- Yettel topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #124 üzenetére
Mesélj miért lennének szemetek 7-8 éves korukra? a 4-5 éves (sőt i3 és zoéból még a korábbiak is) 90+%-os akukkal mennek a mai napig... egyedül a aku temperálás nélküli leafek más modellekkel van gond az akukkal bár azok is cirka 70% körül vannak 7-8 éves korukra... És azt elfelejted, hogy a mai autók 300 km körül tudnak menni ami még 50%-os akkuval is 150 km / töltés sőt egy 60Ah i3-ba egy 94Ah-s akku most kb 2-2,5 millió körül beszerezhető... és kb van egy új autód.
A használt 50-60%-os akut simán el lehet adni powerwallhoz ott még 10 évet ellesz
-
axioma
veterán
válasz mjani1172 #124 üzenetére
Hat a napokon belul 9 eves ion-om messze nem akadaly... kicsit tobb mint 7 eves koraban vettem, azota 16e km-t tettem bele (covid miatt marcius 6 ota alig mozdul, inkabb 1.5 evnyi). Egy Suzuki Alto-t valtottam le, es ha nem napelembol taplalkozna akkor is behozna' nemsokara az arkulonbseget - mondjuk beleszamolva hogy az alto-ra havi 15e parkolasi dijat kertek. (Nekunk allam bacsitol egy fillert se kapva a 11M hatarba egy Ampera - ingazasban csak elektromosan hasznalva, nyaralaskor persze benzin is fogy -, az Ion nyilvan csak ingazasra hasznalva, meg a kettot es a nagy fogyasztasu hazat is kiszolgalo napelem is belefert... innentol nincs aramdij, tobb haszna van mint egyetlen 11M-s autonak, me'g ha az uj is - igaz nekem A-bol B-be a szempont, kar is lenne belem.) Jo, a kepet arnyalja az Ampera egy akku-hibaja, adj hozza felmillat, de az egy szerencsetlenul kijott 1% alatti valoszinuseg amibe belefutottunk, ahogy a szakszerviz szavaibol kiderult. Cserebe lattam 4.5 eves i3 rex-et 101% akkuval...
Valaki irta, de nincs szabalyos megoldas a vezerelt ("ejszakai") aram vetelezesre autotolto eseten, fali fix toltokeszuleknel sem. Ami tarifat ajanlanak az nevetseges (5Ft kedvezmeny, cserebe teljes villanyora-atalakitas 300e).[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #127 üzenetére
Milyen leafrol beszélsz a régi 24-30 as leafek már régen túl vannak a 3 éves koron szerintem... És híresen szar az akkujuk, de még így is 200e kmt le tudnak futni... És azok újonnan se tudták télen 120-150nel többet ma már 50es akukkal lehet autót venni...
Az akku újra hasznositasara technológia már van csak nincs újrahasznosítandó akku. Német startup bemutatta, hogy 95%ban újra tudnak hasonlítani akkut...
-
Noukoum
veterán
válasz mjani1172 #127 üzenetére
Úgy van, megveszel egy új leafet és nem egy el 3 év múlva 100km-nél többet. Nagyon okos vagy, de azért ezt ne terjeszd. Gondolom 2017-es leafed van, vagy idén vettél leafet és már előre látod a jövőt?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #144 üzenetére
azért kíváncsi lennék egy 300e km körüli mai motorra, hogy nem használódott el részt hogy érted - nekem is van dieselem modern szeretem meg minden, de üzemeltetése 150-200 e km után jelentősen nő... ahogy az akkus autók akku kapacitása folyamatosan csökken de cirka 300e km-t a mai folyadékhűtéses akkuk kibírnak ... Sajnos jobbat nem találtam... de ezt esetleg nézegetheted ha van rá időd, hogy hozzávetőlegesen márkákon belül milyen akku degradációt tapasztaltak
https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
Segítek, hogy ne kelljen olvasnod:
- Leaf 5-6 éves autók átllag 75% körül vannak (itt súgok valamit új autóknál 70% alá kerül az akku 160e km vagy 8 éven belül gariban cserélik az akkut tehát ennyit tuti kibír... tehát 50%-os akku kb 300e km-nél után várható. Ha ma egy elektromos autó bír 300 km-t akkor 150-et fog bírni 50%-kal, s az átlag magyar 40km az átlag német 60km-t megy naponta
#143-as postodra meg nem nagyon lehet mit reagálni (szerencsére nem nekem szólt) de ha nem vagy velünk egy szinten akkor lehet Hanula Barnával kellene társalognod -
axioma
veterán
válasz mjani1172 #144 üzenetére
Egy hozzaszolasba nem mindent kell belesuriteni, csak annyi az elvaras hogy semennyi csusztatast (hogy ne a h betus szoval jellemezzem), ennyi a lenyeg.
A 7-8 eves elektromos auto siman tovabbhasznalhato. A 15 evesre mar nem eskudnek, hogy akkucsere nelkul, de mar nagyon varom hogy olyan akkuk hulljanak es szigetuzemre is kepesse tehetok legyenek veluk napelemrendszerek... -
axioma
veterán
válasz mjani1172 #153 üzenetére
Nem alltam beled, csak azt kertem, ne allits valotlant (a hsz szoveget ertekeltem, fgtl attol hogy ki mondja, nick-et nem szoktam nezni hogy oszinte legyek...).
Azt allithatod, hogy 7-8 eves elektromos _neked_ nem tetszik, nem kellene vagy barmi, de azt nem hogy hasznalati targy helyett akadaly. Mert egy valid kozlekedesi eszkoz - a megfelelo celokra. Peldaul az ion valoban, kb. csak ingazni. Az Alto-nal jobb, azt valtotta, en ennyit allitottam (kispolszki, cinquecento utan meg az volt jo). Masreszt meg te a corsa-e-rol mondtad hogy akadaly lesz, en csak peldanak hoztam fel az ionomat, mert az tapasztalatilag mege'lte ezt a kort, joval korabbi technologiaval is ertelmes jarmu me'g. Es minden benzinest (na jo, egy sportkocsi volt ami dontetlen es o volt jo savban) siman lehagy zold lampanal, konnyen valtok savot olyankor... mar ez is elony.
Mondjuk eleve nem egy hullamhosszon vagyunk ha az autonak a kinezete komoly tenyezo a megiteleseben.
A velemenyek kozul egyetlennel vitatkoznek: hutes/futes. Mert az akkor igaz (es valoban rosszul nez ki), amikor bekapcsolod es rogton levesz 20km-t a hatotavbol -- arra szamolva hogy vegig maxon hutenel vagy futenel, mint a bekapcsolas pillanataban. De eleg egyszer par perc jaratassal befuteni, aztan lehet vele menni nelkule, par km minuszbol mar kenyelmes tud lenni. A tobbi igaz, de csak akkor negativ, ha tobbet vartal tole. Az enyem 70% akku, 85km nyaron. Es? Melohely kb. 17 km, tolto otthon a garazsban, nagyon a varos tulvegere (Gyal kornyeke volt) kell ahhoz menni hogy ne ferjek bele utcai toltes nelkul. Ha muszaj elokerul az Ampera, ennyi. -
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #157 üzenetére
Idézlek "Három éves korukra nem mennek el 100 km-nél többet. Valósan. Aki ezért pénzt ad az megérdemli." Pontosan ezt írtad ... én erre adtam fácolatot linkelve ahol meg lehet nézni, hogy az adatbázisban szereplő 6 éves leafek (híresen gyorsan öregszik bennük az akku a temperálás hiánya miatt) 75% körül járnak átlagban ezek ugye még 24-es leafek voltak amik 100-150 km-t tudtak szóval 6 éves korukra 75-110 km-t még tudnak
Mai autók (corsa e) 250-340km-t tud ha erre számolsz 6 év alatt 25% körüli (bár ezek már akkutemperálással jönnek) degradációt akkor rájössz, hogy még akkor is 6 évesen tudni fognak 180-250 km-t futni... -
Noukoum
veterán
válasz mjani1172 #157 üzenetére
“7-8 éves korukba ezek már csak akadályok lesznek.”
Ne haragudj, nem 3 hanem 7-8 év. (Kevertem a leafes baromságoddal) Teljesen mindegy, a lényegen nem változtat. Az is unalmas hogy trollkodsz, menj a dízel totyikba oda írd a “szakmai tapasztalataidat” (LOL).„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
válasz mjani1172 #163 üzenetére
Legalább néznél utána a dolgoknak könyörgöm... A linkelt tesztben lévő nissan leaf EPA szabvány szerint 135km-es hatótávra képest. Új korában, 100%-os akkumulátorral és valószínűleg nem autópályán 130-al minusz 20 fokban fűtéssel hóban..
Miért is várod el hogy egy három éves autó olyan hatótávot menjen amit valószínűleg új korában sem tudott?Meg 200e km egy három éves városi autónál?? Egy értelmes ember nem megy annyit ennyi idő alatt. Ja hogy taxi volt? És az átlagember annyit megy mint a taxis? Pont úgy hamarabb kell taxiban aksit cserélni mint egy hagyományos autóban a többi alkatrészt..
Ráadásul a leafnek híresen gyorsan degradálódik az aksija, a többi villanyautónál sokkal jobb a helyzet. (Nyilván nem véletlen hogy ezzel jöttél.)
Direkt meg is kérdeztem hogy 2017-es vagy új leafed van hogy azt mondod 3 évesen 100km-t nem megy el.. Természetesen arra nem kaptam választ, mert ott elfogyott a tudomány.Egy hatalmas troll vagy az a helyzet, nem azzal van a baj hogy nem értesz hozzá hanem hogy azt hiszed hogy igen. (És még dicsekedtél is vele )
Ja és már írtam hogy elírtam, te 8 évet írtál ami legalább ugyanakkora hülyeség... De megnyugodhatsz, utolsó hsz neked mert nem foglak tovább etetni.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
ncc1701
veterán
válasz mjani1172 #127 üzenetére
Ez a leaf 1, ott nem volt hűtött az akksija, ezért degradálódik a többihez képest jobban. Az újabbakon már megoldották a hűtést. Mellesleg rengeteg embernek városba nem is kell több, és oda tervezték. Az átlagnak napi 30km elég ilyen célra. Az akkori vellany autók (meg azóta is jó sok) csak ennyi távot tud megtenni, by design, mivel városba tervezik őket.
A 2017-es leafet meg ne keverjük ide, más dimenzió. -
ncc1701
veterán
válasz mjani1172 #169 üzenetére
Leaf 1 2010-től. Ez akárhogy nézem, 10 éves modell. Volt egy frissítés a ciklusa végén, 24->30kWh akksira. Az új leaf 2018-tól kapható, kapásból nagyobb akkuval.
Nem akarok senkit meggyőzni semmiről, de városba szaladgálni bőven elég. Arra is tartják. -
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #172 üzenetére
de pont ez az hogy ezért nem mi csúsztatunk és kamuzunk összevissza.... hanem te, le is írtam, hogy ne egy 4-8 éves modellel hasonlítsd már össze a mai elektromos autókat... A mai elektromos autók akkuja már kb 300e km-t bír 70% felett, segítek kiszámítani neked, hogy az 340 wltp helyett 238 km-t fog jelenteni nem 100-at... tény hidegben hó fuvásban hegyre fel ebből nem lesz csak 150.... de akkor már egy 300.000 km-t futott autóról fogunk beszélni...
amiben a mai trendek alapján 1,5-2 millió forintért lehet majd akkut cserélni és lehet használni újabb 300.000 km-re 6,7 Ft / km így is az akku, ha a legrosszabb cserés eshetőséget nézzük és az akkor kb 30 kWh-s kapacitású akkut 500-700e ft (így használt akuval nézve 4,3 ft / km) körül el lehet adni majd ... Szóval ha akkut cserélek a kocsiban akkor én a szarfos elektromossal 400-700 ft körül fogok járni (mert van napelem és ingyen töltök) és számoljuk az akku árát, míg te 2000-2500 fttal ... és éves szinten én 3-5 tonnával kevesebb CO2 és egyéb égéstermékeket fogok a levegőbe juttatni...
szóval ne gyere itt a 4-8 éves leafekkel... (ennyi erővel jöhettél volna valami Peugeot 205-össel amiből szintén volt kis szériás elektromos autó - savas akkukkal...
Az állandó személyeskedésed meg már nálam is kiverte a biztosítékot... úgy érvelsz vitatkozol mint egy 3-4 éves gyerek... De ha nem gond akkor ahogy más fórumtárs én is ignorállak a hülyeségeid miatt... (és igen nálam is elszakadt a cérna az állandó személyeskedésed miatt) -
duracell89
senior tag
válasz mjani1172 #188 üzenetére
Na mégegyszer, csak hogy gerjesszem az idegeket. Pontosan, nekem nem jelent semmit, hogy az autó a tesztjén leállt, mert statisztikailag egy ilyen teszt olyan pici mintavétel, hogy semmilyen indikációt nem ad arra, hogy a modell autói mennyire lesznek élethosszuk alatt megbízhatóak. Nyilván a TC ezért sem számolta bele az ertekelesbe.
Szerintem egy leállásból nem lehet egy komplett modell megbízhatóságáról informálódni. Ez kb olyan mintha azt írnám, hogy mivel a mobilaréna tesztben meg nem állt meg, ezért biztos megbízható.[ Szerkesztve ]
-
Norb79
őstag
válasz mjani1172 #188 üzenetére
98. augusztusában vettem az első autómat, Opel Astra G. Az akkor elég friss modell volt, átvettem a Schillernél, a Váci úton, és elindultam a Blaha felé. Váci úton végighasítottam, elindultam a nagykörúton és a Wesselényi utcánál megkotlott. Nem tudom ez mennyi km, de 10 biztos nincs, szóval kicsit rosszabbul bírta, mint az e-corsa. Tréler, visszavitték, és egy kábelköteget kellett benne cserélni, az nem sikerült jól, emiatt nem volt gyújtás, ha nem a jó szögben érintkezett, és hát a magyar útviszonyok között pont volt annyi mozgástere a rázkódások miatt, hogy hol érintkezett, hol nem.
Na most kérdem én, akkor levonhatjuk e a tanulságot, hogy ez az egész belsőégésű motoros cucc teljesen kamikaze dolog volt még 98ban? Hogy gyerekcipőben járt, hogy ebből sose lesz semmi, stb?
Aztán volt még pár autóm, de pl 2013-ban mindenféle félsz nélkül vettem Opel Astra J-t második autónak. Azzal nem is volt semmi gond, igaz a G Astra benzines volt, a J meg dízel, lehet csak a benzines autók halott ötlet?! -
-
Rolly
veterán
válasz mjani1172 #195 üzenetére
látom ezt is el kell engednem...
de még utoljára megpróbálom, leírtam, hogy a prince motor nem tudom kinek a sara arra reagálva, hogy azt írtad "A psa elektronika sosem volt a többiek szintjén.", illetve hogy már jórég óta bosch elektronikát használnak...
Majd jössz te, hogy "A prince motor meg az egyik legszarabb motor ami létezik, inkább szégyelni való, kicsit olvass utána."
Erre mivel látszik, hogy komoly értelmezési problémák vannak újra beidéztem magam, hátha sikerül megértened, hogy mit írtam, de nem...
Tehát
- a peugeot 205-206-307 korabeli elektronikai problémák már a múlt a Peugeotnál, azóta odafigyelnek az elektronikára és - ha jól tudom - Bosch elektronikát használnak
- a motoroknál a mai napig van problémájuk (prince motor és fejlesztései benzines fronton, de azt - megint csak az én tudomásom szerint - a BMW fejlesztette, mert a PSA adta a dieselt a bmwnek így "cseréltek" technológiát. S a prince motornak mindig is a kokszosodás volt a legnagyobb gondja. Ha ennyire tájékozott vagy akkor tudod, hogy Magyarországon pár éve jó ideig nem forgalmazott a PSA benzin motorral autót, mert a magyar üzemanyagokkal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak ("vicces", hogy Románia és már környező országokban nem volt gondjuk )
Ez alapján remélem már világos, hogy mit szerettem volna mondani, hogy pusztán butasá egy körülbelül 10-12 évvel ezelőtti elektronikailag problémás korszak miatt temetni vagy lehúzni a mai PSA autókat és ezen belül az elektromos autókat.
Nem tudom milyen autóid lehettek, de őszintén kíváncsi vagyok, hogy mik voltak PSA és Opel fronton, mert számomra irreális, hogy valakinek 30 autója legyen (és ki tudja még hány márkából volt neked legalább ugyanennyi ) -
ncc1701
veterán
válasz mjani1172 #197 üzenetére
Azért beszél róluk, mert volt egy pár rossz tapasztalata, amiből levonta, h nem vesz többet pözsót. Ez olyan, h itthon a kissebbségre vonatkozóan vannak negatív sztereotípiák. Ezek tapasztalat alapján alakulnak ki, és rendszerint nagyon hosszú idő, míg ezek elmúlnak. Én is úgy vagyok vele, h volt 307-es kocsink, de azóta csak suzuki-toyota jöhet szóba.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bittorrent topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Óra topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD