- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Légies iPhone halvány színei
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Google Pixel topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
Új hozzászólás Aktív témák
-
komi77
senior tag
Köszi a minden részletre kiterjedő válaszodat! Mint írtam én nem vagyok a dolog műszaki szakértője. Sajna van egy dolog ami megfogott a hsz-edben. Ez pedig az RT technika erőforrás igénye. Ha ekkora számítási igénye van és a célhardverek még évekkel le vannak maradva akkor igaza lehet pár hozzászólónak, hogy igazi használható dolog ebből talán tíz év vagy még több idő elteltével lesz csak. Jó, hogy vannak úttörők akármiről van is szó. Ugyanakkor ha ez még ennyire problémás nehéz megérteni a miértjét. Mármint az új vga-kban való alkalmazását. Az persze jót tehet a dolognak, hogy a játékfejlesztők elkezdik csepegtetni az ezeket használó jelenteket, effekteket. Ezzel is támogatva az ügyet. Mire beérik, addigra már evidencia lehet a játékokban is. A kérdés továbbra is gondot okoz, hogy vajon mikorra lehet ebből használható dolog? Ennél a gondolatnál voltam úgy, hogy nincs más könnyebben kivitelezhető eljárás? Ez a fejlesztőknek is nagy teher. Mert amíg nem terjed el, nem lesz hatékony - ki tudja meddig - csak a pénzt ölik bele és nem várhatnak tőle extra profitot. Persze a dolog kicsit árnyaltabb, mert sokan enélkül is vesznek NV RTX-es kártyákat.
-
MeszesKPT
őstag
Nvidia okosan kitalálta, hogy az RT-t kellene tolni, mert azt bármikor lehet majd úgy paraméterezni, hogy kevés legyen hozzá a hardver.
-
Pujesz68
csendes tag
Sziasztok ! szeretnek kerni egy kis segitseget.. hogyan kapcsolom be a ray trackinget a bf5 be? nincs ott a kis ikon amivel betudnam kapcsolni..levan frissitve a windows es a driver is a kartyahoz.de megse tudom kivalasztani a dxr fulet mert nincs..
-
nkmedve
őstag
válasz
kisbalázs #56 üzenetére
Persze, kutatás szintjén sokan foglalkoztak ilyesmivel, de mondhatni az RTX-el került ki először a "laborból" és kereskedelmileg vált elérhetővé. Mellesleg én is próbálkoztam valós idejű RT-vel, open-source RT engine-ben létrehozni egy egyszerű scene-t és úgy paraméterezni, hogy másodpercenként több képet ki tudjon számolni (valami 320*200-as felbontásban és nagyon minimális megvilágítással és sample size-al sikerült valami ilyesmi, de ronda volt az egész
).
-
Vertic
aktív tag
Azért, mert olyan a számítási igénye a valós raytracingnek, hogy egy képkockát órák kérdése kiszámolni még mostani hardverekkel is (lásd computer graphics effektek a filmekben, "rajz"filmek, ahol szerverfarmokat használnak a számításokhoz és még így sem tudják közelíteni sem a valósidejű rendert). Nem azért mert eddig nem próbálták, hanem azért mert ténylegesen ilyen hatalmas a számítási igénye, még célhardverekkel is.
-
mcload21
tag
Úgy emlékszem a TressFX is elég jól megfogta pár éve a VGA-kat... azóta nem tudom mi a helyzet vele.
Szerintem RT helyett a fejlesztőknek kőkeményen el kellene kezdeni foglalkozni a fizika kérdésével. A COD WW2-őt nem vettem meg mert grafika és fizika is nagyon gyenge, pedig nagyon vártam. BF V grafika terén elég jó. A Metro nagyon várós volt, de elnézve, mintha éveket mentek volna vissza a fejlesztők... siralmas. De csak meg kellene venni- tetszik a világ, a történet ... -
nkmedve
őstag
Nem tudok róla, hogy a múltban lett volna hasonló próbálkozás arra, hogy játékokba rakják be a valós idejű RT-t, úgyhogy nem mondanám, hogy egy periodikusan visszatérő dologról beszélünk (mint pl. a moziban a 3D vagy a virtuális valóság), az RT sokkal inkább lineárisan fejlődött az idők folyamán és fokozatosan terjedt.
Maga a ray tracing eljárás nagyon régi találmány és széleskörűen használják már évtizedek óta pl. filmeknél (vagy említhetjük a játékok cutscene animációit is).
Én kb. 9 éve találkoztam először vele és azóta is gyakran kellett javítgassak RT-vel kapcsolatos dolgokat több projektünkön is (persze nem valós idejű RT-ről beszélünk most, hanem olyanról aminek percek kellenek, hogy egy frame-et kirajzoljanak, egy erős CPU-n).Az "álom" már nagyon rég az lenne, hogy RT-re építsünk minden 3D grafikát használó alkalmazást (pl. játékok) mivel ezzel lehet a legvalósághűbb kinézetet elérni, de a hatalmas számításigény ezt lehetetlenné teszi egyelőre. Ami most történik az annyi, hogy a játék grafikájának néhány nehezebben modellezhető elemét (pl. tükröződések, árnyékok) RT segítségével számoltatják, hogy így valamivel közelebb kerüljünk a valósághű grafikához. Persze RT nélkül is meg lehet ezeket oldani (eddig is voltak tükröződések pl.), de az nem a legszebb, és lassan kezdjük elérni a határát annak amit ki lehet hozni a raszter alapú grafikából.
(#52) schwartz A Vega compute-ban talán valamivel erősebb, mint a 1080 Ti, de kétlem, hogy ez elég lenne arra, hogy a 2080 Ti RT teljesítményének így izomból akár csak felét/harmadát hozza (ahogy már írtam a 2080 Ti kb. 6x gyorsabb, mint az 1080 Ti ilyen felhasználás mellett).
Amúgy a Vega memória-sávszéllben jelentősen lemarad a 2080Ti-től (484 GB/s vs 616 GB/s), inkább az 1080 Ti szintjén van. -
komi77
senior tag
Nem vitaképpen csak érdeklődés. Ha ezt már harminc éve próbálgatják, akkor miért tart csak itt? Azt sejtem, hogy ez is periódusokban jön elő. Mivel nem értek a technikai részletekhez az is csak sejtés, hogy igazából nem is volt rá igény, hogy eddig valaki megoldja ténylegesen. Nehéz elképzelnem, hogy más megoldással nem lehet hasonlót elérni vagy azt, hogy mostani technikai szinvonalon ez nem megoldható. Nyilván nem zavar ez a kérdés, inkább csak érdeklődéssel figyelem a fejleményeket.
-
nkmedve
őstag
Akik ezzel foglalkoznak azok már legalább 30 éve tudják, hogy ez a jövő, ez soha nem is volt a kérdéses. A kérdés inkább csak az volt, hogy mennyire távoli jövő. Nem túl rég bármiféle valós idejű RT erősen sci-fi kategóriának számított.
Nyilván időbe fog telni amíg az RT kinövi magát és többmindenre lesz használva, de a lényeg, hogy itt van és opcionálisan használhatják akik valami újdonságot akarnak (szerencsére nem kötelező, és nem kompetitív multiplayer mellett kell próbálgatni). Az, hogy már most, első generációs hardveren FullHD-ben vagy QHD-ben megy, nem kis megvalósítás.
-
komi77
senior tag
Nem szakértőként azt gondolom, mi van ha Nv téved és nem az Rt a jövő. Persze hangzatos és jó pénzért eladható dolog. Ugyanakkor amit hozzá tud tenni a mostani játékokhoz az nem arányos az árral, és valljuk be a legtöbbünk bőven elvan 1080 vagy 1080Ti-vel is. Persze az is igaz, hogy mindig az a divat amit a designerek diktálnak, most épp az Rt a diktátum. Ha valaki előáll valami mással, könnyebben kivitelezhető és a már létező - nem csak a jövőben érkező - játékoknál is hoz látványbeli javulást, akkor lőttek ennek a projektnek. Arról nem is beszélve, hogy Pistikének kell-e egyáltalán Rt hatás, miközben azzal van elfoglalva, hogy épp túléljen egy csatát a BfV-ben.
?
-
ForRedGlory
félisten
Tényleg? A kommented kötözködő hülyeség, mintha nem tudnám, hogy mit lehet kikapcsolni és mit nem. Ráadásul még csak a témához sem sikerült szólni, szóval hanyagolj.
fyi... nézegess benchmarkokat, semmit nem kell kikapcsolni a 100+ fps-hez, bár valószínűleg újat mondtam neked. A raytracing volt a téma.
-
arn
félisten
válasz
ForRedGlory #46 üzenetére
neked meg mi bajod van?
tobb fpst akarsz, nem? csak a raytracet lehet kikapcsolni es skalazni, vagy mi?
-
ForRedGlory
félisten
-
atok666
őstag
válasz
ForRedGlory #40 üzenetére
Na most akkor megy folyamatos 70-80fps mellett, vagy pedig nyog?
Atok
@20? Mit is szerettel volna azon kivul mondani, h egesz eleted alatt osszesporoltal 3 milio forintot?
-
arn
félisten
válasz
ForRedGlory #40 üzenetére
ha ennyire nem szamit a latvany, nem ertem, hogy miert epp a rt a mummus... kapcsolgasd ki a latvanyjatvitokat, aztan egy kozepszar kartyaval is jatszhatsz 100fps felett.
-
K.Andras.Vfx
tag
"sokszor még az effekt bekapcsolása is nehezen vehető észre, hacsak a felhasználó nem tudja, hogy hol keresse az eltéréseket."
De legalább van egy majdnem láthatatlan effekt 50%-os teljesítmény csökkenésért cserébe.
De hogy legyen valami pozitív is a dologban, legalább jó drága...
-
hombre[EU]
veterán
Mi a helyzet az árnyékokkal és a global illumination-nel? Mert itt csak a reflection raytraced, ezt már láttuk,semmi újdonság. Talán a Metro?
-
ForRedGlory
félisten
Tegnap Battlefield V alatt kipróbáltam mit mutat. 1440p ultra grafika és ultra raytracing mellett singleben 70-80 fps körül volt, 60 alá sosem esett. Ez hatalmas javulás a patch előtti állapothoz képest, de szerintem még semmi értelme az egésznek. Játék közben nem fogod nézegetni a tükröződéseket, abszolút baromságnak tartom, mert érezhetően nyög alatt a kártya. Séta szimulátorhoz biztos jó lesz, de pörgős fps-hez csak annyi értelme van, hogy lehet vele "villantani" a szomszédnak.
-
Vitamincsiga
tag
Szerintem tolhatnánk egy kis DOOM-ot
DOS/4GW rémlik valami -
nkmedve
őstag
A sávszéll önmagában nem elég, az 1080 Ti-nek sincs hiánya benne, de mégis kb. 80-85%-kal kissebb RT teljesítményre képes, mint a 2080 Ti (kb. 6-szoros különbségről beszéltek). Az RT és a Tensor magoknak nagy szerepük van itt, bár ez függ az implementációtól is, AMD-nél gondolom másképp fog működni de valamilyen dedikált RT egységekre ott is szükség lesz. Gondolom az NV sem csinált volna drágán gyártható 700+ mm2 méretű chipet ha csak egyszerű CUDA magokkal tudta volna hozni ugyan azt a teljesítményt.
(#35) csicso82 Valami olyasmire gondoltam én is, kíváncsi leszek, hogy az RT mód mikor készül el az új Tomb Raider-hez, ott talán inkább lesz ideje megcsodálni az embernek. Esetleg egy Hitman-szerű játékban is el tudom képzelni (élethű fényvisszaverődés 47 fején...
).
-
schwartz
addikt
EZ a rejtresz kod a gameworks-el van beepetve vagy elmeletileg lefuthat Radeonon is? (ha a DICE is "ugy akarja") Rohognem ha a savszel miatt esetleg jobban futna a Vegan...
-
nkmedve
őstag
Egyetértek, játékok esetén nincs szükség teljes RT-re, bőven elég ha idővel a rasterization problémásabb elemeit megtámogatják RT-vel (árnyékok, tükröződések, fénytörés, fények) ha ez megvan akkor onnan már nem sokat javítana a teljes RT minőségben, viszont teljesítményben többszörös igénye lenne.
Más:
Talán nem a BFV volt a legjobb választás az RT demózására, mivel egy ilyen multis játéknál mindenki csillió FPS-t akar, de pl single játékoknál a QHD 60 FPS RT mellett már bőven jó, és ezt már a mostani generáció is nagyjából képes hozni megfelelő optimalizálás mellett. Vicces visszagondolni a régebbi kommentekre ahol sokan azzal riogatták a népet, hogy az RT maximum 720p-ben lesz használható.
Még 1-2 generáció és kiforrhatja magát a dolog, feltéve ha képesek lesznek emelni a memóriasávszéllt megfelelően (fog kelleni oda a HBM szerintem, a GDDR6 nem lesz elég). -
arn
félisten
ahol sok a tukrozodes (pocsolya, jeg, stb) - ott szvsz baromi jol nez ki... nyilvan sceneje valogatja, hogy hol erdemes. lehet olyan jatekot csinalni, ahol lef*snad a bokad, akkora kulonbseg lenne, de jobb ez igy, hogy nem onceluan hasznaljak.
-
GodGamer5
addikt
A Crysis is ilyen volt anno.
Amúgy meg nem sok fejlődés volt grafika terén az utóbbi évek konzolport játékaiban, úgyhogy pont itt volt már az ideje ennek. -
Raysen623
addikt
Most meg azért fog menni a sírás, hogy OFF állapotban kevesebb az fps mint régen.
Viszont szépen javult ON állapotban a fps szám.
-
#16939776
törölt tag
Minden csoda 3 napig tart, aztán jön a RTX off és 1440p 120-130FPS
Fhd-ra elég a 1080Ti is, még azzal is több mint 60FPS
-
nkmedve
őstag
"Ennek az oka, hogy magát az eljárást a memória-sávszélesség limitálja, minden beállítási szinten, és előfordulhat, hogy ilyen hardveres korlátokkal, elméletben megterhelőbb paraméterezés mellett jobban jönnek ki az aszinkron módon végrehajtott feladatok."
Tesztelte valaki a skálázódást memória OC mellett? Nálam a 2080 effektív 16.6 GHz-re képes a gyári 14 helyett (Samsung RAM), kíváncsi lennék így mennyit hozna RT-ben. Ha a sávszéll szerint skálázódik az RT teljesítménye akkor valahol a gyári 2080 - 2080Ti között félúton kéne legyek. Mivel az NV végtelen kedvességében nem csomagolt BFV kulcsot a korábbi RTX vásárlóknak ezért ezt nem fogom tudni kipróbálni egyelőre.
-
Pro!Petya
addikt
EZ az NV!!!! Nyald körbe a piac ~1% -át kitevő RTX userek seggét közben meg a nagy javításokkal / frissítésekkel hazavágják az eddigi optimalizálásokat a régebbi kártyákhoz!
-
Duddi
aktív tag
Ahogy mondtad "Azért a valódi raytracingtől nagyon messze vagyunk, ez csak a szükséges minimum pár csillogáson és árnyékon" Igen ez nem teljes RT mert erősen rásegít a tensor magokon futó denoiser is.
Amit te mondasz az Igazi RTlehet még 5 évnél is messzebb van. És nem feltétlen azért mert nem lenne hozzá technológia hanem mert ha kidobnának egy igazi RT kártyát az még a windows asztalt sem tudná megjeleníteni a jelen állapotban. jelen pillanatban minden amit a monitoron látsz legyen 3D vagy 2D objektum raszterizálással kerül megjelenítésre. ez csinál a virtuális elemből pixeleket a képen. Erre gyúrtak az elmúlt 25 évben ha nem lenne raszter és shader kapacitás a videokártyában (ami nem kell az TR hez) akkor nem adna képet semelyik program.
Röviden: az igazi TR hez újra kell írni minden megjelenítő felületet programot és alkalmazást és nem lesz visszafelé kompatibilis ha egyszer elkészül.
Ray Casting egyszerűbb lenne de nem adná vissza azt a minőséget amit megszoktunk
RT képes lenne hozni amit most a raszter és shader kombó tud de erőforrás igényes olyan részegységektől amik nem tudnak raszterezni.
RTX használja a "régi" raszteres megjelenítést és a shadereket csak a tükröződő felületeken kiegészíti TR vel nagyon kis sugárszámmal amit denoising útján tesz széppé.
Path Tracing adja a legvalósághűbb képet. -
M107
addikt
Majd a PS5 megadja
Igaz, nem lesz full extrás grafika, de játszol normálisan, aki meg graf mániás az fizet majd, mert sajnos ne legyen igazam, e egyre drágább lesz pc-n játszani jó minőségben.
Akár a megtakarított pénzem, is rá merem all in ba tenni.- több millió
Ezért hagytam el a pc-t mint játék gépet csak amire igazán kell arra tartom már.
Abból is egy kis ITX változatot. -
Silenzio
addikt
Offal mínusz 8 fps. Persze hogy nem harmadolja, ha eredetileg is kevesebb.
Ahh, progress
-
Cs1csó
titán
válasz
***ANDRÁS*** #17 üzenetére
Megjegyzem - kivéve ha krőzus vagy - SOHA sem éri megvenni a MINDENKORI csúcskártyát MINDIG az 1-el vagy 2-vel gyengébbet kell venni. 2070-et vagy a 2080-at.
-
***ANDRÁS***
aktív tag
még pár év, mirre kiforr az új technológia és lesz hozzá bőven játék, ami ki is használja. Nembeszélve az újabb szériákról. Addig mindenre elég a 1070, 1080 széria, amit emberbarát árakon lehet beszerezni és nem 300.000 feletti aberált magas árakon. RTX széria árai röhejesek.
-
-
Cathulhu
addikt
Azért a valódi raytracingtől nagyon messze vagyunk, ez csak a szükséges minimum pár csillogáson és árnyékon, amit bele kellett rakni, hogy egyáltalán észre lehessen venni és így is feláldozva a teljesítmény jó részét, pedig a renderelés túlnyomó része még mindig a régi pipelineon megy, szóval nagyon nagyon messze vagyunk még a játszható sebességtől, szerintem még az 5 év is nagyon optimista jóslat.
De ugyanakkor egyetértek, ezt el kellett kezdeni, hogy megjelenjen az igény rá és most van olyan helyzetben az nVidia, hogy konkurencia hiányában büntetlenül kísérletezhet és árazhat.
De amíg nem fog élvezhető sebességet hozni az RT nem csak egy két tükröződéssel minden középkategóriás kártyával, addig nem lesz széles iparági támogatása, csak 1-2 megfizetett kirakat címnél. De annyiban szerencsés ez a túl korai launch, hogy így mire élvezhető lesz, addigra kiforrott és jól integrált megoldások lesznek a motorokban. -
Redneck
nagyúr
Valós idejű ray-tracing alatt van gyenge teljesítmény. Ez van, új technológia, nem megy egyik napról a másikra. Annyira azért nem döcögnek, ők gyártják jelenleg a leggyorsabb VGA-kat.
Tian66:
Így is el fogják őket adni, ha csökkennek az eladások, majd árat csökkentenek. Ilyen ez a csúcskategória. -
Dare2Live
félisten
Örök kérdés mi az elég FPS de ha 60 akkor cikk szerint megvan a hw WQHD 2560*1440hez.
Szó nincs arról amit írsz, hogy a "amihez a hardver TALÁN 3-5 év múlva lesz meg."Jelenleg szerintem az RTnek a baja, hogy alig van rá játék. De ezért nem kell megutálni elég sok új tech így/hasonlóan indul.
-
Tian66
senior tag
Igen ez így korai, ugyanakkor 5 év múlva azért lesz jó mert már most elkezdték hegeszteni.
Már csak az Nvidia árazását kéne reálisabbá tenni. -
Redneck
nagyúr
Ezt néztem én is tegnap, kíváncsi voltam tesztek szerint milyen lesz. Az RTX off visszaesés vajon minek köszönhető?
-
SaGaIn
senior tag
Azért ez így már nem olyan rossz... 4-5 év és egy százezres vga is tudni fogja
-
Cs1csó
titán
Kihoztak egy technológiát amihez a hardver TALÁN 3-5 év múlva lesz meg. Hajrá. Ugyanezt csinálják a VR-ral is, eredmény: megutálja az ember.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Óra topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Trollok komolyan
- PlayStation 5
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- AKCIÓ! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest