Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #201 üzenetére

    Ne nevettess már, azért kapsz 1,5 milliós állami támogatást elektromos autóra mert félti az állam az autószerelők megélhetését.
    Drága az akku, drága a könnyített kasztni, kisebb a gyártási volumen. Ennyi a történet. Ha Hajdúszoboszló alól is lítiumot bányásznának és olcsó lenne mint a szemét akkor az elektromos autó is relatíve olcsó lenne.

    A belső égésű motoros járművek környezeti terhelését senki nem vitatja. Amit vitatnak hogy a fejlett injektoros autó ami sírba viszi a Földet, az elektromos ami megmenti mert olyan tiszta és globálisan annyit számít.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #203 üzenetére

    Az a helyzet hogy amíg nem fejlesztenek ki nagy áramsűrűségű akkumulátort addig drága játék lesz az elektromos autó. Mert a jelenleg egyetlen épkézláb megoldás piszok drága. Ennek a folyamatnak a végén mindig a korlátozott mennyiségű nyersanyag áll.
    Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el hanem mert nem volt megfelelő akku technológia. Mindig voltak próbálkozások, de életképtelenek voltak. Ha te holnap beadsz egy nagysűrűségű, olcsó akkutechnológia szabadalmat azonnal ráugrik több cég is tömeggyártásra és rövid időn belül ontják kifelé az elektromos autókat. Más kérdés hogy rögtön felszöknének a villanyárak úgy hogy nem lenne olcsóbb az üzemeltetése és kialakulna egyfajta egyensúly a belső égésűekkel, ugyanis mindkét oldalon korlátozott az erőforrás, arányosan növekedne a villany ár és csökkenne a benziné a keresleti arány változásával.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • vicze

    félisten

    válasz csongi #203 üzenetére

    "Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?"

    Hm nézzük csak, mekkora? A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente, és a Model 3 erre valószínűleg rárak még egy lapáttal. Ép most volt 10%-os leépítés. Az elektromos autók többsége ugyan ez talán a Leaf-et kivéve, de a haszon ott is minimális, de az már legalább gazdaságos, mert fele akkor aksit raknak az autóba, így dupla annyit tudnak gyártani.

    Sajnálom hogy le kell nyeld, az elektromos autó attól drága mert drága az aksi, és nem azért mert valaki jól megszedi magát rajta. Ha nagyobb lenne a haszonkulcsa mint a belső égésűnek, akkor bár boldog boldogtalan azt gyártaná mert szarrá keresnék magukat rajta. Ehelyett minden gyártó a fejét vakargatja, hogy hogy a fenébe tudnák gazdaságosan gyártanai.

    (#205) cinemazealot: Képzeld volt 1922-ban is elektromos autó nem egy, azt is az olajipar nyírta ki... Az ilyen összeesküvés elméletekkel az a baj, hogy a hívők elfelejtik felskálázni az elektromos autókat, most is pontosan ugyan az a probléma velük mint régen. Lassú töltés, és alacsony hatótáv, régen még ronda és praktikátlan is volt.
    Mára már egyszerűen elfogadhatóbbak lettek a korlátok a technológia fejlődés és sokat dobott a Tesla effekt ami "szexivé" tette az elektromos autót.

    UPS már isten tudja hány éve(15+) elektromos autót használ ahol lehetséges, azért mert gazdaságosabb és olcsóbbak vele. Őket nem vette meg az olajlobbi.
    Venezuelát is megvette az olajlobbi. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz csongi #210 üzenetére

    "Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi."

    Nem érzed úgy, hogy ez az állandó olajlobbizás (egyáltalán: kik azok? Az arabok? Az oroszok? A norvégok? Az amerikaiak?) azért a dolgok erős túltolása? Főleg úgy, hogy jól láthatóan nulla konkrétumot tudsz hozni.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz csongi #210 üzenetére

    +De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni."

    Azért csodát ne várj. Az olaj energia sűrűsége nem akkora, hogy kívánságod teljesülhessen.

    Ha egy 6LR61 elemblokkal le lehet nyomni majd 100 kilométert, azonnal megrendelem az új elektromos autómat. Ja, ekkora energiasűrűséget nem fogunk elérni a maradék életemben. Persze erről is az olajlobbi tehet, mint minden másról.
    Lehet filmet csinálni az EV1 kicsinálásáról. De a képhez az is hozzá tartozik, hogy az akkumulátorcsoport, önmagában többe került 20 ezer dollárnál. Ezt nulla százalékos hitel mellet sem vállalnám be.
    Németországban 4 ezer eurós kedvezmény jár minden elektromos autóhoz. Még sem terjed a technológia.
    Én egy lakóparkban élek. A környezetemben kettő azaz 2 töltőállomás van. A mélygarázsban nincs lehetőség töltésre. Az utcában tilos a parkolás. Hiába van három fázis a lakásban nem tudnám tölteni a járművet.Ergo az olajlobbi keze tette be a lábát a helyzetbe. Ja nem. A elektronosítási program, hasonló okok miatt bukott el. A támogatási keret kb. 3%-át használták fel a vásárlók.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #210 üzenetére

    Azt fejlesztik ami mögött van pénz. Garázsban a feltaláló nem fog akkut fejleszteni.
    Olajlobbi legfeljebb olyan szinten létezik hogy akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba. És nem azért mert fél hogy elmegy a bevétel az olajból hanem mert nem érdekelt benne.
    Megjegyzem pont nem megy csődbe egyik olajrészvényes sem, mert a vegyipar, műanyagipar, erőművek elég jelentős felvásárló erő. Az olaj meg amúgy is fogy.
    Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket, akik elteszik láb alól a vízhajtású autó feltalálóját. Piacgazdaság van és abba fektetnek bele amiben profitlehetőséget látnak. Nemhogy évtizedekkel ezelőtt a sokkal fejletlenebb akukkal, de még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó. Ha megnézed az autógyárak kínálatait a Teslát leszámítva (ami mögött úgytűnik elég komoly tőke van) kb. hobbi szinten kezelik az elektromos autókat és nagyon lassan kezdik az újabb típusok bevonását. Azért egy Leaf, E-up, korlátozott számban kapható E-golf, Zoé nekem nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását.
    Az meg elég naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége, de megjelennek az aktatáskás olajlobbisták a készpénzzel és akkor inkább nem fejlesztenek annyira.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

Új hozzászólás Aktív témák