- Yettel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Telekom mobilszolgáltatások
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MIUI / HyperOS topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz Cingáriusz #18 üzenetére
"nehézfémes akkumlátor technológiát"
Mesélj már nekem arról, milyen nehézfém van a Li-Ion aksikban? -
vicze
félisten
Amit kicsit hiányolok a cikkből, és ezzel jobban illene is a mobil oldalba, az a mobil appok tesztelése.
Legtöbb gyártó kínál valamilyen alkalmazást(Z.E. Explore, Car-Net, NissanConnect EV, stb.), ami kapcsolódik az autóhoz, és ad némi információt róla, estlegen minimális távoli vezérlést.Többnyire ezek kritikán aluliak, de jó lenne látni melyik gyártó ki fektet ebbe némi energiát a Teslán kívül.
-
vicze
félisten
Az Ampera/Volt egy sima hybrid semmi több, ráadásul 2016-ban kivezette az Opel, mondjuk a fehér holló szinten mozgott az elterjedtsége, mivel a GM a US eladásokra koncentrált, így nagyon keveset adtak el. Mivel hybrid, így a működési elv miatt az aksi(Li-Ion) jóval kevésbé van stresszelve mint full elektromos estében, így valóban sokáig bárja.
Az Ampera-e/Bolt, ami a full elektromos változat, 2éve van forgalomban. Hogy a PSA mit kezd majd vele egy jó kérdés, mert hogy se a hajtóművel se aksit nem kapnak a GM-től a jövőben. Amúgy meg ezt a Opel kifelejtette gondolom..."Prius NiMH celláival is hasonló a helyzet"
Na ne ****** már. 100e km után full halottak. (Amúgy régi Prius felújítás Li-ion aksival jó üzlet.)
Leaf aksi degradálás.Eddig Teslákról van értelmes statisztika egyedül, mivel azt forgalmazzák a legrégebb óta, elég nagy tömegben, nagy aksival van használva. Ott kb. 5%-ot veszít 100.000km-ént. És nem tudjuk, hogy az említett provisioning mennyit kompenzál, ha pedig elfogy, akkor mennyivel meredekebb lesz az esés. Persze halandó ezt nem fogja megtudni egyhamar, mivel jó pár százezer km kell hozzá.
Elektromos autó párti vagyok, de ne terjesszük már hülyeséget. Minden aksi degradálódik és csökken a hatótáv. Ennek mértéke azonban már nyilván valóan, a használat mennyiségétől függ és 10-20 év is lehet, ami figyelembe véve, hogy a benzines/dízel autó sokkal jobban degradálódik ekkora távlatban, még mindig az EV javára dől a dolog.
-
vicze
félisten
Egyszerűen nem értem, hogyan jön ide a Zsiguli aksija ehhez az egészhez?
Prius-ból nagyon sok linket tudok berakni ahol a tulajok mondják, hogy 200e-300e km között meghall még újabb 2012-es aksija is. Meg csere programokat, csak stb.
A 14éves elemeidet töltötted 500x? Vagy csak szökőévezte 1x, akkor még jó, hogy működik.
NiMH 500-1000 feltöltést bír el(ideális esetben), és köztes használattal is folyamatosan degradálódik. Amennyiben valaki a hibridjét nagy utakra használja azaz szinte egyáltalán nem használja az aksit, mert az alapból városi stop&go-ban aktív, akkor igen sokkal több km-et ki lehet hozni belőle, de valós városi használat és rendszeres elektromos only használat megöli
, mert ilyen a technológia maga. Elhiszem, hogy elmegy 800e-t is úgy, hogy épp marad az aksi, mert nem fogja használni.Aksit a töltés kisülési ciklus károsítja, a hybridek semmilyen szempontból nem relevánsak, mert teljesen eseti, hogy ki hogy használta. Aki sokat városban annak sokkal előbb meghal, mint nagyon távolságokat egyhuzamban megtevő emberek.
-
vicze
félisten
Én talán úgy fogalmaznék, hogy az elektromos autó jelenleg, a káros anyag kibocsájtás nem csökkenti, hanem átcsoportosítja, és a várost élhetőbbé teszi.
Hosszútávon pl. drasztikusan növelné, ha nem tudjuk fedezni az energia szükségeltet. Csak az még sok idő lesz, mire sikerül belátni, hogy a nap/szél csak kiegészülő energiaforrás lehet, de képtelen fedezni a növekvő energia szükségeltünket. -
vicze
félisten
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, de tényleg.
A napenergia nagyon nagyon változékony ahogy a szél is, időjárás és évszak függő. És leginkább nem tudsz belőle stabil több millió W-os kimenő teljesítményt eléri, főleg nem éjjel. Az erőművek pedig nem úgy működnek, hogy csak úgy ki be kapcsolgatod őket.
Az egész energia rendszerre kell megoldást találni és nem csak kicsi darabokra. Mert a minden elektromos olyan problémákat hoz, amire egyáltalán nem vagyunk felkészülve és növeljük a fosszilis felhasználást a csökkentés helyett.Tehát igen az, hogy otthon családi házban az év 50%-ban tudja a lakosság 40%-kat ölteni az autót tök jó, de kisebb része a társadalomnak, és erős következményei vannak a többiek és a gazdaság számára.
Problémák: energia termelés, tárolás, eloszlás, elosztás. Nagyon át kell gondolni egy elektromos autós társadalmat, mert a jó helyett könnyen rosszabb lesz.
-
vicze
félisten
Feleslegesen küzdesz. Képtelenek elvonatkoztatni 1db házon lévő napelemtől, és 10, 100, 300 millió emberre skálázni és fosszilis nélkül gondolkodni már képtelenek.
Abba, hogy az elektromos autók megháromszrozzák az áram fogyasztást meg végképp nem gondol senki.Németországban 30%-kal nőt a fosszilis energia fogyasztás, mert kapcsolgatják le az atomrektorjaikat, és a naplemente eddig ennek csak a 10%-át pótolják, iszonyatos mennyiségű pénzből.
Az a hülyeség hogy az áram fele napból jön, onnan ered, hogy volt egy pár óra mikor egy szép napos napon ez megesett és jól széthírezték. A valóságban meg éves szinten a 7% marad és még legnagyobb napelem felhasználó Kalifornia is 10%-ot tudott elérni, úgy hogy szintén növelték a fosszilis fogyasztásukat a valóságban. -
vicze
félisten
válasz Geller72 #134 üzenetére
Saját idézetedben ott a 7% és ez csak a lakossági fogyasztás!
Ez a teljes gazdaság energia fogyasztása 2017-én, keresd a napot...
Még egyszer nem rólad, Józsiról, Béláról beszélünk, hanem a fosszilis energia források megszüntetéséről általánosan. Ha ezt nem érted meg akkor értelmetlen egy betűt is leírj, mert semmi jelentősége a mondanivalódnak.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz cinemazealot #175 üzenetére
Az elektromos autó nem az olcsóságról szól hosszútávon, nem arról, hogy a szerencsétlen olaj gáz akármi mocsok véges mennyiségben áll rendelkezésre, még ha leszarjuk a környezetkarosítást is.
Az állam nem szobát hanem bevétel kell hogy fenntartsa az állam által nyújtott intézményeket, és most lényegtelen ebből mennyit lopnak el, még egyszer tök lényegtelen.
Ahogy spanyolok adóztatják a napelem használatot, mert a jelenlegi rendszerben gazdaságtalan, ahogy a norvégok adóztatják azonos mértékben az elektromos autót, úgy más is megfogja ezt tenni, csak a kritikus tömegre van szükség hozzá.Ezért próbálunk itt páran a fejekben egy kicsit rendet rakni és rávilágítani, hogy mikró kicsiben gondolkodnak egyesek, és teljesen más rendszer kell a valós változáshoz, ami idővel elkerülhetetlen, akkor is ha én vagy más nem fogja megélni, de remélem a gyerekeim már igen.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Ha mindenki elektromos autóval járna, jelenlegi körülmények között összeomlana az elektromos hálózat, egyáltalán nincs arra felkészítve, hogy 3x-osára növeled az időszakos fogyasztást.
(#178) axioma: Ugye én arra reagáltam, hogy egyáltalán nem megy tönkre soha, mert csoda japán tervezés. Köszi, hogy megerősíted, hogy de tönkremegy.
Megérni nyilván megéri, ezt senki se kérdőjelezte meg.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Plasticbomb #181 üzenetére
Most bizonygatjátok, hogy degradálódik az aksi?
Nekem itt az mondták, hogy nem.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz eszgabor #187 üzenetére
"15kWh/100km a fogyasztás"
Ez nem egészen így működik. Ahogy a hatványozása se így működik, mivel az aksi méretével egyenes arányosan nő az autó súlya a súllyal pedig csökken a hatótáv. Ahogy télen és nyáron a legkisebb a hatótáv.Mivel olaj nem végtelen és nem lesz több, így a belsőégésű úgy 2050-ig alternatíva és utána és aranyáron (szó szerint) veheted bele az üzemanyagot hobbiból. Legoptimistább becslések szerint is max. 70évünk van még.
Nyilván ez soknak tűnik, de ha nem is a te de unokáink és ez nem valami utópia, hanem elég kőkemény valóság. -
vicze
félisten
Annyira nem vicces, mert valós probléma.(videó utolsó részben van a 1,7MW-os tárolónál)
-
vicze
félisten
Mi köze van ennek az EON-hoz? Vagy bármelyik szolgáltatónak?
A probléma az jelenlegi elektromos ellátó hálózat és áram termelés vs. jövőbeni fosszilis nélküli áramtermelés és ellátó hálózat.
Ha te nem látsz problémát, hogy a kettő között van egy óriási szakadék tátong, amire csak vakargatjuk a fejünk és ötletelnek, hogy hogy oldjuk meg, addig nincs miről beszélni. -
vicze
félisten
"Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?"
Hm nézzük csak, mekkora? A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente, és a Model 3 erre valószínűleg rárak még egy lapáttal. Ép most volt 10%-os leépítés. Az elektromos autók többsége ugyan ez talán a Leaf-et kivéve, de a haszon ott is minimális, de az már legalább gazdaságos, mert fele akkor aksit raknak az autóba, így dupla annyit tudnak gyártani.
Sajnálom hogy le kell nyeld, az elektromos autó attól drága mert drága az aksi, és nem azért mert valaki jól megszedi magát rajta. Ha nagyobb lenne a haszonkulcsa mint a belső égésűnek, akkor bár boldog boldogtalan azt gyártaná mert szarrá keresnék magukat rajta. Ehelyett minden gyártó a fejét vakargatja, hogy hogy a fenébe tudnák gazdaságosan gyártanai.
(#205) cinemazealot: Képzeld volt 1922-ban is elektromos autó nem egy, azt is az olajipar nyírta ki... Az ilyen összeesküvés elméletekkel az a baj, hogy a hívők elfelejtik felskálázni az elektromos autókat, most is pontosan ugyan az a probléma velük mint régen. Lassú töltés, és alacsony hatótáv, régen még ronda és praktikátlan is volt.
Mára már egyszerűen elfogadhatóbbak lettek a korlátok a technológia fejlődés és sokat dobott a Tesla effekt ami "szexivé" tette az elektromos autót.UPS már isten tudja hány éve(15+) elektromos autót használ ahol lehetséges, azért mert gazdaságosabb és olcsóbbak vele. Őket nem vette meg az olajlobbi.
Venezuelát is megvette az olajlobbi.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Aksi gyártókapacitás más számára se hullik alá az égből, és ki kell fejleszteni/építeni, csak nyilván nagyobb gyártónál erre van tartalék (kivéve VW ), ami a Tesla esetén befektetői hitelezés, és a türelem a végét járja.
Az a mennyiség amit amúgy gyártanak brutálisan alacsony. S-ből 40e darab/év X-ből 30e db/év nem olyan mennyiség ami bármilyen formában is gazdaságos lenne, még ha magán a kocsin valamennyi nyereség is van.
A Model 3 néz ki a nagy dobásnak(eddig 50e/év, és talán 100e fölé is mehet), de az az erőfeszítés amibe kerül a gyártás felfuttatása gyakorlatilag beleroppan a cég, mind pénzügyileg, mind személyzetileg(nagyon sok vezető ment el mostanában). Emiatt már SW-ben is kezdenek elmaradni, és az önvezetés miatti problémák csak fokozódni fognak. (Ja igen a gonosz olajlobbi itt is. )
Remélem túlélik de a jelenlegi helyzet nem túl fényes.
Új hozzászólás Aktív témák
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Yettel topik
- GTA VI
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...