- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- NFC Ring, avagy gyűrű, amivel fizetni is lehet
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Magisk
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
<Adamsky> #206 üzenetére
Jó lenne ha jönne, de Szilárd test akkuk meg nagyon speciális felhasználási területeken sincs, persze ha valaki pár év múlva olcsóbban tudja nagy mennyiségben gyártani az jó lenne, de hamarabb kerül telefonokba vagy laptopokba új akku technológia mert kisebb az igénybevétel kisebb mennyiség kell hozzá jobban megfizethető ha drágább...
-
<Adamsky>
nagyúr
Ez még mindig "csak egy hír", de én spec. a Toyota-nak el is hiszem, hogy 2025-re sorozatgyártásba teszik. Ha, ez megtörténik, akkor az erősen amortizálhatja a mai technológiát...
-
#06658560
törölt tag
Sajnos a vírus komolyan beütött. Amit konkrétan tapasztaltam, két műszak helyett egy, lassabban haladó szalag, egyszerre egy ember dolgozhat az autón, ezáltal megnövekedett ciklusidő. Az Opelnél a Kurzarbeit egyik hét másik hét ritmusban 50%, Rüsselsheimben heti két nap munka a mérnökségen, francia oldalon heti négy nap fél műszak.
-
válasz
duracell89 #201 üzenetére
Sokat :(, de pontos csak szeptember elejére fog kiderülni, hogy pontosan mikor gyártják. Amikor szerződtünk, akkor 4-5 hónapot mondtak. Miért?
Nagyon remélem, hogy idén át tudjuk venni... -
A "kolléga" jött azzal, hogy "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén." erre jöttem én hülye azzal, hogy igen volt probléma régen az elektronikával - le is írtam melyik időszakban - (sajnos megjegyeztem, hogy) sőt a prince motorral is volt gond és a mai napig egy nem túl jól sikerült konstrukció... És tényleg csak - én hülye - hoztam, hogy a PSA-val kapcsolatban milyen problémák merültek fel az elmúlt 20 évben ... De a "kolléga" jött hogy a PSA nincs toppon elektronikában ezt akartam cáfolni...
Jelenleg is Peugoetm van egy 2017 Peugeot 308 GTLine felszereltséggel és most 1 hónapja rendeltünk - de már ezt is sokszor leírtam - egy Peugeot e208 Alluret.Tehát nekem nincs negatív sztereotípiám... Sőt régi Peugeotm se volt, mert az autót nem úgy cserélem mint más a WC papírt...
Jelenleg 15 éves a korábbi autónk (Skoda Fabia) és eddig nekem összesen 2 autóm volt (valamint még mondjuk 5-6 félét vezettem rendszeresen korábban - 1200-es Lada, Lada Samara, Suzuki Swift, Nissan Navarra, illetve 2008tól sok új Peugeot személyautó (508 - 1,2,3 -, 3008, 208, 2008 volt nálam pár napig)
mjani1172: olyan nagyon szuper, hogy körülbelül 6x írtam le, hogy prince és egyszer elírtam hát most akkor egyből szakértőzni kell és parasztozni kell...
Esetleg lehet a prohardveren tiltani valakit? -
ncc1701
veterán
válasz
mjani1172 #197 üzenetére
Azért beszél róluk, mert volt egy pár rossz tapasztalata, amiből levonta, h nem vesz többet pözsót. Ez olyan, h itthon a kissebbségre vonatkozóan vannak negatív sztereotípiák. Ezek tapasztalat alapján alakulnak ki, és rendszerint nagyon hosszú idő, míg ezek elmúlnak. Én is úgy vagyok vele, h volt 307-es kocsink, de azóta csak suzuki-toyota jöhet szóba.
-
mjani1172
addikt
Tényleg utóljára mert ne haragudj a Ford Failane és Zuzu Petals jut az eszembe. Elektromos autó témában vagyunk és a hibákról beszélünk. Megemlítem hogy két vadonatúj Psa modell elelktromos rendszerével gond van, erre te jössz Prince motorral. (mondjuk te pince-nek írod de ez mindegy.) Eleve nem tudom hogy jön egy motorcsalád az elektronikához, egyszerűen nem tudom minek írtad, majd majd elkezdesz peugeot 205 ről meg 307 ről beszélni.
Olyan érzésem van hogy neked az autóiparhoz semmi közöd, amikor az elektronikánál a motortípust hozod példaként, majd a másikat osztod. -
válasz
mjani1172 #195 üzenetére
látom ezt is el kell engednem...
de még utoljára megpróbálom, leírtam, hogy a prince motor nem tudom kinek a sara arra reagálva, hogy azt írtad "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén.", illetve hogy már jórég óta bosch elektronikát használnak...
Majd jössz te, hogy "A prince motor meg az egyik legszarabb motor ami létezik, inkább szégyelni való, kicsit olvass utána."
Erre mivel látszik, hogy komoly értelmezési problémák vannak újra beidéztem magam, hátha sikerül megértened, hogy mit írtam, de nem...
Tehát
- a peugeot 205-206-307 korabeli elektronikai problémák már a múlt a Peugeotnál, azóta odafigyelnek az elektronikára és - ha jól tudom - Bosch elektronikát használnak
- a motoroknál a mai napig van problémájuk (prince motor és fejlesztései benzines fronton, de azt - megint csak az én tudomásom szerint - a BMW fejlesztette, mert a PSA adta a dieselt a bmwnek így "cseréltek" technológiát. S a prince motornak mindig is a kokszosodás volt a legnagyobb gondja. Ha ennyire tájékozott vagy akkor tudod, hogy Magyarországon pár éve jó ideig nem forgalmazott a PSA benzin motorral autót, mert a magyar üzemanyagokkal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak ("vicces", hogy Románia és már környező országokban nem volt gondjuk)
Ez alapján remélem már világos, hogy mit szerettem volna mondani, hogy pusztán butasá egy körülbelül 10-12 évvel ezelőtti elektronikailag problémás korszak miatt temetni vagy lehúzni a mai PSA autókat és ezen belül az elektromos autókat.
Nem tudom milyen autóid lehettek, de őszintén kíváncsi vagyok, hogy mik voltak PSA és Opel fronton, mert számomra irreális, hogy valakinek 30 autója legyen (és ki tudja még hány márkából volt neked legalább ugyanennyi)
-
Norb79
őstag
válasz
mjani1172 #188 üzenetére
98. augusztusában vettem az első autómat, Opel Astra G. Az akkor elég friss modell volt, átvettem a Schillernél, a Váci úton, és elindultam a Blaha felé. Váci úton végighasítottam, elindultam a nagykörúton és a Wesselényi utcánál megkotlott. Nem tudom ez mennyi km, de 10 biztos nincs, szóval kicsit rosszabbul bírta, mint az e-corsa. Tréler, visszavitték, és egy kábelköteget kellett benne cserélni, az nem sikerült jól, emiatt nem volt gyújtás, ha nem a jó szögben érintkezett, és hát a magyar útviszonyok között pont volt annyi mozgástere a rázkódások miatt, hogy hol érintkezett, hol nem.
Na most kérdem én, akkor levonhatjuk e a tanulságot, hogy ez az egész belsőégésű motoros cucc teljesen kamikaze dolog volt még 98ban? Hogy gyerekcipőben járt, hogy ebből sose lesz semmi, stb?
Aztán volt még pár autóm, de pl 2013-ban mindenféle félsz nélkül vettem Opel Astra J-t második autónak. Azzal nem is volt semmi gond, igaz a G Astra benzines volt, a J meg dízel, lehet csak a benzines autók halott ötlet?! -
mjani1172
addikt
válasz
duracell89 #190 üzenetére
Nem gerjesztesz semmit, bár ne haragudj, de ez szvsz azért jelent valamit.
A tesztnek az a lényege, hogy leírja a főbb dolgokat.
Az hogy a Psa autói a teszteken is rendre megállnak míg a Toyota vagy Lexus meg sohasem, én mást szűrök le, ezek szerint mint te.
De ez így a jó. -
mjani1172
addikt
Tudom.
De az, hogy milyen elektronikát használ nem sokat jelent.
A rendszer tervezése,programozása, a csatlakozók, csomópontok, biztosítéktáblák, relék, elhelyezése, minősége, kialakítása, a Can bus rendszer felépítése egy más világ.
Kb mint a telefonnál a kína dzsunka is használhat snapdragont, meg a One plus is és mégsem ugyanaz.
A prince motor meg az egyik legszarabb motor ami létezik, inkább szégyelni való, kicsit olvass utána. -
duracell89
senior tag
válasz
mjani1172 #188 üzenetére
Na mégegyszer, csak hogy gerjesszem az idegeket.
Pontosan, nekem nem jelent semmit, hogy az autó a tesztjén leállt, mert statisztikailag egy ilyen teszt olyan pici mintavétel, hogy semmilyen indikációt nem ad arra, hogy a modell autói mennyire lesznek élethosszuk alatt megbízhatóak. Nyilván a TC ezért sem számolta bele az ertekelesbe.
Szerintem egy leállásból nem lehet egy komplett modell megbízhatóságáról informálódni. Ez kb olyan mintha azt írnám, hogy mivel a mobilaréna tesztben meg nem állt meg, ezért biztos megbízható. -
mjani1172
addikt
válasz
duracell89 #181 üzenetére
Ha neked nem jelent semmit az, hogy tesztben a tesztautó megbízhatatlan és leáll akkor ne vedd figyelembe.
_______
Azért érdemes ezt is elolvasni. Főleg a campinges részt. A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén. -
k-adi
nagyúr
válasz
duracell89 #181 üzenetére
"korai tesztben egy preproduction modell"
ez se nem korai teszt már, se nem preproduction modell.
nem tesztelték le eléggé mielőtt kiküldték ide vagy ezt a leállást nagyon random bug okozza.. mindkettő aggasztó.
ráadásul 10millióért. (jó tudom nemlétező támogatással csak 8,5..)
-
válasz
duracell89 #184 üzenetére
Nem nyilvánítottam véleményt sem a leállásról, sem a pontszámról, sem a jövőbeli vásárlók befolyásolásáról.
Egy dologra kérdeztem rá, hogy miért gondolod egy Magyarországon forgalomba helyezett, pár hete tesztelt autóról, hogy "preproduction modell". (És kifejtettem, hogy szerintem nem az.)
-
duracell89
senior tag
Van róla szó a korábbi TC cikkben. De térjünk vissza a témára, szóval kérlek írd már le akkor, hogy leállt egy alkalommal egy korábbi tesztautó az miben befolyásolja a bármikor jövőbeli vásárló számra az autó értéket aki mondjuk fel év múlva tesztet keres, hogy teljeskörű képet kapjon az autóról. Szntem egy ilyen átmeneti malőrt nem kell szempontként figyelembe venni az értékelésnél. Én nem vennék ilyen autót, de a külsőt, technikai belsosegeket, árat tekintve simán megér egy 7-8ast értékelést pl az én szememben.
-
válasz
duracell89 #181 üzenetére
Na de miért lenne ez "preproduction modell"? Ez egy rendes széria autó, amit elvileg meg lehet már venni a kereskedésben (legalábbis ára már van). Gondolom itt van már egy ideje egy csomó az országban, azok közül kaptak meg most néhányat a különféle hazai sajtóorgánumok. Láthatólag rendes magyar rendszáma is van már.
-
tény az ára miatt nem mindenki teheti meg... mi választhattunk, hogy 8,5ért veszek használtan - egy 2-3 éves szarrá hajtott vagy szervizelt vagy nem A7-es audit (ha kifutja egyáltlaán) - vagy egy újba ülök amit én hajtok 0-ról és cégként még egyéb lehetőségeket is ki tudok használni. Számomra fontos, a környezetvédelem vállalkozásom bevételeinek 5-10%-át zöldítésre fordítja egyelőre olyan ami egyben hosszú távon költség csökkentő... (napelem beruházás volt eddig, most EV), majd pedig szeretnénk fatelepítéseket támogatni, s úgy szeretnénk ügyfeleinknek és munkatársainkkal IT szolgáltatásokat biztosítani, hogy az 0 CO2 lábnyommal tudjon megvalósulni és üzemelni. Ez ITben nem nagy kihívás...
-
Közben kijött az új teszt: Az elektromos autó itt érkezett meg, Opel Corsa-e Elegance 2020.
-
duracell89
senior tag
Òvoda megy itt. Fáj látni, hogy mindenhol e-auto témák alatt a sok troll kötelezőnek érzi, hogy belemagyarázzon.
Nem tetszik a trend? Ne vegyél. Túl drága? Neked. (meg nekem is, de nem verem földhöz magam attól, hogy valami drága) Szmókencsárm? Hajrá, de kösz ne itt. Nem kell az új? Járj lóval. -
mjani1172
addikt
de pont ez az hogy ezért nem mi csúsztatunk és kamuzunk összevissza.
#158
Ez egy ügyes próbálkozás volt, kicsit lehagytál belőle úgy formálva, hogy alátámaszd azt a hazugságot mintha ezt állítottam volna :"Szar a villany mert kuka 3 év után és pont"
Nyilván csak megcsúszott a kezed.
Mintha én en bloc ítélném el az elektromos autózást.
Holott csak és kifejezetten a leafről beszéltem, példaként felhozva az általam ismert és most idősebb korú villanyautókra.
de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók
Ezt azóta már többször leírtam.
Amit írtam róla mind igaz.
A többit nem részletezem mert egyszerűen felesleges. -
válasz
mjani1172 #172 üzenetére
de pont ez az hogy ezért nem mi csúsztatunk és kamuzunk összevissza.... hanem te, le is írtam, hogy ne egy 4-8 éves modellel hasonlítsd már össze a mai elektromos autókat... A mai elektromos autók akkuja már kb 300e km-t bír 70% felett, segítek kiszámítani neked, hogy az 340 wltp helyett 238 km-t fog jelenteni nem 100-at... tény hidegben hó fuvásban hegyre fel ebből nem lesz csak 150.... de akkor már egy 300.000 km-t futott autóról fogunk beszélni...
amiben a mai trendek alapján 1,5-2 millió forintért lehet majd akkut cserélni és lehet használni újabb 300.000 km-re 6,7 Ft / km így is az akku, ha a legrosszabb cserés eshetőséget nézzük és az akkor kb 30 kWh-s kapacitású akkut 500-700e ft (így használt akuval nézve 4,3 ft / km) körül el lehet adni majd ... Szóval ha akkut cserélek a kocsiban akkor én a szarfos elektromossal 400-700 ft körül fogok járni (mert van napelem és ingyen töltök) és számoljuk az akku árát, míg te 2000-2500 fttal ... és éves szinten én 3-5 tonnával kevesebb CO2 és egyéb égéstermékeket fogok a levegőbe juttatni...
szóval ne gyere itt a 4-8 éves leafekkel... (ennyi erővel jöhettél volna valami Peugeot 205-össel amiből szintén volt kis szériás elektromos autó - savas akkukkal...
Az állandó személyeskedésed meg már nálam is kiverte a biztosítékot... úgy érvelsz vitatkozol mint egy 3-4 éves gyerek... De ha nem gond akkor ahogy más fórumtárs én is ignorállak a hülyeségeid miatt... (és igen nálam is elszakadt a cérna az állandó személyeskedésed miatt) -
mjani1172
addikt
Nem tudod? Ha azt sem tudod amit tegnap írtál úgy komolyan vehető a véleményed.
Az egész tőled indult:
de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók
Erre írtam hogy amit nyugaton levetnek az itthon lesz szemét. Mert nem hülye ott sem mindenki. Azóta megy a vergődés hogy hazudok. -
ncc1701
veterán
válasz
mjani1172 #169 üzenetére
Leaf 1 2010-től. Ez akárhogy nézem, 10 éves modell. Volt egy frissítés a ciklusa végén, 24->30kWh akksira. Az új leaf 2018-tól kapható, kapásból nagyobb akkuval.
Nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de városba szaladgálni bőven elég. Arra is tartják. -
mjani1172
addikt
Ez így van.
De én sem állítottam mást.A 2017-es leafet meg ne keverjük ide, más dimenzió.
Azért gondolom mikor eladták az elődöt 4 éve, (az nem rég volt) nem így reklámozták, és nem ezzel adták át a szalonban.Viszont én nekem ez kevés, nem is tartom jónak,ezért nem is vennék ilyet.
-
ncc1701
veterán
válasz
mjani1172 #127 üzenetére
Ez a leaf 1, ott nem volt hűtött az akksija, ezért degradálódik a többihez képest jobban. Az újabbakon már megoldották a hűtést. Mellesleg rengeteg embernek városba nem is kell több, és oda tervezték. Az átlagnak napi 30km elég ilyen célra. Az akkori vellany autók (meg azóta is jó sok) csak ennyi távot tud megtenni, by design, mivel városba tervezik őket.
A 2017-es leafet meg ne keverjük ide, más dimenzió. -
ncc1701
veterán
Amúgy egy akár 50%-os autó akkut nagyon szivesen megvásárolnak a piacon, szigetüzemű napelemes ellátáshoz tökéletesek még hosszú éveken át. Autóba meg lehet rakni újat. Tehát nem a szemétbe megy az akksi, ha a kocsiba már nem jó.
-
mjani1172
addikt
Nagyon röviden, mert mindenbe belemagyarázol és ferdítesz.
Az első részében szándékosan hazudtál. Innentől számomra 0 a véleményed.És most ismét megteszed.Én nem a Teslaról meg az I3 ról meg minden másról, hanem konkrétan a leafről írtam hogy 100 km körül megy el,és nem adnék érte pénzt.
Azóta megy a hörgés. Most hogy kiderült, amit írtam úgy van, és egy random használt teszt szerint is annyit megy el jön a szokásos hülyeség.Mit vergődsz? Mi nem igaz abból amit írtam?"Egy értelmes ember nem megy annyit ennyi idő alatt."
Tehát aki sokat utazik esetleg munkaszköze az autó az hülye. Ebbe a butaságodba már nem is mennék vele.További jó hazudozást, félremagyarázást..
-
Noukoum
veterán
válasz
mjani1172 #163 üzenetére
Legalább néznél utána a dolgoknak könyörgöm... A linkelt tesztben lévő nissan leaf EPA szabvány szerint 135km-es hatótávra képest. Új korában, 100%-os akkumulátorral és valószínűleg nem autópályán 130-al minusz 20 fokban fűtéssel hóban..
Miért is várod el hogy egy három éves autó olyan hatótávot menjen amit valószínűleg új korában sem tudott?Meg 200e km egy három éves városi autónál?? Egy értelmes ember nem megy annyit ennyi idő alatt. Ja hogy taxi volt? És az átlagember annyit megy mint a taxis? Pont úgy hamarabb kell taxiban aksit cserélni mint egy hagyományos autóban a többi alkatrészt..
Ráadásul a leafnek híresen gyorsan degradálódik az aksija, a többi villanyautónál sokkal jobb a helyzet. (Nyilván nem véletlen hogy ezzel jöttél.)
Direkt meg is kérdeztem hogy 2017-es vagy új leafed van hogy azt mondod 3 évesen 100km-t nem megy el.. Természetesen arra nem kaptam választ, mert ott elfogyott a tudomány.Egy hatalmas troll vagy az a helyzet, nem azzal van a baj hogy nem értesz hozzá hanem hogy azt hiszed hogy igen. (És még dicsekedtél is vele
)
Ja és már írtam hogy elírtam, te 8 évet írtál ami legalább ugyanakkora hülyeség... De megnyugodhatsz, utolsó hsz neked mert nem foglak tovább etetni.
-
mjani1172
addikt
Kár hogy lehazudtad az elejét.
Ami így szólt: A "Leafek" !
Rohadt unalmas hogy össze vissza hazudoztok.Ez a mondat :
Szar a villany mert kuka 3 év után és pont."Semmiképpen nem egyenlő ezzel: A leaf-ek? Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet.
Akkor tessék belinkelek egy leaf tesztet ahol a hatótáv a legideálisabb körülmények között 110 km. Ez autópályán nagy! 130 km/h nál esőben klímával még ennyi sincs.
Akkor ki a hazug?
-
k-adi
nagyúr
az ovi nem itt van
fejezzétek már be -
Noukoum
veterán
-
válasz
mjani1172 #157 üzenetére
Idézlek "Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli." Pontosan ezt írtad
... én erre adtam fácolatot linkelve ahol meg lehet nézni, hogy az adatbázisban szereplő 6 éves leafek (híresen gyorsan öregszik bennük az akku a temperálás hiánya miatt) 75% körül járnak átlagban ezek ugye még 24-es leafek voltak amik 100-150 km-t tudtak szóval 6 éves korukra 75-110 km-t még tudnak
Mai autók (corsa e) 250-340km-t tud ha erre számolsz 6 év alatt 25% körüli (bár ezek már akkutemperálással jönnek) degradációt akkor rájössz, hogy még akkor is 6 évesen tudni fognak 180-250 km-t futni... -
axioma
veterán
"lanyomnak mondom, vejem is ertse"
Eszem agaban sincs konkret embereket gyozkodni, de igy ossze van gyujtve pro-kontra minden olvasonak, jobb mintha nulla info, vagy adatok nelkuli egyik iranyu velemeny lenne. Szerintem. Annak is jobb aki ebbol el tudja donteni, hogy az elektromos neki me'g nem valo, mert van olyan szegmens ahol nem. Sot, en magam szerettem volna mar elobb, de nemcsak hogy nem engedhettem meg magamnak, de nem volt gazdasagi realitas akkor me'g 2M-ert sem elektromost venni, amikor 4.5km-re volt nem parkolooras helyen a melohelyem es egyetlen kocsival 4 fele egy utvonalon megoldhato volt a csalad mozgatasa az esetek nagy reszeben.
Mondjuk most hogy nemreg bejelentettek, 2020-ban mar nem kotelezo irodaba menni, elegge kitolodik a megterules datumilag, ezt be kell vallani. Ujraindulastol me'g 1.5 ev, akkor lesz az e-auto felara ledolgozva. -
axioma
veterán
válasz
mjani1172 #153 üzenetére
Nem alltam beled, csak azt kertem, ne allits valotlant (a hsz szoveget ertekeltem, fgtl attol hogy ki mondja, nick-et nem szoktam nezni hogy oszinte legyek...).
Azt allithatod, hogy 7-8 eves elektromos _neked_ nem tetszik, nem kellene vagy barmi, de azt nem hogy hasznalati targy helyett akadaly. Mert egy valid kozlekedesi eszkoz - a megfelelo celokra. Peldaul az ion valoban, kb. csak ingazni. Az Alto-nal jobb, azt valtotta, en ennyit allitottam (kispolszki, cinquecento utan meg az volt jo). Masreszt meg te a corsa-e-rol mondtad hogy akadaly lesz, en csak peldanak hoztam fel az ionomat, mert az tapasztalatilag mege'lte ezt a kort, joval korabbi technologiaval is ertelmes jarmu me'g. Es minden benzinest (na jo, egy sportkocsi volt ami dontetlen es o volt jo savban) siman lehagy zold lampanal, konnyen valtok savot olyankor... mar ez is elony.
Mondjuk eleve nem egy hullamhosszon vagyunk ha az autonak a kinezete komoly tenyezo a megiteleseben.
A velemenyek kozul egyetlennel vitatkoznek: hutes/futes. Mert az akkor igaz (es valoban rosszul nez ki), amikor bekapcsolod es rogton levesz 20km-t a hatotavbol -- arra szamolva hogy vegig maxon hutenel vagy futenel, mint a bekapcsolas pillanataban. De eleg egyszer par perc jaratassal befuteni, aztan lehet vele menni nelkule, par km minuszbol mar kenyelmes tud lenni. A tobbi igaz, de csak akkor negativ, ha tobbet vartal tole. Az enyem 70% akku, 85km nyaron. Es? Melohely kb. 17 km, tolto otthon a garazsban, nagyon a varos tulvegere (Gyal kornyeke volt) kell ahhoz menni hogy ne ferjek bele utcai toltes nelkul. Ha muszaj elokerul az Ampera, ennyi. -
mjani1172
addikt
Akkor egy kicsit konkrétabb leszek.
Próbáltam nem erre terelni a dolgot, de mivel úgy érzem belém álltál így sajnos nekem is stílust kell váltanom.
Hat a napokon belul 9 eves ion-om messze nem akadaly.
Neked. Nekem viszont az. Egy olyan ronda, vézna kis csotrogány, ami és innentől tesztekből és tulajdonosoktól idézek:
-Elsőre meglepetés volt a hatótáv is, ami szinte teli akkunál is csak 75 kilométer volt, majd az első töltés után is csupán 88 km.
-130 km/órás végsebessége ellenére csak rövid távokra ajánlható szükségmegoldás. A végsebesség közelében ugyanis már zabálja a "hatótávot", szélzajos, meg persze instabil.
-Az iOn gyári érték szerint 150 kilométer megtételére képes a 16 kWh-s lítium-ion akkumulátorával. A valóság ennél persze szerényebb, de 100-120 kilométeres hatótávot kizárólag városi használat mellett is szinte folyamatosan tapasztalunk.
-Ez persze hűtés/fűtés nélkül értendő. A még nem hőcserélős, hanem hagyományos elektromos fűtés bizony nagyon jelentősen apasztja a hatótávot, még jobban, mint a légkondicionáló.
-Általában 8 év és/vagy kb. 80-130000 km után lehet 60% körüli az akku állapota. Budapestre ingázásra még ekkor is teljesen használható lesz.
-Nekem is iOn van, 2011-es, 20000 km-rel, augusztusban még 86%-os volt az akku állapot, 120 km-t gond nélkül elmegyek vele ilyen időben is (nyáron meg 140-et). Igaz, hogy az enyém MIEV funkciós (van B és C mód is), LED-es világítású és 70-nél csak néha megyek gyorsabban országúton.Az én igényeim ennél sajnos nagyobbak, de ha lejjebb adom valamiért akkor sem azt hirdetem hogy 2020 ban egy olyan autó, ami ha egyedül ülsz benne akkor talán eléri a 130km/h-t, de ott már zabál, viszont zajos, instabil, és csak szerencsés körülmények esetén van 100-120 km es hatótávja, hogy ez jó.
Ez nekem inkább egy f.stalicska.Ebben nincs h-betűs.
-
válasz
#06658560 #151 üzenetére
nekem a pdtdi mindig megkapta amit kért, de nem mennék vele messzire (300 km van lassan a kuplungban ... én használom 0 km óta nem volt széthajtva, de öreg és mindene kezd szétesni.
én csak arra írtam, hogy a 300e km a sima diesel-benzin autóknak is (főleg kis 3 hörcsögösöknek) sok ... és akkor még nem beszéltünk a szuper injektoros benzinesekről amik közt jó sok sose vedd meg motor van (40-60e km utáni kokszosodással)
-
válasz
#06658560 #149 üzenetére
persze mindaddig míg nem kell egy motort cserélni benne ...
például én nem indulnék neki a 300e kmt futott 15 éves autómmal 500km-re csak ha vasvillával üldözöl
de én nem is azt írtam, hogy hatótáva lenne más, hanem a költsége üzemeltetése... 15 éves autó cirka hulladék 300e km körül (főleg hazai utakon)
-
axioma
veterán
válasz
mjani1172 #144 üzenetére
Egy hozzaszolasba nem mindent kell belesuriteni, csak annyi az elvaras hogy semennyi csusztatast (hogy ne a h betus szoval jellemezzem), ennyi a lenyeg.
A 7-8 eves elektromos auto siman tovabbhasznalhato. A 15 evesre mar nem eskudnek, hogy akkucsere nelkul, de mar nagyon varom hogy olyan akkuk hulljanak es szigetuzemre is kepesse tehetok legyenek veluk napelemrendszerek... -
válasz
mjani1172 #144 üzenetére
azért kíváncsi lennék egy 300e km körüli mai motorra, hogy nem használódott el részt hogy érted
- nekem is van dieselem modern szeretem meg minden, de üzemeltetése 150-200 e km után jelentősen nő... ahogy az akkus autók akku kapacitása folyamatosan csökken de cirka 300e km-t a mai folyadékhűtéses akkuk kibírnak ... Sajnos jobbat nem találtam... de ezt esetleg nézegetheted ha van rá időd, hogy hozzávetőlegesen márkákon belül milyen akku degradációt tapasztaltak
https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
Segítek, hogy ne kelljen olvasnod:
- Leaf 5-6 éves autók átllag 75% körül vannak (itt súgok valamit új autóknál 70% alá kerül az akku 160e km vagy 8 éven belül gariban cserélik az akkuttehát ennyit tuti kibír... tehát 50%-os akku kb 300e km-nél után várható. Ha ma egy elektromos autó bír 300 km-t akkor 150-et fog bírni 50%-kal, s az átlag magyar 40km az átlag német 60km-t megy naponta
#143-as postodra meg nem nagyon lehet mit reagálni (szerencsére nem nekem szólt) de ha nem vagy velünk egy szinten akkor lehet Hanula Barnával kellene társalognod -
mjani1172
addikt
Nézd, tudom, hogy mit használsz, és ismered a dolgokat a gyakorlati oldalról is. De nyilván nem minden igény egyforma, és egy hozzászólásban nem tudok mindenre kitérni.
Én arra reagáltam hogy egy belső égésű motorral felszerelt autó nem használódik úgy el hogy radikálisan csökken a hatótáv és a használhatóság. -
8th
addikt
válasz
#06658560 #109 üzenetére
20 év alatt azért elég sok minden változott. Drágábbak lettek az autógyártáshoz felhasznált nyersanyagok, sokszorosára nőttek az autógyártók bér és a járulék terhei, jóval drágább az energia stb... magyarul nagyot drágult a gyártás. A másik oldalról nézve mi sem annyit keresünk mint húsz éve. Ha így nézzük már nem is olyan drága egy 3.9milliós új fiat tipo.
-
k-adi
nagyúr
válasz
<Adamsky> #128 üzenetére
"7-8 év nagyon sok idő"
jaja addig sok minden változhat.. Remélem addigra már sokkal jobb lesz a választék... én kb. akkora feltételezem az igazi villany-beindulást ha addig folytatódik a rohamos fejlődése: addigra jó lenne már normális nagyságú aksi is, meg sokkal több töltő-pont... amíg ezek nincsenek, addig csak a vita lesz... utána viszont majd menni fog a pislogás -
mjani1172
addikt
"Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut."
Most komolyan. Ilyen gyerekes szintre menjünk? A startupok 95 % a kamu pénznyelő, mindent megoldanak és megigérnek, de te elhiszed rögtön hogy megoldották ezt a komoly dolgot?
Egy orosz mérnök meg állítja hogy minden gondot megold ha küldesz 1000 dollárt.
Én ennél szkeptikusabb vagyok. -
válasz
mjani1172 #127 üzenetére
Milyen leafrol beszélsz a régi 24-30 as leafek már régen túl vannak a 3 éves koron szerintem... És híresen szar az akkujuk, de még így is 200e kmt le tudnak futni... És azok újonnan se tudták télen 120-150nel többet ma már 50es akukkal lehet autót venni...
Az akku újra hasznositasara technológia már van csak nincs újrahasznosítandó akku. Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut...
-
"[...]1-2 szénerőművet átépíteni gázturbinásra (ami már sokkal környezet kímélőbb)[...]"
Hát, elektromos autót gázerőműben termelt árammal tölteni nem túl környezetbarát. A földgázt sokkal hatékonyabb közvetlenül felhasználni egy gázüzemű (CNG) autóban. A földgáz üzem (a benzinhez és a dízelhez képest) a lokális környezetszennyezést is csökkenti (kevesebb a nem kívánt égéstermék.)Az elektromos autó természetesen sokkal menőbb egy gázosnál (nomen est omen), szóval én meg sem próbálnék senkit sem lebeszélni róla. (A jegesmedvék meg ott fulladjanak meg, ahol vannak.
)
-
axioma
veterán
válasz
mjani1172 #124 üzenetére
Hat a napokon belul 9 eves ion-om messze nem akadaly... kicsit tobb mint 7 eves koraban vettem, azota 16e km-t tettem bele (covid miatt marcius 6 ota alig mozdul, inkabb 1.5 evnyi). Egy Suzuki Alto-t valtottam le, es ha nem napelembol taplalkozna akkor is behozna' nemsokara az arkulonbseget - mondjuk beleszamolva hogy az alto-ra havi 15e parkolasi dijat kertek. (Nekunk allam bacsitol egy fillert se kapva a 11M hatarba egy Ampera - ingazasban csak elektromosan hasznalva, nyaralaskor persze benzin is fogy -, az Ion nyilvan csak ingazasra hasznalva, meg a kettot es a nagy fogyasztasu hazat is kiszolgalo napelem is belefert... innentol nincs aramdij, tobb haszna van mint egyetlen 11M-s autonak, me'g ha az uj is - igaz nekem A-bol B-be a szempont, kar is lenne belem.) Jo, a kepet arnyalja az Ampera egy akku-hibaja, adj hozza felmillat, de az egy szerencsetlenul kijott 1% alatti valoszinuseg amibe belefutottunk, ahogy a szakszerviz szavaibol kiderult. Cserebe lattam 4.5 eves i3 rex-et 101% akkuval...
Valaki irta, de nincs szabalyos megoldas a vezerelt ("ejszakai") aram vetelezesre autotolto eseten, fali fix toltokeszuleknel sem. Ami tarifat ajanlanak az nevetseges (5Ft kedvezmeny, cserebe teljes villanyora-atalakitas 300e). -
<Adamsky>
nagyúr
7-8 év nagyon sok idő, ha pozitívan állunk az akkumulátor technológia fejlődéséhez. Meg ugye előttünk van a szeptember 22-i "Battery Day", amin Musk akár bejelentheti a gombelem méretű, 10 perc alatt feltölthető és 50 km hatótávot ígérő csoda-akksiját ... na, jó, ezt én sem gondolom komolyan, de az simán benne van a pakliban, hogy a mai - technológia csúcsát jelentő - villanyautók addigra totál elértéktelenednek. Még akkor is, ha az akkumulátoruk kapacitása nem is romlik olyan sokat.
-
mjani1172
addikt
Nem szeretnék most vitát indítani. Az egész napom autók és tulajdonosaik között töltöm.
A leaf-ek? Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli. Ha normálisan van tartva akkor egy 3 as golf, vagy egy g astra még mindig elvisz a-ból b-be. Ezekkel mi lesz?
Mindegy nem ragozom de ha nem tudják az újrahasznosítást tényleg megoldani, és nem lesz változás a technikában, akkor nagy bukta ez az irány. -
válasz
mjani1172 #124 üzenetére
Mesélj miért lennének szemetek 7-8 éves korukra? a 4-5 éves (sőt i3 és zoéból még a korábbiak is) 90+%-os akukkal mennek a mai napig... egyedül a aku temperálás nélküli leafek más modellekkel van gond az akukkal bár azok is cirka 70% körül vannak 7-8 éves korukra... És azt elfelejted, hogy a mai autók 300 km körül tudnak menni ami még 50%-os akkuval is 150 km / töltés
sőt egy 60Ah i3-ba egy 94Ah-s akku most kb 2-2,5 millió körül beszerezhető... és kb van egy új autód.
A használt 50-60%-os akut simán el lehet adni powerwallhoz
ott még 10 évet ellesz
-
válasz
Döglött Róka #121 üzenetére
nem tudom mi az álmodozás benne egy 13-14 milliós i3 3 évesen 8-9 millió, egy 8-9 milliós Zoé 3-4 évesen (tudom még kisakkus) 4-5 millió a mostani 10-11 milliós elektromos autók 4 évesen kb 5-6 között lesznek
-
válasz
Döglött Róka #119 üzenetére
tény de 5-6 év múlva jönni fognak be használtan már a levetett elektromos autók amiket már meg tudnak venni a magyarok nagyobb része... (2010ben nem gondolom, hogy a lakosság orbitálisat hibázott, olyan lehetőséget adott amivel lehetett volna példásan hazafiként élni és tolvajként is látjuk mi lett...)
-
Döglött Róka
veterán
Amig P-R-el kezdődő rendszámú 10-15 éves német dízel roncsokat látok az utakon addig tök felesleges bármire is reagálni itt.
Az autópark nagyja levetett nyugati használt, azért mert erre van pénze a lakosságnak. És ez nem a lakosság hibája elsősorban (najó 2010-ben a lakosság hibázott egy orbitálisat).
-
Noukoum
veterán
115
Nem tudják annyiért adni a villanyautót. Ott a citigo, az elég fapad mégis veszteséges a gyártás, még az e-upnak is. Fentebb írtam milyen költségekkel nem szoktunk számolni.
Amit itt mindenki elfelejt hogy az autó nem akkor drága amikor megveszed, hanem akkor amikor megszabadulsz tőle. Persze tudom hogy itthon ez a gondolkodás nem túl népszerű.116
társasházaknál lesznek töltőoszlopok. Jelenleg kb mindenki azt mondja hogy ha nem tudsz otthon vagy munkahelyen vagy máshol (nem utcán) tölteni akkor ne vegyél villanyautót mert lehet hogy sokszor szívás lesz. Én sem megyek ferraris topikba sírni mert nem akarok / tudok fenntartani (meg nem is tudnám kihasználni) egy sportautót. Vagy aki szerint a 1x milliós villanyautó luxuscikk az még sosem látott utcán 30m feletti autót?Az az “irtózatos felárról” is volt már rengetegszer szó, nagyon “szerencsétlennek” kell lenni ahhoz hogy 10 év alatt ne hozza be a felárat, de igazából általában 3-5 év alatt biztosan behozod.
Az irtózatos felár 4-szeres lenne, akkor tényleg drága lenne zöldnek lenni. Így hogy még konkrétan olcsóbb is (itthon nem is kevéssel) így nem gondolnám hogy annyira rossz dolog volna ez az egész..Ádám16: Ne haragudj, elírtam. Ezt szerettem volna:
A minimum az hogy addig nem ítélünk el egy autót szoftver miatt amíg az nincs a tulajok kezében. Majd utána lehet mondani hogy nincs kész a szoftver.
-
Norb79
őstag
Igen, a hatótáv szerintem se probléma valójában a többségnek, így nekem sem. Évente 4-5 alkalomnál többször nem fordul elő, hogy egy nap 300 km feletti távolságot autózzunk és ebből eleve 2 a tengerhez le és vissza (~800-1000). Na most az se lenne dráma. Asszony, 2 lány eleve húszpercenként pisilni akar, olyankor legalább mi is kiszállunk a fiammal kinyújtani a lábunk. Szóval még csak a szokásainkon se kellene változtatni a tengerre menet, mert ugyanúgy meg tudnánk állni 2 óránként 20-30 percre és addig tőtikéznénk kicsit. A többi nap meg nálunk is a sztenderd 0-50 km van, vagy inkább 0-30 km, havonta egyszer vannak a távoli nagyszülők, az 140 oda pénteken, 140 vissza vasárnap, szóval az sem a világvége.
Ez a hatótávosdi csak kifogás az emberek 90%-ának minimum.
Ami reális probléma az otthoni töltés, ha társasházban lakik az ember és az irtózatos bevezető felár, amiben megfizeted az új technológiát az elterjedés előtt. -
Norb79
őstag
Ezek olyan plusz extrák, amik nem szükségesek a városi, napi 50 km alatti ingázáshoz. Adjanak olyan elektromos autót akkor aminek olyan a menettuljadonsága és felszereltsége, mint a 4 milliós corsának mondjuk 5ért. Tudom, hogy az elektromos motor miatt ez lehetetlen, de azért mert alapként benne van pár dolog az még nem növeli az értékét minden vevőnek.
/szerk: én is elektromos autó párti vagyok, alig várom, hogy a buszokat is teljesen elektromosra cseréljék, és végre csönd és jó levegő legyen mindenhol a településeken, de ez a bevezető felár még távol tart. Most van egy 2 literes benzines CRV-m, amit 7 éve hoztam el a szalonból 6,5ért elég jól megpakolva. Most ugyanez kb 9-10 milla (csak már 1,6os turbóval...), és ennek alternatívája a 11 millás e-corsa? ŐŐŐ, nem. -
Ádám16
addikt
Senki sem sír, hogy szar a villany (laikusok max.), az ID3-at sem ekézik tesztelők, sőt... De a szoftver szar volt, reszelik keményen, de még mindig nincs kész, és így engedik forgalomba.
Jó dolog a szoftverfrissítés (nem is kicsit, lsd.: Tesla), kaphatsz új funkciókat, DE amíg nem biztos, hogy jól fog működni OTA, hagy maradjon már meg bennem a félsz, hogy befing az autó alattam indulás előtt...
-
Noukoum
veterán
”Ráadásul sehol sem tökéletes, máshol ez mégsem beszédtéma.”
Ez azt jelenti hogy más autógyártóknál is vannak hibák a szoftverben, akár még az utakon is. Arról mégsem sír senki, mert mindenkit az érdekel hogy szar a villany meg az id3..
És még mindig nem kapták meg az előrendelők sem az autót. Szoftveres hibát pedig utólag is lehet javítani. Ha meg félsz hogy frissítés közben lehal az autód akkor használj olyan autót ahol nincs szoftver... -
janos1988
addikt
+1
Egyszerűen ezek még mindig iszonyat drágák, az egyik srác nagyon jól kifejtette ezt a dolgot itt, egy másik fórumban a lényegi pontok megemlítésével is.
A mérete meg hát...ízlések és pofonok, de újonnan én sem vennék dodzsemet (sem hasonlót), főleg nem ennyiért. Inkább használtban.
-
Ádám16
addikt
Egyrészt hol nem beszédtéma? Ki lett rúgva a szoftverért felelős vezető ennek okán. Emiatt csúszik (is + Covid) csúszik az autó elég keményen. Igen-igen beszédtéma ez.
Másrészt azt hiszem, már az utakra kerül 2-3 héten belül. Októberig pedig nem lesz kész az ACarplay + AAuto (LOL), és még 1-2 funkció. A végleges szoftver is elég átláthatatlan, és jobb lett a sebesség, de közel nem tökéletes.
A nagyobb gondot az jelenti inkább, hogy a távoli frissítéssel is voltak gondok. Na, ha nekem lehalna az autóm egy frissítés közben/miatt, biztosan a fejükre húznám. Ezt pedig én nem kockáztatnám meg, egyelőre nem meggyőző, amit láthatunk. -
k-adi
nagyúr
válasz
Mr Anderson #103 üzenetére
ilyet én se vennék 8,5-ért (vagy ugye ~11 millióért)
-
Ádám16
addikt
válasz
CriticalHit #100 üzenetére
Áldásom rá, aki bevállalja még idén az Id3-at. Még mindig nem 100as a szoftver. Max jövőre merném megvenni, de addigra szerintem jöhet az ID4 is.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Az autóvásárlás márpedig érzelmi alapon megy."
Azt hiszem ez az igazi vízválasztó. Vagyis, van aki az autózás öröme miatt vásárol valamit és van aki a célszerűség okán. Persze, ahogy lenni szokott itt sem ennyire fekete és fehér a kép. Én pl. - ha tehetném - biztos tartanék egy Mustangot (nem, nem azt a sz@ros villanypónit, amit a Ford nemrég kiadott), lenne egy MX-5-öm, és valamilyen jó kis utazóautó (talán egy Mazda 6 kombi).
Viszont - mivel nem tehetem - most van egy dízel kombim, mert az életvitelemhez ez passzol a legjobban. -
mjani1172
addikt
válasz
mongoose66 #2 üzenetére
Ezek szerint mégis.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó MSI B650 GAMING PLUS WIFI Alaplap
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB videokártya
- Bomba ár! Asus Slate EP121 Tablet - Intel Core i5 I 4GB I 64GB SSD I 12" Touch I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 2570P - i5-3GEN I 4GB I 320GB I DVD I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra 1TB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest