- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Thea
csendes tag
Látom itt már nem volt aktivítás jó ideje.
Én ma értem a végére a játéknak és keresgéltem valami fórumot, mert kíváncsi voltam, ki hogy vélekedik, melyik karaktert kedvelte jobban.
Így ahogy kibontották a játék történetét, és hogy mi miért történt, két játszható karakteren keresztül, sokkal inkább megértettem Abbyt, Joel halála ellenére is.
És ha már lehet a külsőről beszélni, én sem kedvelem az ilyen izmos nőket, de számomra Ellie külseje sokkal inkább taszító volt, valamint az 50 éves favágó férfi stílusú öltözködése sem jött be, egyáltalán nem tudtam azonosulni a karakterrel, a vége felé pedig már irritált.
Szóval örülök, hogy Abby életben maradt, de a döntési lehetőség érdekes lett volna a játék végén. -
Jim-X
őstag
Nekem is hasonlo volt. Amikor az elso bunyo volt, akkor konkretan szet akartam verni Ellie fejet... Aztan amikor fole terdelve csepeli a burajat Abby, akkor mar azt mondtam (magamban vagy hangosan mar nem tudom
) hogy hagyd mar abba bazmeg!
Aztan a vegso osszecsapasnal amikor vagdosod Abby-t a bokovel...minden vagas nekem is fajt... A legvegen amikor nyomod a fejet a vizbe, konkretan azert nyomkodtam a kontrolleren az osszes gombot, hogy hagyja mar abba!!Nagyon durva hullamvasut... Amig Ellie eljut Abby-hez, mire odaer es levagja a karorol, mar elmegy a kedve az egesztol, el akarja engedni...Aztan bevillan Joel peppe vert feje es annyi...
-
Mumia
csendes tag
Nyilvánvalóan ez sarkítás, hiszen láthatólag nem mindenkit idegenítettek el. Sokkal több játékost inkább a negatív propaganda ilyeszt el. Pedig a történetet figyelmen kívül hagyva is remek, mondhatni a legjobb lopakodós akciójáték amivel PS4-en játszottam.
De tény, hogy én is mindkét Abby+Ellie harcnál vonakodva bántottam a másikat. Minden egyes ütés mintha az én gyomromban landolt volna. És szerintem ez is volt a céljuk. Van akinél elérték, van akinél nem. Én inkább hálás vagyok, hogy mertek kockáztatni, mintsem valami generikus történetet tegyenek le az asztalra. Persze ha nem jött volna be lehet én se ezt mondanám.
-
vhw
addikt
válasz
Woodslave #89 üzenetére
Nem vagyok biztos benne, hogy ez a sokkhatás a várt eredményt érte el a ND szempontjából (üzleti, jòvöbeni megítélés).
A “két kampány” megvalósítása részlet kérdés. Lehetett volna egy “titkos” new game feature, miután mindenki önelégülten széttrancsírozta Abbyt. Második nekifutásra megismerhette volna ki is volt, miért tette. Mármint az ö érzelmi/morális szempontjait - azon felül, hogy elvesztette az apját.
De a két fél együtt, egyidöben folyamatos feszültségben van. A saját játékosaikat idegenítik el ezzel a szerencsétlen történetmeséléssel. -
Woodslave
félisten
ja mondjuk ez nem lett volna rossz. Két "játék" két kampány, de akkor meg nem lett volna ez a sokkhatás amit a készítők akartak. Az elején hogy választottál volna? Sehogy mindenki Ellie-Joel mert azt se tudod meg nem is érted miért kell választani egyáltalán meg ki ez a másik csaj
Aztán miután Ellivel megölöd ahogy mindenki elvárta volna ha nem látod közben az ő oldalát, utána hogy játszottál volna vele?
-
vhw
addikt
Az emberek egy jelentős része nem szeret "lovat váltani, mikor folyón kelnek át".
Mi olyan különös azon, ha egy játék, amely rákényszeríti a játékost, hogy két, egymással ellenséges frakcióval is játszon egyetlen végigjátszás során, gyakorlatilag "önmaga" ellen, ott sokaknál nem lesz őszinte a mosoly. Mert nem tudnak érzelmileg, morálisan azonosulni az "ellenséges" oldallal.
Ez a sztorimesélés működik egy filmben, de egy játékban, ahol aktív résztvevője a játékos az eseményeknek már minimum kockázatos. Főleg ha az nem egy új IP, aminek mindenki előítéletek és előzetes preferenciák nélkül foghat hozzá.Ha ezt egy választási lehetőséggel teszik, teljesen más visszhangja lenne.
Kedvelted Joelt (és Ellie-t), egyetértettél vele -> játszd Ellie kampányát
Az első rész után utáltad Joelt, nem értesz egyet vele -> játszd Abby kampányát (kérdés, hogy ki a fene játszana a második résszel, ha az első rossz ízt hagyott a szájában)Ha olyan kísérletezős kedvében van az ND, megtehette volna, hogy a Pokemon játékok mintájára párban adja ki. Tekintve az egyes karakterek sztrorivonalának hosszát, minimális módosítással akár önmagukban is kiadnak egy AAA cím játékidejét.
-
Woodslave
félisten
ja ez sok embernek akinek a videóját néztem nem esett le. Mármint a Medve hogy ugyanaz. Durva kis érzelmi dolgok ezek. Ott tök természetes hogy kinyírom a qrva kutyát, aztán meg simogatod a "főgonosszal"
Hát a DS-nél egyelőre még keresem az állam a kanapé alatt és a legtöbbször a miafax kifejezés hagyta el a számat
-
.LnB
titán
Néztem videót, amiben az apró részleteket ecsetelik a játékban.
És nagyon durva, de minden emberi ellenfélnek van szociális kapcsolata a másikkal. Ha megölsz valakit, és meglátja egy társa, az a nevén szólítja. És külön érzelmeket is adnak az NPC-k attól függően, hogy milyen kapcsolatban voltak az áldozattal.Ez a legjobban Hillcrest-es résznél figyelhető meg.
Plusz, van az a jelenet, amikor Abby-vel a stadionból mentek ki. Ott meg lehet állni labdázni egy kutyával. A kutya neve "Bear" (magyarul nem emlékszem mi volt a neve, gondolom Maci.). Na azt a kutyát konkrétan korábban, amikor Ellie-vel Hillcrest-ben vagy, meg tudod ölni. A gazdája kiabálja is, hogy "Oh Bear!".. O_O
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
Woodslave #70 üzenetére
Nem hiányoltam, mert az első részben egyértelműek voltak a szerepek illetve így volt íve a történetnek, a második résznél viszont a két főszereplő miatt ez változott, és szerintem (vagy inkább: számomra) ezért nem volt olyan katarktikus vége. Nem volt rossz a vége így sem, főleg, hogy a célt tulajdonképpen elérte: gondolkodik rajta az ember és most is beszélgetünk róla, ami jó, de bennem maradt hiányérzet.
-
.LnB
titán
-
Mumia
csendes tag
válasz
Woodslave #74 üzenetére
Mit gondolsz miért van 100 millió feliratkozója? Vagy tudomis én mennyi? Mert nincs egy saját gondolata csak azt mondja amit hallani akarnak. És baromi sokan megették ezzel kapcsolatban, hogy ez a világ legrosszabb játéka, és Abby a valaha volt leggonoszabb és legundorítóbb karakter.
Holott csak az a különbség bármelyik másik sztori és e között, hogy itt ismerted azt akin bosszút állt. Ezt sokan képtelenek vagy nem hajlandóak még csak átlátni sem. pl. lehet hogy ha a MaxPayne-ben ismerted volna a főgonoszt és a lányával való kapcsolatát bemutatták volna, akkor ott is gyűlölhetnéd Max-ot. Vagy bármelyik klasszikus bosszúállós sztoriban.
-
Woodslave
félisten
teljesen mindegy lenne. Megölnéd Abbyt, aztán 5 perc múlva megnéznéd mi történik ha megölöd Ellit ...
néztem PewdiePie-t és akkora csalódás volt az ember, hogy a partos résznél még mindig azt ecsetelte, hogyan nyírná ki Abbyt. És azt gondoltam milyen gáz, hogy nem értett meg semmit, aztán persze még mindig nézőpont kérdése és biztos én vagyok a hülye szóval el is engedtem.
-
-
.LnB
titán
válasz
Woodslave #70 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy ki akarta volna feláldozni Ellie-t az első rész végén. Egész végig kettejük küzdelmét, összefonódását láttuk. A második részben akarva/akaratlanul megosztották a közönséget. Sokkal jobban adná magát a választás lehetősége. Itt már nincs meg maradéktalanul az az érzés mint az elsőben, hogy ez a játék azért van, hogy elmeséljen nekünk egy felejthetetlen, fájdalmas, ugyanakkor magával ragadó történetet. Itt a két karakter szemben állítása kicsit kinyitja az ollót. Több értelme lett volna ebben a részben a választásnak, mint az elsőben.
-
Woodslave
félisten
válasz
bLaCkDoGoNe #69 üzenetére
Az első rész végén is hiányoltad a döntési lehetőséget?
-
bLaCkDoGoNe
veterán
No, 40+ játékóra után én is befejeztem tegnap este. Hagytam egy kicsit ülepedni a dolgokat, de még mindig felemásak az érzéseim.
2017 nyarán vettem egy PS4 slimet, kizárólag az exkluzív cuccok miatt (minden mást XONE-on játszom). Az első ilyen exkluzív (és tkp. a játék, ami miatt egyáltalán elgondolkodtam a PS4 megvételén) a The Last of Us Remastered volt – és 30+ évnyi videójátékos "történelmem" egyik legemlékezetesebb, legélvezetesebb játéka, ami mérföldkő és referenciapont lett nekem történetvezetés és dramaturgia terén. Többször végigjátszottam, tényleg imádtam.
A TLoU2 körüli szarvihartól tudatosan távol tartottam magamat – hallottam, hogy valami "botrány" van a játék körül, de kb. ennyi fogalmam volt a dologról; semmilyen hírt, cikket, fórumbejegyzést, YouTube videót nem néztem/olvastam/hallgattam meg a témában. Prekoncepciók nélkül, tökéletesen fogalmatlanul szerettem volna nekiülni, hogy a lehető legnagyobb élményt nyújtsa pont úgy, ahogy az elődje tette.
Az első pár óra után azt éreztem, hogy valahogy ez nem az igazi. Minden ismerős volt, de nem éreztem azt a jóleső érzést, amit vártam, és amit általában az ember érez, amikor egy számára kedves könyv/játék/film folytatását fedezi fel magának. Nem éreztem, hogy otthon vagyok a játékban. Nagyon furcsa ez, mert nem tudom megfogalmazni, hogy mit hiányoltam a játékból, technikailag tényleg a tökéletességig van csiszolva, gyönyörű, egy csomó apróságot, amikről most YouTube videók készülnek magam is felfedeztem és hosszú időt szórakoztam el ezekkel, és rettenetesen élveztem. A játékmenetről szintén csak jókat tudok írni: például végre sikerült egy frusztrációmentes checkpoint rendszert csinálni, ahol soha nem éreztem tehernek, ha meghaltam és újra kellett kezdenem egy-egy részt, mert nem 10-15 perccel korábbi pontokra dobott vissza a játék, sőt, egy-egy nagyobb népsűrűségű encounter esetén majdnem minden egyes leölt ember/infected után mentett. Tényleg nagyon elégedett voltam ezzel a megoldással.
A sztorinál viszont valahogy nem éreztem azt a sodró erejű lendületet, ami miatt az első résznél mindig alig vártam, hogy a gép elé keveredjek, és tovább gördítsem a cselekményt, néha napokig nem vettem elő a játékot. Így visszatekintve egy viszonylag kerek egésszé áll össze a dolog, tetszett a kétféle nézőpont bemutatása, viszont nagyon megosztó kreatív döntésnek tartom az főszereplő-antagonista oldalak cserélgetését, nálam ennek a vége az lett, hogy a játék végére egyik karakterhez sem kötődtem igazán, és emiatt számomra elmaradt az első részhez hasonló katarzis. A játék elején még viszonylag jól működött a készítők által kitalált érzelmi hullámvasút, aztán valahogy ellaposodott az egésznek a dinamikája. A szereplőcsere sem lepett meg túlságosan, már a prológus közbeni cserénél gyanússá vált a dolog, hogy ennek a két szereplőnek a szálait kapja meg a játékos.
Én egyébként valami olyasmi befejezésre számítottam, hogy Abby-ék megtalálják a Firefly-t, Ellie megtalálja Abby-t és itt a játékos kap egy döntési lehetőséget, hogy jégre teszi-e Joel gyilkosát és/vagy feláldozza magát a gyógymód érdekében (tehát egy hármas választást képzeltem volna el, 1.) Abby-nek annyi, Ellie meg megy haza a családhoz; 2.) Abby-nek annyi, de Ellie feláldozza magát 3.) Abby megmarad és Ellie feláldozza magát, nyilván ezeknél azért profibb módon kidolgozva a szálakat
).
A túlzott érzékenyítést kicsit én is soknak éreztem, ahogy most utólag utánaolvasgattam, valahol megértem hogy kiborult a bili emiatt. Nekem a zsinagógás jelenetnél volt először olyan gondolatom, hogy itt valami olyat akarnak erőszakkal letuszkolni a torkomon, amit én nem szeretnék egy videójátékba – és ez a dramaturgiai szerep nélküli, "just because" érzékenyítés, a konkrét témától függetlenül. Ezt a sajnálatos trendet amúgy nem igazán tudom megemészteni és rettentően elszomorít, hogy egyre többször nevelni szeretnének szórakoztatás helyett, ami megszokottnak mondható a "régebbi" médiumok esetén (pl. filmek), de a játékoknál sokkal nehezebben viselem valami miatt.
Egy pillanatig nem bánom a játékba eddig beletett negyvenpár órát, new game+-szal újra végig fogom tolni, mert ki szeretném platinázni, de kérdés, hogy másodszorra nem fogom-e már túl hosszúnak, vagy ne adj' Isten esetleg unalmasnak találni.
Összességében egy nagyon jó, de messze nem olyan hibátlan vagy tökéletes játékot kaptam, mint ahogy azt a tesztek többsége állítja; az első részhez pedig sajnos nem ér fel, pedig nagyon szerettem volna ugyanúgy rajongásig szeretni, mint azt.
-
vhw
addikt
Valójában Owen állítja le őket.
Ő az aki Abby örjöngését is szemmel láthatóan egyre kevésbbé tűri és felszólítja, hogy fejezze be.Objektíven ő az aki legkevésbbé aberrált a WLF frakcióban (Mel-el együtt).
Ellie valóban megöl számtalan embert. De Abby barátai közül gyakorlatilag mindenki tevőlegesen nekitámadt.
Nora-nál volt talán kérdéses, hogy eleve gyilkos szándékkal eredt a nyomába és nem fogja élni hagyni semmi körülmény között. De később az Aquariumban már nem tűnt úgy, hogy ölni akar - kvázi önvédelem volt.Érdekes, hogy a játék - az átvezető videókon felül is - rákényszerít a gyilkolásra. Ellenben a Metro Exodus-szal, ami döntési lehetőséget ad; gyilkolsz, vagy csak ártalmatlanná teszed az ellenséget, esetleg észrevétlenül suhansz át közöttük - befolyásolva ezzel a befejezést. Sőt időnként kifejezetten egyfajta célként határozza meg, hogy ne ölj meg senkit az adott helyszínen. A TLOU 2 még csak fel sem veti a gondolatot - kíváncsi lennék, hogy mi az a legalacsonyabb számú élet, amit kénytelen vagy kioltani a tovább jutás érdekében - kihasználva a játékban rejlő összes lopakodási potenciált.
Mindezek után, Abbynek volt 7 (?) éve átgondolni a bosszúját (főleg a körülmények teljes ismeretében, az apját nem csak úgy kivégezte egy bandita egy rajtaütésben, egy nagyon is megkérdőjelezhető morális döntés után húzta a "rövidebbet", amiért mindvégig kiállt mellette). Ellenben Ellie hirtelen felindulásból eredt a nyomába, egy nyílvánvalóan értelmetlen és feleslegesen kegyetlenkedő önbíráskodás után, ahol később már csak leginkább sodródott az árral. Nyílván a megítélésén nem sokat segít, hogy a játék csak egyetlen módot ismer az akarat érvényesítésre. A játékost kész tények elé állítja az összes átvezető videó (legyen bármennyire képtelenség és karakter idegen az adott cselekmény), semmi mérlegelési lehetőség nincs a kezében. Illetve abba is lehet hagyni a játékot - elnézve erre akadnak is példák.
-
.LnB
titán
Ezt is kifelejtettem az írásomból :
A jatekmechanikának van egy gyenge pontja, nem igazán nevezhető hibának, de kihasználható. Ez pedig a checkpoint-os felépítés. Ez megvolt az elsőben is, és azt hittem, hogy erre majd mostanra figyelnek. De nem, szerintem nem is akartak.
Szóval a legtöbb helyen - de nem mindenhol- át lehet egyszerűen futni az ellenségek között, a nehezebb részeken. Teszem azt, kopakodsz a fűben de észre vesznek. Ilyenkor a legtöbb esetben elég arra futni, amerre kell. És egy ponton a játék továbbhalad. Ez egyébként reális, mert "szégyen a futás, de hasznos" ugyebár. Egy pár rész van, ahol mondjuk egy ajtót kell betolni erőből, vagy egy garázskaput feltolni, az ugye lassú animáció, olyankor ez nehezen kivitelezhető, de nem lehetetlen.
És most eszembe jutott még valami. Az, hogy végre ebben a játékban nem nyomják a képembe mindenhol, hogy erre kell ugorni. Nincsenek fehérrel kiemelve mindehol a kiszögelések, kapaszkodók. Hanem ízlésesen, nem túl illúzióromboló módon vannak ábrázolva, még is majdnem mindig egyértelmű, hogy merre kell menni. Persze azért láttam én is ilyen ronda fehér kiemeléseket, de nagyon keveset.
-
Woodslave
félisten
Komolyan eldobom az agyam ettől. Ez a Neil egy maximalista állat lehet
vajon hány játékosnak hianyzott volna ha nem lehet egy komplett metallica számot eljátszani?
-
.LnB
titán
Egyébként ti az alap verzió borítójával ki vagytok békülve? Tudom, hogy semmit sem számít, de szerintem gagyi, méltatlan a játékhoz.
-
Deck
titán
+1 Szóról szóra ugyanezt érzem
(többi hozzászólásaidra is, ezért se írok bővebben. Felesleges, mikor mindent leírtál amit írtam volna)
Amúgy remek lett a cikk! Jól összeszedett, kitértél mindenre amivel kapcsolatban érdekelt a véleményed. Mikor mindkettem ugyanúgy látunk egy játékot.. Az jelent valamit azért..
-
Carlos Padre
veterán
Engem meglepett, hogy dugtak benne. Arra nem számítottam.
-
Mumia
csendes tag
Ráadásul már a flashbackes Akváriumos jelenetben is külön figyelmet kap, hogy Abby semmiképp sem akarta kihagyni az edzést
De én teljesen elfogult vagyok, mert nekem pont az ilyen csajok jönnek be. És ez az első alkalom, hogy egy játékban olyan női karaktert tesznek aki még nekem is elég izmos. Szóval már csak ezért is ezer köszönet Naughty Dog-nak.
-
Woodslave
félisten
na még egy dolog amiben megkavarodtam most ahogy néztem pár videót. Lev. Nekem a végére egyértelmű volt hogy lány, Lilynek szóították, meg férjhez akarták adni stb. Aztán most a végén amikor az utolsó fight van He meg him van az angol szövegben..
-
doc
nagyúr
válasz
Woodslave #52 üzenetére
nem hiszem hogy "kamu" lett volna, a masik oldalon a srac azert kerdezett neveket hogy Abby igazolni tudja a sztorijat, ez felesleges ha csak csapdaba akarjak csalni, meg nem tudtak volna odaerni 1 perc alatt, szoval szerintem csak veletlen lehetett (esetleg "bemertek" az adast, de ezt is ketlem)
-
Woodslave
félisten
amikor Abby rádiózik azok tényleg a fireflyok vagy ezek a viperák szórakoznak ezt nem tudtam eldönteni, hogy az csak véletlen rajtaütés volt vagy a rádiózás miatt tudták hol vannak
-
Woodslave
félisten
hát ja. Mondjuk így is csomó olyan van benne amit szerintem egyszeri játékos észre se vett volna ha nem csinálják. De tényleg mindenre nem gondolhattak. Mondjuk én ilyen eltűnő textúrára nem emlékszem, párszor volt hogy valóban később rajzolta ki, lehet ha visszalépek akkor meg eltűnt volna. Ettől függetlenül valami brutál. Bár én úgy vagyok vele hogy az elején meg néha nézelődtem, de a grafika inkább csak elrontja a játékot ha nagyon xar, de egy szint felett nekem már mindegy.
-
RudY
addikt
válasz
Woodslave #38 üzenetére
A kúszás egyébként érdekes, több helyen és alkalommal gyakorlatilag nulla az eredménye, konkrétan pl. itt is teszteltem:
A véres lábnyomok szépen megoldottak, de kúszva semmi látszatja se a földön, se a ruhán. Na jó, szerintem arra nem gondoltak, hogy van olyan beteg állat, aki a vértócsában akar fetrengeni, de hát teszt a lelke mindennek.
Erről azt hittem, hogy szuper fotó lesz, de a 3 orrlyuk kicsit zavaró:
Ez akár egy Death Stranding-re utaló easter egg is lehetne, pedig csak a ház és egyéb textúrák tűntek el:
Összességében nekem piszkosul tetszett, kihagyhatatlan élmény volt, lassan jön is a New Game+ és a platina.
-
doc
nagyúr
válasz
janeszgol #48 üzenetére
Igen, a poen hogy OBJEKTIVEN nezve Abby kb a legkevesbe aberralt karakter mind kozul.
Megoltek az apjat, o bosszut all erte, "szemet szemert" jelleggel. Az o apjanak halalaert annak a gyilkosat oli meg (igen, nem csak siman kivegzi, hanem szetveri a fejet, de mindenki gondoljon bele oszinten hogyha az o apjat olne meg valaki, tutira nem torne elo belole az allat?), Elliet es Tommyt hagyja elmenni, sot, ha jol remlik talan pont o mondja azoknak akik meg akarjak olni oket hogy NE.
Ezzel szemben Ellie gyakorlatilag tomegmeszarlast rendez, Abby baratait is siman legyilkolassza hogy kozelebb jusson hozza, sokkal elvakultabb, fanatikusabb karakter, bar a motivacioja pontosan ugyanaz. -
doc
nagyúr
Huhh, en is idetalaltam
Latom eppen Abby kulseje a tema. Nekem szemely szerint nem jonnek be az izmos nok (volt nagyon sportos testalkatu csajom, de inkabb a noisebb alkatot valasztom ha lehet), de ez it tokeletesen indokolt volt, sot...
Nem veletlen hogy eleg sok jelenetben Abby meg evekkel korabbi, fiatalabb onmagat latjuk, ahol kimondottan szexi, noies. Tokeletesen megertheto hogy az apjaval tortentek utan "felcseszte az agyat" es a bosszu megszallottja lett. Egyreszt az emiatti feszultseget is levezetheti a kondizassal (amihez nem kis felszereles volt neki WLF tagkent), masreszt ha tudatosan keszul arra a pillanatra amikor szembekerulhet az apja gyilkosaval, nyilvan igyekszik minel jobb formaba kerulni. Szerintem teljesen rendben volt ez igy -
.LnB
titán
Látom, hogy át lett hozva ide is más topikokból, hogy Abby miért ilyen téma. Remélem az kivehető az írásomból, hogy a miértek nekem nem voltak kérdésesek. Figyeltem a játék alatt, minden meg van magyarázva. Sőt, a sztori szempontjából ez kellett is, hogy elsőre Ellie ne is legyen ellenfél. Majd a végére kicsit mesterkélten, de le kellett fogyasztani, hogy Ellie méltó ellenfele legyen. És nem is utáltam Abby-t, csak nem tetszett a külseje. Egyébként se könnyű azonosulni női karakterekkel, de ilyen izmossal, ami számomra elidegenítő külső, még nehezebb.
-
Mumia
csendes tag
Érdekes módon, amikor férfi szereplő van bodybuilder alkattal ábrázolva posztapok világban, akkor senki sem követel rá magyarázatot.
Abby-t meg egyébként nem is testépítőről, hanem egy crossfit-es csajról mintázták.
Seattle-ben meg adott volt az edzési lehetőség, szóval ez csak sima kifogás a begyöpösödöttek részéről. A vicc az egészben, hogy ezek valszeg ugyanazok az emberek akik mindig sírnak, hogy vékony csajok férfiakat győznek le játékokban.
-
keIdor
titán
Na, én is befejeztem a játékot. Jó volt!
Szkeptikus voltam a leakeket látva, de én tévedtem és pozitív csalódás. Abszolút.
Megosztó a története, az biztos.
Én mindkét főszereplőt sajnálom.
Irónikus, hogyha Ellie el sem indul, akkor halna meg Abby, lassú és fájdalmas módon.
Neki meg megmarad a családja.
Szomorú egy történet ez...
Ha nézem az érem két oldalát, akkor megértem Abbyt. Ha róla szólt volna az első rész, akkor a játékosok 100%-ának menne ez. De így, marad megosztó. A végére már nem haragudtam a karakterre. Ez volt a készítők célja. Nálam működött.Továbbra is sajnálom, hogy Joel ilyen hamar és ily módon távozik. Tudva azt, hogy Ellie még mindig haragszik rá, talán ez a legszörnyűbb, belegondolva...
Nekem 36 óra volt, kihagytam 3 kártyát és 1 papírt valahol, a többi megvan, ezért is tartott nekem idáig, próbáltam mindenhová benézni, ezek szerint 4db hibát vétettem.
Platinára megyek...Buggal kettővel találkoztam:
[kép] - itt hiányzik a textúra.
[link] Itt meg eltűnik a bokor.
Egyik sem nagy dolog, de megemlítem.Értékelés. Hibátlan termék nem létezik. A 10/10-es értékeléseket hagyjuk is...
De közel van hozzá. 9/10 vagy 9.5/10-et adnék rá. Nem tudok belekötni, az az igazság. Atmoszféra és hangulat marha jó, én szeretem ezeket a post apocalyptic játékokat, nekem nagyon átjött ez a rész is. AI szerintem kimagasló a mai kínálatban. Grafikára nincs panasz...
Santa Barbara-ban a növények árnyékain sokat lehetne húzni, de majd a PS5-ön.
Ritkán nyomok new game +-t, de itt fogok. Majd az új hardveren.
(meg majd ma, elkezdem a platina miatt)
Arcmimika szokásos ND minőség, karakterek is nagyon jók, hihetők teljesen. Mintha élnének valóban.
Sokan sírnak a pc miatt. Holokausztról egyszer volt csak szó, sosem zavart. Érthető, hogy fel van hozva. Leszbi szál, nem zavar. Abby kinézetére már van hihető (számomra igen) magyarázat, úgyhogy az sem zavar, el tudom fogadni.Úgyhogy talán, igazából ennyi.
Kell erre aludni párat... most a hatása alatt leszek pár napig.
Nem sok játék képes erre... Witcher 3 képes volt. Red Dead Redemption 1-2 szintén. Detroit: Become Human, Bioshock: Infinite, God of War 2018, SWKotOR 1-2, Death Stranding szintén... meg TLoU 1 természetesen.
Ilyen minőségi játékok mellé került ez is. -
Mumia
csendes tag
válasz
Woodslave #33 üzenetére
Pontosan ez a véleményem nekem is. Szerintem egyáltalán nem olcsó húzás ez, hanem mesterien kitervelt érzelmi játék, amire nem mindenki volt vevő.
De nekem úgy tűnik véleményeket olvasva nem csak itt, hanem több helyen, hogy azok között akik valóban játszottak a játékkal és nem csak a kiszivárogtatott részletek alapján vicsorognak, ott többségben vannak akik ha nem is álltak Abby mellé de legalább el tudják fogadni a motivációját.
Én bevallom a játék utolsó szakaszában Ellie-t irányítva csak azon járt az agyam, hogy hátha valahogy meg tudom menteni Abby-t.
Amikor először írtam véleményt a játékról hirtelen felindulásból még szidtam a végét, de most már úgy érzem, hogy az is zseniális. Rohadt nehéz dolga lesz Cyberpunk 2077-nek ha el akarja venni az év játéka címet ettől. Másnak meg garantáltan semmi esélye.
-
Woodslave
félisten
a technikai része is lenyűgözött. Én ilyen hibákat nem figyeltem meg. Se fény, se hulla. Néztem pár videót milyen részletekre figyeltek. Padlón a port letörlöd ha kúszol stb.
De a kurva molotov koktélt miért nem akkor gyújtja meg amikor eldobja? Előveszed meggyújtja aztán visszarakja a hátizsákba annyi apró xarra figyeltek amit le se xar senki, de ez? persze ez is apróság de akkor is. -
.LnB
titán
válasz
Woodslave #33 üzenetére
Pont ez a jó, hogy van akiknek sikerül megkedvelniük Abby-t. Különben nem működött volna a játék, és nem lenne ekkora siker. Én a játék végén is Ellie mellett álltam, de az a szerencse, hogy mindenki választhatott. Ha már másban nem is..
Mert szerintem a végére betehettek volna egy döntést, hogy kivel szeretnéd befejezni az utolsó harcot, és ki marad így életben. Ha már végig ennyire a bosszún volt a hangsúly. -
Woodslave
félisten
szeretem az írásaid.
Én is hasonlóan indultam. Last of us youtube, majd ps4-en végigjátszás. Középkorú apaként. De ettől függetlenül Joel utolsó döntésével bár abszolút megértettem és minden bizonnyal én is így tettem volna, de külső szemmel nem tudtam egyetérteni és teljesen azonosulni. Rengeteg ember halt meg ennél kevesebbért.
Ellievel se volt ilyen "érzelmi azonosulásom" az első rész alapján nem is kellett hogy legyen, a másodikban meg nem is törekedtek erre. Alapvetően liberális felfogású vagyok tehát ez se befolyásolt Ellie megítélésében meg tudtuk is mi a pálya.
Amikor megölték Joelt azt mondtam vicsorogva qrvára megölöm az összeset alig várom.
De aztán velem pont elérték amit akartak. Megmutatták miért csinálta Abby. És akkor pont azt gondoltam van olyan ember aki nem érti ezt meg? Elliet miért? Mert volt egy első rész? Ez már legitimálja az ember szemében az agyatlan mészárlást amit művel? Ehhez képest Abby sebészi pontossággal csinálta amit csinált.
Persze lehet én vagyok a primitiv meg egyszerű ember akit meg tudott vezetni a Naugthy ezzel a sokak szerint olcsó húzással de igen.
A játék során sokkal jobban megkedveltem Abbyt és nekem inkább a legutolsó harc okozott problémát nekem az nem "tetszett" ebből a szempontból.
Szóval számomra a sztori is tökéletes volt, egyik fél halála sem okozott volna kielégülést.
-
Bird
addikt
Eszméletlen szép ez a játék.... Ha ilyen szép lenne a division 2 is, azt hiszem megnyalnám mind a tíz ujjamat.
Kerek, összeszedett, és nem utolsó sorban komplex írás, nem a manapság "megszokott" logout minőségben.
-
.LnB
titán
Bevilágítási problémát én nem láttam. Ha volt is, minden más helyzetben annyira szép a bevilágítás is, hogy az nem mérvadó.
Semmi sem hibátlan ha 10/10-et adnak rá, hanem. De ezek apróságok a nagy egészet nézve amiket írsz. Nem hiszem, hogy ezek miatt a 9/10 jobb értékelés lenne. Persze ezeket a pontozásokat sose támogattam, de ha már használják.. -
Moby
veterán
Hát én azért eléggé észrevettem, hogy a társak hülyén viselkednek, hogy a a hullák eltünedeznek (WTF?), és hogy vannak bevilágítási problémák. Nem zárható ki, hogy ezekből semmivel nem találkoztak illetve nem vették észre, de ezt azért nehezebb elképzelnem, minthogy elvakultak.
-
-
Köszi a cikket!
Én is azok közé tartozom, aki a partvonalról nézi max. a TLoU játékokat.
De ezzel együtt inkább ezt a cikket éreztem reálisnak, és nem a GamePodon megjelent Garth cikket. A szerint ez a világ legjobb játéka, pont.
Itt már látszanak az árnyékok, problémák. A játékmenet videókat elnézve én sose értettem mi ez a nagy TLoU hype, megértem, hogy érzelmekkel teli játék, és ilyen téren igényes, de amúgy valahogy "csak" egy jól megcsinált iparosmunka. Ez nem leszólás, félreértés ne essék, láthatóan zseniális a maga módján. Csak azért a hibákat (amik azért vannak) mintha sokan nem vennék észre, hiába vannak ott...
-
Moby
veterán
Főképp az uncharted szériát látom szintén veszélyben. Ott, ahol ez explicit, nem gond. Mehet. ki tudom dodge-olni. 3 gyerekes apaként soha a közelébe nem mennék a That Dragon, Cancer-nek, meg egy darab meghalna belőlem miatta. Értem a célját, nem értek vele egyet, de értem, elfogadom a létezését. Viszont tudom mi az, tudom kezelni a helyén. Amikor olyan címek mennek el a no go zónába, amik addig másról szóltak, az nem oké. Félreértés ne essék, nem várom egy TLoU-tól sem, hogy llimonádéba menjen át, nem erről van szó.
-
Moby
veterán
Az megvolt nekem is, és bár volt hibái, amiket említettem, mint videójáték, egyértelműen jó. Ez vitathatatlan. Az üzenet nekem túl pátoszos ami (és ez jellemzően így is szokott lenni) rettentetesen túl van magyarázva képekkel, és túl van tolva. Egyrészt sokkal kevesebből is értettem(volna). Másrészt ilyen üzeneteket, ilyen nyelven nem szeretnék kapni a videójátékoktól. Nekem ez nem erről szól. Nem is nagyon szeretném, hogy erről szóljon, és kicsit foglalkoztat is a kérdés, hogy ezt hogyan tudnám én, mint fogyasztó kifejezni. E percben nem vagyok biztos benne, hogy ha az ND valami egész mást csinálna a jövőben, nem futna-e ki valami hasonló kampányban. Nem szeretném. Oké, értem, vettem, elfogadom, hogy a videójáték egy önkifejezési eszköz, amibe bele kell, hogy férjen ez is. Ez stimt. Viszont kell, hogy legyen valami kapaszkodó, ami alapján választhatok, hogy ezt akarom-e. Erre jelenleg nem látok megoldást. Nem tudom meg ezt egy játékról, csak ha megtudom miről szól, amit nem akarok tudni. Mert ha olyan, ami nekem oké, akkor gyakorlatilag nem lesz értelme játszani vele ezután. Nincs rá jó megoldás. Most az lett a megoldásom, hogy bármennyire nehéz elfogadnom, az ND játékait a jövőben abba a kategóriába kell sorolnom, amitől lehet, hogy óvnom kell magam. De ez lehet egy álatlános irány az jövőbeni játékoknál, és akkor nagyon de nagyon nehéz helyzetben leszek.
-
-
Moby
veterán
Ha lesz harmadik rész, nekem az kimarad. A szenvedéspornóból nekem ennyi elég volt. Egy kicsit úgy érzem, hogy én (is) fizettem a készítők terápiás kezelését, amibe beleborították az összes frusztrációjukat, amik érik őket az identitásuk, a kinézetük, vagy bármi miatt. Én ezt nem kérem egy videójátékban. Utólag azt kell mondjam, hogy az sem lett volna nagy baj, ha ez is kimaradt volna. A parádés technikai megvalósítás ellenére sem volt különösebben hatással rám a játék, illetve amikor volt, az nem volt olyan élmény, amit szívesen éltem át. És semmiképp sem szeretném újra.
-
Mumia
csendes tag
-
#09990144
törölt tag
Ma a végére értem én is a történetnek. Elolvastam a tesztet, klassz lett, kb egyet is értek vele.
Abby eleinte nagyon nem volt szimpatikus, viszont a végére egészen megkedveltem. Levvel nagyon jó párost alkottak. El tudok képzelni egy 3. részt velük, ami róluk (is) szól, ahogy megkeresik a fireflyt
Viszont a többi új karakter kicsit gyengébbre sikerült. Jesse is meg Abby bandája is olyan semmilyen lett.
Másba én nem is tudok belekötni.Grafika, animációk, arcmimika, ezek, ahogy előttem is írtátok 10/10. Csak tátottam a szám néhány jelenetnél, még egy slim-en is eszméletlen, ahogy kinéz.
-
zsotesz81
senior tag
Nálam is lepörgött a credits, nekem összeségében nagyon tetszett a játék. Szerintem a társak rendben voltak, mondjuk ha sunnyogtam akkor valóban nem csináltak semmit, viszont tűzharcban elég hatékonyan szedegették le az ellent.
Nálam két dolog van a story-val kapcsolatban ami számomra nem derült ki.
Ugye Ellie azt mondta Abby-nek , hogy tudja miért ölte meg Joel-t, ha jól emlékszem Ellie-nek senki nem mondta, hogy Abby apja volt az egyik orvos akit Joel kinyírt. Illetve az is talány számomra, hogy mikor Joel mondta Ellie-nek , hogy leállította a firefly-okat, akkor Ellie vajon ezt úgy értette, hogy Joel ott jó eséllyel legyilkolt mindenkit.
A másik,hogy Abby honnan tudta, hogy kit kell keresnie? Mert az , hogy van egy név az kevés, ezt egy picit jobban kifejthették volna.
Ja meg ha jól emlékszem még volt tavaly valami olyanról szó, hogy Ellie anyja is képbe kerül meg majd megismerjük, ezt a szálat eldobták? -
Tuomas
addikt
Egyetértek, jól rátapintottál a lényegre!
Abby ábrázolása nem véletlenül lett ilyen. Szörnyetegnek akarták beállítani, minél ellenszenvesebb legyen a játékosnak, hogy aztán minél inkább ellentmondásba kerüljünk saját magunkkal.
Én akkor is undorodtam tőle, amikor átvettem felette az irányítást, egészen addig, amíg el nem kezdtem megismerni a történetét, és aztán lám lám,a játék végére már a külseje sem szörnyetegre hasonlított, hanem egy átlagos külsejű megtört emberére.És ne feledjük, Abbyt mi magunk "teremtettük" ilyennek.
-
PR0JECTNR56
addikt
Az itteni közönségből valószínűleg kilógok majd azzal, hogy személyesen nem játszottam a játékkal PS hiányában, kizárólag teljes történetes walkthrough-t láttam róla. Az első részt és annak kiegészítőjét is így láttam, így a tényleges játékélményről nem szólnék, mert úgy gondolom az is az élmény szerves része. Egyik TLoU játékról sem láttam trailert és nem is olvastam róluk semmit megjelenés előtt, így az első találkozásom a játékokkal minden esetben maga a gameplay volt.
/// A KOMMENT SPOILEREKET TARTALMAZ ///
A grafika és az atmoszféra csodálatos, nagyon jól hiteti el a játékossal, hogy egy élő, tőle függetlenül is létező világ veszi körül, ahol ő közel sem a centrum, hanem egy benne mozgó kicsi és törékeny entitás. A karakteranimációk zseniálisak, az arc és ruhamozgások, az apró emberi gesztusok, amiket tesznek.
Nagyon tetszett az a megoldás, hogy a játék egyik kritikus pontjáig főleg Ellie szemszögéből látjuk a történetet, majd később Abby környezetébe is egy sokkal részletesebb betekintést nyerünk, valamint a történet idővonalait remekül fésülik össze a végjátékra visszafejtve a korábbi szálakat. A történetmeséles dinamikája kiváló, vicces és hátborzongató pillanatokat is képes találni egyik pillanatról a másikra.
Mindkét oldal követ el szörnyűségeket, és a kezdetben is igen mélyen húzódó lelki sebeket egyre széleskörűbb testi sebek is követik, ahogyan a két oldal érzelmi viharok súlytotta pokolvidéken ingatag a józan ész egyensúlya.
A történet végpontjára gyakorlatilag teljesen kifosztják egymást, önmagukból csak egymásra vicsorgó, véráztatta, megcsonkított emberi roncsokat hagyva hátra, a környezetükben végzett direkt és indirekt pusztításról nem is beszélve.
Az általunk ismert és jelenleg uralkodó törvények és társadalstruktúrák összeomlása magával hozta a legelemibb ösztönök teljes feltámadását és kiélését, ahol a "túlélni" és legnagyobb szociális érzékenység esetén is a "túlélnünk" néhány főre korlátozódik maximum és ezek a néhány fős, egymásról még gondoskodni képes csoportok is igen gyakran konfliktusba kerülnek azzal a rendszerrel, ami éppen föléjük szerveződött érzelmi és érdeki okok nyomán, miközben az emberek kezéből a világot kifacsaró járvány sem tétlenkedik az eltelt idő alatt.
Alapvetően igazán pozitív fő karaktert nem hordoz a játék, amitől nagyon emberinek tűnik és a szereplők morálisan megkérdőjelezhető döntései is érthetővé válnak a játékos számára, ha bőrükbe képzeli magukat.
Összeségébe véve szerintem ez egy igazán meghatározó történet központú cím lett úgy az egyes játékosok, mint az ipar számára. -
Mumia
csendes tag
Számomra annyira jól sikerült Abby bemutatása hogy a végén sokkal jobban sajnáltam őt. Ha belegondolsz, Ellie csak néhány barátot veszített, de simán hazamegy Jackson-ba. Abby viszont elvesztette az összes barátját, szerettét, és még az otthonába sem mehet vissza mert árulónak bélyegezték. És a végén a rabszolgatartóknak köszönhetően még önmagát is elvesztette egy kissé.
Én nagyon remélem, hogy a 3. részben még viszont látjuk újra régi formájában.
Nem lehet mindig nagy mellű vékony nő a főhős, végre egy belevaló csaj, aki úgy néz ki ahogy az nekem tetszik. Szerintem még soha más jétékban nem volt ilyen, úgyhogy köszönet Naugty Dog, ha lesz 3. rész az is must have lesz számomra.
-
.LnB
titán
Ő játszotta egyébként Abby-t: [link] Hát jobban el tudtam volna fogadni így, ahogy valójában kinéz.
-
Moby
veterán
Nem, az egy szándékos vágás volt. Az első kiadott trailer egyértelművé tette, hogy Joel nem él. Ezt le is írtam akkor* (gyak szándékosan elspoilerelte az ND), de akkor még azt gondoltam, hogy a két rész között hal meg, és a második rész Ellie bosszújáról szól. Ez többé-kevésbé be is jött. Sőt, jobb lett volna, ha így történik, ha csak sztoriként utalnak rá, mert ahogy kiírták a második részből őt, azt szerintem méltatlan a karakterhez, és az első részhez is.
/*olyan volt a rendezés, hogy üvöltött belőle, hogy Joel nincs ott fizikailag: nem lépett bele a pocsolyákba, stb
//amúgy nem nagyon értem mit keresel egy ilyen nagyon durván spoileres leírás és topik közelében, ha még nem ment végig.
-
keIdor
titán
Nagy vonalakban ugyanazt érzem, mint Te. Bár nem értem még a játék végére, de vasárnap estére szerintem végzek vele, mert a hétvégét erre szánom. Ráfüggtem én is...
Helyzet a következő, már nem utálom Abbyt, mert látom az érem két oldalát, de jó megosztó játék lett valóban. A DS is az volt, de ott a játékmenet miatt, ez meg a karakterek miatt.
Az nagyon tetszett, hogy a stadionban egyből mutatták a hatalmas konditermet, meg Abby is mondta, hogy 90kg-ot már kinyomott. Ez legalább magyarázat a kinézetre. Készült a bosszúra, meg feszültséget levezetni is kiváló a gym.Az viszont kellemetlen, hogy mindenki kedvenc karakterét az első részből annyire hamar és így "kiírják". Amikor Jesse hátulról befogja Ellie száját és mondja, hogy "nem hagyja, hogy ezt egyedül csinálja" az biztosan Joel helye lenne, mert korábbi trailerekben így volt még, erre full emlékszem.
Nem értem a csere okát, jobb lett volna, ha valahogy a játék felében történik meg az a jelenet a játék eleje helyett. A terv gondolom ez is volt... valamiért megváltoztatták.
Én szeretem egyébként a zombis témát a mai napig, bár itt ezek a fertőzöttek ugye élnek még, csak az emberségük tűnt el. De a belső szerveik működnek. Ha szíven lövöd meghal, a zombi viszont nem.
A zombiknál nem így van, ezek nem zombik, ott csak az agy egy része megy.
Gameplay: 10/10
Környezet, hangulat: 10/10
Harcrendszer, fedezékek működése, gunplay: 10/10A történetről majd a végén mondok verdiktet. Tudok mindent, csak nem átéltem, hanem olvastam. Nem ugyanaz.
-
.LnB
titán
Jókat írsz tényleg. A kémia valóban elég nyögve-nyelős köztük. De a végén jól van bemutatva. Addig meg Dina parkolópályán van.
A társak viselkedése valóban gázos, ezt el is felejtettem. Konkrétan nem is csinálnak semmit a harcokban, plusz láthatatlanok az ellenség számára. Mondjuk utóbbinak szerintem inkább örüljünk.Eszembe is jutott két gondolatom az írásod alapján, amit kifelejtettem.
Az első, hogy olyan a játék, mintha az egészet az első rész, zsiráfos jelenete alapján építettek volna fel. Az nagyon megmaradt bennünk az elsőből. És ezt végig mint ha szem előtt tartották volna. Mert itt az összes helyszín annyira emlékezetes.
És a második, a fekete leves. Az első 10 óra után, gondolkodtam, hogy nem fogok róla írni. Nem érdekelt, nem ragadott magával. Volt nap, amikor játszhattam volna vele, és inkább lefeküdtem aludni (este).
Ezért is értek veled egyet. El is gondolkodok, hogy átírjam e az írásom végét. Mert én úgy értem, hogy zseniális, hogy el tudom fogadni ha valaki annak tartja. Mert nem mindenkit zavarnak ugyan azok a dolgok. Nem mindenki ugyan azt tartja hibának. Az elején írom is, hogy nekem nem az. De ha ez az általános vélekedés róla, akkor el tudom fogadni.
-
Moby
veterán
Egy csomó mindennel egyetértek, de a minden elemében zseniálissal absz nem. Igen, vannak zseniális részei. De vannak problémás részei. Pl a társak viselkedése. Fejlődött az első részhez képest, de még mindig sokszor totál idiótaként viselkednek. Aztán ottvannak a randomeltűnő holttestek. Hogy ez mi okból került bele én nem tudom, de rohadtul gáz. De említhetném azt is, hogy Dina és Ellie között absz nincs működő kémia. Dina karakterével néhány átvezetőn kívül és egy lényeges elemen kívül a játékban gyak semmit nem tudtak kezdeni, ami mondjuk az első rész tükrében nem egy pozitív dolog. Nekem a játék egész első részével bajom van. Miközben a sztori azt meséli, hogy itt vendetta van, ellie sokkal inkább menekül az egész első részben, sokszor azt is elfelejteti, hogy mi az alapvető motivációja. Mintha egész más csapat csinálta volna az első és a második részét (a második rész nekem sokkal jobban tetszett). És még volt bajom a zenékkel, illetve azok hiányával is. A játékmenet: ugyan fejlődött az első részhezképest, de inkább csak több lett mindenből, de továbbra is azt éreztem játék közben, hogy egy filmfevételen vagyok, ahol ha nem azt csinálom amit a rendező akar, akkor bemondják a megafonon hogy álljunk le, és kezdjük előről. Bár a gunplay szerintem szórakoztató volt, emiatt a rettenetesen "megírt jelenetek" miatt a végére bevallom, én untam is kicsit. Sok volt már az egyforma színjátékból, amit nem tett könnyebbé, hogy csak a szenvedéspornó kötötte össze őket. Nagyon hiányzott nekem a játékból a valóságos emberi kapcsolatok. Csak Abby és Manny barátságát éreztem olyannak, ami odavaló egy ilyen sztoriban. Sajnos csak egy rövid epizód volt. És akkor utoljára: Abby tesztoszterontól csöpögő szörnyeteggé módosítása a korábbi trailerekhez képest nagyon-nagyon nem fér belea minden elemében zseniális kategóriába. Ha beleveszem az okot, amiért valószínűsíthetően történt, meg pláne nem.
-
james001
veterán
Jó írás,mintha csak én írtam volna,ugyanígy érzek én is
Bár nem értem miért van fennakadva mindenki Abby fizimiskáján,persze nekem is fura volt kicsit eleinte,de szerintem jobb is hogy nem egy nagy csöcsű álomnő lett,az meg végképp nem illene egy ilyen játékba. Mint karakter mondjuk nekem se jött be,túl "erőszakosan" próbálják megszerettetni veled,de én egyszerűen nem tudtam megkedvelni. De azért voltak király részek vele is.Amúgy a vége nekem nagyon bejött,amikor bunyózunk a vízben,meg utána az epilógus is a gitárral
Mondjuk a nagy fight-nál vártam egy Ellie és Abby életerő csíkot felülre de aztán rájöttem hogy ez nem Kojima játék
-
.LnB
titán
Persze, ezt értem. Csak Ellie-re épült egy teljes játék ugye mindezek előtt. Azt nem tudtam elfelejteni. Pont ez is zajlik a játékban, Ellie karakterét romboljuk kicsit, Abby-t meg felemeljük. Próbálják egyensúlyba hozni őket. És ez teljesen okés lenne. Ha ez lenne az első rész.
-
Neoteric
addikt
Nem rossz írás, többnyire egyet is értek vele. Abby külsőre nekem sem szimpi, viszont a karaktere megkedveltetése nálam működött, a végére valahol sajnáltam Abby-t is és Ellie-t is. Egyedülálló alkotás a játék sok szempontból. A látvány, a hangok, a mozgás, az animációk, meg maga az egész világ.. de valahogy a választási lehetőségeket én azért kicsit hiányoltam. Betudom annak, hogy valszeg lesz egy Part III, amihez nem passzolt volna, hogy ha megöli a játékos Elliet, Abbyt, vagy mindkettőt.
-
Wesder
titán
Jó volt olvasni a véleményed a jàtékról.
Egyébként ha belegondolsz Abby szemszögéből Ellie ugyan olyan rossz, vagy talàn még rosszabb, mint Ellie-nek Abby.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Eladó Lian Li O11D MINI-X gépház
- Lenovo ThinkPad P17 Tervező Vágó Laptop -50% 17,3" i7-10750H 32/512 QUADRO T1000 4GB
- FSP DAGGER PRO ATX3.0(PCIe5.0) 850W Sfx tápegység
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Bomba ár! HP ZBook FireFly G8 - i7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD Touch I Nvidia 4GB I Cam I W11 I Gar!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nothing Phone 1 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest