- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Netfone
- MG4 menetpróba
- Kínai androidos okosórák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
AI generálja majd a képeket a Photoshopban
it Az Adobe teljes, AI-alapú képgenerálást tesz lehetővé a Photoshopban, még idén.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GreenGoblin
tag
egészen megdöbbentő módon rajtad kívül és léteznek emberek, akiknek pont nem kell 500 km hatótáv.
Hány százalékát teszik ki a piacnak az elektromos autók?!
De amúgy ezt a bicskanyitogató cikket sem kellett volna megírni szerintem. Csak kelti az amúgy sem kis feszültséget. Meg amúgy az EV fanok sem jobbak akik meg akarnak téríteni mindenkit.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #301 üzenetére
Egész Unióban 11%. Norvégiában 74%, még jó hogy ott nincsenek nagy távolságok, meg még fűteni se kell az autót. Ez meg annyira ironikus hogy Európa legnagyobb olaj exportőre nem használ lassan fosszilis energiát..
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #301 üzenetére
EU-ban átlagban 5%, amiben éppúgy benne van a norvég 56%, mint a hazai kb semmi.
Vicze1: akkor nekem régebbi számaim voltak
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #301 üzenetére
Senki sem mondta, hogy az EV fanok jobbak, ha térítésről van szó. Egyszerűen el kéne fogadni, hogy igazából a mostani EV-k is megfelelnének egy csomó embernek, ha lenne rá büdzsé. Én speciel a Balaton-felvidékre járok le kábé hetente és a Honda e kivételével még nem volt nálam olyan tesztautó, amivel ne lehetett volna egy szuszra lemenni.
Pont erre mondom, hogy a "boltba a nagyival" színvonalú megszólalások legalább olyan problémások, mint az EV-térítés.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
GreenGoblin
tag
Rengeteg EV-s emberkét követek YouTube-on meg sokat olvasok a témáról mert érdekel és ez lesz a jövő csak épp a tendencia nem tetszik. Kompromisszum a legjobb szó a mostani helyzetre.
Ha kell a hatótáv fizetned kell érte nem keveset és el kell fogadnod a SUV méretet, a nagy felniket amikre brutál drágák a gumik, ráadásul a SUV-ok tolják rendesen a szelet, ergó többet is esznek.
Ha pedig kompakt méret kell és ez az amiket az emberek többsége használ akkor el kell fogadnod a kopogós, zongoralakkos műanyagot, a rossz összeszerelési minőséget, a feature-ök hiányát amik a drágább SUV-okban ott vannak nomeg a hatótáv ami lényegesen rosszabb.
És mindezek mellett ott a magas ár. (Használt autó árakat ne keverjük bele)
Mintha fejjel mennének a falnak a gyártók ezt látom. Pont a kompakt méretű autókkal nem foglalkoznak amikkel beindulhatna ez a piac.
És az sem segít hogy próbálnak áttéríteni és meggyőzni miért is érné meg nekem több millát kiadni egy EV-re amire brutál magas hitelem lenne. Annyival meg nem is spórolnék, hogy megérné a váltást. 4.3-at fogyaszt a kis autóm 100-on szóval itt nem spórolnék sokat EV-vel. De ez csak az én példám természetesen... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #305 üzenetére
Egy amúgy is méregdrága SUV esetében jobban el lehet sütni a villanyhajtást, mert egy 30 milliós autónál 1-2 milla ide vagy oda az tökmindegy. Ez a prémium gyártók álláspontja.
A kompakt kategóriában viszont az van, hogy elkezdték feltolni a benzines gépek árát is, maga a VW elnöke mondta a szájával, hogy csak azért árulnak még ilyeneket, hogy ebből finanszírozzák az e-autós fejlesztéseket.
Aki hosszabb távok tesz meg sokszor, annak nem opció a villanyautó, ezzel nincs mit vitatkozni. A júzerek többsége azonban nem ilyen, őket a magas ár tartja vissza, ami szintén jogos, de a benzines modellek árnövekedésével és a mindenféle támogatási programokkal azonban az azonos méretű és felszereltésű benzines és e-autók között szűkül az árrés. A Mazdánál speciel nincs is, a Stellantis még nem tart itt (PUG e-208 markánsan drágább, mint a sima), a VW-nél meg direkt nehezítik a dolgot azzal, hogy új platformra teszik az e-autókat, hogy ne tudd összevetni egy hagyományossal, de azért egy ID.3 és egy Golf között még mindig combos az eltérés. A Renault-Dacia viszont jó úton jár a Zoéval, a Kangooval és a Springgel, a Nissan is egész ügyes, nem véletlenül olyan népszerű a Leaf. De én most úgy érzem, hogy Koreából jön a tutiság a Kona, az e-Niro és az ultratakarékos Ioniq vonalán, lehet, hogy a Hyundai-Kia páros áll a legjobban abban, hogy annyiért tudjon EV-t adni, mint mások benzinest, nem most, de pár éven belül ez bizony bekövetkezhet.
De akárhogyan is van, szerintem pont úgy nincs értelme dehonesztáló, sértő és lenéző jelzőket használni egy EV-benzines vitában, mint egy Android-iOS eszmecsere kapcsán.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
<Lacy85>
addikt
Senki nem mondta, hogy egy bizonyos rétegnek nem felel meg a mostani hatótáv. Sokan tényleg arra használják, hogy hétvégén elmennek bevásárolni, aztán ennyi. Nekik a 20km hatótáv is bőven sok lenne.
De azért szerintem 10 millió környékén az sem science fiction kategóriába tartozó igény, hogy mondjuk egy Pest, vagy Siófok utat meg tudjak tenni töltögetés nélkül. Mindkettő kb. 170km tőlünk.
Ha nem nyugdíjas tempóban mész, a legtöbb “olcsó” e-autónak már az odaút is kihívás lenne. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz <Lacy85> #307 üzenetére
Mi a nyugdíjas tempó szerinted? Én Tapolcára járok le, normál autóval M7 Fehérvárig, onnan 8-as, majd 77-es, 170 km. E-autóval kihagyom az M7-est (helyette M1 Bicskéig, onnan Csákvár, aztán Fehérvár), így 20 perccel hosszabb idő, jajistenem. Megengedett sebességgel autózva végig. És egy oda-vissza úton spórol az ember 8k-t.
Aki évente háromszor megy le a Balatonra, az talán valahogy túléli, hogy ilyenkor +20p az út. És ahogyan mondtam: a Honda e nem ért le, a többi autó igen (Mazda MX30, Citigo röhögve, nyilván a Jaguar i-Pace meg az ID.3 is).
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
akkor is a honda-e a legszebb a felsorolt autók közül.. csak erősen kompromisszumos az árához képest... (hasonló árban van használhatóbb elektromos).. inkább akkor a niro-t venném.. de fene se akar (én nem legalábbis) több évnyi fizetéséért autót venni, így nem veszek.. de a honda-e ... az nekem nagyon tetszik, csak hát.. na majd 10 évesen hátha lesz "használható példány" még belőle...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
GreenGoblin
tag
Az inoq na az tényleg jó. A legtakarékosabb EV a piacon. Rengeteg dolog jár az autóhoz, sok features. Egy dolgot viszont sikerült elrontaniuk. A hátsó üveg. Nincs rajta ablaktörlő, és a dizájn miatt frankón kitakar mindent ha a középső tükörbe nézünk, pedig pár napja be voltam zsongva érte nagyon.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #310 üzenetére
"A hátsó üveg."
Hát igen az nagy szívfájdalmam azon az autón. -
#06658560
törölt tag
a VW nem azért teszi az elektromos autóit új platformra, hogy kibasszon az emberekkel, hanem mert nem alkalmas a talán most MBQ/MQB nevű elektromos hajtásra. Gond za akkuval van, be lehetne hajtogatni, de az minden dinamikai paramétert elcseszne, annyira nem lenne ideális helyen a tömegközéppont.
-
<Lacy85>
addikt
Mondjuk felesleges ezen vitázni, mert ahogy fejlődnek, egyre jobbak a hatótávok. És folyamatosan javulni fog.
Szóval még néhány év és a magamfajták ingerküszöbét is átlépik.
Maga a technológia rohadt jó, csak még kicsit gyerekcipőben jár.
De a jó hír, hogy van már számomra is megfelelő e-autó.
A Model S Plaid+-nak 860km a WLTP távja.
Csak nem igazán van rá ~50 millám.[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
"A júzerek többsége azonban nem ilyen, őket a magas ár tartja vissza, ami szintén jogos, de a benzines modellek árnövekedésével és a mindenféle támogatási programokkal azonban az azonos méretű és felszereltésű benzines és e-autók között szűkül az árrés. "
2 dolog ehhez
1. nem csak az ár visszatartó tényező, hanem a töltési nehézségek, kompromisszumok is... tehát hiába van pénz rá, ha nincs hol tölteni / vagy ha van is, akkor az sok időbe telik (márpedig tudjuk, az idő pénz, főleg ha jobban elterjednek és még extra sor is lesz a töltőoszlopoknál is - mégha drágák is lesznek azok a nyilvánosak)
2. mindenféle támogatási programokkal
mindenféle de lényegében nem létező támogatási programokkalna így pontosabb... (persze persze tudom mindenki ismer 1-2 valakit aki szerencsés volt és bekerült ) mondjuk sokat segítene ha nem évente / félévente lenne ilyen..
-
k-adi
nagyúr
"Amint elérünk arra a szintre, hogy egy alap e-autóval is meg tudsz tenni egy töltéssel 4-500km-t bármilyen körülmények között, onnantól beszélhetünk róla, mint életképes alternatíva.
Onnantól beszélhetsz róla TE, mint életképes alternatíva a TE felhasználási szokásaiddal. Pont erről szólt volna ez az anyag, hogy ezt az iszonyú szemellenzőt kéne végre levenni és a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines) helyett talán észre lehetne venni, hogy egészen megdöbbentő módon rajtad kívül és léteznek emberek, akiknek pont nem kell 500 km hatótáv."Biztos van olyan akinek "nem kell" (?) az 500km ez hihető is mondjuk, de ha nem 1 kifejezett (jelenleg még szűk) réteget nézünk (azaz akik tudják tölteni otthon nyugiban és van pénzük is) hanem az átlagot, akkor felmerül 1-2 gond még jelenleg...
...gondolok itt arra, hogy ha nincs hol töltened (érdemben) akkor azért jó lenne ha minél kevesebbszer kéne, nem? tehát jó lenne az a 500km hatótáv (vagy több) mégiscsak
...vagy mondjuk hogy hiába vagy a városban ha nem tudod otthon tölteni (pl. panelben laksz, stb.) és a töltőhálózat nincs (annyira még jól) kiépítve, sor van az oszlopoknál, stb. akkor mégiscsak jó lenne minél kevesebbszer menni oda szenvedni és tölteni, nem? tehát jó lenne az a 500km hatótáv (vagy több) mégiscsakja és "a nagyívű kijelentések (feleannyiba kerül a benzines)".. 1-2 kivétel példa (mazda) még nem jelent semmit sajnos de persze tök jó hogy legalább van / alakul a piac
Tehát most még felmerül a kérdés - jogosan - hogy ha jelenlegi árakat nézve (és leszámítva a mazda, stb. kivételt...) akkor valaki
- aki nem tudja otthon tölteni rendesen
- és nem időmilliomos
miért szenvedne a több töltéssel a kis hatótáv miatt pl. oszlopoknál, ha olcsóbban kap benzinest amit kevesebbszer kell tankolnia? Mert zöld? Mert trendi?Szerintem amíg nem csökken drasztikusan a töltési idő vagy (de inkább ÉS) a hatótáv érdemben nem növekszik, addig nehéz lesz "ezt az iszonyú szemellenzőt" végre levenni, mert (most még) olyan kompromisszumokat kell elviselni horror ár mellett, amiktől logikusan menekülnek a vásárlók... de persze idővel + állami szabályozással rákényszerítve az emberekre, ezt is megoldják majd és ha nincs más, ezt vesznek (vagy semmit)
-
<Lacy85>
addikt
“Biztos van olyan akinek "nem kell" (?) az 500km ez hihető is mondjuk, de ha nem 1 kifejezett (jelenleg még szűk) réteget nézünk (azaz akik tudják tölteni otthon nyugiban és van pénzük is) hanem az átlagot, akkor felmerül 1-2 gond még jelenleg...”
Mondjuk itt én sem értettem a “szemellenzős” jelzőt.
Miért gond az, ha valaki nem akar olyan autót venni, aminél agyalni kell merre menjek, mert lehet, hogy lemerül útközben?
Csak azért, mert egy fillért nem adnék 200km hatótávért, még nem vagyok szemellenzős. Csak nincs kedvem visszafelé fejlődni.
Élettartamnak is jót tesz, ha ritkábban kell tölteni, meg kényelmesebb is.
Akinek ez megfelel, meg e-autót akar, az eddig is meg tudta venni, meg ezután is meg fogja tudni.
Elnézve, hogy EU szinten 5% az e-autók aránya, nem hiszem, hogy egyedül vagyok ezzel a véleménnyel.
Az oké, hogy (most még) olcsóbb az utazás, mint benzinessel, de azért az sem ártana, ha hatótávban sem lenne ekkora visszalépés. -
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #317 üzenetére
Azért, mert mondjuk ha évente 2x kell a hosszabb hatótáv, akkor a maradék 99%-ban feleslegesen hurcolod a plusz súlyt, feleslegesen fizeted ki a többlet árat, amivel jár, stb.
Kicsit mint a folyton autón tartott tetőcsomagtartó vagy terepgumi. Miért ne, ha egyszer időnként használnád? Mert amikor meg nem használod, akkor hátrányos lehet (nagyobb fogyasztás, nagyobb kiadás). Ez nem feltétlen rád vonatkozik, hanem az olyanokra, akik mondjuk az évi egy balatoni nyaralást kivéve nem tesznek meg heti 100km-nél többet, de kell a 800km hatótáv, mert milyen már, hogy 2 hetente rá kell dugni a töltőre.Amúgy jóval magasabb már az e-autók aránya, volt link róla, hogy 17% körüli, és ez is csak azért, mert nem tudnak eleget gyártani belőlük, lenne ez magasabb is.
Az meg a másik, hogy nézd meg mennyit fejlődnek generációnként. A pár éve bemutatott modellek még zömében kis akksi, rossz hatásfokú hőgazdálkodás, max 100 de inkább 50kW gyorstöltés. Most az újaknál meg már akár 350kW gyorstöltés, hálózatba visszatöltési funkció, hőszivattyús jó hatásfokú hőgazdálkodás, jobb hatásfokú motorok, stb.
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #318 üzenetére
Te megvennél egy iPhone SE2020-at vagy pedig inkább valamelyik Pro Max-ot vennéd ha csak ez a kettő lenne az opció?
Normál használat mellett a sima SE is elmenne egy napot...vagy nem mint ahogy a userek többsége is szív. Vagy pedig cipeled az extra terhet és nem kell aggódnod hogy kibírod-e estig. Bejöhet egy emergency is amikor jó ha ott az extra szufla.
Kb. ez a szitu itt is. Vagy lesz egy péklapátod ami húzza a zsebed, drága is (kompromisszum). Na ezek a SUV-ok nagy akukkal. Vagy lesz egy SE, ahol délre lemerülsz és még a hardver sincs toppon illetve sok feature hiányzik (kompromisszum). Na ezek a 208, Corsa, Zoe, UP! meg a társaik.
Nem véletlen van az, hogy az emberek péklapát telefont vesznek és a market ezt úgy fogja fel hogy arra van igény. Téves! Csak azért veszik mert kell a nafta. Ha lenne értelmes méretben, értelmes akkuval azt vennék. Ezért nyomatják a SUV-okat is.
Nem véletlen fizetnek elő az emberek olyan mobilnet csomagra, olyan gyors otthoni netre amit ki sem használnak de mi van ha.
Ugyanez van EV fronton is. A kényszer miatt veszi az a pár százalék a SUV-ot. Én lennék az első aki megvenné azt az autót, ahol egy Clio méretben bele építenének valahogy a Kona legjobb akkuját, vagy egy iPhone 12 minibe egy Pro Max akkuját (kicsit vastagabb lenne és akkor mi van)... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
<Lacy85>
addikt
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
A telefonos hasonlat telitalálat. Átlagban én sem merítek 50%-nál többet 24 óra alatt a telón, de vannak olyan napok is, amikor tök jó, hogy ennyi tartalék van még benne. Autónál valami hasonló a helyzet.
Lehet, hogy az esetek nagy részében ~50km-t megyek naponta, de van olyan is, hogy “menjünk már el XY helyre, ami X száz km”.
Kicsit sem cseszné fel az agyam, ha ~2 óránként túrhatnám a netet, hogy hol van a közelben töltőállomás. -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Ez nem egészen így van. Nem fogyaszt attól többet egy ProMax, mert nagyobb akksi van benne, nem kopik tőle jobban a védőtokja sem és így tovább. A kétszer akkor akku egy autónál plusz több száz kilót jelent, nagyobb lesz a tehetetlensége, rosszabb a menetdinamikája és fogyasztása, jobban koptatja a gumikat. Ráadásul jóval nagyobb és drágább gumikat kell eleve rátegyél, tök feleslegesen, mert a napi ingázáshoz virsligumi is elég lenne, de olyan nincs rá.
Ráadásul itt nem arról van szó, hogy naponta kétszer kellene tölteni a legkisebb autót, hanem hogy évente párszor kicsit több időt kell szánni 1-1 útra, mert azokat nem bírja végig, de a napi szintű használatnál meg (ami mondjuk évi 300+ nap) simán észre sem veszed a hatótávot, mert soha nem fogod elérni. Avagy ha már telefonozni akarsz, akkor azért vennél egy ProMaxot, mert évente kétszer elviszed túrázni, ahol nincs áramforrás egy egész napig, vagy veszel egy SE-t, és amikor leteszed a kezedből, akkor mondjuk töltőre teszed (wireless mondjuk, bár pont az SE erre rossz példa, mert abban nincs, de hasonló árú telefonokban simán van). És mivel folyton rátöltögetsz napi szinten sokszor, észre se fogod venni, hogy mikor merülne le az év 90-95%-ában.Az meg megint más kérdés, hogy azért vesznek az emberek nagy telefont, mert egyszerűen jobban szeretik használni a világ nagy részén, és sokkal nagyobb piac. Nem fogyott jól a többihez képest az SE, a Mini és a Sony kompaktok sem. Ha beletesznek egy kétszer akkor akkut, akkor a telefon is kétszer olyan vastag lenne, nem lehetne rendesen megoldani a hőszabályzását töltésnél/használatkor. Annyira ez azért nem triviális dolog, hogy akkor belehajtogatnak egy kétszer akkora cellát. Meg eleve azok hány százaléka fogadná el, hogy megint közel két centi vastag telefont kell venni, akik kis méretet akarnak? Vagy hogy az SE méretű telefonjuk majd 200g? Lehet, hogy pont te megvennéd úgy is, de ha már az 5% fele, aki most Minit vett, meggondolná magát, akkor még kevésbé érné meg legyártani.
<Lacy85>: Komolyan, mikor mentél csak úgy random el több száz km-re? Amúgy meg milyen netet túrni? Simán az on board navigáció megmondja neked egy normális rendszerben hol vannak töltők, POI adatbázis, ahogy a benzinkutak is.
[ Szerkesztve ]
-
Juhaszatti
addikt
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Ha maradunk a telefonos példánál, akkor az úgy néz ki hogy az SE normál használat mellett elmegy 5-6 napot, a Pro Max pedig a dupláját.
Akkor veszel "Pro Maxot", ha az az 5-6 napos töltési ciklus nem elég.Az átlag nem megy napi 25-30km-nél többet, akkor sem ha nem csak dolgozni jár, hanem beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb is. Az általad példának hozott 208-as pl városban, klímával is hoz legalább 200km-t (a gyári adat 340km de nyilván nem ennyi valós körülmények között). Vagyis 5 napnál előbb nem nagyon kell tölteni.
Persze biztosan előfordulnak olyan helyzetek, hogy ennél többet akar menni az ember, akkor ez az 5 napos ciklus lecsökken.
De évi néhány alkalomért nem fog az ember "Pro Maxot" venni, ha annak magasabb a fogyasztása, drágább a fenntartása, és a napi használatban semmi szükség rá.
Persze aki többet megy mint az átlag, annak a nagyobb való.[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz Juhaszatti #323 üzenetére
Mindjárt gondoltam valaki ezt is megtudja magyarázni.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Tehát azt mondod hogy az összes SUV(úgy a kocsit 70%-ka) amit látok az elektromos? jó tudni.
Röviden tömören hülye hasonlat.
-
GreenGoblin
tag
A 70% honnan jött. Nem írtam százalékot.
Az meg hogy az SE normál használattal 5-6 napot elmegy hol írtam?! Meg hogy menne már el annyit? Akkor neked mi a normál használat?!
Jól van elég nagy a baj úgy látom! Tovább nincs kedvem magyarázni mert van kalapja nincs kalapja válaszaiddal nem megyünk semmire.
Fílendánk!.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Juhaszatti
addikt
válasz GreenGoblin #326 üzenetére
Az 5-6 napot én írtam. Az SE - kis elektromos autó párhuzamot meg te írtad, márpedig az általad felhozott kis elektromos autók töltési ciklusa átlagos felhasználás mellett ennyi (nem az SE megy el ennyit, de ugye ez a te hasonlatod).
Ezért fals már a telefonos példa is..[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #326 üzenetére
70% amit látok az utakon nap mint nap... Lehet több nem tudom, de túlnyomó többsége az autóknak ez. Adatok is efelé mutatnak valahogy... Biztos azért kell városba SUV, hogy tovább bírja egy tankolással... (főleg hogy 2x-et fogyaszt.)
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #318 üzenetére
"Azért, mert mondjuk ha évente 2x kell a hosszabb hatótáv, akkor a maradék 99%-ban feleslegesen hurcolod a plusz súlyt, feleslegesen fizeted ki a többlet árat, amivel jár, stb.
Kicsit mint a folyton autón tartott tetőcsomagtartó vagy terepgumi. Miért ne, ha egyszer időnként használnád?"Tetőcsomi és terepgumi nem jó példa. Ugyanis amíg ezek sima terhek, addig a nagy(obb) akku hasznos teher. Nem mindegy.....
És nem azért kell nagyobb hatótáv, mert évente 2x kell a nyaraláskor oda-vissza és nincs kedve a usernek tölteni közben, hanem mert pl. azért is, ha kevesebbszer kell tölteni akkor több időd marad másra, ami nem egy elhanyagolható szempont
pl. ha családos vagy, vagy kicsit is jobban elfoglalt ember az átlagnál vagy csak nem akarsz szenvedni a nyilvános oszlopoknál (a jövőben)... de valahogy ez mindig elfelejtődik itt a vita hevében. Persze ez addig igaz amíg lassú a töltés ideje de nem vagyunk jósok mikor fog ez eljönni, így a jelenlegi állapot alapján írjuk a kommentjeinket.
Benzines esetén is jó a nagy tank, nem? Vagy szívesen mész hetente tankolni, még ha az gyors is? -
k-adi
nagyúr
válasz Juhaszatti #323 üzenetére
"Akkor veszel "Pro Maxot", ha az az 5-6 napos töltési ciklus nem elég."
Ha nem tudod otthon tölteni, akkor a jelenlegi lassú töltés mellett az 5 naponta töltés elégszíváskompromisszum (főleg ha több eautó lesz és sor lesz az oszlopoknál is), kivéve ha időmilliomos vagy persze -
k-adi
nagyúr
válasz Juhaszatti #323 üzenetére
"Az átlag nem megy napi 25-30km-nél többet, akkor sem ha nem csak dolgozni jár, hanem beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb is. Az általad példának hozott 208-as pl városban, klímával is hoz legalább 200km-t (a gyári adat 340km de nyilván nem ennyi valós körülmények között). Vagyis 5 napnál előbb nem nagyon kell tölteni.
Persze biztosan előfordulnak olyan helyzetek, hogy ennél többet akar menni az ember, akkor ez az 5 napos ciklus lecsökken."Az átlag lehet nem megy többet napi 30kmnél, de jelenleg az átlagnak túl drága az eautó így nincs miről beszélni.
Akik meg vesznek, mert tudnak (van rá pénz, tudják tölteni stb.) azok meg rendes nagy akkus kocsikat próbálnak venni, mert egyszerűen ilyen árszinten nincs kedvük tökölni a töltéssel 5 naponta vagy ha sürgősen menni kell nagyobb távot és a térképen egyedi útvonalat tervezni emiatt, stb.
..ja jó és persze ott van a szűk rétegnek az a még szűkebb rétege akik 2. autónak veszik, anyának gyereket-sulibahordós-bevásárlósnak, na ő belőlük kinézem még elszöszölnek a töltéssel gyakrabban -
GreenGoblin
tag
Akik meg vesznek, mert tudnak (van rá pénz, tudják tölteni stb.) azok meg rendes nagy akkus kocsikat próbálnak venni
Korrekt megfogalmazás. Javarészt amiket eddig láttam az utakon (az a kevés) azok többsége mind olyan volt amiben van telep rendesen. Szokásomhoz híven mindig megnézem a sofőrt és hát ezekben nem a hétköznapi melós réteg ül.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Juhaszatti
addikt
Persze, mérlegelni kell hogy tudod-e otthon tölteni, ez mindenképp szempont.
A fentebb példának hozott Peugeot fél óra alatt 80%-on van (80% felett lassul a töltés), és nyilván nem 0-ról indítja az ember a töltést, szóval a heti bevásárlás alatt bőven megvan. Persze ez átalakítja a szokásokat is annak aki nem tudja otthon tölteni. Nem külön program lesz a tankolás, hanem összeköti az ember mással. Bolt, munka, mozi, akármi..
Ha több e-autó lesz, akkor több oszlop is lesz. Benzinkút sem volt eleinte minden 2. sarkon. Ráadásul oszlopból jóval több is telepíthető, a kisebb helyigénye miatt.Jelenleg egyébként nem hiszem hogy vennék e-autót, akkor sem ha megtehetném. Se kicsit, se nagyot, kell idő míg számomra kényelmesre kiforrja magát az infrastruktúra.
Csak azt kérdőjeleztem meg, hogy a kicsi e-autóknak nincs létjogosultsága a nagyobbakkal szemben.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Amire persze semmi szükség nincs jelenleg, hiszen hiába akarna holnap Magyarország 1 millió e-autót biztosan nem kapna. Tehát felesleges ez az egész hiszti amit csináltok.
Arról nem is beszélve hogy azt mondod hogy a magyar átlagnak drága a villanyautó, ezért nem azok veszik hanem a pénzesek. Akik pedig biztosan tudnak fix helyen tölteni. Magadat cáfolod meg.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
Végül is linkeltem egy statisztikát ahol globálisan 36% volt 2éve és ez csak nőtt tovább a fenébe(patt-patt nem 70).. Ergo nem azért vesznek SVU-t az emberek mert abban nagy az aksi, hanem azért ez a trend elég egyértelműen, ezt keresik és ezt veszik alapból, mindegy, hogy ICE vagy EV.
-
nagyúr
Meg végül is 70%-ra (vagy még többre) becsülted az utakon lévő SUV-ok számát, amit ha a két évvel ezelőtti 36%-os új eladásokat ma 40%-nak is tekintjük, akkor az utakon lévő autók átlagéletkorát figyelembe véve, ez nagyon messze van a 20%-tól is lefelé, amit egy egyszerű 5 perces megfigyeléssel magad is láthatsz. Szóval igen, jó nagy marhaság volt az utakon lévő 70%, bármilyen szempontból nézve.
Azért vesznek SUV-ot amúgy, mert kényelmes és biztonságos, aki anyagilag megteheti ilyet akar, és a villany még drágább, tehát nagyrészt eleve azok veszik, akiknek van miből, és amúgy is SUV-ot vennének. Ha majd lejjebb megy az ára, akkor a maradék 60% is elkezd vásárolni, és akkor más lesz az arány az elektromosnál is...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
válasz <Lacy85> #343 üzenetére
figyelembe véve az itthoni átlag életkort, úgy is lesz majd még 15-20 év míg többségben lesznek az utakon itthon az elektromos autók, addigra meg "kiforr" a szilád elektrolitos akku is az új modelleknél (és nem kizárt, hogy lesz olyan régi modell is amit "átalakítanak" majd modernebb akkusra, eltudom képzelni, hogy ipar is épül majd erre ami egy 10-20 évre munkát is adna jó pár műhelynek).
pilóta:
normális esetben a SUV városba totál f*szság... csak mivel sokan azt vesznek más nem lesz biztonságos miattuk (mert "letarolja" ha nekimegy).. de még autópályára is f*szság ... nincs rá jobb szavam. szigorúan belvárosba "mikroautók" kellenének ... felette mehetne "extra adó" (mert "luxus" oda a nagy autó).. egyébként környezeti terhelésnek is jobb lenne a sok-sok mikroautó a belvárosban töredék fogyasztással a nagyobb autókhoz képest.. Elektromos autókból is csak a "minicar" kategória kapjon pl. ingyenes parkolást.. egyre többet problémáznak utóbbi miatt az önkormányzatok, hogy "túl sok van már" aki ingyen parkol... de úgy is az lesz a vége, hogy mindet eltörlik egyszerre, nem tartva fent egy külön "városi autó" kategóriát. Ami mondjuk lehetne egy súlyfüggő kategória mondjuk 1tonna alatti (akkut nem beleszámolva) autó, ami elektromos és/vagy plug-in hibrid.. esetleg legyen 1,2tonna, de semmiképp se több (zöld rendszámos porsche cayenne (és társaik)... hah, fizessen parkolásért, eleve csak papíron tud az meg 50km-ert elektromosan).magam részéről mondjuk imádom a japán kei-car -okat, bár ha itthon újat vennék, más autók méretei miatt nem mondom, hogy nem fordulna meg a fejemben a SUV ... egyszerűen amiatt, hogy az ütközőzónája feljebb van és kisebb eséllyel nyom össze a másik SUV amivel egyre nagyobb eséllyel ütközik az ember...
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
#16820480
törölt tag
Olyan szempontból állja meg a helyét a példa, hogy a legtöbb napon nem szükséges periféria/funkció, de amikor kell, akkor meg nagyon.
Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció). Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni.
Ahogy szaporodnak az e-autók, úgy fognak szaporodni a töltők is, ahogy ez annak idején lejátszódott a benzinkutakkal is, nem úgy indult a benzines autózás, hogy kiépítettek egy fullos töltőhálózatot, ami a 30-40 évvel későbbi autómennyiséget képes lett volna ellátni.Abban amúgy egyetértünk, hogy drágák az e-autók, de drágák a benzinesek is igazából. Ha újat kellene venni most, akkor semmilyet se vennék, mert nevetséges, hogy 5-6 millió egy városi benzines kisautó (Fiesta-Corsa és társai)
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #349 üzenetére
Az egy dolog hogy a nép fele (bár szerintem több mint fele az a szám) kertes házban lakik, főleg a faluk, kisebb városok. Viszont azért azt is tudni kell, hogy milyen az életszínvonal az ilyen helyeken. Ha az én falum nézzük vagy a környékbeli faluk lakóit akkor itt az emberek jó ha a hónap végéig kihúzzák a fizuval nemhogy több milliót elköltsenek egy EV-re.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #350 üzenetére
Mivel új autót se fognak venni, így eleve kiessenek ebből a képből, felesleges felhozni.
Fogjuk fel a következőt: 2035-től nem fognak túl nagy mennyiségben ICE autót gyártani, ha akarsz se fogsz tudni ilyet venni, mert a szabályozások miatt csak EV lesz. ICE pedig 2050-ig nagyrészt kikopik mint a Trabant.
Lehet szélmalom harcot játszani, de értelme az 0. Ez egy alapból vesztes játszma.Az meg hogy ki akar adott pillanatban EV-t mindenki saját zsebe alapján eldöntheti.
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz Juhaszatti #340 üzenetére
"Persze ez átalakítja a szokásokat is annak aki nem tudja otthon tölteni. Nem külön program lesz a tankolás, hanem összeköti az ember mással. Bolt, munka, mozi, akármi.."
Ha tudja.
Ha lesz elég oszlop a bolt előtt
Ha lesz munkahelyen oszlop
Ha lesz mozinál.Ehhez pedig jóóóóóó sok oszlop kéne.
-
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #349 üzenetére
"Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció)."
Azért azt remélem te is tudod, hogy ezeknek az embereknek a többsége nem tudná megengedni magának az EV-t? hiába tudná tölteni
"Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni."
Igen ez jó kezdeményezés alapvetően, ezt támogatom én is, viszont azért lássuk be ez se pár év alatt lesz hiszen míg 5perc alatt tankolsz addig ebben az esetben min. 20-30perc kell 1 oszlophoz, ergo sokkal több oszlop kell, stb.
-
nagyúr
azért lássuk be ez se pár év alatt lesz
Én egészen pontosan megmondom neked, hogy mikorra lesz: amikor lesz annyi autó, amit tölteni kell. Pont párhuzamosan fog haladni a töltőoszlopok száma (meg a hálózat fejlesztése meg egyéb infrastuktúrák kiépítése stb.) az elektromos autók számával. Ahogyan a lólitatók száma a lovak számával volt arányos annó, a benzinkutak száma a belsőégésű motoros autók számával arányos most, a töltőoszlopok meg az elektromosokéval lesz a jövőben arányos, a teleport kapuk száma meg a teleportálók számával lesz arányos a távoli jövőben, és így tovább . Nem annyira bonyolult ez azért
Aki él és nem boldog, az téved!
-
8th
addikt
"Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással."
Ja, hogy úgy. Amikor leírtam, hogy dízellel járok és a használat jellegéből fakadóan nem igazán érdekel mennyit szennyez olyan hisztirohamot kaptál, mint egy épp menstruáló Greta Thunberg. Vicces volt az a hadjárat amit kerekítettél a dologból. De tudod mit? Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a
villanyautókbelsőégésű motoros autók akkor ne foglalkozz velük, járj mással. -
#16820480
törölt tag
Az most nem annyira lényeges, hogy jelenleg meg tudná-e fizetni az EV-t ez a réteg vagy sem, de a jövőben majd nem lesz nekik akkora gond tölteni, ha egyszer eljut hozzájuk is valamikor.
Egy lakótelepi parkolóban levő töltő használata nem elsősorban gyorstöltő lesz szerintem, szóval ne a 20-30 perccel számolj, oda beállnak éjjelre parkolni és visszatöltik azt a 10-20-30km-t ,amit aznap mentek. Vagy azt sem minden nap, hanem heti 1-2x. Hasonlóan áruházi töltőknél sem kell minden alkalommal tölteni, ahányszor oda mész, és nem feltétlen kell 0-100-ra sem amikor igen.
Szerintem az egész EV érához át kell kicsit alakítani a gondolkodásmódot majd. Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd. -
k-adi
nagyúr
válasz #16820480 #358 üzenetére
"Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd."
Kicsit ez olyan mintha "én vagyok a kocsiért és nem a kocsi értem" lenne.. de mobilnál is sikerült leküzdeni, itt is menni fog -
#06658560
törölt tag
"Pont párhuzamosan fog haladni a töltőoszlopok száma (meg a hálózat fejlesztése meg egyéb infrastuktúrák kiépítése stb.) az elektromos autók számával. Ahogyan a lólitatók száma a lovak számával volt arányos annó, a benzinkutak száma a belsőégésű motoros autók számával arányos most, a töltőoszlopok meg az elektromosokéval lesz a jövőben arányos, a teleport kapuk száma meg a teleportálók számával lesz arányos a távoli jövőben, és így tovább"
Izé, nem. A jogszabályok gondoskodnak róla, hogy ne így legyen. Ahogy csak elektromost fognak hagyni újonnan eladni, onnantól lesz a szopás, mert addigra kellene rendesen kiépített töltőhálózat. Ami skandinávoknál annyira nem bonyolult, mert ott sok helyen már harminc éve is volt elektromos csatlakozó minden parkolóhelynél a hideg miatt, ott nagyjából csak az oszlopot kell cserélni meg a kábelt, de onnan délre komplett városokat kell feltúrni hozzá. Ami sehol nem megy szempillantás alatt. -
vicze
félisten
Nemes egyszerűséggel ezek olyan dolgok amikhez nem értetek, így teljes hülyeségeket vizonáltok.
Egy 30éves távlatról van szó nem valamiről ami egyik napról a másikra történik meg.
Semmilyen megoldhatatlan probléma nincs az egészben. -
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #363 üzenetére
Azért az országunk történelme során épültek már erőművek, szerintem meg tudják ezt újra tenni, ha szükség van rá. Amúgy pedig ha már USA, az egy egész kontinensnyi ország, ha megnézed államokra lebontva, ott is lesz olyan állam, ami többletet termel és olyan ami "importál", de összességében ez egyenlíti ki a hálózatot.
-
7Heads Drago
veterán
válasz <Lacy85> #313 üzenetére
Nekem nem csak a hatótávval van gondom.
Drága az autó és a töltés is és magának a töltőpontnak a kiépítése se ingyen van. (a konnektoros verziót inkább hagyjuk) Ha otthon töltöm akkor meg időigényes. [link]
Én nem igen találok hibát a számításban.
Ha kímélni akarjuk az akkut akkor ugye nem töltjük 100%-ra csak 80-ra de ott meg már kisebb a hatótáv. Szóval valamelyik ujjamba mindenképp bele fogok harapni.
Nekem pl az Ioniq jön be még a leginkább[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
<Lacy85>
addikt
válasz 7Heads Drago #366 üzenetére
Nem lesz ez rossz, csak még kell neki pár év. A hatótáv folyamatosan nő, ahogy a töltési sebesség is. Mondjuk ezzel párhuzamosan drágul is a töltés, szóval...
-
csendes tag
Kicsivel több mint egy fél éve vettem egy Amperát, nagyon érdekelt ez villanyautós dolog, ki akartam próbálni. Persze annyira bátor nem voltam, hogy rögtön egy full elektromosat vegyek (hiába második autó), így elsőnek úgy gondoltam, nem baj, ha van egy „tartalék” erőforrás is (most már simán vennék full elektromosat).
Pár hete próbálgattuk egymást, amikor hazafelé az OBI-ba kellett beszaladnom (valami csavarért), mire odaértem, autóban 1 km villany hatótáv. Vele szemben az IKEA, gondoltam ott töltöm, beszaladok fagyasztott húsgolyóért (na mégis így illik), gyorsan elintézem az OBI-t kb 30 perc az egész, ennyi idő alatt még a csigatöltésű Ampera is vesz magához annyit, hogy villannyal tuti hazaérjek (6-7 km). Ha már van lehetőség, törekedjünk a lokális szennyezés elkerülésére.
A töltősorhoz közeledve már láttam, hogy mindegyik foglalt, de közelebb érve vettem észre, hogy egy "fehérrendszámos" áll az egyik helyen, gondoltam kicsit várok, hátha csak húsgolyóért szaladt be, ha pár perc nem jön, max hazamegyek benzinnel. Ahogy ácsorgok, megjelenik egy Fiat 500e egy fiatal párral. Ők is méltatlankodnak az illegális területfoglalón. Közben a Fiatos hölgy megjegyzi, hogy igazán jöhetne már a betolakodó, mert töltenének, és mennének be vásárolni. Kicsit félszegen mondom, hogy nem látszom-e eléggé, ahogy a zöld rendszámos autóval itt állok a töltőre várva, mire ő, hát ők jöttek hamarabb. Mondom az nem lehet, hiszen az autóm mellett állva láttam amikor mellém gurultatok, és közben mondom mi a szándékom, hozzátéve gyors leszek. Jó, de ők tisztán elektromosak, jött a válasz. Ezt már végképp nem értettem, azért megkérdeztem, hogy ugye nem teljesen lemerült aksival jöttek el este az IKEA-ba, mire mondta, persze hogy nem, van még benne 50 km.
Másnap elmeséltem egy szintén elektromos világba készülő barátomnak az esetet, jót nevetett, üdv a villanyosok körében mondta. Ő már rég bújja a cikkeket, fórumokat és jobban belelát ebbe a kultúrába. A tisztán villanyosok egy része felsőbbrendű autósnak tartja magát, és mindenki más minimum megbocsáthatatlan bűnt követ el az emberiség ellen, ha nem ilyen autóval közlekedik, összegezte tapasztalatait.
Ott az már nem jutott eszébe Fiatosunknak, hogy ha lemondott volna az egy-két ingyenes kilowattóráról (mert hogy nem akartam vitázni, így átengedtem a töltőt végül), azzal tesz jót, hiszen így kipufogógáz pöfékelése nélkül hazajuthatok…. Szóval igaz más nézőpontból, mint amiről a cikk szól, de összességében itt egy elektromos kisautó nézett másodrangúnak egy nála mindenképp nagyobb elektromos szerű (hybrid?, növelt hatótávú elektromos?) autót.
Szóval van ittálszentszubkultúra bőven, pl azzal a véleménnyel már fórumon én is találkoztam, miszerint a csak 3,7kW-ot felvenni képes Ampera miért foglalja adott esetben a 11, 22 stb kW-os töltésre képes autók elől a helyet. Persze ez általában ingyenes töltőknél fordul elő. Ha őszinte akarok lenni esetleg van benne valamennyi igazság, de korántsem olyan fajsúlyú kérdés ez, mint amilyen vehemenciával tolják a full elektromos, gyorsan tölthető tulajok.
Szóval a kis kanyar után, szerintem jó dolog ez az elektromobilitás, lehet, hogy még gyerekcipőben jár, de mind az autógyárakat, mind a felhasználókat nem árt force-olni, hogy mire megérkezik a szinte kompromisszummentes technika, addigra akár az infrastruktúra akár az agyak is készen álljanak a széleskörű, gyors terjedésre.
Nekem az Ampera (így tavasszal) a 65 km-es hatótávjával (150 ezer km után is gyári érték) tökéletes szolgálatot tesz, munkahely odavissza 15 km, párom csak oda 25, de ott töltöm, szóval mindennapi helyváltoztatási igény töredék áron (szervízt is beleszámítva) tudom vele megvalósítani.
Ha meg hétvégén a Balcsira kell leugrani, akkor meg ott a kora ellenére hamar hobbiautóvá avanzsált siebener a maga 8-900 km-es hatótávjával. Az elektromos autóval egyenlőre teljesen elégedettnek lenni valószínűleg csak így lehet. -
Noukoum
veterán
Ez nem felsőbbrendűség, illem. Pont úgy ahogy az idősebb vagy “jobban rászorult” embernek is átadod a helyed a buszon. Nem kötelező, nem törvény. Illem. És igen elég kellemetlen helyzet lehetett, én díjazom a környezettudatosságot de látod van ami efelett áll. A környezeti teher maximális csökkentése miatt ért ez a dolog, ugyanis nyugodtan bemehettél volna anélkül hogy megvárod a szabad töltőhelyet hiszel te nyugodtan továbbtudtál menni. Az életben minden kompromisszum, ha ez zavar akkor azzal tudod orvosolni hogy legközelebb nem vársz.
Hogy mennyire nem felsőbbrendűségről van szó. Ül a buszon egy 40 éves látszólag rendben lévő, egészséges férfi. Mellette állsz te fáradtan meg egy terhes nő. Ha leszáll vagy feláll a 40 éves férfi akkor ki fog leülni, te aki előbb melléálltál vagy a terhes nő? Persze a nőben az adott helyzetben lehetne annyi hogy azt mondja hogy üljél le te mert nagyon fáradt vagy ő meg csak 18 hetes terhes. De nem vagyunk egyformák, és tetszik vagy sem az illem a terhes nőnek kedvez.
Inkább azt mondanám hogy az emberek egy része felsőbbrendűnek képzeli magát másoknál. Nem a villanyautósok, az emberek. De mint mondtam, abban a helyzetben a hölgynek volt “igaza”, ez van.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Konteó topic
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Hétvégi hardvermozaik
- Kerékpársportok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- iD@Xbox showcase érkezik a hónap végén
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care