Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    válasz SkyLine3000 #9 üzenetére

    Nah azert tulzasokba ne essunk. 1perc alatt teli tankolod nullarol a tankot? Kifizeted a szamlat, es tavozol a kutrol? :D

    Mas:
    Jo lenne ha a multimedia navigacio es mas egyeb dolgot akar a tolato kamerat is az jelenithetne meg.
    Biztosan tobb extra funkciot kaphatna egy auto, es kedvezobb lenne az ara.
    Tuti nem lenne konnyu, de nem is lehetetlen kuldetes.:)

  • csongi

    veterán

    válasz waveson #53 üzenetére

    :D
    Kivancsi lennek skyline mikor csereltette ki a TDI-n a kipufogo rendszert?

  • csongi

    veterán

    válasz vicze #72 üzenetére

    Bizony!
    Egy benzinest,dizelt 10 ev alatt siman ki lehet nyirni, es nem lesz benne 100Km.
    De akar lehet vele menni 5-600k is, es meg fitt allapotba van. :).
    Ezt mondom folyamatosan. Hiaba hasonlitgatjuk a gyari adatokat es szorozzuk fel xezer km-el, az egy rossz, fals adat.
    Annyi mimdentol fugg egy belso egesu motor teljesitmenye es karosanyag kibocsajtasa, azt az autosok 95%a el sem tudja kepzelni.
    Egy hanyagabb levegoszuro csere mar sok liter pluszt jelent 1000km-en ami fel sem tunik. Illetve eg, tokeletlenebb egest eredmenyez.
    Kis hazank utjain durvan megszaporodtak a csillogo, de egy iFAT megszenyenito dizel xarok.
    Es biztosra veszem, hogy, evente jo ha 10-15 ezret mennek vele.
    Folyamatosan az a nyavikolas, hogy a hatotavok rovidek.
    Mikozben bevallani nem merik, hogy nincs ra penz.
    Nekem sincs penzem uj autora, es hitelt sem veszek fel ra.
    De akkor is ez a jovo. Es ha picit is scifi oldalrol kozelitjuk meg, konnyen lehet 60 ev mulva mar az akkumlator a mult lesz, es teljesen mas modon nyerunk energiat.
    Vagy elektromos hajtas, vagy 120Le 100Km/1dcl uzemanyag.
    Nincs mas ut. A jelenlegi a pokolba vezet, ha ezt az energia felhasznalasi hatekonysagot folytatjuk, a novekvo igenyek kiszolgalassa mellett.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    A nap mindig süt:) Legfeljebb árnyékban van, vagy elfordulunk tőle.
    A föld egyik felét mindig süti.
    És ismét az energia hasznosítása pontjához jutunk vissza. Ha sikerül nappali órákban annyi energiát kivonni, hogy az éjszakai órákra is elegendő legyen, máris jobb.
    Az az energia a rendelkezésünkre áll, és brutális potenciál van benne, csak el kell érni, hogy fel is tudjuk használni. Ezért kellenek a próbálkozások, mert abból lesz tapasztalat, és szüli a jobb termékeket.
    Addig volt a téli energia igény magasabb amíg volt téli hőmérséklet, ergó tartós mínuszok.
    A klíma változás már itt is kimutatható, a klímák nyáron hozzák a téli energia igényt. Időszakonként meg is ugorják azt.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Hieronymus #86 üzenetére

    "Egy euró 6 benzin motor alig tol ki részecske szennyezést a motorból. Az euró 4 követelményeit teljesítő dízel motor alig szennyez. Az 5-6 még kevésbé tolja a kormot."
    Meddig tudja ezeket az alig kormolos ertekeket produkalni?
    Tenyleg erthetetlen? A gyari adatok egy szoftver hiba miatt is modosulhatnak es lehet eszre sem veszi a tulaj.
    5evig meg sem meri senki ezeket.
    A masik, hogy a benzinesek igaz nem kormolnak, de az olajat megszik, es a varosi autoknal mindegyiknel jelen van. Az uj autoknal is!!!.

    Napenergia:
    Nem Magyarorszag a Vilag. Megis jol alkalmazhato, mivel magas a napsuteses orak szama. Sokkal jobb helyzetben vagyunk a nyugati szomszedoknal itt megsem jo. :). Eljen!! Szamos olyan foldrajzi hely van ahol szinte teljesen zavartalan a napsutes. Illetve folyanak a kiserltek a foldi palyan keringo napelemekkel. Ott nem lesz gond a napsutessel. :).
    A jelenlegi panelek csak egy allpot. Valamikor A szamitogep egy szobaba fert el..... ebbe a fejlodesi folyamatba kell gondolkozni.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    Nekem ezek lobbi szintu "kutatasok"
    Amit az egyik oldalon felgoznak ellenervnek, a masik oldalon nem jelenik meg, semilyen formaban.

    1.Nem hiszem el, hogy 100km-hez tartozo elektromos aram eloallitasa es felhasznalasa tobb kornyezet szennyezessel jarna, mint ugyanennyi km megtetelehez szugseges uzemanyag.
    1. Akupakk.
    Jelenleg ez legnagyobb gondja az elektromos autonak a vissza marado alkatreszekbol.
    A belso egesu autoknal miert nem szamolnak az eletuk alatt elhasznalt alkatreszekkel olajokkal?
    Azok jonnek a Vilagurbol keszen?
    Csak egy pelda. A robogomhoz kell egy alkatresz. Egyenesen Japanbol jon. Egy 2kg-os Vasdarab. Semmi massal nem lehet kivaltani. Nahy egy ilyen csere mekkora terheles a kornyezetre? Es hanyszor fordul elo naponta az eset?

    Konkretan lobbi es penz kerdese.
    A kornyezet tudatossag nagyin fontos, es torekszem ra.
    Viszont egy csomo minden fent dol el vezetoi szinten.
    A torvenyeknek es a penzvilag erdekeinek is ez kellene eloterbe kerulnie. Sok kicsi sokra megy, ez igaz.
    De ezt egy uj torvennyel szabalyozassal siman semmisse teszik, mert olyan iranyba kenyszeritenek.
    Csak egy pelda.
    WW illetve a korabbi ki nem derult simlik az autogyartas vilagaban. Minden dontes kimutathato lenne a szennyezesekben. Pozitivan es negativan is.
    Ezek az elektromos fejlesztesek mostoha modon voltak kezelve. A beveteleknek csak morzsajat fektettek bele.
    Irhatnak konkret szamokat, x miliard x ev alatt. De a beveteleknek akkor is csupan 0. vagy 1-2 % at erne el.
    A koolaj amire az uzleti alapok fekszenek.

    Arak. Persze, hogy dragabb. Nem ez a fo eladasi vonal. Es addig nem is lesz olcsobb, amig ezt az arat megfizetik, illetve nem erdekuk kedvezobb ar kialakitasa.

    Hatraltatni kell, mivel az autoiparban brutalis embertomeg van.
    Szervizek, alkatreszgyartok, ertekesitesek, adminisztratorok.
    Egy hirtelen valtas rohadt nagy munkanelkuliseget okozna.
    Az autoszerelok gyorsan beadnak a kulcsot. A tovabbkepzesek nem kis feladatot jelentenenek.

    Egy olyan statisztikara is kivancsi lennek, milyen szazalekban oszlik meg kis ccm (1400 alatt) vs nagy ccm(1400felett).
    A karosanyag kibocsajtas. Es nem csak az elegett uzemanyagra ertem.

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #202 üzenetére

    Szvsz.
    A támogatás csupán marketing.
    Akinek van új autóra annyi pénze, annak jól jön, de nem a 1,5M támogatás foga motiválni.
    Egyszerű matek az egész. Egy elektromos autó x millió egy belső égésű y millió.
    Ha y milliód van autóra akkor mindegy mennyi az állami támogatás akkor sem lesz több a zsebedben.
    Ha van x milliód akkor megint mindegy mennyit támogat az állam, ki fogod tudni fizetni.
    Egy termék ára lehet 20.000Ft de szuper kedvezménnyel megkapod 5000Ft-ért.
    Azta mindenit, mennyit spóroltam..
    A termék előállítása 1000 Ft, eladtam 5000Ft-ért. Jól kerestem, miközben szuper jó fej voltam, és elengedtem 15000-et.
    Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?

    A fejlesztések altatva voltak, mert az olaj lobbi erősebb volt. Lásd USA a legfőbb főkolompos.
    Most a kényszer kezdi hajtani az elektromos történetet, csak ilyenkor nyal vissza a fagyi, és az elb@szott 20 évet nem lehet vissza hozni, vagy pikk-pakk bepótolni.
    Akkumlátor ide vagy oda. Maga a probléma az energia tárolás- felhasználás. Ezt már 30 évvel ezelőtt is megmondták, a jövőben nagy problémát fog okozni. nem érdekes, van kőolaj mint a dög, meg van oldva....

    A világon az egyik legnagyobb ágazat a járműipar. A szerviz hálózat pedig nem csupán a Józsibá autószerelőből áll. Ez a hálózat legalább akkora mint a gyártásokban résztvevők száma.
    OEM gyártóktól a kereskedőkön keresztül a villáskulcsot elforgató emberig.
    2008-ba mikor a válság a járműiparon végigsöpört hány°% os volt a létszám leépítés világ szerte?
    Csak gyártó sorokat nézzünk mást ne. Ennek jelentős része a szerelőcsarnokból történő elbocsájtás volt.
    A szervizelési oldalról nem voltak hírek, pedig ők is nagyon megsínylették. OEM alkatrész gyártók, márkaszervizeknél elbocsájtások...stb.
    Ez is benne van és részese az elbaltázott 20 évnek, és szépen hatványozódik.
    Ha ami naptól csak elektromos autók kerülnének ki a gyártósorokról, 5év és kb sok 100 000 embernek kellene át, vagy tovább képeznie magát. Vagy új ágazatot keresnie. Szóval a folyamat túl gyors lenne.
    A folyamat lekezdődött, és a tempót próbálják szabályozni. Meglátjuk mi lesz.
    Az sem kérdés, a légkörben történő változások hamarabb és gyorsabban kezdenek zajlani mint azt jósolták.
    A kapkodás jóra nem vezet, de más egyenlőre nem maradt, az óra ketyeg....
    Ez nem világtörvény csupán az én meglátásom, és véleményem.
    Lemásztunk a fáról, feltaláltuk a kereket, lendületet adtunk neki. Most meg próbálunk felkapaszkodni a kocsira, de egyenlőre úgy tűnik csak loholunk utána és a szerencsén múlik sikerül e úrrá lenni a belendült világunkon.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #204 üzenetére

    Igen.A varazs szo a probalkozas.:), es ez nem volt tul nagy elannal vegezve.
    Ugy erzem, ha Musk nem kezdi el tolni az elektromos mantrat akkor most is ulnenek a kis szekbe azt jonapot. :).
    Amugy egyertelmu, hogy a vegen az uzemeltetesi koltseg emelkedni fog.

    vicze1:
    Lenyelem mas ugysem marad :). A leirtakon nem valtoztat.
    Az arakrol a kerdesek koltoiek voltak.
    Veszteseges lehet jelenleg, de ez atmeneti. A kenyszer fog megoldast szulni sajnos, es nem a tudatossag.
    Most egy atmeneti megoldas az akku kinlodas is.
    Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi.
    Erdekeket hoztak letre az olaj mellett.
    De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni. Banna a fene ha literje 10000Ft lenne. :).
    Az uzemeltetes ettol megfizetheto maradna. Es tudatosan lehetne idot nyerni. Csakhogy tul sok a ha.:).
    A helyzet adott a kerdes mi lesz a tarthato tudatos megoldas.

  • csongi

    veterán

    válasz dabadab #211 üzenetére

    Nem erzem tulzasnak :).
    Nem kell nep csoportokat megnevezni. Attol mert valamire nincs konkret bizonyitek, attol meg letezik. A korulmenyek a tortenelem igazolja.
    Miutan atall a vilag masik energiahordozora, meg lehet nezni mire megy majd a lobbi.
    Ez igy mukodik igy is fog. A vagyon birtoklasa felulir sok mindent. 600 loeros 5 ezer ccm-es auto kell a nepnek?
    Adunk, vigyetek minden rendben!!
    Nyitott ablaknal klimazni ? semmi baj, olcso az aram csak hajra.
    Nekunk reszvenyeseknek rohadt jo, mert van fogyasztas,,, dol a le, olle!!
    Ez egyszeru penz. A ko olajban volt van a gazdasag bekjoja.
    Anelkul gyorsan kipusztulna az emeberiseg fele.
    Meg a vagomarha hus az uzlet polcan a koolaj korul forog.

    A koolaj tortenelme tokeletesen bemutatja mi zajlott le.
    Megint.
    Elotte mas nyersanyagok voltak az ertekek. Akkor meg az energia mint mozgato fogalom jelen sem volt.
    Nem kell osszeeskuves elmelet. Ez az emberi termeszet.

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #218 üzenetére

    Biztosan igy van....

    Hieronymus:
    A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek.

    Almokat nem kergetek, csak egy pelda volt, es ha szoval egy felteteles modot kapott a mondat. Olyan mint ha megnyerned a lotto 5 -ost :). Persze lehet mar megnyerted, nem tudhatom. :).

Új hozzászólás Aktív témák