- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Android szakmai topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz cinemazealot #101 üzenetére
"Mert ha feltételezzük, hogy egész évben az energia igény állandó"
...akkor hibát követünk el. Soha nem volt az, mindig a téli fogyasztás volt a magasabb.
A lakossági napelemek meg tipikusan a hálózatba termelnek vissza (mivel hétköznap délben senki sincs otthon), szóval megjelenik a MAVIR-nél.DRM is theft
-
HÁZIGAZDA
válasz cinemazealot #106 üzenetére
a téma szempontjából érdekes, de azért ezt ne reklámozd, tilos visszafelé termelni, amíg nem kapod meg az új órát
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Geller72
veterán
válasz cinemazealot #116 üzenetére
..csak a per jelet hagytam ki ezek szerint. 2kW/h-ra gondoltam.
-
Lacy6
senior tag
válasz cinemazealot #172 üzenetére
Én csapvíz ellenes vagyok
Tisztított víz van mindenkinél a családban.
Cégnél meg ásványvíz.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz cinemazealot #172 üzenetére
A Mazda csinált ezzel kapcsolatban vizsgálódásokat, hogy tényleg teljes élettartam alatt - onnan, hogy az első alkatrészeket elkezdik összerakni a gyárban, odáig hogy bezúzzák az ezeréves roncsot és mit kezdenek az elhasználódott akkupakkokkal - fogyasztással, üzemanyag származásával/előállításával, veszteségekkel stbstb. számolva végülis úgy igazából jobb-e az elektromos tényleg, környezetkímélés szempontjából. És ha jól emlékszem, az lett a vége az ő matekjuknak, hogy ezek adják a legnagyobb ökológiai lábnyomot: 1) honnan jön az áram, amivel megy 2) mit csinálunk az akkukkal utána (ez egyébként nekem is böki a csőröm, hiszen ha elterjednek, akkor elképzelhetetlen mennyiségben fogják ontani magukból az elhasználódott akkukat. Nem most, hanem 10-15 év múlva, és onnantól folyamatosan. Márpedig jelenleg az elemek is külön gyűjtött "veszélyes" hulladék. Igaz a mostani 5-10 éves elektromos autók akkujai állítólag meglepően csúcsformában vannak korukhoz képest. Mégiscsak más technológia mint a ceruzaelem vagy a telefonok akksijai. Vagy pl. a Nissan kutatgat ilyen újrahasznosítás irányba, vannak tök jó ötletei, valahol azt hiszem egy város éjszakai világítását legyengült és becserélt Leaf akksis+napelemes lámpákra cserélték, amire még sok-sok évtizedik jók lesznek, ami már a kocsiba nem elég). De talán ebből is az első a legfontosabb, vagyis milyen áramról töltöd. És sajnos ismerve a jelenlegi energiaösszetételt, mármint hogy miből származik (fosszilis vs. megújuló aránya) az jött ki, hogy igazából teljes élettartam alatt egy modern, takarékos benzines a legkevésbe környezetszennyező jármű, veri az elektromost. Jelenleg. Éppen ezért ők egyelőre nem is nagyon mennek elektromos irányba, inkább úgy döntöttek, megpróbálják tökéletesíteni a benzinest, mert az energia összetétele egy viszonylag lassan változó dolog. Ki is fejlesztettek egy "fenntartható" benzinmotort, ld. [link], ami ötvözi a dízel fogyasztási és hatékonysági tulajdonságait a benzinesek kibocsátásával. Így a benzines károsanyag-kibocsátását végülis a jóval kevesebb elégetett üzemanyaggal mérsékelnék tovább. Már amennyire értelmezni tudom
Az egész persze azonnal borul, ha a megújuló erőművek jelentősen növelik az arányukat a fosszilisokhoz képest, de ez hosszú folyamat. Vagy ha esetleg otthoni napelem+powerwall/xstorage/akármilyenakku rendszerről töltöd az elektromos autód
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
vicze
félisten
válasz cinemazealot #175 üzenetére
Az elektromos autó nem az olcsóságról szól hosszútávon, nem arról, hogy a szerencsétlen olaj gáz akármi mocsok véges mennyiségben áll rendelkezésre, még ha leszarjuk a környezetkarosítást is.
Az állam nem szobát hanem bevétel kell hogy fenntartsa az állam által nyújtott intézményeket, és most lényegtelen ebből mennyit lopnak el, még egyszer tök lényegtelen.
Ahogy spanyolok adóztatják a napelem használatot, mert a jelenlegi rendszerben gazdaságtalan, ahogy a norvégok adóztatják azonos mértékben az elektromos autót, úgy más is megfogja ezt tenni, csak a kritikus tömegre van szükség hozzá.Ezért próbálunk itt páran a fejekben egy kicsit rendet rakni és rávilágítani, hogy mikró kicsiben gondolkodnak egyesek, és teljesen más rendszer kell a valós változáshoz, ami idővel elkerülhetetlen, akkor is ha én vagy más nem fogja megélni, de remélem a gyerekeim már igen.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz cinemazealot #185 üzenetére
Pontosan az lenne! És még csak nem is általában értelmetlen, nyilván professzionális területen milliószr alkalmazzák (pl. Csernobilban egy ilyen sztori vezetett kataszrófához), de jelen esetben talán nem egészen ez volt a fennforgás...
Ezeket azért szoktam szóvá tenni, mert látom értelmét annak, hogy tisztázódjanak a fogalmak. Számtalan szakmai(nak szánt) cikkben is olvasok alapvetően téves megfogalmazásokat és következtetéseket, és a W/h elég tipikus ezek között.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Plasticbomb
addikt
válasz cinemazealot #205 üzenetére
Most elokerulnenek azok a kisautok, viszonylag olcson eladnak oket, mert megiscsak oreg, stb, 20+ evesek, erdekes hir lenne...
Kivancsi lennek, akadt-e olyan szemfules, ravasz figura a "tulajok"kozott, aki valahogy elrakta a magaet...
[ Szerkesztve ]
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
dabadab
titán
válasz cinemazealot #205 üzenetére
"Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz"
Aztán nézz körül a valóságban és rájössz, hogy hülyeség az egész összeesküvősdi.
Az EV1-ből azért nem lett valós termék, mert eladhatatlan lett volna. Ja, tök jól elfurikázott vele az a pár ember, aki (a valós árához képest) szinte ingyen megkapta és pont nem volt nekik gond se a kicsi hatótávolság, se az, hogy maga az autó is kicsi, se az, hogy áramot adjon neki. Viszont amikor egy jól felszerelt S Klasse árát kellene kifizetni érte, akkor azért hirtelen máshogy nézne ki a dolog."Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?"
Ha megnézed, akkor az elmúlt húsz évben elég sokat fejlődött az akkutechnológia: a NiMH-s EV1-ben 26 kWh-s akksi volt, most egy sima Leafben is 40 kWh Li-Ion van, sokkal kedvezőbb áron meg úgy, hogy a Leaf azért az igazi autó. És tudod mi van? Az, hogy így se kell a kutyának se. Még a mai modern elektromos autók, amik fényévekkel jobb gépek, mint amilyen az EV1 volt és sokkal-sokkal olcsóbb is - hát, még ezeket se nagyon lehet eladni.
Szóval nem kell itt mindenféle összeesküvéselméleteket fabrikálni, a szimpla valóság is megteszi.
DRM is theft
-
válasz cinemazealot #219 üzenetére
Az a baj, hogy az olajipart és a járműgyártó ipart rendszeresen összemossák.
A járműgyártók önérdeke a járművek gyártása és eladása. Lényegtelen, hogy mi hajtja a motort.
Azt gyártják, amire kereslet van. Az elektromos járművekre még nincs. Majd lesz, ha képesek lesznek megfelelő akkumulátort gyártani. A ma megadott x km, csak ideális estekre igaz. Ha ez háromszáz, vajon mennyi lesz a valóságban, a következő körülmények között. Télen, este nyolckor, hóesésben, mínusz 8 fok esetén. Fűteni és világítani kell. folyamatosan működik az ablaktörlés.(#220) csongi: "A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek."
Remélem azt érzed, hogy a visszahivatkozásokat korlátlan mennyiségben. Mindig van 20-30 év, amikor jobban csinálhatták volna. Valóság ennél sokkal érdekesebb. Minden korban, az adott technikai színvonalon és megoldásokkal próbálnak megoldani minden problémát. A kerékpár legyen példa a fejlődésre. Tökéletes közlekedési eszköz. Mégis van egy baja, lábbal kell hajtani. Ezt a kellemetlenséget már az 1900-as évek elején megpróbálták kiküszöbölni, több - kevesebb sikerrel.Itt egy gyönyörű gőzhajtású kerékpár, 1908-ból. Közlekedésre alkalmatlannak látszik. Lehetne mondani, hogy már ekkor az elektromos hajtásra kellett volna hajtani, bár gondolat szintjén sem merülhetett fel. A fejlesztéshez szükséges technológiák és megoldások egyike sem volt elérhető. Az akkumulátorok fejlesztésére első körben a tengeralattjárók megjelenése hozta meg az igényt. A második kört az úrhajózás kialakulása gerjesztette. Ebbe az olajiparnak nem volt bele vau-vau, mégis elbuktak a fejlesztések. Az Apollo programban energiacellával hidalták a problémát, hatalmas költség mellett. A következő évtizedekben sincs nagy esély olyan energiatárolási módszer kifejleszteni, ami a jelenleginél legalább egy nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget képes elviselni, veszély növekedés nélkül. Aki megtalálja a megoldást, garantáltan Nobelt kap.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!