- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Légies iPhone halvány színei
- Google Pixel topik
- MIUI / HyperOS topik
- 8300 mAh, maradhat?
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vertic
aktív tag
Azért, mert olyan a számítási igénye a valós raytracingnek, hogy egy képkockát órák kérdése kiszámolni még mostani hardverekkel is (lásd computer graphics effektek a filmekben, "rajz"filmek, ahol szerverfarmokat használnak a számításokhoz és még így sem tudják közelíteni sem a valósidejű rendert). Nem azért mert eddig nem próbálták, hanem azért mert ténylegesen ilyen hatalmas a számítási igénye, még célhardverekkel is.
-
nkmedve
őstag
Nem tudok róla, hogy a múltban lett volna hasonló próbálkozás arra, hogy játékokba rakják be a valós idejű RT-t, úgyhogy nem mondanám, hogy egy periodikusan visszatérő dologról beszélünk (mint pl. a moziban a 3D vagy a virtuális valóság), az RT sokkal inkább lineárisan fejlődött az idők folyamán és fokozatosan terjedt.
Maga a ray tracing eljárás nagyon régi találmány és széleskörűen használják már évtizedek óta pl. filmeknél (vagy említhetjük a játékok cutscene animációit is).
Én kb. 9 éve találkoztam először vele és azóta is gyakran kellett javítgassak RT-vel kapcsolatos dolgokat több projektünkön is (persze nem valós idejű RT-ről beszélünk most, hanem olyanról aminek percek kellenek, hogy egy frame-et kirajzoljanak, egy erős CPU-n).Az "álom" már nagyon rég az lenne, hogy RT-re építsünk minden 3D grafikát használó alkalmazást (pl. játékok) mivel ezzel lehet a legvalósághűbb kinézetet elérni, de a hatalmas számításigény ezt lehetetlenné teszi egyelőre. Ami most történik az annyi, hogy a játék grafikájának néhány nehezebben modellezhető elemét (pl. tükröződések, árnyékok) RT segítségével számoltatják, hogy így valamivel közelebb kerüljünk a valósághű grafikához. Persze RT nélkül is meg lehet ezeket oldani (eddig is voltak tükröződések pl.), de az nem a legszebb, és lassan kezdjük elérni a határát annak amit ki lehet hozni a raszter alapú grafikából.
(#52) schwartz A Vega compute-ban talán valamivel erősebb, mint a 1080 Ti, de kétlem, hogy ez elég lenne arra, hogy a 2080 Ti RT teljesítményének így izomból akár csak felét/harmadát hozza (ahogy már írtam a 2080 Ti kb. 6x gyorsabb, mint az 1080 Ti ilyen felhasználás mellett).
Amúgy a Vega memória-sávszéllben jelentősen lemarad a 2080Ti-től (484 GB/s vs 616 GB/s), inkább az 1080 Ti szintjén van. -
nkmedve
őstag
Akik ezzel foglalkoznak azok már legalább 30 éve tudják, hogy ez a jövő, ez soha nem is volt a kérdéses. A kérdés inkább csak az volt, hogy mennyire távoli jövő. Nem túl rég bármiféle valós idejű RT erősen sci-fi kategóriának számított.
Nyilván időbe fog telni amíg az RT kinövi magát és többmindenre lesz használva, de a lényeg, hogy itt van és opcionálisan használhatják akik valami újdonságot akarnak (szerencsére nem kötelező, és nem kompetitív multiplayer mellett kell próbálgatni). Az, hogy már most, első generációs hardveren FullHD-ben vagy QHD-ben megy, nem kis megvalósítás.
Új hozzászólás Aktív témák
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI Gaming X Trio 3060
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
- Samsung Galaxy S22 Ultra 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest