [link]
És ugye mire hozzád kiér az áram még lesz neki vesztesége. Szóval nagy különbség nincs.
Szóval nem tudom hol látsz te itt öngólt.
A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia. Sokkal jobb lenne ha nem lenne. Az hogy egyeseknek nem tetszik a füst a nagyvárosban az az egyéni problémájuk. Ki kell költözni vidékre. Elég sokan túlélték már ezt.Habár ott meg nem lesz ok panaszkodni a füst miatt.
-
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Az amúgy tényleg nonszensz, hogyha kigyullad egy EV, akkor temeted az egész iparágat, bezzeg a tömegesen kigyulladó BMW-kről, és társaikról kussolás van. Lövésem sincs az arányokról, de ezek nem tudományos, hanem bulvárcikkek.
Ugyanez igaz a javítási költségekre is. Elolvastad egyáltalán, hogy mi szerepel bennük? Nagyfeszültségű kábel 2,5 millióért? Na nemár!
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #94 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a szénerőmű + villanyautó globálisan is kevesebb füstöt produkálna, mint a belsőégésű motoros változat?
Egyébként az unokáid füstbenemfulladását is elősegíti, ha nem az orruk alatt van a füst.
Szóval ez megint öngólra sikerült
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Sidorovich #73 üzenetére
Akkor semmi gond. [link] [link] [link] [link]
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
Na én meg nem, és látod ez a különbség köztünk. Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst, engem meg az is érdekel esetleg hogy az unokáim vagy bárki más ne a füstbe fulladjanak majd bele és nem csak most hanem később se. És egy széntüzelésű hőerőmű az vicc.
Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani. Én semmi pénzért se költöznék fel pl BP-re. -
worxland
addikt
válasz
Sidorovich #92 üzenetére
Na igen, de a Prius már a múlt, a jövő a full elektromosé.
-
worxland
addikt
Utánanéztem, elég sokat. Jelenleg kábé egy normális elektromos autó van a köznépnek, a Model 3. A többi hasonló árkategóriásnak mind van valami baja (hatótáv, teljesítmény, méret, töltési sebesség - illetve ezek tetszőleges kombinációja). A Model 3-nak egy baja van csak (számomra): nem ötajtós, mint mondjuk az Octavia, így a pakolhatóság erősen korlátozott.
-
worxland
addikt
válasz
Sidorovich #82 üzenetére
Igen, újonnan. Márkát direkt nem írtam, nem akartam autóméricskélésbe bele menni, nem ez a hozzászólásom célja. Ha nagyon érdekel, PÜ-ben elküldöm.
"Megtérülni talán sose" - na, ezért nem vettem az asszonynak még hibridet sem, akkora volt a sima benzineshez a felár, hogy 10+ év alatt se térült volna meg (mit ad isten, ez is Toyota, de "csak" egy Yaris Cross).
"választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően," - meg annak, hogy otthon tudod tölteni. De nem mindenki él családi házban. -
Integrale
veterán
Gondolom Octavia lesz az, ha igen, akkor ma egy fapad Octavia úgy indul, hogy 10,7 millió, kényelmesen eléri a M3 árszintjét, ha elkezded extrázni. Minőségben pedig nem éri el a M3-at, ami pályán is lelépi a 150+ lovas autót.
Szemellenző rajtad van, ahogy a hozzászólásaidból látszik. -
Integrale
veterán
válasz
Sidorovich #79 üzenetére
Attól még a kategória nem stimmel, a Corolla C szegmens, a Model 3 és a 3-as BMW pedig D.
Szóval ha kommersz kell abból a kategóriából, akkor Avensis lenne, (ha lenne) Passat, Mondeo stb. -
hobizoli
nagyúr
szerintem ennek nezz utana ujra
kb olyan volt, mint amikor a Tesla Model S Plaid arat vetik ossze a fapad ID3-l, mintha Model 3 amugy nem is letezne, vagy csak nem tudja megkulonbozettni oket
...aztan jon a "jajajaa, jobban meg Tesla, de jaz ID3-búú 3-t lehet venni annyiéé"az ID3-t is felextrazod addig, amit a Model 3 Long Range alapbol tud, hogy alufelni, 4WD, uvegteto, borbelso stb... azaz egy szinten legyenek, akkor az ID3 mar siman tobbe kerul, pedig az EU gyartas
...az infotainment rendszere meg egy 15 eves hoki PDA szintjen van a Tesla-ehoz kepest
-
Sidorovich
senior tag
Újonnan vetted? Pontosan milyen autó ez? Márka, típus, motor, felszereltség?
A 600+ km hatótáv nekem már éppúgy felesleges, mint neked a gyorsulás. Egy nap 400-nál többet még sose mentem, és várhatóan nem is fogok, max szökőévente.
A mi pénztárcánkra lassan semmi nincs kitalálva, ez nem az elektrifikáció hibája, és nem csak az autózásban van jelen ez.Nincs itt semmiféle szemellenző, ahogy a mostani autómat is (Toyota Prius 3) hideg racionális érvek mentén (ár, automata legyen, megbízhatóság, szervizigény és árak, biztonság, fogyasztás, praktikum) választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően, úgy ha 15-20 között választhatnék, 90% hogy új Model 3-at vennék. Ha 10-15 között, akkor pedig 70%, hogy használt Model 3-at.
"Mikor fog megtérülni a Tesla felára?"
Megtérülni talán sose, a különbség viszont csökkenni fog folyamatosan, az nem kérdés. Ha becsúszik 1-2 olyan hiba (ami a mai bonyolult autóknál simán benne van), mint egy automataváltó javítása, nagynyomású üzemanyagrendszer, stb., akkor pedig már szinte elhanyagolható lehet a különbség 8-10 év után. -
worxland
addikt
válasz
Sidorovich #77 üzenetére
Az én autóm 4,6 méter, 5 személyes, kombi, 600+ literes csomagtartóval, 600+ kilométeres hatótávval. Minőségben simán eléri a Model 3-at. 2 éve vettem, akkor 7,5 millió volt, most kábé 10. A közel sem megy úgy egész pontosan városban igaz csak, mert
1) 150+ lónak köszönhetően autópályán az enyém is megy (igencsak kényelmesen) annyival, hogy a traffikat többet kell figyelni, mint a többi autót. Városban meg nincs hova nyomni, annak is örül az ember, ha nincs dugó.
2) pályán (M7, M6, néha M3, illetve pár hete M5) tucatszám előzöm a Model 3-akat, amik a külsőben döcögnek 100-110-el
Szóval ha le tetszene venni a szemellenzőt, akkor bizony kilóg a lóláb:
sajnos a nagy elektrifikáció még nem a mi pénztárcánkra van kitalálva.
Olajcsere: 50 rúgó - ami rablás, ez tény. Évente 1x. Add hozzá nyugodtan a benzin költségét is. Mikor fog megtérülni a Tesla felára? -
consono
nagyúr
Az a helyzet, hogy a benzinesek jobban drágulnak, többet drágultak, mint a villanyosok mostanában. Sőt, a Tesla árat csökkentett pont most a nagyobb kocsijain... De ha nem csak Teslában gondolkodunk, egy MG4 kb. akkora mint egy Ford Focus méretben, árban meg kb. "csak" 2-3 millióval drágább...
-
Sidorovich
senior tag
-
dabadab
titán
válasz
Sidorovich #77 üzenetére
A Tesla 3 inkább a BMW 3 kategóriájában indul, azzal meg gyakorilatag egy árban van.
-
Sidorovich
senior tag
Nem kerül 2x annyiba, max ha a BMW meg a VW bénázásait nézzük csak.
Egy Model 3 ma, újonnan 17.9 millió forint. Egy 5 személyes, 4.7 méter hosszú szedán elöl/hátul is csomagtartóval, a gyakorlatban is (télen, pályán) 300 km feletti hatótávval. Nem egy városi szaladgálós matchbox 150 km hatótávval!
Egy Corolla szedán legalapabb felszereltséggel 12 millió, ami bár kétségkívűl jó autó, de kisebb, közel se megy úgy, kevésbé tágas és kevésbé felszerelt, és bárhogy is nézem, nem a fele a Model 3 árának. Van némi felára még a villanynak, de aki ilyet benyög, hogy 2x annyi, az vagy direkt ferdít vagy baromi lusta egy 1 perces Google keresésre.Megjegyzem egy olajcsere most Toyota márkaszervizben (ami kell a garancia miatt) kb. 50.000 forintról indul.
-
dabadab
titán
Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.
Tudsz példát mondani arra, hogy milyen elektromos autó kerül kétszer annyiba, mint a belsőégésű megfelelője? Mert én nem, az árkülönbség már jó ideje sokkal kisebb.
Az meg különösebben nem titok, hogy az akku az, ami megdobja az árukat, de az is látszik, hogy annak az ára szépen megy lefele és előbb-utóbb tényleg olcsóbb lesz. Ugyanaz, mint a HDD vs SSD meccsnél: az elején az utóbbiak sokkal drágábbak voltak, de most már eljutottunk arra a pontra, ahol egyrészt az SSD-k le tudnak menni abszolútértékben olyan árakra, ahova a HDD-k nem tudják követni őket, mert azokba nagyon precíz mechanika kell, aminek van egy minimumára, másrészt a nagy kapacitásoknál is elég közel vannak az árak.
-
worxland
addikt
válasz
Sidorovich #73 üzenetére
Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.
-
Sidorovich
senior tag
válasz
7Heads Drago #71 üzenetére
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
- többsávos, forgalmas út mellett lakom, a zajterhelés szerintem kb. negyede lenne a jelenleginek ugyanekkora forgalom mellett
- a szénerőmű nem az ablakom alatt van, viszont az autók, buszok szennyét közvetlenül, tömény mennyiségben lélegzemde mint autó üzembentartó is:
- egy normális elektromos autó töredék karbantartást igényel a belső égéshez képest, összehasonlíthatatlanul kevesebb hibalehetőség és kopó alkatrész van benne
- nem kéne olajat és szűrőket cserélnem 10.000-ként, gyerták, turbó, EGR, katalizátor, váltó, kuplung, gyakorlatilag az autó alkatrészeinek 3/4-e azért van, mert a belső égésű motor szennyező, nyomatékszegény és nem olyan a fordulatszám tartománya, hogy váltó nélkül megoldható legyen a hajtáslánc
- mindezt petrolheadként mondom, remélem nem fognak teljes mértékben eltűnni a szívó V8-as motorok a világból vagy az MX5-szerű autók, de az átlagos emberek tömegének teljesen felesleges a nem villanyautó hosszútávon, csak a szívás van vele, egyetlen hátránya most (még) az ára és a hatótáv (fűtéssel, autópályán)"csak azon nem lenne ennyi hasznon" - fentebb mások is leírták, hogy jó reggelt, kapitalizmusban élünk, minden vállalat a haszonra törekszik, nem fogod elhinni: minél nagyobbra. Attól még, hogy valamin haszon van, nem jelenti azt, hogy a fejlődés szempontjából zsákutca, vagy a fogyasztónak csak rossz lehet. Ez ilyen béna összeesküvéselmélet színvonal.
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #71 üzenetére
Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.
Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik.
-
7Heads Drago
veterán
Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
Jelenleg még ott tartunk hogy folyamatosan nő a kőolaj fogyasztása az emberiségnek. És tudtommal nem is a közúti forgalom a legnagyobb fogyasztó. (ebbe én a szállítmányozást nem veszem most bele) Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Azt viszont én is aláírom hogy, ha nekem megéri az egész akkor én is veszek egy elektromost. De sajnos én ettől messze vagyok. Kb 3-4 millára vagyok tőle forintálisan. Nekem nem jön ki a matek még. -
Norb79
őstag
Mert villanyt elő tudsz otthon állítani a tetőre szerelt nap elemmel, vagy a kert végébe szerelt szélkerékkel, és még ezer féle módon elő lehet állítani az EUban, míg az orosz és arab olaj, az csak az orosz és arab országokban áll elő.
Egyszerűen ez az egyik módja a külföldi (értsd EUn kívüli) energia függőség csökkentésének. Ez az egyik legfontosabb oka, hogy “nyomják” ezt.És ebben az sem akadály, hogy amúgy a Tesla hazája, az USA az egyik legnagyobb olajtermelő, ahogy Norvégia Európa egyik legnagyobb olaj termelője, mégis ott terjed a legjobb az elektromos autó. Mert hát ez sem baj egy adott országnak, ha van olaja, és eladja a lemaradott országoknak és abból van pénze másra.
Az átállás meg jól láthatóan időt vesz igénybe, szóval elkezdtük mielőtt elfogy az olaj, és eddig jutottunk. -
dabadab
titán
A villanyautók elsősorban nem a globális hatásuk (és akkor itt most egy kicsit lépjünk át azon a szalmabábozáson, amit a "Föld megmentése" cimszóval előadsz, mindannyian (te is) tudjuk, hogy a környezetvédelem nem egyetlen wunderwafféról szól) miatt érdekes (egyébként az sem elhanyagolható), hanem a lokális miatt, magyarul hogy a városok nem kipufogófüstben meg kerepelő motorok zajában fulladozzanak.
-
lolal
senior tag
Akkor mesélj már rózsabimbó, kinek szólnak ezek a villanyos járgányok, amik megfelelő hatótávval és értelmezhető csomagtartóval rendelkeznek. Ja hogy nem is annyira a környezetvédelem a lényeg, hanem a profitorientáció, csupán megpróbáljuk ezzel a "mentsd" meg a földet maszlaggal eladni a cuccainkat. Érdemes lenne a sötétzöld szemellenzővel járó "értelmiségnek" is felnyitni picit a szemét, hogy ha valóban a környezetvédelem lenne az elsődleges szempont akkor a társadalom széles rétegeihez próbálnák eljuttatni a villanyautókat... csak az a nagy harci helyzet, hogy itt nem ez a cél. Persze mindig van aki magának megmagyarázza meg jön a külföldön így úgy maszlagokkal, de nézd már meg kedves fórumtárs, hogy itt nem a környezetvédelem csupán az üzlet felpörgetése a lényeg ...
-
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #60 üzenetére
A Tesla - t az EU - ban nem a felső réteg veszi. (a Model S és X eladásai elhanyagolhatóak a 3 és Y mellett) Még itthon sem kell hozzá felsővezetőnek lenni. Mégis ennek az eladásai növekednek a legjobban. A háború és a covid utóhatások ellenére. A takarítók, pénztárosok nagy többségben eddig sem vettek új autót, semmilyent, így ebből a szempontból lényegtelen, hogy a Tesla - t sem tudják újan megvenni. Majd megveszik használtan, de ez már egy másik történet.
-
-
lolal
senior tag
Szeretem azokat a kommentelőket, akik megvédik egy - egy termék baromi magas, Magyarhonban szinte a felső 10.000 en kívül elérhetetlen árát, közben szisszen a kőbalta a kezében és bontja a Tescos ropit. Ilyenkor úgy érzem magam, mint ha nem egy térfélen játszanánk vagy nekik jó ha szenvednek. Normális jólfizető munkám van mégis nettó elérhetetlen egy ilyen árú gépjármű. De majd a woke kollegák letámadnak hogy miért jó a "zöjdítés" meg az EU milyen jól teszi.
-
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
"Az idén többször is árat csökkentő Tesla óriási fölénnyel vezeti a mezőnyt. Az amerikai villanyautó-gyártó több mint 152 ezer autót értékesített január eleje és július vége között. Ez pedig 185 százalékos növekedést jelent. "
[link] -
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Fizetem, bár én nem szeretem a sört.
Majd ha az EU is tiktok videókban közli a rendeleteket, akkor elkezdek aggódni. Addig nem. -
Füleske
addikt
"jön a BEV-nek tervezett nagyobb platform is"
Épp időben, így csak 10 év lesz a lemaradás.
"idióták beszopatásán túl"
Persze, tehát ők is azok: [link]
"A vevő szempontjából pedig teljesen mindegy, milyen baromság van műszakilag bepakolva az autóba, ha elviszi A-ból B-be."
A vevőket az ár/érték arány csak érdekli, azt meg műszaki megoldásokkal lehet javítani. Sandy Munro csatornáját ajánlom nézegetni: [link]
"A design és a és a márkajel több vevőt tud megszólítani"
Na EZ nekem az "idióták beszopatása" című történet.
"több autón osztja el a fejlesztési költségeket"
Ez önmagában ma már kevés. Ha nincsenek valós költségcsökkentő fejlesztések, akkor hiába rakod össze más ruhában ugyanazt, nem lesz versenyképes a termék. -
7Heads Drago
veterán
Na mert a dízelekbe/benzinesekbe nem fektettek sok milliárdot? Mégis elengedik.
Jelenleg a gyártók azért erőltetik ezt mert így lehet a legjobban ösztönözni a vásárlást. És nem igen tudnak máshogy hatni már az emberre. Mivel a gyártókat a profit érdekli nyilván fontos nekik úgy feltüntetni a terméket hogy a régit le akarjad cserélni.
Szaldó: igen azt tudtuk hogy megszűnik, csak ugye mindenhol azt mondták hogy addig nem változik semmi amíg a felhasználó nem módosít semmit se. Ez meg most egyoldalúan történik majd meg. Persze nyilván nem viccből került az egész energia szektor párthoz közeli kezekbe. -
Lajmund
őstag
Amugy az megvan mindenkinek hogy amikor kezdtek elterjedni az autok akkor ugyanez a hiszti ment mindenki hülységnek tartotta a lovakhoz képest.. Nem volt kiépitett töltö hálozat drága volt és macerás volt az egész üzemeltetés. Én imádom a benzin illatát volt 2t krossz motorom 4t sport meg több erös autom de mégsem ragaszkodok foggal körömmel egy elavult technologiához. Nézzetek már meg egy villanymotort meg egy sima benzinest nem is kell turbos agyonbonyolitott hulladék csak egy sima szivo. Sokat száguldoztam de már nem. Én nem igénylem hogy egyseggel 200-al lemenjek horvátba évente egyszer és ezért üzemeltessek egy probléma halmot drágán amikor havonta jó ha megyek átlagba 500 kilométert. És a legtöbb ember nem igényli a 200-al 5 orás menést és szükségük sincs rá.. Persze én értem hogy jó életérzés meg halados mentem már 280al is fél orát egyhuzamba de nem egy életbiztositás pályán se azért valjuk be öszintén.. Szóval hagyjuk már ezeket a maradi buta dogmákat... Legtöbb embernek böven elég lenne egy 400+ kilométer hatotávu elektromos auto. Nincs még erös hálozat? Majd lesz! Nincs még forradalmi aksi technologia? Majd lesz! Vegyetek lovat! Az jobb!
-
Összeállhatnátok valami kabaréba, ha az ész érvek helyett csak ennyi fér ki a csövön.
dabadab #46
A teljesítmény görbéket ne csak az ideális pontig, vagy a "rated power"-ig nézd... Itt egy tipikus DC motor görbe:
Annyit állítottam, hogy kellene egy váltó, hogy az ideális munkaponton tudjon menni a motor nagyobb sebességen is. Így lehetne csökkenteni a fogyasztást.A hatékonyság amúgy tudod mit jelent, vagy csak az elfogult szelektív vakság megy?
-
dabadab
titán
Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Akkor kellene kihalnia, ha nem lenne igaz. De hát az.
A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.
Wut? Ennek így semmi értelme.
Nem a légellenállás itt a gond
De.
Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.
Erről beszélek, hogy ez sokkal jobban befolyásolja a belsőégésűek fogyasztását, mint a villanyosokét.
-
Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Azért létezik az autóban a váltó, és iparban a hajtóművek, mert nem lehet mindig ideális fordulatszámon üzemelni. A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.Nálam 180-nál 7,3L-re ugrik az átlag 6L alatti fogyasztásom, ahol a villany megzabálja az akkut 2x+ fogyasztással. Nem a légellenállás itt a gond, hanem hogy a gyártók lusták betenni egy váltót, miközben két-háromszoros árat kérnek egy ilyen félvér autóért.
De majd jön úgyis valami innovátor előbb-utóbb.Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.
Nem messiás ez az új technológia, csak van ahol jobb, de cserébe még mindig sok területen kompromisszumos.
dabadab #31
-10% kicsit kisebb, mint -35%.
És igen, ha én az 50L teli tankkal elindulok, akkor biztosan tudom, hogy 650km van az autóban, legyen az 180km/h vagy hegymenet - a 730km ígért hatótávhoz képest. -
Noukoum
veterán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Ki lepődik meg azon hogy te nem hiszel nekik? Ki lepődik meg azon hogy te egy lapon kezeled az Európai Uniót a hulladék magyar kormánnyal?
-
dabadab
titán
válasz
7Heads Drago #41 üzenetére
Márpedig a gyártók sok-sok-sok milliárd eurót meg dollárt fektettek az elektromos autókba, innen már nem nagyon van visszaút akkor se, ha az EU esetleg mégis engedné az új belsőégésűek eladását 2035 után is.
Azt meg szintén előre lehetett tudni, hogy a napelemes szaldóelszámolás előbb-utóbb meg fog szűnni, az egyedüli meglepetés az az, hogy így (illetve annyiban az se meglepetés, hogy pártunk és kormányunk egy csomó minden mást is hasonló módon intéz).
-
dabadab
titán
Az, hogy kétszáznál a légellenállás miatt többet fogyaszt, teljesen független a usertől és a meghajtás típusától is.
Az viszont nem, hogy elvileg nagyjából ugyanolyan sebességgel haladó benzines autók fogyasztása között komoly különbség tud lenni amiatt, hogy milyen stílusban vezetik őket - a villanynál ez jóval kevésbé van meg, egyrészt a rekuperatív fékezés, másrészt a fordulatszámtól szinte alig függő hatékonyság miatt.
-
7Heads Drago
veterán
-
dabadab
titán
Mondjuk egy benzinesnek, dízelnek nagy fogyasztás változást nem okoz ez a klíma egy tavaszi úthoz képest.
Ahogy egy elektromosnak sem. Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára és a motor hőmérsékletére, a hegymenet meg hegymenet, az mindenképpen okoz plusz fogyasztást.
-
Alaaf Pi
senior tag
Nem lesz strukturális eleme az autónak, de jön a BEV-nek tervezett nagyobb platform is. A Gigapress marketingnek jó, már volt itt róla érdemi vita is, hogy idióták beszopatásán túl miért nem ér sokat a hegesztett karosszériával szemben. Nem fogom ismételni. A vevő szempontjából pedig teljesen mindegy, milyen baromság van műszakilag bepakolva az autóba, ha elviszi A-ból B-be. A tömegeket nem érdekli.
A design és a és a márkajel több vevőt tud megszólítani, több autón osztja el a fejlesztési költségeket, az autók lehetnek teljesen eltérőek és viselkedésűek, olcsó fejlesztés mellett. -
Füleske
addikt
válasz
7Heads Drago #34 üzenetére
Háború és covid utóhatások a "bibi".
"Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek."
Megszokás, tudás hiány, vélt vagy valós félelmek.
Másrészt a 13 % tisztán elektromos autó gyorsuló növekedést mutat. Januárban 9.5%, tavaly januárban 8.6% volt ez az adat. [link] Ha így haladunk, 2035 - re simán meglesz a 100%. -
Viktor77
titán
válasz
Sidorovich #15 üzenetére
Bocsánat, 2 is van. [link]
-
7Heads Drago
veterán
Nyilván. Viszont tudtommal sehol se divat most új autót venni. [link]
Ezek szerint akkor csak van valami bibi. Mivel most árakban az elektromos a legdrágább mindenhol és érdekes módon külföldön se csak azt veszik. Pedig megengedhetik maguknak... szerintetek.
Meg azért itt az is érdekes adat volna hogy a lakoság nagyságához képest mennyi az új autó eladás.
Viszont engem nagyon nem vigasztal hogy ha mondjuk a norvégok mennyit vesznek, vagy van-e arany vagy víz a holdon. -
Noukoum
veterán
De ő neki azt mondja a kormány hogy ez a legjobb hely a világon, nyugaton éheznek és fáznak, nem lehet kimenni az utcára a gonosz migránsok miatt.
Az Egyesült Államokban 40 000 dollár körüli összeget költ egy átlag új autó vásárló, az új model 3 állami támogatással (hanyatló nyugat) 30 000 dollár alatt van.
(plusz tax nyilván).
-
válasz
7Heads Drago #26 üzenetére
Az autók árát nem Magyarország bérszínvonalához pozícionálják. Nyugaton ez az ár bár magas, de bőven elérhető a tömegek számára is. Nem véletlenül tarol a Model Y Európában.
-
dabadab
titán
Mire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Gondolom akkor is pont ugyanilyen meglepett arcot vágsz, amikor a benzineseknél a valós fogyasztási adatok 10%-nál jobban eltérnek a megadott értékeknél.
-
Nem volt sajnos elérhető autó, csak egy elektro
mfos Opel Mokka-eMire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Még jóhogy azt nem kell beleszámolni, hogy épp hát- vagy szembeszél fúj a tervezett útvonalon...A leckét mindenesetre megtanultuk: komoly útra nem jó a játszós autó.
-
Saját tapasztalatom: számolj a kamu hatótáv 2/3-ával, és akkor nem érhet nagy meglepetés.
Nálam a benchmark egy téli utazás, -2°C, ~220km Stuttgart - Kempten (azaz hegynek felfelé), 3 utassal.
A 270km hatótáv helyett az utolsó 20km-en már mindent is kikapcsolt az autó, és csak töltőért nyivákolt. -
7Heads Drago
veterán
A hétköznapi ember nem vesz 18 milla alapárért autót. Még a 10 is sok a legtöbbnek. Addig amig a cégek és a felső réteg 3-4 % tud ilyent venni addig ez vicc. Meg az is hogy semmire se kell kapcsoló, mindenre jó az érintő. [link]
-
Füleske
addikt
Valós felhasználásnál nagy különbségek is lehetnek, ugyanolyan vezetési körülmények között. Simán megvan a WLTP rövid városi szakaszokkal 20 fokban, normál vezetéssel, míg télen -10 fokban ugyanez fűtéssel a fele. Nyilván, ha hosszabb távokat mész, akkor nem ilyen kiugró a különbség, hiszen felfűtés után a szinttartáshoz jóval kevesebb energia kell. Illetve 200+ km/h - val a negyede is összejöhet, ha valaki német autópályán tervezi használni...
-
Valaki tudna linkelni egy cikket hogy ezt a WLTP-t hogy merik es valos felhasznalas mellett mennyi az annyi?
koszi
-
Füleske
addikt
Másképp is elérhető, csak nem érdemes, ha versenyképes autót szeretnél (lásd árazás és profit). Model S előtt melyik GM autóban volt ilyen? Illetve a Tesla már túllépett ezen is, a strukturális akkupakkal.
Persze ez csak egy része a versenyképességnek, de kétlem, hogy lennének a Stellantisnál gigapress vagy octovalve szintű fejlesztések az autóikban. Kiadják ugyanazt a mindenre is megfelelő (= villanyautónak nem ideális, lásd pl. akkupakk elhelyezés) platformot 10 féle márkanéven,30 féle autóban. A dizájntól meg a márkajeltől jobb lesz az autó? -
Lajmund
őstag
Nem tartom magam csoronak de ezek az uj auto árak.. Egy sincs ami tetszik és 20 millio alatt lenne. Lehet ha már 20 éve váltottunk volna eurora már könnnebb lenne ilyeneket venni de igy esélytelen normális munkával is.
-
Noukoum
veterán
válasz
Sidorovich #15 üzenetére
Így is túl sok autó van, nem vágyálom hogy olcsóbb legyen.
-
Sidorovich
senior tag
5 millióért nincs semmilyen új autó és többé már nem is lesz, se villany se benzines. Még a legkisebb kisautók is drágábbak. El lehet engedni ezt a vágyálmot sajnos, nem sok értelme van követelőzni...
-
johnny500
tag
válasz
Sidorovich #4 üzenetére
Gondoltak erre is igen.
https://www.youtube.com/shorts/mD3FkFUp8zo -
Noukoum
veterán
Hiába, holnap úgy is csődbe mennek.
-
Füleske
addikt
válasz
Emericus Max #1 üzenetére
Barátod a hahu. 5 millióért bőven vehetsz városi szaladgálós villanyautót.
-
consono
nagyúr
Tök jogos az érvelésed, legalább is én egyetértek veled. Nálunk a privát autó jelenleg egy Yaris, az napi használatban van pont ezekre, amiket írsz. Hosszú útra meg az én céges kocsimmal megyünk. A Yarist simán kiváltana egy 100-150 km hatótávolságú elektromos is, de újan még egy olyan is húzós...
-
Sidorovich
senior tag
"A legnagyobb újítás viszont megosztó: eltűntek a kormány mellől a karok, úgyhogy az irányjelzés a kormány balján elhelyezett, kapacitív gombokkal történik, a váltás pedig a képernyő szélén végighúzva az ujjat"
Laikusként had kérdezzem meg: ha meghal a központi kijelző, vagy teszem azt sílécet szállítok és egy nagy fékezésnél előrecsúszik és be**sza a kijelzőt, akkor lényegében mozgásképtelenné válik az autó? Se váltani (PRND), se világítást kapcsolni, semmit nem lehet nélküle?
Egyébként nagyon szimpatikus sok szempontból a Model 3, nekem a hatótáv is elég lenne már egyetlen fő autóként is, az árcsökkentés és a modellfrissítés ilyen rövid idő alatt is bejövős, de az index kart, világítást és váltókart én meghagynám azért fizikai formájában.
-
aujjobba
addikt
válasz
Emericus Max #1 üzenetére
Erdekes ez a masodik auto koncepcio.
En meg epp azon agyalok, hogy egy kicsi villanyos kellene elsodleges autonak (munkaba menes, boltba, gyerekkel foglalkozasra), a hosszu utakra meg berelni valami nagyot amikor epp kell.
Vegyen a fene 3 autot, aztan tartsam fenn, hely sincs nekik, eh.Jah siman elhiszem neked kell a 2-3 kocsi, vannak erre jo ervek, csak a sajat allaspontom mondom a sajat helyzetemre.
-
válasz
Emericus Max #1 üzenetére
Várnánk, hogy a Citroën vagy a Stelantis csoport valami kicsi és jót ledobjon.
-
Emericus Max
tag
A mostani autóárak mellett a Tesla az egyetlen gyártó, aki árat csökkentett. Ez szimpatikus nekem.
Lassan ha nem már most is a legjobb ár-érték arányú villanyautó lesz.
De én majd maximum akkor veszek, ha 5 millió alatt lesz az ára
Mert elektromost, csak második autónak városi szaladgálásra vennék, az meg nem ér többet 5 milliónál...
Marad a 10 éves meg a 6 éves szívó-benya amíg csak lehet.
A mostani autó-árakkal amúgy is luxuscikk lett az új-autó megint.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ CORE I7 12700 Z690 GAMER ERŐMŰ PC 32Gb RAM 1.0TB SSD GEFORCE RTX 3070TI 8GB DDR7 2ÉV GAR!
- Elektronikai hulladékot vásárolok!
- Bambu Lab P1 Series Hardened Steel Upgrade Combo
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Asztali PC , i7 6700K , 1080 Ti 11GB , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 500GB HDD
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Thor II 1200W 80+ Platinum tápegység! Olvass!
- BESZÁMÍTÁS!Gigabyte B650M R7 7800X3D 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Corsair 4000D Airflow TG 750W
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest