- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Drágább lett a Pixel 8a
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MG5 menetpróba
Hirdetés
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
ph Az AMD a gyártók felé már nem is az Intelhez méri a dizájn sebességét, hanem az újabb ARM magokhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz csorbajeno #48 üzenetére
Elég csak kiszámolni... itthon kb 300 gr CO2 / kWh áramot tudunk termelni átlagban bár ez egyre zöldebb (lehet már inkább 280 alatt van de mindegy legyen 300)
Egy mai modern diesel 98 gr CO2-tól ki magából kmenként. Ezzel kapcsolatos megjegyzések:
- olajcserével nem számolunk
- fék jobban kopik nem számolunk vele
- az üzemanyagot ki kell termelni, finomítani kell (csak a hazai finomító fogyasztásából lehetne üzemeltetni 200+ ezer autót de mindegy mert az üzemanyag kell és máshova is kellenek szénhidrogének így ez lényegtelen megint csak) és oda kell szállítani a kutakra és a kútra el kell menni, de ezekkel sem számolunk
- nem számolunk azzal, hogy ahogy öregszik úgy lesz egyre rosszabb a kibocsátás de azzal se számolunk ha valaki később kályhát csinál az autóból (kiszedi a katalizátort / adbluet ...)
- de számoljunk azzal, hogy a mai modern diesel ezt papíron tudja valóságban álom a 4 literes fogyasztás reális 5,6 körül van nálam (2017-es euro 6-os Peugeot diesel)
Tehát valójában legalább inkább van az 120-130 gr körül (és a benzines több co2-t bocsát ki) cserébe a dieslnél nem csak CO 2 van.
Addig egy elektroms aztó 15 körüli átlag fogyasztással (autópályán ennek 1,5-ese kb a fogyasztás de normál használat mellett 15-16 körül ki lehet jönni) plusz itt számoljunk még 10% töltési veszteséggel szóval 18 kWh-ból tuti kijön 100 km ami 5400 gr co 2 / 100 km azaz 54 gr co2 / km.
Tény, hogy gyártásban sokkal több CO2 megy bele de mint látod ezt elég gyorsan le tudja dolgozni (jelenleg kb normál áram esetén 80e km körül).
Tény, ahol szinte csak szénerőmű van (például Lengyelek) ott sose lesz zöldebb...
Tény, ha otthon van napelemed akkor cirka 6-10 gr CO2/ kWh körül tudsz termelni áramot és ebben a napelem gyártásának lábnyoma benne van...
És akkor miért elektromos autó:
- nem helyben szennyez 1-2 szénerőművet átépíteni gázturbinásra (ami már sokkal környezet kímélőbb) sokkal egyszerűbb és olcsóbb mint több millió autót tovább reszelgetni gr-ok miatt
- az elektromos autó helyben nem szennyez végre nem lenne szmog a városokban
- az áram lehet zöldebb (ahogy látjuk a világban egyre több helyen tesznek azért, hogy minél környezetkímélőbb legyen az áram termelés és igen ennek szerves része az atom is...
Új hozzászólás Aktív témák
- Foxpost
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Apple notebookok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest