Hirdetés
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Aksi gyártókapacitás más számára se hullik alá az égből, és ki kell fejleszteni/építeni, csak nyilván nagyobb gyártónál erre van tartalék (kivéve VW
), ami a Tesla esetén befektetői hitelezés, és a türelem a végét járja.
Az a mennyiség amit amúgy gyártanak brutálisan alacsony. S-ből 40e darab/év X-ből 30e db/év nem olyan mennyiség ami bármilyen formában is gazdaságos lenne, még ha magán a kocsin valamennyi nyereség is van.
A Model 3 néz ki a nagy dobásnak(eddig 50e/év, és talán 100e fölé is mehet), de az az erőfeszítés amibe kerül a gyártás felfuttatása gyakorlatilag beleroppan a cég, mind pénzügyileg, mind személyzetileg(nagyon sok vezető ment el mostanában). Emiatt már SW-ben is kezdenek elmaradni, és az önvezetés miatti problémák csak fokozódni fognak. (Ja igen a gonosz olajlobbi itt is.)
Remélem túlélik de a jelenlegi helyzet nem túl fényes. -
Ha reggel mész este hazajössz az villám kiruccanás még ha két óra oda és két óra vissza az út akkor is.
2018-ban úgy gondolom joggal elvárható egy tízmillió forintos új autótól egy minimum ötszáz kilométeres valós hatótáv teljesen mindegy, hogy mi hajtja. Még egy városi kisautóról esetében is. Az év vicce, hogy egy városi kisautó elég ha elmegy háromszáz kilométert egy töltéssel vagy tankolással mert úgy sem mennek velük többet. A francokat nem. Több tízezer háztartásban egy városi kisautó az egyetlen jármű és lám azzal mennek nyaralni és rokonnézőbe akár az ország túlsó felébe karácsonykor, húsvétkor, akármikor.
A nyolc fős kőművesbrigádot sem tudom minek kevered ide én egy 1-2 gyerekes családról beszéltem aki hétvégén kiszabadulna a pesti betondzsungelből egy napra. Merthogy van ám élet a közvetlen lakókörnyezetünkön túl is. Az pedig különösen vicces, hogy ha ezzel a villanycsodával januárban a mínusz tíz fokban messzebbre kell menni nyolcvan-száz kilométernél akkor töltés nélkül esélyes, hogy a hazaúton úgy megáll mint a szög és a segged befagy mire odaér az autómentő vagy egy ismerős aki hazahúz. Egy benzines autót nem kell húzgálni sem trélerezni ha kifogy a nafta. Leintesz egy arra járó taxist, felhívod autóklubot vagy egy ismerősödet, visznek neked üzemanyagot és saját lábán hazamegy az autó. Egy ilyen villanycsoda többek között ezt sem tudja. Ha kifogy az amper onnantól az már nem autó hanem féltégla. -
csongi
veterán
Nem erzem tulzasnak
.
Nem kell nep csoportokat megnevezni. Attol mert valamire nincs konkret bizonyitek, attol meg letezik. A korulmenyek a tortenelem igazolja.
Miutan atall a vilag masik energiahordozora, meg lehet nezni mire megy majd a lobbi.
Ez igy mukodik igy is fog. A vagyon birtoklasa felulir sok mindent. 600 loeros 5 ezer ccm-es auto kell a nepnek?
Adunk, vigyetek minden rendben!!
Nyitott ablaknal klimazni ? semmi baj, olcso az aram csak hajra.
Nekunk reszvenyeseknek rohadt jo, mert van fogyasztas,,, dol a le, olle!!
Ez egyszeru penz. A ko olajban volt van a gazdasag bekjoja.
Anelkul gyorsan kipusztulna az emeberiseg fele.
Meg a vagomarha hus az uzlet polcan a koolaj korul forog.A koolaj tortenelme tokeletesen bemutatja mi zajlott le.
Megint.
Elotte mas nyersanyagok voltak az ertekek. Akkor meg az energia mint mozgato fogalom jelen sem volt.
Nem kell osszeeskuves elmelet. Ez az emberi termeszet. -
cinemazealot
addikt
A szimpla valóságot (és ezt veheted konkrétumnak is) az olajért vívott háborúk írják, amikben hatalmas pénz van, így pedig van értelme hagyni lassú tűzön rotyogni a technológia fejlesztését, a konkurenciát pedig szép lassan elfojtani.
Belső égésű motoros autók ~150 éve vannak. Az elektronika elmúlt pár évtizedes ugrásszerű fejlődését látva pedig valahogy nehezen tudom elhinni, hogy ha nem lenne olaj lobbi, akkor az elektromos meghajtás fejlesztése (és a velejárók, mint energia tárolás) már nem járna korszakokkal előrébb. Bizonyítani sajnos nem tudom, mert ez egy párhuzamos univerzum története, de feltételezem, hogy ha iszonyú pénzek lettek volna anno a ferritgyűrűs memóriákban, akkor még ma is oldalkocsis motorkerékpárral hurcolásznánk az MP3 lejátszóinkat.
-
Plasticbomb
addikt
Nem akarok beleugatni a vitatok nagyreszebe, de: amit adott idopillanatban te megtermelsz, es adott kornyezetben el is hasznalnak, s kozben a szolgaltato is termel ugyanannyi (sokkal tobbet a valosagban, de most vegyuk ugy, hogy sok kicsibol lesz egy nagy) energiat, azt a szolgaltato el tudja adni mashova, ha van megfelelo megallapodasa ervenyben mas szolgaltatokkal.
Persze, ez nem ellensulyozza a rendszerre nezve azt, hogy mas idoben meg te is csak veszel ki, de ezt is lehet meg finomitani, pl a kis falra akaszthato tesla akkupakkokkal, ami ugyan pl csak egy ket ejszakara elegendo energia tarolasra tudsz hasznalni, de van ezeknek DYI megfeleloi is, pl HBPowerwall sajat maga epitett otthonra olyan pakkot, ami 3 napra minden fogyasztasat tarolja, es a 18650-es akkuk legtobbje ujrafelhasznalt darab. Szal, ha van idod, turelmed, akkor eleg szepen ki lehet alakitani valami extra nagyot, otthoni meretekben is.
Az eromuvek ki be kapcsolgatasat meg pl egy tesla battery pack (nem hype/fansagbol emlitem a tesla megoldasokat, megha egyebkent igy is nevezhetnem a magam reszerol, inkabb csak azert ezeket emlitem, mert nem jut eszembe mas gyarto neve, aki ilyen vagy hasonlo termekeket kiadott) eleg szepen ki tudja ellensulyozni, lasd amit Ausztraliaban telepitettek, milyen nem vart hatasokat is hozott a rendszerbe, illetve milyen elore nem vart aprosagokat "fedeztek fel". Pl "ki/be" kapcsolasi ido.
Maga a napenergia lehetne minden energia igenyunkre a valasz, legalabbis egy jo ideig, tekintettel arra, hogy maga a nap mekkora energiamennyiseget juttat a foldre, de meg messze vagyunk egy ilyen utopiatol, masreszt egy adott egyenletben cak egy bizonyos pontig ad kielegito valaszt, szoval meg mindig akad olyan helyzetm ahova kellenenek olyan eszkozok, mint pl (stargate fan, sorry) ZPM-ek..........
-
A történet pontosítva.
Németországban az utolsó kettő hónapban termeltek több energiát megújuló energiaforrásból, mint a szénerőművekből. A történethez az is hozzá tartozik, hogy a megtermelt "zöld" energia nagy része szélerőművekből származik. Ezek energia legnagyobb részét a tengerre telepített szélerőművekben termelik meg. A napenergia hasznosítására ma már nincs állami támogatás Németországban. A többlet energia akkor termelődik meg, amikor nincs rá szükség. A fogyasztás akkor jelentkezik, amikor amúgy is magasabb a fogyasztás. Az energia termelő cégeknek ez nem üzlet. Ha Spanyolországba telepítenek saját naperőmű telepet, az optimálisabb időpontban termelik meg az energiát.
A napenergia tárolására több módszer is létezik. Közös tulajdonságuk, hogy nagy befektetés árán, kevés energiát képesek tárolni.
A valóban hatékony megoldást egy bajor-kínai együttműködés hozhatja el. a teljesen önellátó rendszer kiépítésén dolgoznak. Ma ott tartanak, hogy a mosó- és mosogatógép akkor indul, ha van elég tartalék energia. De folyamatosan képesek a minimális energiaellátást biztosítani, családi ház méretben. Még télen is. Legfeljebb a mosással és autó töltéssel van gond.
De ez sem lesz megoldás a városok önellátására. -
Geller72
veterán
Nem tudom. Ez pl 2013-as adat. Igaz, nem éves, hanem csak egy adott időre vonatkozik..
Ez mondjuk 2018-as számokat tartalmaz, igaz, itt nincs arány, hanem igen komoly számok..
"Az idei év első négy hónapjában Németország összesen 10,1 milliárd kilowattóra napenergiát termelt. Ez rekordnak számít. Victoria Ossadnik, az E.on Energie Deutschland szóvivője közölte, hogy ez az előző esztendő hasonló időszakához képest több mint 7 százalékos, míg 2016 első négy hónapjához képest közel 25 százalékos növekedést jelent."Azért az sem semmi, hogy míg 2013-ban 1.1-1.4 millió telepített napelem volt, addigra ma 16 millió felett van ez a szám. Sok mindent mondhatsz rá, de azt nem hogy elhanyagolható. Tisztában vagyok azzal, hogy még egy darabig nem tudja kiváltani a fosszilis jellegű termelést, nem élek burokban, most is éppen egy atomerőműben dolgozom. De nem bánnám, ha kis országunk focibuzi vezetői nem csak a "szotyiszacskóig" látnának. (Bár ha azt nézem, hogy épp most szavaztak meg maguknak +200 ezret, miközben a közmunkás bér meg all in ~62k, akkor nagy reményeim nincsenek. Eddig sem voltak).
-
vicze
félisten
Feleslegesen küzdesz.
Képtelenek elvonatkoztatni 1db házon lévő napelemtől, és 10, 100, 300 millió emberre skálázni és fosszilis nélkül gondolkodni már képtelenek.
Abba, hogy az elektromos autók megháromszrozzák az áram fogyasztást meg végképp nem gondol senki.Németországban 30%-kal nőt a fosszilis energia fogyasztás, mert kapcsolgatják le az atomrektorjaikat, és a naplemente eddig ennek csak a 10%-át pótolják, iszonyatos mennyiségű pénzből.
Az a hülyeség hogy az áram fele napból jön, onnan ered, hogy volt egy pár óra mikor egy szép napos napon ez megesett és jól széthírezték. A valóságban meg éves szinten a 7% marad és még legnagyobb napelem felhasználó Kalifornia is 10%-ot tudott elérni, úgy hogy szintén növelték a fosszilis fogyasztásukat a valóságban. -
Ijk
nagyúr
Persze hogy háztartási szintről van szó, a nyári többletenergiát amit a házak napelemei termelnek röhögve benyeli a hálózat napközben. Összesen meg annyi áramot termelsz egy év alatt amennyit fogyasztasz. Szerintem a teljes termelés 20-30%-nál soha nem fog többet adni a napenergia.
Nyilván ahol vannak hegyek lehet tárolni az energiát víz szivattyúzással amit napenergiából termelnek. Itthon nyilván ez nem működik. -
Geller72
veterán
"Egyébként az se működik, hogy elteszed a tavaly nyári áramot januárra"
-Mert?
Ha nem is ebben a formában, de fordítottan simán megoldható, ahogy leírtam. Előre fogyasztod el télen, majd az utána következő évben termeled meg. Addig negatívban vagy a szolgáltatónál, de ez nem számít, mert folyamatosan egyenesbe jössz ha vége a télnek, mivel az áramtermelésed folyamatos. Ez azért is jobb, mert pontosabb tudod, hogy mennyi kWh-val vagy lemaradva, tehát napra pontosan tudod, mennyi az annyi forintban. Ez természetesen ott áll, ahol mondjuk - mint nálam - októberben van az elszámolási időszak. De ez nem számít, mert ezt át lehet ütemezni bármilyen időszakra is. Az számít, hogy éves ciklusokban számolj. És mivel minden évben lesz tél, meg nyár, ezért tök mindegy, hogy mikor van a leolvasás is. És hogy a témához is legyen köze a dolognak, simán meg lehet termelni azt az áramot is, amivel egy ilyen elektromos autót töltesz fel minden nap. Engem inkább az (is) zavar, hogy míg több más helyen, nálunk nem lehet rákötni a rendszerre mini szélőrművet. Pedig igen komolyakat találtam, nem is olyan drágán, elég nagy teljesítményben. Simán vannak olyan rendszerek, ahova csak hozzácsatlakoztatod és beletermeli a rendszerbe azt is. Nekem jól jönne, mert olyan helyen lakom, ahol szinte mindig fúj a szél. Milyen faja lenne már, hogy hozzátenne mondjuk darabonként 600W-ot a rendszerhez akkor is, amikor nincs nap. De nálunk ezt sem lehet csak úgy megcsinálni. -
cinemazealot
addikt
Mennyire befolyásolta vajon ezt a diagramot az a tény, hogy mind lakossági mind közületi szinten egyre terjednek a napelemek, amik termelt energiáját akár helyben fel is használja a fogyasztó, így a MAVIR számításába be sem kerül? Mert ha feltételezzük, hogy egész évben az energia igény állandó, viszont nyáron a napelemek helyben felhasználható (és így a hálózatba be sem kerülő) energiát termelnek, természetes lehet, hogy a VER-ben mérhető nyári fogyasztás kevesebb lesz, mint a téli. Nem?
-
a fogyasztás nem konstans egész évben (se adott napon belül stb.). nem tudom a pontos részleteket, de mintha egy ideje nyáron már eleve magasabb volna, márpedig a többlet igényre kapásból jó a napelem. ettől függetlenül amúgy is mindig ezek az érvek hangzanak el, pedig szerintem sokkal több mozgástér van.
nyáron (+tavasz, ősz) például a phev autómat töltöm a saját napelememről (semmi erőmű, nehogy összekuszálódjon a számítás...), télen meg nem töltöm, megy benzinnel. páff, máris csökkentettem a benzinfogyasztásomat, nem is elhanyagolható mértékben (3 cudar hónapot leszámítva elég jól termelnek azok a napelemek).
de leginkább: majd meglátjuk, hogy a napelem egy marhaság-e és teljes tévút, hogy mindenféle méretben épülnek a hmke-től kezdve a különböző erőművekig... vagy mégsem. mert azért annál evidensebb dolog szerintem kevés van, hogy ha van egy ilyen cuccod, ami karbantartásmentesen termeli az áramot 30-50 évig (párszor cserélsz (javítasz) invertert, nem nagy ügy), akkor valahogy ki köll találni, hogy ezek használhatóak legyenek.
-
nincs igazán erőm ezeket a köröket újra és újra futni. ha télen nem süt (annyit) a nap, akkor logikus, hogy ne napárammal etessük a fogyasztóinkat nyáron sem, mert...
igen, éjszaka nem süt a nap, és télen is alig. ebből tehát az következik, hogy..? mi következik ebből?
a napelem drágasága relatív dolog. a bruttó kisker áron átvett termelést hívhatod támogatásnak, mert az. de ez sem ilyen egyszerű: az az áram elfogy azonnal helyben, a szolgáltatónak meg nem kellett kiszállítania ide a világ végére. ez neki sem rossz. de a napáramban akkor is van ráció, ha nincs is szolgáltató. akkor is, ha éjszaka nem süt a nap. vagy egész télen.
a panelek árcsökkenése ellen fogadni meg lehet, de nem érdemes. olcsóbbak lesznek. sokkal. mellesleg már most is leginkább a kínai panelekre kirótt vámok miatt kerülnek annyiba, amennyibe.
-
jussunk túl azon, hogy éjszaka nem süt a nap. rengeteg fogyasztás nappal történik, és az árazással is lehet ebbe az irányba terelni a népet. a napelem már most sem drága, és hát sokkal olcsóbb is lesz még. az sem baj, ha a napos időszakban "túltermelne", mert az inverter kiveszi az optimális munkapontból és kész.
természetesen kell mellé más energiaforrás is, olyan is, ami nem időszakfüggő, ez így van.
de az egész erőművi kapacitás, és hálózati elosztás is máshogy fog kinézni, mint eddig, nem egy nagy központi izé lesz, ahonnan mindenhova szállítják az áramot.
-
GIJoe
addikt
Mercedes B250e ennyiért használt ilyet vennék inkább...
Ezt a villamos autó kontra erőmű szennyez butaság összehasonlítani, 1 erőműben annyi szűrő leválasztó van, állítom hogy csak az IPPC engedélye van vagy 20 oldal (környezetvédelmi feltételek), meg ugye ezt lehet kontrollálni mérni, míg otthon kiállsz a garázsból, mivel most indítottad be (épp nem effektív) a gyereked mosolyogva tüdőzi le azt a 47 féle káros anyagot, míg sikerül kievickélni az udvarból... és ez a lényeg, majd 40 év statból kiderül, miért vagyunk allergiásak, a megevett szemét kaja miatt is, csak összeadódik...
1 gondolat még a szennyezésről: ugye volt 1 botrány hogy amit neked kiír a kocsi, csúnya átb*szás, az EU kocsik akár 1-2 liter is szépítenek,(ált. ban) a Japó Korea, 1-2 dl, azért brutál nem mind1, na és erre jön rá a csaló dízel és stb, azért ezek összeadódnak szépen vhogy sehol sem olvasom...
Ültem 7 személyes Galaxyba tdci 1,9 motorral 7en ültünk benne sok cuccal 140el vánszorogtunk , 4,1 L írt ki, majd elhiszem x1...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Villanygombóc, vagyis városi, elektromos autó, amivel ki lehet merészkedni ugyan kicsit messzebb is, de nem ott van igazából elemében. Olcsóbb, mint a nagy konkurensek, de egyszerűbb is azoknál.
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- PayPal
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- iPhone topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- ASUS 18W USB ADAPTER
- iKing.Hu - Google Pixel 9 Pro XL - Hazel - Használt, karcmentes
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest