- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz
#48584626 #191 üzenetére
Ismét csak a UK-ben Model 3-ból adtak el messze a legtöbbet, amire nem is vonatkozik a támogatás, mivel az csak 35 ezer font alatti autókra van. Nyilván bedőlne a támogatás nélkül az e-autózás
Ja és top10 eladásokban ott a 330e, szintén nincs rá támogatás, az I-Pace, amire szintúgy nincs...
-
opr
nagyúr
válasz
#16820480 #186 üzenetére
Jah, igen, ez teny. Anno volt Pug 307-esunk, meg az egyik elso az orszagban, tehat ez mar nem ma volt. Na, annak a kormanyanak a kozepen volt egy b@szottnagy krom oroszlan, a kozepen picit magasabb, tort verzio. Ez azert volt kivalo, hogy azt a jelet ugy, oda raktak, mert nem csak egy, hanem legalabb 30 olyan szog volt, ahonnan direktbe a szembe verte vissza a napfenyt. Ne tudd meg, hanyszor gondolkodtam rajta, hogy kimaszkolom korbe es lefujom valami matt feskettel a picsaba. Azt hiszem picit kesobb csereltek is a sik feluletu logora az ujabbakban, de az mar nekunk mindegy volt.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#16820480 #186 üzenetére
Hmm, egy bit?
Hol irtam olyat hogy nincs kereslet?
Az allami tamogatasok nelkul az EV eladasok beleallnanak a foldbe. Lattunk ra egy-ket peldat. Nemetorszagban mar ott tartanak hogy megveszik allami tamogatassal a Teslakat, fel ev mulva eladjak oket Daniaba, es veszik a kovetkezot, kozben nekik egy fillerbe sem kerul.
-
#48584626
törölt tag
"többnyire nem a technikailag jó megoldást választják"
Nincs olyan hogy "technikailag jo" megoldas. Megoldasok vannak, amik kismillio szempont szerint ertekelhetoek, es ezen szempontok nagy resze raadasul egymasnak ellent is mondanak (tervezesi celkonfliktus, ugye). Hogy melyik megoldast valasztjak adott esetben, az a kismillio szempont szituaciofuggo sulyozasabol kovetkezik.
" és igazából összeszerelő üzemek"
Tipikus laikus tevhit, amit szinten tol a sok sügér, cikkekben is.
-
Noukoum
veterán
De megint ott tartunk hogy neked kevésbé jön be a Tesla által használt minimalista (puritán) stílus. Ennek semmi köze az anyaghaszálathoz, összeszerelési minőséghez. Az persze tény hogy náluk elég szűk a konfigurálási lehetőség (pl. szín) de ez is szubjektív és semmiképp nem minőség kategória. Az is igaz hogy a német prémium gyártóknál szétextrázhatod a belsőt és akár már már "luxusbelsőt" is kaphatsz. Csak győzd kifizetni, mert ezek nem olcsó felárak. Azt szerintem senki sem tagadja hogy ha csili-vili kell azt nem a Teslánál kapod meg.
-
opr
nagyúr
Ebbol a harombol nekem pont egyik se tetszik.
Nagyon a ket veglet, a Tesla tul minimalista, a Pug olyan, mint egy kripta (monjuk lehet, hogy itt lehet a szinekkel jatszani es az segit rajta), az audi meg olyan szinten bazari, hogy az jut eszembe rola, hogy olyan, mintha megkaptak volna LEGO szettben, de aztan rosszul raktak ossze, aztan ugy dontottek, hogy jo az ugy. Borzalmas.Belso terben szamomra eddig elektromos autok kozul a Polestar 2 a nyero, az nagyon szepen hozza az arany kozeputat, hogy szep letisztult, de azert nem csak egy polc meg egy iPad az egesz. Meg a Mercedestol vartam sokat, de annyira tultoljak az elektromos autoknal, hogy az is teljesen bazari lesz, pedig az egesz mezonyt lealazhatnak akar csak annyival, hogy a C osztaly muszerfalat berakjak, de neeeeem, muszaj RGB csillamfaszlama baromsagot tolni ezerrel.
-
#16820480
törölt tag
válasz
#48584626 #174 üzenetére
Aha, nyilván azért ötszörözték meg az eladásokat 4 év alatt, azért építenek 3 új gyárat, mert nincs rá kereslet.
Az állami támogatás meg hát nagyon vastag, az angoloknál 2500 font, ami 10% sincs az autók árából, de itthon sem sokkal több (főleg hogy itt kvóta van rá és elfogy pillanatok alatt). De ha vesszük az angol példát, akkor a szerinted 50-70%-kal drágább EV-k a 10% közeli állami támogatás miatt fogynak jól. Szóval az emberek szerint az tökre megéri, ha csak 40-60%-kal fizetnek többet durván számolva...? Minden világos
opr: Nem az a bajom a krómmal, hogy ujjlenyomatos lesz (az is, persze), hanem hogy csillog, és ha úgy süt rá a nap akkor elvakít. Márpedig egy autóban nem lenne szabad olyan beltérnek lennie, ami bizonyos körülmények között elvakítja a sofőrt. Mondjuk ez igaz a zongoralakkra is, és azt sem bírom
Rolly: Köszönöm a kérdésed, valóban igyekszem minél kevesebb húst fogyasztani, illetve folyamatosan csökkenteni a mennyiségét.
-
mindenki a saját véleményét írja... Belső kinézet az lehet szubjektív, hogy kinek mi tetszik... De az, hogy a kormány vagy egy ajtón hányféle anyag milyen kidolgozással van oda rakva az nem szubjektív megítélés... hanem objektív... 1-1 anyagból olcsóbb egy műanyag görgőt megcsinálni mint ha mellette még van 3-4 irány gomb ... esetleg króm berakás... stb... Szóval számomra a részletesebb kidolgozottabb belső a nyerő
Nekem ez puritán és nem minőségi:
Míg ezek számomra minőségi kidolgozottabbak, részletesebbek kényelmesebbek:
És akkor még azt nem hoztuk ide, hogy Tesla esetén választhatunk fekete és fehér között míg más gyártóknál csak ülésből van 2-3 féle (normál, sport, masszírozós) 4-5 féle színben és anyaggal... És még akkor nem jöttem a prémium márkák minden is konfigurálható részletességével (betétek színe, ülések színe, felső kárpit, alsó kárpit színe)
És attól, hogy prémium nem muszáj valódi bőrnek lennie... De remélem aki itt felvetette, hogy milyen dolog már a bőrt használni - más állat lenyúzott bőrét - hogy akkor húst sem fogyaszt ... -
válasz
#48584626 #179 üzenetére
remélem nem szoftver fejlesztő vagy
...
Nem véletlen, hogy rendszereket van hogy refaktorálnak és van hogy teljesen nulláról újra írják őket a meglévő tapasztalat alapján...
Pont ezért mert a folyamatos fejlesztésnél általában az egyszerű, gyorsabb / profitabilisebb utat választák így többnyire nem a technikailag jó megoldást választják. Ráadásul a világ változik és a régóta fejlesztett rendszerek emiatt is egyre robosztusabbá válnak.
Mivel a hagyományos autógyártók ezen úton régóta járnak és igazából összeszerelő üzemek így 1-1 megvett komponens (ABS, motor, váltó stb.) integrálása volt a feladatuk eddig ezért írtak egy robosztus rendszert amihez mindent illesztettek ... sok-sok vezérlővel.A Tesla 0-ról épített egy rendszert az eddigi autógyári tapasztalatok alapján, ahol sok-sok komponenst ki tud váltani akár szoftveres megoldással (például ablaktőrlő sebesség / vezérlés) vagy ABS vezérlés...
Szerintem mindenkinek elhiheted, hogy ez utóbbi jelenleg jobb megoldásés mindenki erre megy... Vagy egy teljesen új rendszer fejlesztésével (ID, Ionig) vagy folyamatós módosításokkal és integrációkkal (PSA) ...
-
#48584626
törölt tag
válasz
#16820480 #169 üzenetére
"nem tudják kiszolgálni a keresletet és mondjuk Teslákra már hónapos várakozási idők vannak"
Speciel az nem igaz hogy a Tesla nem tudja kiszolgalni a keresletet.
Ha kivenned a vastag allami tamogatasokat az egyenletbol, akkor az EVk iranti kereslet egyszeruen osszeomlana.
-
#48584626
törölt tag
"pont ezért van szoftverben mindenki előtt a Tesla, mert nem 100 vezérlőegység dolgozik össze és ezeket kell összehangolni, hanem amit lehetett áthúztak egy központi egységbe így a frissítés is egyszerűbb.."
Emiatt nincs senki elott, emiatt csak sokkal egyszerubb dolga van. A tobbiek sem azert csinaljak ugy ahogy csinaljak mert hulyek, hanem azert mert az evtizedes szerves fejlodes ide vezetett. A Tesla ugyanugy gorgeti maga elott a multjat, csak meg nem lett akkora hegy, mint a tobbieknel.
Mellesleg a jelenlegi infrastruktura nem akadalya az OTA-nak, a BMW peldaul 2018 ota full OTA kepes autokat gyart, es frissiti is oket rendszeresen.
-
g0dl
addikt
Akkor lökd a számokat
- Mennyivel kevesebb embernél alakult ki tüdőrák az elektromos autók elterjedése következtében csökkenő légszennyezés miatt*?
- Mennyivel több szennyezés okozta haláleset történt az akkumulátor gyártás közismerten khm. "környezetkímélő" tevékenysége következtében?* szénerőmű szennyezését is bele kéne ám számolni. vagy a szélerőmű újrahasznosíthatatlan lapátjainak elásását is.
-
opr
nagyúr
válasz
#16820480 #169 üzenetére
A krom meg el is megy, mert jobb helyeken oda rakjak, ahol nem feltetlen taperolod folyamatosan. Amitol nekem azonnal el kezd tikkolni a szemem, az a zongoralakk.
"Igazi" bort meg amugy mar kb senki nem hasznal, par nagyon elszallt orosz, meg uber-ultrapremium gyartot/tipus kiveve. -
#16820480
törölt tag
válasz
#48584626 #139 üzenetére
Tehát jól értem, hogy az nem természetes igény, amikor nem tudják kiszolgálni a keresletet és mondjuk Teslákra már hónapos várakozási idők vannak, miközben kb évente duplázzák a kapacitásuk és rekord eladásokat produkálnak.
Tehát az nem valós igény, hogy tisztább, halkabb és egyszerűbb hajtásláncú autót vegyen valaki, és esetleg még otthon is tudja tölteni.
Köszi, hogy elmagyaráztad, így minden világos már#142: Mondjuk egy lámpától kigyorsításnál nem fogja bőgetni a motort, lámpánál állva nem fogja túráztatni a motort, nem fognak rá kipufogó tunningot szerelni, és ilyen apróságok.
Rolly: Szerintem az nem prémium, ahol állatokról lehántott szervekkel burkolják a belteret, vagy csillogó krómozott fityfaszokkal van tele a belső
Legyen matt, újrahasznosítható, fenntartható. De ezzel nem vitatkozni akarok, mert ez is többnyire ízlés kérdése, csak örülök, hogy van választék és létezik minimalista belső is, nem csak az a bunker jelleg, az indokolatlanul vaskos középkonzollal meg lakkozott-krómozott belső felületekkel.
-
opr
nagyúr
Na igen, de itt mar viszont bejon a hobbi faktor, az mar egy teljesen mas kerdeskor.
Nekem is V6 szivobenzin + manualis valtos kocsim van. Csak En ugy vagyok vele, hogy ha mar a manualis valtot el kell engednem, akkor mar tok8, nekem onnantol kezdve nincs sok elmeny a vezetesben, onnantol kezdve En mar akkor inkabb a gurulo nappalit preferalom. De ugye kinek mi, ez mar annyira szubjektiv, hogy nagyon. -
válasz
#48584626 #152 üzenetére
pont ezért van szoftverben mindenki előtt a Tesla, mert nem 100 vezérlőegység dolgozik össze és ezeket kell összehangolni, hanem amit lehetett áthúztak egy központi egységbe így a frissítés is egyszerűbb... Míg egy Tesla frissítése egy menetben lefut... addig a PSA autóin legalább 3-4 féle rendszert lehet / kell frissíteni... Van amit én is meg tudok itthon csinálni (fejegység) van amit a szervíznek is 4 órájába telik
Ezért más kategória az ID sorozat és az Ioniq, mert ott a frissítés már távolról megoldható (persze gyanítom nem minden rendszeré még mindig)
Minél kevesebb komponens van annál egyszerűbb a VW és más gyártók is dönthetnek úgy, hogy egy rendszert raknak bele az összes autóba... De ők még minden kategóriába külön rendszereket pakolnak... Így sok a szopás szoftver fronton náluk mire ezeket összehangolják... -
Azért a Tesla még nem Német prémium szint ... van amiben jobb (hajtáslánc, elektronika) de összességében nekem jobban bejön egy kényelmes szépen kidolgozott Német "luxus" autó mint egy fapados Tesla belső... Informatikus vagyok a tablettel Netflixel mégsem lehet megvenni... Autóban én azokat az autókat szeretem amiben "pilótának" érzem magam és rám van szabva... nem csak utas vagyok a gépben...
-
válasz
#48584626 #139 üzenetére
szerintem te direkt trollkodsz
, mert
- nem életképtelen az elektromos ... az emberek (akik átlag 40 km-t se mennek naponta) többségének megfelelő technológia (például az én rokonságomban és baráti társaságomban nincs senki aki átlag 40km-nél többet menne és nem hivatásos sofőr persze van aki havi 1x megy 1000 km-t és hasonlók... de azért a többség szinte sosem megy 200 kmnél többet autóval egy seggel) de ha az én ismerettségem nem is átlagos akkor is legyen az emberek 2/3-ának elég a villanyautó hatótávja (200km és akkor a mostani drága elektromosokat el is felejtjük a 400 km-es hatótávval és gyors töltéssel)- nem vagyok Tesla fan, de a Tesla jelenleg szoftverben és hajtás lánc hatékonyságban és elektronikában a legjobb... Elég megnézni pár hozzáértőt amikor bontják szét mondjuk az invertert... Azt elismerem, hogy a többi gyártó nincs annyival lemaradva amennyivel hasonló hatótávra képes modell olcsóbb vagy jobb anyaghasználattal rendelkezik. Én se Teslát választottam 8,5 millióért (mert nincs), de 15 (eNiro / Kona 64-es akkuval esetleg Ioniq5), 20 (BMW i4 alap vagy ) és 30 (eTron) 40 (eTron GT) millióért sem
Teslat választanék...
- koszt bizonyítottan kevesebbet bocsát ki egy elektromos autó... Mert az üzemanyag égetésével járó szennyezés nincs helyben + van regeneratív fékezés tehát nem használja a fékbetétet sem (vagyis minimálisan de például a mi autónk 8 km alatt - kivéve satufék) ... A nagyobb súly miatti gumi kopás meg városban nem releváns mert ott az átlag sebesség 30 km / óra és nem nagyon van gumi koptató tényező normális vezetésnél.
- mindennek van előnye és hátránya... de ha van lehetősége a társadalomnak optimálisan javítani élet feltételeket miért ne tenné?
- abban azért opr-nek igaza van hogy nem egy fapad Golffal kell hasonlítani, hanem egy hasonlóan extrázott autóval ... Nálunk Peugeotnál a belső égésű hasonló autó 7 millió körül lett volna mi 11-ért vettük (tehát itt 4 millió a különbség - pályázat miatt csak 1,5 volt ... ebből 1 év alatt kb 500e-t már visszahozott)
-
g0dl
addikt
A fölényeskedésed nem nagyon támasztja alá "érveid" elsöprő meggyőző ereje.
Igen, akkor elárulom neked, hogy az elektromos autók jelenleg igen erős politikai hátszelet kapnak. Sokkal jobban nyomják, mint amit a technológia, vagy a gyártási kapacitás lehetővé tesz.
Nem is elsősorban az állami támogatásokra, és egyéb kedvezményekre kell gondolni, ennél sokkal durvább a fenyegetés, amit a mezei belsőégésű motorral szerelt járgányt használók érezhetnek. Például az a sejtetés, hogy aki most vesz belsőégésűt, azt jól meg fogják szívatni: használtan eladhatatlan lesz , büntető adókkal sújtják, városokból kitiltják, a használatot ellehetetlenítik.
Tehát az átmenet nagyon erőltetett, nem piaci (piacfetisiszták térdre borulni) alapokon zajlik.
-
válasz
#48584626 #160 üzenetére
Oke, ha mar szamolgatunk, akkor ugye eleve jegyezzuk meg, hogy a dB ertek a percepciorol nem mond el mindent, inkabb sone meg phone ertekekkel kellene szamolni, merthat nem tudjuk, hogy milyen tipusu zajrol van szo (lehet 68 dB nagyon zavaro meg joval kevesbe zavaro). De oke, tegyuk fel, hogy ezek 1 kHz-es szinuszhullamok
, akkor a BMW 6.233 sone, a Tesla 7.413 sone, az 20%.
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
"en specifikusan az user-facing dolgokra gondoltam."
Hasonlo arkategoriaju nemet autok ebben sincsenek lemaradva, sot. Nem mindenki gerjed a baromi ronda tabletre, meg arra hogy mindent azon kell allitani.
"Ez egyebkent miert gondolod, hogy problema? "
Ez nem problema, ez egyenlore elony, de ahogy jonnek az ujabb modellek, ugy fog nagyon gyorsan eltunni. Mar most is komoly gondok vannak az elso Model S-ekkel, az uj szoftverekkel tok lassu a fedelzeti rendszer. Nem veletlenul: sajna a beepitett hardvert nem lehet OTA cserelni...
A variacok szamat azert hoztam fel, hogy megmutassam: valojaban az autogyarak sokkal komolyabb szoftverfejlesztest visznek mint a Tesla, egesz egyszeruen azert mert sokkal tobb autojuk van eladva az ugyfeleknel.
(es minden tevhit ellenere: az autopk szoftverfrssiteset nem a Tesla talalta ki, a gyarak evtizedek ota frissitik a modelljeik szoftvereit utolag, rendszeresen) -
opr
nagyúr
válasz
#48584626 #153 üzenetére
Szegeny Herbert Diess (szeretett VW-d vezere) meg Frank Welsch most mennyire szomoru lehet, hogy szerinted Ok csak sugerek, akiknek fingja nincs az autoiparrol.
Ne aggodj, ha kisirtak magukat, majd biztos becsengetnek hozzad es negykezlab, homlokot szigoruan a foldon tartva fognak esedezni a tanacsaidert es a bolcsessegedert!Herbert Diess:
"Of course I also tested a Tesla Model Y – with my colleague Frank Welsch. This car is for us in many aspects (not in all!) a reference:
user experience, updatability, driving features, performance of the top of the range models, charging network, range. Big advantage: Model Y was/is thought through as an electric car - as is the ID.3. Many of our competitors still using their ICE platforms. The result: They aren’t getting the best EVs."
[link] -
#48584626
törölt tag
Csak egy apro pelda.
Tesla Model 3 Long Range, belsoter zaj 130-nal: 68,9dB
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/tesla/tesla-model-3/Dacia Duster TCe 130: 68,9 dB
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/dacia/dacia-duster/
BMW 320d: 66,4dB (ami 25%kal kisebb zajt jelent)
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5855_BMW_320d_M_Sport_Steptronic/BMW_320d_M_Sport_Steptronic.pdf
-
válasz
#48584626 #152 üzenetére
> Autos szoftver =! UX/UI. Az autos szoftverek ettol sokkal oszetettebbek es bonyolultabbak, hajtaslanc, komfortelektronika, biztonsagi berendezesek, lehet sorolni, mi minden mukodik egy autoban
Ezt ertem, en specifikusan az user-facing dolgokra gondoltam.
> A Teslanak van osszesen 4! darab modellje szeriaban, amiben ugyanaz a szoftver fut, egy autogyarnak sokkal komolyabb feladatai vannak szoftverek teren, mint a Teslanak.
Ez egyebkent miert gondolod, hogy problema? Egy mas piacon (mobilok es laptopok) ugy tunik, hogy eleg jol lehet mukodni egy standardizaltabb, kevesbe valtozatos portfolioval. Persze van, aki var X honapot egy Individual felszereltsegu M5 CS-re, de ez a kisebbseg.
-
#48584626
törölt tag
Ez is egy alapveto tevedes. Autos szoftver =! UX/UI. Az autos szoftverek ettol sokkal oszetettebbek es bonyolultabbak, hajtaslanc, komfortelektronika, biztonsagi berendezesek, lehet sorolni, mi minden mukodik egy autoban. Egy komolyabb premiumautoban tobb mint 100 vezerloegyseg dolgozik, ezeknek a szoftvere, integracioja, kommunikacioja, frissitese mind az autogyar kezeben van. Egy Teslaban az arahoz kepest nagyon keves extra van, nem veletlen volt a Dacia parhuzam.
A masik dolog meg a variansok szama, ami nagysagrenddel neheziti meg a szoftverfejlesztest/frissitest/logisztikat. A Teslanak van osszesen 4! darab modellje szeriaban, amiben ugyanaz a szoftver fut, egy autogyarnak sokkal komolyabb feladatai vannak szoftverek teren, mint a Teslanak.
Hogy a kepernyon hogyan jelenik meg egy ikon, az ebbol a szempontbol irrelevans.
-
opr
nagyúr
válasz
#48584626 #148 üzenetére
Kivalo peldaja vagy a [Dunning–Kruger effektusnak].
Ennyi baromsagot, ilyen magabiztossaggal allitani, ugy, hogy gyakorlatilag mindennel szembemesz, aki a temaban elismert szakember, es/vagy akar csak konkretan ult mar ilyenben, az nem semmi.Igazabol mindegy, mert szamomra erdekes esettanulmany, ritka az, amikor ennyire kristalytiszta a dolog, szoval nyugodtan toljad csak fullba a kretent.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Mini PC, tiny PC HP ProDesk 600 G2 i5-6500T, Fujitsu Esprimo i5-7500T
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest