- Légies iPhone halvány színei
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- 8300 mAh, maradhat?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 4G
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vertic
aktív tag
Azért, mert olyan a számítási igénye a valós raytracingnek, hogy egy képkockát órák kérdése kiszámolni még mostani hardverekkel is (lásd computer graphics effektek a filmekben, "rajz"filmek, ahol szerverfarmokat használnak a számításokhoz és még így sem tudják közelíteni sem a valósidejű rendert). Nem azért mert eddig nem próbálták, hanem azért mert ténylegesen ilyen hatalmas a számítási igénye, még célhardverekkel is.
-
nkmedve
őstag
Nem tudok róla, hogy a múltban lett volna hasonló próbálkozás arra, hogy játékokba rakják be a valós idejű RT-t, úgyhogy nem mondanám, hogy egy periodikusan visszatérő dologról beszélünk (mint pl. a moziban a 3D vagy a virtuális valóság), az RT sokkal inkább lineárisan fejlődött az idők folyamán és fokozatosan terjedt.
Maga a ray tracing eljárás nagyon régi találmány és széleskörűen használják már évtizedek óta pl. filmeknél (vagy említhetjük a játékok cutscene animációit is).
Én kb. 9 éve találkoztam először vele és azóta is gyakran kellett javítgassak RT-vel kapcsolatos dolgokat több projektünkön is (persze nem valós idejű RT-ről beszélünk most, hanem olyanról aminek percek kellenek, hogy egy frame-et kirajzoljanak, egy erős CPU-n).Az "álom" már nagyon rég az lenne, hogy RT-re építsünk minden 3D grafikát használó alkalmazást (pl. játékok) mivel ezzel lehet a legvalósághűbb kinézetet elérni, de a hatalmas számításigény ezt lehetetlenné teszi egyelőre. Ami most történik az annyi, hogy a játék grafikájának néhány nehezebben modellezhető elemét (pl. tükröződések, árnyékok) RT segítségével számoltatják, hogy így valamivel közelebb kerüljünk a valósághű grafikához. Persze RT nélkül is meg lehet ezeket oldani (eddig is voltak tükröződések pl.), de az nem a legszebb, és lassan kezdjük elérni a határát annak amit ki lehet hozni a raszter alapú grafikából.
(#52) schwartz A Vega compute-ban talán valamivel erősebb, mint a 1080 Ti, de kétlem, hogy ez elég lenne arra, hogy a 2080 Ti RT teljesítményének így izomból akár csak felét/harmadát hozza (ahogy már írtam a 2080 Ti kb. 6x gyorsabb, mint az 1080 Ti ilyen felhasználás mellett).
Amúgy a Vega memória-sávszéllben jelentősen lemarad a 2080Ti-től (484 GB/s vs 616 GB/s), inkább az 1080 Ti szintjén van. -
nkmedve
őstag
Akik ezzel foglalkoznak azok már legalább 30 éve tudják, hogy ez a jövő, ez soha nem is volt a kérdéses. A kérdés inkább csak az volt, hogy mennyire távoli jövő. Nem túl rég bármiféle valós idejű RT erősen sci-fi kategóriának számított.
Nyilván időbe fog telni amíg az RT kinövi magát és többmindenre lesz használva, de a lényeg, hogy itt van és opcionálisan használhatják akik valami újdonságot akarnak (szerencsére nem kötelező, és nem kompetitív multiplayer mellett kell próbálgatni). Az, hogy már most, első generációs hardveren FullHD-ben vagy QHD-ben megy, nem kis megvalósítás.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- MSI Gaming X Trio 3060
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- HP OMEN MAX 16T-AH000 - Ultra 9 275HX, 32GB, 1TB SSD, NVIDIA RTX 5090
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HP Rack szerverek és tartozékok egyben vagy külön-külön
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest