Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gerner1

    nagyúr

    válasz oroszkrisz #40764 üzenetére

    Ne haragudj, de azt te magad is láthatod, hogy ezek nem igazán támasztják meg az aspektusodat.

    - Egy javítás utáni beázás sem azonos eset azzal, amelyik nem volt még szervizben (igen, volt már rá példa, hogy a szervizben nem sikerült valami, ott is emberek dolgoznak).
    - Az S5 példái nem tartoznak ide (IP67), szóval hogy anno, arra mit mondtak valakinek (egy poszt is mindent elbír, akárcsak a papír...), mert ha érdemi keresést végzel az S5 topikban, akkor ott összeszámolva szintén van egy arány, hogy mennyit javítottak "garanciában" (ami akkor is inkább a méltányosság kat. volt) és mennyit utasítottak el.
    - chubby206 esete említését nem értem, mert nem is hivatalos szerviz amiről ír, ráadásul zsebből fizette azt, amit cseréltett (az övé nem beázásos eset...), szóval nem tudom milyen "sok beázásról van infója" van (?) erről úgy, hogy az a te esetedre releváns …
    - Igazából egy leejtés miatti üveg repedés után keletkezett "beázás" javítása is jól érzékelhetően inkább a méltányosság halmaza lehetett, miután jól láthatóan maga a poszt írója jegyzi meg, hogy temérdek Samsung termék volt a nevére regisztrálva...
    - Az utolsó általad említett pedig, jól példázza mindazt, amiről eddig is szó volt: beázás = garanciavesztés.

    Eddig is próbáltalak valós információkkal segíteni, szóval nem kötekedésből, de én itt (⇑) (nyilván az én fogyatékosságom) egyikben sem látom/érzékelem, hogy valaki a veled történt körülményekhez legalább erősen konvergáló hasonlósággal írt volna, és megállna az, hogy ha nehezen is de egyértelműen "a garancia" égisze alatt javították volna a beázott készüléket, és nem méltányosságból, vagy saját zsebre, vagy biztosításra, stb..

    Nyilván, még mindig a történtek miatti "keserűség" is jelen van, de ez nem ok arra, hogy kínos helyzetbe hozza magát az ember. Mi, tiszta lelki ismerettel, nem mondhatunk mást, mint ami a realitás. Többségünk ezért sem "bólogatott" veled együtt, melletted, stb mert nem hitegethetünk hamis illúziókkal, rendkívüli kivételre való jelentős eséllyel, stb.. Nincsen okosba "megoldó mondat", se tel szám, se név, stb..
    A bevizsgálási díjat ……... ⇒inkább már privátban, mert nem jó ez a "vektor" ...

  • gerner1

    nagyúr

    válasz oroszkrisz #40762 üzenetére

    Ezekre, itt, szinte mindre találhattál választ, ha kerestél.
    Én nem tudok olyanról itt, akinek mégis cserélték volna ( más topikokban sem...), szóval se könnyedén, se nehezen nem cserélték senkinek sem. Én 1 valakiről tudok (szóval nem zárom a tudatlanságom lehetőségét) a másik topikban, akinek méltányosságból javították, de eleve más "megközelítéssel" indította az ügyét. Az összes többiről az található, hogy végül zsebből fizette, vagy készülékbiztosításra, vagy valamilyen más biztosítása fedezte (vagy színezte a "történetét").

    De, mivel leírásod alapján kerestél a topikban, láthatod hogy nem újkeletű a dolog, ismerjük, és konstatálhattad azt is, hogy a kérdéses szrvizponttal kapcsolatban számos pozitív poszt is van.... - Akárcsak a Samsung, és a szervizek megközelítését is a témában. Nem véletlenül vam benne ez is évek óta, az Összefoglalóban...

    Hidd el, én is pontosan tudom, hogy mennyire kellemetlen ez, mert a rokonságomban nekem is volt, aki hasonló képpen járt. Pedig, még figyelmeztettem is előre a lehetséges kockázatokra. Az eredmény az lett, hogy én lettem ama " ... -t a falra festő" + mindenféle g...i + közel ~1év mosolyszünet...

    Amennyiben biztos vagy az "igazadban", akkor tedd amit tenned kell. Opció az is hogy beadod másik szervizbe, és kéred a nyomáspróbázást is, ahogy azt már más javasolta.
    Szerintem, ha igazolni tudsz sok más Samsung terméket amelyeket korábban regisztráltál, akkor van esélyed méltányosságra, ha a vizsgálat is azt állapítaná meg, hogy túlterhelés okozhatta ( merthogy a tömörségi teszten "átment" a készülék..).

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz oroszkrisz #40756 üzenetére

    Ha pl. beleugrasz a vízbe, mobillal a kezedben, máris nagyobb nyomás érheti a telefont, mint amire az IP68 ad igazolást. Nem állítom, hogy te ezt tetted, ez csak egy példa volt. Volt itt a fórumon nem egy olyan fórumozó is, aki élményfűrdőbe vitte a telefonját, aztán persze nem sokáig bírta a készülék. Pont azért nem annak garanciát a vízállóságra, mert nem lehet bizonyítani, hogy a körülmények valóban megfeleltek az IP68-nak, vagy nem. Mi van, ha valaki 2-3 méterre is lemerül vele a vízbe, aztán garanciáztatni akarja beázás miatt, és azt mondja, hogy csak fél méter mély medencébe vitte be? Félre ne értsd, nem rágalmazlak semmivel, hogy ilyet tettél volna, ezek csak példák volták, hogy miért nem lehet garanciát adni erre.

  • gerner1

    nagyúr

    válasz oroszkrisz #40756 üzenetére

    Az IP68 -ból a 8-as azt jelöli, hogy 1-3 m közötti mélységben, édesvízben, 30 percig ellenáll a hidrosztatikai nyomásnak, azzal a kiegészítéssel, hogy a megadott tartományban a gyártó határozza meg azt az értéket, amelyre hitelesít.
    Ez, az S7 esetében 1,5m.

    Ezen a mélységen van egy nyomásértéke a vízoszlopnak, és tulajdonképpen ez az, amelynek a készülék ellenáll.

    Ez a nyomásérték könnyedén elérhető úgy is, hogy a készülékház valamely nyílását (usb-port, minijack, hangszórók, mic, stb) éri ilyen víznyomás, például fröcsögő víz egy zuhanyfejből, vagy egy medencében a mellém detonáló jófej cimbora által keltett nagysebességű -és ez által nagy nyomású- vízfröccs. Tehát, könnyedén túlterhelhető úgy is, hogy kvázi vízbe se merítem (a hagyományos értelemben..).
    Aztán lehetne sorolni a végtelenségig a lehetséges kombinációkat, és pont ez az amiért nincsen minden lehetőség felsorolva. Továbbá, azért is így van meghatározva, mert ez életszerűbb, mint az hogy mondjuk odaírnák, hogy X/Y pascal, vagy Bar nyomásig értendő az IP68, hiszen ilyet mérni képes műszert sem viszünk magunkkal.
    Helyette, a józan észre alapoz, és véletlenül sem reklámoz, sugall olyasmit, ami ezzel kapcsolatosan már a sport célú felhasználás kategóriája.
    Tehát, ha én nem vagyok kellően körültekintő, vagy tájékozatlan / figyelmetlen vagyok, vagy direkt teszem ki kockázatnak a készüléket, stb,stb ... - ezek szerintem sem a gyártó felelőssége, mindegy hogy melyikről van szó.

    Úgy gondolom, hogy az évek alatt több mint elégszer merült már fel ez a problémakör mindkét topikban, és generált már most is annyi OFF -ot, amely elérte a tolerálható határt.
    A konklúzió mindig ugyan az marad, mert a beázás garancia vesztést eredményező esemény. A gyártó, az alkalmazott technológiája okán (LID érzékelők a készülékben, zárt ISO a szervizekben,stb) bizonyítani tudja, hogy a készülék, a közzétett, hitelesített értéken felül lett terhelve, amely a beázást/meghibásodást eredményezte. Ezeken felül, ez az érték mindig alacsonyabb, mint az elméleti maximum.

    Arra kérek mindenkit, hogy a jogi dolgokkal kapcsolatos gondolatokat próáljuk a megfelelő topikba terelni, ott amúgy is nagyobb eséllyel vannak jelen olyanok, akik jogi szakterülete is ez, mint itt... Köszönöm👍

  • kutyek

    senior tag

    válasz oroszkrisz #40756 üzenetére

    Kérj saját költségre nyomáspróbát. Ha a készüléken nincs külsérelmi nyom, mechanikai defekt, és az első évben vagy (jótállás), és a készülék elhasal a nyomáspróbán, akkor _szerintem_ ragaszkodj hozzá, hogy az IP68 képességet jótállás keretében állítsák helyre. Viszont ha ezt megteszik, akkor azzal elismerik, hogy a készülék rendeltetésszerű használat során is ugyanúgy beázhat(ott), ezért a járulékos kárt (beázás) is javítani kellene. Én beleállnék békéltető testületig legalább.
    Persze ha a nyomáspróba OK, akkor egyértelműen user error történt.

  • amoledus

    aktív tag

    válasz oroszkrisz #40748 üzenetére

    Alapból problémás a helyzet mivel a telefon deformálódik pl ráülsz,elejted, vagy kint van hagyva napon forrósodik ne adj Isten tescos autótstöltővel nyírod amitől szintén forró , melegből ki a mínuszokba télen stb. Ilyen esetben a ragasztás itt ott elenged, ezzel nincs mit tenni ,ezt utólag senki nem tudja bizonyítani,hogy megtörtént e vagy sem a telefonok használati utasításában is le van írva pl 2-35fok közt ajánlott használni, arra nem vállalhat garanciát a gyártó ,hogy vagy betartja az user a dolgokat vagy nem . Pl. Sony tulajokkal nagyon nehéz volt megértetni,hogy nem vízálló a telefon a nyeklő-nyakló kerettel hajolva meg végképp z3 z5 compactok stb. Szervizesként sok ilyen esetet hallottam,volt aki elkezdett mindenhová járkálni majd bevizsgálták a készüléket és 99% user hiba volt márkától függetlenül,képtelenség ,hogy 2évig ne ejtsd le ne ülj rá ne feszítsd meg a tömítéseknél jack-sim-usb ,megfelelő hőmérsékelt stb. Jaaa és az se árt ha nem ablakmosóval van takarítva a telefon 2naponta -nemrég dicsekedett egyik ázott telefonos ügyfél :)

    (bár önmagában hülyeség ez az egész vízállóság a telefonok nagy része csak cseppálló)

  • Seraph 16

    őstag

    válasz oroszkrisz #40742 üzenetére

    Nem akarok erről mélyebben vitatkozni, mert nem ezzel foglalkozom, de elég gyorsan tudhatják azt bizonyítani, hogy az eladás előtt a leírt teszt megtörtént, és jó volt, illetve rendeltetésszerű használat mellett ez nem változhat, azaz külső behatás, pl. nagyobb nyomás, leesés, stb. okozta a bajt. Ilyenről találkoztam precedenssel). Ill. az előbb el is felejtettem, amit ollie írt, az utolsó mondat is védi őket.
    Ha gondolod, beszélj egy jogásszal, vagy kérdezz rá egy jogi fórumon, hátha tudnak is segíteni.

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz oroszkrisz #40742 üzenetére

    A jótállás nem vonatkozik a vízállóságra. Amúgy a szigetelés éppen öregszik, így az is teljesen normális, hogy egyik évben még jó, a másikban már nem. Az IP 68 meg kizárólag tiszta, édesvízre vonatkozik. Továbbá az általad betett oldalon is ott van, hogy nem áll ellen a készülék minden esetben.

  • Seraph 16

    őstag

    válasz oroszkrisz #40739 üzenetére

    Szubjektív és nem is teljeskörű utánajárás alapján az adott szabványról, de mégis kis tapasztalattal hasonló témákban:
    A honlapja állítása talán támadható, mivel messze nem ad teljes tájékoztatást arról, hogy mit szabad, és mit nem az IP 68 - as készülékekkel.
    A másik oldalról sajnos neked kell bizonyítani, hogy a szabványnak megfelelő használat során romlott el, biztosan nem vitted mélyebbre a megengedettnél, stb.. Bár nem ismerem a szabványt pontosan az útmutató a nemzetközi szabványra hivatkozik, ami gyors keresés alapján tiszta vizet emleget. Nem olvastam, de azt is érdemes megnézni, hogy mozgatható - e a vízben, vagy csak pihenhet ott (más a nyomás, ami ráhat). Szóval az gondolom, hogy nem teljesen tisztességes, hogy a Samsung vízállóságát hangsúlyozza, de nehéz ügy bármit kezdeni vele.

  • kutga

    félisten

    válasz oroszkrisz #40739 üzenetére

    Az én véleményem, ami jelen esetben nyilván sovány vigasz az, hogy akármivel árulják a telefont, soha nem vinném vízbe.

  • UfoZoli

    aktív tag

    válasz oroszkrisz #37124 üzenetére

    Én ezt használom: (igaz MM alatt, de állítólag Nougat-on is működik)
    [link]

    Ugyanakkor hogy ez működni tudjon le kell hozzá tölteni egy másik progit is ami a PDP engine:
    [link]

    Ha mindkettőt letöltötted akkor lehet játszani a dolgok letiltogatásával, de csak okosan, ha rossz dolgot tiltasz le akkor mondjuk lehet nem lesz kezdőképernyő, touchwiz stb.

  • UfoZoli

    aktív tag

    válasz oroszkrisz #37109 üzenetére

    Hát ilyen időben, főleg mondjuk metrón valami vaskos gumis tokban ha bármi megy bekapcsolt kijelzővel melegedni is fog a teló....

  • Kroni1

    veterán

    válasz oroszkrisz #37109 üzenetére

    Nekem pont A5-ön voltak túlhevülések beragadt app-al, amik pikpakk leszívták az akksit. Az S7-en is tapasztaltam régebben valami ilyesmit de az régebben volt pár alkalommal, nálam stabil lassan 1.5 éve, és az OREO-val sincs bajom, igaz fb-t meg ilyesmit nem használok...

  • UfoZoli

    aktív tag

    válasz oroszkrisz #37101 üzenetére

    Hát a factory reset-es megoldást anno még Galaxy Alpha-n játszottam meg, mikor feldobta 4.4.2-re hogy van 5-ös verzió. Ott működött a sim kártya kivesz és wifi-re sem csatlakozol megoldás, aztán mindent átugratva az első konfigurációnál beállításokban letiltani a keresést és frissítést.

    S7-en anno elkövettem azt a hibát hogy nyomogattam én is folyamatosan a szoftverfrissítés keresést, aztán mikor megjelent az első 7-es droid, s jötek a negatív észrevételek eldöntöttem hogy utolsó 6-on maradok.
    Persze az értesítési sávban ott maradt a nyilas mobil ikon, meg belépve a beállítások menübe arcomba tolt egy fél kijelzős értesítőt, hogy frissítsek, vagy halasszam el.

    PDP-vel ki lehet írtani hogy ne jelenjen meg sem az értesítési sávban az ikon sem a beállítások menü alatt az értesítő.
    Ehhez ha jól emlékszem 3-4 package-et kellett tiltanom.
    Volt egy rövid átmeneti időszak a Note7 botrány környékén, mikor ezeket a csomagokat nem lehetett tiltani, de az új verziókban már újból lehet.
    Az pedig hülyeség hogy a PDP appok-hoz root jog kéne.
    Az én telóm gyári független XEH romos mindenféle ODIN-os bűvészkedés nélkül, s működik faszán. Igaz én megvettem a pro verziót. De az alapnak is tudniakell, bár lehet azzal ilyen rendszer dolgokat nem fogsz tudni tiltani.

  • UfoZoli

    aktív tag

    válasz oroszkrisz #37044 üzenetére

    Vagy FR-t csinálsz úgy hogy nem csatlakozol wifi-hez s nincs benne s im kártya, vagy PDP-vel a megfelelő csomagokat letiltod, s a beállítások menüt se fogja beszemetelnei hogy frissíts...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés