Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz fauv #91 üzenetére

    aki keveset fut annál nem fog kijönni a matek... 4 év múlva az elektromos ér majd kb 5 milliót a benzines meg 2-2,5-et... tehát a maradvány értéke is jobb lesz egy elektromos autónak...

    Illetve ne egy fapad corsát hasonlítsuk az elektromoshoz. Keress hasonló menettulajdonságokkal rendelkező benzinest vagy dieselt és máris 6-7 között fogsz járni a kis autóval is pontosan megnéztem automata 130 lóerós corsa az már 6,8 millió... így már állami támogatással a 8 nem irreális.. s a különbség az az a 1,2 millió:
    - eladáskor tuti vissza fog jönni
    - valamint fogyasztásban ha otthon tud tölteni akkor 2000 vs 600 ft lesz a költsége 100 km-re csak az üzemanyagon visszajön 85000 km alatt
    - olajcsere és szerviz költsége kb fele az elektromosnak
    - cégnél éves 132 ezer forint / év amit nem kell megfizetni
    - magánszemélyként meg nincs teljesítményadó 33000 ft / év megtakarítás

    Tehát 130 lóerős automata corsa vs corsa e közötti költség megtérülés:
    - összes felár 1.2 millió (támogatás miatt)
    - 4 év alatti üzemanyag (évi 15.000 km-rel - kb ennyi a magyar átlag) 840.000 Ft, ha van napelem 1,2 millió
    - 4 év alatt a szerviz költség kb 200e ft megtakarítás
    - cégként 528 e Ft magánszemélyként 132 e Ft adó megtakarítás
    - parkolást nem néztük ha már városi akkor az is lehet még jelentős (amíg van kedvezmény)
    - maradvány érték több lesz az autónak

    De ha a költségeket nézzük akkor az elektromos autó 4 év alatt 1,2-1,7 millió forintot hoz vissza a felárából. kérdés 4 évesen mit csinálunk az autóval eladjuk vagy használjuk még 10 évig...

    szerkesztés 5 literes fogyasztással számoltunk... ha az 6,5 még nagyobb különbség jön ki kb 360 ezerrel kerül többe az üzemanyag mint amit fentebb írtam...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák