Renault Zoe menetpróba

Villanygombóc, vagyis városi, elektromos autó, amivel ki lehet merészkedni ugyan kicsit messzebb is, de nem ott van igazából elemében. Olcsóbb, mint a nagy konkurensek, de egyszerűbb is azoknál.

Bevezető

Nyilván továbbra sem állunk neki mindenféle összetett, belső égésű, hagyományosnak tekinthető autó tesztelgetésének, de az infotainment rendszerek bemutatásáról a jövőben sem mondunk le, mert ezek egyre fontosabbak. Pláne, hogy az autók is okosodnak. Az elektromos meghajtású autók pedig aztán tényleg műszakilag jóval egyszerűbb megoldásokból építkeznek, ahol az értékesítési érveket nem a többlengőkaros futómű, a fantasztikus váltó és a turbólyuk elrejtése körül kell keresni, hanem a komfort, a helykínálat és a hatótáv szentháromsága határozza meg a termék életképességét.


[+]

A Zoe különleges eset. Egyrészt valamivel olcsóbb, mint ennek a meglehetősen kevés versenyzőből álló kategóriának a többi résztvevője. Olcsóbb, mint a Leaf, olcsóbb, mint az e-Golf, jóval olcsóbb, mint a BMW i3, körülbelül annyiért kínálja a Renault, amennyiért az alap e-up! elhozható a Volkswagentől, miközben azért annál jóval többet tud, de nem annyira autószerű, mint a Leaf és a villanyos Golf. Ami igazából tökre nem baj, sőt.


[+]

Kell nekünk, hogy egy elektromos autóban úgy érezzük magunkat, mint egy prémium termékben? Akarunk puha felületeket, roppant dezájnos műszerfalat, raklapnyi kényelmi extrát, sávtartást és egyéb jóságot? Persze, hogy jó üldögélni egy e-Golf volánja mögött, de egyelőre még nagyon úgy fest, hogy nem egy villanymotoros gépkocsival megyünk el nyaralni, mi próbáltuk, de nagyon sok a kötöttség. Ez a városba való. Reggel beszállsz, elő van fűtve (mert ilyen opció van benne), mész vele 10-30 kilométert, megérkezel a munkahelyedre, jó esetben töltőre rakod, dolgozol, este beülsz, elmész bevásárolni, gyerekért, majd haza (10-30 kilométer). Ennyi idő alatt pedig jobbára mindegy, hogy mennyire fancy az a környezet, ami körülvesz. És közben amúgy nem is annyira kicsi, mint amennyire ez a cukiságra felfűzött külső mutatja, hátul egy felnőttnek nem olyan vidám ülni, de a csomagtér speciel 338 literes, ebbe simán befér egy hétvégi teszkókör.


[+]

A Zoe nem egy friss termék, 2012-ben mutatták be, de eleinte akkumulátor-bérléses konstrukcióban próbálták kínálni Európa nyugati részén, aztán csavartak egyet a történetet és simán meg lehet már venni, mint bármilyen más autót. Ezzel együtt pedig csináltak rajta egy frissítést, ami leginkább a korábbi 22 kWh-s akkumulátor komoly fejlődését jelentette, mert 41 kWh-s lett. És ezt lehet most megvenni, mi is ezt hoztuk el, hamarosan pedig a fehér színe miatt kaszinótojásnak becéztem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés