Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz cinemazealot #101 üzenetére

    "Mert ha feltételezzük, hogy egész évben az energia igény állandó"

    ...akkor hibát követünk el. Soha nem volt az, mindig a téli fogyasztás volt a magasabb.
    A lakossági napelemek meg tipikusan a hálózatba termelnek vissza (mivel hétköznap délben senki sincs otthon), szóval megjelenik a MAVIR-nél.

    DRM is theft

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz cinemazealot #106 üzenetére

    a téma szempontjából érdekes, de azért ezt ne reklámozd, tilos visszafelé termelni, amíg nem kapod meg az új órát ;)

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • Lacy6

    senior tag

    válasz cinemazealot #172 üzenetére

    Én csapvíz ellenes vagyok :D
    Tisztított víz van mindenkinél a családban.
    Cégnél meg ásványvíz.

    Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz cinemazealot #172 üzenetére

    A Mazda csinált ezzel kapcsolatban vizsgálódásokat, hogy tényleg teljes élettartam alatt - onnan, hogy az első alkatrészeket elkezdik összerakni a gyárban, odáig hogy bezúzzák az ezeréves roncsot és mit kezdenek az elhasználódott akkupakkokkal - fogyasztással, üzemanyag származásával/előállításával, veszteségekkel stbstb. számolva végülis úgy igazából jobb-e az elektromos tényleg, környezetkímélés szempontjából. És ha jól emlékszem, az lett a vége az ő matekjuknak, hogy ezek adják a legnagyobb ökológiai lábnyomot: 1) honnan jön az áram, amivel megy 2) mit csinálunk az akkukkal utána (ez egyébként nekem is böki a csőröm, hiszen ha elterjednek, akkor elképzelhetetlen mennyiségben fogják ontani magukból az elhasználódott akkukat. Nem most, hanem 10-15 év múlva, és onnantól folyamatosan. Márpedig jelenleg az elemek is külön gyűjtött "veszélyes" hulladék. Igaz a mostani 5-10 éves elektromos autók akkujai állítólag meglepően csúcsformában vannak korukhoz képest. Mégiscsak más technológia mint a ceruzaelem vagy a telefonok akksijai. Vagy pl. a Nissan kutatgat ilyen újrahasznosítás irányba, vannak tök jó ötletei, valahol azt hiszem egy város éjszakai világítását legyengült és becserélt Leaf akksis+napelemes lámpákra cserélték, amire még sok-sok évtizedik jók lesznek, ami már a kocsiba nem elég). De talán ebből is az első a legfontosabb, vagyis milyen áramról töltöd. És sajnos ismerve a jelenlegi energiaösszetételt, mármint hogy miből származik (fosszilis vs. megújuló aránya) az jött ki, hogy igazából teljes élettartam alatt egy modern, takarékos benzines a legkevésbe környezetszennyező jármű, veri az elektromost. Jelenleg. Éppen ezért ők egyelőre nem is nagyon mennek elektromos irányba, inkább úgy döntöttek, megpróbálják tökéletesíteni a benzinest, mert az energia összetétele egy viszonylag lassan változó dolog. Ki is fejlesztettek egy "fenntartható" benzinmotort, ld. [link], ami ötvözi a dízel fogyasztási és hatékonysági tulajdonságait a benzinesek kibocsátásával. Így a benzines károsanyag-kibocsátását végülis a jóval kevesebb elégetett üzemanyaggal mérsékelnék tovább. Már amennyire értelmezni tudom :)

    Az egész persze azonnal borul, ha a megújuló erőművek jelentősen növelik az arányukat a fosszilisokhoz képest, de ez hosszú folyamat. Vagy ha esetleg otthoni napelem+powerwall/xstorage/akármilyenakku rendszerről töltöd az elektromos autód :DDD

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • vicze

    félisten

    válasz cinemazealot #175 üzenetére

    Az elektromos autó nem az olcsóságról szól hosszútávon, nem arról, hogy a szerencsétlen olaj gáz akármi mocsok véges mennyiségben áll rendelkezésre, még ha leszarjuk a környezetkarosítást is.
    Az állam nem szobát hanem bevétel kell hogy fenntartsa az állam által nyújtott intézményeket, és most lényegtelen ebből mennyit lopnak el, még egyszer tök lényegtelen.
    Ahogy spanyolok adóztatják a napelem használatot, mert a jelenlegi rendszerben gazdaságtalan, ahogy a norvégok adóztatják azonos mértékben az elektromos autót, úgy más is megfogja ezt tenni, csak a kritikus tömegre van szükség hozzá.

    Ezért próbálunk itt páran a fejekben egy kicsit rendet rakni és rávilágítani, hogy mikró kicsiben gondolkodnak egyesek, és teljesen más rendszer kell a valós változáshoz, ami idővel elkerülhetetlen, akkor is ha én vagy más nem fogja megélni, de remélem a gyerekeim már igen.

    [ Szerkesztve ]

  • MaCS_70

    félisten

    válasz cinemazealot #185 üzenetére

    Pontosan az lenne! :) És még csak nem is általában értelmetlen, nyilván professzionális területen milliószr alkalmazzák (pl. Csernobilban egy ilyen sztori vezetett kataszrófához), de jelen esetben talán nem egészen ez volt a fennforgás... :D

    Ezeket azért szoktam szóvá tenni, mert látom értelmét annak, hogy tisztázódjanak a fogalmak. Számtalan szakmai(nak szánt) cikkben is olvasok alapvetően téves megfogalmazásokat és következtetéseket, és a W/h elég tipikus ezek között.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Plasticbomb

    addikt

    válasz cinemazealot #205 üzenetére

    Most elokerulnenek azok a kisautok, viszonylag olcson eladnak oket, mert megiscsak oreg, stb, 20+ evesek, erdekes hir lenne...

    Kivancsi lennek, akadt-e olyan szemfules, ravasz figura a "tulajok"kozott, aki valahogy elrakta a magaet...

    [ Szerkesztve ]

    ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)

  • dabadab

    titán

    válasz cinemazealot #205 üzenetére

    "Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz"

    Aztán nézz körül a valóságban és rájössz, hogy hülyeség az egész összeesküvősdi.
    Az EV1-ből azért nem lett valós termék, mert eladhatatlan lett volna. Ja, tök jól elfurikázott vele az a pár ember, aki (a valós árához képest) szinte ingyen megkapta és pont nem volt nekik gond se a kicsi hatótávolság, se az, hogy maga az autó is kicsi, se az, hogy áramot adjon neki. Viszont amikor egy jól felszerelt S Klasse árát kellene kifizetni érte, akkor azért hirtelen máshogy nézne ki a dolog.

    "Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?"

    Ha megnézed, akkor az elmúlt húsz évben elég sokat fejlődött az akkutechnológia: a NiMH-s EV1-ben 26 kWh-s akksi volt, most egy sima Leafben is 40 kWh Li-Ion van, sokkal kedvezőbb áron meg úgy, hogy a Leaf azért az igazi autó. És tudod mi van? Az, hogy így se kell a kutyának se. Még a mai modern elektromos autók, amik fényévekkel jobb gépek, mint amilyen az EV1 volt és sokkal-sokkal olcsóbb is - hát, még ezeket se nagyon lehet eladni.

    Szóval nem kell itt mindenféle összeesküvéselméleteket fabrikálni, a szimpla valóság is megteszi.

    DRM is theft

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cinemazealot #219 üzenetére

    Az a baj, hogy az olajipart és a járműgyártó ipart rendszeresen összemossák.
    A járműgyártók önérdeke a járművek gyártása és eladása. Lényegtelen, hogy mi hajtja a motort.
    Azt gyártják, amire kereslet van. Az elektromos járművekre még nincs. Majd lesz, ha képesek lesznek megfelelő akkumulátort gyártani. A ma megadott x km, csak ideális estekre igaz. Ha ez háromszáz, vajon mennyi lesz a valóságban, a következő körülmények között. Télen, este nyolckor, hóesésben, mínusz 8 fok esetén. Fűteni és világítani kell. folyamatosan működik az ablaktörlés.

    (#220) csongi: "A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek."

    Remélem azt érzed, hogy a visszahivatkozásokat korlátlan mennyiségben. Mindig van 20-30 év, amikor jobban csinálhatták volna. Valóság ennél sokkal érdekesebb. Minden korban, az adott technikai színvonalon és megoldásokkal próbálnak megoldani minden problémát. A kerékpár legyen példa a fejlődésre. Tökéletes közlekedési eszköz. Mégis van egy baja, lábbal kell hajtani. Ezt a kellemetlenséget már az 1900-as évek elején megpróbálták kiküszöbölni, több - kevesebb sikerrel.Itt egy gyönyörű gőzhajtású kerékpár, 1908-ból. Közlekedésre alkalmatlannak látszik. Lehetne mondani, hogy már ekkor az elektromos hajtásra kellett volna hajtani, bár gondolat szintjén sem merülhetett fel. A fejlesztéshez szükséges technológiák és megoldások egyike sem volt elérhető. Az akkumulátorok fejlesztésére első körben a tengeralattjárók megjelenése hozta meg az igényt. A második kört az úrhajózás kialakulása gerjesztette. Ebbe az olajiparnak nem volt bele vau-vau, mégis elbuktak a fejlesztések. Az Apollo programban energiacellával hidalták a problémát, hatalmas költség mellett. A következő évtizedekben sincs nagy esély olyan energiatárolási módszer kifejleszteni, ami a jelenleginél legalább egy nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget képes elviselni, veszély növekedés nélkül. Aki megtalálja a megoldást, garantáltan Nobelt kap.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák