- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Az én ismereteim, tapasztalataim nagyjából ellentétesek. Több egyes (nagyon korai!), kettes Priust ismerek 300-500e km-es futásteljesítménnyel, amikben még egyetlen cellát nem kellett cserélni, és a gazdáik szerint ez a normál, elvárható állapot.
Sajnos már csak a múltban, de volt kifejezetten a Priusok akkumulátoraival is foglalkozó, szakmabeli ismerősöm, aki a szakmai tudása és a belső ismeretei alapján állította, hogy a NiMH Prius-akkukkal sok száz ezer kilométerig egyáltalán nincs probléma (mert az egész rendszer élettartamra van tervezve), de ő a Plusok, PligInek lítiumakkujaitól egy kicsit tart, azoknak lehetnek problémáik, de még bizonyíthatnak.
Akkoriban még nekem is több emlékem volt az akkutechnikáról, és nagyjából értettem, amit mond, érdekes volt és ésszerű -- ami nem csoda, hiszen a ő ebben tényleg nagy koponya volt.
Mellesleg mindez teljesen megegyezett azzal, amit pár évvel korábban az akkumulátorgyári főmérnök mondott, úgyhogy azért lehet benne valami.Mindez szerintem egyébként nem mond ellent az Általad linkelt cikknek.
A Leafekről csak annyit tudok, hogy állt egy félbevágva az egyetemen, meg tetszik is.
És persze, minden akku degradálódik, de nem mindegy, hogy mennyire -- illetve, hogy ezt mennyire hagyjuk.
A 83-as 1500-as Zsigulink 12 évet biztosan elment a gyári akkumulátorával, és bár nem indítóakkuként, de én is használok 17 évek ólom autóakkut és 14 éves NiMH AA-kat. (A Prius akkuinak a titka egyébként a szakik állítása szerint az okos menedzsmenten túl még az, hogy nem teljesen zártak a cellák, ami nagyon jó nekik -- ha jól emlékszem, de tényleg régen volt.)Egyébként az az érzésem, hogy mindettől függetlenül egyetértünk.
MaCS
UI: Ja, sima hibrid Amperákat nézegetett, de szerintem azért az is jelent valamit, hogy abban sem halnak az akkuk.
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
csongi
veterán
Bizony!
Egy benzinest,dizelt 10 ev alatt siman ki lehet nyirni, es nem lesz benne 100Km.
De akar lehet vele menni 5-600k is, es meg fitt allapotba van. .
Ezt mondom folyamatosan. Hiaba hasonlitgatjuk a gyari adatokat es szorozzuk fel xezer km-el, az egy rossz, fals adat.
Annyi mimdentol fugg egy belso egesu motor teljesitmenye es karosanyag kibocsajtasa, azt az autosok 95%a el sem tudja kepzelni.
Egy hanyagabb levegoszuro csere mar sok liter pluszt jelent 1000km-en ami fel sem tunik. Illetve eg, tokeletlenebb egest eredmenyez.
Kis hazank utjain durvan megszaporodtak a csillogo, de egy iFAT megszenyenito dizel xarok.
Es biztosra veszem, hogy, evente jo ha 10-15 ezret mennek vele.
Folyamatosan az a nyavikolas, hogy a hatotavok rovidek.
Mikozben bevallani nem merik, hogy nincs ra penz.
Nekem sincs penzem uj autora, es hitelt sem veszek fel ra.
De akkor is ez a jovo. Es ha picit is scifi oldalrol kozelitjuk meg, konnyen lehet 60 ev mulva mar az akkumlator a mult lesz, es teljesen mas modon nyerunk energiat.
Vagy elektromos hajtas, vagy 120Le 100Km/1dcl uzemanyag.
Nincs mas ut. A jelenlegi a pokolba vezet, ha ezt az energia felhasznalasi hatekonysagot folytatjuk, a novekvo igenyek kiszolgalassa mellett.[ Szerkesztve ]
-
L3zl13
nagyúr
Az Opeles cikk kb azt jelenti, hogy a GM minimalizálni akarja a garanciális cserék számát, és kijelenti, hogy 40% még határon belül van a garanciaidő végéig. Ez nem jelenti azt, hogy ez a jellemző érték.
Ez kb olyan lehet, mint hogy egy benzines autó könyvében leírják, hogy 0,5 l olaj fogyás 1000km-en normális.A prius-os cikkben leírják, hogy 100k mérföld a gari, és hogy hamarosan (a cikk írásának idején) sok gariból kifutott Prius lesz. Egy szót nem ejt arról, hogy jellemző lenne, hogy 100k mérföld után meghaljanak az akksik.
A Leaf-es akksis hír az egyetlen ahol tényleges problámáról írnak. De ez meg, ha ilyen ütemben megy akkor valószínűleg garanciálisan cserélve lesz az autókban. Ha így lesz, akkor tulajdonképpen lesz egy új akksi a kocsiban pár év múlva. Akár még jól is járhat a tulaj.
Aki hülye, haljon meg!
-
HÁZIGAZDA
ez sem ilyen egyszerű, mert mondjuk:
- családi házban laksz
- napelemed van
- van valami házi aksidinnentől a házi aksid megtöltöd nap közben, este meg át a kocsiba. sőt, a házi aksi lehet akár villanyautó aksi stb. nyilván ez egy rétegnek lenne csak megoldás (mert például panelben nehéz ilyet játszani), de azért a megújulókban rengeteg fantázia van.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
axioma
veterán
Konkretan 300e-nel vettuk a prius I-et, akkor kezdett halni az akku, 2 ev alatt kicserelgettunk 1-2 darabosaval annyit, hogy tavaly belement egy 2-es priusbol bontott. Elottunk biztos hogy 4 evig munkaba jarni hasznaltak (Bp-re), korabbi infonk nincs. Igy is megerte, me'g tuti elmegy tovabbi 3-4 evet. Ha nem lenne benne palya, akkor siman 5 alatti fogyasztassal.
-
axioma
veterán
En arra a beszelgetesre reagaltam, hogy 100e-nel dobhatod ki. Ja es ez 2001-es technologia, nem mai...
Amugy meg szivesen vennek zold rendszamost (masodiknak, agglobol varosba, kicsit, otthon garazsban toltheto bar napelem nincs), tenyleg csak a beruhazas nagysaga tart vissza amig meg tudom oldani mashogy. -
félisten
Csak lassabban, ha jól tervezett a rendszer.
Éppen ma (a legutóbbi pengeváltásunk okán) megkérdeztem egy Prius 2-es taxist, hogy hogy áll akkuval. Azt mondta, hogy 480e km, és fáradásnak semmi jele.
Amúgy amiben komoly értelmét látom a villanyautónak, az a városi közlekedés, ahol már önmagában az hatalmas előny, hogy a kibocsátást kivisszük milliónyi ember életteréből, és mellesleg jelentősen csökkentjük a zajt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dabadab
titán
"A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente"
Ez így ebben a formában teljesen értelmetlen, mert ez semmit nem mond a gyártási költségekről.
A Tesla azért van mínuszban, mert ezerrel költ termékfejlesztésre meg a gyártókapacitás felépítésére. Ha ezt nem csinálná, akkor az S-ekből meg az X-ekből simán lehetne pluszban.
Az persze igaz, hogy az elektromos autó azért drága, mert drága a Li-Ion (meg az összes többi szóba jöhető alternatíva is), nem pedig valami mesterséges árkartell miatt.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fűnyíró topik
- EAFC 24
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia