Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz GreenGoblin #305 üzenetére

    Egy amúgy is méregdrága SUV esetében jobban el lehet sütni a villanyhajtást, mert egy 30 milliós autónál 1-2 milla ide vagy oda az tökmindegy. Ez a prémium gyártók álláspontja.

    A kompakt kategóriában viszont az van, hogy elkezdték feltolni a benzines gépek árát is, maga a VW elnöke mondta a szájával, hogy csak azért árulnak még ilyeneket, hogy ebből finanszírozzák az e-autós fejlesztéseket.

    Aki hosszabb távok tesz meg sokszor, annak nem opció a villanyautó, ezzel nincs mit vitatkozni. A júzerek többsége azonban nem ilyen, őket a magas ár tartja vissza, ami szintén jogos, de a benzines modellek árnövekedésével és a mindenféle támogatási programokkal azonban az azonos méretű és felszereltésű benzines és e-autók között szűkül az árrés. A Mazdánál speciel nincs is, a Stellantis még nem tart itt (PUG e-208 markánsan drágább, mint a sima), a VW-nél meg direkt nehezítik a dolgot azzal, hogy új platformra teszik az e-autókat, hogy ne tudd összevetni egy hagyományossal, de azért egy ID.3 és egy Golf között még mindig combos az eltérés. A Renault-Dacia viszont jó úton jár a Zoéval, a Kangooval és a Springgel, a Nissan is egész ügyes, nem véletlenül olyan népszerű a Leaf. De én most úgy érzem, hogy Koreából jön a tutiság a Kona, az e-Niro és az ultratakarékos Ioniq vonalán, lehet, hogy a Hyundai-Kia páros áll a legjobban abban, hogy annyiért tudjon EV-t adni, mint mások benzinest, nem most, de pár éven belül ez bizony bekövetkezhet.

    De akárhogyan is van, szerintem pont úgy nincs értelme dehonesztáló, sértő és lenéző jelzőket használni egy EV-benzines vitában, mint egy Android-iOS eszmecsere kapcsán.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

Új hozzászólás Aktív témák